Participle 1 план урока

Обновлено: 08.05.2024

Презентация на тему: " Participle I, II Причастия. Цели урока: Цели урока: Знакомство с перфектными временами. Знакомство с перфектными временами. Неправильные глаголы. Неправильные." — Транскрипт:

1 Participle I, II Причастия

2 Цели урока: Цели урока: Знакомство с перфектными временами. Знакомство с перфектными временами. Неправильные глаголы. Неправильные глаголы.

3 Фонетическая разминка My name is Yon Yonson, I work in Wisconsin, I work in a lumber mill. The people I meet when I walk down the street, They say, "What is your name? What did he say?

4 Причастие – это неличная форма глагола, сочетающая свойства : 1. глагола, 2. прилагательного, 3. наречия.

5 В английском языке есть 2 типа причастия :

6 Причастие I (Participle I или Present Participle) - причастие настоящего времени Причастие I (Participle I или Present Participle) - причастие настоящего времени reading – читающий, читая, resting – отдыхающий, отдыхая;

7 Причастие II (Participle II или Past Participle) - причастие прошедшего времени. opened –открытый, dressed –одетый, made –сделанный. (V3)

8 Open your textbooks at page 70, ex. 31. Let's read the words after me. Отметьте "+" слова "cut, hurt, let and put" в первом, "-" build во втором и "-" слова "fight and seek" в третьем заданиях, "+" – значит, есть в таблице и наоборот.

9 Другого способа узнать неправильные глаголы не существует, придется учить. Это упражнение поможет Вам легче запомнить их. Дополните упражнение глаголами из таблицы там, где стоит многоточие.

10 Познакомимся с перфектом и причастием прошедшего времени. Теперь давайте разберемся, зачем нужно причастие прошедшего времени. Как англичане говорят, когда их интересует, а сделали вы свое домашнее задание или нет, т.е. есть ли результат? А вот так они и говорят:

11 Пример Have you done your homework? Переведите дословно. Слово "done" означает "сдела нный ". - Имеешь ты сделанной твою домашнюю работу? - И отвечают они также: - Да, я имею сдела нной мою домашнюю работу. Переведите дословно. - Yes, I have done my homework.

Цель : формирование грамматических навыков учащихся в употреблении Participle I .

Задачи урока :

Образовательная : систематизация и активизация в речи, аудировании, чтении, письме материала по теме причастие настоящего времени.

Развитие умений систематизировать, обобщать;

Развитие творческих способностей учащихся, воображения;

Совершенствовать грамматические навыки в различных видах деятельности - говорение, чтение, письмо, аудирование.

Знакомство учащихся с программой по подготовке к поступлению в вуз в Великобритании;

Формирование познавательного интереса.

Оборудование :

Проектор и компьютер (для слайдовой презентации), карточки. учебник, рабочая тетрадь.

Good morning boys and girs! Good morning our guests! We are glad to see you today here. Today we want to speak about our actions in present and Participle I helps us in it.

Presentation ( slide 1-2)

Slide 1 Participle I – is a non-finite form of the verb which has verbal, adjectival and adverbial properties. There are two participles in English – Present Participle (Participle I), Past participle (Participle II).

Present Participle (Participle I) is formed by adding the ending – ing to the infinitive without the participle to

Participle helps us to describe people’s actions. ( presentation slides 3-13)

Now look at the board and try to guess what are these people doing?

Let’s training our grammar skills and do some exercises.

Work book exercise 1 page 25 (translate into English) - CARDS

Слушая музыку –(listening to music)

Плачущий ребёнок – (a crying child)

Смеющаяся девочка – (a smiling girl)

Играющие дети – (playing children)

Спящая красавица – (the sleeping beauty)

Идущие люди – (going people)

Работающий мужчина – (a working man)

Будучи смелыми – (being brave)

Сидя в кресле – ( sitting in the armchair)

Work book exercise 2 page 25 ( use Participle I and complete the sentences)

(Look) at the her friend, she realized that she had forgotten something important.

(Be) a perfectionist, Derek always tried hard to get the highest grades.

The girl (look) for the job. Please be nice to her.

The (laugh) woman near the window is a well-known writer.

My parents (watch) their favorite film, were angry when I interrupted them.

(Work) in the outskirts of a big city, he needed a car.

Jim broke his leg (ski).

Ann ran to her parents (cry) for help.

Jane was cleaning the floor (smile) to herself.

Now open your books page 53and look at exercise 2 complete the sentences with these expressions containing Participle I

Student book exercise 3 page 53 (change the verbs in brackets to Participle I). Agree or disagree with these statements. Give your reasons.

(Know) the right answer, one should answer as quickly as possible.

(Smile) people make friends easily.

Students (graduate) from our local university return to schools as teachers.

People (watch) soap operas are wasting their time.

(Come) to a new class, one has to learn and follow all the unwritten rules.

(Meet) people, it’s important to create a good impression.

(Be) good at school, one is sure to get into any university he chooses.

Now look at exercise 6 page 54 ( listening to the words and expressions and repeat them after the speaker)

A foundation programme

IELTS – International English Language Testing System

TOEFL – Test of English as a Foreign Language

To recognize something/ somebody

Now look at exercise 5 page 54 (There is a new message on the Camp Pineland website. Listen to the message and answer these questions)

Who recommended Natasha to write to this website?

Why did Natasha write?

What information does Natasha need?

Why does she need this information?

Relax minute(slide 14)

Sit comfortably, close your eyes. Breathe in. breathe out. Let pretend it’s summer. You are lying on a sandy beach. The sun is shining. The sky is blue. The weather is fine. The light wind is blowing from the sea. The birds are singing. You are relaxing. Your troubles flout away. You love your relatives and friends. They love you too. You are sure of yourself, that you have much energy. You are in good spirit. Open your eyes. How do you feel? (T-P, P)

Now look at exercise 7 page 54(return to Natasha’s problems, and find in the text Participle I)

Now look at exercise 8 page 57(look through the message and comments and find the equivalents for these phases)

Because I am from Turkey

Students who studied in the UK

People who want to do this course

When I looked at the admission rules

You have to be careful when you choose where to do your course

Because I come from Russia

Students who do their Bridging Year

People who live in campus

Now look at exercise 9 page 57 (translate these phrases you found for exercise 8 into Russian)

Цель: формирование грамматических навыков учащихся в употреблении Participle I.

Задачи урока:

Образовательная: систематизация и активизация в речи, аудировании, чтении, письме материала по теме причастие настоящего времени.

1. Развитие умений систематизировать, обобщать;

2. Развитие творческих способностей учащихся, воображения;

3. Совершенствовать грамматические навыки в различных видах деятельности - говорение, чтение, письмо, аудирование.

1. Знакомство учащихся с программой по подготовке к поступлению в вуз в Великобритании;

2. Формирование познавательного интереса.

Тип урока:

ВложениеРазмер
urok_po_teme.docx 21.3 КБ

Предварительный просмотр:

Цель : формирование грамматических навыков учащихся в употреблении Participle I.

Образовательная : систематизация и активизация в речи, аудировании, чтении, письме материала по теме причастие настоящего времени.

  1. Развитие умений систематизировать, обобщать;
  2. Развитие творческих способностей учащихся, воображения;
  3. Совершенствовать грамматические навыки в различных видах деятельности - говорение, чтение, письмо, аудирование.
  1. Знакомство учащихся с программой по подготовке к поступлению в вуз в Великобритании;
  2. Формирование познавательного интереса.

Проектор и компьютер (для слайдовой презентации), карточки. учебник, рабочая тетрадь.

Good morning boys and girs! Good morning our guests! We are glad to see you today here. Today we want to speak about our actions in present and Participle I helps us in it.

Slide 1 Participle I – is a non-finite form of the verb which has verbal, adjectival and adverbial properties. There are two participles in English – Present Participle (Participle I), Past participle (Participle II).

Present Participle (Participle I) is formed by adding the ending – ing to the infinitive without the participle to

  1. Participle helps us to describe people’s actions. ( presentation slides 3-13)

Now look at the board and try to guess what are these people doing?

  1. Let’s training our grammar skills and do some exercises.
  1. Work book exercise 1 page 25 (translate into English) - CARDS
  • Слушая музыку –(listening to music)
  • Плачущий ребёнок – (a crying child)
  • Смеющаяся девочка – (a smiling girl)
  • Играющие дети – (playing children)
  • Спящая красавица – (the sleeping beauty)
  • Идущие люди – (going people)
  • Работающий мужчина – (a working man)
  • Будучи смелыми – (being brave)
  • Сидя в кресле – ( sitting in the armchair)
  1. Work book exercise 2 page 25 ( use Participle I and complete the sentences)
  1. (Look) at the her friend, she realized that she had forgotten something important.
  2. (Be) a perfectionist, Derek always tried hard to get the highest grades.
  3. The girl (look) for the job. Please be nice to her.
  4. The (laugh) woman near the window is a well-known writer.
  5. My parents (watch) their favorite film, were angry when I interrupted them.
  6. (Work) in the outskirts of a big city, he needed a car.
  7. Jim broke his leg (ski).
  8. Ann ran to her parents (cry) for help.
  9. Jane was cleaning the floor (smile) to herself.
  1. Now open your books page 53and look at exercise 2 complete the sentences with these expressions containing Participle I
  2. Student book exercise 3 page 53 (change the verbs in brackets to Participle I). Agree or disagree with these statements. Give your reasons.
  1. (Know) the right answer, one should answer as quickly as possible.
  2. (Smile) people make friends easily.
  3. Students (graduate) from our local university return to schools as teachers.
  4. People (watch) soap operas are wasting their time.
  5. (Come) to a new class, one has to learn and follow all the unwritten rules.
  6. (Meet) people, it’s important to create a good impression.
  7. (Be) good at school, one is sure to get into any university he chooses.
  1. Now look at exercise 6 page 54 ( listening to the words and expressions and repeat them after the speaker)
  • Tuition fees
  • A foundation programme
  • Sport facilities
  • IELTS – International English Language Testing System
  • TOEFL – Test of English as a Foreign Language
  • Accommodation
  • Background knowledge
  • To recognize something/ somebody
  • pricey
  1. Now look at exercise 5 page 54 (There is a new message on the Camp Pineland website. Listen to the message and answer these questions)
  1. Who recommended Natasha to write to this website?
  2. Why did Natasha write?
  3. What information does Natasha need?
  4. Why does she need this information?
  1. Relax minute(slide 14)

Sit comfortably, close your eyes. Breathe in. breathe out. Let pretend it’s summer. You are lying on a sandy beach. The sun is shining. The sky is blue. The weather is fine. The light wind is blowing from the sea. The birds are singing. You are relaxing. Your troubles flout away. You love your relatives and friends. They love you too. You are sure of yourself, that you have much energy. You are in good spirit. Open your eyes. How do you feel? (T-P, P)

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Учитель- Искакова Альбина Олеговна

Цель : формирование грамматических навыков учащихся в употреблении форм причастий.

Задачи уроков:

1. Познакомить учащихся с формами причастия и способами перевода на русский язык предложений, содержащих разные формы причастий. Обеспечить отработку данного грамматического материала в серии языковых и речевых упражнений.

2. Использовать информацию, изложенную в тексте упр. 2 в качестве языковой и речевой опоры для развития умения устанавливать логическую последовательность и располагать предложения в правильном порядке.

3. Познакомить учащихся с лексикой по теме „Условия жизни и быта на кампусе и вне его“ и обеспечить ее отработку в серии языковых и речевых упражнений.

4. Использовать информацию, изложенную в тексте упр. 6 в качестве языковой и речевой опоры для развития следующих умений: – принять или опровергнуть утверждения, – заполнить пропуски, – найти русские эквиваленты слов и выражений– активизировать лексику по изучаемой теме.

5. Расширять потенциальный словарь учащихся за счет новых слов, образованных на основе продуктивных способов словообразования.

Совершенствование грамматических навыков по теме формы причастия в различных видах деятельности.

Оборудование :

Проектор и компьютер (для слайдовой презентации), учебник

Good morning boys and girls! How are you today?

Речевая зарядка

having been read

There are some forms of the same verb. Could you tell the difference?

T: What about we are going to speak?

St: About the forms of the participle

T: Right you are. Let’s start with a table

hello_html_17e4422.jpg

We have already discussed the active forms of the participle 1 and participle 2. You see that the meaning of the participle changes in each case.

Причастие – это неличная форма глагола, сочетающая свойства глагола, прилагательного и наречия.

Причастие I ( Participle I или Present Participle ) - причастие настоящего времени . Имеет две формы:

а) Present Participle Simple . Соответствует русскому причастию настоящего времени и деепричастию несовершенного вида:
reading – читающий, читая , resting – отдыхающий, отдыхая ;

б) Present Participle Perfect . Соответствует русскому деепричастию совершенного вида:
having written – написав , having read – прочтя .

Причастие II ( Participle II или Past Participle ) - причастие прошедшего времени .
opened – открытый, dressed – одетый , made – сделанный .

Отрицательные формы причастия образуются постановкой частицы not перед причастием, например: not asking - не спрашивая , not seen – не видимый , not being read - не прочитанный .

Participle 1 simple active

Может передавать следующие временные отношения:

Выражает одновременность с действием, выраженным глаголом-сказуемым предложения в настоящем, прошедшем или будущем.

Reading English books I wrote out new words.

Читая английские книги, я выписывал новые слова. ( прошлое )

Reading English books I ’ ll write out new words.

Читая английские книги, я буду выписывать новые слова. (будущее)

Present Participle simple passive

Причастие I в этой форме выражает действие, которое испытывает на себе лицо или предмет, к которому причастие относится.

1 Participle I употребляется для выражения действий, совершающихся в настоящий момент или в настоящий период времени.

The house being built in our street is very good.

Дом , строящийся на нашей улице, очень хороший. (=который строят)

2 В роли обстоятельства (времени и причины). На русский язык обстоятельственные обороты со сложными формами причастий в страдательном залоге переводятся обычно придаточными обстоятельственными предложениями с союзами когда; так как; после того как и т. д., а само причастие переводится сказуемым придаточного предложения

В функции обстоятельства Причастие I ( Passive ) соответствует русской форме деепричастия, например: being asked , being broken , being written - будучи спрошен, будучи сломан, будучи написан.

Being invited (=As he was invited) to the conference he left for London. - Так как его пригласили на конференцию , он уехал в Лондон . ( будучи приглашен )

Внимание Скидка 50% на курсы! Спешите подать
заявку

Профессиональной переподготовки 30 курсов от 6900 руб.

Курсы для всех от 3000 руб. от 1500 руб.

Повышение квалификации 36 курсов от 1500 руб.

Лицензия №037267 от 17.03.2016 г.
выдана департаментом образования г. Москвы


Цель : формирование грамматических навыков учащихся в употреблении Participle I .

Образовательная : систематизация и активизация в речи, аудировании, чтении, письме материала по теме причастие настоящего времени.

Развитие умений систематизировать, обобщать;

Развитие творческих способностей учащихся, воображения;

Совершенствовать грамматические навыки в различных видах деятельности - говорение, чтение, письмо, аудирование.

Знакомство учащихся с программой по подготовке к поступлению в вуз в Великобритании;

Формирование познавательного интереса.

Проектор и компьютер (для слайдовой презентации), карточки. учебник, рабочая тетрадь.

Good morning boys and girs! Good morning our guests! We are glad to see you today here. Today we want to speak about our actions in present and Participle I helps us in it.

Presentation ( slide 1-2)

Slide 1 Participle I – is a non-finite form of the verb which has verbal, adjectival and adverbial properties. There are two participles in English – Present Participle (Participle I), Past participle (Participle II).

Present Participle (Participle I) is formed by adding the ending – ing to the infinitive without the participle to

Participle helps us to describe people’s actions. ( presentation slides 3-13)

Now look at the board and try to guess what are these people doing?

Let’s training our grammar skills and do some exercises.

Work book exercise 1 page 25 (translate into English) - CARDS

Слушая музыку –(listening to music)

Плачущий ребёнок – (a crying child)

Смеющаяся девочка – (a smiling girl)

Играющие дети – (playing children)

Спящая красавица – (the sleeping beauty)

Идущие люди – (going people)

Работающий мужчина – (a working man)

Будучи смелыми – (being brave)

Сидя в кресле – ( sitting in the armchair)

Work book exercise 2 page 25 ( use Participle I and complete the sentences)

(Look) at the her friend, she realized that she had forgotten something important.

(Be) a perfectionist, Derek always tried hard to get the highest grades.

The girl (look) for the job. Please be nice to her.

The (laugh) woman near the window is a well-known writer.

My parents (watch) their favorite film, were angry when I interrupted them.

(Work) in the outskirts of a big city, he needed a car.

Jim broke his leg (ski).

Ann ran to her parents (cry) for help.

Jane was cleaning the floor (smile) to herself.

Now open your books page 53and look at exercise 2 complete the sentences with these expressions containing Participle I

Student book exercise 3 page 53 (change the verbs in brackets to Participle I). Agree or disagree with these statements. Give your reasons.

(Know) the right answer, one should answer as quickly as possible.

(Smile) people make friends easily.

Students (graduate) from our local university return to schools as teachers.

People (watch) soap operas are wasting their time.

(Come) to a new class, one has to learn and follow all the unwritten rules.

(Meet) people, it’s important to create a good impression.

(Be) good at school, one is sure to get into any university he chooses.

Now look at exercise 6 page 54 ( listening to the words and expressions and repeat them after the speaker)

A foundation programme

IELTS – International English Language Testing System

TOEFL – Test of English as a Foreign Language

To recognize something/ somebody

Now look at exercise 5 page 54 (There is a new message on the Camp Pineland website. Listen to the message and answer these questions)

Who recommended Natasha to write to this website?

Why did Natasha write?

What information does Natasha need?

Why does she need this information?

Relax minute(slide 14)

Sit comfortably, close your eyes. Breathe in. breathe out. Let pretend it’s summer. You are lying on a sandy beach. The sun is shining. The sky is blue. The weather is fine. The light wind is blowing from the sea. The birds are singing. You are relaxing. Your troubles flout away. You love your relatives and friends. They love you too. You are sure of yourself, that you have much energy. You are in good spirit. Open your eyes. How do you feel? (T-P, P)

Now look at exercise 7 page 54(return to Natasha’s problems, and find in the text Participle I)

Now look at exercise 8 page 57(look through the message and comments and find the equivalents for these phases)

Because I am from Turkey

Students who studied in the UK

People who want to do this course

When I looked at the admission rules

You have to be careful when you choose where to do your course

Because I come from Russia

Students who do their Bridging Year

People who live in campus

Now look at exercise 9 page 57 (translate these phrases you found for exercise 8 into Russian)

Читайте также: