Сочинение на крымскотатарском языке про друга

Обновлено: 01.07.2024

Тиль ве тиль бильгиси терминлери лугъаты = Русско-татарский терминологический словарь по языку и языкознанию.

Элифбе : 1 сыныф къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы 2 къысымда. К. 1

Математика : 4-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 1

Биология. Джанлы системалар ве экосистемалар : 9-джы с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Биология. Живые системы и экосистемы

Русие тарихы : къадимий заманлардан XVI асырнынъ сонъунадже : 6 с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселер ичюн д-лик = [История России

Къырымтатар тили (тувгъан) = Крымскотатарский язык (родной) : умумтасиль муэссиселерининъ оджалары ичюн усулий къулланма : 7 сыныф : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения

Эдебий окъув = Литературное чтение : 1 с-ф : умумтасиль муэссиселерининъ оджалары ичюн усулий къулланма = Литературное чтение

Восемь шагов по следам учителя = Оджанынъ изинен секиз адым : сборник статей о взглядах И. Гаспринского

Математика : 4-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик : 2 болюктен ибарет = Математика

Алим акъкъында йыр, легенда ве хатырлавлар джыйынтыгъы = Сборник песен, легенд и воспоминаний об Алиме.

Яшайыш фаалиети телюкесизлигининъ эсаслары : 9-джы с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = [Основы безопасности жизнедеятельности

Умумдюнья тарихы. Орта асырлар тарихы : 6-джы с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Всеобщая история. История средних веков

Этрафтаки алем : 4-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 1

Крымскотатарский язык (родной) = Къырымтатар тили (тувгъан) : методическое пособие для учителей общеобразовательных организаций : 8 класс : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения

Этрафтаки алем : 2-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 2

Этрафтаки алем : 1-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 2

Джемиетшынаслыкъ : 9 с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Обществознание

Кадиаскерские книги Крымского ханства = Qirim hanliğiniñ qadiasker defterleri : (araştirmalar, metinler, ve tercimeler) = Кадиаскерские книги Крымского ханства

Технология : 2-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Технология

Беден тербиеси : 1-4 с-флар : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = [Физическое воспитание

Тасвирий санат. Инсаннынъ омюринде санатнынъ ери : 6-джы с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселер ичюн д-лик = [Изобразительное искусство. Роль искусства в жизни человека

Крымскотатарско-русский школьный словник = Мектеплер ичюн къырымтатарджа-русча сёзлюк : около 4000 слов : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским языком обучения

Мукъаддес Китап : Теврат. Тарихий китаплар. Зебур ве икмет китаплары. Пейгъамберлернинъ китаплары. Инджиль. Эльчилернинъ язылары = Священное Писание

Тасвирий санат. Эр бир халкъ - санаткярдыр : 4-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселер ичюн д-лик = [Изобразительное искусство. Каждый народ - творец

Джемиетшынаслыкъ : 6-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = [Обществознание

Къырымтатар тили (тувгъан) = Крымскотатарский язык (родной) : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 9 сыныф : учебное пособие для общеобразовательных организаций с обучением на крымскотатарском и русском языках

Къырымтатар тили (тувгъан) = Крымскотатарский язык (родной) : 6 с-ф : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы = Крымскотатарский язык (родной)

Русие тарихы : XIX асыр : 8 с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселер ичюн д-лик = История России

Тюрк-татар тили : 1-нджи басамакъ татар мектеплерининъ икинджи йылы ичюн уку китабы = Тюрко-татарский язык

Къырымтатар эдебияты = Крымскотатарская литература : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 7 сыныф

Математика : 4-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 2

Къырымтатар эдебияты = Крымскотатарская литература : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 5 сыныф : учебное пособие для общеобразовательных организаций с обучением на крымскотатарском и русском языках

Элифбе = Азбука : умумтасиль муэссиселерининъ оджалары ичюн усулий къулланма : 1 сыныф : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения

Математика : 2-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик : 2 болюктен ибарет = Математика

Чар Иван Васильевич, яш опричник ве джесюр базиргян Калашников акъкъында йыр : поэма = Песня про царя Ивана Васильевича, молодого опричника и удалого купца Калашникова.

Грамматика терминлери лугъаты : къырымтатар тилинде русча къаршылыкълары иле = [Словарь грамматических терминов крымскотатарского языка с русскими эквивалентами].

Къырымтатар эдебиятынынъ хрестоматиясы = Хрестоматия по крымскотатарской литературе : 5 класс : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 5 сыныф

Джогърафия : 9-нджи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = География

Къырымтатарджада къыйын сезлер. (Тахаллюслер лугъаты) : 5000-ге якъын сез ве ибаре къаврап алмакътадыр = Словарь трудных слов крымскотатарского языка. (Словарь псевдонимов)

Къырымтатар эдебияты = Крымскотатарская литература : умумтасиль муэссиселерининъ оджалары ичюн усулий къулланма : 7 сыныф : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения

Этрафтаки алем : 1-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 1

Элифбе = Азбука : 1 с-ф : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 2 къыс = Азбука

Русие тарихы : XVI асырнынъ сонъу - XVIII асыр : 7 с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселер ичюн д-лик = [История России

Крымскотатарские арабографические грамматики конца XIX - начала XX вв : лингвистическое наследие крымских татар. Кит. 1

Математика : 3-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 2

Тасвирий санат. Инсан аятында амелий эль санатлары : 5-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселер ичюн д-лик = [Изобразительное искусство. Народные промыслы в жизни человека

Яшайыш фаалиети телюкесизлигининъ эсаслары : 6-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Основы безопасности жизнедеятельности

И. Гаспринский адына Джумхуриет къырымтатар китапханеси = Республиканская крымскотатарская библиотека им. И. Гаспринского = Республiканська кримськотатарська бiблiотека iм. I. Гаспринського = Республиканская крымскотатарская библиотека им. И. Гаспринского

Джемиетшынаслыкъ : 7-нджи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Обществознание

Къырымтатар эдебиятында очерк жанры : учеб. пособие для студентов очной формы обучения направления подготовки 45.04.01 "Филология. Крымскотатарский язык и литература" = Жанр очерка в крымскотатарской литературе

Крымскотатарский язык (родной) = Къырымтатар тили (тувгъан) : методическое пособие для учителей общеобразовательных организаций : 6 класс : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения

Словарь омонимов крымскотатарского языка = Къырымтатар тилининъ омонимлер лугъаты : (на уровне лексем и словоформ) : учебное пособие

Къырымтатар тили (тувгъан олмагъан) = Крымскотатарский язык (неродной) : 3 с-ф : рус ве къырымтатар тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы = Крымскотатарский язык (неродной)

Къырымтатар тили (тувгъан) = Крымскотатарский язык (родной) : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 8 сыныф : учебное пособие для общеобразовательных организаций с обучением на крымскотатарском и русском языках

Мир Бекира Чобан-заде = Бекир Чобан-Заденинъ алеми : история создания и деятельность Благотвор. фонда содействия межнац. согласию им. Бекира Чобан-заде

Этрафтаки алем : 2-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 1

Математика : 2-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 1

Этрафтаки алем : 1-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик : 2 болюктен ибарет = Окружающий мир

Къырымтатар тили (тувгъан) = Крымскотатарский язык (родной) : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 5 сыныф : учебное пособие для общеобразовательных организаций с обучением на крымскотатарском и русском языках

Крымскотатарско-русский школьный словник : [около 4000 слов] учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским языком обучения. Вып. 1

Биология. Джанлы вуджутларнынъ чешитлиги : 7-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Биология. Разнообразие живых организмов

Крымскотатарско-русский школьный словник : [около 4000 слов] учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским языком обучения. Вып. 2

Математика : 1 с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 къысымдан ибарет. Къысым 2

Диний медениетлер ве ичтимаий этика эсаслары. Ислам медениетининъ эсаслары : 4-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = [Основы религиозных культур и светской этики. Основы исламской культуры

Къырымтатар эдебияты = Крымскотатарская литература : умумтасиль муэссиселерининъ оджалары ичюн усулий къулланма : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения : 8 сыныф

Къырымтатар тили (тувгъан) : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы 2 сыныф 2 къысымда. К. 2

Къырымтатар тили (тувгъан олмагъан) = Крымскотатарский язык (неродной) : 2 с-ф : умумтасиль муэссиселерининъ оджалары ичюн усулий къулланма = Крымскотатарский язык (неродной)

Тарих. Русие XX асырда - XXI асыр башында : 9 с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = [История. Россия в XX - начале XXI века

Лексикографические работы по крымскотатарскому языку в дореволюционный период (1292-1916 гг.) = Къырымтатар тилинен багълы лексикографик чалышмаларнынъ тарихчеси (1292-1916 сс.) : qirimtatarcaniñ eñ eski luğatlari üzerinde ilmiy çalişma

Къырымтатар тили (тувгъан) = Крымскотатарский язык (родной) : 2 с-ф : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 2 къысымда = Крымскотатарский язык (родной)

Къырымтатар эдебиятынынъ хрестоматиясы = Хрестоматия по крымскотатарской литературе : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 8 сыныф

Биология. Джанлы организм : 5 - 6-джы с-флар : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Биология. Живой организм

Тасвирий санат. Инсаннынъ омюринде дизайн ве мимарлыкъ : 7-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселер ичюн д-лик = Изобразительное искусство. Дизайн и архитектура в жизни человека

Завещание = Васиет : документальный очерк об Айше Ибраим кызы Османовой т.е. Айше Ибраим къызы Османовадыр

Республиканская крымскотатарская библиотека им. И. Гаспринского: 25 лет : библиографический указатель

Къырымтатар тили (тувгъан) = Крымскотатарский язык (родной): умумтасиль муэссиселерининъ оджалары ичюн усулий къулланма; 9 сыныф; учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения / Л. А. Алиева

Къырымтатар тили (тувгъан олмагъан) = Крымскотатарский язык (неродной) : умумтасиль муэссиселерининъ оджалары ичюн усулий къулланма : 1 сыныф : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения

Технология : 1-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Технология

Джогърафия : 5 - 6-джы с-флар : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = География

Къырымтатар тили (тувгъан) = Крымскотатарский язык (родной) : 2 с-ф : умумтасиль муэссиселерининъ оджалары ичюн усулий къулланма = Крымскотатарский язык (родной)

Яшайыш фаалиети телюкесизлигининъ эсаслары : 5-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = Основы безопасности жизнедеятельности

Тасвирий санат. Санат бизим этрафымызда : 3-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселер ичюн д-лик = [Изобразительное искусство. Искусство вокруг нас

Образцы народной литературы тюркских племен, живущих в Южной Сибири и Дзунгарской степи : [На языках подлинников]. Ч. 7 : Наречия Крымского полуострова

Математика : 2-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 2

Этрафтаки алем : 3-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 бол. Къысым 1

Этрафтаки алем : 3-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик : 2 болюктен ибарет = Окружающий мир

Последование молебна святым бессребренникам Косьме и Дамиану : На крымско-татар. яз. 2-. 2 : Краткое описание жития св. бесср. Косьмы и Дамиана

Къырымтатар эдебиятынынъ хрестоматиясы = Хрестоматия по крымскотатарской литературе : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 7 сыныф

Элифбе : 1 сыныф къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы 2 къысымда. Къыс. 2

Чоджукълара ахлякъ дерслери : тербие шэхсие ве заиф медение : 1-2-нджи къысым = [Уроки нравственности и здоровья

Къырымтатар тили (тувгъан) = Крымскотатарский язык (родной) : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы : 1 сыныф : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения

Участие крымских татар в Великой Отечественной войне 1941-1945 гг. : сборник материалов научно-практической конференции, посвященной 70-й годовщине Победы в Великой Отечественной войне, 2 апреля 2015 г

Татар ибтидаий мектеплерине махсус элифбеден сонъ окъув китабы : 1 с-ф = Книга для чтения после букваря

Къырымтатар эдебияты = Крымскотатарская литература : 8 с-ф : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы = Крымскотатарская литература

Источниковедение и историография истории Крыма XV — XX вв.: проблемы и перспективы : сборник научных статей : материалы международной научной конференции

Джогърафия : 7-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик = География

Этрафтаки алем : 3-джи с-ф къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн д-лик 2 болюктен ибарет. Къысым 2

Крымскотатарские арабографические грамматики конца XIX - начала XX вв. = XIX асырнынъ сонъу - XX асырнынъ башында нешир олунгъан арап язылы къырымтатар грамматикалары = Crimean tatar arabographic grammars of the late XIX - early XX century : лингвистическое наследие крымских татар

Тасвирий санат. Сен тасвирлейсинъ, безетесинъ ве къурасынъ : 1-джи с-ф : къырымтатар тилинде окъуткъан умумтасиль муэссиселер ичюн д-лик = Изобразительное искусство. Ты изображаешь, украшаешь и строишь

Мусафирликке баргъан къаргъа акъкъында масал : балалар ичюн масал = Сказка о Вороне, которая ходила в гости

Къырымтатар тили (тувгъан) : къырымтатар ве рус тиллеринде окъуткъан умумтасиль муэссиселери ичюн окъув къулланмасы 2 сыныф 2 къысымда. К. 1

Крымскотатарский язык (родной) = Къырымтатар тили (тувгъан) : методическое пособие для учителей общеобразовательных организаций : 5 класс : учебное пособие для общеобразовательных организаций с крымскотатарским и русским языками обучения

Эр бир халкънынъ озь тили, тарихы, дини бар, бу – миллетимизнин тамырыдыр. Эгер де бир де бириси джоюлса, бу миллет ер юзюнден ёкъ олуныр. Бунынъ ичюн не япмакъ керек?

Эбет бу вазиеттен къуртулмасы озюмизге багълы.

Тиль , урф – адетлер, эдебият, музыка, медениет — къырымтатар халкъынынъ рухий зенгинлигидир. Бу сырада тиль энъ муим ерни ала, не ичюн дегенде тильнен халкъ озь дюньябакъышыны, бедиий ве медений зенгинликлерни келеджекте эвлятларгъа мирас къалдыра. Биз къырымтатар тилини – ана тили деймиз . Инсан дюньягъа кельгенинен, онъа ана озь сютюнен, сёзлеринен, айненилернен тувгъан тильге севги ве меракъ ашлай. Аналарымыз къолунда тек догъуп осьтюрмек дегильде, тувгъан тильде лакъырды этмеге огретмек боюнуны борджудыр . Афсузки чокъ ана – бабалар озь къоранталарында рус тилинде лаф этелер. Яшлар арасында да озь ана тилинде дегиль башкъа тилинде лаф этмек мот деп саялар. Онынъ ичюн къырымтатар тили башкъа тиллерге бакъкъанда къуветсиз корюне.

Сюргюнликте къартана , къартбабаларымыз исе тувгъан тилимизни озь аилелеринде сакълап Ана Ватанымызгъа кетирдилер. Шимди исе биз озь юртумызда ана тилимизни джоймакъ арефесинде турамыз. Миллет халкъ олып озь ана тилинде лаф этмесе, миллетке, халкъкъа зарар ола. Бизлер миллет олып ана тилимизни миллет оларакъ ёкъ этемиз.

Тувгъан тиль – бу индже , назик бир йиптир, бизни эдждатларымызнен багълагаъан. Бизим улу эдиплеримиз: Ашыкъ Умер , Якъуп Шакир Али, Бекир Чобан -заде , Эшреф Шемьи- заде , Исмаил Гаспринский, Номан Челебеджихан , Идрис Асанин ве башкъалары бу гузель ве зенгин тилимизде шиирлер , эфсанелер, , масаллар, романлар ве дестанлар яраткъанлар. Оларнынъ эсерлери бизге мирасдир.Бу эдебий мирас исе бизни халкъымызнынъ тарихинен багълай . Къырымтатар языджылары ве шаирлери озь эсерлеринде бизим тувгъан тилимизни дюльберлигини, аэнеклигини ве зенгинликни косьтерелер.

Сюргюнлик деври языджыларындан миллий арекетте энъ фааль эштирак эткенлер Эшреф Шемьи –заде, Идрис Асанин, Сеитумер Эминдир. Аслында озь халкъына, къаны- джанынен садыкъ олгъан такъдиринен яшагъан, онынъ келеджеги ичюн янып-куйген Идрис Асанин о дередже кениш бильгили, окъумыш инсан ки, онынъ эр бир меселеге мунасебети ве фикирлеринен, чыкъаргъан хулясалары ве теклифлеринен разылашмакъ, оз фикринде къатты тургъанына, озь гъаелерининъ омюрге кечирилювинде айрыджа къатийлик косьтергенине сукъланмакъ мумкюн дегиль эди. Идрис Асанин эр не къадар миллий арекетнинъ фааль етекчилеринден бири олса да, о иджат адамы оларакъ эвеля шаир, языджы эди. О, озь шиирлеринде энди тек вакъианы тарифлемекнен къалмай, вазиеттен къуртулув чарелерини де изалап башлай.

Рассуждение Жаулукъ — миллет магъанасы болгъан белгиди. учащихся (9 класс)

Бу дюньянынъ инджесидир

Меним азиз тувгъан Илим.

Сен олмасанъ, мен де ёкъым…

Бинъ яшайыкъ, Ана тилим!

Гурбетликте Идрис Асанин озь Ана тили язгъан.

  • Догъмиуш тильге урьметсизлик- миллет хорламакътыр., — деген къартларымыз.

Ана тилимизнинъ бугунки вазиети пек къыен бир вазиетте, бизни джиддий бакъмагъа меджбур эте. Миллетимизнинъ энъ муим байлыгъыны, аслында миллет оларакъ къалмакъ ичюн энъ эсас шартлардан энъ муимини джоймакътамыз.Бу кетиште биз, озь-озьюмизни миллет оларакъ гъайып эте, миллетлер сырасындан чыкъарамыз.

Биз бугунь бирликте арект этип, келеджегимизни озюмиз къорчаламакъсакъ, биз озь тилини, динини, медениетни ве урф –адетлерини бильмеген сюрю оларакъ, башкъа миллетлернинъ аягъы астында къалып орьселенеджекмиз.

Тувгъан тилимизнинъ догъгъан ери Къырымдыр. Некъадар маниелерге огърасада огърасада эбедий къалгъаныны истейимиз.

Февральнинъ 21 – Халкъара ана тили куню. Озь ватаныны, халкъыны, ана-бабасыны севген инсан- озь ана тилини де севе.

Ана тилимизнинъ келеджегимиз бизим къолумызда. Биз тилимизнинъ, медениетмизнинъ ве урф – адетлеримизнинъ девамджыларымыз. Ана – бабаларымыз бизни догъру тербия бердилер, олар бизге ана тилимизни урьмет этмекни, севмекни ве тувгъан тильде сербест лаф этмеге огреттилер.. Биз къырымтатармыз, озь ватанымыз Къырымда яшаймыз. Келинъиз ана тилини севейик, огренейик, ана тилинде лаф этейик. Эпимиз ана тилинни сакълап къалмагъа, яшатмагъа тырышайыкъ, Озь тилин, адетлерни кутькен, къорчалагъан халкънынъ омюри де узун олур.

Мен истеим ки бизим тилимиз сокъакъларда, койлерде, шеэрлерде – бутюн Къырым топрагъында сербест янъырасын! Ватанны чечеклендирмек, оны гузеллендирмек, тильге къавий земин азырламакъ бизим боюнымиз борджудир.

Мен озюмнинъ юрек ферьядымны Юнус Къандым сёзлеринен битирмге истейим:

Агълама сен, Ана тилим,

Сен дегиль де санъа , тилим,

Меним дувам, меним авам,

Меним бабам, меним анам,

Яшасын бизим тилимиз!

Примеры похожих учебных работ

Ана тилим къолдагъы бал къартыгъым

Рассуждение Жаулукъ — миллет магъанасы болгъан белгиди. учащихся (9 класс)

На карачаевском языке про осень

. этиб келеди. Ана тилни тазалыгъы,байлыгъы, Къара сууча, сакъланадыла сенде, Сюймеклиги кёрюнелле бетингде. Сочинение на карачаевском языке про осень , Глинка М. И. Шопен Ф. Ф. Пушкин, Александр Сергеевич Лист Ф. — (Liszt) .

Эпос Манас энциклопедия кыргызского народа

Оценить 1715 0

Не родной (крымскотатарский) язык

Дерс №14 Тарих 17.10.2018

Мевзу: Письмо другу. Степени сравнения имен прилагательных. Контроль письма. Списывание.

Дерснинъ макъсады:

Регулятив УУД (регулятивные): талебе оджа ярдымынен дерстеки арекетлернинъ макъсадыны тайинлей; оджа ве талебенинъ бирликте чалышалар.

Мерифет УУД (познавательные): метини кочюрюв, текстни девам этюв.

Коммуникатив УУД: озь фикирлерини агъзавий шекильде ифаде этмек; динълемеге ве башкъаларнынъ айткъанларыны анъламакъ; оджа ве талебелернен яхшы мунасебетте олмакъ.

Дерснинъ кетишаты:

Тешкилий къысым.

Оджа: Балалар сиз насылсынъыз?

Дерске азырсынъыз мы? Косьтеринъиз озь дуйгъуларыны светофорнен

Эв вазифесини тешкерюв

Талебелернинъ бильгилерини актуаллештирюв ве дерс мевзусыны айтув.

-Шимди талебелер насыл нутукънен къулландылар? (тахтада:Агъызавий нутукъ

Язма нутукъ)

-Не вакъыт биз къулланамыз агъызавий нутукънен?( Монолог, диалог айткъанда)

-Шимди дерсликлерни ачынъыз 36 саифеде.ве топеде диалогны окъуйыкъ берабер.

-Насыл окъумакъ керек? (ифадели, сесинен,догъру )

-Ким манъа ярдым этер?

-Энди бир-биринен окъунъыз.

-Ким айтыр,не акъкъында биз бугунь огренеджемиз?(мектюп язмагъа)тахтагъа мектюп ресимни асам

-Кимге мумкюн мектюпни язмагъа? (… )

-Насыл керек оны язмагъа?( дюльбер, темиз, догъру)

-Мектюп язмагъа насыл нутукъкъа ифаделене?(Язма нутукъкъа)

Энди тахтагъа карточкаларгъа бакъып, айтынъыз шимди не язаджасиз ?

ВЧЮРЮКО (КОЧЮРЮВ)

РААТЛЫКЪ ДАКЪКЪАСЫ………………………..

Янъы мевзуны анълатув.

1.Дефтерде язув тарихны, Октябрьнинъ 17

Достума мектюп.

2. Лугъат иши.

Джевап-ответ

Тюзельдим-поправилась

Тырышмакъ-стараться

Иджаткярлыкъ-творчество

Мувафакъиет-успех

3. Оджа метини окъуй, талебелер терджиме этелер.

4. Дефтерге кочюрюп язалар метини.

Селям алейкум, сайгъылы достум Эмине! Мектюбинъе бирден джевап берип оламадым. Мени багъышла. Мен хасталандым. Эки афта эвден чыкъмайып, тёшекте яттым.Амма шимди тюзельдим. Энди манъа чокъ тырышмакъ керек. Гедже-куньдюз дерсликлер башында отурам.

Сайгъылы Эмине! Мен сени кечкен догъгъан кунюнънен хайырлайым. Санъа къавий сагълыкъ, окъувда ве иджаткярлыкъта мувафакъиетлер тиллейим.

Раатлыкъ дакъкъасы(Австралия ягмуры)

Нетиджелев. Рефлексия.

-Сиз бугунь яхшы чалыштынъыз! Машалла!

Энди озюнъизге ренкли баа къоюнъыз: къырмызы, сары, ешиль.

Эв вазифеси

Селям алейкум, сайгъылы достум Эмине! Мектюбинъе бирден джевап берип оламадым. Мени багъышла. Мен хасталандым. Эки афта эвден чыкъмайып, тёшекте яттым.Амма шимди тюзельдим. Энди манъа чокъ тырышмакъ керек. Гедже-куньдюз дерсликлер башында отурам.

Сайгъылы Эмине! Мен сени кечкен догъгъан кунюнънен хайырлайым. Санъа къавий сагълыкъ, окъувда ве иджаткярлыкъта мувафакъиетлер тиллейим.

Селям алейкум, сайгъылы достум Эмине! Мектюбинъе бирден джевап берип оламадым. Мени багъышла. Мен хасталандым. Эки афта эвден чыкъмайып, тёшекте яттым.Амма шимди тюзельдим. Энди манъа чокъ тырышмакъ керек. Гедже-куньдюз дерсликлер башында отурам.

Сайгъылы Эмине! Мен сени кечкен догъгъан кунюнънен хайырлайым. Санъа къавий сагълыкъ, окъувда ве иджаткярлыкъта мувафакъиетлер тиллейим.

Селям алейкум, сайгъылы достум Эмине! Мектюбинъе бирден джевап берип оламадым. Мени багъышла. Мен хасталандым. Эки афта эвден чыкъмайып, тёшекте яттым.Амма шимди тюзельдим. Энди манъа чокъ тырышмакъ керек. Гедже-куньдюз дерсликлер башында отурам.

Сайгъылы Эмине! Мен сени кечкен догъгъан кунюнънен хайырлайым. Санъа къавий сагълыкъ, окъувда ве иджаткярлыкъта мувафакъиетлер тиллейим.

Джевап-ответ

Тюзельдим-поправилась

Тырышмакъ-стараться

Иджаткярлыкъ-творчество

Мувафакъиет-успех

У вас недостаточно прав для добавления комментариев
Чтобы оставлять комментарии, вам необходимо авторизоваться.
Если у вас еще нет учетной записи на нашем сайте, предлагаем зарегистрироваться.
Это займет не более 5 минут.

Для скачивания материалов с сайта необходимо авторизоваться на сайте (войти под своим логином и паролем)

Если Вы не регистрировались ранее, Вы можете зарегистрироваться.
После авторизации/регистрации на сайте Вы сможете скачивать необходимый в работе материал.

Заказать рецензию на методическую разработку
можно здесь

Я тоже работаю по программе Неменского постоянно ищу что-то новенькое, ваши презентации просто клад. Подробнее.

Пройдите курс дополнительного образования по теме: Оказание первой помощи в образовательных учреждениях

Оказание первой помощи в образовательных учреждениях Пройти обучение

Благодарность руководству образовательного учреждения за поддержку и развитие профессионального потенциала педагогического работника

Диплом за отличное владение и эффективное применение современных педагогических методик в условиях реализации ФГОС

  • Свидетельство о регистрации средства массовой информации ЭЛ № ФС 77 — 58841 от 28 июля 2014 года выдано Федеральной службой по надзору в сфере связи, информационный технологий и массовых коммуникации (Роскомнадзор).
  • Лицензия на осуществление образовательной деятельности № 4276 от 19.11.2020 года. Серия 78 ЛО № 0000171 Выдана Комитетом по образованию Правительства Санкт-Петербурга
  • В соответствии с Федеральной целевой программой развития системы образования на 2011–2015 гг. и проектом концепции федеральной целевой программы развития образования на 2016–2020 гг.

Читайте также: