План урока спотлайт 5 класс school

Обновлено: 02.07.2024

Good morning, boys and girls. Today we are having an unusual lesson. We shall go to the Land of Knowledge. I want you to show everything you have learnt. We shall play, compete, sing at the stations and your task is to win as much prizes as possible. The team which will have the most of prizes is the winner. But before we begin our game let’s warm up our tongues and lips. (phonetic exercises – 2 minutes.) Are you ready now? Let’s go!

II. And the first station is the ABC.

Let’s repeat the ABC. (поем THE ABC)

  1. Name the letters. (показ букв на слайдах)
  2. Match the big and the small letters. (буквы на столе лежат в разброс, нужно подобрать к большим буквам маленькие)
  3. Find vowels and consonants. (отделить гласные от согласных)
  4. Spell the words. (melon, lemon, window, uniform) (показ слайдов)
  5. Make up a word from these letters. (кубики с буквами лежат на столе, собрать слова из букв)

III. The second station is DO THE SUMS.

And now let’s check your work, read what you have done.(по очереди читают свои примеры)

IV. The third station is COLOURS

  1. Call the colours of the crayons. (показываю цветные карандаши)
  2. Describe your toys. (у каждой команды есть своя разноцветная игрушка, назвать какого она цвета)
  3. Make up a beautiful carpet from the given triangles. (на столе в конверте разноцветные треугольники и лист бумаги с начерченным ковром, нужно наклеить треугольники на соответствующие на ковре цифры)
    № 1 is
    № 2 is
    № 3 is
    № 4 is
    № 5 is
    № 6 is
    № 7 is
    № 8 is
    № 9 is

Do you have the same carpet as I have? (сверяем разноцветные ковры, показываю на слайде)

V. The fourth station is DO IT PLEASE. (физкультминутка)

Do the actions if you hear the word ‘please’.(команды просят сделать какое-либо движение по очереди, задание на внимание.)

VI. The fifth station is A SCHOOL

  1. What’s this in English? (назвать предметы по-английски, показываю на слайдах).
  2. What are there in the bag? (каждой команде раздаю портфели со школьными принадлежностями, доставая эти предметы, ученик должен называть их).

VII. The sixth station is WHERE ARE THEY?

Раздать каждой команде по 4 рисунка, и они по очереди спрашивают друг друга “Where is Tom?”, либо показываю на слайдах.

VIII. The seventh station is NICE TO MEET YOU

Каждой команде раздаю по 2 комплекта диалога. Фразы нужно сложить так, чтобы получился связный диалог.

– Hi! What’s your name?
– My name’s Ann. What’s your name?
– My name’s Max.
– How do you spell it?
– M-A-X.
– Thank you, good-bye, Max.
– Good-bye.

– Hello!
– Hi!
– This is my new friend, Vicky.
– Hello, Vicky. I’m Max.
– Hi, Max! Nice to meet you.
– Nice to meet you too. Where are you from?
– I’m from Russia.

– Hello.
– Hi! What’s your name?
– My name’s Tom. What’s your name?
– My name’s Nick. How are you?
– I’m fine, thanks. And you?
– I’m OK.

– Hello!
– Hi! This is my new friend, Alex.
– Hello, Alex. I’m Ted. Nice to meet you.
– Nice to meet you too. How old are you?
– I’m ten. And you?
– I’m nine.

IX. Подведение итогов урока.

Что мы прошли за эти 2 месяца? (выучили все буквы алфавита, цифры, цвета, узнали много слов, глаголов, научились представляться и представлять других, говорить кто где находится, узнали как наши повседневные школьные принадлежности называются по-английски.

Оценки за урок.

Библиотека образовательных материалов для студентов, учителей, учеников и их родителей.

Наш сайт не претендует на авторство размещенных материалов. Мы только конвертируем в удобный формат материалы из сети Интернет, которые находятся в открытом доступе и присланные нашими посетителями.

Если вы являетесь обладателем авторского права на любой размещенный у нас материал и намерены удалить его или получить ссылки на место коммерческого размещения материалов, обратитесь для согласования к администратору сайта.

Разрешается копировать материалы с обязательной гипертекстовой ссылкой на сайт, будьте благодарными мы затратили много усилий чтобы привести информацию в удобный вид.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок разработан в соответствии требованиям ФГОС и является практической разработкой для учащихся 5 класса.

Учебный предмет: Английский язык

Учитель: Нестерова Наталья Юрьевна

Дата: 25.09.2017.

Развивать умения систематизировать новые знания, составить расписание

Воспитывать интерес к образованию как части культуры стран изучаемого языка

Планируемые результаты урока:

Догадаться о значении незнакомых слов, читать аутентичные тексты с выборочным пониманием значимой информации

Формирование умений взаимодействовать с одноклассниками.

Умение следовать основной цели урока для достижения конкретных результатов

Комбинированный

Student’s book 5 кл.Spotlight,диск, компьютер, карточки

Unit …1

Topic …School

УМК Student’s book 5 кл.Spotlight

Основные структуры:

What’s this? This is…

Основные понятия, термины:

Listen and say, Listen and match

Основная лексика:

School subjects, days of the week, timetable

Проверка выполнения домашнего задания.

Checking home task.

Подготовка к активной учебной деятельности каждого ученика на основном этапе урока: постановка учебной задачи, актуализация знаний.

What’s this? This is a timetable. What’s this? The days of the week.Слайд с пропущенными буквами. Раздать цветные фломастеры.

уточнение что делают дети

Дети вставляют буквы разноцветными фломастерами.

Look at the blackboard.На доске символы предметов вразброс. Look at these words. What do they mean? Аудирование упр.1 с.26 Я называю легкие слова, раздаю карточки.Listen and match.Расставляют оставшиеся карточки.Match the cards.Work in groups. Put the subjects in alphabetical order.

Дети смотрят и догадываются, что это школьные предметы. Слушают предметы и переводят. Подбегают к символам и ставят карточки.

Групповая и индивидуальная

Решение учебной задачи.

Fill in the table.Клетки пропущены.

Work in pairs. What’s on Monday at 12 o’clock?

Составляют расписание на понедельник.

Работают в парах.

Групповая и парная

Усвоение новых знаний.

Look at the British timetable. What’s subjects do the British students have? What’s your favorite subject?

Отвечают на вопрос On Monday British students have…

My favorite subject…

Первичная проверка понимания учащимися нового учебного материала (текущий контроль с тестом).

Reading. Work in groups. Check please.

Читают, отвечают на вопросы. 1группа находит 6 школьных предметов, 2- 6 объектов,3- 5 дней недели (2 мин.). Передают листки команде и проверяют друг друга.

Закрепление изученного материала.

Рефлексия. Составить расписание на понедельник.

Школьные предметы под музыку.

Обобщение и систематизация знаний.

Для чего мы с вами составляли расписание, заполняли пропуски, вспоминали дни недели.

Отвечают на вопрос

Контроль и самопроверка знаний (самостоятельная работа, итоговый контроль с тестом).

Список предметов в порядке возрастания сложности

Дети распределяют предметы.

Информация о домашнем задании.

Заполнить в группе расписание на понедельник. Оформить красиво в формате А4, дать пустую таблицу.

- краткое сравнение системы обучения в российской и британской школе;

- закрепление правил использования в речи грамматических времен: Present Simple , Past Simple , Future Simple , грамматических структур с глаголом to be , личных и притяжательных местоимений, артикля a / an .

Развивающие:

- развитие познавательного интереса к изучению иностранного языка через приобщение к школьной тематике;

- развитие в рамках заданной тематики умений и навыков устной речи, чтения, аудирования, письма;

- развитие информационной, коммуникативной и социокультурной компетенции, умений само- и взаимоконтроля, самооценки.

Воспитывающие :

- воспитание толерантного отношения к образовательным ценностям своей и чужой культуры;

- формирование уважительного отношения к мнению друг друга.

Оборудование: дидактический материал, компьютер, мультимедийный проектор, презентация.

1. Организационный момент:

Учитель : Good morning, boys and girls. I am glad to see you again. Let's begin our lesson.

Who is on duty today? What date is it today? What day is it today? What season is it now? What is the weather like today? Is it rainy? Is it sunny? Do you like it? Who is absent today?

2. Целеполагание:

Учитель : Look at the pictures and try to guess what is the theme of our lesson?

Учащиеся смотрят на картинки в презентации и определяют тему и задачи урока.

Учитель : You are right. Today we are going to speak about school. Today we'll continue our work on this topic.

What will we need to do this? Yes, you are right. We need …

to revise words and grammar

to read and write

to watch a film

to make up dialogues

to speak English.

Тема и задачи урока выписаны на доску.

3. Фонетическая зарядка.

Учитель : Look at the symbols, please. Name the symbols and the English words with these symbols. Let ' s practice some English sounds .

Учащиеся смотрят на презентацию и повторяют отдельные звуки и слова.

[ʃ] – English, information

[ʌ] – study, subject, discuss

[i:] – teacher, read

[i] – think, uniform

[w] – workbook, week, well

[æ] – exam, has, have

[ei] – favourite, name, break

4. Речевая разминка.

Учитель : Repeat after me, please.

Учащиеся смотрят презентацию и повторяют за учителем.

I love my school, I love my class and everyone who teaches us.

We go to school, we are all friends, we smile and laugh, when shaking hands.

We go to school and we learn. We go to school and we laugh. We go to school and we make friends. We go to school to know life.

Основной материал

Учитель : Look at the blackboard and use these words with a or an or no article ( на доске написаны слова Classroom objects: blackboard, atlas, school bag, notepad, timetable, pencil case, desk, pencil, rubber, ruler, crayons, blackboard, chair, glue, sharpener, notebook, schoolbag, pen, paperclips, book, map, globe).

What's this in English? – It is a …

What have you got in your schoolbag?

What has he/she got on his/her desk?

Учащиеся отвечают на вопросы учителя .

Учитель : Let's count till 20 all together. Учащиеся проговаривают хором .

How many school subjects have you got this year?

Учитель : Let's discuss your timetable and subjects.

Учащиеся вытаскивают карточки с отдельными вопросами и отвечают на них.

What subjects have you got this year?

What school objects do you need for Maths, Geography, Art….?

What subjects do you have on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday?

Do you like your timetable?

How many times a week do you have English, Russian, History…?

How many lessons a day do you have?

Do you have lessons on Saturday?

How many days a week do you go to school?

What are the most popular subjects?

Have you got much homework to do?

What days of the week do you have English?

How many boys and girls are there in your class?

What is your favourite day of the week?

What is the longest school day?

What lessons do you have on Tuesday/ Friday?

What is the easiest day of the week for you?

What is the most difficult day of the week?

What subject is the easiest for you?

What subjects are difficult to learn?

What is your favourite subject?

What new subjects would you like to have in your timetable?

6.2. Учитель : What do you do in the lessons? Work in pairs.

Учащиеся работают в парах. Одни пары выполняют карточку A , другие - B . Затем пары обмениваются работами и проверяют друг друга, глядя на ответы в презентации.

Match the school subjects with activities:

What we do in the lessons

learn how to use computers

study past events of Russia and other countries

translate new words, read, write and speak English

read Russian books and learn poems by heart

read, write and speak Russian correctly

learn to sing and understand music

do sums, work with numbers, solve different problems

draw and paint pictures

study the natural world around us

make things with own hands

What else do you do at school, at the lesson and during the break? Match the words:

between the desks

a lot of questions

7. Повторение грамматики.

7.1. Повторение форм глагола to be и местоимений.

Учитель : Your home task was to bring some photos of your sisters, brothers and parents and tell us a few words about their favourite school subjects.

Учащиеся высказываются по очереди (желающие).

My name is Lena. I am 11 years old. I study in the 5 th form. My favourite subjects are Music and Art because I like to listen to music and draw pictures. This is the photo of my sister Dasha. She is 12 years old and she studies in the 6 th form. Her favourite subject is Biology because she likes animals very much. This is the photo of my father. His favourite school subject was Physical Education because he liked to take part in different competitions. This is the photo of my mother. Her favourite school subjects were Russian and Literature because she liked to write interesting compositions.

7.2. Повторение Present Simple, Past Simple, Future Simple.

Учитель при помощи презентации напоминает учащимся необходимые правила и затем учащиеся работают в парах. Одни пары выполняют карточку A , другие - B . Затем пары обмениваются работами и проверяют друг друга, глядя на ответы в презентации.

Put the verbs in brackets into the correct form (Past Simple):

On Tuesday we ….(have) six lessons. The first lesson ….(be) Mathematics. At this lesson we ….(write) a test and ….(do) some exercises. Sasha …..(go) to the blackboard. He ….(answer) well and ….(get) a “four”. Max …..(get) a “two”, because he ….(do not do) his homework. After the second lesson we ….(go) to the canteen. I ….(eat) a soup and …(drink) a cup of coffee. I ….(do not drink) milk. After school I ….(do not) go home at once. I …(go) to the library and …..(take) an interesting book. Then I ….(help) my friend with homework. Then I ….(buy) some bread and milk in the shop and ….(go) home.

Fill in the right word (Present Simple, Future Simple, Past Simple):

He ….to school every day. – a) go b) goes c) gone

They ….a test in Maths next week. – a) wrote b) writes c) will write

We …some new subjects in our timetable this year. – a) have b) has c) will have

They ….only good marks in PE lessons. – a) gets b) get c) will get

I ….a bad mark in IT yesterday. – a) got b) get c) gets

We …..two foreign languages at our school. – a) learns b) learn c) learning

They ….a dictation two days ago. – a) write b) wrote c) will write

Our class ….to a picnic next weekend. – a) will go b) goes c) went

My friends often …different games during the break. – a) plays b) play c) playing

My sister ….to learn poems by heart. – a) don’t like b) doesn’t like c) like

8. Физкультминутка .

Учитель : Now let's have a break.

Stamp your feet. Clap your hands. Shake your head. Turn around. Turn left, clap, clap, clap. Turn right, clap, clap, clap. Hands up, hands down, hands on hips, sit down.

учащиеся получают карточки с разными глаголами ( count , draw , eat , run , sing , sleep , speak , walk , write ), один учащийся изображает действие, другие – отгадывают.

Учитель : What is your typical school day? Try to describe your typical school day using the keywords:

to get up, to do morning exercises, to wash yourself, to take a shower, to have breakfast, to get dressed, to go to school, to have lessons, to do homework, to help mother about the house, to have a rest, to go to bed.

10. Просмотр учебного фильма о британской школе ( This is Britain - School ). Сравнение со своей школой.

10.1 Учитель : Watch a video film about British school and choose the right option.

Учащиеся смотрят фильм и выполняют тест в парах.

Do children at the British school wear a school uniform? – 1. Yes. 2. No.

What does the woman in yellow clothes do? – 1. Helps to cross the road to school. 2. Helps to do homework.

What time does the school start? – 1. 8.00 2. 8.50. 3. 9.00

When does the first lesson start? – 1. 8.15 2. 9.10. 3. 9.30

When does the third lesson start? – 1. 13.15 2.13.30 3. 14.00

What is the first lesson? – 1. Maths 2. Art 3. History

What is the second lesson? – 1. ICT 2. English 3. Science

What is the third lesson? – 1.Music 2. Science 3. PE

When does the school day finish? – 1.15.15 2. 15.00 3. 16.00

10.2. Учитель : And now your task is to compare the British school and your school.

Read and say which sentences are true or false?

Children at the British school and at our school have to wear school uniform.

The first lesson at the British school starts earlier than at our school.

You have more lessons a day than the British pupils.

A lesson at the British school lasts longer than at our school.

Subjects at the British school and at our school are different.

Children at the British school have more time for lunch than we do.

Your school day finishes earlier than the school day at the British school.

And what do you think about the food in the canteen? In your opinion where is the food better – the food at your school or the food at the British school? Why?

Read the names of the subjects and write them down into two columns.

Mathematics, History, Art, Geography, Music, Science, Information Technology, Physical Education, Russian, English Literature, English, Physics, Art, History, Drama, Russian Literature, French, Nature Studies, German, Science.

At a British school

At a Russian school

Учащиеся выполняют задание, разделившись на две группы.

11. Составление диалогов.

Учащиеся делятся на четыре группы, каждая из которых получает карточку с заданием разыграть диалог на определенную ситуацию.

Карточка 1. You meet a new student at your school.

Where is he/she from

What form is he/she in

What he/she likes to do

You are classmates and speak about school subjects and teachers.

how many lessons you have today

what are your favourite subjects

why you like them

who are your favourite teachers

You are friends and speak about typical school day

what time you get up

what time you go to school

what time you come home

what time you go to bed

You are friends and speak about free time.

what you like to do in free time

what are your hobbies

what you do after school

how often you watch TV

My name is Alex. I am 11 years old. I study in the 5 th form. I like to go to school. My school is new and comfortable. I have got 12 classmates. We all are very friendly. My favourite subject is IT. I want to be a computer programmer in my future. And what about you? Is your school big and modern? Do you like to go to school? What form are you in? How many classmates have you got? How many subjects do you have this year? What is your favourite subject? Do you do your homework every day? Do you have a lot of friends at school? Who is your best friend? What do you like to do together ?

Читайте также: