План урока second conditional

Обновлено: 04.07.2024

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Unit 5 "Reading for pleasure"

Date: 18.01. 2019

Teacher’s name: Akhmetkozhina A.E.

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Second conditional

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

8.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

8.UE17 use if / unless/ if only in second conditional clauses and wish [that] clauses [present reference]; use a growing variety of relative clauses including why clauses on a range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

recognize and understand the form and use of the second conditional .

Most learners will be able to:

apply the second conditional to talk about imaginary situations.

Some learners will be able to:

produce extended sentences using the second conditional.

Value links

Appreciation the art of literature.

Cross curricular l ink s

Previous learning

Books and films: features

Use of ICT

Smart board for showing a presentation, getting additional information, playing the audio files.

Intercultural awareness

Comparison of conditional sentences in English, Russian and Kazakh languages.

Health and Safety

Breaks and physical activities used.

Planned timings

Planned activities

Beginning the lesson

The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Ex.1 p.61. Recognition exercise.

2. past simple

3. would, wouldn't

Ex.2 p.61. Opening the brackets .

1) 'd enjoy; liked

2) had; wouldn't believe

3) wouldn't watch; hated

4) would be; changed

5) wouldn't be; didn't go

6) bought; 'd come

Ex.3 p.61. Asking and answering questions.

1) What would you do if you became invisible?

2) If you travel back in time and meet Abai Qunanbaiuly, what would you ask him?

3) If you had a special power, what would it be?

4) If you were a superhero, would you tell your friends?

5) Would you love a person if you discovered he or she was a vampire?

Ex.4 p.61. Speaking in a form of interview.

Extra task. Writing practice.

Ending the lesson

Giving the hometask. WB p.43.

Self-assessment.

How well do I understand?

4 - I can do this and explain it to someone else.

3 - I understand and can do this by myself.

2 - I need more practice.

1 - I don't understand this yet.

Feedback: Teacher asks students what task was difficult to them and which pair worked well.

Additional information

Differentiation –

how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment –

how are you planning to check learners’ learning?

Critical thinking

Differentiation can be achieved through the selection of activities, identification of learning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of learners.

Assessment criteria:

Convey fantasy ideas .

Differentiate between if/unless in second conditional clauses.

uses imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings .

make up sentences with the second conditional.

Feedback on the work

Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

What have I learned from this lesson about the class orachievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 30 человек из 19 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 185 материалов в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 02.03.2019 1326
  • DOCX 55 кбайт
  • 32 скачивания
  • Рейтинг: 4 из 5
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Ахметкожина Алия Елюбаевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Россияне ценят в учителях образованность, любовь и доброжелательность к детям

Время чтения: 2 минуты

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Минтруд предложил упростить направление маткапитала на образование

Время чтения: 1 минута

В Госдуме предложили ввести сертификаты на отдых детей от 8 до 17 лет

Время чтения: 1 минута

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Деятельностная цель: Создать условия для формирования грамматической компетенции учащихся по теме “Conditionals 2”.

Образовательная цель: Расширение коммуникативных возможностей за счет включения в нее новых знаний по грамматике.

  • введение и закрепление нового грамматического материала по теме.
  • Формирование умений поискового чтения.

Формирование коммуникативных умений учащихся.

- развитие познавательных способностей учащихся;

- развитие умений работать с текстом

- развитие навыков монологической и диалогической речи.

- воспитание прилежного отношения к учебе

- поддержания интереса к изучению иностранного языка.

9. Тип урока : урок усвоения новых знаний

10.Формирование УУД: личностные, регулятивные, познавательные, коммуникативные действия

11. Необходимое техническое оборудование : УМК, классная доска или интерактивная доска, карточки с заданиями, распечатки таблиц, заданий для чтения .

12. Структура и ход урока :

(с указанием действий с ЭОР, например, демонстрация)

Good morning, students. Glad to see you.

What is the weather like today? Do you like the weather today? What will you do if the weather is sunny (rainy, snowy…) today?

Цель –погружение учащихся в атмосферу иноязычного общения.

Учитель задает вопросы.

Цель - включиться в иноязычное общение. Учащиеся отвечают на вопросы учителя.

Лич.УУД: формирование мотивиции к изучению английс

Проверка домашнего задания

Цель - контроль сформированности умений употреблять условные предложения 1 типа. Учитель организует проверку домашнего задания.

Цель - повторить ранее изученный материал.

2-3 уч-ся читают составленные ими предложения на оценку.

Рег.УУД: контроль, коррекция

Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

- правило образования условных предложений 2 типа;

- выполнение тренировочных упражнений по теме;

- составление и чтение текста с условными предложениями 2 типа;

- выполнение тестовых заданий. (запись на доске)

Цель - поставить познавательную задачу.

Учитель предлагает учащимся рассмотреть случаи употребления условных предложений 2 типа предложить тему урока, а также учитель помогает учащимся сформулировать цель урока и этапы ее достижения.

Цель - осознать тему и цель урока.

Учащиеся, рассмотрев случаи употребления условных предложений 2 типа предполагают тему урока, формулируют цель и этапы урока.

Рег.УУД: целеполагание, планирование

Открытие нового знания, первичное усвоение нового материала.

Условные предложения 1 типа ( вероятно);

Условные предложения 2 типа ( маловероятно);

Правило ( приложение №1, 2) Объяснить ситуации употребления условных предложений 2 типа, разницу употребления условных предложений 1 и 2 типов и правила образования предложений условного наклонения 2 типа. Устное закрепление-“Dream Game” If I had a million dollars, I would…(учащиеся придумывают продолжение предложения)

- Письменное закрепление – выполнение упр. из учебника №96 стр.84

Цель – учить различать ситуации употребления условных предложений 1 и 2 типа ; ознакомить с правилами образования условных предложений 2 типа;

Учитель проводит игру с употреблением условных предложений 2 типа и организует выполнение задания , при необходимости помогает учащимся.

Цель - научиться правильно употреблять условные предложения 2 типа. Учащиеся повторяют случаи употребления условных предложений 1 типа, знакомятся с правилом образования условных предложений 2 типа, выполняют задания.

Позн.УУД: освоение новых знаний, постановка и решение проблемы

Первичная проверка усвоения

Тест (приложение №3)

Цель – контроль усвоения нового грамматического материала.

Учитель раздает карточки с заданиями для самостоятельной работы, и контролирует правильность выполнения тестов (взаимопроверка, затем проверка учителя и коррекция ошибок).

Цель – учащиеся определяют уровень усвоенности нового материала и корректируют свои ошибки.

Учащиеся выполняют самостоятельную работу, затем проверяют работу друг друга и анализируют свои ошибки.

. Включение нового знания в систему знаний и

1.Задание по поисковому чтению . ( приложение

2.Задание по диалогической речи (приложение №6)

Цель - развитие навыков чтения, построение

правильных речевых высказываний согласно коммуникативной задаче, закрепление умений употреблять в речи условные предложения 2 типа.

- повторить слова, пройденные на предыдущем уроке (приложение №4);

- найти соответствующие по смыслу части предложений из текста (Приложение №5);

- прочитать составленный текст;

- вывести мораль ( записать на доске )

Затем учащиеся выполняют задание по диалогической речи, работа по карточкам в парах (Приложение №6)

Учитель контролирует ход самостоятельной работы.

Цель – развитие навыков поискового чтения, диалогической речи.

Учащиеся а) соотносят части предложений, логически выстраивают текст подобрав верное предложение из 2 столбика слов, обсуждают текст, предлагают свой вариант морали: ( If you don’t want to be excluded, you should work hard | you must do your homework every day / . . –б) составляют диалог , (работа в парах) и разыгрывают его.

Позн.УУД: логические, постановка и решение проблемы, формирование умений поискового чтения

Ком.УУД: ,постановка вопросов, работа в паре,умение выражать свои мысли в соответствии с коммуникативными задачами

20 мин (1 зад – 7-8 мин, 2 зад. -12-13 мин.)

Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению

Выучить диалог наизусть, упр.№ 5,6 с.63в р.т.

Цель – закрепить знания и умения, приобретенные на уроке. Учитель объясняет, что должны сделать учащиеся в процессе выполнения домашнего задания.

Учащиеся записывают домашнее задание, задают вопросы, если что-то не понятно.

Рег.УУД:формирование ответственного отношения к процессу обучения

Рефлексия Подведение итогов урока, оценки учащихся.

I`ve revised the material about…

Цель - выявить уровень полезности и удовлетворенности учащихся уроком.

Учитель выясняет, чем был полезен урок для учащихся, оценивает работу учащихся, комментирует оценку.

Цель - осознать значимость урока.

Учащиеся оценивают урок с точки зрения его пользы и их эмоциональной удовлетворенности уроком и оценивают свою работу..

мотивации и стремление к само- совершенствованию в области изучения языка

Актуализация грамматических знаний в употреблении Second Conditional и совершенствование навыков разговорной компетенции по темам “Travelling”, “Presidential Elections”.

1) образовательный: расширение лингвистического кругозора и эрудиции обучающихся;
2) развивающий: развитие языковых способностей и готовности к коммуникации;
3) воспитательный: поддержание интереса к культуре своей страны и создание условий для формирование интереса к культуре страны изучаемого языка;
4) практический: формирование и развитие умения учащихся понимать иноязычные тексты публицистической направленности с Second Conditional /условное наклонение/ при аудировании; совершенствование навыков работы с иноязычным материалом по схемам и таблицам; активизация грамматического навыка употребления Second Conditional в речевых упражнениях; развитие воображения учащихся при прогнозировании возможных ситуаций; обучение культуре речевого общения по затронутым темам.

Оборудование: наглядный и раздаточный дополнительный аутентичный материал по темам коммуникации, проектор, ПК, ноутбук;

Речевой материал: тексты пособия Streamline English, лингвострановедческие материалы учебника В.В. Сафоновой.

Грамматический материал: Second Conditional в структуре утвердительного и вопросительного предложения.

ХОД УРОКА

1. ОРГАНИЗАЦИОННЫЙ ЭТАП. ПРИВЕТСТВИЕ

Teacher: Nice to meet you. Everybody is here, aren’t they?

Pupil1: Yes, all are present and ready to work.

Teacher: I think you’ll work hard and enjoy today’s classroom activities.

2. ОПРЕДЕЛЕНИЕ ТЕМЫ УРОКА

Listen to short conversations to define the aim of our lesson. Say what grammar aspect we are going to deal with. You will hear inner thoughts of two people reading the same advertisement.

(Звучит аудио текст, на экране объявления для Speaker1,2,3) – мр3 приложение 1

The first speaker thinks of the situation as real, the other – as unreal. I think the speakers make use of conditional sentences.

You are quite right here. To determine our second aim let’s look at the screen. Can you guess what is depicted in the pictures?

I believe it’s easy to identify St. Basil Cathedral in picture 7.

I’m sure № 13 is the Statue of Liberty in the USA.

If I’m not mistaken we can see the Great China Wall in picture 8.

So what shall we speak about today?

It seems to me about travelling and different cultural sights.

Just to the point. We’ll do a number of grammar drills on the First or Real Conditional and the Second or Unreal Conditional with reference to the present or future based on different conversational topics and World Landmarks among them.

3. ЭТАП АКТУАЛИЗАЦИИ ЗНАНИЙ

1. Teacher: Just before our lesson I have addressed some people with “If you…” question. Look and give your ideas.

* If I weren’t here, I’d like to be in California. And you?

* If I could be somebody else, I’d like to be a filmstar. What about you?

* If I had a million pounds, I’d travel round the world. What would you like to do?

2. Teacher: Listen and response.

– If you weren’t studying English, which language would you study?

– If you could have a new first name, which one would you choose?

– If you could choose a job, what would you be?

– If you could have any car, which one would you have?

– If you could meet anyone in history, who would you like to meet?

– If you weren’t studying English, which language would you study?

Активизация грамматических навыков употребления Second Conditional в речи обучающихся:

3. Teacher: I’ve got a terrible headache. What would you do if you were in my place?

Give me some advice.

Pupils: Р1 – If I were you I would take an aspirin and have a rest.

Р2 – If I were you I would see a doctor.

Р3 – If I were you I would go for a walk.

4. Teacher: Read captions to the pictures and advise these people.

(PowerPoint зарисовка) – Приложение “Pictures 1,2,3,4,5”


Picture 1.JPG: I’ve lost my passport.


Picture 2.JPG: I can’t sleep at night.


Picture 3.JPG: I’ve just seen an accident.


Picture 4.JPG: I’ve been beaten by a snake.


Picture 5.JPG: I need some money and the banks are shut.

II. Развитие навыков восприятия иноязычной речи, содержащей Second Conditional

Listen to London Radio ‘Man in the Street’ Programme. It is about North Sea oil. Its interviewer went into the streets to ask people their opinion how to spend the oil revenues.

His question was: 'If you were the Prime Minister what would you do with the money?'

(Аудирование текста с PowerPoint сопровождением) – “мр3 приложение 2”

'Well, of course I'm not the Prime Minister, but if I were, I'd spend the money on more hospitals and schools. We need more doctors, nurses, and teachers. Classes are too big. If classes were smaller, children would learn more. And there aren't enough nurses either, because salaries are too low. If the salaries were higher, more people would become nurses. Money which is spent now on education and health is an investment for the future.'

* * If Caroline Smith were the Prime Minister , what would she spend money on?

'I think the answer is quite simple. Taxes are much too high in this country, aren't they? I would reduce them. If we reduced taxes, people would have more money. If they had more money, they'd spend more. Industry would have to produce more, so it would need more workers. There would be more jobs, and we would all be richer.'

** If Mr. Lewis were the Prime Minister, what would he reduce?

'I'm very worried about inflation. I'd try to control prices. If I were the Prime Minister, I'd reduce the price of gas, coal, and electricity. If we did that everybody would benefit, wouldn't they? Food is much too expensive. I'd encourage the farmers to produce more food, more cheaply. However there are some things that I certainly wouldn't do. I certainly wouldn't build more roads, and I wouldn't spend money on guns, and tanks, and warplanes.'

** If Mrs. Johnson were the Prime Minister, what wouldn’t she spend money on?

'There's too much crime and violence nowadays. There aren't enough policemen on the streets. I'd increase the size of the police force, and I'd increase their salaries. If we had more policemen, we'd all feel safer. I'd also increase old age pensions. I've worked hard all my life, and I should have a reasonable standard of living.'

** If Mr. Brown were the Prime Minister, why would he increase old age pensions?

III. Автоматизация грамматического навыка употребления Second Conditional. Role Play.

The Prime Minister is holding a meeting to discuss public spending for the next year. If you were government ministers, what would you propose? Use your notes to introduce a motion. Do the role-playing. (лексические карточки)

– more teachers

– children learn more

Р1: – Well, minister of education, what you do?

Р2: – I would spend more money on teachers. If we had more teachers, classes would be smaller. If classes

were smaller, children would learn more.

– doctors’/nurses’ salaries

– higher salaries, more nurses

– more doctors, healthier people

– new motorways

– traffic move faster

– fewer traffic jams, less pollution

– increase taxis on cigarettes & alcohol

– could reduce personal taxes

HOME OFFICE (POLICE)

– raise police salaries

– more policemen, less crime & violence

– need fewer prisons

TRADE and INDUSTRY

– build new factories

V. Автоматизация грамматического навыка употребления Second Conditional в диалогах

Thanks a lot. Your intentions as future ministers are promising. I am sure when you are grown up you will work hard for the benefit of our country. You are finishing school this year. I think you discuss your future prospects with your friends, parents and teachers. Imagine that you are talking to your tutor about what you might do when you leave lyceum. Use the words given to complete the conversation.

(Лексико-тематические карточки)

TUTOR: Do you have any plans for the next year?

PUPIL: Well, (1)… I / travel / if I /afford it. But I don’t have any money.

[I’d travel if I could afford it.]

TUTOR: (2)… If you / find / a job abroad / you / take it?

[If you found (could find) a job abroad, would you take it?]

PUPIL: (3)… If it / be / somewhere I want to go / I / certainly / consider it carefully.

[If it were (was) somewhere I wanted (want) to go, I’d certainly consider it carefully].

TUTOR: What about working an ‘au pair’? (помощница по хозяйству)

PUPIL: (4)… I / only / consider / that / if I / be / sure about the family.

[I’d only consider that if I were (was) sure about the family.]

(5)…If they / not / treat / me well, I / be very miserable.

[If they didn’t treat me well, I’d be very miserable.]

TUTOR: Yes. (6)… You / have to be sure to use a reputable agency.

[You’d have to (have to) be sure to use a reputable agency.]

We have the list in the office. (7)… I / get / you one if you / be interested.

[I will / can / could get you one if you’re interested.]

PUPIL: Yes, I am. Um, (8)… if I / decide / to apply / you / give / me a reference?

[If I decide (decided) to apply, will (would) you give me a reference?]

TUTOR: Of course. Well, I hope you succeed, whatever you decide to do.

PUPIL: Thank you very much. I’ll let you know.

TUTOR: Yes, I’d like that. Goodbye.

VI. Формирование навыкa использования лексико-грамматического компонента урока в творческих высказываниях

You have been working hard by now. Just to relax a little bit I suggest solving a Landmarks Quiz to show your general knowledge.

Now match these photos with their names and fill in the grid. (Рs заполняют тест-форму)

Why not making an imaginary journey to some word famous places? If you were now in one of the countries and places suggested, say what you

– would like to see / visit / have a look at;

– wouldn’t miss visiting;

– would do from morning till night / all days through / for hours on end

If I were in the UK, I wouldn’t miss visiting London.

And if I were in London, I would

do the sights from morning till night.
go sightseeing all days through.
make tour of L. for hours on end.

I’d like to see Trafalgar Square, the Houses of Parliament and the Tower of London.

If I were there, I would by all means take pictures of these sights.
certainly places of interest
of course favourite spots
in any case

4. Этап информирования учащихся о домашнем задании.

At home you are to write a 250 word essay about visiting a foreign country and tell it in class accompanied by a set of pictures or by making a PowerPoint presentation.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Second Conditional (второе условное наклонение) используется тогда, когда мы говорим о том, чтобы мы хотели сделать в настоящем или будущем времени, но выполнение этого на данный момент невозможно. Чаще всего ситуация, о которой говорится — нереальна.

Если бы у меня было 10 миллионов, я бы купил остров. — If I had 10 million dollars I would buy an island.

Десяти миллионов на данный момент у нас нет и остров купить мы не можем, поэтому используем второе условное наклонение.

Second Conditional образуется при помощи if + Past Simple, а во второй части предложения употребляется would + глагол в инфинитиве.

If + Past Simple -------- would + verb

If I was you I would continue this a business. — Если бы я был тобой, я бы продолжил это дело.

She would go there if she had a car. — Она бы туда поехала, если бы у неё была машина.

We would not be late for the concert, if you gathered quickly. — Мы бы не опоздали на концерт, если бы ты быстро собралась.

Put the verbs in brackets into the correct tense to make correct type second conditional sentences.

If I (have) such a car, I (paint) it in red. — If I had such a car, I would paint it in red.


  • Я приду, если закончу пораньше.
  • Я куплю тебе радиоуправляемый вертолет, если будешь себя хорошо вести.

Как строятся условные предложения в английском языке

Условное предложение состоит из двух частей: условия и результата. Условие легко узнать, оно всегда начинается со слова if(если). Результат обычно сообщает нам, что будет, если выполнить условие. Существует 4 основных типа условных предложений в английском языке: нулевой (Zero Conditional), первый (First Conditional), второй (Second Conditional) и третий (Third Conditional). Во всех типах используются разные времена.

Содержимое разработки

Grammar lesson

Date: Time: 45 min Level: Pre-Intermediate

Information about student: students-12

Topic: If I went to Britain.

Materials and equipment: Student`s book

Aim: by the end of the lesson Ls will be able to make up 6 sentences using

Second conditional

Stage/ Objective

Activity/ Instructions

Pattern of Interaction

To be involved into the lesson

Presentation

(Explanation)

To identify the structure of Second conditional

To identify the structure of Second conditional

To identify the structure of Second conditional

To identify the structure of Second conditional

To identify the structure of Second conditional

To identify the structure of Second conditional

To identify the structure of Second conditional

To make up sentences using

And now sportbreak.

Good morning class. My name is Margarita Vladimirovna. And I will be your teacher for today.

Ok! Sit-down, please.

Class, look at the blackboard. Here you can see the topic of our lesson. Who can read it? How to translate?

If I went to Britain.

(Если бы я поехал в Британию…)

Activity1 Matching the sentences with the translations.

Now, I’ll give you the cards. Match the sentences with their translations.

1) If they could, they would go to Britain, but they can’t .

2) If my mum went to Britain, she would bring me back a birthday present.

3) If I were/was a tourist in own country, I would buy a tartan kilt. (шотландка)

a)Если бы моя мама поехала в Британию, она привезла бы мне подарок ко дню рождения.

b) Если бы я был туристом в своей стране, я бы купил килт.

c) Если бы они могли, они бы поехали в Британию, но они не могут.

Предложение состоит из 2х частей: главное и придаточное. Придаточное предложение содержит союз if. Какую форму глагола мы используем в придаточном предложении? (V2, Past Simple)

Oбратите внимание, как мы переводим If my mum – если бы моя мама…. she would- она бы…

Ребята, когда мы говорим о действиях или событиях, которые могли бы произойти в настоящем или в будущем, мы используем сослагательное наклонение Second conditional.В придаточном предложении с союзом If сказуемое обычно используется в Past Simple. А в главном используется would + инфинитив смыслового глагола.

Обратите внимание, что в современном английском языке глагол were мы можем использовать во всех лицах.

Activity2 Table completion.

Now, I’ll give you the cards. Complite the rule.


If+ …….. Simple . +инфинитив

смыслового глагола

Activity3 Filling in the gaps.

Now, I`ll give you the cards. Put the verbs in brackets into correct to make correct type 2 conditional sentences.

1) If I were you, I would study (study) for the exams.

2) If we____(have) a car, we would go for a drive in the country.

3) If she were rich, she ______never______(work) again.

4) If he _______(have) the key, he would open the door.

5) If I had enough money , I ________ _____(buy) the skirt

Keys:2-had;3-would never work;4-had;5-would buy.

Activity4 If I were. I would. s.

Make up sentences.

If I were hippy I would wear sandals or walk barefoot.

If I were hippy

wear sandals or walk barefoot

wear untidy and ripped clothes

wear black tight trousers

If I were punk

have tattoos and piercing

have a headband

have brightly dyed spiky hair

Activity5 Matching the sentences.

Match the sentences.

1) If I could spend time with someone famous,

2)If you put less gel in your hair,

3)If I went out tonight (сегодня вечером),

4)I would always wear high-heeled shoes

5)You would look absolutely gorgeous(великолепный)

6) If you took off this horrible shoulder-padded jacket,

I would put on my new brightly coloured pinafore and embroidered leather boots.

it would look more natural.

if you put on these light blue jeans and this bright cardigan!

if I were not as tall as I am.

you would look much better.

I would choose Stella McCaratney, the British fashion designer.

Keys- 1-f, 2-b, 3 –a, 4-d, 5-c, 6 -e

Activity6 Rewriting the sentences.

Make up sentences.

1)I can`t buy this pair of shoes. They are not my size.

If the shoes were my size, I would buy them.

2)I can`t wear this shirt.It does not match my trousers.

3)He does not put on that cap. It does not suit him.

4)I can`t put on this cardigan. It is too tight.

5)I have to take a raincoat. It is going to rain.

6)He is short. He can`t afford(позволить себе) to wear shoulder-padded suits.

7)I don`t wear this coat. It is out of fashion.

Keys:2-I could wear this shirt if it matched my trousers; 3-He would put on that cap if it suited him;4- I could put on this cardigan if it was/were not too tight; 5-I would have to take a raincoat if it was/were going to rain; 6-If he was/were not short, he could afford to wear shoulder-padded suits; 7-If this coat was/were not out of fashion, I would wear it.

Activity7 Discussion

Work in pairs.

Make up sentences using Second Conditional. Read and translate them.

Shall I buy the flares?

If I were you, I would buy the leggings.

1

buy the flares/ leggings

2

wear the bags/ baby- doll dress

3

buy the polo-neck sweater/high heels

4

wear the jeans/skirt

Keys: 2- Shall I wear the bags ? If I were you, I would wear the baby- doll dress;3- Shall I buy the polo-neck sweater? If I were you, I would buy the high heel;

4- Shall I wear thejeans? If I were you, I would wear the

Activity8 If I were a .

What would you do, if you were a millionaire/a famous star/ a queen/king?

If I were a millionaire.

If I were a famous star.

If I were a queen/king.

I would not buy.

I would not wear.

I would have. in my wardrobe.

I would not have . in my wardrobe.

H/W A/B p. 79 – 80 ex 2 (соотнести по образцу в тетради письменный перевод)

Extra activity

Read and answer the questions.

If you found your sisterۥs diary unlocked would you:

 a) read it and tell your sister about it?

 b) leave it alone?

 c) read it but not tell your sister about it?

You like rock music, but your parents like classical music. If you were taking a trip together in the car, would you:

 a) insist(настаивать) they listen to your music?

 b) listen to their music without complaining?

If you were the last leaving the dym and you noticed a T– shirt under a bench would you:

 a) give it to the teacher?

 b) take the shirt and keep it?

If you asked your father to let you go over to a friend’s house and he said “no”, would you then ask your mom the same thing?

 a) Yes, but without asking my father’s permission.

 b) Yes, but mentioning my father’s negative ansver.

 c) I would go there without any permission.

If your frind’s mother served onion soup and you hate it, would you tell her the truth when asked about how you liked it?

 a) I’m always frank with people, and I would tell her the truth.

 b) Being honest can sometimes be cruel. I’d better be a diplomat. I’d say I liked it.

Читайте также: