Spotlight 6 module 3a конспект урока

Обновлено: 05.07.2024

Автор и название УМК: Ю.Е. Ваулина, Д.Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс "Spotlight 6".

Тип урока: Урок изучения и первичного закрепления новых знаний.

Цель изучения темы:

  • В области предметной компетентности: освоить новые лексические единицы по теме "Road Safety", научиться употреблять в речи повелительное наклонение глагола, воспроизводить и употреблять в речи словосочетания, читать и полностью понимать содержание текста.
  • В области коммуникативной компетенции: развитие умений извлекать необходимую информацию из прочитанного текста, анализировать, развитие навыков распознавания и употребления в речи повелительного наклонения глагола.
  • В области языковой компетентности: развитие умения учащихся употреблять изученную лексику в речи.

Планируемые результаты:

  • Личностные: Формирование потребности в практическом использовании знаний английского языка в различных жизненных ситуациях и мотивации к дальнейшему овладению иностранным языком; формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.
  • Метапредметные:
    • Регулятивные УУД: осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке.
    • Познавательные УУД: уметь добывать новые знания, освоение ознакомительного, поискового чтения, находить ответы на вопросы, используя текст.
    • Коммуникативные УУД: речевая деятельность, навыки сотрудничества, уметь участвовать в беседе по теме "Road Safety", понимать точку зрения собеседника.

    Предметные:

    1. Формирование практических умений использовать полученные знания;
    2. Читать и полностью понимать содержание текста.
    3. Воспринимать на слух и понимать аудиотексты.

    Формы работы: Индивидуальная, парная, фронтальная.

    Оборудование: учебник, звуковое приложение (CD), интерактивная доска, проектор, презентация к уроку с интерактивными заданиями и презентация с тестом, рабочие листы с диаграммами для сильных и слабых учеников.

    Ход урока

    I. Организационный момент.

    - Good morning, children!

    - It’s nice to see you!

    - Who’s absent today?

    II. Работа по теме урока.

    1. Беседа

    Приложение 1 Слайд2 (Учитель показывает картинки с изображением слов из упражнения 1 на странице 26: pedestrian, traffic lights, pavement, zebra crossing, traffic sign, traffic warden, parking zone, yellow lines. Ученики повторяют >слова за учителем).

    Teacher: Which of these things can you see on the road outside: your school? your home?

    Pupil 1: I can see _________ outside our school/my home.

    Teacher: (Приложение 1 Слайд1) Look at the title of the lesson and the signs and say what we are going to talk about.

    Pupil: I think we’re going to talk about road safety.

    Teacher: Right you are. Today we’re going to learn how to be safe on the road.

    2. Работа с лексикой урока.

    Упр. 2 стр. 26

    Teacher: Now you’re going to work in pairs. Look at the task in Ex. 2 Match the words in columns A and B to make phrases. In pairs discuss what is dangerous/safe to do in your country.

    (Ученики выполняют задание в парах. Учитель может предложить сначала написать фразы, а затем обсудить, что опасно и безопасно делать в России на дорогах).

    Teacher: Are you ready? Let’s check what phrases you have made. Go to the starboard and click on the word in the first column and then click on the word in the second column. Read the phrase and translate it into Russian.

    (Учитель использует Приложение 1 Слайд3 из презентации с интерактивными заданиями. Учащиеся выходят к интерактивной доске и с помощью карандаша кликают на слова из левой колонки и находят подходящие слова в правой колонке, кликают и составляют фразу, остальные проверяют).

    Teacher: You have already discussed what is dangerous/safe to do in our country. Look at Slide 2 and click on the correct box.

    Pupil 1: It’s dangerous to run onto the road.

    Pupil 2: It’s dangerous to…

    (Используя Приложение 1 Слайд4, учащиеся кликают на рамочки, где описано, что опасно делать на дороге. Если выбран верный ответ, рамочка окрашивается в красный цвет и под фразой “It’sdangerous” появляется правильный ответ. Можно посмотреть перевод фразы, кликнув на английскую фразу. Если выбран неверный ответ, то рамочка исчезает).

    3. Работа с грамматическим материалом урока.

    Упр. 3а) стр. 26.

    Teacher: Today we are going to learn how to give instructions on road safety. Read the examples in Ex. 3. How do we form the imperative?

    (Один учащийся читает примеры, и ученики выдвигают предположения, как образуется повелительное наклонение).

    Teacher: Read the information about the Imperatives on the slide.

    (Учащиеся вместе с учителем изучают правило образования повелительного наклонения глагола Приложение 1 Слайд5 - 6).
    Упр. 3b) стр. 26.

    Teacher: In Ex. 3b use the phrases in Ex. 2 to give instructions on road safety.

    Pupil 1: When on the street, look both ways before crossing. Don’t …..

    Pupil 2: When in the car, …

    Pupil 3: When on the bus, …

    4. Динамическая пауза.

    Teacher: Let’s have a rest and walk along the streets of Kolomna.

    We are walking straight ahead.
    Turn to the right, turn to the left.
    Look up, look down,
    It’s my street, it’s my town.

    4. Работа с текстом для чтения.

    Упр. 4а) стр. 26.

    Teacher: Look at the text and its title on page 27. What do you expect to read in it? What is the text about?

    Pupil 1: I think the text is about …..

    Teacher: Now listen to the text, read and check.

    (Учащиеся слушают текст и проверяют свои догадки о содержании текста).

    Упр. 4b) стр. 26-27

    Teacher: Please read the text and match the titles (A-D) to the sections (1-4).

    (Учащиеся читают текст вслух, переводят и подбирают заголовки к каждой части текста. До чтения необходимо ознакомиться с заголовками).

    Упр. 5 стр. 27.

    Teacher: Look through the text and complete the spidergrams with words from the text.

    (Раздать учащимся рабочие листы с диаграммами. Сильные учащиеся самостоятельно разыскивают слова в тексте. Слабым учащимся выдаются диаграммы на рабочих листах со словами и переводом, которые необходимо вставить в нужную диаграмму).

    5. Тест “Road Safety”

    Teacher: Now you know a lot about road safety. I’d like to check your knowledge of road safety rules. Let’s do the test. Go to the starboard, read the task and click on the correct answer.

    (Учащиеся выполняют задания теста “Roadsafety” на интерактивной доске Приложение 2).

    6. Инструктаж по выполнению домашнего задания.

    Teacher: Write down your home task. Ex. 9 p. 27. Learn the new words by heart. Make a leaflet of do’s and don’ts to tell school students what to do when playing outside.

    (Учитель объясняет домашнее задание, учащиеся записывают задание в дневники).

    7. Подведение итогов урока.

    Teacher: Do you remember the words and phrases from our lesson? Do you know what is safe/dangerous to do on the road? Can you give instructions on road safety? Did our lesson help you learn the road safety rules?

    (Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке).

    Teacher: That’s all for today. The lesson is over. Goodbye!


    формировать потребности и способности к сотрудничеству.

    Развивающая цель:

    развивать навыки грамотного логически связного изложения мысли;

    развивать аудитивные умения и навыки;

    высказывать свое мнение и обосновывать свою точку зрения

    Образовательная цель:

    систематизация языковых знаний;

    формирование умений и навыков коллективного речевого взаимодействия;

    автоматизация лексических навыков.

    обеспечить практическую направленность обучения.

    Методы обучения: репродуктивный, продуктивный, проблемный, частично-поисковый

    Оснащение урока:

    Компьютер с подключением к Интернету, проектор

    Личные гаджеты учащихся (мобильные телефоны, планшеты)

    доска с магнитами

    1.Оргмомент.

    1)
    Я. Good morning dear boys and girls. I’m very glad to see you. How are you?
    У. We are fine, thanks.

    Я. Are you ready for our lesson?
    У. Yes, we are!

    Я. Who's on duty today?
    У. (Долгова Регина) I`m on duty today.

    Я. What is the date today?
    У. Today is the 14-th of November.

    Я. What day of the week is it today?
    У. Today is Monday.

    Я. Who is absent? (the reason of student’s absence)
    У. Nobody is absent. (…..is ill.)

    2. Фонетическая зарядка.

    2)
    Я. Look at the blackboard. What are we going to speak about?

    (на мониторе слайд с дорожной ситуацией)

    Я. We know much about transport and signs. But it is very important to be safe on the roads. What are we going to speak at the lesson?



    1. To speak how to behave at lessons.
    2. To speak how to behave at school.
    3. To speak how to be safe on the road and make the instruction.

    У. To speak how to be safe on the road and make the instruction

    3)
    Я. That’s all right, today we are going to speak about Road Safety, but first of all let’s do our phonetic exercises and learn a new our poem.

    Twinkle, twinkle, traffic light
    Standing on the corner bright
    Green means go, we all know
    Yellow means wait, even if you're late
    Red means stop
    Twinkle, twinkle, traffic light
    Standing on the corner bright.

    3. Мотивация. Целеполагание.

    4)
    Я. So, we are at school again. Every day you must go to school. But I think that your way to school is very safe. There is little transport in the street and there are no dangerous places for you, that’s why it is not so necessary to learn the traffic rules.

    У. Не соглашаются. Ученики составляют короткие предложения о том, почему они должны изучать правила дорожного движения.

    P1. No I don’t agree with you. There are a lot of cars in the street.
    P.2 We all live in the town and it is dangerous to cross the road.

    4. Основная часть.

    5)
    Я. OK. Are you ready to speak? What words about road and road safety do you know? Look at the blackboard. (на слайд)Which of these things can you see on the road (on your way to school)?Let`s look and repeat after me. (слайды 5 -)

    6)
    Я. Well done. Now, let`s do the next ex. Read and match the word and the word definition.

    1. Parking zone - f) A place where you can park a car.
    2. Pedestrian - a) A person who is on foot, not by car/ bike, etc.
    3. Zebra crossing - b) White stripes on the road. People can cross the road on it.
    4. Traffic warden - e) A name of a job. This person watches the traffic and makes it safe.
    5. Pavement - d) An area which people use for walking.
    6. Traffic sign - c) A sign on the road.

    7)
    Я. You are smart and I know this. Now look at your text books. Ex. 2 p.26. You should match the words in columns A and B to make phrases. And let`s discuss what is dangerous\safe to do in our country.(работа с учебником)

    Eg. It`s dangerous to run onto the road.

    8)
    Я. Very good. Look at the blackboard and try to make phrases.

    It’s safe / it’s dangerous

    wear a seat belt

    walk straight across the road

    walk on the pavement

    look both ways when you cross the road

    talk to the driver

    cross between parked cars

    look for a zebra crossing

    push others when you enter the bus

    lean out of the window

    run onto the road

    ФИЗКУЛЬТМИНУТКА

    9)
    Я. Well done. And now some grammar. Look at p.26 ex3, read the eg.

    Повторение темы «Повелительное наклонение (The imperative)

    - повторение правила (объяснение учителя с примерами на доске)

    Повелительное наклонение образуется с помощью глагола без подлежащего и всегда обращено ко 2-му лицу единственного или множественного числа (Sit down.Take your books.)

    Повелительное наклонение используется для того, чтобы

    отдать приказание (Stop that noise!);

    проинструктировать кого-либо (Cut the paper into two pieces.)

    предложить что-либо (Have some cake.)

    10)
    Я. Well done. Now try to give instructions.

    When on the street - look both ways before crossing. Don’t run onto the road.

    When in the car - wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12.

    When on the bus - don’t talk to the driver and don’t lean out of the window

    Я. Now let’s repeat the means of transport. Look at the pictures and repeat after me.Ученики повторяют.

    a car – in the (by) car

    a tram – by tram

    a taxi – by taxi

    a train – by train

    a plane – by plane

    a ship – by plane

    12)
    Я. Now, dear pupils I see that you know the means of transport very well. Let`s do ex.4 p.26

    14)
    Я. Now let`s play a game. (интерактивная игра)

    15)
    Я. Let’s make a conclusion of our lesson. What did we do at our lesson? How do you like the lesson?
    Now we know how to be safe on the road. Can you tell this instruction to your mum, to your Granny, to your Dad?

    16)
    Я. Thank you for your active work at the lesson. I give you good and excellent marks today. I hope you will always remember the traffic rules and will never get into trouble . At home I want you to write messages that you would like to send to car drivers and draw a poster. (Slow down, kids are walking here, Safe Way to School).

    • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
    • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

    План-конспект урока по английскому языку

    6 класс, УМК Spotlight 6

    Воспитательная цель:

    формировать у учащихся уважение к принятым в обществе нормам и правилам дорожного движения

    создавать условия для формирования коммуникативной культуры (умения работать в парах, группах);

    формировать потребности и способности к сотрудничеству.

    Развивающая цель:

    развивать навыки грамотного логически связного изложения мысли;

    развивать аудитивные умения и навыки;

    высказывать свое мнение и обосновывать свою точку зрения

    Образовательная цель:

    систематизация языковых знаний;

    формирование умений и навыков коллективного речевого взаимодействия;

    автоматизация лексических навыков.

    обеспечить практическую направленность обучения.

    Методы обучения : репродуктивный, продуктивный, проблемный, частично-поисковый

    Оснащение урока:

    Компьютер с подключением к Интернету, проектор

    Личные гаджеты учащихся (мобильные телефоны, планшеты)

    доска с магнитами

    1. Оргмомент .

    1)
    Я . Good morning dear boys and girls. I’m very glad to see you. How are you?
    У . We are fine, thanks.

    Я . Are you ready for our lesson?
    У . Yes, we are!

    Я . Who's on duty today?
    У . ( Долгова Регина ) I`m on duty today.

    Я . What is the date today?
    У . Today is the 14-th of November.

    Я . What day of the week is it today?
    У . Today is Monday.

    Я . Who is absent? (the reason of student’s absence)
    У . Nobody is absent. (…..is ill.)

    2. Фонетическая зарядка .

    2)
    Я . Look at the blackboard. What are we going to speak about ?

    (на мониторе слайд с дорожной ситуацией)

    Я . We know much about transport and signs. But it is very important to be safe on the roads. What are we going to speak at the lesson?

    hello_html_4ddc55ab.jpg


    1. To speak how to behave at lessons.
    2. To speak how to behave at school.
    3. To speak how to be safe on the road and make the instruction.

    У . To speak how to be safe on the road and make the instruction

    3)
    Я . That’s all right, today we are going to speak about Road Safety, but first of all let’s do our phonetic exercises and learn a new our poem.

    Twinkle, twinkle, traffic light
    Standing on the corner bright
    Green means go, we all know
    Yellow means wait, even if you're late
    Red means stop
    Twinkle, twinkle, traffic light
    Standing on the corner bright.

    3. Мотивация . Целеполагание .

    4)
    Я . So, we are at school again. Every day you must go to school. But I think that your way to school is very safe. There is little transport in the street and there are no dangerous places for you, that’s why it is not so necessary to learn the traffic rules.

    У. Не соглашаются. Ученики составляют короткие предложения о том, почему они должны изучать правила дорожного движения.

    P1. No I don’t agree with you. There are a lot of cars in the street.
    P.2 We all live in the town and it is dangerous to cross the road.

    4. Основная часть .

    5)
    Я . OK. Are you ready to speak? What words about road and road safety do you know? Look at the blackboard. ( на слайд )Which of these things can you see on the road (on your way to school)?Let`s look and repeat after me. ( слайды 5 -)

    6)
    Я . Well done. Now, let`s do the next ex. Read and match the word and the word definition.

    1. Parking zone - f) A place where you can park a car.
    2. Pedestrian - a) A person who is on foot, not by car/ bike, etc.
    3. Zebra crossing - b) White stripes on the road. People can cross the road on it.
    4. Traffic warden - e) A name of a job. This person watches the traffic and makes it safe.
    5. Pavement - d) An area which people use for walking.
    6. Traffic sign - c) A sign on the road.

    7)
    Я . You are smart and I know this. Now look at your text books. Ex. 2 p.26. You should match the words in columns A and B to make phrases. And let`s discuss what is dangerous\safe to do in our country. ( работа с учебником )

    Eg. It`s dangerous to run onto the road.

    8)
    Я . Very good. Look at the blackboard and try to make phrases.

    It’s safe / it’s dangerous

    wear a seat belt

    walk straight across the road

    walk on the pavement

    look both ways when you cross the road

    talk to the driver

    cross between parked cars

    look for a zebra crossing

    push others when you enter the bus

    lean out of the window

    run onto the road

    ФИЗКУЛЬТМИНУТКА

    9)
    Я . Well done. And now some grammar. Look at p.26 ex3, read the eg.

    Повторение темы «Повелительное наклонение (The imperative)

    - повторение правила (объяснение учителя с примерами на доске)

    Повелительное наклонение образуется с помощью глагола без подлежащего и всегда обращено ко 2-му лицу единственного или множественного числа (Sit down.Take your books.)

    Повелительное наклонение используется для того, чтобы

    отдать приказание (Stop that noise!);

    проинструктировать кого - либо (Cut the paper into two pieces.)

    предложить что-либо (Have some cake.)

    10)
    Я . Well done. Now try to give instructions.

    When on the street - look both ways before crossing. Don’t run onto the road.

    When in the car - wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12.

    When on the bus - don’t talk to the driver and don’t lean out of the window

    Я . Now let’s repeat the means of transport. Look at the pictures and repeat after me. Ученики повторяют .

    a car – in the (by) car

    a tram – by tram

    a taxi – by taxi

    a train – by train

    a plane – by plane

    a ship – by plane

    12)
    Я . Now, dear pupils I see that you know the means of transport very well. Let`s do ex.4 p.26

    14)
    Я . Now let`s play a game. ( интерактивная игра )

    15)
    Я . Let’s make a conclusion of our lesson. What did we do at our lesson? How do you like the lesson?
    Now we know how to be safe on the road. Can you tell this instruction to your mum, to your Granny, to your Dad?

    16)
    Я . Thank you for your active work at the lesson. I give you good and excellent marks today. I hope you will always remember the traffic rules and will never get into trouble . At home I want you to write messages that you would like to send to car drivers and draw a poster. (Slow down, kids are walking here, Safe Way to School).

    Библиотека образовательных материалов для студентов, учителей, учеников и их родителей.

    Наш сайт не претендует на авторство размещенных материалов. Мы только конвертируем в удобный формат материалы из сети Интернет, которые находятся в открытом доступе и присланные нашими посетителями.

    Если вы являетесь обладателем авторского права на любой размещенный у нас материал и намерены удалить его или получить ссылки на место коммерческого размещения материалов, обратитесь для согласования к администратору сайта.

    Разрешается копировать материалы с обязательной гипертекстовой ссылкой на сайт, будьте благодарными мы затратили много усилий чтобы привести информацию в удобный вид.

    Читайте также: