Charities and conflict план урока

Обновлено: 03.07.2024

Оснащение урока: компьютер, экран, презентация в Power Point “Family Conflicts ”, раздаточный материал, аудиозапись.

Технологии развития критического мышления

Brain - storm Activity (мозговая атака), создание Fishbone.

I Организационный момент

Teacher: Good morning dear pupils! I think you are ready for our lesson and have a good mood. Let's start our lesson with checking HT. What did you do at Home?

Pupils : We watched the video.

Pupils : Today will speak about conflict.

Teacher: So, let’s start our lesson! Please, write down it on the blackboard. (ученики сами догадываются по аудиозаписи о теме урока и по просьбе учителя кто-то из них записывает тему на доске). (Слайд №1 )

Teacher: Why do they quarrel?

Pupils : 1. Food

2. Computer games

Teacher : What do you think is it good or bad to have siblings (brothers and sisters)?

Pupils : To my mind it is very good. / bad/ dangerous

Teacher : It 's time to have debate. Let's discuss the advantages and disadvantages of having brothers and sisters. You have got a list of statements. If you have red cards, choose pros, green- contras.

Teacher: So we can say that there a lot of advantages and disadvantages of having brothers and sisters. They often qarrel and argue.

Pupils : Rows, Quarrel, disagreement, misunderstanding, argument. ( ВЫПИСЫВАЮТ НА ДОСКЕ ДЛЯ ОПОРЫ ИЛИ ТАБЛИЧКИ С ЭТИМИ СЛОВАМИ. )

II Основная часть

2. Мозговой штурм (Слайд №2)

Teacher: Now, let’s have Brain-storm Activity. I want you to divide into groups. The first group will brainstorm all the nouns that come to your mind when you listen to the word combinations “causes of conflict.” The second will speak about what members of family conflict. Work in groups , please . (Групповая работа – две группы учащихся заполняют кластеры, одна из групп пишет все существительные, с которыми у них ассоциируется причины конфликта, вторая – члены семьи, между которыми могут возникнуть конфликты, при помощи магнита вешают на доску вокруг ключевых слов, сопровождая кратким устным ответом по опоре).

Teacher: Are you ready? Now I ask one of your groups to speak.

Pupil 1: In our opinion conflict is…

Pupil 2: We have discussed some causes of conflicts / members of family conflict . So, our decision is…

Teacher: Thank you for your answers

3. Актуализация навыков произношения и употребления ЛЕ по теме в речи

Teacher: And now look at the screen. You can see two columns of words on the screen. Will you read them aloud ? (звучит запись диктора, ученики повторяют, затем кто-то из них читает все слова полностью). Try to make as many word combinations as you can according to our topic. (Слайд № 3-4)

Pupils: используя слова из предыдущего упражнения и предложенных слов, ученики должны составить как можно больше словосочетаний и предложений.

Teacher : Great .

4. Совершенствование навыков устной речи (диалог, монолог) (Слайд № 5)

Teacher : There are some groups of family conflicts. Any ideas?

Pupils : There are conflicts between parents and children, generations, brothers and sisters.

Teacher: Well done. It's time to talk about the ways of solving different kinds of family conflicts. Try to use your own experience. (работа с fishbone).

Pupils : Получают карточки с заданиями (вид семейного конфликта), должны заполнить рыбу, т.е. написать проблему, причины, пути решения. Затем один представитель от группы представляет по опоре на слайде свою работу.


Teacher : Tell us about your kind of family conflict according to the plan:

I'd like to speak about conflicts between..

They happen because…

We can solve family conflict between…. We should…

Teacher: I like it. Thank you. What is the most common Family conflict for teens?

Pupils : I think conflicts between parents and children.

Teacher : Do you have family rows?

Pupils : Yes, sometimes.

Teacher : I'd like you to discuss this problem. Work in pairs. Open your books at p. 70. In Ex. 64 there are some questions, that can help you. Don ' t forget to use the dialogue vocabulary in Ex . 66.

Pupils : составляют диалог по опорам. (Слайд № 6) НА ПРЕЗЕНТАЦИИ ВОПРОСЫ ИЗ УПР. 64

Teacher : Listen and advice how to cope with this problems. G ood job .

5. Совершенствовать навык восприятия на слух .

Teacher: Family conflicts are very important and we should learn how to prevent and solve them. Do you know any plays or films, books describing a family conflict?

Well done. It's time to have fun. Would you like to watch a video?

Получают карточки с диалогом, необходимо расставить реплики в правильной последовательности, в соответствии с текстом.

Teacher : Take cards with a dialog and put them into the right order. FILM DUBBING

Pupils : сначала отчитывают диалог по ролям, затем озвучивают фильм.

Teacher: OK! You have managed doing the task.

6. Рефлексия. (Слайд № 6)

Teacher: Our lesson is coming to an end, it’s time for reflecting. We have discussed much today. Remember HW, a video about rows between a brother and a sister.

- Is ot good or bad to have FC?

- What can cause FC?

- How can we solve FC?

III Подведение и тог ов урока.

Teacher: What have you learned during today’s lesson? ( Слайд № 7)

Students: During today’s lesson

I have found out that…

Teacher: HW Find a film (Russian) and dub it

Teacher: Dear students! I’m very grateful to you for the lesson. You have worked hard. (Слайд № 8)

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Unit 4 "Charities and conflict"

Teacher’s name:

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Reported and indirect questions.

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

9.S5 interact with peers to negotiate, agree and organise priorities and plans for completing classroom tasks

9.W3 write with moderate grammatical accuracy on a wide range of familiar general and curricular topics

9.UE5 use questions including prepositions at what time, in which direction, from whose on a range of familiar general and curricular topics

9.UE11 use an increased variety of reported speech forms for statements, questions and commands: including indirect and embedded questions with know, wonder on a range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

· Identify the difference between reported and indirect questions.

· Construct reported questions with support.

Most learners will be able to:

· Construct reported questions with minimal support.

Some learners will be able to:

· Construct reported questions without support.

Assessment criteria

Demonstrate the ability to participate in a conversation.

Demonstrate the ability to write grammatically correct sentences on familiar topics.

Demonstrate the ability to ask a variety of questions in different tenses.

Apply the rule for reported speech forms for statements in the context.

Value links

Helping others. Learning to compromise. Respecting yourself and others.

Cross curricular l ink s

Previous learning

Use of ICT

Smart board for showing a presentation, getting additional information, playing the audio, video files.

Health and Safety

Switch off the active board if you do not use it.

If students are tired, do physical exercise with them.

Open the window to refresh the air in the classroom during the break.

Planned timings

Planned activities

Beginning the lesson

The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

With books closed, briefly revise reported speech. Elicit some examples of direct speech, and ask different SS to change the direct sentences into reported speech.

Elicit the rules for reported speech. If necessary prompt SS by asking about tenses, and any other changes (pronouns).

Ex.1 p.49. Induction of the rules from examples and explication.

Ex.2 p.49. Multiple choice .

Ex.3 p.49. Transformation exercise.

Ex.4 p.49. Writing practice.

Ex.5 p.49. Deduction from the rules and exemplification.

Ex.6 p.49. Asking and answering questions.

Ex.7 p.49. Improvising a conversation.

Extra task. Writing practice.

Video and images

Handouts with task

Ending the lesson

Giving the hometask. WB p.33

Self-assessment.

How well do I understand?

4 - I can do this and explain it to someone else.

3 - I understand and can do this by myself.

2 - I need more practice.

1 - I don't understand this yet.

Feedback: Teacher asks students what task was difficult to them and which pair worked well.

Additional information

Differentiation –

how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment –

how are you planning to check learners’ learning?

Critical thinking

Differentiation can be achieved by task ( selection of learning materials and resources based on student strengths ).

By support . Less able learners will be supported through step-by-step instructions, graphic organizers, sentence frames, glossaries, thinking time. Small group learning.

By outcome providing challenge, variety and choice.

Observe learners when participating in use of English activities.

Record what they considered they had learned from the lesson. Could they express what they had learned about content and language? Could they express which skills they had developed?

Formative assessment is held through observation/monitoring.

Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 30 человек из 19 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 234 материала в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 05.02.2021 234
  • DOCX 17 кбайт
  • 3 скачивания
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Каденова Ардак Надырхановна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

В Госдуме предложили ввести сертификаты на отдых детей от 8 до 17 лет

Время чтения: 1 минута

В Россию приехали 10 тысяч детей из Луганской и Донецкой Народных республик

Время чтения: 2 минуты

Время чтения: 2 минуты

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Recognize and use collocations with make and do.

Most learners will be able to:

Interpret a text about a charity and use it as a basis for discussion.

Some learners will be able to:

Express their opinions on being honest with fluency building extended sentences.

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Beginning the lesson

The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

With books closed elicit what charities do. (Give help usually to people, animals or the environment).

. thing in is a life natural people’s Conflict . During conflicts we neither listen to each other nor really hear what we’re saying . Conflict may lead to bad relations, fights and even violence . Conflicts between parties or states sometimes lead to war, which make people suffer . Conflicts happen as people are different with their ideas and values . Both grown-ups and kids should resolve conflicts peacefully Make up sentences using the words

Why do conflicts happen? Key words people are different people do not listen to each other well people don`t hear what the other person is saying

What or who can be involved in a conflict? Key words Any person… Both grown-ups and children … Countries and states…

What can conflicts lead to? Key words wars f ights m isunderstanding d isagreement b ad relations violence

l isten to each other t ry to find compromise r espect the opponent`s opinion t hreaten or frighten m ake fun of somebody s hout or quarrel t ry to forgive people u nderstand the younger/older generation b etray friends How to prevent conflicts ? People should/shouldn`t…

Make up a dialog between two sisters. Use the information from the cards. Try to explain to your sister that you love her not less than before. Do your best to avoid the conflict and to calm your sister. Tell your sister that you take offense because she spends too much time with her friend. Convince her to change her behavior .

“PLANT KINDNESS AND LOVE WILL GROW”

Thank you for the lesson

Предварительный просмотр:

(учебник “Enjoy English”, авторы М.З.Биболетова, О.А.Денисенко и др.).

Формирование ключевых языковых компетенций на уроке английского языка.

Практическая :
– промотировать навыки УУД в развитии умений решения коммуникативной задачи с различной степенью сложности.
Образовательная :
– активизировать и совершенствовать актуальный словарный запас обучающихся.
Воспитательные :
– развивать настойчивость и умение преодолевать трудности для достижения намеченной цели;
– активизировать познавательную инициативу обучающихся и формировать их социальную компетентность.
Развивающие :
– содействовать установлению в сознании ребенка устойчивых связей между накопленным и новым опытом познавательной и практической деятельности;
– формировать и развивать учебно-организационные умения и навыки (взаимоконтроль, самостоятельная работа, коллективная деятельность);
– развивать способность к рефлексии, как важнейшей составляющей умения учиться.

урок комплексного применения знаний с использованием электронно-образовательных ресурсов.

урок решения практических задач. Фронтальная, индивидуальная, парная и групповая формы работы.

Этапы учебного занятия

I. Организационный момент

– Glad to see you! Oh, you’re in a good mood today. Great! It means everything is OK in your families.

II. Актуализация знаний

– How wonderful to have a family! We can rely on it, solve any questions together, be happy with our relatives and … But on the other hand, there’re not only such families. Do you agree with me?

III. Постановка цели урока

– Now I suggest you a fragment of a famous movie “Stepmother”. Please, try to find out what we are going to discuss at the lesson. ( Cлайд 2 , без звука, так как обучающиеся должны по поведению героев определить тему урока)

(Ответы обучающихся могут быть разнообразным: “Family problems”, “Relationships in the family”, “Conflicts”, но учитель должен подвести наводящими вопросами, беседуя по отрывку фильма, к теме урока “The family conflicts” слайд 3 и попытаться ответить на вопрос “What is conflict?”)

Предполагаемые вопросы по фильму – подготовка к обсуждению темы урока: Who is taking part in the dialog? How are they “talking”? What are the children doing? Are they happy or frightened? Why are they quarreling? IV. IV.Актуализация знаний

– To talk about conflicts, to act some dialogues and to do different tasks we need the words.
Let’s revise them (фронтально) ( Cлайд 4)

and then make up sentences using them. ( Cлайд 5)

V. Первичное восприятие и усвоение нового материала

– Do you have conflicts in your families? Who usually starts them? What are their reasons? Do you try to avoid them? How? Who suffers more having rows in your families? What is your own behavior? …

VI. Применение теоретических положений в условиях выполнения упражнений и решения задач

– As you see the rows can be between parents, between/among children and among mothers/fathers and their daughters/sons. You are right; the main reason of the parents or even grandparents and kids’ conflict is their misunderstanding. Let’s listen to the dialogue and answer the question: Why do these people disagree with each other?

Mum: Don’t you know it’s 11 sharp! I ‘ve told you not to be late!

Son: I didn’t hear it! Besides, I’m a grown –up already and I have the right to come home whenever I want.

Isn’t it a familiar situation? This situation wouldn’t happen if the participants behaved in a different manner. Now let’s rewind this film and watch it once again.

Mum: Why have you come so late? I am worrying. It’s time to be at home. Couldn’t you call me?

Son: Sorry, Mum, but I missed the bus and my phone battery is flat and I couldn’t call you!

Son: Next time I’ll be in time, Mum.

Do you feel the difference? Did mother manage to change the situation?

Teacher: Give me your record book, Petrov. I’ll give you a bad mark! You never do your homework! You always forget about it.

Teacher: I wonder why you haven’t done your homework? What’s the reason?

Student: I’m sorry, but I was ill yesterday and I couldn’t get the task from my friends.

Teacher: OK, next time let your parents or you inform me in advance.

You see that it’s not so difficult to prevent conflicts. You should try to observe the laws of coexistence. Please remember that we should be tolerant and do not allow the hard feelings, hostility, anger to come over you as they are very harmful for your health.

– How did the mother succeed in preventing the row? What could the conflict lead to if …….? What can different conflicts lead to?

VII. Самостоятельное, творческое использование сформированных умений и навыков

– Would you like to act some dialogues? Your task is to try to do everything to resolve conflicts in a peaceful way. (Обучающиеся обдумывают ситуацию 30-40 секунд, предполагают реплики партнера и инсценируют неподготовленный диалог, инициатором которого может выступить любой из партнеров. Послушав, желательно, два-три диалога, девятиклассники обсуждают поведение участников диалога, их умение разрешение конфликта мирным способом или причину продолжения спора/ссоры

VIII. Обобщение усвоенного материала

– I’m very happy you have succeeded in acting the dialogues. Thank you. To sum up, let’s think what you could advise in this case.

I wonder if we can resolve conflicts peacefully. How to cope with them?

We should remember that we are different and everybody has the right to disagree with other people’s point of view.

To use sense of humor, do not let your emotions to get out of your hands.

We must respect each other’s opinion.

Not to be afraid to say “Sorry” and ask for somebody’s advice.

Do not use words that may hurt other people.

Remember that being out of control will keep us from solving the problem and sometimes discussing two contrary ideas may lead us to a better solution or way out.

IX. Домашнее задание

– I’m sure you’ll do everything in your power to avoid or prevent any family conflicts. Let’s have a friendly and understanding family! It depends on us, doesn’t it? Try to make up your own dialogues about family conflicts.

X. Рефлексия деятельности

– Tell me, please, if our lesson will help you to resolve conflicts. What have you learnt today? Do you like the lesson? Have you worked hard/ with pleasure or were you lazy/inactive.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок 9 класс по теме "Соединения алюминия"

Здоровьесберегающие технологии на уроках химии.

Открытй урок 7 класс по теме "Предлоги места"

Этот урок показывает применение компьютерных технологий, проектной методики и дифференцированного подхода.

открытый урок 7 класс по теме "Правописание НЕ с причастиями"

Изучение нового материала по теме "Правописание не с причастиями" 7 класс. Мини-проекты детей о частице НЕ. Сказка о частице НЕ. работа в группах.


Методическая разработка урока английского языка в 9 классе по теме "Семейный конфликт"

УМК: Биболетова "Enjoy English", 9 класс;Цель: развитие коммуникативных умений обучающихся;Задачи: 1) обеспечить тренировку лексического материала по теме урока в серии лексических упражнений; 2) позн.


Открытый урок. 7 класс. Алгебра. Тема : Функция у=х2 и у=х3 и их графики.

Конспект открытого урока . Алгебра 7 класс. Тема : Функция у=х2 и у=х3 и их графики.


Урок английского языка в 9 классе по теме "Семейные конфликты"

Урок английского языка в соответствии с требованиями ФГОС по теме "Семейные конфликты" в 9 классе.

Читайте также: