Вставьте в пропуски выражения по смыслу и кратко ответьте на вопросы после письма 1 everyday

Обновлено: 30.06.2024

1) Paula is a student, but she has a part-time evening job as a receptionist in a night club in Buenos Aires.

When do the customers arrive?

'Our customers are usually tourists – they come at about 9.00 to see the tango show.'

What time do you start?

'I come to work at 8.00 every night of the week. The show starts at 10.00 and finishes a little after midnight.'

Do you like your job?

'Yes, I like the job. I meet people and I use my languages. I eat here after the customers leave, and I get home at about 1.00 a.m.'
2) Ri ccardo works in a factory in Italy. He works shifts. One week he works in the mornings between 6.00 a.m. and 2.00 p.m., the next week he does afternoons, from 2.00 p.m. to 10.00 p.m. Then he works the night shift. This starts at 10:00 p.m. and finishes at 6.00 a.m. 'I'm single, so the shifts are OK. I don't work at the weekend. I see my friends then.'
3) Mercedes works in a travel agency in Almeria in Spain. She has a full-time job but her day is in two parts. The office opens between 8.00 a.m. and 1.00 p.m. Then it opens again at 5.00 p.m. and closes at 7.00 p.m. 'It's about half an hour from the house to my office. It's a very long day, and I work on Saturday too.'
a) Who of these people work full-time? Кто их этих людей работает полный рабочий день? Mercedes

b) Who of these people work on Saturdays? Кто из этих людей работает по субботам? Paula and Mercedes

c) Who of these people meet different people every day? Кто из этих людей встречается каждый день с разными людьми? Paula and Mercedes

d) Who leaves work in the middle of the working day? Кто уходит с работы в середине рабочего дня? Mercedes and Riccardo

e) Who eats after midnight? Кто ест после полуночи? Paula

f) Who only works in the daytime? Кто работает только в дневное время? Mercedes

False '>2. Прочитайте предложения. Отметьте, какие из них соответствуют действительности, какие – нет.

b) Factory workers give help and ideas to customers. False

c) A part-time job is an eight-hour day every day. False

d) Travel agencies sell tickets for visits to other countries. True

e) Receptionists produce food and drinks. False
3. Вставьте подходящие по смыслу слова в пропуски и п одчеркните. Переведите предложения .

job, career, occupation, shifts, temporary, permanent,

unemployed, full-time, self-employed, part-time

a) Jane has got a temporary job. She's working for two weeks while the receptionist is on holiday. Джейн устроилась на временную работу. Она работает две недели, пока секретарша в отпуске.

b) Ralph has been unemployed since he lost his job last year. He just can't find any work. Ральф был безработным с тех пор, как потерял работу в прошлом году. Он просто не может найти никакой работы.

c) He's got a part-time job. He only works ten hours a week. У него работа на полставки. Он работает всего десять часов в неделю.

d) I have plenty of work and I can do most of it at home. I'm self-employed, so I'm my own boss. У меня много работы, и большую ее часть я могу сделать дома. Я работаю на себя, так что я сам себе хозяин.

e) Margaret decided that she couldn't work full-time after she had children. She decided to work two days a week. Маргарет решила, что не сможет работать полный рабочий день после того, как у нее появятся дети. Она решила работать два дня в неделю.

f) I'm hoping to have a career in medicine. I want to become a surgeon. Я надеюсь сделать карьеру в медицине. Я хочу стать хирургом.

g) 'What do you do?' means 'What's your job? or 'What's your occupation?' "Чем вы занимаетесь?" означает "В чем заключается ваша работа? или: "Какая твоя профессия?"

h) You've had six employers in the last two years. It's time you found a permanent job! За последние два года у тебя было шесть работодателей. Пора тебе найти постоянную работу!

i) If you work shifts, you work at different times of the day or night. Если вы работаете посменно, вы работаете в разное время дня и ночи.
4. а) Распределите профессии на три категории

carpenter, lawyer, labourer, teacher, accountant, plumber,

telephone engineer, cleaner, doctor, journalist

a) unskilled manual worker: labourer, cleaner

b) skilled manual worker: carpenter, plumber, telephone engineer

c) professional: lawyer, teacher, accountant, doctor, journalist

б) Опишите каждую работу, используйте слова упражнений 3 и 4 а).

Образец: 40 hours a week July-September cleaning in a factory ( full-time temporary cleaner )

a) 8 hours a week all year, teaching children (part-time permanent teacher)

b) 40 hours a week all year, putting in new telephone lines (full-time permanent telephone engineer)

c) 40 hours a week, checking financial accounts (working for yourself) (self-employed)
5. Поставьте слова в нужном порядке, чтобы получились вопросы (см. Грамматический справочник §8). Переведите.

1) do / you / What / do / ? What do you do? Что ты делаешь?

2) full-time / Do / work / you / ? Do you work full-time? Ты работаешь полный рабочий день?

3) your job / permanent / Is / temporary / or / ? Is your job permanent or temporary? Твоя работа постоянная или временная?

4) you / Where / work / do / ? Where do you work? Где ты работаешь?

5) When / and / you / start/ finish / do / your work / ? When do you start and finish your work? Во сколько ты начинаешь и заканчиваешь свою работу?

6) you / do / your / job / like / Why/ ? Why do you like your job? Почему тебе нравится твоя работа?

7) you / do / study / Why/ at the University /? Why do you study at the University? Зачем ты учишься в университете?

8) career / What / you / do / to have / hope/ ? What do you hope to have career? Какую карьеру вы надеетесь сделать?
6. Напишите 10-15 предложений о своей работе (если не работаете, о работе родителей или друга). Используйте вопросы как план и выражения из упражнений.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Учимся писать письмо. Тренировочные упражнения

1. Прочитайте фразы (1-15), которые вы можете употребить в различных частях письма. Подумайте, где именно. Заполните таблицу их номерами.

1. Waiting for your letter .

2. Thanks for your letter.

4. Say hello to everyone.

8. Lots of kisses,

1 1 . All the best,

1 2 . Dearest Jane,

1 3 . It was nice to hear from you.

1 4 . Well, that's all for now.

Начальные фразы письма

Заключительные фразы письма

Концовка перед подписью

2. В этом письме перепутаны части. Расставьте их по порядку и заполните таблицу их номерами.

B. If we can't stay outdoors, could you find out what we could do indoors? Perhaps we could go to a museum or somewhere else.

C. I'm glad to learn that you're having fun in London. By the way, I'm coming to see you next

weekend, and I'm really looking forward to joining you.

D. Thank you for your last letter. Sorry, I haven't written sooner, but I've been very busy at

F. I hope it won't rain because I'd also like to visit some of London's famous parks. I've heard

that Hyde Park is really beautiful in autumn.

G. I'm finishing, I have to do some homework. See you on Friday evening.

I. First of all, I'd like to go on the London Eye. I've heard that the views are fantastic, especially

if the weather is good.

3. В этом письме перепутаны части. Расставьте их по порядку и заполните таблицу их номерами ( A - G ).

B. Unfortunately ( к сожалению ), its happiness didn't last long. It had a terrible stomachache and we took it to the vet. What a great man! He wasn't afraid of Bobby's sharp teeth and gave that naughty dog a real treat.

D. Anyway ( как бы то ни было ), I'd better go now. Mum wants me to help with the shopping before I do my homework.

F. Thanks for your letter. It was great to hear from you! I'm really glad your dog's much better now.

G. Well, you know the kids in my class are really friendly and we often have parties together. Three days ago I was at a birthday party. We had a lot of fun. We were dancing, listening to music, playing games. When we sat down to have a birthday cake we didn't find it on the table! But believe me, there was a very happy dog under the table!

4. Напишите адреса правильно .

l. High Street, 7009 225, Australia, 105, Melbourne

2. United Kingdom, Radcliffe Street, NE 22 4RD, Manchester, 24

3. USA, 42nd Street, Washington, John Maxwell, 15, 20036

5. Ваш друг прислал вам письмо, но некоторые слова и выражения пропущены. Вставьте их по смыслу и восстановите правильный адрес.

(3) Thanks for your letter .

(4) another thing

(8) to start with

(9) wait to see you.

(10) looking forward to meeting you

23, Randall Street

Brighton BX 1002

(2)________________I was so glad to hear that you're going to visit us this summer here in Brighton. Let me tell you about some of the things we'll be able to do while you are here.

(3)________________, we'll play paintball with my friends in the woods behind our house. (4)________________, you'll need old clothes for that but don't worry — you can wear some of mine.

(5)________________we can do is go biking down to the land. It's a bit far from my house but I hope mother will let us go if my elder brother goes with us.

You shouldn't feel shy about meeting my friends. They are nice guys and are (6)________________. (7)________________, your English is quite good, so you won't have any problems.

(8)________________, could you bring some photos of your city's historical places? My friends and I are doing a project on history of other countries and the pictures will really help us to make it nicer.

Well, I've got to get back to my homework. Can't (9)________________.

6. Ваш друг прислал вам письмо из Уэльса, где он на отдыхе уже целую неделю. Некоторые слова и выражения пропущены. Вставьте их по смыслу и напишите адрес правильно.

(1) 25, Lexdon Road (8) anyway

(2) camping (9) write back soon

(3) Roger Moor (10) by the way

(4) Wales (11) Llyn Peris

(5) together (12) What's more

(6) thanks for your letter (13) believe

(2)________________. Sorry I haven't written for so long because there was nothing special to write about. (3)________________, I've got lots of news for you this time.

You won't guess where I'm now after this hard school year! We are in Wales (4)________________ with my dad. We've already been (5)________________for a week without all the usual comforts of home. For me it's new and useful experience. (6)______________, I'm becoming sporty as we're walking and (7)________________ all the time. (8)________________, my dad and I are going to try canoeing. You know, we're good swimmers, so there's nothing to worry about. I (9)________________that we'll have a wonderful time.

Oh! I almost forgot. Father said that next time we go, I could bring a friend along. What do you say? Are you up to it? If I were you, I won't think a minute.

7. Вставьте в пропуски выражения по смыслу и кратко ответьте на вопросы после письма.

(1) everyday (8) to hear from you

(2) usually (9) always

(3) always (10) to hearing from you

(4) with a lot to do (11) every day

(5) once a month (12) at the moment

(6) twice a week (13) always

London SW12 5JL

Thank you for your letter. I'm (1)________________very happy (2)________________. Everything you do is so exciting.

I'm sitting (3)________________ doing my homework. I'm waiting for mother so that we can have dinner together. School is rather boring (4)________________. I do the same things 5)________________. I (6)________________get up at the same time in the morning and I travel to school (7)________________ by tube. I have the same subjects at

school and I (8)________________have lunch in the school canteen. (9)________________ I go to the cinema and (10)________________ I go to Brighton to see you. Never mind. Our spring holidays start (11)________________and we are having a school party in June! At least that's exciting.

I look forward (12)________________soon.

1. Who is the letter to?

2. Who is the letter from?

3. Where does Joy live?

4. Where does Janet live?

5. What is Joy doing at the moment?

6. What does Joy do at the same time every morning?

7. How does Joy travel to school?

8. Where does Joy usually have lunch?

9. Where does Joy go twice a week?

10. How often does Joy see Janet?

11. When is Joy having holidays?

12. When is Joy having a school party?

8. Найдите 10 ошибок в письме (правописание, грамматика, пунктуация). Напишите правильный вариант .

15 Greenway street

Newcastle NE2 ЗРА

Thanks you for your letter. I were glad hear from you.

My best friend had a birthday party last weekend. We went on a picnic. There were many guests and it was great. And when is your birthday? How you usually celebrate it? What present would like get for your next birthday?

9. Найдите 10 ошибок в письме (правописание, грамматика, структура письма). Напишите правильный вариант письма .

Dear Berth, thank you for your letter. Sorry I haven't written for you before, as I'm up to my neck in business.

Actually, I'm in need of pocket money like you and like you I'm crazy about computers. So, last month I started repairing my neighbours computers. They told their neighbours about that and so forth. Now I go to different people's houses on my bike to help them with any problems they have. This week I've already fixed 5 computers and the people seem happy to my service. At least I haven't had any complaints yet.

Anyway, enough about me. How you about?

Now I have to stop writing, because my mobile is ringing. Maybe, somebody needs my help in the computer!

Hope to hear from you soon. Best wishes ,

10. Выберите из двух вариантов неформальный стиль личного письма.

Dear (1) Mrs. Smith/Kate,

Thank you for your letter. I'm really looking forward to coming to Canada. Well, (2) you asked me to tell you/ requested a few things about myself, so (3) please see below/ here goes!

I'm tall, blonde, have green eyes. Like all models I'm a little bit (4) underweight/skinny. Anyway, (5) I've popped in a snap of me/I have enclosed a photograph, so that you can see for yourself.

The good news is that we both have the same hobby. I am (6) fond of /crazy about modern theatre. Shall we (7) purchase tickets/buy some tickets and go together to a new play when I come?

There are a lot of other things I am (8) anxious/dying to do when I get to your place. I've never tried fishing and boating, so perhaps you can teach me.

Well, I'd better finish now and get this in the post.

Hope to hear from you soon.

(9) Best wishes / Sincerely yours ,

1. Прочитайте фразы (1-15), которые вы можете употребить в различных частях письма. Подумайте, где именно. Заполните таблицу их номерами.

1. Waiting for your letter .

2. Thanks for your letter.

4. Say hello to everyone.

8. Lots of kisses,

11. All the best,

12. Dearest Jane,

13. It was nice to hear from you.

14. Well, that's all for now.

Начальные фразы письма

Заключительные фразы письма

Концовка перед подписью

2. Напишите адреса правильно .

l. High Street, 7009 225, Australia, 105, Melbourne

2. United Kingdom, Radcliffe Street, NE 22 4RD, Manchester, 24

3. USA, 42nd Street, Washington, John Maxwell, 15, 20036

3.В этом письме перепутаны части. Расставьте их по порядку и заполните таблицу их номерами.

B. If we can't stay outdoors, could you find out what we could do indoors? Perhaps we could go to a museum or somewhere else.

C. I'm glad to learn that you're having fun in London. By the way, I'm coming to see you next

weekend, and I'm really looking forward to joining you.

D. Thank you for your last letter. Sorry, I haven't written sooner, but I've been very busy at

F. I hope it won't rain because I'd also like to visit some of London's famous parks. I've heard

that Hyde Park is really beautiful in autumn.

G. I'm finishing, I have to do some homework. See you on Friday evening.

I. First of all, I'd like to go on the London Eye. I've heard that the views are fantastic, especially

Данный курс предназначен для учащихся 6-7классов и рассчитан на 6 часов.
Цель курса:
1.Познакомить учащихся с видами личного письма в англоязычных странах, его структурой и стилистическими особенностями .
2.Продолжить формировать умения и навыки учащихся по написанию личных писем.
3.Формировать знания и умения, которые пригодятся учащимся в повседневной жизни на уроках, а также в будущей взрослой жизни

Оценить 1639 2

Февралева Елена Николаевна

МОУ СОШ № 56 Саратова

Учитель английского языка

Дистанционный курс

. Данный курс предназначен для учащихся 6-7классов и рассчитан на 6 часов.

1.Познакомить учащихся с видами личного письма в англоязычных странах, его структурой и стилистическими особенностями .

2.Продолжить формировать умения и навыки учащихся по написанию личных писем.

3.Формировать знания и умения, которые пригодятся учащимся в повседневной жизни на уроках, а также в будущей взрослой жизни

Включённый учебный материал может применяться для разных групп школьников. Данный курс имеет практическую направленность, т.к. позволяет учащимся получить опыт через участие в групповой работе.

По окончании курса учащиеся должны: освоить основные языковые клише, характерные для личного письма; знать структуру и особенности личного письма; уметь выбирать соответствующий стиль написания письма; писать личное письмо (поздравление, приглашение, благодарность, друзьям, просьбу, запрос, письмо в Интернете).

Курс позволяет фиксировать полученные знания и умения через систему контроля в форме письменных практических работ на каждом занятии.

Цели личного письменного общения. Типы писем.Анализ особенностей оформления конверта. (лекция + практическое задание).

1) Люди писали друг другу письма с незапамятных времён. По письмам можно судить о характере человека, его образовании, увлечениях, а главное – о том, насколько хорошо он владеет языком, на котором пишет. Те, кто изучают иностранный язык, рано или поздно столкнуться с необходимостью узнать, как правильно писать письма на английском языке.

Письмо может понадобиться при поступлении в высшее учебное учреждение за рубежом, при сдаче языкового экзамена, при устройстве на работу. Но не только в мире делового общения важно знать, как писать письмо на английском. Неформальная 9личная) переписка тоже может оказать влияние на вашу жизнь, общение с друзьями и знакомыми. По вашим письмам о вас будут судить те, кто их читает. Хотите оставить приятное о себе впечатление? Давайте познакомимся с основными правилами переписки на английском языке. Стоит также поговорить о правилах написания адреса на английском . Прежде чем начать писать письмо, необходимо определить, с какой целью вы это делаете, а значит – определить тип письма.

2) Типы писем на английском

Все письма можно поделить на личные (Personal letter) и деловые (Business letter).

3) Правила написания адреса на конверте.

1. Писать адрес на конверте нужно крупными печатными буквами. Адрес получателя стоит писать крупнее, чем адрес отправителя.

2. Порядок расположения строк адреса:

Организация (если это деловое письмо)

Номер дома, название улицы, номер квартиры

Название города (или штата в США)

Образец написания адреса на английском:

4) Практическиезадания .

1) Let’s write these addresses correctly on your envelopes.

London W 15NP
Evan Brown
Great Britain
5, Wall Street

Russia
Oleg Ivanov
Moscow 121165
23, Krasnay Street

l. High Street, 7009 225, Australia, 105, Richard Cook, Melbourne

2. United Kingdom, Ann Smith, Radcliffe Street, NE 22 4RD, Manchester, 24

3. USA, 42nd Street, Washington, John Maxwell, 15, 20036

Занятие 2. Структура личного письма.

Правила оформления и структура письма личного характера

1. В правом верхнем углу письма пишется ваш адрес и дата.

номер дома / номер квартиры, название улицы

145/4 Esenin Street

1 February 2012

Существует сокращенный вариант написания адреса и даты, который также является правильным. В адрес можно включить только название города и страны, а дата может состоять из одних цифр:

Эта часть обычно состоит из 3,4-х предложений. Сначала вы пишете обращение к человеку, которому вы должны адресовать письмо исходя из задания. Напримеp: Dear Mike,. Обратите внимание, что после обращения ставится запятая и следующее предложение (т. е. фактически первое предложение письма) пишется с красной строки. А что же написать в приветствии? В приветствии вы можете поблагодарить за письмо, написать, что вы очень рады получить от своего друга весточку, объяснить почему вы долго не писали и т.д. Примерно это должно выглядеть так:

Thanks for your letter, it was nice to hear from you. Sorry I didn't answer for a long time. I was very busy with my schoolwork.

3. Основная часть.

Обычно эта часть состоит из двух абзацев. Первый - содержит ответы на вопросы друга. Во втором абзаце, наступает ваша очередь задавать вопросы собеседнику, об этом сказано в задании. Обычно оговаривается, сколько именно вопросов должно быть задано.

4. Заключительная часть. Прощание.

Здесь вы можете логически завершить свое письмо, пожелать удачи и попрощаться. Обычно говорится, что вам пора идти куда-то. Примерно это выглядит так: Oh, I have to go now. Mum wants me to do some shopping for her.

На следующей строке не забудьте попрощаться с вашим воображаемым другом. Заключительная фраза письма должна выглядеть примерно так:

Hope to hear from you soon,

Обратите внимание, что после имени не ставится точка!

Тренировочные упражнения.

. В этом письме перепутаны части. Расставьте их по порядку .

B. If we can't stay outdoors, could you find out what we could do indoors? Perhaps we could go to a museum or somewhere else.

C. I'm glad to learn that you're having fun in London. By the way, I'm coming to see you next

weekend, and I'm really looking forward to joining you.

D. Thank you for your last letter. Sorry, I haven't written sooner, but I've been very busy at

F. I hope it won't rain because I'd also like to visit some of London's famous parks. I've heard

that Hyde Park is really beautiful in autumn.

G. I'm finishing, I have to do some homework. See you on Friday evening.

I. First of all, I'd like to go on the London Eye. I've heard that the views are fantastic, especially

if the weather is good.

3. В этом письме перепутаны части. A. Jack

B. Unfortunately ( ксожалению ), its happiness didn't last long. It had a terrible stomachache and we took it to the vet. What a great man! He wasn't afraid of Bobby's sharp teeth and gave that naughty dog a real treat.

D. Anyway ( какбытонибыло ), I'd better go now. Mum wants me to help with the shopping before I do my homework.

F. Thanks for your letter. It was great to hear from you! I'm really glad your dog's much better now.

G. Well, you know the kids in my class are really friendly and we often have parties together. Three days ago I was at a birthday party. We had a lot of fun. We were dancing, listening to music, playing games. When we sat down to have a birthday cake we didn't find it on the table! But believe me, there was a very happy dog under the table!

Клише для написания письма.

Познакомьтесь с речевыми клише для написания письма.

Обращение / приветствие - Dear Simon - Dear Miss Jones, - Dear Mum

Вводныефразы - It was great to get your letter…. - Thanks for your letter. It was great/lovely to hear from you. - Thanks for your long letter. It was really great to hear all your news, after not hearing from you for ages…. - Sorry I haven’t written for so long but…. - I’m very sorry about not replying to your letter sooner but I’ve been extremely busy. - Sorry for not writing earlier but I’ve… - How are things with you? - I’m sorry I haven’t written for so long, but… - I was really pleased to hear that… - I thought I’d better write and tell you about….

Заключительныефразы - I would really like you to visit me this summer. Write to me and tell me your plans. - Thanks for sending me… Please write to me again soon, and tell me all your news. - Please give/send my regards (love) to your…. And write and tell me your plans for…. - I would really love to see you. Why don’t you come and visit me this….. Write back soon! - If you want to know anything else, just drop me a line. - Well, that’s all for now. Do write back soon. - That’s all my news for now…

Письмаспросьбойдатьсовет (Asking for advice) - I am writing to ask for your advice. - Can you give me your advice? - Give me your advice about…. - Can you think of anything that…? - I’ve got a problem and I need your advice. - I’ve got a problem, and I think you can help. - What do you think I should do? - Give me / Send me your advice soon. - Do you think I should…? - Do you have any idea about…? - Please let me know what to do. - Please let me know what you think I should do - I’d like to know what you think about… - Write back soon and tell me what you think. - Your advice would help me a lot.

Письма - советы (Giving advice) - I ‘m sorry to hear . and I think I can help. - Cheer up / Don’t worry too much. - Don’t let it get you down. - I’m only too glad to help. - I just got your letter and I think . - Here’s what I think you should do. - Why don’t you . ? - If I were you/in your position, I’d . / I wouldn’t . . - Have you thought of/about . + Ving? - Don’t forget to. - It would be a good idea to . - What you should do is … - How about + Ving . ? - What about + Ving . ? - I think you should … - The best advice I can give you is … - Another good idea is to … - I hope that this/ my advice helps. - Let me know what happens. - Let me know how it went. - Let’s hope that things get better - Let’s hope that everything turns out all right. - Hope this helped. - If you do this, you would ….

Письмо - извинение (Letter of apology) - I'm really sorry that I forgot about. ; I'm writing to apologise for. - I'm so sorry I couldn't make it. - It will never happen again . Письмо - приглашение (Letter of invitation) - I'm writing to invite you to . - I'm having a party . ; Would you like to come? - I hope you'll be able to join us/to make it.

Письмо - просьба (Letter of request) - I'm writing to ask you for your help/to do me a favour - I wonder/was wondering if I could ask you to . - I would be so/terribly/really grateful if you could . Благодарственноеписьмо (Thank you letter) - I'm writing to thank you so much for. - The party was great/fantastic . - It was very kind/nice of you to .

Письмо - поздравление (Congratulations letter) - I'm writing to congratulate you on passing your exams . . - Congratulations on . . - You really were the best. . - You deserved. .

Письмо - информация (Letter of information) - This is just to let you know that. . - I'm just writing to tell you that. . - You must be wondering what's happened to us all. - Here's our news at the moment. .

2.Тренировочное упражнение

1. Прочитайте фразы (1-15), которые вы можете употребить в различных частях письма. Подумайте, где именно. Заполните таблицу их номерами.

ansver

5essex road london sw12 5jl dear janet, thank you for your letter. i'm (1) always very happy (2) to hear from you. everything you do is so exciting. i'm sitting (3) at the moment doing my homework. i'm waiting for mother so that we can have dinner together. school is rather boring (4) with a lot to do. i do the same things (5) every day. i (6) always get up at the same time in the morning and i travel to school (7) every day by tube. i have the same subjects at school and i (8) usually have lunch in the school canteen. (9) twice a week i go to the cinema and (10) once a month i go to brighton to see you. never mind. our spring holidays start (11) next week and we are having a school party in june! at least that's exciting. i look forward (12) to hearing from you soon. love, joy 1. the letter is addressed to a friend of the student, janet. 2. the letter is from a student, studying at school, joy. 3. joy lives in london. 4. janet lives in brighton. 5. joy is doing his homework at the moment. 6. he gets up at the same time every morning. 7. joy goes to school by tube. 8. joy usually has lunch in the school canteen. 9. joy goes to the cinema twice a week. 10. joy sees janet once a month. 11. on the next week, joy is having holidays. 12. joy is having a school party in june.

ansver

я дуже добре провела великдень.

спочатку я с татусем пішла до церкви,там ми посвятили пасхи,крашанки,сіль та багато іншого,а потім ми прийшли додому й з їли по маленькому кусочку !

ansver

часть 2 роба в чем дело с вами? на следующий день я открыл глаза и видел солдата. он был на кровати, и его лицо было бледно. у него был плохой кашель также. "в чем дело с вами? " я спросил, "вы подхватили простуду? " "я не знаю," сказал солдат, "но у меня болит голова и рана тоже." я хотел вызвать врача и попытался открыть дверь, но я не смог. я выглянул из окна, и не мог живо мои глаза. все люди из нашего дома были на улице. они отрезали путь к дому. ", нам! солдат болен," кричал я." если вы выйдете, то вы убьете нас. это - чума," они ответили и убежали. в этот момент я понял все. я не был в россии, и это не была игра. но как я добирался до эдинбурга сотни лет назад? я был mag? действительно ли это был дурной сон? я не знал ответ. я смотрел на солдата. он был настоящим. я коснулся его лба. его температура была высока - который был реален также. "если я не ему, то он умрет. и я умру также," я открыл свой рюкзак. было много лекарств в моем рюкзаке. у меня были аспирин, некоторые снижения температуры и некоторая микстура от кашля. я дал свои препараты солдату. "если у вас не будет чумы, то моя медицина вам. вы должны остаться на кровати и выпить много воды," сказал я ему. два дня спустя солдат был лучше. это не была чума. это был грипп. но когда я сказал ему об этом, он, не поревил мне. "у вас есть немного секретной медицины, и вы можете вылечить любую болезнь," сказал он." я должен возвратиться в лондон завтра. если вы будете идти со мной, то я сделаю что-либо для вас." солдат и я пошли в лондон. его именем был филип, и он не был плохим человеком. дорога к лондону была длинной и трудной, но наконец мы добрались там. 1), как солдат смотрел утром? 2), почему люди были испуганы? 3), что понимал роб? 4), что произошло с солдатом? 5), как роб ему? 6) солдат умирал? -

Читайте также: