Have you ever travelled to london план урока 8 класс

Обновлено: 08.07.2024

1 Have you ever travelled to London? Презентация к учебнику английского языка в 8 классе Автор – В. П. Кузовлев, раздел 3, урок 5. Подготовила и провела учитель английского языка Воронкова М. Г.

2 Step 1 Read the words correctly A taxi A taxi To go by taxi To go by taxi A train A train To go by train To go by train A ship A ship To go by ship To go by ship A plane To go by plane A bus To go by bus A car To go by car On foot To go on foot

3 Step 2 Listen, read and learn the poem I usually go on holiday by train, And very seldom by plane. I often go to work by bus, And sometimes by car. I prefer going to work on foot, If Im in a bad mood. But I never go by taxi, Because its very expensive.

4 Step 3 Guess where Tanya is now? captain passenger Seat belt Orange juice bathroom I think Tanya is in the … now

5 Step 4 The aim of the lesson At our lesson we are going to travel to London. Well learn to listen to the texts: for the main idea for the main idea for specific information for specific information

7 Step 6 Listen to the conversation and decide where Tanya really is. Tanya is in the … because I have heard …

8 Step 7 Learning to learn Listening for specific information Для выполнения этого задания вам необходимо при прослушивании обратить внимание только на ту информацию, которая запрашивается в задании. Для выполнения этого задания вам необходимо при прослушивании обратить внимание только на ту информацию, которая запрашивается в задании. Внимательно ознакомьтесь с заданием и контрольными вопросами. Внимательно ознакомьтесь с заданием и контрольными вопросами.

9 Step 8 Listening for specific information Listen to the conversation one more time and decide if the following information Listen to the conversation one more time and decide if the following information True/False/Unstated in the conversation 1. The plane is landing in Gatwick. 2. The plane is landing at Tanya is travelling with British Airways. 4. Tanya is travelling by plane for the first time. 5. Tanya is travelling with her family.

10 Right answers 1. F 2. F 3. T 4. US 5. F

11 Step 10 Listening for the main idea Tanya is talking to a custom officer. Tanya is talking to a custom officer. Listen to the conversation and recognise the officers attitude. Listen to the conversation and recognise the officers attitude. Does the custom officer sound … friendlyunfriendly reserved What helped you to understand ?

12 Step 11 Listening for specific information; note taking. Listen to the conversation one more time and take short notes about Tanya.

13 Step 12 Self Check 1. For 3 weeks 2. An English course 3. Oxford, London 4. For 3 days 5. With friends family 6. Yes, 1

14 Step 13 Listening for the main idea Tanya and her British friend are talking over the phone. What are they talking about? Choose the best answer. Tanya and Kurt are … -talking about their plans for the next holiday in London. -making plans for a day around London. -discussing the best way to make a tour of London.

15 Step 14 Listen to specific information Look at the map. Listen to the conversation one more time and tick the places Tanya and Kurt are planning to visit. Look at the map. Listen to the conversation one more time and tick the places Tanya and Kurt are planning to visit.

16 Step 15 Keys Wallace collection Wallace collection St. Martin in the Fields St. Martin in the Fields Charing Cross Tube Station Charing Cross Tube Station National Gallery National Gallery

17 Step 16 Reflection

18 Step 17 Home work 1. Activity Book ex. 1 p Reader ex.5 (1,2) 3. A good reading of the poem.

Цель: создать условия для осмысления уже известных знаний, развивать умения и навыки по их применению.

  • Развивающая - развивать способности к догадке, воображению.
  • Воспитательная - способствовать формированию положительного отношения к фактам иностранной культуры, принять её решений, развитию умения сотрудничать.
  • Учебная – способствовать развитию умения аудировать с целью понимания общего содержания и с целью извлечения конкретной информации, развитию умения делать краткие записи на основе услышанного.

Речевой материал: лексический и грамматический материал предыдущих уроков.

Оборудование: компьютер, проектор, презентация, аудиозаписи, раздаточный материал (тесты, таблицы самоконтроля, рефлексия).

Ход урока

I. Оргмомент.

Good morning, children. Glad to see you. I think you are fine today. Let’s start our English lesson.

II. Речевая разминка.

1. Фонетическая зарядка (слайд №2).

T: Have you ever travelled to different countries or cities?

For our lesson let’s learn to pronounce some expressions. Look at the pictures and say after me. Tray to pronounce correctly.

(хоровая отработка слов и выражений)

2. Речевая разминка (слайд №3).

T: Listen to the poem. I’d like to tell you how I usually travel. (учитель зачитывает стихотворение со слайда).

  • Do you usually go on holidays by train or by plain.
  • How do you travel to school?
  • Do you prefer going to school by bus or on foot?
  • How does your father (mother) go to work by bus or by car.
  • Have you ever travelled by ship?
  • Do you go by taxi?
  • How often do you go by taxi?

Thank you for your answers!

III. Основной этап. (слайд №4)

Развитие умения аудировать с целью понимания общего содержания услышанного и с целью извлечения конкретной информации.

T: Tanya is a Russian girl who likes travelling. This time she is visiting Britain. Look at the screen. These are some words from the conversation you are going to hear. Look at the pictures, read the words, guess and say where Tanya is now.

(Учащиеся высказывают предположения, на каком виде транспорта Таня путешествует в Лондон, учитель принимает все ответы без комментариев).

Предъявление целей урока. (слайд №5)

T: At our lesson we are going to travel with Tanya to London. We’ll listen to some Tanya’s conversations with different people. Your task is to listen to the conversations for the main idea and for the specific information, learn to right short notes while listening and do some tests.

Аудирование текста с целью понимания общего содержания услышанного и с целью извлечения конкретной информации.

(У каждого учащегося есть раздаточный материал с тестами Приложение 1).

T: Now you’ll listen to the conversation. Decide where Tanya really is.

Работа с памяткой (слайд 6).

T: To do the task successfully let’s read Learning to learn note first.

Аудирование текста (слайд №7). Приложение 1

T: Listen to the text to the main idea. Answer where Tanya really is. Choose the appropriate picture and explain your choice.

Аудирование текста с целью извлечения конкретной информации.

T: Listen to the conversation for specific information.

Работа с памяткой (слайд 8).

T: Before listening to the text read Learning to learn note.

Listen to the conversation and decide if the following information True/False/Unstated. (слайд 9).

(учащиеся знакомятся с контрольными вопросами, слушают диалог, обсуждают, выполняют тест, заносят ответы в таблицу). Приложение 2

Самоконтроль по ключам (слайд №10).

Аудирование текста с целью понимания общего содержания услышанного (слайд №11). (Приложение 3).

T: Now Tanya is at the airport. She is talking to a customs officer. Listen to the conversation recognize the officer’s attitude.

Аудирование текста с целью детального понимания (слайд №12). (Приложение 4).

T: Listen to the conversation one more time and take short notes about Tanya (one or two words).

Read the questions before listening.

Самоконтроль (слайд 13).

(учитель зачитывает вопросы, учащиеся сверяют ответы с ключами на экране, выставляют оценки в таблицу).

Аудирование текста с целью понимания общего содержания услышанного (слайд 14) (Приложение 5)

T: Tanya is in London now. She is talking to her friend Kurt over the phone. Listen to the conversation and say what they are talking about. Choose the best answer.

Контроль (фронтально).

Аудирование с целью извлечения конкретной информации (слайд №15). (Приложение 6).

Т: Look at the map. Listen to the conversation one more time and tick the places Tanya and Kurt are planning to visit.

(учащиеся знакомятся с достопримечательностями, изображенными на карте, слушают диалог, отмечают).

Самоконтроль (слайд №16).

IV. Заключительная часть.

Подведение итогов урока.

T: What are you results?

(учащиеся подсчитывают баллы, полученные при выполнении задания, сообщают учителю).

Рефлексия (слайд №17).

Т: Today we have worked very hard at our lesson. Say what you have learned. (учащиеся сообщают, чему они на урок учились).

  1. I ‘ve learnt to listen to the texts for the main idea.
  2. I ‘ve learnt to listen to the texts for specific information.
  3. I’ve done the tests: True/False/Unstated.
  4. I’ve learnt to take notes.
  5. I ‘ve learnt new words.

Домашнее задание (слайд №18).

Рабочая тетрадь №1 стр. 36, учебник чтения №5 (1,2), выразительное чтение стихотворения.

регулятивные — умение выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач, соотносить свои действия с планируемыми результатами; оценивать правильность выполнения учебной задачи;

познавательные — умение работать с прослушанным текстом, определять тему, прогнозировать содержание текста по ключевым словам, осуществлять информационный поиск, решать проблемы творческого и поискового характера;

коммуникативные — умение с помощью вопросов добывать недостающую информацию, устанавливать рабочие отношения, эффективно сотрудничать и способствовать продуктивной кооперации;

предметные результаты (учебный аспект): развитие умения аудировать с целью понимания основного содержания услышанного и с целью извлечения конкретной информации;

сопутствующие задачи: развитие умения делать краткие записи на аудитивной основе, умения читать вслух небольшой текст научно-популярного характера.

лексический и грамматический материал предыдущих уроков;

рецептивный: лексический — a seat belt.

1. 1) Учащиеся высказывают свои предположения. Можно им помочь, задавая дополнительные вопросы: Is she in a café? Is Tanya in a car (on board of a plane, ship, etc.)? Is Tanya travelling by car (plane, ship, etc.)?

1. 2) Перед прослушиванием учащиеся знакомятся с памяткой. Запись звучит один раз.

Текст для аудирования:

Tanya: Excuse me.

Stewardess: Yes. How can I help you?

Tanya: Can I have another orange juice, please?

Tanya: Hm, without ice, please.

Stewardess: Sure. Here you are. Anything else?

Tanya: Yes. Could you tell me what time we are landing in Heathrow?

Stewardess: At 5.30. That’s in exactly 15 minutes.

Tanya: Oh, have I got enough time to go to the bathroom before we land?

Stewardess: I’m sure it’ll .

Captain: Attention, ladies and gentlemen. This is Captain Preddy speaking. We will be landing in Heathrow in 15 minutes. All passengers are kindly requested to go back to their seats and to fasten their seat belts. Hope you’ve enjoyed the flight and thank you for choosing British Airways.

Tanya: Well, I guess that’s the answer to my question.

1. 3) Перед выполнением упражнения учащиеся знакомятся с контрольными утверждениями.

2. 1) Текст для аудирования:

Customs officer: Your passport, please.

Tanya: Here you are.

Customs officer: Miss Tatyana Smirnov.

Tanya: Yes, that’s right.

Customs officer: How long are you going to stay in Britain?

Tanya: For three weeks.

Customs officer: And what’s the reason for your visit?

Tanya: I am going to do an English course in Oxford. I want to learn some more English. But first I’m planning to stay in London for three days to meet my friend.

Customs officer: Have you got any documents from your school?

Tanya: Yes. Here is a copy of all the documents from the school. And this is the address of the family I’ll be staying with.

Customs officer: Your English sounds very good.

Tanya: Thanks. Actually, this will be my second language course in Britain.

Customs officer: OK. Here is your passport and your school documents. Enjoy your stay.

Tanya: Thank you. Goodbye.

Customs officer: Goodbye.

2. 2) Записи учащихся должны носить краткий характер. Например: 1) 3/three weeks; 2) learn English/English course; 3) Oxford, London; 4) 3/three days; 5) at her friend’s; 6) Yes. 1/one.

3. 1) Текст для аудирования:

Kurt: Hello, this is Kurt. Is that you, Tanya?

Tanya: Yes, hello, Kurt. I was just about to call you.

Kurt: Really? I’ve been thinking about our plans for tomorrow. Do you still feel like taking a day tour around London?

Tanya: Definitely. That’s a fantastic idea. Any suggestions?

Kurt: Actually, I’ve got plenty of ideas. Have you thought of anything you’d like to do or places you’d like to visit?

Tanya: I guess I’d be happy to see some sort of exhibition.

Kurt: An exhibition? Have you heard of the Guinness World of Records?

Tanya: Sounds fine to me.

Kurt: We could also go to see the Wallace Collection. You know, French art and sculpture of the 17 and 18 centuries. How about that?

Tanya: I’d rather go to the Guinness thing.

Kurt: OK. How about popping into St Martin-in-the-Fields later on. It’s not very far. It’s at the Charing Cross tube station.

Tanya: Isn’t it that famous church next to the National Gallery?

Kurt: That’s right. If we are lucky, we may hear some good music there.

Tanya: All right. But I assume by that time we’d be ready for a snack.

Kurt: I agree. I know of a great place near there.

Tanya: Great. Well, what time shall we meet then?

Kurt: How about 10 o’clock at my place?

Tanya: Great. See you tomorrow.

Kurt: Don’t be late! Bye.

4. Домашнее задание: рабочая тетрадь, упр. 1; книга для чтения, упр. 5.1) (в упражнении развивается умение читать с целью извлечения конкретной информации, переводить), 5.2).

4. 2) Учащиеся учатся читать вслух небольшой текст научно-популярного характера.

Библиотека образовательных материалов для студентов, учителей, учеников и их родителей.

Наш сайт не претендует на авторство размещенных материалов. Мы только конвертируем в удобный формат материалы из сети Интернет, которые находятся в открытом доступе и присланные нашими посетителями.

Если вы являетесь обладателем авторского права на любой размещенный у нас материал и намерены удалить его или получить ссылки на место коммерческого размещения материалов, обратитесь для согласования к администратору сайта.

Разрешается копировать материалы с обязательной гипертекстовой ссылкой на сайт, будьте благодарными мы затратили много усилий чтобы привести информацию в удобный вид.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

План-конспект урока

Учебный предмет : английский язык
Класс: 8
Тема урока: Have you ever travelled to London?
Тип урока: комбинированный
Средства ИКТ: ноутбук, флипбокс

социокультурный аспект - знакомство с некоторыми особенностями путешествия на самолёте, развитие умения вести себя соответственно принятым в странах изучаемого языка нормам;
развивающий аспект - развитие воображения, умения использовать знаково-символические средства представления информации для решения коммуникативной задачи, выделять, обобщать и фиксировать нужную информацию, работать в группе, использовать исследовательские методы и проводить анализ полученных данных;
воспитательный аспект - формирование положительного отношения к фактам иностранной культуры, способности понимать образ жизни и поведение зарубежных сверстников, развитие умения сотрудничать;
учебный аспект - совершенствование грамматических навыков говорения; сопутствующая задача: развитие умения читать, воспринимать на слух текст с целью полного понимания содержания, извлечения конкретной информации.

Фонетическая подготовка.
Слово учителя: Let's begin our lesson with some tongue twisters. A tongue twister is a phrase or a sentence that is hard to speak fast, usually because of alliteration or a sequence of nearly similar sounds. At first repeat the following tongue twisters after me all together. Then I will give you a chance to speak one of them by yourself. You should do it fast and without any mistakes.

1. The king and the queen quarreled quickly.

2. The kind would sing about a ring that would do ding.

3. Elizabeth's birthday is on the third Thursday of this month.

Речевая подготовка.
Игра в ассоциации. Правила игры: учащиеся называют свои ассоциации со словом “London”. Задание выполняется на флипбоксе, учащиеся по очереди записывают свои ассоциации на предложенной схеме.
Слово учителя: I remember that you like the association game very much. So let's play it. You know the rules. As usual you should tell me your associations with the word “London” and write them down. Here is the scheme.

Предполагаемые ответы учащихся: When I think about London, . come/comes to my mind. I associate London with . .

Этап 1
Данное задание выполняется в группах. Учитель предлагает учащимся разделиться на 3 команды. Каждой команде даётся задание на установление соответствий на тему “Достопримечательности Лондона”. Даётся время на подготовку. Побеждает команда, допустившая наименьшее количество ошибок.
Слово учителя: The next task will show how well you know London sights. I want you to divide into 3 teams and match the London sights with their definitions. I will give you some time to do the task and then we'll check it.
Предполагаемые ответы учащихся:
1. Westminster Abbey is a famous church in London, not far from the Houses of Parliament. The famous kings and queens were crowned here.
2. The Tower of London was a palace and a prison. Now you can see the Crown Jewels there.
3. Greenwich is the home of time. The world's Prime Meridian goes through this place.

Этап 3
Учащимся предлается выполнить упражнение 1 на странице 80. Сначала учащиеся анализируют ключевые слова и делают вывод о том, какой вид транспорта Таня выбрала для поездки в Лондон. Затем слушают аудиозапись для проверки своих догадок и выполнения задания true/false/not stated.
Слово учителя: Now open your student's books, please. Let's do the exercise 1 on the page 80. It is about Tanya. She is a Russian girl, who likes travelling. You should guess what kind of trasport Tanya chose for trip to London. There are key-words: orange juice, passenger, to land, sea belt. Then we'll listen to the conversation and check your opinions and you also should tell me if sentences about Tanya's trip are true, false or not stated.
Предполагаемые ответы учащихся: I think that she chose plane, because the UK is an island state, it is surrounded by water. So it is easier to go there by plane. The word “to land” obviously means that she travelled by plane. Also the word “sea belt” is associated with the plane, because you always hear “Please, fasten your sea belts”.
The first sentence is false, because the plane isn't landing in Gatwick. It is landing in Heathrow.
The second sentence is true, because Tanya really is travelling with the British Airways


Этап 4
Упражнение 2 на странице 81 выполняется в форме аудирования. После прослушивания аудиозаписи, учащиеся должны ответить на вопросы.
Слово учителя: Your next task is also listening comprehension. It is the exercise 2 on the page 81. You will listen to the conversation between Tanya and the customs officer twice. Then be ready to answer the questions from your student's books.
Предполагаемые ответы учащихся: Tanya is planning to stay in Britain for three weeks. She will study English in Oxford, but at first she wants to stay in London for 3 days to meet her friend.

Этап 5
Учащиеся выполняют упражнение 3 на странице 82. Их задача прослушать диалог Тани и Курта и отметить на карте места, которые они собираются посетить.
Слово учителя: So the last task of our lesson is to look at the map with the London sights, then listen to the conversation between Tanya and kurt and tick the places they are planning to visit.
Предполагаемые ответы учащихся: Tanya and Kurt wanted to see Wallace Collection, because they are interested in the French art and sculpture of the 17th and 18th centuries. They also talked about visiting Covent Garden, which is next to the National Gallery. They could listen to wonderful music there.

Этап 6
Домашнее задание: написать эссе на тему: “Места, которые я бы хотел посетить в Лондоне”.
Рефлексия.
Слово учителя: Your hometask is to write an essay. The theme of it is “The places I want to visit in London”. Now it's time to talk about our lesson. Did you like it? Was the theme interesting? Which tasks were easy and which were difficult? Did you like to work in a team? Did you get new or useful information?
Предполагаемые ответы учащихся: I liked the lesson, but some tasks were difficult. I liked to work in a team, because you could help each other. The video about London sights made want to go to London as soon as possible. It's a such beautiful city with so many interesting places.

Практическая: совершенствование речевых умений и навыков неподготовленной речи по темам “Путешествие”, “Лондон”.

Задачи урока:

Учебные:

  • развитие умений в монологической и диалогической речи;
  • активизация изученных лексических единиц и речевых образцов;
  • развитие понимания иноязычной речи на слух;
  • умение систематизировать и обобщать полученные знания.

Развивающие:

  • формирование умения коллективного речевого взаимодействия;
  • развитие речевой активности;

Воспитывающие:

  • формирование лингвистической и социокультурной компетенций;
  • умение аргументировать свою точку зрения с целью формирования единого мышления;
  • воспитание культуры учащихся средствами иностранного языка.

Оборудование:

  1. Компьютер, видеопроектор, экран.
  2. Презентация в Power Point.
  3. Видеокассета: “An Enjoyable Trip to London”.
  4. Аудиозапись носителей языка.
  5. Карты Лондона, раздаточный материал.

План урока

1.Начало урока. Введение в тему. Ознакомление с планом урока. Постановка целей и задач.

2.Основная часть урока.

Работа в группах:2 группы обсуждают преимущества и недостатки путешествия.

Называют свои предпочтения на каком виде транспорта любят путешествовать и почему.

4.Просмотр фрагмента видеофильма и обсуждение его.

5.Зарядка для глаз

6.Викторина “Do you know the sights of London?”

7. Составление диалогов пользуясь картой Лондона. Задания разноуровневые.

8.Прослушивание песни.

9. Домашнее задание.

10 . Подведение итогов урока.Рефлексия. Оценки.

ВложениеРазмер
конспект урока английского языка 8 класс Путешествие в Лондон 54.5 КБ

Предварительный просмотр:

Учитель Байбекова Г.Р.

Практическая: совершенствование речевых умений и навыков неподготовленной речи по темам “Путешествие”, “Лондон”.

  1. развитие умений в монологической и диалогической речи;
  2. активизация изученных лексических единиц и речевых образцов;
  3. развитие понимания иноязычной речи на слух;
  4. умение систематизировать и обобщать полученные знания.
  1. формирование умения коллективного речевого взаимодействия;
  2. развитие речевой активности;
  1. формирование лингвистической и социокультурной компетенций;
  2. умение аргументировать свою точку зрения с целью формирования единого мышления;
  3. воспитание культуры учащихся средствами иностранного языка.
  1. Компьютер, видеопроектор, экран.
  2. Презентация в Power Point.
  3. Видеокассета: “An Enjoyable Trip to London”.
  4. Аудиозапись носителей языка.
  5. Карты Лондона, раздаточный материал.

1.Начало урока. Введение в тему. Ознакомление с планом урока. Постановка целей и задач.

2.Основная часть урока.

Работа в группах:2 группы обсуждают преимущества и недостатки путешествия.

Называют свои предпочтения на каком виде транспорта любят путешествовать и почему.

4.Просмотр фрагмента видеофильма и обсуждение его.

5. Зарядка для глаз

6.Викторина “Do you know the sights of London?”

7. Составление диалогов пользуясь картой Лондона. Задания разноуровневые.

9. Домашнее задание.

10 . Подведение итогов урока.Рефлексия. Оценки.

  1. Начало урока. Введение в тему. Ознакомление с планом урока. Постановка целей и задач.

Today we have an unusual lesson. I suggest you to have an enjoyable trip to London.

Look at the plan of the lesson and say what the aim of the lesson is.

Примерные ответы детей:

-ответить на данные вопросы

-повторить слова и выражения по теме

-расширить знания об Англии

2. Основная часть урока.

Работа в группах:2 группы обсуждают преимущества и недостатки путешествия.

Т: – Do you like travelling?

Work in 2 groups please.The first group will discuss the advantages of travelling

And the second group will name the disadvantages of travelling.
– Why do you like to travel, I wonder?

Ученики зачитывают свои ответы.

T.: -What way of travelling is preferable for you?

(Учащиеся по модели отвечают на вопросы.)

Р: Pattern – I enjoy travelling by …
– I find pleasure in travelling by …
– I am fond of travelling by …
– Travelling by … appeals to my.
– There is nothing like travelling by …
– I have a special liking for travelling…

Let’s answer to the next question of the lesson “What to know before we go?”

Before I go to London, I should…

-get a visa, buy tickets ,

-make a hotel reservation

-read leaflets about the country,

-don’t forget to take a passport, check the airline schedule,

-pack many things

-visit travel agency,

-fill in customs declaration.

4. Просмотр фрагмента видеофильма

T: You’ll see a part of a film “An Enjoyable Trip to London”. You should answer the question: “

T: What places of interest would you like to see?

(По модели ,учащиеся составляют свои предложения, используя список достопримечательностей Лондона.) (Слайд 4)

P: Pattern – If I were you I would visit…
– If I had a chance I would visit…
– I’d like to visit…
– I’m looking forward to visiting…
– I’ve just made up my mind…
– I feel like going to…
– I am simply longing to…

Westminster Abbey, The Houses of Parliament, Trafalgar Square, Nelson Column, Big Ben, White hall, St.Paul’s Cathedral, Tower of London, Hyde Park, Backingham Palace.

5. Зарядка для глаз

Look at the window, look at the door,

Look at the ceiling, look at the floor.

Look left, look right,

Look up, look down, look around.

Close your eyes.

Open, wink, open and smile.

Your eyes are happy again.

6.Викторина “Do you know the sights of London?”

Let’s make a quiz.You have got some papers on the table-your task is to match the photos of the sights with their names.Work please. And Tanya will work at the blackboard.

Учащиеся получают карточки с изображениями достопримечательностей Лондона и их кратким описанием.Задание-соотнести их с названиями.

Пока ученики выполняют задания.Индивидуально у доски работает другой ученик с похожим заданием.

7.Составление диалогов пользуясь картой Лондона. Задания разноуровневые.

Сильные ученики сами составляют диалог.

Средние-составляют диалог,пользуясь опорами.

Слабые инсценируют готовый диалог.

T: Imagine that you are wandering about the city. Let’s make a short dialogues how you would address passer bys in the streets of London, if you happened to walk across the city.

P: Pattern. (Слайд 9)

1. – Could you tell me the way:
– Which is the shortest way to..
– Could you tell me how to get to…

2. – Is it far?
– Is it too far to walk?
– Does it take me long to get there?
– Will it take me long to get here?
3. – Should I take bus?
4. – Thank you very much, indeed.

1. – Certainly. Turn to the left(right).
– Tare the second on the left(right0
– Go strought as far as…
– It’s quite a distance from here
– No, it’s no distance at all
2. – It’s quite a distance from here
– It is only about 10 minutes walk from here.
– It won’t take me long to get to…

3. – No you can walk in under 5 minutes
4. – You are welcome
– That’s quite all right
– It is a pleasure
– That’s O’K

T: Now make up your dialogues using the maps. Choose a place to visit and practise similar dialogues.

Ученики слушают песню. Задание услышать и вписать пропущенные слова.

Т: As any trip is impossible without a good song.

I suggest listening travelling song . It will make our journey more enjoyable.

Your task is to write down the missing words.

9 Домашнее задание.

Your home task will be to learn dialogues by heart and then act them out.

Читайте также: