План урока my body

Обновлено: 04.07.2024

Сегодня наш знакомый (Mr Tongue) Мистер Язычек отправился в зоопарк и увидел различных зверей. Давайте вместе с ним посмотрим разных зверюшек и повторим их голоса. Сперва Мистер Тан подошел к террариуму, где живут змеи, а змеи там шипят [] (sugar). Дальше Mr Tongue увидел ослика который поет ; [^] (milk, biskit). А рядом прыгают обезьянки и передразнивают ослика [i:] (sweet, cheesе). На прыгающих обезьянок смотрит волк, скалит зубы и воет [w] (sweet). А тигр в своем вольере искупался в луже и стал отряхиваться и рычать [r], (bread). А рядышком в большом озере огромный бегемот открывает широко рот [] (apple, jam). А попугайчики на ветках дразнят Mr Tongue [ei] (cake). Такая вот замечательная прогулка по зоопарку. Вам понравилась прогулка? Давайте скажем зверюшкам пока по-английски. Good bye!

Я думаю, ребята, это Спот все сам придумал, чтобы мы его поискали. Ну что ж… Let’s follow the steps. Let’s try to find Spot. Пойдем по следам. Попробуем найти Спота.

На столе 3 перевернутых стаканчика, внутри одного из них спрятался Спот, маленькая собачка игрушка. Дети готовят свои пальчики, которыми будут имитировать бег, прыжки, прогулочный шаг,

Дети по-очереди выполняют команды (Run to the green step.

Hop to the orange step.

Walk tiptoe to brown.

Touch the red step.)

Когда дети выполнят все команды, учитель достает Спота

3. Физкультминутка

Here is my head, and here is my nose,

(Дотрагивается до головы, носа.)

Here are my knees, and here are my toes,

(Дотрагивается до колен, носочков)

Here are my fingers, one, two, three -

(Поочередно разгибает три пальца.)

Spot, come and shake hands with me!

(Машет рукой, как бы зовет с собой.)

4. Игра

Учитель: Now, kids, do you want to play?

Учитель: Let’s play. Let’s make clown’s faces.

I’ve got many coloured eyes – blue, green, brown, black, grey. I’ve got many coloured noses – yellow, red, orange. I’ve got many coloured mouths – red, pink, violet. And I’ve got many coloured caps. Look, I am making a face of a clown. Here are his eyes, here is his nose. Here’s his mouth, here are his ears. And here’s his cap. Do you like my clown?

Учитель: Now make faces, too. Who wants to make a face? Polina, come here. Take eyes. Put the eyes on the board (table). Take a nose. Put the nose on the face. Take ears. Put the ears on the face, too. What else do we need to make a clown’s face? A mouth! Take a mouth. Put it on the face. Now find a cap and put it on the clown’s face. The clown’s face is ready

Дети по очереди выкладывают из деталей, называемых учителем, лица клоунов.

Учитель (комментируя собираемые детьми лица): Cute. That’s funny. What a funny clown! What a nice face! Well done. Now kids, do you want to sing Colour Song?

5. Разучивание песни

Fly away little butterfly

In the blue sky

there's a red butterfly

In the blue sky

there's a green butterfly

In the blue sky

there's a yellow butterfly

Into the sky, Into the sky

red, green and yellow

Into the sky, Into the sky

red, green and yellow

Fly away little butterflies

In the blue sky

there's a pink butterfly

In the blue sky

there's a purple butterfly

In the blue sky

there's an orange butterfly

Into the sky, Into the sky

pink, purple, orange,

Into the sky, Into the sky

pink, purple, orange,

Fly away little butterflies

Fly away little butterflies

Fly away little butterflies

На столе лежат разноцветные бабочки, дети слушают песню и показывают летящую бабочку нужного цвета.

-к нам в гости залетела пчёлка Bee. Она любит жужжать, а еще пчелка может укусить. Так что когда я назову часть тела - вы ее прячете ручками, кто не успеет, того она ужалит!

7. Повторение песни

If You're Happy And You Know It

If you're happy and you know it, clap your hands!

If you're happy and you know it, clap your hands!

If you're happy and you know it,

Then your face will surely show it.

If you're happy and you know it, clap your hands!

If you're happy and you know it, stamp your feet!

If you're happy and you know it, stamp your feet!

If you're happy and you know it,

Then your face will surely show it.

If you're happy and you know it, stamp your feet!

If you're happy and you know it, shout Hooray!

If you're happy and you know it, shout Hooray!

If you're happy and you know it,

Then your face will surely show it.

If you're happy and you know it, shout Hooray!

If you're happy and you know it, do all three!

If you're happy and you know it, do all three!

If you're happy and you know it,

Then your face will surely show it.

If you're happy and you know it, do all three!

Good morning, students! I’m glad to see you. Sit down, please. Let’s start our lesson!

You can see (slide 1) that today we’ll talk about the cartoons. Do you like the cartoons? Do you often watch them?

We have a guest. Who is it? (Учитель показывает бабушку (игрушку-перчатку). На этом этапе можно использовать любые игрушки). - You are right. This is a grandmother. She will help me to work with you. But she is old and she has forgotten her name.

2) Речевая разминка (3 мин)

Help her, please. Can you tell me what her name is? Give me your variants, please. (Учащиеся выбирают имя для бабушки. Затем бабушка знакомится с учащимися: What is your name? – Nice to meet you.)

3) Фонетическая зарядка (2 мин)

The grandmother would like to play with you. Repeat after her, please! (Учащиеся повторяют за бабушкой звуки, слова, предложения, а движения повторяют за учителем)

[ae ] – hands. Our hands c a n cl a p.

[ e ] – legs. Our l e gs can run.

[ ai ] – eyes. Our eye s can see.

[ ɪə ] - ears. Our ear s can h ear .

[ I :] – teeth. Our t ee th can ea t.

II. Основная часть урока

1) Проверка орфографического навыка (3 мин)

Now the grandmother will tell you a story about a little girl:

Take your small sheets of paper and read the task on them. You should fill in the gaps with the missing letters.

2) Введение нового материала (Parts of the body) (6 мин)

Look at the slide, please. (slide 2) What phrase do you see? – My body.

Look at the grandmother. Repeat after me the parts of her body and write down them in your dictionaries. (Приложение 2)

Look at the slide 3 and check your answers, please.

3) Первичное закрепление материала. I’ll tell you “Touch your ears, eyes” so and on and so far. You should show me parts of your body.

Clap, clap, clap your hands

Dance everybody dance

My body your body

My body your body

Look at the blackboard, please! You see the forest. Whom did Little Red Riding Hood meet in the forest? – Yes, she met the wolf. Let’s put together the parts if its body. You should go to the board, put one of them and say the phrase «It has got…”.

(Учащиеся по очереди подходят к листу ватмана и клеят на него одну из частей тела волка.).

6) Вторичное закрепление лексики “Little Red Riding Hood” . (7 мин) (работа со сказкой)

Now we'll listen to the dialogue between the wolf and Little Red Riding Hood when they were in her grandmother's house. You should fill in the gaps. Then you’ll listen to it again and check your answers. (slide 5) (Приложение 3)

* На данном этапе, если осталось время, можно дать дополнительное задание. (Приложение 4)

III. Заключительная часть урока

1) Игра “Yes/No” (5 мин)

  1. Is it big (red, …) ? – Yes, it is. /No, it isn’t.
  2. Has it got big ears (teeth, …) ? – Yes, it has. /No, it hasn’t.
  3. Can it fly (run, …) ?– Yes, it can. /No, it can’t.
  4. Does it like meat (milk,…) ?– Yes, it does. /No, it doesn’t.
  5. Is it a foх (a monkey, …) ?– Yes, it is. /No, it isn’t.

2) Домашнее задание (1 мин)

Draw your lovely character of a cartoon and mark parts of its body. (Нарисовать любимого сказочного героя и подписать его части тела.)

3) Выставление оценок (1 мин)

4) Подведение итогов (3 мин)

- Have you learnt something new?

- Which new words have you learnt? Call them, please.

- Have you liked our lesson?

- Which part of the lesson have you liked most of all?

1. Прочитай и вставь пропущенные буквы.

This is the story about a little girl. She has got a red coat with a hood.

Her other sa s, “Grandmother is ill in ed. G to her house. Take some butter and brea .” The girl is happ . She wants to see her grandmother.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Возраст: 5-6 лет.

Цель урока: - ознакомление детей с доступной и соответствующей их уровню развития лексикой по заданной теме.

Задачи урока:

- Развивающая: развивать познавательный интерес, положительные эмоции к английскому языку, а также такие познавательные способности, как память, речь.

- Воспитательная: развивать умение детей работать в коллективе.

Возраст: 5-6 лет.

Структура урока:

I. Вводная часть -

установление положительного эмоционального фона,

настрой детей на совместную работу,

создание игровой ситуации.

II. Основная часть –

организация индивидуальной активности детей в различных видах деятельности при выполнении заданий, содержащих обучающие, развивающие задачи.

III. Динамическая пауза –

организация двигательной активности детей,

развитие координации движений.

IV. Завершающая часть –

организация самостоятельной творческой активности детей,

рефлексия эмоциональных состояний.

I. Вводная часть

На этом этапе целесообразно использование игровых методов, в связи с возрастными особенностями обучающихся. В дошкольном возрасте дети в большей степени понимают и принимают действительность через игру, поэтому на первом этапе данного занятия после традиционного приветствия на иностранном языке, я предлагаю детям назвать познакомиться с частями тела на иностранном языке.

На этом этапе я формирую активное отношение обучающихся к обучению, благодаря активизации их восприятия с помощью органов чувств – слуховых, зрительных, двигательных.

Приветствие : Good morning, children! I’m glad to see you! – 1 минута

Фонетическая зарядка: Нет, конечно бывает, что наш герой ходит к врачу. Но ведет он себя в таких ситуациях достаточно странно( 4 минуты):

- когда болит ухо, он трясет головой и говорит [ I – I - I ə]

-когда болит глаз, он сильно моргает и говорит [ a - a - a I ]

-когда болит голова, то он трясет ей так [ h - h - hed ]

-когда болит зуб, то он мычит [ m - m - mouth ]

-когда болит рука, то он машет ей [ɑ: - ɑ: - ɑ: m ]

-когда болит нога, он фыркает изо всех сил [ f - f - f Ʊ t ]

II. Основная часть

4) Восприятие слов на слух: Тогда доктор в недоумении начинает спрашивать что же болит у Тэда. А он отвечает Yes или No (3 – 4 минуты).

5) Аудирование слов и их узнавание с опорой на действия с частями тела: Вот теперь, Тэд может сказать, что у него болит! А на что он сейчас будет показывать?

Миша: Head ! Таня: Leg ! и т.д. (3 минуты).

6) Употребление слова с подсказкой: Доктор хочет очень тщательно исследовать Тэда, поэтому он просит показать его какую-то часть тела. Но поскольку у Тэда что-то болит, он не может пошевелить этой частью тела (4 минуты).

T: Yes, I can move my head.

T: Yes, I can move my hand.

T: No, I can’t move my leg.

III. Динамическая пауза

На этом этапе продолжается активизация органов чувств для поддержания устойчивого внимания к учебному материалу, что помогает при демонстрации и закреплении знаний, в данном случае при помощи ИК-технологий.

7) Употребление слов без подсказок: Теперь доктор сможет вылечить бедного Тэда, если вы назовете и покажете все части тела (4 минуты).

The head is here.

The mouth is here.

The leg is here.

IV. Завершающая часть

Далее раздаю ребятам карточки со словами (Приложение 2), чтобы они повторили пройденный материал дома, поделились знаниями с родителями или братьями и сестрами, а также смогли разгадать загадки на следующем занятии.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок английского языка во втором классе с использованием формативоного оценивая,а также разнообразных методов и приемов работы на уроке.

Unit 5: Health and body

Teachers: Tatiana Rublyovskaya

Number present:

Theme of the lesson: Our body

Learning objective(s) that this lesson is contributing to

2.R1 read and spell out words for others

2.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions

2.W3 write short phrases to identify people, places and objectives

2.S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines

2.UE6 use demonstrative pronouns this, these, that, those to make and respond to requests for information

Lesson objectives

All learners will be able to:

Pronounce parts of body correctly

Find body’s part in the list of words

Most learners will be able to:

Make up sentences using target language grammar with teacher’s support

Write down parts of body

Some learners will be able to:

Make up sentences using target language grammar without teacher’s support

Describe monster’s appearance

Assessment criteria

Talk about objects, activities and classroom routines using topic words, phrases and short sentences

Use and follow with considerable support simple words, phrases, sentences in reading familiar topics

Value links

Cultivates careful attitude to healthy, aspiration to healthy way of life

Previous learning

Grammar and vocabulary of Unit 4.Demonstrative pronounce this, that, these, those

Cross curricular links

Physical Education, Science

Planned timings

Planned activities

Warm up (Lead in)

This is my body

This is my head

And this is my leg

Activity 1(Case-based problem solving exercises)

Teacher shows cards with pictures and Ss name only the first letter of each word and then they will have theme of the lesson





Ss look at the pictures, repeat words after teacher and then teacher shows these body’s parts on her own body. After choral drilling teacher suggests some pupils and each row name parts of body.

T: Let’s play the game. Close your eyes, I take away one card, and you say what is missing. Model activity with a learner

3.Flashcards(Drilling)

4.Reading and spelling words

Children read words from the board and spell them, after that pupils write down these words into vocabularies

Ss write sentences using pronouns(these, that, those, this)

e.g This is arm, these are legs, those are toes

Teacher provides scaffolding (graphic organizer with this rule)

More able students are given more difficult task. They should write pronouns and complete these sentences with adjectives (short, long, big, nose)

e.g This is big head. That is short arm

(Scaffolding learners Tools)


7.Simon says (TPR)

Children listen closely to what the leader (Simon) commands them to do. If Simon gives a command by first stating, “Simon says…” Ss must obey Simon’s command. If Simon gives a command without first saying, “Simon says…” the listeners must not obey his command

8.Differrentiation by task (For correct answer Ss receive stars)

T: Let’s divide into three groups. Teacher divides pupils by their abilities.


Ss look for the words written or drawn under the wordsearch and tick them off they find them. Set a time limit Once they have finished Pupils correct their sheets in pairs or group.

Circle 7 words correctly -7 stars

Circle 5 words correctly -5 stars

Circle less than 3 words correctly -2 stars


(Scaffolding learners Tools )


Write from 5-8 words correctly -8 stars

Write from 3-5 words correctly -5 stars

Write less than 3 words correctly -2 stars

Pupils try to describe monsters while their partners try to identify it and write numbers in the box.

When pupils have finished they compare their worksheets to check they have the correct answers.

Criteria:

Identify 3-5 monsters -5 stars

Identify 2-4 monsters -3 stars

9.Have you got (TPR Mingle activity)

Ss asking and answering questions about their pictures to find their partner (another pupil with exactly the same card).Pupils move around classroom asking and answering questions to form pairs. When they think they have found their partner, pupils compare their cards to check.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Занятие по английскому языку в детском саду на тему:My body.

Образовательная область: Коммуникации

Раздел: Английский язык

Тема: My body.

Цели:

1.Познавательная: Формирование речевых лексических навыков по теме My body на английском языке.

2.Развивающая: Внимательность, умение слушать

3.Воспитательная: Развивать интерес к изучению английского языка

Читайте также: