Culture of great britain план урока

Обновлено: 08.07.2024

Урок проводится в рамках спецкурса “Страноведение”, входящего в состав гуманитарного профиля обучения на старшей ступени МОУ “Гимназия №2”. Урок проходил в рамках изучения темы “British Prehistory. The Celts”. Урок комбинированный комплексного применения и одновременно усвоения знаний с использованием проблемного, частично-поискового и исследовательского методов. Материал урока может быть использован в 9-11-х классах по УМК О.В.Афанасьевой И.В.Михеевой в рамках тем “Places of History. Linking Past and Present”, “People and Society”, “Man the believer”, “Man the Child of Nature”, “Man the Seeker of Happiness”, “Town and its Architecture”, “Wonders of the World”, “Man as the Greatest Wonder of the World” и при подготовке к ЕГЭ.

  • закрепить, обобщить и систематизировать знания, а также активизировать лексику по теме “British Prehistory. The Celts”;
  • совершенствовать навыки аудирования, чтения, монологической речи, спонтанной речи, использование разговорных формул;
  • развивать творческое воображения, высшие мыслительные операции анализа и синтеза, ассоциативное и критическое мышление;
  • учить определять цели, задачи урока, решать проблемные ситуации, доказывать гипотезу урока, делать выводы;
  • формировать навыки проблемно-поисковой деятельности;
  • развивать навыки исследовательской деятельности;
  • знакомить учащихся с языковым, культурно-историческим, литературным мировым наследием, развивать их эстетическое восприятие, их активное заинтересованное отношение к духовной жизни страны изучаемого языка;
  • выделять мировоззренческие идеи и нравственные критерии, формировать широту взглядов;
  • воспитывать учащихся в духе диалога культур.

В начале урока целесообразно определить актуальность темы и использовать проблемную постановку гипотезы и задач урока, а также определить будущее домашнее задание. Далее следует ряд этапов урока с использованием разных форм работы и видов учебной деятельности и позволяющих решать задачи урока.

Lesson Scenario

1. Greeting. Organizing Moment. (0,5 min)

Teacher: – Morning, students. Glad to see you at the Country Studies lesson today.

Students greet the teacher.

2. Actualizing the topic. (1 min)

Teacher: – Why do we speak about the Celts in the 21 st century?

Students give variants.

3. Getting students prepared for the topic and targets setting. Commenting on the quotation:

“Without the Celts our world would have been grey and dull”. (1min)

Students read and comment. (смотри Приложение 1 слайд 2)

Teacher suggests it should be the hypothesis of the lesson to be proved.

4. A Warming-up activity. Developing communicative and linking skills. Activating the vocabulary of the topic and an educational talk. (1-2 min)

Teacher: – The Celts were full of contradictions. Give examples of it using conversational formulas: “On the one hand… but on the other…”

“For one thing… for another…”

“From one point of view…but from the other…” (смотри Приложение 1 слайд 3)

Students make up sentences.

5. Targets setting. Filling in the spider-gram. Getting home-work (2 min).

Teacher: – Here is a spider-gram for you to suggest topics for discussion at the lesson suitable for proving or disproving the hypothesis (смотри Приложение 1 слайд 4)

Students fill in the spider-gram and get a further home-work: to write a creative writing work on the topic “A Day with the Celts”.

6. Listening comprehension. Preparing for the RSE format. (4 min).

Teacher presents a listening comprehension task on the Celtic way of life (смотри Приложение 1 слайд 5 и Приложение 2). After listening the task is checked.

7. Filling in the chart and stating the Celtic stratification and social groups’ occupation. (2 min)

8. Brain Ring (group-work) (2-3 min).

Teacher divides students into 2 groups: 1) experts on appearance and clothes of the Celts, their image;

2) experts on the dwellings and occupation of the Celts.

Students of each group ask their opponents questions from their sphere. (смотри Приложение 1 слайд 7 и Приложение 3)

Teacher may ask additional questions.

9. Presentation of the results and resumes of an individual investigative work about the blue colour in psychology, symbolism, and the English language. (3 min)

10. Exam-type reading task. (3-4 min)

Teacher: – The Celts were very war-like people. Read the following text and fill in the text

with the words from the word box. (смотри Приложение 1 слайд 10 и Приложение 6)

11. Brainstorm. Problem solving. (3 min)

Teacher: – So, you proved that the Celts were really very warlike. Imaging a Celt in a partisan detachment during the Great Patriotic war: would he be a betrayer? (смотри Приложение 1 слайд 11).

12. Holiday-matching task. (2 min)

Teacher: – Since the Celts there have remained some holidays in Britain. Match the description of the holiday with its Celtic name and modern analogue. (смотри Приложение 1 слайд 12)

13. Students monologues. Developing students’ spontaneous speech. (4 min)

Students comment on the Celtic art and crafts. (смотри Приложение 1 слайд 13 и Приложение 7).

14. Commenting on the table. Developing critical thinking (2 min)

Teacher presents the table “Extant Celtic languages”. (смотри Приложение 1 слайд 14).

Students comment on it making the conclusion that the Celtic language gave birth to several existing languages.

15. Presentation of the results and resumes of an individual search work about the Celtic names in modern world, mythology and folklore. (2-3 min).

A student gives examples of a lot of geographical names of Celtic origin in Britain and Europe. The conclusion is also made that Celtic sagas found their reflection in the legends about King Arthur because of the similarity of the plots, symbols and even characters (Druids are possible prototypes of Merlin). The following British folklore also has a lot of similarities with the mythology and perception of the world of the Celts (Irish triads, ballads of the priests).

16. Brainstorm: animals. (3 min)

Teacher presents a collage with some animals asking the students to decide which were worshipped by the Celts. (смотри Приложение 1 слайд 17 и Приложение 10). After that the students are asked to prove that the Celts worshipped nature (attitude to horses, developing new breeds of dog, personifying trees and Druids’ tree horoscope).

Students make a conclusion that modern love of the British for animals (Derby as well), probably, originates from the Celts.

17. Druids’ horoscope. Presentation of the results and summary of creative group search-work.

Students investigated tree horoscopes of the Druids, found correspondence in the group and presented the rest with the results of their work. Other teachers could also be included in the list of the investigated.

18. Brain storm. Problem solving. (1min)

Teacher asks the students to solve the problem what is common with the women on the slide (смотри Приложение 1 слайд 21).

Students give explanation about the progressive role of women in the Celtic society.

19. Presentation of the results and resumes of an individual research work. (2 min)

A student investigated 100 great women of the world and sorted out top 5 where the first place is occupied with Britain, France, Germany and Russia (where the Celts also lived) following it. The conclusion is made that there are possible Celtic roots of such progressive role of women and mentality in general, attitude to women as equal to men. (смотри Приложение 1 слайд 22 и Приложение 12).

20. Association game: character via music. (2 min)

Students are suggested getting acquainted with some pieces of Irish music which has Celtic origin. While listening to musical fragments the students are to put down associations that occur to them (words and phrases) about the character of the Celts judging by the music. Then they share their associations. (смотри Приложение 1 слайд 23, Приложение 14 и Приложение 15)

21. Rounding-off. Making conclusions. (1 min)

Students are suggested to use the chart and make conclusions about the contribution of the Celts to British and world culture. (смотри Приложение 1 слайд 24).

22. Sizing-up. (1 min)

Students come back to the hypothesis of the lesson and draw conclusions proving it. (смотри Приложение 1 слайд 25)

Teacher gives marks and evaluates students’ work.

Список литературы и использованных Интернет-ресурсов смотри в Приложении 13.

- умение принимать свою роль ученика, готовность к продуктивной деятельности.

метапредметные результаты:

познавательные: умение пользоваться различными опорами (вопросы, план, схема), умение заполнять схему, формирование целостного представления о Соединенном королевстве;

коммуникативные: способность к логическому изложению, умение работать в коллективе;

регулятивные: умение настроить себя на работу, контролировать свое поведение.

предметные результаты: развитие речевых умений (монологическая речь); умение передавать содержание прочитанного/услышанного.

Предварительный просмотр:

Тема урока: Great Britain

Тип урока: урок-обобщение

- гуманистическое мировоззрение, доброжелательность, способность принимать собственное решение;

- адекватное отношение к системе ценностей другой культуры, осознание родной культуры через контекст культуры Великобритании;

- стремление больше узнать о стране изучаемого языка;

- умение принимать свою роль ученика, готовность к продуктивной деятельности.

познавательные: умение пользоваться различными опорами (вопросы, план, схема), умение заполнять схему, формирование целостного представления о Соединенном королевстве;

коммуникативные: способность к логическому изложению, умение работать в коллективе;

регулятивные: умение настроить себя на работу, контролировать свое поведение.

предметные результаты: развитие речевых умений (монологическая речь); умение передавать содержание прочитанного/услышанного.

Good morning, children! I am glad to see you. How are you? What is the weather like today? What date is it? What day of the week is it?

Учащиеся отвечают на вопросы учителя

Личностные: принятие своей роли ученика, соблюдение определенных правил поведения.
Регулятивные : волевая саморегуляция, умение настроить себя на работу, контролировать свою готовность к уроку.
Коммуникативные: умение вступать и вести мини-диалог.

  1. Основная часть. Повторение пройденного материала (6 мин)

Now I’ll ask some questions, your task will be to find answers for them. I hope you’ll do it very well. So read and guess.

1) A red transport of London.

2) It was a prison, a palace, now it is a museum in London.

4) English people like to drink it a lot.

5) The capital of London.

-Now look at this marked line. What have you read? So, The theme of the lesson is about Britain.

Сегодня, ребята, мы должны говорить о Соединенном Королевстве. Мы будем повторять, что уже изучили об этой стране, узнать некоторые другие факты и научиться рассказывать о стране.

Ученики читают, отгадывают слова, учитель переворачивает слова, по ключевому слову, которое выделено, тему урока (Britain)

Личностные: опора на опыт учащихся .

Познавательные: развитие логической мысли, учить детей выходить из своего учебного предмета в другие предметные области знания.

Now, children, go on working. We’ll watch a short film about Great Britain on the screen. But for the first read these words: The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, England, Wales, Scotland (написаны на доске, но учитель ничего не объясняет об этих словах). Учитель зачитывает вопросы:

-Как еще называют Великобританию?

-На какие части делится Великобритания?

( Учитель делает вывод):

- полное название Британии это-- the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, сокращенно—the UK, ( запись на экране)

-Да, Великобритания делится на 4 государства: Northern Ireland; если посмотрим на карту, она находится в левом верхнем углу, Scotland, Wales и England ( каждый раз проводим ассоциацию, а карта всегда висит в классе)

-Let’s watch the film ones more. Задание: заполнить схему названиями столиц государств, из которых состоит Великобритания:

-So what is the capital of Scotland, Wales, Northern Ireland and England? And remember—London is the capital city of England and the UK. (London-выделяют жирным шрифтом).

Учащиеся смотрят фильм, узнают как можно самостоятельно организовать просмотр фильмов. Учащиеся читают слова за учителем. Дети смотрят фильм, делают записи на черновиках.

Отвечают на вопросы учителя, заполняют схему самостоятельно, например: the capital of …

Личностные: формирование мотивации.

Регулятивные: прогнозирование содержания речи в фильме.

Познавательные: развитие умения анализировать и извлекать информацию из прослушанного.

Коммуникативные: умение слушать, умение вести диалог.

Now, children, have a short rest. Let’s do exercises for our eyes (window-wall-ceiling-floor…).

Let’s do exercises for our hands

Up, down, up, down,
Which is the way to London Town?
Where? Where?
Up in the air,
Close your eyes
And you are there.

Учащиеся делают упражнения для глаз, рук.

Проговаривают стихотворение вслед за учителем

Личностные: соблюдение определенных правил зворовьесбережения.
Регулятивные: формирование волевой саморегуляции.

Each country has its own symbol. For example, the symbol of this country is the eagle (показывает). And what are the symbols of Scotland, Wales, England and Northern Ireland? You will find the answers in this text.

Дается текст на печатной основе о символах стран Соединенного Королевства.

Задание: найти символы и вписать их в схему.

Now, children, check up your task.

Для проверки задания дается окончательный вариант схемы.

To remember these words let’s read them after me.

Вывод: итак, ребята, на одном листе бумаги схематично можно изобразить очень много фактов, а по схеме можно ответить на вопросы, можно составить рассказ. И вот такой рассказ вы сможете составить о Великобритании, совершенно не заглядывая в учебник, а рассказывать начинаем с центра, с главного:

Тhe United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, consists of Scotland, Wales, England and Northern Ireland.

The capital of Scotland is Edinburgh, the symbol of Scotland is a thistle; the capital of Wales is Cardiff , the symbol of Wales is a daffodil , the capital of Northern Ireland is Belfast, the symbol is a shamrock, the capital of England is London, but London is the capital of the United Kingdom too. The symbol of England is a red rose . The UK is a great country.

- Дома вы дополните нашу схему

Учащиеся самостоятельно читают, вписывают в схему, сами сверяют свои записи с образцом.

Учащиеся читают слова за учителем.

Рассказывает подготовленный ученик.

Личностные: формирование мотивации.

Регулятивные: с амостоятельность, контроль и коррекция, развитие критического мышления.

Познавательные: работа с информацией и выполнение логических операций, работа с учебной моделью.

At home I advise you to do your homework in groups: I want you 1) Chimiza, Arsen- to find some more information about Northern Ireland;

2) Anyuta, Lopsan —about Wales

3) Ayrash, Choigana—Scotland;

4) Mongun, Sayn-Belek —England

При выполнении д/з вы можете пользоваться разными источниками информации: учебниками, интернетом, картой.

-Что там можно посетить.

Личностные: формирование мотивации.

Познавательные: работа с информацией и выполнение логических операций, работа с учебной моделью.

Коммуникативные: логические высказывания и логическое построение рассказа.

На бумаге рисуется мишень, которая делится на 4 сектора. В каждом из них записываются вопросы для рефлексии:

1сектор-оценка содержания урока,

2 сектор-оценка формы работы,

3 сектор-оценка деятельности педагога,

(в целях экономии времени выходят группами и делают пометки)

Учитель сообщает отметки с небольшими комментариями:

-All right. Our lesson is almost over. You worked very hard. What important problem have we solved today?

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

САМОЙЛОВСКАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА 1-111 СТУПЕНЕЙ АДМИНИСТРАЦИИ НОВОАЗОВСКОГО РАЙОНА

ПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКА В 8 КЛАССЕ

КУЛЬТУРА ВЕЛИКОБРИТАНИИ. ИЗВЕСТНЫЕ ПИСАТЕЛИ.

УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

КАЗЕМИРОВА Л .А.

План – конспект урока в 8 классе

Тема урока : Культура Великобритании. Известные писатели.

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.

Задачи урока:

практические:

Систематизировать лексический материал по теме урока и грамматический материал по теме The Passive Voice и организовать выполнение тренировочных упражнений по употреблению данного материала в речи учащихся на уровне предложения.

Систематизировать знания учащихся фактов из биографий известных писателей.

Организовать монологические высказывания учащихся по теме урока.

образовательные:

Расширять филологический кругозор учащихся;

Учить учащихся речевому взаимодействию с партнерами по коммуникации в парах, группах.

развивающие:

развивать логическое мышление учащихся, внимание;

развивать способность самостоятельно планировать речевой поступок путем вовлечения учащихся в иноязычную деятельность с использованием лексических единиц, которые изучаются.

воспитательные:

вызывать интерес к личностям известных писателей, их творчеству;

воспитывать культуру чтения учащихся;

содействовать социализации учащихся в ходе обучения речевому взаимодействию в парах, группах, создавать атмосферу взаимопомощи.

Оборудование: учебник, портреты писателей, подборка их произведений, раздаточный материал.

І. Вводная часть урока.

Введение в англоязычную атмосферу.

Are you a great reader?

Is it difficult to find an interesting book?

Do you have many books at home?

Where do you usually take books?

What are your favorite writers?

The topic of our lesson is THE CULTURE OF GREAT BRITAIN. FAMOUS WRITERS.

Revise the topic words;

Revise grammar on the topic THE PASSIVE VOICE;

Revise the facts from the writers’ biographies;

Make up your stories about the writers.

ІІ. Основная часть урока.

Повторение лексических единиц по теме.

Игра “Set and Match”

Writer play drama novel

Popular famous recite novelist

Read poet loved by translate

Key: writer, poet, author, novelist;

write, read, recite, translate;

drama, novel, sonnet, play;

well-known, loved by, famous, popular.

Complete the following sentences about William Shakespeare with one word in each space. Take the words from the list in the game “Set and Match”.

William Shakespeare is one of the … English writers. Written hundreds years ago, his works are very … nowadays. His … and … are translated into many languages and … by people all over the world.

T: Well done, boys and girls!

Match the words with their definitions.

KEY: 1-b, 2-d, 3-a, 4-c, 5-e, 6-f.

Is a place where you can read a book or a newspaper

Is a story of love, adventure, mystery with happier and more exciting events than those of real life

Is a person who works with books in a library

Is a place where you can borrow books

Are the books written for adults

KEY: 1-d, 2-a, 3-e, 4-b, 5-c, 6-f.

А) Повторение теоретического материала. Фронтальный опрос.

Б) Выполнение тренировочных упражнений.

- Alice in Wonderland … (to write) by Lewis Carroll. It … (to publish) in 1865. It … (to appreciate) by both children and adults. Some of its characters such as Cheshire Cat and Mad Hatter, … (to use) to describe people.

- Marry Poppins … (to create) by the Australian writer P.L.Travers. In 1964, it … (to make) into a popular Walt Disney film. The main role … (to play) by Julie Andrews.

В) Карточки для индивидуальной работы.

Fill in the verb chart

T: And now let’s have a rest. Some of your classmates have prepared poems for you. Let’s listen to them attentively.

“ Six honest serving men” R. Kipling

“ My soul is dark” G.G. Byron

“ My Heart is in the Highlands” R. Burns

Обобщение изученного материала о писателях.

Let’s continue our work. Now we shall revise the facts from the writer’s biographies. We shall work in groups. Take card number 4. Here are the facts from the biographies of some great writers. Put them into the right column.

Child Harold’s Pilgrimage

The Tree of Liberty

The Order of Friendship

Монологические высказывания учащихся.

So, you have revised the facts from biographies of some famous writers. Now you will have to make up a story about one of them.

III. Заключительная часть урока.

Write a short composition about your favorite writer.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 30 человек из 19 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 234 материала в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 03.06.2016 1174
  • DOCX 71 кбайт
  • 4 скачивания
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Каземирова Леся Александровна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Онлайн-тренинг: нейрогимнастика для успешной учёбы и комфортной жизни

Время чтения: 2 минуты

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Россияне ценят в учителях образованность, любовь и доброжелательность к детям

Время чтения: 2 минуты

ГИА для школьников, находящихся за рубежом, может стать дистанционным

Время чтения: 1 минута

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Повторение и закрепление изученного материалаПрививать интерес к культуре, традициям, достопримечательностям англоязычных стран.

План – конспект урока английского языка, 8 класс

Тема: Great Britain

Тип урока: повторение и закрепление изученного материала

Учебный аспект: отрабатывать фонетические навыки на конкретном примере; учить понимать иностранную речь в игровых ситуациях.

Развивающий аспект: развивать умение применения полученных знаний, умений и навыков в конкретной обстановке.

Воспитательный аспект: прививать интерес к культуре, традициям, достопримечательностям англоязычных стран; воспитывать умение работать в коллективе (группе).

Оборудование: Карты Великобритании и Северной Ирландии, флаги и эмблемы стран Соединенного Королевства, аудиокассета (песни группы “The Beatles”), сигнальные карты, игровое поле, черный ящик, карточки для викторины, карточки с лексикой для разминки, песочные часы, диск с видами и достопримечательностями Великобритании.

Организационный момент.

Фонетическая разминка: прочитай английское слово по его транскрипции.

(1 слово-1 балл).

Teacher: London is full of parks and gardens. Here are the mixed names of some of them. Try to guess.

Речевые упражнения

Teacher: Name these sights and say a few words about them.

(На экране появляются виды Лондона)

(Правильное название – 1 балл, описание – 1балл.)

Примерные тексты для описания достопримечательностей:

HADE PARK covers an area of 360 acres. Beneath Hyde Park there is a car park for 500 cars and also a tube station. On the north of Hyde Park there is a very famous place called Speaker’s Corner where, only on Sunday, any person can talk on any subject. One of the most famous speakers there is Lord Soper who is a politician. Here you will see what we call “hecklers”. They are people who try to upset the person speaking. It is well worth a visit on Sunday from 10.00 until they finish.

TRAFALGAR SQUARE is a very famous square where on New Year’s Eve people gather to celebrate. At midnight people jump info the fountains fully clothed and enjoy themselves. In the middle of the square there is a very famous statue “Nelson’s Column” which is over 170 feet high. The statue on the top is in memory of Lord Horatio Nelson who won the most famous sea battle at Trafalgar. This column is cleaned once evere seven years. It is a very difficult job as they have to climb to the top and clean all the mess the pigeons have made on the statue. Trafalgar Square has become famous as a rallying point for all kinds of demonstrations, marches and political meetings.

NATIONAL GALLERY. The whole of the north side of Trafalgar Square is dominated by the National Gallery. It houses one of the finest art collections in the world. It includes paintings from British, Italian, Spanish, French, Dutch, Flemish and other famous schools. It has a priceless collection of paintings by the famous artists Van Gogh, Reubens, Constable and any other painter you wish to name.

WESTMINSTER ABBEY is a symbol of English tradition at its best. The coronations of nearly all English kings and queens since William the Conqueror have taken place here. Many of them are buried within the Abbey. Beneath the roof of this Gothic building there are also the graves and memorial slabs of statesmen, philosophers, men of letters and other distinguished people. Here you can see memorials to Isaac Newton, Charles and Thomas Hardy.

THE TOWER OF LONDON is a very old building - nine hundred years old! In the early days of English kings lived in the Tower. Then it was a prison where many people died. Black ravens had much food near the walls of the Tower in those days. Now the Tower of London is a museum housing the National Collection of Armour and Royal Regalias, and many tourists from other countries come to see it. They see the dark stone halls with small windows and thick doors. Something that should not be missed is the Crown Jewels, a priceless collection of every jewel known. The Tower is still guarded by the Yeomen Warders, the famous Beefeaters, who wear a traditional sixteen-century uniform.

THE THAMES is not a long river. It is three hundred and thirty kilometers long and it flows into the sea. The English people call it “the Father of London”. London began on the Thames. When we go in a ship up the Thames we pass under London Bridge, the Tower Bridge and other. There is a museum of old ships on the Thames. These ships are from the history of Great Britain. One of these ships, the “Discovery”, went to the South Pole from 1901-1904. If we go down the Thames we pass the port of London and arrive in Greenwich - a very old town. We can see the place where the Greenwich Meridian passes.

Читайте также: