Нервная система сочинение на английском

Обновлено: 04.07.2024

1. Nerves lead from the spinal cord or from the brain to each part of the body. Then they lead from each part of the body back to the brain or spinal cord. The brain and spinal cord are the centres of this system of nerves.

2. All parts of your body are connected by nerves. The nerve cells with their fibres make up the nervous system. When we study one

Fig. 13. Diagram to illustrate some of the more important centres in cerebral hemispheres

nerve cell, we see that it has a long fibre at one end and short fibres at the other. The nerve cells send impulses to each other by means of the fibres at their ends. These fibres do not actually touch but are so close to each other

that an impulse can travel from one fibre to another. Physical agents

become stimuli for nerve terminals by transferring energy from the external world to the nerve terminals.

3. Thus all nerve cells connect with each other. There are millions of these connecting nerve cells. Thus a stimulus from any part of the body can reach any other part of it. In the spinal cord and brain, the nerve cells connect with each other by their connecting fibres. Outside the spinal cord and brain, certain long fibres are grouped together forming nerves. Each nerve is made up of thousands of nerve fibres together in a bundle, as a cable is made up of separate wires.

The Brain Centre of the Nervous System

4. We know the nerves to carry impulses to the brain. We know that the brain sends these impulses along so that they go to the right place. The brain is made up of three parts. The cerebrum sits like a cap on the cerebellum. And the medulla is that long portion connecting the brain with the spinal cord. The cerebrum has certain parts that do certain work. Studying human beings with accidential injuries of brains helped scientists to get information about these areas. For instance they have discovered that the part for thought, memory, and feeling is found in the front of the cerebrum. The part for hearing is found at the side of the cerebrum, and the part for sight in the back of the cerebrum.

when the dentist pulls a tooth. What the novocaine does is preventing the impulses from getting to the brain from the nerve in the tooth.

6. The cerebellum is the centre for making your muscles work as a team. The medulla is the centre of certain of our most important acts: breathing and heartbeat, on which life itself depends. The medulla is also capable of controlling acts such as swallowing and yawning.

Для нервной системы. Мозг и нервы

1. Нервы провод от спинного мозга или от головного мозга к каждой части тела. Затем они должны привести к каждой части тела обратно в мозг или спинного мозга. головного мозга и спинного мозга, центров этой системы нервы.ветровому 2. Все части вашего тела соединены нервы. В нервные клетки с их волокон в нервной системе. Когда мы один прошлом месяцеветровому рис. 13. Схему, на которой показаны некоторые из наиболее важных центров в мозговые полушария

, импульс может совершать поездки из одного волокна в другой. Физические факторы прошлом месяцеветровому рис. 13. Схему, на которой показаны некоторые из наиболее важных центров в мозговые полушария

, импульс может совершать поездки из одного волокна в другой. Физические факторы прошлом месяцеСтать стимулы для терминалов нервно-паралитического действия, передачи энергии от внешнего мира к нервно-клеммы.ветровому 3. Таким образом, все нервные клетки соединяться друг с другом. Существуют миллионы этих подключение нервных клеток. Таким образом стимул из любой части тела могут достичь какой-либо другой части. В спинного мозга и мозга нервные клетки соединяться друг с другом при помощи соединительных волокон.За пределами спинного мозга и головной мозг, некоторых длительным волокна сгруппированы вместе образуя нервы. Каждый нерв состоит из тысяч нервные волокна вместе в пакете, как кабель состоит из отдельных проводов.ветровому головного мозга центр нервной системы

4. Мы знаем, что нервы для импульсов в мозг. Мы знаем, что мозг посылает эти импульсы вместе с тем, чтобы они не находились в нужном месте.Мозг состоит из трех частей. Пятна cerebrums сидит как крышку на мозжечок. И medulla, часть подключение головного мозга с спинного мозга. Пятна cerebrums имеет некоторые детали, которые некоторые работы. Изучение людей с accidential телесных повреждений мозга помогла ученым чтобы получить информацию об этих районов. Например они обнаружили, что для мысли,Памяти, и ощущение будет найден в передней части пятна cerebrums. Для слушания - это найти на стороне пятна cerebrums, и части для видимости в задней части пятна cerebrums.ветровому 5. Многие эксперименты показали, что мозг - это центр чувство и понимания. В нервные клетки головного мозга могут быть "спячке" с эфиром или других анестетиков.В medulla - центр некоторых наших наиболее важных актов: дыхание и сердцебиение, от которой зависит сама жизнь. В medulla также в состоянии контролировать такие акты, как глотания и плакса.Затем мозг не чувствует никаких импульсов от. Иногда в нервные клетки рядом с частью нашего органа может быть бесцельным времяпрепровождением, а, как

при зубной врач тянет зуб. Что а не мешает импульсов в мозг остеоартроз в зуб.ветровому 6. В мозжечок является центром принятия решений ваши мышцы работать как группа.

2 Прослушайте и прочитайте. Запишите пять новых вещей, которые вы узнали о мозге и нервной системе. Расскажите своему партнеру.
Посмотреть ответ

3 Портфолио: Используйте информацию в тексте, чтобы составить викторину о нервной системе. Обменяйтесь с партнером и ответьте на вопросы викторины друг у друга.
Посмотреть ответ

1
The nervous system is the control centre of the body. It consists of the brain the spinal cord, which runs from the brain and down through your backbone, and a gigantic network of nerves.
2
The brain is like the central computer for the nervous system. It receives messages from different parts of the body, and then tells the body how to react. If you touch a hot pan by accident, for example, the nerves in your skin form a message of pain. The message gets passed on through the nerves in the spinal cord to the nerves in the brain. The brain takes this message, translates it, then sends a message back telling the muscles to pull your hand away from the heat. This all happens in less than a second!
3
The brain is a very complex organ with many different parts. The biggest part is the cerebrum, responsible for intelligence, memory, personality, emotion, speech and the ability to feel and move. Next is the smaller cerebellum, controlling balance, movement and coordination, and the brain stem. This is responsible for taking in, sending out and coordinating all of the brain's messages - just like a secretary! It also controls many automatic body functions such as breathing, heart rate and digestion. The thalamus carries messages from the sensory organs like the eyes, ears, nose and fingers to the cerebrum, and the hypothalamus controls other automatic processes such as body temperature and appetite. Lastly, there is the tiny pituitary gland, which produces and releases hormones to control growth, metabolism, our response to stress, and many other things.
4
Nerve cells, or neurons, are like long, thin threads with fingers, called dendrites, at each end. The dendrites of one neuron almost touch the dendrites of the next neuron. When a neuron is stimulated, by heat, touch or sound, for example, or by some other message, it actually generates a tiny electrical signal. This releases chemicals that enable the signal to be passed on from the dendrites of one neuron to the next, until the message reaches the brain. The brain alone contains around 100 billion neurons!

Главная задача сайта: помогать школьникам и родителям в решении домашнего задания. Кроме того, весь материал совершенствуется, добавляются новые сборники решений.

The nervous system is one of the most complex of all human body systems. More than 10 billion nerve cells are operating constantly all over the boy to coordinate the activities we do consciously and voluntarily, as well as those that occur unconsciously or involuntarily. We speak, we move muscles, we hear, we taste, we see, we think, our glands secrete hormones, we respond to danger, pain, temperature, touch, we have memory, association, discrimination – all of these composing a small number of the many activities controlled by our nervous system.

Nerve cells collected into bundles called nerves carry electrical messages all over the body. External stimuli, as well as internal chemicals such as acetylcholine, activate the cell membranes of nerve cells so as to release stored electrical energy within the cells. This energy when released and passed through the length of the nerve cell is called the nervous impulse. External receptors, like sense organs, as well as internal receptors in muscles and blood vessels receive and transmit impulses to the complex network of nerve cells in the brain and spinal cord. Within this central part of the nervous system, impulses are recognized, interpreted, and finally relayed to other nerve cells which extend out to all parts of the body, such as muscles, glands, and internal organs.

The nervous system can be classified into two major divisions: the central nervous system (CNS) and the peripheral nervous system. The CNS consists of the brain and spinal cord. The peripheral nervous system consists of 12 pairs of cranial nerves, which carry impulses between the brain and the head and neck, and 31 pairs of spinal nerves, which carry messages between the spinal cord and the chest, abdomen, and extremities.

In addition to the spinal and cranial nerves (whose functions are mainly voluntary and involved with sensations of smell, taste, sight, hearing, and muscle movements), the peripheral nervous system consists of a large group of nerves which function involuntarily or automatically without conscious control. These peripheral nerves are those of the autonomic nervous system. This system of nerve fibers carries impulses from the central nervous system to the glands, heart, blood vessels, and the involuntary muscles found in the walls of tubes like the intestines and hollow organs like the stomach and urinary bladder. These nerves are called efferent, since they carry impulses away from the central nervous system.

Some of the autonomic nerves are called sympathetic nerves and others are called parasympathetic nerves. The sympathetic nerves stimulate your body in times of stress and crisis, i.e., increase heart rate and forcefulness, dilate airways so more oxygen can enter, increase blood pressure, stimulate the adrenal glands to secrete epinephrine (adrenalin), and inhibit intestinal contractions so that digestion is slower. The parasympathetic nerves normally act as a balance for the sympathetic nerves. Parasympathetic nerves slow down heart rate, contract the pupils of the eye, lower blood pressure, stimulate peristalsis to clear the rectum, and increase the quantity of secretions like saliva.

Exercise 1.Translate into Russian:

To increase blood pressure; peripheral nerves; spinal cord; nerve cells; nervous impulse; blood vessels; intestines; saliva; involuntary movements; efferent.

Exercise 2.Translate into English:

1) Хребет є низкою нервових тканин, поєднаних у спинному хребті.

2) Гіпоталамус (hypothalamus) містить нейрони, що контролюють температуру тіла, сон, апетит, а також такі емоції, як страх та задоволення.

3) Нейрони та нерви є паренхімальними (parenchymal) тканинами нервової системи, тобто вони виконують основну роботу системи тим, що проводять імпульси по всьому тілу.

4) Мозок – це первинний центр регуляції й координації життєдіяльності усього організму.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

План-конспект урока по английскому языку

Дата: _______

Тема: Нервная система

Тип урока: комбинированный

- активизировать познавательную деятельность учащихся;

-изучение строения нервной системы;

- способствовать развитию умений учащихся обобщать полученные знания, проводить анализ, синтез, сравнения, делать необходимые выводы;

- обеспечить ситуации, способствующие развитию умений анализировать текст;

Воспитательная:

- развитие интереса учащихся к человеческому организму;

-способствовать развитию творческого отношения к учебной деятельности;

-обеспечить условия для воспитания положительного интереса к изучаемому предмету.

Оборудование: учебник, аудиозапись

Орг. момент. Приветствие и речевая разминка (warm-up).

The nervous system

T: Brain, spinal cord, backbone, network… How do you think – why did I write these words?

P: They are the part of nervous system.

T: Yes, you are right. From the course of biology you must know the main role of the nervous system.

P: It is the control centre of the body.

T: Today we’ll speak about the nervous system, its parts and their functions.

T: Your home task was to translate the main parts of the brain. Let’s read them and translate. Brain cerebrum, thalamus, hypothalamus, pituitary gland, brain stem, spinal cord, cerebellum.

Чтение с целью поиска конкретной

T: Please read the text and match the headings A-E to the sections 1-4. There is one extra heading. Be attentive!

Чтение и аудирование с целью поиска основной идеи.

-аудирование, чтение стихотворения

CD 4 track 05

T: Now we will work in pairs. We will listen and read the text. During the listening write down five new things you have learnt about the brain and nervous system. Tell your partner.

P: 1 The nervous system consists of the brain, the spinal cord and a network of nerves.

(Нервная система состоит из головного мозга, спинного мозга и сети нервов)

2 The brain works as the 'central computer' for the nervous system.

3 The biggest part of the brain is called the cerebrum.

(Самая большая часть мозга называется головной мозг)

4 The brain contains about a billion nerve cells.

(Мозг содержит около миллиарда нейронов)

5 The Thalamus carries messages to the sensory organs.

T: Who wants to tell about the new things from this text?

Физ. Минутка для глаз

T: Let’s have a rest! Let’s do some exercises for your eyes.

Работа с ЛЕ/ Чтение с детальным пониманием прочитанного.

T: Divide into four groups. Read this text again and make up a quiz about nervous system. You have to make up 10 questions. And then we will play a little. Each group will ask the questions and other three groups will answer it.

1 Name the three parts of the nervous system. (3)

(Название трех частей нервной системы)

2 Which part of the body controls the nervous system? (1)

(Какая часть тела контролирует нервную систему?)

3 What is the biggest part of the brain called? (1)

(Как называется самая большая часть мозга?)

4 What does the cerebellum do? (3)

( Что делает мозжечок ?)

5 Which part of the brain carries messages from the sensory organs? (1)

6 Which part of the brain is responsible for metabolism? (1)

(Какая часть мозга ответственна за метаболизм?)

7 What is another name for 'nerve cells'? (1)

8 How many nerve cells does the human brain contain? (1)

(Сколько нейронов содержит человеческий мозг?)

T: Good job! Now please open your workbooks, write down the date. Today it’s the 28 th of October. You should write the missed words in the blanks. Use the text.

T: Today you knew some new information about nervous system and brain. Was it useful for you? Why?

T: do the exercise_____

Итоги урока, выставление оценок.

Good job! Your marks are…

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания

  • Сейчас обучается 932 человека из 80 регионов


Курс профессиональной переподготовки

Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации

  • Сейчас обучается 1148 человек из 83 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Дистанционные курсы для педагогов

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 602 718 материалов в базе

Материал подходит для УМК

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 05.11.2018 2247
  • DOCX 19.8 кбайт
  • 43 скачивания
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Куницына Ирина Леонидовна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Школьник из Сочи выиграл международный турнир по шахматам в Сербии

Время чтения: 1 минута

Инфоурок стал резидентом Сколково

Время чтения: 2 минуты

В Белгородской области отменяют занятия в школах и детсадах на границе с Украиной

Время чтения: 0 минут

В Ростовской и Воронежской областях организуют обучение эвакуированных из Донбасса детей

Время чтения: 1 минута

Минпросвещения России подготовит учителей для обучения детей из Донбасса

Время чтения: 1 минута

В приграничных пунктах Брянской области на день приостановили занятия в школах

Время чтения: 0 минут

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Brain-мозг (название всего органа), cerebrum – мозг (бОльшая часть того, что называется brain), cerebellum - мозжечок, thalamus - таламус, hypothalamus - гипоталамус, spinal cord – спинной мозг, brainstem – мозговой ствол, pituitary gland - гипофиз, neuron - нейрон, cell - клетка, thread - нить, dendrite - дендрит, backbone - позвоночник, heart rate – частота сердцебиения, digestion- пищеварение

ОСНОВНАЯ ЛИТЕРАТУРА ПО ТЕМЕ УРОКА

ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ ДЛЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОГО ИЗУЧЕНИЯ

The nervous system consists of the brain, the spinal cord and an enormous network of nerves.

The spinal cord runs from the brain and down through the backbone.

The brain is a very complex organ. Its biggest part is the cerebrum which is responsible for our personality, memory, intelligence, emotions and feelings, speech, the ability to move.

The smaller cerebellum controls balance, coordination and movements.

The brainstem is responsible for all the brain’s messages and controls a lot of automatic body functions such as breathing, heart rate and digestion.

The thalamus carries messages from the eyes, ears, nose and fingers to the cerebrum.

The hypothalamus controls many automatic processes, for instance, temperature and appetite.

The pituitary gland is tiny but it is responsible for hormones.

Nerve cells are called neurons.

They look like long thin threads with fingers at each end.

These “fingers” are called dendrites.

When a neuron gets a message, it produces a tiny electric signal which releases chemicals and the signal passes from the dendrites of one neuron to the next, At last, the message reaches the brain.

Thus, the nervous system is the control system of our body and it influences our health.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНЫХ ЗАДАНИЙ

ЗАДАНИЕ 6: Восстановление последовательности элементов горизонтальное / вертикальное

Make up the sentences from the parts:

1. the, is, system, our, system, control, of, nervous, body, the

2. gland, for, tiny, but, the, responsible, pituitary, it’s, hormones, is.

3. eyes, cerebrum, carries, from, the, the, and, messages, nose, fingers, the, to, thalamus, ears.

4. movements, controls, balance, small, coordination, cerebellum, and, the.

1. The nervous system is the control system of our body.

2. The pituitary gland is tiny but it’s responsible for hormones.

3. The thalamus carries messages from the eyes, ears, nose and fingers to the cerebrum.

4. The small cerebellum controls balance, coordination and movements

1.Задание проверяет знание порядка слов как в простом, так и в сложном предложении.

2.Внимательно читаете все слова в цепочке

3. Находите грамматическую основу как главного, так и придаточного предложения

4.Устанавливаете зависимость прочих членов предложения от каждой грамматической основы.

5. Если вы поняли, что имеете дело с придаточным предложением, то находите связку – наречие или союзное слово – и устанавливаете, какой тип придаточного предложения перед вами: относительное, причины, следствия или результата.

6. Соединяете все члены сложного предложения

7. Внимательно читаете полученное предложения ещё раз, помня о порядке слов и обращая особое внимание на употребление артиклей, местоимений разных групп, предлогов и союзов.

ЗАДАНИЕ 3 : Выбор элемента из выпадающего списка

Текст задания: Choose the right answer:

1. The spinal cord/brain stem runs from the brain and down through the backbone.

2. The biggest part of the brain is the cerebrum/cerebellum.

3. The cerebrum/cerebellum controls balance, coordination and movements.

4. The thalamus/hypothalamus controls many automatic processes, for instance, temperature and appetite.

5. The pituitary gland/hypothalamus is tiny but it is responsible for hormones.

6. Nerve cells are called dendrites/neurons.

1.Задание проверяет знание ЛЕ, изученных на уроке.

2.Внимательно читаете каждое предложение, обращая внимание на то, какая часть речи требуется после слова, где вам следует сделать выбор (в случае, если на выбор даются разные части речи).

3. Вспоминаете слова и выражения, изученные на уроке

4. Выбираете слово, подходящее по смыслу и значению

5.После выполнения задания внимательно читаете полученные предложения ещё раз.

Читайте также: