Colours and size план урока 1 класс

Обновлено: 25.06.2024

картинки - ёлка, радуга, бабочка, цветок; комплект цветных картонных шаров для ёлки: красный, белый, чёрный, коричневый, розовый, оранжевый, голубой, зелёный, жёлтый, лиловый; набор карточек с названиями вышеуказанных цветов; слайд – шоу с диаграммами по результатам исследования What’s your favourite colour? слайд – шоу с фотографиями и флагами; политическая карта мира; для инсценировок - пластмассовые чашки (розовая, зелёная, голубая, красная, жёлтая), сине-зелёная накидка, коробка из-под молока, волшебная палочка, одно печенье, миска.

Ход урока:

1. Greetings.

Teacher: Good morning, boys and girls. Sit down, please. (Указывая на отдельных детей)

What’s your name? How are you today? How old are you?

Дети отвечают: I’m (Alina), I’m (fine), I’m (seven).

2. Our world is colourful.

Teacher: Look at the board. What can you see? It’s a Christmas-tree. What colour is it?

Дети отвечают: green.

Teacher: Let’s decorate the Christmas tree. Let’s make it colourful. Here are our colourful balls.

Come to the board, take one ball, name its colour and decorate the Christmas tree.

Дети по очереди выходят к доске, берут картонный шар, называют цвет и с помощью учителя прикрепляют его к ёлке.

Teacher: What colour is our Christmas-tree now?

Дети хором называют цвета, следуя учительской указке: green, red, yellow, pink…

2) Guessing game.

Teacher: Now let’s play a game. Guessing game. Look at our Christmas-tree. Guess my colour.

Are you ready? Here we go.

Дети поднимают руки и спрашивают: Red? Blue? Purple?

Teacher: No. No. Yes, that’s right. Now you play the game in pairs.

Учитель даёт учащимся время, чтобы каждый успел и загадать цвет, и отгадать задуманное соседом по парте.

3) Reading activity.

Teacher: You can name ten colours. But can you read them? Open your training books. Take out the words and put the words next to the colours.

Учитель проходит по рядам, контролирует выполнение задания. Когда задание выполнено, демонстрирует слова с названиями цветов на больших листах.

Teacher: Now, one by one, put these words next to our balls.

Учащиеся один за другим подходят к доске и прикрепляют названия цветов под шарами.

Учитель контролирует правильность выполнения задания, затем предлагает учащимся проверить правильность выполнения задания в тренировочных тетрадях, сверяя его с выполненным на доске.

Спрашивает, есть ли у кого ошибки, и рекомендует таким учащимся продолжать тренироваться дома.

Teacher: Look at the picture. What is it?

Children: The rainbow.

Teacher: What are the colours of the rainbow?

Учащиеся называют цвета радуги.

Teacher: Let’s sing the song “The rainbow”.

Учащиеся поют песню.

Teacher: Look at this picture now. What is it?

Children: The butterfly.

Teacher: What are the colours of this butterfly?

Учащиеся называют цвета бабочки.

Teacher: Let’s sing the song “The butterfly”.

Учащиеся поют песню.

Обе песни исполняются стоя и с движениями. Это своего рода физминутка.

5) Favourite colour.

Teacher: Нарядная ёлка, разноцветная бабочка, радуга. Такой яркий, цветной мир. И у каждого есть свой любимый цвет. Как сказать по-английски: Мой любимый цвет?

Дети отвечают: My favourite colour.

Teacher: That’s right. My favourite colour is (orange). What’s your favourite colour, (Alina)? (Спрашивает 2-3 учащихся, те отвечают).

Teacher: Now listen to the CD and answer What’s the boy’s favourite colour? (аудирование).

Дети слушают речитатив и отвечают на поставленный вопрос.

Далее учитель информирует учащихся, что на основе результатов проведенного на прошлых уроках исследования он составил диаграммы. Демонстрирует их и предлагает ответить на вопросы:

How many children like red? (blue, yellow, pink, …)

What is the girls’ favourite colour?

What is the boys’ favourite colour?

6) Children of our world.

Teacher: Our world is colourful. There are many countries in the world. And they have different flags. Colourful flags.

Look at this flag. What colour is it? (Blue, white and yellow). This is the flag of Argentina. Can you show me the country? (Один из учащихся показывает страну на карте).

And these are the children from Argentina.

Look at this flag. What colour is it? (Red and yellow). This is the flag of China. Can you show me the country? (Один из учащихся показывает страну на карте).

And these are the children from China.

Look at this flag. What colour is it? (Red and white). This is the flag of Poland. Can you show me the country? (Один из учащихся показывает страну на карте).

And these are the children from Poland.

And now these flags. Our flags. The flag of Ossetia. What colour is it?

Children: Red, white and yellow.

Teacher: And the flag of Russia. What colour is it?

Children: Red, white and blue.

Teacher: We live in Ossetia, in Russia.

Teacher: And what colour is this flag, the flag of Great Britain?

Children: Red, white and blue.

Teacher: Yes, that’s right. Show us the country, please. (Один из учащихся показывает страну на карте). Toby the Tiger, Mike, Emma, the wizards, Pit and Pat, live in Great Britain.

Такой большой мир, такие разные дети.

Что общего у вас с этими детьми из разных стран? Да. Вы тоже начали говорить по-английски, и тоже с помощью цветной, волшебной книжки Join In с её замечательными персонажами. Скоро вы сможете писать письма этим детям, расскажете им о себе, узнаете, как они живут. Правда, это интересно?

Давайте теперь немного поиграем, в волшебников, например.

Teacher: All stand up. Make a circle. Let’s count.

При помощи считалочки, например, One, two, three, four, five, six, seven

Eight, nine, ten, and now, eleven,
Twelve is two plus ten,
Now let’s start again.

выбирают персонажей и разыгрывают истории.

a) The wizards, Pit and Pat, the cat.

Pat: Oh, milk! I like milk!

Pit: (Тихо подкрадывается и колдует за его спиной) Izzy, wizzy, woo, colour the milk blue!

Pat: My milk! It’s blue! (убегает, оставив молоко на столе).

Pit: Oh, milk! I like milk!

Pat: (Тихо подкрадывается и колдует за его спиной) Izzy, wizzy, king and queen, colour the milk green!

Pit: My milk! It’s green! (убегает, оставив молоко на столе).

The cat: (принюхивается) Oh, milk! I like milk! (выпивает, отходит в сторону, накидывает на себя сине-зелёный плащ).

Pit and Pat (возвращаются): Look at the cat! Oh, no!

b) Pit: Tomorrow is Mum’s birthday! What shall we do?

Pat: I’ll make a cake.

Pat: (колдует) Abracadabra, mouse and snake, one, two, three, a birthday cake! Oh, no! (вместо торта у неё получается маленькое печенье).

Pit: Now it’s my turn! Green, please! Blue, please! Red, please! Pink, please! And now yellow!

Pat подаёт чашки соответствующих цветов, каждый раз говоря: Here you are. Далее персонажи изображают взрыв: Help! Open the door! И далее – на доске цветок: What’s this! Wow! It’s not a cake, but it’s better!

3. Ending of the lesson.

Учитель задает задание на дом: нарисовать свой цветок, такой красивый, чтобы можно было сказать: What’s this! Wow! Нарисовать ещё один, такой же, но не раскрашивать, а надписать его цвета. Это будет задание для соседа по парте. На следующем уроке тот раскрасит цветок, а затем они их сравнят.

Далее учитель подводит итог урока: You were good/very good/ excellent.

И прощается: The lesson is over. Goodbye.

1. УМК “Join In 1”, “Join IN Starter” Gunter Gerngross, Herbert Puchta, CUP.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Theme of the lesson: Colours. Size.

School: School-lyceum

Teacher name: Gaukhar Ilyassova

Number present:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.L3 recognise with support simple greetings

recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words

1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly

1.S1 make basic personal statements and simple statements about objects

1.UE3 use basic adjectives and colours to say what someone/something is or has

Lesson objectives

All learners will be able to:

listen and repeat the names of all colours and size

recognise with support simple greetings

Most learners will be able to:

recognise and name some colours and size

recognise the everyday classroom words

Some learners will be able to:

recognise and name all colours and size

make basic simple statements about objects

Previous learning

“ My pets” and learners were introduced to colours in their English subject area class.

Value links:

Cross-Curricular Link

Art and Music, Literature

Video, CD 1, DVD PAL

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Greet learners and ask them take their places;

Teacher: How are you today?

Children: We are fine, thank you!

Teacher: Sit down please!

(W) Do the activities to revise the vocabulary from the previous lesson.

Make an animal noise/facial expression and have the pupils guess the animal. The first pupil to guess correctly comes to the front of the classroom and continues with another animal.

Play the My Pets song from the previous lesson. Encourage the pupils to sing along.)

( W) Pre-teaching: Learners look at the pictures and try to guess the topic of the lesson. Then a sk learners which colours they can already say in English.

Then tell the Lesson objectives and success criteria:

So as you probably guessed we will learn today – colours and size. You will learn 6 new words and how to translate and talk about them.

By the end of the lesson you should name me 6 words correctly and make sentences with some of them. So, what will you have to do?

‘ Hello, Hello!” song video

Pictures of colourful pencils

Presentation and practice

(W, I) DEMONSTRATION: Listen, point and repeat.

Pupils' books closed . Put up the flashcards, one at a time on the board and name the colours (black, brown, white and pink). The pupils repeat, chorally and/or individually. Then point to each flashcard in random order. Ask individual pupils to name the colour. Ask the rest of the class for verification.

Then point to big and small and have the pupils repeat after you, chorally and/or individually. Then point to various items in the classroom. Ask: What colour Is it? Is it big? Is it small? Elicit the answers.

Pupils' books open. Play the DVD. The pupils listen, point to the pictures and repeat the word. Play the DVD again pausing after each word. The pupils repeat, chorally and/or individually.

(P, I) Practical work: Read and colour.

Refer the pupils to the pictures and elicit the words, i.e. what animal it is, if it is small or big. Explain the activity. The pupils read the sentences and colour in the animals accordingly. Allow the pupils some time to complete the activity. Check the pupils' answers (e.g. It’s a big black dog.)

Answer key: dog - black , rabbit – brown, fish - pink , mouse – black, cat – brown

(G) Play the guessing game!

Explain the game. Think of an animal. The pupils, in teams, try to guess which animal it is by asking questions about its size and colour. Each correct guess wins a point. The team with the most points wins. e.g. Teacher: (thinks of the dog)

Team A Pupil 1: Is it small?

Team В Pupil 1: Is it big?

Teacher: Yes.

Team A Pupil 2: Is it black?

Teacher: Yes.

Team В Pupil 2: Is it the dog?

Teacher: Yes. One point for Team B! etc Answer key

(W) Sing the Where's the rabbit? song!

Pretend that you are looking for something and say: Where's the rabbit? Look around! The pupils repeat after you. Follow the same procedure to present the rest of the song.

Play the CD. The pupils listen and look. Play the song again and encourage the pu pils to sing along.

AUDIOSCRIPT

Where's the rabbit?

Look around! Look around! Look around!

/s it white or is it brown?

Where s the rabbit?

(W,I) Listen and read a story “Where is my rabbit?

Set the scene by asking the pupils questions about what they can see in the pictures.

Teacher: (pointing to picture 1) Look! A magic school! (pointing to picture 2) What are these?

Class: Rabbits!

Teacher: How many rabbits are there?

Class: Seven!

Teacher: (pointing to picture 3) Is it a dog?

Teacher: What is it?

Class: It’s a rabbit! etc.

Play the CD and ask the pupils to listen and follow along in their books.

Ex.8 page 49: Who's Fluffy? Tick (\/).

Explain the activity. The pupils look at the pictures, read the dialogue silently and tick the correct rabbit. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.

Answer key: Pupils tick the third picture.

Play the CD again pausing for the pupils to repeat, chorally and/or individually.

Language focus : Me and my friend. Show me your red pencil. I' ve got a pencil. What colour is it? Blue. No. Red. Yes!

Target vocabulary: Hide and seek. Blind Man's Buff. Red, blue, green, yellow, balloons, pencil, yes, n o.

Extra materials: The My Colours poster.

Hello, everybody! Hello, kids! Здравствуйте, ребята! I’m so glad to see you! Я очень рада вас видеть! Let’s begin our English lesson. Давайте начнем наш урок английского языка.

Cecil Mouse не любит вставать рано утром, поэтому утром он обычно стонет: [ɔ:] – [ɔ:] – [ɔ:] . А потом рычит как медведь в лесу [ r ] – [ r ] – [ r ] – [ r ].

А приехали они к нам на велосипеде, но по дороге у них спустило колесо и его пришлось накачивать насосом [θ] – [θ] – [θ].

Сегодня Cecil Mouse и Ellie May расскажут нам о том, во что любят играть дети в Англии.

Draw a large 8 on the board. Point to it, mime and say: Open your books at page eight. Read the title Welcome to Britain!

Point to and read the names of the games. Hide and seek – игра в прятки . Blind Man's Buff – жмурки .

Cecil Mouse и Ellie May интересно, а в какие игры любите вы играть?

Ребята, а вы знаете, что Cecil Mouse и Ellie May – друзья? Посмотрите, мальчик нарисовал рисунок. Я и мой друг. И у нас с вами тоже есть друзья. What’s your friend’s name?

- Зеленый – green похож на траву и елку;

- Желтый – yellow похож на песок и на солнце;

- Красный – red , такой же, как роза;

- Синий – blue , такой же, как небо!

Ask the pupils to take out their red, blue, green and yellow coloured pencils. Say: Show me your (red) pencil. The pupils raise their (red) coloured pencil.

Draw a large 10 on the board. Point to it, mime and say: Open your books at page ten.

Read the instructions and explain the task. Ask the pupils to go to the sticker section and put the stickers on their f ingers.Read the first colour. Ask the pupils to point to the corresponding sticker on their finger.

Point to the first balloon and say: a red balloon. The pupils repeat after you.

Play the cassette/CD. The pupils listen and repeat chorally and individually.

One - a red balloon, two - a blue balloon, three – a yellow balloon, four - a green balloon.

Put a coloured pencil behind your back and ask: l've got a pencil. What colour is it?

Invite guesses. Answer yes or no nodding or shaking your head at the same time.

Play the cassette/CD. The pupils listen and look at the illustration. Play the cassette/CD again making pauses. The pupils repeat chorally and individually. Check their pronunciation and intonation.

Girl: l've got a pencil. What colour is it?

Boy: Blue. Girl: No.

Boy: Red. Girl: Yes.

  1. Проверка домашнего задания. Наклейки.
  2. Домашнее задание.

Учебник Ex.1 p.10 дорожка 7

Ex.2 p.10 дорожка 8 p.9 (я и мой друг)

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-путешествие на поезде \'\'I know". На занятии проверяются знание лексических единиц по теме \'\'Food". Отработываются фонетические навыки, навыки и умения чтения и письма. .


Конспект урока по английскому языку на тему "What are you wearing?" 3 класс, УМК "Английский язык. Brilliant"

Цели деятельности учителя:формирование произносительного навыка;повторение и закрепление слов clothes, pyjamas, jacket, trousers, jumper, jeans, coat, skirt;развитие и закрепление конструкции «I.


Конспект урока по английскому языку на тему "Prepositions of place" 3 класс, УМК "Английский язык. Brilliant"

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; введение и первичное закрепление новой лексики; формирование навыка чтения вслух.Планируемые результатыПредметные:уметь произносить зв.

Цели деятельности учителя: формирование навыка описывать цвет животных на английском языке; развитие навыков извлечения из аудирования необходимой информации; формирование произносительного навыка зву.

Конспект урока по английскому языку "We Are Pirates" 2 класс УМК "Английский язык. Brilliant" 2 класс Ю.А. Комарова
Конспект урока по английскому языку "We Must Find It!" 2 класс УМК "Английский язык. Brilliant" 2 класс Ю.А. Комарова
Конспект урока по английскому языку "We Are Pirates" 2 урок 2 класс УМК "Английский язык. Brilliant" 2 класс Ю.А. Комарова


T. shows PPT with greeting phrases and asks questions Ss should answer.

- I am fine, thanks.

- What is his/her name?

- Nice to meet you?

In addition, to revise the words his/her T. shows pictures of boys and girls and says his/her pointing to the picture. Then T. can name one S. to practice his/her when T. points to the picture S. should say his/her.


T shows colours purple, blue, yellow, pink, green and Ss should repeat after the Teacher

T shows the colours and Ss should name without T’s support

T shows the pictures of colourful numbers and starts the sentence Ss should finish e.g.: It is … ,


Play a game “Tell the colour”

There are flashcards “Colours” on the board, Students close their eyes & at this moment T. takes away one card. Students should find what colour is missing.

Sing a rainbow song

Teacher demonstrates other colours black, white, red, brown, grey and Ss should repeat after the Teacher

T shows the colours and Ss should name without T’s support

Learners practice with each other to pronounce colours intelligibly. Some of them should name colours to each other and the others should raise named colours.

Читайте также: