Английский язык подготовить сообщение по теме современные виды связи

Обновлено: 07.07.2024

Информационное поле учащихся сегодня необычайно широко. Как неизбежное следствие - возрастает роль иностранных языков как средства коммуникации в какой-либо области знаний - биология, физика, литература и т.д. В связи с этим для нас, преподавателей иностранного языка, открываются невероятные возможности - параллельно давать знания из других наук и всесторонне образовывать учащихся.

Совокупность функций межпредметных связей реализуется в процессе обучения тогда, когда учитель осуществляет все многообразие их видов.

Виды межпредметных связей делятся на группы, исходя из основных компонентов процесса обучения (содержания, методов, форм организации):
содержательно-информационные и организационно-методические.

2. Виды межпредметных связей


Содержательно- информационные межпредметные связи делятся по составу научных знаний, отраженных в программах математических курсов, на фактические, понятийные, теоретические, философские.

Межпредметные связи на уровне фактов (фактические ) - это установление сходства фактов, использование общих фактов, изучаемых в курсах физики, химии, математики, и их всестороннее рассмотрение с целью обобщения знаний об отдельных явлениях, процессах и объектах изучения. Так, в обучении математики и химии учителя могут использовать математику для вычисления химического состава вещества.
Понятийные межпредметные связи - это расширение и углубление признаков предметных понятий, и формирование понятий, общих для родственных предметов (общепредметных). К общепредметным понятиям в курсах естественнонаучного цикла относятся понятия теории строения веществ - пропорции, следствия, движение, масса и т.п. Эти понятия широко используются при изучении процессов. При этом они углубляются, конкретизируются на математическом материале и приобретают обобщенный, общенаучный характер.

Теоретические межпредметные связи - это развитие основных положений общенаучных теорий и законов, изучаемых на уроках по родственным предметам, с целью усвоения учащимися целостной теории.

В свете событий последних лет, которые подтверждают, что нашим обществом происходит постепенная утрата традиционно патриотического воспитания, хочется особенно обратить внимание на этот, один из главных принципов воспитательного процесса.

Патриотическое воспитание направлено на формирование и развитие личности, обладающей качествами гражданина-патриота Родины. Основные направления патриотического воспитания призваны способствовать сохранению исторической преемственности поколений, развитию национальной культуры, воспитания бережного отношения к историческому и культурному наследию народов России, формированию духовно-нравственных качеств личности.

    Связь английского языка, истории, МХК, обществознания и краеведения
    Важным фактором становления духовных ценностей личности является гуманитаризация содержания школьного образования. Важным моментом в этом вопросе является ориентация на национальную культуру. Изучение родной культуры, истории, краеведения является неотъемлемым компонентом обучения иностранному языку и культуре, т.к. она является ключом к пониманию культуры иностранной.

4. Связь информатики, математики, физики и английского языка
Перед школой ставится основная задача - привить учащимся навыки в использовании электронно-вычислительной техники в своей будущей профессии и повседневной жизни, показать использование техники в конкретной жизненной ситуации.

Предмет “Информатика” находится на стыке наук математики, физики, экономики, русского языка, английского.

Внедрение новых информационных технологий в обучение оказывает влияние не только на форму организации учебного процесса, но и на содержание учебного материала.

Межпредметные связи функционируют в обучении, как фактор комплексного воздействия на личность, на ее познавательные и нравственные стороны, как фактор ее всестороннего развития. Изучение каждой учебной темы включает те или иные виды связей с другими школьными дисциплинами. Использование информационных технологий на общеобразовательных предметах – актуальная задача.


5. Связь английского и русского языков

Изучение английского языка, невозможно без проведения параллели с русским языком. Такие взаимосвязи наблюдаются на различных уровнях:

Грамматика:
При введении нового грамматического материала учитель, прежде всего отталкивается от знаний детей в родном языке. В любых языках существуют родственные понятия (например, существительное, глагол, предложение, время и т.д.).

Лексика:
На уровне лексических единиц английский и русский языки имеют, пожалуй самую очевидную связь. Множество двусторонних заимствований (слов, которые переходят из одного языка в другой, и обратно) тому подтверждение.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Межпредметные связи в обучении рассматриваются как дидактический принцип и как условие, захватывая цели и задачи, содержание, методы, средства и формы обучения различным учебным предметам.

Межпредметные связи позволяют вычленить главные элементы содержания образования, предусмотреть развитие системообразующих идей, понятий, общенаучных приемов учебной деятельности, возможности комплексного применения знаний из различных предметов в трудовой деятельности учащихся.

Систематическое использование межпредметных познавательных задач в форме проблемных вопросов, количественных задач, практических заданий обеспечивает формирование умений учащихся устанавливать и усваивать связи между знаниями из различных предметов. В этом заключена важнейшая развивающая функция обучения английскому языку.

Межпредметные связи влияют на состав и структуру учебных
предметов. Каждый учебный предмет является источником тех или иных видов межпредметных связей. Формирование общей системы знаний учащихся о реальном мире, отражающих взаимосвязи различных форм движения материи - одна из основных образовательных функций межпредметных связей. Формирование цельного научного мировоззрения требует обязательного учета межпредметных связей. Комплексный подход в воспитании усилил воспитательные функции межпредметных связей. В этих условиях укрепляются связи английского как с предметами естественнонаучного, так и гуманитарного цикла; улучшаются навыки переноса знаний, их применение и разностороннее осмысление.


Муниципальное общеобразовательное учреждение Карповская средняя общеобразовательная школа (МБОУ Карповская СОШ)


Учитель английского языка
первой квалификационной категории:
Олиферук Т.Г.


Руководитель ШМО:
Бидзюра Н.А.

2. Виды межпредметных связей

3. Связь английского языка, истории, МХК, обществознания и

4. Связь информатики, математики, физики и английского языка

5. Связь английского и русского языков

По теме: методические разработки, презентации и конспекты


Использование межпредметных связей на уроках английского языка.

Использование межпредметных связей на уроках английского языка.


"Межпредметные связи на уроках английского языка"

Обобщение опытом " Межпредметные связи на уроках английского языка".

Использование межпредметных связей на уроках английского языка

Содержание учебного предмета Английский язык позволяет создавать условия для достижения широкого спектра личностных и метапредметных образовательных результатов и формирования коммуникативных учебных .


Межпредметные связи на уроках английского языка

В этом году наша школа начала работать над такой методической проблемой, как интеграция. Являясь методистом, мне необходимо было разобраться в сути этого вопроса и естественно, как у.


Межпредметные связи на уроках английского языка

Выступление на методическом объединение.


Межпредметные связи на уроках английского языка

межпредметные связи на уроках английского языка.

Выступление "МЕЖПРЕДМЕТНЫЕ СВЯЗИ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА"

Реализация межпредметных связей способствует более научной организации учебно-воспитательного процесса, а также является стимулирующим фактором при овладении иностранным языком.Изучая развитие теории .

Нажмите, чтобы узнать подробности

The use of electronic mail over the Internet has greatly speeded com­munication between companies, and between other individuals. Media and entertainment companies use the Internet to broadcast audio and video, in­cluding live radio and television programmes. They also offer online chat groups, in which people carry on discussions using written text, and online news and weather programmes. Scientists and scholars use the Internet to communicate with colleagues, to perform research, to distribute lecture notes and course materials to students, and to publish papers and articles. Individuals use the Internet for communication, entertainment, finding in­formation, and to buy and sell goods and services.

Now it is hard to imagine our life without the Internet and mobile phones. They give us wonderful possibilities to get connected with friends and family at a long distance, get new information wherever we are and keep control. But each medal has its reverse and we are to accept the draw­backs we are bumping into. We feel naked and lost control in case we forget our mobile phones at home. We are unable to read ordinary books or attend libraries to find some necessary information. These means of communica­tion made our life easier but at the same time they made us addicted to them. As a result we spend more time talking over mobile phones and surfing the Internet that drinking coffee with friends, having picnic with families or just walking with children in a park. Having connected us with the whole world they made us lonely.

What concerns my own opinion I believe that computer addiction as many other types of addiction can be cured only if the addicts themselves want to be cured. They have to change their lifestyle and began to study or do something else to switch over. I am sure I wouldn’t want to imagine the future of human beings if they preferred sharing their lives with machines instead of with people.

Radio and television are mass media which keep people informed on the topic issues of the day. The difference is that on TV you can see every­thing you’ve heard about. And it’s an important advantage. Besides, there are a lot of entertaining programmes on TV, a lot of feature, documentary films which provoke hot discussions. But watching TV is often a waste of time.

Radio is preferable to TV when you are at work and need information or have to focus your attention on something else. For example, when you drive a car, it’s better to listen to radio than to watch TV.

But both radio and TV play an important role in our life as well as news­papers. They give the full coverage of the latest events, comment on the most important developments, political and domestic affairs. They acquaint

us with different views and opinions. Thus, they contribute to the develop­ment of the information network.

Many people make the mistake of thinking that technology is there to save your time. But I think it is there to give people new ways of filling their time. Take personal computers for example. Learning how to use all the fea­tures of a new Pc uses up all the time that having a computer saves.

A recent survey showed that more than eight out of ten young people would rather text their friends that actually speak to them in person. And ac­cording to the same survey, 25 % of people would answer their mobile phone even during a moment of being in a WC. I ask you, is this really a better world?

Television is one of the greatest inventions. And I should add that now we are beginning to forget what the world was without TV. Thanks to TV we get a great amount of information, have possibilities for education by watching documentaries, science programmes and by learning the most important issues of the day

Thus, we can say that TV is a great force which attracts millions of peo­ple to the screens. But tastes differ and some people are against TV. They say that TV is doing a lot harm because it occupies almost all of our free time. People used to have hobbies, to meet with friends, to read books, to listen to music. Nowadays many people sit watching TV hour by hour. They don’t read books, they don’t do sports, they begin to forget the art of conversation. Watching TV for a long time may lead to poor health and ruin eye-sight.

Although television was invented less than a hundred years ago, it be­came very important to us as it gives us information. What makes television so popular, is that having information which provides television people be­come successful. When people watch television, they not only get informa­tion but also learn. If viewers want to learn something new, they are free to watch special educational TV channels which deal with high quality docu­mentaries about history, science, culture, nature, etc. These are the advan­tages of television. One of the disadvantages of this means of communica­tion and entertainment is that it is getting more and more dangerous as there is a great amount of violence on TV. Many people think that children and teenagers are influenced by the aggression-promoting programmes and films which instruct them how to do illegal things, steal, injure or even kill people. TV is become more dangerous for young people because their im­mature minds absorb the violence they watch and then it transforms into their behaviour. Children who watch TV may start fighting with the real world which contradicts the fiction they watch on TV.

When we think about the future, we imagine something really revolu­tionary like time travel or telepathy. It appears that our life is becoming more and more comfortable and successful with all the new means of com­munication and new devices - plasma TVs, portable computers, wireless Internet and smart phones. Though it seems as if everything has already been created, inventors surprise us with new gadgets every year. We don’t know what can be invented in 10,20 or 50 years from now. It is always pos­sible that new ways of keeping in touch will appear and replace the old ones. What we need to know is whether new means of communication will be available in the future and whether they will change the quality of our life. Sometimes we take it for granted that there is a contradiction between the advantages of new technologies and the disadvantages we can’t help noticing. But the thing that worries most of us is what we are going to do about the changes that all these new inventions bring along and they will af­fect our lives. If we don’t do anything about TV, Internet and mobile phone addictions today, it might be too late tomorrow.


Every day we communicate with scores of people; we talk about politics, work, life, money and so on. After all, do we know what communication is?

Communication is one of the most important necessities of every human being. Besides exchanging the information, we exchange our feelings, emotions.

There are different methods of communication and the most common one is direct speech between humans. Other facilities can also make communication possible. In modern times the primary types of communications equipment include television, telephone and the computer.

Television: Television sets and television programming opened the way for a new way of communication for future generations. People could have access to news from around the world, pretty much as is happened.

Internet: Internet use became more prevalent at the beginning of the XXI century. E-mail began to develop and it became easy to search for information. Often, we know the latest news before it appears on broadcast television or can be included in hard print newspapers.

Mobile phones: As this technology developed, our personal communication habits changed with the ability to communicate at will with very few limitations. The most popular means of communication nowadays is the mobile phone. Advanced models of mobile phones enable users to access the internet, send and receive e-mail and text messages, watch TV, listen to music, take photos, and phone.

New words.

using a phone – пользоваться телефоном

writing a letter - написать письмо

using the Internet – пользоваться Интернетом

to change – изменять

to include – включать

Read the dialogue.

Ann: Look. They have a lot of mobiles here. Let’s buy one.

Материал по английскому языку Means of communication

Mike: I don’t think it’s a good idea. They can be very expensive and mobiles are dangerous:radiation from mobiles causes a cancer.

Ann: Oh, Mike, You can’t think so. They are not so dangerous. We can interact each othervery easily.

Mike: Well, I understand that you may use a mobile when you need help but…

Ann: If you buy a mobile for me you’ll be less worried about me, and soon it will be mybirthday.

Mike:OK, I’ll buy it if you promise…

Ann: Of course, thank you, Mike. Let’s choose this one.

Read the text and translate.

Every day we communicate with scores of people; we talk about politics, work, life, money and so on. After all, do we know what communication is?

Communication is one of the most important necessities of every human being. Besides exchanging the information, we exchange our feelings, emotions.

There are different methods of communication and the most common one is direct speech between humans.

Other facilities can also make communication possible. In modern times the primary types of communications equipment include television, telephone and the computer.

Television: Television sets and television programming opened the way for a new way of communication for future generations. People could have access to news from around the world, pretty much as is happened.

Internet: Internet use became more prevalent at the beginning of the XXI century. E-mail began to develop and it became easy to search for information.

Often, we know the latest news before it appears on broadcast television or can be included in hard print newspapers.

Mobile phones: As this technology developed, our personal communication habits changed with the ability to communicate at will with very few limitations.

The most popular means of communication nowadays is the mobile phone.

Advanced models of mobile phones enable users to access the internet, send and receive e-mail and text messages, watch TV, listen to music, take photos, and phone.

Vocabulary:

usingtheInternet - пользоваться Интернетом

to change – изменять

Весь материал - в документе.

Содержимое разработки

Read the text and translate

Every day we communicate with scores of people; we talk about politics, work, life, money and so on. After all, do we know what communication is?

Communication is one of the most important necessities of every human being. Besides exchanging the information, we exchange our feelings, emotions.

There are different methods of communication and the most common one is direct speech between humans. Other facilities can also make communication possible. In modern times the primary types of communications equipment include television, telephone and the computer.

Television: Television sets and television programming opened the way for a new way of communication for future generations. People could have access to news from around the world, pretty much as is happened.

Internet: Internet use became more prevalent at the beginning of the XXI century. E-mail began to develop and it became easy to search for information. Often, we know the latest news before it appears on broadcast television or can be included in hard print newspapers.

Mobile phones: As this technology developed, our personal communication habits changed with the ability to communicate at will with very few limitations. The most popular means of communication nowadays is the mobile phone. Advanced models of mobile phones enable users to access the internet, send and receive e-mail and text messages, watch TV, listen to music, take photos, and phone.

I would like to tell you about telecommunications and their developing.

We can not deny the role of telecommunications in our life. The Internet, phones, telegraph, cell phones, radio, television are all the means of communication or telecommunication. Nowadays we live in information era, when information is the key and engine of progress. Our society needs perfect means of information exchange that is why all types of telecommunication are under the permanent developing.

Currently hundreds of millions of people use wireless communication means. Cell phone is no longer a symbol of prestige but a tool, which lets to use working time more effectively. Considering that the main service of a mobile connection operator is providing high quality connection, much attention in the telecommunication market is paid to the spectrum of services that cell network subscriber may receive.

Today we can easily connect to the Internet using our cell phone or to take a picture or to take a short movie, using our video cell phone.

Late in the nineteenth century, communication facilities were augmented by a new invention — telephone. In the USA its use expanded slowly and by 1900 the American Telephone and Telegraph Company controlled 855,000 telephones.

After 1900, telephone installations extended much more rapidly in all the wealthier countries. The number of telephones in use in the world grew at almost 100 per cent per decade. But long - distance telephone services gradually developed and began to compete with telegraphic business. A greater contribution to long-range communication came with the development of wireless technology.

Before the outbreak of the First World War wireless telegraphy was established as a means of regular communication with ships at sea and provided a valuable supplement to existing telegraph lines. In the next few years the telephone systems of all the chief countries were connected with each other by radio. Far more immediate was the influence that radio had through broadcasting and by television, which followed it at an interval of about twenty-five years.

Telephones are as much a part of infrastructure of our society as roads or electricity, and competition will make them cheaper. Losses from lower prices will be countered by higher usage. Most important of all, by cutting out the need to install costly cables and microwave transmitters, the new telephones could be a boon to the remote and poor regions of the earth. Even today, half the world's population lives more than two hours away from a telephone.

Satellite phones are not going to deliver all their benefits at once.

Lots of other new communication services — on-line film libraries, personal computers that can send video-clips and sound-bites as easily as they can be used for writing letters, terrestrial mobile-telephone systems cheap enough to replace old sets — are already technically possible.

Развитие телекоммуникаций

Я хотел бы рассказать вам о телекоммуникациях и их развитии.

Мы не можем отрицать роль телекоммуникаций в нашей жизни. Интернет, телефон, телеграф, сотовый телефон, радио, телевидение — все это средства связи. В настоящее время мы живем в информационной эре, когда информация — это ключ и двигатель прогресса. Наше общество нуждается в совершенных средствах информационного обмена, именно поэтому все типы телесвязи находятся в процессе постоянного развития.

В настоящее время сотни миллионов людей используют беспроволочные средства связи. Сотовый телефон больше не является символом престижа, а стал инструментом, который позволяет более эффективно использовать рабочее время. Принимая во внимание тот факт, что оператор мобильной связи предоставляет связь высокого качества, на рынке телекоммуникаций больше внимания теперь уделяется ассортименту предоставляемых услуг, которые клиент сети может получить.

Сегодня, используя свой сотовый видеотелефон, мы можем запросто подключиться к интернету, сфотографироваться или снять короткий фильм.

В конце девятнадцатого столетия средства коммуникаций пополнились новым изобретением — телефоном. В США развитие телефона шло медленно, и к 1900 году американская Телефонная и телеграфная компания управляла 855 000 телефонов.

После 1900 года во всех богатых странах установка телефонов продвигалась быстрыми темпами. Количество используемых каждые десять лет телефонов вырастало почти на 100 %. Постепенно развивались и услуги дальней телефонной связи, которые начали конкурировать с телеграфным бизнесом. Большой вклад в развитие дальней телефонной связи внесло развитие радио.

Перед тем как разразилась Первая мировая война, радиотелеграф стал регулярным средством связи между кораблями на море и существенным дополнением к уже существующим телеграфным линиям. В последующие несколько лет телефонные системы всех мировых держав были связаны друг с другом радиосвязью. Гораздо более сильное влияние радио оказало через радиовещание и телевидение, которое появилось приблизительно через двадцать пять лет после появления радио.

Все выгоды использования спутниковых телефонов не проявятся сразу.

Большое количество других новых услуг связи, таких как онлайновые библиотеки фильмов, персональные компьютеры, которые могут посылать видеоклипы и звуковые файлы так же легко, как и печатать письма, земные мобильные телефонные системы, достаточно дешевые, чтобы заменить старые системы — все уже технически возможно.

1. What means of telecommunication do you know?
2. Why do we try to develop all types of telecommunication?
3. Can we connect to the Internet using our cell phone today?
4. What was invented late in the nineteenth century?
5. What technology made a great contribution to a long-range communication?
6. Was there wireless telegraphy as a means of regular communication before the outbreak of the First World War?
7. What new telecommunication services do you know?

Читайте также: