Practice lesson 1 класс план урока

Обновлено: 06.07.2024

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

The main part:

1.UE11 use there is/are to make short statements

1.L3 recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words

1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly

Use there is / there are to make statements

Understand and follow instructions

Pronounce 90% of words intelligibly

1. Hello, how are you?

2. Review My/His/Her name is…

3. Teacher will invite Ss to stand in a circle and to greet each other, to introduce each other,to count from 1 up to 10 and back down:

Ss will try to guess the topic of the lesson looking at visual aids: a book, a pen, a bag, a rubber, a ruler, a desk, a chair.

The procedure of the lesson:

Demonstration:

- demonstrate a pictures

- ask “What should you do?”; students may read the answer from the picture; if they cannot read and answer, help by reading the sentence aloud

1.There is a pen There is a book There is a bag There are a chairs….

2. To practice the words:

T will mime the action associated with each word (“writing” with a pen or

pencil, “measuring” with a ruler, “reading” with a book) he Ss should

guess the objects. Some ss could also mime for the whole class.

3.T says children big or small,short or long things and Ss draw it in their

4.Tourn around song

Students identify what they did well in the lesson and what needs improvement.

Good bye song

Students sing a good-bye song and dance

Good-bye, good-bye, see you again!

Good-bye, good-bye, see you, my friend!

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 35 человек из 22 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 143 человека из 50 регионов
  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 344 материала в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 23.11.2016 9676
  • DOCX 23 кбайт
  • 132 скачивания
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Тлеубердинова Майгуль Сайфуллаевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

ГИА для школьников, находящихся за рубежом, может стать дистанционным

Время чтения: 1 минута

В Госдуме предложили ввести сертификаты на отдых детей от 8 до 17 лет

Время чтения: 1 минута

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Россияне ценят в учителях образованность, любовь и доброжелательность к детям

Время чтения: 2 минуты

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Нажмите, чтобы узнать подробности

T calls s to gather in circle with pens/pencils/cards, reviews/revises as follows: UP/DOWN: sing Grand Old Duke of York SHOW ME: colours, numbers, some objects LETTERS L, R, S, T, F, with bodies (letters we will focus on this week)

Student flashcards, pens, pencils

T introduces new words using PPT: listen, read, write, sing, say and look.When each word is introduced in the PPT; the Ss will repeat the word after the teacher. Teach Ss an action to accompany each word, such as putting hand to ear for listen, opening a “book” with hands and moving head back and forth for read, etc. Review each initial sound of these words (r for write is okay for right now)

Activity Break: Movement song :We’re Following the Leader (use only the first part if desired) Purpose: introducing the word, but not being assessed today.

Assess learning with rest of PPT. (Rehearse beforehand) Have students hold up 1, 2, 3, 4 fingers to select correct answer (note children who get more than 2 answers wrong, adjust followup lesson accordingly), then name or describe final objects.

Practice lesson / grade 1

1.S1 make basic personal statements and simple statements about objects.

3.L 1 Recognise short instructions for basic classroom routines slowly and distinctly.

Lesson objectives

All learners will be able to:

-understand the concept of there is /there are basics with little support.

Most learners will be able to:

-talk about theme using active vocabulary 1-2 sentences

-give some information about colours, animals, musical instruments.

Some learners will be able to:

- can use there is/there are could be used in case of unfamiliar s ituation .

Нажмите, чтобы узнать подробности

Дамытушылы?: о?ушыларды? ой-?рісін, ты?дау, ойлау, с?йлеу ?абілеттерін дамыту. Ауызша с?йлей білу да?дысын жетілдіру. Оларды? танымды? белсенділігін арттырып, шы?армашылы??а баулу.

Т?рбиелік: О?ушыларды ?йымшылды??а, бірлікке т?рбиелеу. П?нге деген ?ызы?ушылы?ын арттыру

Саба?ты? типі: ?айталау

Саба?ты? т?рі: аралас

П?н-аралы? байланыс: ?аза? тілі, музыка, математика

К?рнекіліктер:а?ылшын ?ліпбиі, кеспе сандар, доп, та?ырып бойынша суреттер, дидактикалы? ойындар

Нажмите, чтобы узнать подробности

УРОК ПОВТОРЕНИЕ ДЛЯ 1 КЛАССОВ. ТЕМА ПУТИШЕСТВИЕ. ИСПОЛЬЗОВАЛА НА УРОКЕ.

Long-term plan unit: Routines

Shool: Taskarasu

Date: 9 February 2017

Teacher names Samirova D.D

Theme of the lesson: Transport

Practise lesson

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1. UE 7 use personal subject pronouns to identify things

1. S5 produce words in response to prompts

1. L3 recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words

1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly

1.L1 recognise short instructions for basic classroom routines spoken slowly and distinctly

ЫLesson objectives

All learners will be able to:

• listen and repeat the words, follow the instruction according to the task

Most learners will be able to:

• recognise and name some words according to the topic, follow the instruction according to the task

Some learners will be able to:

• recognise and name most of the words according to the topic, follow the instruction according to the task

Success criteria

Students will have succeeded in this class if they:

Imitate pronunciation of words clearly and distinctly;

Demonstrate earnest effort at following teacher directions;

Speak individually at least six times.

Value links

Respect and cooperation by:

Listening to the teacher

Listening to each other

Encourage each other

Cross curricular links

Home life, transportation, health practices

By teacher only, about 15 minutes

Previous learning

It’s under the table, prepositions of place

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

•T calls out one S to play the game “Can you guess?”

S should act out words of morning routines the others should guess and say the word in English:

brush your teeth, wash your face, drink milk, pack your bag, eat meal, put on dress, take off clothes, get up.

• T invites all Ss to the board and together demonstrate the words using actions related to the everyday routines and classroom

come here, make circle, divide, sit down, stand up, raise your hand, answer, ask, keep silent.

Читайте также: