План урока английского языка 7 класс spotlight модуль 1

Обновлено: 05.07.2024

2) Активизировать навык употребления в речи времени Past Continuous .

Развивающие:

1) Формировать у школьников готовность вступать в иноязычное общение, стремление к дальнейшему самообразованию в области иностранного языка.

2) Совершенствовать мыслительные операции: синтез, анализ, сравнение, обобщение.

Воспитательные:

1) Поддерживать интерес к учению и формировать познавательную активность.

2) Воспитывать культуру общения.

1) Формировать системное представление учащихся о средствах массовой информации.

2) Ввести и закрепить новые лексические единицы.

3)Активизировать групповую работу и работу в паре.

4) Развивать навыки устной речи.

5)Обучить восприятию на слух аутентичного текста.

6)Автоматизировать навык употребления Past Continuous .

7) Практиковать использование грамматического материала в устной речи.

ЯЗЫКОВОЙ МАТЕРИАЛ:

для повторения: Past Continuous .

ХОД УРОКА

Организационный момент .

T: Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! How are you today? Let’s begin our lesson.

Фонетическая зарядка . (T Cl.)

T: Now let’s train our tongue! Look at the screen !

Речевая разминка. Формулировка темы урока. (T Cl. T P1,P2)

T: Look at the slide and say what you can see. ( newspapers, magazines, television, radio, the Internet) Good.

T: These pictures refer to our new topic. Can you guess it? (Mass Media)

T: Yes! This is the topic of our following lesson and we are starting the new Module “In the News”. We’ll read and talk about different types of Mass Media.

T: Where we can find news? (in the Mass Media)

What types of Mass Media do you know? (newspapers, magazines, television, radio, the Internet) Good.

Семантизация новых лексических единиц. ( T Cl . T P1,P2)

T: Now it’s time to learn some new words. Look at the screen, please. Listen to me and repeat all together. Now read them.

fashion and beauty advice

Автоматизация новых лексических единиц .

Подстановочное условно-речевое упражнение. ( T P 1, P 2)

T: Boys and girls, look at the screen. There are some photos. Then each of you come to me and take one card. You should match you card to the correct picture. Who wants to be the first? Good job!

Имитативные условно-речевые упражнения. ( T P 1, P 2)

T: Say, if this is right.

You can see the weather forecast in the news programme.

The news from the World Cup is international news.

Young girls like read daily horoscopes.

Usually girls are interested in fashion and beauty advice.

T: Disagree with me, if I make a mistake. ( T P 1, P 2)

Documentaries are about documents. (Documentaries are about famous people.)

Real men like to watch the daily horoscopes the most. (They watch football.)

The wedding of a local farmer is celebrity gossip. (It’s just local news.)

John found the weather forecast in a scientific journal. (He found it on the Internet/ in a local newspaper/…)

Работа с аудиотекстом. ( T Cl . T P1,P2)

T: Now we are going to listen to the dialogues.

T: Before you will listen to the dialogues, let’s learn some new words:

Reality show - реалити-шоу.

Soap opera – сериал.

T: Repeat them all together!

Первичное прослушивание текста.

T: Now listen to the dialogues and try to understand the names of the characters and what they are talking about.

Dialogue 1/2- T: Now name the names of the characters. (Becky and Sam / Pete and Julie). What are they talking about? (about TV)

Вторичное прослушивание текста.

T: Listen to the dialogues and answer the questions: Who wants to watch:

a reality show? (Becky)

a documentary? (Julie)

a sports programme? (Pete)

a soap opera? (Julie)

Активизация техники чтения вслух. ( T Cl . T P 1, P 2)

T: Look at the titles of the texts. Where could you see them? (I could see A on a web site, B and C in a newspaper, D on a mobile phone.) Good! Listen and read. Which text is about :

an amazing success?

an unwanted visitor?

a beast and a brave man?

(Text A is about an unwanted visitor ; Text B is about a beast and a brave man ; Text C is about a brave pet ; Text D is about an amazing success.)

Автоматизация грамматической структуры. ( Past Continuous )

( T Cl . T P 1, P 2)

T: We continue our lesson. Let’s repeat the Past Continuous. We use the Past Continuous to describe: a) an action in progress at a specific time in the past. He was watching TV at 6 o’clock yesterday.(When? At 6 o’clock yesterday.)

b) an action in progress when another action interrupted it. He was cooking when there was a power cut.

Time expressions used with the Past Continuous:

while, when, as, all day, yesterday at 5 o’clock etc.

T: Now, let’s practice!

Имитативные условно-речевые упражнения. ( T Cl . T P1,P2)

T: Children, look at the screen! These pictures were taken yesterday afternoon at 6 o’clock. What was each person doing? Use the Past Continuous.

John was reading a text message at 6 o’clock yesterday afternoon.

Sue was watching an interesting film at 6 o’clock yesterday afternoon.

Tony was reading the newspaper at 6 o’clock yesterday afternoon.

Mary was reading the magazine at 6 o’clock yesterday afternoon.

Laura was sending emails at 6 o’clock yesterday afternoon.

Подстановочное условно-речевое упражнение. ( T Cl . T P1,P2)

T: Ask and answer questions about what you were doing last Saturday at 7o’clock. Work in pairs. The example on the screen will help you.

A: What were you doing last Saturday at 7 o’clock?

B: I was … . And what were you doing last Saturday at 7 o’clock?

Трансформационное условно-речевое упражнение. ( T Cl . T P1,P2)

T: So the next task for you. Ask and answer questions about the people in the pictures. Work in pairs.

Laura / read the newspaper / 6 o’clock?

A: Was Laura reading the newspaper at 6 o’clock?

B: No, she wasn’t. She was sending emails.

2) A: Was John reading a magazine at 6 o’clock?

B: No, he wasn’t. He was sending a text message.

3) A: Was Sue sending text messages on her mobile at 6 o’clock?

B: No, she was watching TV.

4) A: Was Tony sending e-mails at 6 o’clock?

B: No, he was reading a newspaper.

5) A: Was Mary watching TV at 6 o’clock?

B: No, she wasn’t. She was reading magazines.

Репродуктивное условно-речевое упражнение. (T Cl. T P1,P2)

T: Now, let’s play! Choose a leader. Who wants to be a leader? P1, it is you.

The leader says where he/she was last Sunday. In teams, you try to guess what the leader was doing there.

Leader: Last Sunday I was at the park.

Team A P1: Were you having a picnic?

Leader: No, I wasn’t. etc.

Рефлексия . (T Cl. )

T: Good job! Tell me, please, what you have learnt today? Let’s remember our new words. Look at the screen! Great !

Домашнее задание . (T Cl.)

T: Your homework is to learn new words by heart and read the dialog at page 37, exercise 3.

The lesson is over! Good bye !


Полный текст материала Конспект урока английского языка "News stories"; 7 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.


Есть мнение?
Оставьте комментарий

Упражнения на технику чтения и понимания прочитанного

Тонкости и секреты работы в Яндекс.Почте

Как работать с детьми с СДВГ в обычном классе?

Отправляя материал на сайт, автор безвозмездно, без требования авторского вознаграждения, передает редакции права на использование материалов в коммерческих или некоммерческих целях, в частности, право на воспроизведение, публичный показ, перевод и переработку произведения, доведение до всеобщего сведения — в соотв. с ГК РФ. (ст. 1270 и др.). См. также Правила публикации конкретного типа материала. Мнение редакции может не совпадать с точкой зрения авторов.

Для подтверждения подлинности выданных сайтом документов сделайте запрос в редакцию.

О работе с сайтом

Мы используем cookie.

Публикуя материалы на сайте (комментарии, статьи, разработки и др.), пользователи берут на себя всю ответственность за содержание материалов и разрешение любых спорных вопросов с третьми лицами.

При этом редакция сайта готова оказывать всяческую поддержку как в публикации, так и других вопросах.

Если вы обнаружили, что на нашем сайте незаконно используются материалы, сообщите администратору — материалы будут удалены.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка урока по английскому языку 7 класс, Быковой Н.И., Дули Дж.

Конспект урока № 1 в 7 классах по английскому языку

развивать языковую догадку и фонематический слух

развивать умения аудирования, чтения, говорения

4. воспитательная: воспитывать вежливое отношение к собеседнику

воспитывать интерес к предмету и к стране изучаемого языка

Литература: Virginia Evans, Jenny Dooley, Nadezhda Bykova, Marina Pospelova Spotlight 7 Учебник (Student’s Book) Рабочая тетрадь (Workbook) Книга для учителя (Teacher’s Book) Буклет с раздаточным материалом (Picture Flashcards) CD для работы в классе CD для самостоятельной работы дома

Оборудование: доска, магниты, раздаточный материал: карточки со словами и предложениями, карточки с лексико-грамматическими конструкциями, конверты для игры в Что? Где? Когда?.

Stand up ! Hello, students ! I’m glad to see you ! Sit down, please ! My name is Anna Mikhaylovna ! I’m your new teacher and I want to make the acquaintance with you !  We’ll play Snow Ball! Do you know the rules? You should name yourself and then say the word of initial / first letter of your name (it may be an adjective or a noun which characterizes you). F.e. My name is Anna Mikhaylovna, the typical word which characterizes my caracter is unusual! And what’s your name ? Nice to meet you! And what about you?

Nice to see you…

So, I’m very happy to meet you!

Now tell me what date is it today?

And what about season?

It’s a cold winter, isn’t it?

Yes, you are right and please tell me the warmest season of the year, between spring and autumn? I’ve forgotten…

Did you like summer in this year?

How did you spend your summer holidays, I wonder? Did you have a nice time? Did you speak English during your holidays? And do you remember the title of our English Book?

Absolutely! Open your Student’s Book at page 5, look at the title of the module 1! Read it and try to explain the meaning! Lifestyles, what is it? Yes, surely! It’s different ways we live.

Wonderful! First of all, let’s examine picture 1 at page 5 ! Find the page numbers for pictures 1, 2, 3 !

Look through the titles of Module 1 from page 6 to 10. How are they related to the Module’s title – Lifestyles?

p. 6 life in the city and country

p. 8 it’s better to protect yourself than be sorry later

p. 10 spending time with friends

The game: Detectives

Let’s play the game: Detectives! Your task is to find out the number pages for 3 pictures and you should answer my questions!

1. What pages are pictures 1-3 from?

2. What can you see in picture 1?

3. What else can you see on page 8?

4. Look at pictures 2 and 3 at p.10 and p.7 How are the pictures related?

5. What do you think the text might be about?

6. The next task for you is try to find the page numbers for :

1. dictionnary entries

2. a map of the Londen Underground

3. a leaflet giving advice

The game: What? Where? When?

Detectives, do you know the game What? Where? When? Then, try to answer some questions! The first letter is from Moscow! The philologist Ivanova Anna from Moscow University wants to know:

1. What is a phrasal verb? And where do we find the definitions for phrasal verbs?

The second letter is from Vladivostok! The tourist Savko Andrew asks you:

2. Where would you see a map of the London Underground? What information can we get from it?

Who do you think would use this kind of map?

The third picture-question is prepared by Kemerovo’s pupil Zhdanov Ivan:

3. What is the leaflet about? What is it for? Why was it written? Do you think this kind of leaflet is useful?

And the programmer Alex Schneider from Berlin wonders:

4. What is it, the webpage? What’s this webpage about? How do you think the pictures are related to the title?

Great. You are the cleverest pupils I’ve ever known. Let’s have a rest.

Hands up, hands down
Hands on hips, sit down
Bent left to the side
Bent left bent right
1, 2, 3 hop 1, 2, 3 stop!

Чтение. Предтекстовый этап.

Now let’s read the list of items that will be covered in the module, read one by one and translate the items.

Чтение. Текстовый этап.

Write down the new words in your vocabulary, please!

People’s lifestyles – образ, стиль жизни людей

Urban life – жизнь в городе

Safely – 1) в сохранности 2) безопасно; надёжно

Free time activities – досуг, нерабочее время

Landmarks of Britain Isles – Достопримечательности, архитектурные памятники

Express preferences – выражать предпочтения

Look up – искать в словаре, справочнике

Чтение. Послетекстовый этап.

What does Phrasal verb mean? Word formation? Do you remember reading rules: ea, ee, i? Let’s remember.

Open your date books and write down your home task! You should make a webpage’ plan! The topic is Lifestyles! What is it for you?

And now Ребята, чему вы сегодня научились? Что вспомнили? Что узнали нового? Ok, thank you for your work! Good bye. )))

Cl : Hello, teacher !

S1 : Hello, my name is…

S3: Today is the second of September.

S4: No, it’s a warm autumn!

S7: It’s different ways we live.

1. It’s from page 8

2. I can see a girl sleeping with her mobile phone nearby!

3. Someone looking through their peephole, an alarm…

1. It’s a combination of verbs…

2. We can buy this map in the Underground or near it in order to know where we can sit…

The tourists can use it…

3. This leaflet is about the life in a big city with a lot of protection’ problems…

4. The webpage is about Mexico city, the pictures illustrates the life in Mexico…

It’s a combination of verbs and prepositions.

Достаю конверт с первым вопросом

Выставление оценок в журнал и дневник.

Конспект урока № 2 в 7 классах по английскому языку

Задачи: 1. практическая: семантизировать новые Л.Е. по теме активизировать изученную ранее тематическую лексику, мотивировать учащихся на дальнейшую работу по теме

развивать умения аудирования, чтения, говорения

4. воспитательная: воспитывать вежливое отношение к собеседнику

воспитывать интерес к предмету и к стране изучаемого языка

Литература: Virginia Evans, Jenny Dooley, Nadezhda Bykova, Marina Pospelova Spotlight 7 Учебник (Student’s Book) Рабочая тетрадь (Workbook) Книга для учителя (Teacher’s Book) Буклет с раздаточным материалом (Picture Flashcards) CD для работы в классе CD для самостоятельной работы дома

Оборудование: доска, магниты, раздаточный материал: карточки со словами и предложениями, карточки с лексико-грамматическими конструкциями,

Организационный момент

активизировать изученную ранее тематическую лексику, мотивировать учащихся на дальнейшую работу по теме

Stand up ! Hello, students ! I’m glad to see you ! Sit down, please

How are you today? I hope everybody is OK.

Who is absent today?

What day of the week is it today?

What date is it today?

Do you like the weather today?

Today we are going to begin a new module “ A city mouse or a country mouse” and in first lesson we`ll learn new words.

Look at the picture p.6 and say : What’s this ?

What can you see in the picture ?

What else can you see on the p. ?

What do you think the text might be about ?

The text is about someone who likes living in the city or in the country.

Повторение и введение новых слов, отработка графического и орфографического образа

Listen to me and try to guess means these words : Lead unhealthy lifestule, heavy traffic.

Why do some people prefer living in the city?

Why do some people prefer living in the country?

Where would you prefer to live? Why?

Do you like the place where you live? Why (not)?

Where would you prefer to live?

Where do you think people will live in the future, in cities or in the countryside? Why?

Would you like to change the place where you live?

Развитие умения прогнозирования содержания текста ex2p 6

Look at the text and say:

What text is about?

Развитие навыка поискового чтения:

Read the text and and mark the sentences:

Annabel doesn’t like staying in bed.

Sarah’s new school has lots of facilities.

Sarah can’t sleep at night…….

Try to translate the point words in the context.

guests (n): people who are invited

swapping (v): exchanging sth for sth else

farmyard (n): an area of land near the farmhouse enclosed by walls or buildings milking (v): getting milk from a cow

barn (n): a building on a farm in which we keep crops or animals

feeding (v): giving food to an animal

isolated (adj): being alone or far from people

close at hand (adj): nearby

hustle and bustle (n): movement, activity and noise of a place

huge (adj): very big

facilities (n): buildings, equipment, or services provided at a place

homesick (adj): to feel bad because you are away from your home and/or family

miss (v): to feel sad because you don't have something anymore

hometown (n): the town where somebody comes from and lived/lives in lovely (adj): nice and kind

Предлагаемое методическое пособие представляет собой подробные поурочные разработки по английскому языку для 7 класса к УМ К Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули и др. Английский в фокусе Spotlight.
Поурочные разработки составлены на основе собственного опыта работы с данным учебно-методическим комплектом и в соответствии с требованиями ФГОС основного общего образования, а также с учетом рекомендаций авторов курса.

В предлагаемом пособии учитель найдет все необходимые материалы для подготовки к каждому уроку:
• задания для фонетической разминки;
• описание методических приемов для усвоения и закрепления изученного материала;
• задания для закрепления и повторения изученного материала;
• контрольные задания.
Наличие разнообразного материала позволяет учителю адаптировать предлагаемые разработки уроков к группам учащихся с разным уровнем подготовки. Мы надеемся, что данная книга поможет учителю сделать уроки насыщенными и интересными, а также станет основой для собственных методических разработок и находок.

От автора 3
Тематическое планирование учебного материала 4
Module 1. Lifestyles
Module 2. Tale time
Module 3. Profiles
Module 4. In the news
Module 5. What the future holds
Module 6. Having fun
Module 7. In the spotlight
Module 8. Green issues
Module 9. Shopping time
Module 10. Healthy body, healthy mind

Раздел: МОДУЛЬ 1. СТИЛИ ЖИЗНИ. Тема: Повторение лексико-грамматического материала за 6 класс.

Цель: Формирование дружелюбного и толерантного отношения к проявлениям иной культуры, уважения к личности, ценностям семьи.

2.развивающие:развитие иноязычной коммуникативной компетенции(речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной):

3.воспитательные: воспитывать у школьников понимания важности иностранного языка в современном мире и потребности пользоваться им как средством общения, познания, самореализации и социальной адаптации;

Тип урока:Урок повторения и закрепления.

Информационное сопровождение: Картинки к УМК.

- I am fine, thanks. Today we are going to look through your new textbook and find out why teenagers enjoy holidays so much.

- This year you have got a new textbook. Let's study its structure. Look through the names of the units. You see that we shall speak about the role of family and friends in our life. We shall learn the information about English-speaking countries and compare them with the Russian Federation. We'll see if travelling is popular nowadays. You will understand how important it is to be tolerant and to live in peace. At the end of the book there are lists of personal and geographical names, a linguistic and cultural guide, grammar reference and a vocabulary. Youmayusethemtofindthenecessaryinformation. Everyunitendswithpreparationfor.Учитель рассказывает о структуре учебника, о том, что он состоит из разделов (unit), каждый из которых посвящен определенной теме и разделен на несколько частей. Учитель сообщает, что во время изучения данного учебника учащиеся будут много слушать, составлять диалоги и монологические высказывания, выполнять разнообразные письменные задания, в том числе и из рабочей тетради (Workbook).

Учитель обращает внимание учащихся на условные обозначения, принятые в учебнике.

- Now you know a lot about your textbook. - What sound is this? Pronounce it. Name the words with this sound. (Monkey, uncle, strong, sing, song, etc.) And we can find it in the ending -ing[in]. Let's train to pronounce it in the correct way.

- Translate the poem, read it after me. Now read the poem in pairs. Listen to each other and correct the mistakes if there are any. Read it in a natural manner. Who wants to be the first?

- It's time to open your textbooks, page 8. Let's read the task of exercise 1. Can you make up the sentences using the following word combinations? Whoisreadywiththefirstsentence?

Учащиеся по цепочке (1 ученик - 1 фраза) зачитывают словосочетания и переводят их. Учитель предлагает детям составить предложения. За каждое правильное предложение ученик получает один жетон. В конце игры жетоны подсчитываются. Ученик, у которого больше всех жетонов, является победителем.

- Let's divide into pairs, please. You will ask and answer the question of page5-6. Weshalllistentoyourreportsin 3 minutes.

Работа в парах проводится в течение 3-4 минут, а затем заслушиваются рассказы 3-5 учеников. Учитель обращает внимание учеников на образец рассказа в упр. 2, стр. 5 из учебника.

- When people are on holiday they visit different places of interest. We have found out that you were in museums and theatres, galleries and parks last summer. It's time to check up your geographical knowledge. You can see the pictures on page 5, in your textbooks. You will have a minute to match the pictures and their names. Whatcountriesaretheyin?

Учитель предлагает учащимся выполнить упр. ___, стр. ___ из учебника. При необходимости дети используют справочник в конце учебника. Время выполнения задания - 2 минуты.

VIII. Формирование навыков чтения и вопросно-ответной работы по тексту

- Now we know how Jason spent his summer holidays. Let's answer the questions.

. - What have we done today? What was difficult for you? What new words have you learnt? Thank you for your work. The most active students today are. Yourmarksforthelesson.

Выбрать окончания фраз

Класс 7а Дата ___________

2.развивающие: — развивать умения во всех видах речевой деятельности; — развивать умения систематизации новых знаний для их осознанного усвоения;

3.воспитательные: — воспитывать чувство принадлежности к своей малой Родине, патриотизма и уважения к другим культурам; - учить правилам безопасного образа жизни.

Познавательные:проявлять интерес к стране изучаемого языка, к самостоятельному чтению художественной литературы на английском языке.

Коммуникативные:стремится к совершенствованию речевой культуры в целом.

Регулятивные:осознавать необходимость повышения уровня качества знаний по предмету

-обладает навыками самоконтроля и самооценки.

Личностные:испытывать толерантность и уважение к разным жизненным укладам и стилям жизни.

Тип урока:Урок введения нового материала.

Информационное сопровождение: Аудиозапись упр. 2

Орг.моментGoodmorning, children! (Good morning)

I am glad to see you. (We are glad to see you too.)

Have you got a mother (a father, a sister, a brother)? What is her (his) name? How old is he (she)?

Do you like to dance? Can you dance well?

Актуализация изученного ранее материала.It's time to listen to your ideas about our new friend. Look at the picture in your textbook, page _, exercise_

Динамическая пауза Презентация нового материала. Развитие навыков изучающего чтения/Практика использования изученного материала в устной и письменной речиVII. Подведение итогов урока

1.Домашнее задание: упр.___стр.6-7

Выбрать окончания фраз

Класс 7а Дата ___________

2.развивающие: — развивать умения во всех видах речевой деятельности; — развивать умения систематизации новых знаний для их осознанного усвоения;

3.воспитательные: — воспитывать чувство принадлежности к своей малой Родине, патриотизма и уважения к другим культурам; - учить правилам безопасного образа жизни.

Познавательные: проявлять интерес к стране изучаемого языка, к самостоятельному чтению художественной литературы на английском языке

Коммуникативные: стремится к совершенствованию речевой культуры в целом.

Регулятивные:осознавать необходимость повышения уровня качества знаний по предмету

-обладает навыками самоконтроля и самооценки.

Личностные:испытывать толерантность и уважение к разным жизненным укладам и стилям жизни.

Тип урока:Урок введения нового материала.

Информационное сопровождение: Аудиозапись упр. 2

(Hello!) It's time to say "Hello!" (Hello!) And start our lesson. I hope, you are ready for your English lesson. Is anybody missing? Start now.

-Look at the blackboard, ple.

Полезно? Поделись с другими:

Если Вы являетесь автором этой работы и хотите отредактировать, либо удалить ее с сайта - свяжитесь, пожалуйста, с нами.

Посмотрите также:

Учебно-методические пособия и материалы для учителей, 2015-2022
Все материалы взяты из открытых источников сети Интернет. Все права принадлежат авторам материалов.
По вопросам работы сайта обращайтесь на почту [email protected]

Образовательная: освоение новых лексических единиц по указанной теме; способствовать навыкам чтения, аудирования и диалогической речи.

Развивающая: развивать навыки работы с информацией, учебно-организационные умения; творческое мышление.

Воспитательная: – способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка

Базовый УМК : Spotlight 7 (Virginia Evans, Jenny Dooley, Olga Podolyako, Julia Vaulina)

Форма работы на уроке : фронтальная.

Планируемые результаты

Предметные результаты : . практиковаться в аудировании с разной глубиной и точностью проникновения в содержание услышанного, догадываться о значении незнакомых слов по контексту,читать текст с пониманием значимой информации.

Метапредметные результаты:

регулятивные УУД : формирование умения самостоятельно контролировать свое время и управлять им, формирование умения организовывать учебное сотрудничество; умение корректировать свои действия в процессе коммуникативной деятельности на английском языке.

познавательные УУД : умение осознанно строить высказывание по теме в устной форме;

коммуникативные УУД : развитие языковой догадки , умение слушать и вступать в диалог; построение логичных рассуждений , совершенствование навыков аудирования.

Личностные результаты : осознавать возможность использования имеющихся знаний в новой языковой ситуации.

1. Организационный момент (Коммуникативные УУД - Речевое взаимодействие на уровне фраз, с соблюдением норм речевого этикета. Регулятивные УУД - Психологическая готовность к переходу от отдыха к учебной деятельности.)

-Good morning pupils.

- Good morning teacher.

- Sit down please.

2. Актуализация знаний (Коммуникативные УУД - Понимание речи учителя и сверстников, высказывание своих мыслей. Познавательные УУД - выражение своих мыслей, с использованием клише. Регулятивные УУД - работать по плану)

– Students, We are going to speak about the radio. Do you listen to the radio? What type of shows do you like?

Проверка д / з . How did you get on with your homework? (Учитель предлагает ученикам прочитать свои письменные работы вслух)

3. Работа по теме урока. (Познавательные УУД - Выстраивание логической цепочки рассуждений. Коммуникативные УУД - Понимание речи учителя и сверстников; выражение своих мыслей.)

Работа с учебником

Упр .1 ( а ) с . 43

Look at the pictures. What are the students doing? (I think the girl is listening to music or a radio programmer. The students are working in a radio station)

Упр. 1( b ) с. 43 (Учитель организует беседу по вопросам задания)

Упр. 4 с. 43 Учащиеся слушают аудиозапись и отвечают на вопросы.

Упр. 2 а с.43. На доске запись - turn on – switch on. Turn in – to watch or listen to a broadcast on radio or television.

– Look at the title of the article. What do you think it is about? (Учащиеся высказывают свои предложения, затем читают текст в сопровождении аудиозаписи и проверяют свои ответы).

Упр. 2 b с.43 (Ученики читают текст еще раз и самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы 1С, 2 B , 3D, 4A). Look at the words in bold , explain their meaning .(Учащиеся объясняют значения выделенных слов, затем проверяют свои ответы по словарю) At home write these words in your vocabulary.

Упр. 3 с.43 (Учащиеся самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы.)

4. Закрепление темы (Коммуникативные УУД - выполнения коммуникативной задачи)

– If you worked for a radio station, what job would you like to do? Why ?

5. Подведение итогов (Познавательные УУД–Определение области применения полученных знаний. Регулятивные УУД - Готовность к самостоятельным действиям по применению полученных знаний.)

Читайте также: