School rules план урока 3 класс

Обновлено: 30.06.2024

- Разминка. Geography is over. (Звенит звонок) Let’s have a rest and play a game. Close your eyes. Touch a toy and guess what it is. (Учитель завязывает детям по очереди глаза и они на ощупь угадывают игрушки повторяя конструкцию Is there a. )
2.3 Чтение. The next lesson is Reading. What lesson is it?( учитель просит ответить несколько учеников) (Звенит звонок)
-ПодготовкаT: Look at the picture.Слайд 4. Who can you see? Answer my question. Start your answer with I think… To my mind… Is she in the park/ at home/at school? What color is her dress?(дети смотрят на черно-белую картинку и называют предполагаемый цвет). What is her favorite lesson?
-Чтение. Read the text chain by chain.(Дети читают текст по цепочке)
Hello! My name is Lilly. I go to school on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday. I wear a blue dress a white apron (фартук) and grey shoes. I have got a green school bag. I have got a ruler, a rubber, a pen, a pencil, a book and a car in my school bag. Look! This is my lunchbox. O! Sandwiches! I like sandwiches! Oh, no. Milk. I don’t like milk. My favorite lesson is Sport. I can run and jump, but I can’t swim.
-Проверка. Read sentences and tick and read correct ones.(Ученики получают карточки в которых отмечают правильные и неправильные предложения)
1) My name is Lilly.
2) I go to school on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday.
3) I wear a brown dress a white apron (фартук) and grey shoes.
4) I have got a green school bag
5) I don’t like sandwiches!
6) I don’t like milk.
7) My favorite lesson is Sport.
8) I can run and jump, but I can’t swim.
-Разминка. Reading is over. Let’s have a rest. Дети под музыку поют песню “Head, shoulders, knees and toes” и выполняют движения.
2.4 Письмо.
The next lesson is Writing. What lesson is it?( учитель просит ответить несколько учеников) (Звенит звонок)
- Подготовка. Look at the slide.Слайд 5. What can you see? Do you like apples? Have you got books? What color is a jumper? Can a bird swim? What is the weather like? How old is Billy? (Учитель задает детям вопросы показывая на картинки).
-Письмо. Open your copy-books. Complete the sentences with the words in the box. (Дети вставляют слова и переписывают предложения)
-Проверка. Change copybooks with your partner and check each other. Correct mistakes. Слайд 6. ( Ученики обмениваются тетрадями и проверяют друг друга. Учитель подходит и поверяет правильность выполнения и исправления ошибок. )
- Пальчиковая разминка. Writing is over. Our fingers are tired. Let them have a rest. Do you remember “Incy Vincy Spider”?
Incy Vincy Spider climbed up the water spout.
Down came the rain and washed the Spider out.
Up came the sun and dried out the rain.
And Incy Vincy Spider climbed up the spout again.

2.5 Говорение. Our last lesson is Sport. What lesson is it?( учитель просит ответить несколько учеников) (Звенит звонок)
- Подготовка. What sport actions do you know? (Дети называют глаголы (run, jump, swim, hop, fly, fly a kite, play tennis…)
-Говорение. Make a circle. Kick a ball to each other and ask “ Can you…?” After this game I want you to answer what your partner can/ cant do.Слайд 7. (Дети становятся в круг и бросают друг другу мяч, задавая вопрос.)
-Проверка. Chain by chain tell me please what you partner can /can't do.(После игры дети сообщают , что умеют или не умеют делать их одноклассники)
3. Заключительный момент.
3.1 Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция.
3.2 Рефлексия. What lessons have you got today? Look at the slide and say how you like Geography/Reading/Writing /Sport. Слайд 8. (С опорой на выражения дети строят свои высказывания о впечатлениях об уроках). Our lessons are over. You may be free. Good by.

Нажмите, чтобы узнать подробности

To talk about school rules; to ask for and give/ refuse permission.

To check pupils’ knowledge of Module 2

Lesson objectives

All learners will be able to:

• 3.S1 make basic statements related to personal information, people and

objects on familiar topics and classroom routines

• 3.UE13 use can to talk about ability and to make requests and offers

• use can / can’t to talk about permission

• 3.L6 understand some specific information in short, slow, carefully

articulated talk on routine and familiar topics

• 3.R3 read and follow with considerable support simple, words, phrases and

sentences on familiar and general topics and familiar instructions for

Previous learning

'Sources of light' vocabulary, clothes and accessories

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

In the Lesson. School rules.

Тип урока: обобщающий с использованием информационно-коммуникативных технологий.

систематизировать лексико-грамматический материал по теме в условиях реального общения посредством постановки коммуникативных заданий и в составе диалогических и монологических высказываний;

обучить умению сопоставлять, анализировать, сравнивать, делать выводы;

развить спонтанную речь учащихся, желание говорить по-английски;

совершенствовать навыки устной речи (аудирование, говорение, чтение);

проверить знания над пройденным материалом;

привить любовь и интерес к родному и иностранному языкам через общение;

воспитывать внимательность, активность, работоспособность, культуру речи и поведение на уроке.

Задачи для учащихся:

учиться сопоставлять, анализировать, сравнивать;

учиться высказывать свою точку зрения на английском языке;

учиться работать в коллективе;

Методы: коммуникативный, игровой

Оборудование урока: компьютер, раздаточный материал, карточки, учебник, рабочая тетрадь, задание на доске.

I . Организационно-мотивационный этап. Приветствие. Введение в атмосферу иноязычного общения.

Цель этапа (ожидаемый результат): создание психологической готовности учеников к уроку.

Задачи этапа : создать благоприятную ситуацию на уроке и условия для активного взаимодействия, настроить учащихся на работу.

Good morning boys and girls. I’m very glad to see you. Sit down, please.

What day is it today?

Is it Monday today. Is it Friday today? Is it Sunday today? What day is it today?

Yes, today is Wednesday. Do you like Wednesday?

How many lessons do you have on Wednesday?

II . Целеполагание.

Цель этапа (ожидаемый результат): подготовить учащихся к осмыслению материала.

Задача этапа: поставить цели и задачи на урок, создать условия для самоопределения учащихся на деятельность.

The aim of our lesson today is:

to repeat prepositions of place;

to role-play the dialogue

to do some exercises in oral &writing speech;

to speak and answer the questions;

to express your own opinion and explain the choice;

III . Основная часть:

Беседа с учащимися. Работа над коммуникативным видом речевой деятельности.

Do you like school?

Do you like go to school?

What is your school number?

Is your school big?

What`s your class teacher`s name.

1.2 Работа с карточками .

Do you remember the school subjects` name? Let ` s check up .

Учитель показывает карточку, ученик произносит слово на английском языке и дает его перевод.

1.3 Работа с раздаточным материалом на закрепление предлогов места

(on, in, under, near), лексических единиц раздела .

Where are the things?

Слова расположены в разных местах в кабинете. Учащийся должен понять, что это за слово, подойти , взять карточку и сказать, где находится предмет.

IV . Проверка домашнего задания.

p .67, Ex . 1-2,4 ( WB )

V . Физкультминутка.

Well done, kids! Are you tired? Let’s have a rest! Давайте отдохнем ! Stand up! Repeat after me! Show me your head, shoulders, knees and toes! Good! Now show me your eyes, ears, mouth and nose! Ok, let’s move around a bit.

hello_html_m590b3f53.jpg

Song “Head and shoulders” (video – 1 min):

Head and shoulders, knees and toes ,

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes and ears and mouth and nose,

Head and shoulders, knees and toes!

Good job! Take your seats!

VI. Задание на доске .

Write/ Don`t write in your book…

Используя лексические единицы изучаемого раздела, учащиеся строят предложения на отработку утвердительного и отрицательного предложения.

Write on the blackboard

Write in your exercise-book

Read in English

Jump on the chair

Eat in the lesson

Drink in the lesson

Listen to the teacher

VII. Работа с мультимедиа . Задание на компьютере. Role - play the dialogue .

Учащиеся слушают диалог, смотрят, повторяют. Отработка речевых фраз, лексического материала.

VIII . Проверка домашнего задания.

Well done ! And now let’s write down your home task :

Ex. 2-4 p. 93(Grammar)

IX. Рефлексия .

Have you enjoyed the lesson ? Now if you do, if it was interesting and everything was clear – show me your smiles and happy faces.

Выставление отметок, подведение итогов.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 35 человек из 22 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 143 человека из 50 регионов
  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 344 материала в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 21.03.2018 533
  • DOCX 81.5 кбайт
  • 1 скачивание
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Zhuravskaya Olga Altxandrovna. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

В Госдуме предложили ввести сертификаты на отдых детей от 8 до 17 лет

Время чтения: 1 минута

Россияне ценят в учителях образованность, любовь и доброжелательность к детям

Время чтения: 2 минуты

ГИА для школьников, находящихся за рубежом, может стать дистанционным

Время чтения: 1 минута

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.


In the tables, children write 9 sports that they know. After everything is written, the teacher begins to speak his words. Who has 100% the right words, he is a winner.

Game with words:

Football

Boxing

Skateboarding

Hockey

Surf

Running

Basketball

Karate

Archery

Task 2. The game “Alphabets”. Students take turns talking about sports. The main thing alphabetically

Task 3. Listen to me. I’ll describe you a sport.

•Strong men like this sport. They wear white kimonoes. (judo)

•You need a big orange ball and a basket with a net to play this game (basketball)

•You need a white ball to play this game. You play with your hands and arms (volleyball)

•Girls usually like this sport (gymnastics)

•Eleven people play this game, they use black and white ball to play (football)

Task 4. New words. Write new words in your notebook.

A forward - шабуылшы

A captain – басшы

A goalkeeper – қақпашы

score as many goals – көп гол салу

A back –қорғаушы

A half-back – жартылай қорғаушы

Task 5. Read and translate

Football

Football is the most popular game in the world and it is played nearly in all countries. Football is played on a field and two teams compete there.

Football team is composed of 11 players: a goalkeeper, backs, half-backs and forwards. Each team has a captain who is usually the best player. During the match every team tries to score as many goals as they can. Players are allowed to use only legs during the game. Only the goalkeeper can use his hands to catch the ball.

Task 6. True or false

F O O T B A L L

Football is the most popular game in the world

Football is played under water

Two teams compete

Football team is composed of 18 players

The team tries to score goals

Only the goalkeeper can use his hands

Players are allowed to use only hands

Football team is composed of 11 players

Task 7. You will be look at the video about rules of football now.

paper with text

Table “True or False”

Home task: Write the plan about the rules of football and draws.

Reflection

Green apple – I learned a lot today

Yellow apple – I like/ I don’t like

Red apple – I still have questions

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how

are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check

ICT links

Less able students – greater

support by means of prompts,

visuals or writing difficult words

on the blackboard

More able students –

independent work on definite

tasks with little/no support

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my

Содержимое разработки

School: №39 named after M.Zhumabaev

Theme of the lesson:

Teacher name: Aripova D.T.

Number present: 13

Learning objectives that this lesson is

contributing to

5.R1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

5.W1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

•understand the short simple texts

•plan, write, edit

Most learners will be able to:

•understand the short simple texts

•plan, write, edit and proofread work at text

Some learners will be able to:

•understand the short simple texts

•use future forms will for predictions and be going to talk

•plan, write, edit and proofread work at text level

Success criteria

Learners have met the learning objective (R1) if they can:

•say new words and know the different rules of sports

Value links

Friendship, activity and positive behavior

Cross-curricular links

Physical culture, biology

Flash cards, video, pictures

Previous learning

Repeat words they know

Planned activities

ORGANIZATION MOMENT

-Good morning children!

-What day is it today?

Task 1. The game “Bingo”

In the tables, children write 9 sports that they know. After everything is written, the teacher begins to speak his words. Who has 100% the right words, he is a winner.

Game with words:

Skateboarding

Task 2. The game “Alphabets”. Students take turns talking about sports. The main thing alphabetically


Task 3. Listen to me. I’ll describe you a sport.

•Strong men like this sport. They wear white kimonoes. (judo)

•You need a big orange ball and a basket with a net to play this game (basketball)

•You need a white ball to play this game. You play with your hands and arms (volleyball)

•Girls usually like this sport (gymnastics)

•Eleven people play this game, they use black and white ball to play (football)

Task 4. New words. Write new words in your notebook.

A forward - шабуылшы

A captain – басшы

A goalkeeper – қақпашы

score as many goals – көп гол салу

A back –қорғаушы

A half-back – жартылай қорғаушы

Task 5. Read and translate

Football is the most popular game in the world and it is played nearly in all countries. Football is played on a field and two teams compete there.

Football team is composed of 11 players: a goalkeeper, backs, half-backs and forwards. Each team has a captain who is usually the best player. During the match every team tries to score as many goals as they can. Players are allowed to use only legs during the game. Only the goalkeeper can use his hands to catch the ball.

Task 6. True or false

F O O T B A L L

Football is the most popular game in the world

Football is played under water

Two teams compete

Football team is composed of 18 players

The team tries to score goals

Only the goalkeeper can use his hands

Players are allowed to use only hands

Football team is composed of 11 players

Task 7. You will be look at the video about rules of football now.

paper with text

Table “True or False”

Home task: Write the plan about the rules of football and draws.

Tree assessment

Green apple – I learned a lot today

Yellow apple – I like/ I don’t like

Red apple – I still have questions

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how

are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check

Less able students – greater

support by means of prompts,

visuals or writing difficult words

on the blackboard

More able students –

independent work on definite

tasks with little/no support

Through the observation, giving the cards

Health saving technologies.

Using physical exercises and active activities.

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my

I think the lesson objectives and the learning objectives are realistic. Because we'll choose the objectives and use them. In my opinion the learners will achieve lesson objectives well. My differentiation will work better. I chose some learning objectives for my short lesson, because these learning objectives will develop our lesson.

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1: The games: “Bingo” and “Alphabet”

2: True or false was very well

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1: Different games


-75%

Читайте также: