Щуллахи асра юлна кун сочинение

Обновлено: 12.06.2024

Аллаху ляя иляяхэ илляя хуваль-хайюль-кайюум, ляя та - хузуху синатув-валяя навм, ляхумаафис-самааваати вамаафиль-ард,мэн зал-лязии
яшфя‘у ‘индаху илляя би изних, я‘ляму маа бэйнэ айдиихим ва маа хальфахум ва ляя юхиитуунэ би шэйим-мин ‘ильмихи илля би маа шаа‘а,
васи‘а курсийюху ссамаавати валь-ард, ва ляя яудуху хифзухумаа ва хуваль-‘алийюль-‘азыим.

"Аллах (Бог , Господь). Нет бога, кроме Него, вечно Живого, Сущего. Его не постигнут ни сон, ни дремота. Ему принадлежит всё, что в небесах и на Земле.Кто заступится пред Ним, иначе как по воле Его!?Ему ведомо то, что было, и то, что будет.Никто не в состоянии постигнуть и частицы из знания Его, кроме как по воле Его. Небеса и Землю объемлет курсий (Великий Трон) Его, и не утруждает Его забота о них [Обо всем том, что находится в нашей галактической системе]. Он – Всевышний [по всем характеристикам выше всего и вся], Великий [величие Его не имеет границ]!" (см.,Св.Коран, сура “аль-Бакара”, аят 255 (2:255)).

Подробнее про зикр после намаза (тасбихат) можете прочитать ниже.

Польза зикра

Аяты из Корана о зикре

Можно привести множество аятов, где упоминается зикр, просто здесь не хватит места.

Хадисы о пользе зикра

Абу Хурейра и Абу Саид передали, что Пророк (салляллаху алейхи уа саллям)сказал: "Какие бы люди не упомянули Аллаха, их окружат ангелы и покроет их милость Аллаха, и снизойдет на них сакина (спокойствие духа), и упомянет их Аллах среди тех, кто возле Него".

Абу Саида аль-Худри (да будет Аллах доволен им) сказал со слов Посланника Аллаха (салляллаху алейхи уа саллям) :"Великий Господь сказал, кого отвлечет чтение Корана и зикр от мольбы ко Мне, Я одарю его лучшим, чем были одарены молящиеся".

Что читать во время зикра и тасбиха.

Во первых лучше читать сразу по окончании намаза в том же положении как и сидели, но это не строго обязательно.

Основным тасбихом являются слова:

  • "Субханаллах" 33 раза
  • "Альхамдулиллах" 33 раза
  • "Аллаху акбар" 33 раза

Затем один раз читается:

Хадисы о том какую пользу приносит этот тасбих.

Еще одна зикр –Калима Тайиба

Ля иляха илляллах Мухаммадур росулюллях. ( Нет божества, достойного (поклонения) кроме Аллаха, Мухаммад Посланник Аллаха).

Сразу после Фаджр и Асор намазов рекомендуется читать:

Можно так же читать после намазов такие слова:

اَلَّلهُمَّ اَنْتَ السَّلاَمُ ومِنْكَ السَّلاَمُ تَبَارَكْتَ يَا ذَا الْجَلاَلِ وَالاْكْرَامِ

اَلَّلهُمَّ أعِنِي عَلَى ذَكْرِكَ و شُكْرِكَ وَ حُسْنِ عِبَادَتِكَ

Пĕр çуллахи ăшă кун эпир çемьепе похода çĕр каçмалла кайнăччĕ. Эпир хамăрпа пĕрле апат-çимĕç, вылямалли хатĕрсем, палаткăсем илтĕмĕр. Эпир суйланă вырăн пĕр енче кÿ-лĕ, тепĕр енче илемлĕ вăрман вырнаçнăччĕ. Шăпах çавăнта палаткăсене вырнаçтартăмăр, шыва кĕтĕмĕр. Пулла кайса килтĕмĕр, пулă яшки пĕçерсе çирĕмĕр. Тĕрлĕ вăйă выляни ас-ра юлчĕ. Ирхине яшка ăшăтса çиме каç пуличчен вут-шанкă пухса хатĕрлерĕмĕр. Вăхăта кăсăклă ирттертĕмĕр.

Çак кун каникулти кунсенчен чи хавасси, чи интересли пулчĕ. Эпĕ хăвăртрах çу кунĕсем çитессе кĕтетĕп, çемьепе пĕрле тепре похода каясса шанатăп.

НИКИТА ИЛЬДЕРКИН, ÇĔНЬЯЛ-ПОКРОВСКИ

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.


Добавить комментарий Отменить ответ

Для отправки комментария вам необходимо авторизоваться.

Свежий номер








Февраль 2022
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28




В случае заимствования информации гипертекстовая индексируемая ссылка на сайт обязательна.©

Учредитель (соучредители) (адрес): автономное учреждение Чувашской Республики “Редакция газеты “Таван Ен” Министерства цифрового развития, информационной политики и массовых коммуникаций Чувашской Республики (429500, Чувашская Республика – Чувашия, Чебоксарский р-н, п. Кугеси, ул. Шоссейная, д. 13).

Врио главного редактора — Тихонова А. В.

Настоящий ресурс может содержать материалы 18+

Материалы в рубрике “Экономическое обозрение” публикуются на платной основе.

Каждому человеку следует никогда не терять надежду с какими бы огромными проблемами он не столкнулся, или же в критическом положении он не находился. А самая главная цель, это стремление приближению к Всевышнему посредством благих дел, и постоянно усердствовать в мольбе. Мы приведём в этой статье нашим дорогим читателям достоинство мольбы.

Аллах избрал Юнуса ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ Своим пророком. Он терпеливо призывал идолопоклонников Найновы к вере, но они упорствовали. Потеряв надежду на исправление народа, пророк ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ , пригрозив им наказанием, самовольно ушёл от них. Господь повелел ему, чтобы он немедленно вернулся обратно и оставался со своим народом 40 дней. Юнус ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ покорился, вернулся в Нинову и продолжал увещевать народ, но они продолжали упорствовать. Тогда потерявший терпение пророк ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ , не дождавшись окончания срока, установленного Богом, снова покинул их.

После ухода Юнус ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ на Нинову надвинулись чёрные облака. Горожане срочно направились к нему, чтобы признать его пророческую миссию и раскаяться. Не найдя его, они отправились к другому праведнику. Тот сказал, что, если горожане не раскаются перед Всевышним, то через два дня будут уничтожены. Тогда жители взошли на холм и стали молить Аллаха о пощаде. Господь сжалился над ними и простил их. Чёрные облака над городом стали рассеиваться. Эти события произошли в день Ашура. Народ Ниновы стал единственным, который вовремя раскаялся в грехах и избежал сурового наказания.

Корабль

Поняв, что Бог простил их, радостные горожане выбежали на улицы и стали искать Юнуса ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ ; он же увидел, что его народу удалось избежать наказания, но не решился входить в город, так как опасался, что его снова объявят обманщиком. Пророк ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ отправился к реке Тигр и сел на корабль, чтобы отплыть из тех мест, хотя Всевышний не давал ему такого указания.

Корабль вышел в открытое море и вдруг неподвижно застыл на воде. Команда решила, что на корабле находится беглый раб, и по обычаю для его выявления предложили кинуть жребий – на кого он выпадет, того должны были бросить в море для спасения остального экипажа. Тогда Юнус ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ сказал, что он и есть беглый раб, но ему ответили, что он слишком благородный человек и не похож на раба. Трижды бросали жребий, и трижды он указывал на Юнуса ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ . Тогда люди сказали, что, наверное, он действительно в чём-то очень сильно провинился, и выбросили его в море.

Мольба, которую читал пророк Юнус ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ в чреве кита:

Кит

لَا إِلَهَ اِلَّا اَنْتَ سُبْحَانَكَ اِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

Это мольба содержит в себе великие фразы:

لَا إِلَهَ اِلَّا اَنْتَ

Этими словами человек свидетельствует о том, что нет бога, который достоин поклонения, кроме Аллаха, Свят Он и Велик.

سُبْحَانَكَ

Этими словами мы свидетельствуем, что Аллах пречист от всех недостатков, которых не подобает Его Величию.

اِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

Этими словами мы признаём свои ошибки и недостатки, и просим Всевышнего простить наши грехи.

Эта мольба является самой лучшей, которую читает человек для удовлетворения своих нужд и надежд, а также в преодолении тягот и бед. Эта такая мольба и поминание, посредством которой верующий обретает утешение и спокойствие, когда он обращается к Всевышнему, будучи убеждённым в силе и мощи Создателя, Который даст выход из бедственных ситуаций.

Мольба

Пророки (мир им) крепко придержались этой мольбы, и когда пророк Юнус ﻋﻠﻳﻪﺍﻠﺳﻼﻡ находился в заточении в чреве кита, в глубинах моря, окружённый мраком, то тогда тоже не потерял надежду и обратился за помощью к Господу и прочитал эту мольбу. И Всевышний благоденствовал его ответом на мольбу и вызволил из заточения. Отмечая достоинство этой мольбы, Аллах говорит в Коране:

وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَى فِي الظُّلُمَاتِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

Понравился материал? Пожалуйста, расскажите об этом окружающим, сделайте репост в соцсетях!

Оценить 916 0

Куракова Вера Васильевна

Шупашкар хулинчи 49-мĕш вӑтам шкулта

чӑваш чĕлхипе литературине вĕрентекенсем

Ĕҫ ҫынна илем кÿрет

Паянхи пурнӑҫа илес пулсассӑн, ҫын хӑйне вӑйлӑ туясси тĕрлĕ сӑлтавран килет: ҫемье тĕрекĕнчен, тус-юлташ пурринчен,ĕҫ вырӑнĕнчен, сывлӑх ҫирĕп пулнинчен,ӑс- тӑн чун-чĕре пуянлӑхĕнчен, пурнӑҫа тĕрĕс пурӑнма пĕлменинчен, пултаруллӑхран, кашни тĕллеве пурнӑҫлама пĕлменинчен…

Ырми-канми ĕҫлекене те, ача- пӑча ÿстерекене те, ҫукран пур тӑвакана та, ырӑ йӑла-йĕркене тытса пыракана та ĕҫчен-маттур, ҫивĕч ҫын тетпĕр. Ĕҫ-вӑл пурнӑҫ тыткӑчи,илемĕ. Пĕр-пĕрне ӑнланса, пулӑшса пырсан ҫеҫ ĕҫ ӑнать, ырӑ ят сарӑлать. Ĕҫрен хӑраман, таса чун чĕреллĕ, ырӑ ĕмĕтлĕ ҫын кӑна пулма пултарать.

Ҫĕр ҫинче ҫын алли тĕкĕнмен ĕҫ ҫук та пулĕ. Пурнӑҫа лайӑхлатас тесен кашни ҫыннӑн хӑйне килĕшекен пĕр- пĕр ĕҫе суйласа илмелле. Ҫав ĕҫре чун-чĕрене хурса ĕҫлемелле, ҫитĕнÿсем тумалла, малалли пурнӑҫ ҫинчен шухӑшламалла.

Ĕҫ- пурнӑҫ тытать, ĕҫ телей кÿрет. Кашни ҫыннӑн хӑйĕн ĕҫе, хĕлĕ.Хӑв юратнӑ ĕҫе пĕр кун хаушшинче суйласа илме май ҫук. Ҫапах та пĕр-пĕр ĕҫе кӑмӑлласси пĕчĕкренех палӑрать.

Ҫĕр ҫинче мĕн пур ĕҫе ҫыннӑн ӑста аллипе, ӑс-хакӑлĕ тӑвать.Ĕҫ чӑнлӑх,сӑпайлӑх,тараватлӑх – чӑваш ҫынсен ҫак ырӑ енĕсем кашни ҫынра пулччӑр тессе шухӑшлатпӑр.

Паллах, кашни ҫыннӑн хӑйĕн ĕҫе-хĕлĕ, хӑйĕн телейĕ. Чылай ҫынсенчен илтме пулать. Ĕҫе уява кайнӑ пек каятӑп, ĕҫре мана питĕ лайӑх, ĕҫтешĕсемпе килĕштерсе ĕҫлетпĕр, эпĕ ĕҫ вырӑнне ҫухатасран темрен хӑранӑ пек хӑратӑп теҫҫĕ. Хӑшĕ-пĕрисем хӑйсен валли хӑйсемех ĕҫ вырӑнне тупаҫҫĕ, хӑшĕ-пĕрисем вара ашшĕ-амӑшĕн ĕҫне малалла тӑсаҫҫĕ, теприсем ашшĕ – амӑшĕ каланипе, ыттиссем ҫут ҫанталӑк панӑ талантпа ĕҫлеҫҫĕ.

Паллах тĕнчере пур професси те лайӑх, пур професси кирлĕ. Анчах та пĕтĕм ҫын пултаруллӑ ҫуралаймасть. Пĕр ĕҫех пĕри лайӑх ĕҫлет, теприн пулсах пĕтеймест. Пурте артист та ÿнерҫĕ те пулаймасть. Ҫавӑнпа та ҫыннӑн хӑй мĕн тума пултарассине шута илсе, камӑлĕ хӑш ĕҫ патне туртӑнать – ҫавна суйласа илмелле.

Сӑмахран: мана вĕрентекен ҫуралсанах, ашшĕ чупса пынӑ тет, аллине тытрĕ тет те чуптуса ҫапла каларĕ тет. Манӑн хам вилличен сана учитель пулнине курасчĕ терĕ тет. Ашшĕ ĕнчи тӑвансем пурте вĕрентекенсем пулса ĕҫленĕ хӑй хĕрне те учитель тӑвасшӑн пулнӑ, паллах ашшĕн пехилĕ ҫитнĕ пуль. Апла пулсан вӑл ҫуралсанах вĕрентекен пулма ĕмĕтленнĕ ача пулса тухать.

Чӑнах та вĕрентекенĕн хӑйĕн чӑн-чӑн ҫын пулмалла: ырӑ кӑмӑллӑ, сӑпайлӑ, таса чунлӑ, культурӑллӑ, ҫивĕч, ĕҫчен, ӑслӑ – тӑнлӑ, культурӑллӑ пулмалла. Ачасемпе пĕр чĕлхе тупни - пысӑк талант..

Манӑн вĕрентекен пуринчен те ырӑ, пултаруллӑ, хисеплĕ, чуна ҫывӑх, кирек кама та ӑнланма, темĕнле йывӑр ыйтӑва тивĕҫлĕ татса пама пултаракан ҫын. Вĕрентекен ача амӑшĕ пек ыррине ҫеҫ сунать, ырӑ-сывӑ, тĕрĕс тĕкел ӑслӑ- тӑнлӑ ҫын тӑвасшӑн тӑрӑшать.

Учитель ĕҫе ҫӑмӑл маррине пурте ӑнланаҫҫĕ.Чӑнипех те шкулта, чӑтӑмлӑ та ырӑ шухӑш-кӑмӑлла вĕрентекенсем ĕлеҫҫĕ.

Этемĕн тепĕр лайӑх ĕҫе - вӑл хӑйĕн чун илемĕшĕн те тӑрӑшма пултарни. Ку ҫынна тата та вӑйлӑрах тӑвать. Ҫавӑн пекех илемлĕ тĕрлĕрен илемлĕ япаласем тума вĕрентет. Халĕ ĕнте ҫын-вĕҫме кӑна мар, шӑтӑк евĕр янӑравлӑ шӑрантарса юрлама, тӑпӑл – тӑпӑл ташлама, хут ҫине пурнӑҫри сӑнсене чӑн пурнӑҫри пекех ÿкреме, йĕри-тавралӑха тĕрĕ-эрешпе илемлетме, кино калӑплама, илемлĕ сӑвӑ – калавсем ҫырма пултарать. Ҫын ĕҫĕсене ĕҫленĕ чухне ҫын ҫакӑнта хӑйĕн чун телейне тупать. Ĕҫ вӑл – халӑхӑн тарӑн ӑсӑпе тĕрĕслĕх туйӑмĕ, таса кӑмӑл-сипечĕпе ҫынна пысӑкӑн юратни, чун илемĕпе характер ҫыпӑҫулӑхĕ, сӑмах-юмах виҫелĕхĕпе юрӑ-сӑвӑ хитрелĕхĕ.

Этеме ĕҫ ҫуратнӑ теҫҫĕ. Ĕҫ ӑна ҫын тунӑ. Ҫын вара хӑй таврашĕнчи ҫут ҫалталӑка улӑштарса тем тĕрлĕ япала шухӑшласа кӑларнӑ. Те хӑйне пурӑнма ҫӑмӑл пултӑр тесе, те хӑйне хуҫа пек тытма, те хӑйне шанчӑклӑ та ҫирĕп туйма…

Ырӑ сӑмах, ырӑ шухӑш, ырӑ ят хӑварас тесен ҫыннӑн йывӑҫ лартмалла, ача ҫуратса тĕрĕс-тĕкĕл ÿстермелле, пÿрт лартмалла теҫҫĕ.

Мана чӑнахах та учителĕн пархатарлӑ ĕҫĕ питĕ килĕшет. Кашни вĕрентекенех хăйĕн вĕренекенĕсем сапăр та хастар чун-чĕреллĕ çынсем пулччăр тесе тăрăшать, ырă шухăш-ĕмĕтпе пурăнать. Вăл çĕр çинчи çĕршер професси валли тÿрĕ чунлă çынсем вĕрентсе хатĕрлет. Тÿрĕ чунлă çынсем — саккунлăхпа йĕркелĕхе пăхăнакансем. Ку вара — çĕр çинчи, хамăр хушăри тăнăçлăх никĕсĕ. Çакăнта мар-и учителĕн пархатарлă ĕçĕ?

Учитель ĕçĕ питĕ яваплă ĕç. Пурне те пĕлесшĕн çунакан таса чунлă шăпăрлансемпе пĕлÿлĕх тĕнчинче çÿрени, мĕн пĕлнине пĕлменнисемпе тавçăрайманнисем патне çитерме тăрăшни мăнаçлантарать, хавхалантарать, чунра савăнăç вăратать. Чăнах, хăвăн ăс-тăнна, пултарулăхна ыттисене парнелесси — сăваплă ĕç. Кашни вĕрентекен хăйĕн пурнăçне пархатарлă ĕçпе ирттерет. Учитель ĕçĕ çăмăл маррине пурте ăнланаççĕ. Хăйĕн чун пуянлăхĕпе çамрăксене те çынсене юратса хисеплеме, ĕçчен те йĕркеллĕ çын пулма вĕрентет.

Мĕнле хисеплемĕн-ха вĕрентекене? Вăл кашни ачан пурнăçĕпе, савăнăçĕ-хуйхипе, терт-нушипе пурăнать. Кашни вĕренекене хăй ачине юратнă пек юратать, йывăр вăхăтра пулăшать, унпа пĕрле савăнать те, кулянать те. Педагог вăл пĕр вăхăтрах чун инженерĕ те. Ачан чунне вĕрентекен пек тата кам ăнланма пултарать-ши? Тата кам унран ытла ача чунне витĕр курать, ăна сăваплă витĕм кÿрсе çĕр-шыва, ашшĕ-амăшне, тăванĕсене, юлташĕсене юрăхлă та тивĕçлĕ çын ÿстерме хевте çитерет?

Педагогсем — кашни ача шăпинче ырă йĕр хăваракансем, кашни ачан ăс-тăнĕпе характерне çирĕплетсе, ăсталăхне аталантарса пурнăç çулĕ çине кăларакансем.

Читайте также: