Spotlight 5 at the zoo конспект урока

Обновлено: 07.07.2024

Теоретический материал для самостоятельного изучения

Настоящее простое время Present Simple.

Утвердительное предложение:

I/ we / you / they like to play football.

He / she / it like+s to play football.

Отрицательное предложение:

I/ we / you / they do not like to play football.

He / she / it does not like to play football.

Do I/ we / you / they like to play football?

Does He / she / it like to play football?

Тренировочные задания

1 Put the verb in the correct form.

1 He __________ (like) going to the Zoo.

2 I _________ (play) the piano every day.

3 We ________ (read) every lesson.

Правильный ответ:

1 He likes (like) going to the Zoo.

2 I play (play) the piano every day.

3 We read (read) every lesson.

2 Read the text and choose if the sentences are True, False or Not Stated.

Hello! I am Tom. I am 13 years old. I like wild animals. I read books and watch films about nature. I like going to the Zoo. I can see there wild animals from all over the world.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: "At the zoo” (В зоопарке) урок английского языка в рамках темы "Мир животных" по УМК "Spotlight" ("Английский в фокусе"), 5-й класс, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж.Дули.

Цели:

Учебные:
• научиться описывать животных и рассказывать о жизни животных;
• повторить и обобщить формообразование и использовать в связной речи глаголы в Present Simple;
• формировать навыки чтения, аудирования и письма.

Используемые педагогические технологии: технология смыслового чтения, икт-технология, игровые технологии.

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 5 КЛАССЕ

Тема: “At the zoo” (“В зоопарке”)

Автор: Никулина Ольга Руслановна

Возраст: 5 класс

Тема: "At the zoo” (В зоопарке) урок английского языка в рамках темы "Мир животных" по УМК "Spotlight" ("Английский в фокусе"), 5-й класс, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули.

• научиться описывать животных и рассказывать о жизни животных;

• повторить и обобщить формообразование и использовать в связной речи глаголы в Present Simple;

• формировать навыки чтения, аудирования и письма.

• развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности;

• развивать умение запоминать новые слова;

• развивать внимание и познавательную активность;

• развивать память, смекалку и сообразительность.

• воспитывать любовь к животным;

• воспитывать уважительное отношение к природе;

• формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре.

• развивать умения чтения (поискового и изучающего чтения);

• повторить и обобщить формообразование и употребление глаголов в Present Simple (отрицательная и вопросительная формы);

• развивать умения аудирования с извлечением информации;

• развивать умения письменной речи (описывать животное с опорой на образец).

Тип урока: комбинированный.

Приемы работы: фронтальные, парные, аудирование, самостоятельная работа с текстом, работа с информационными источниками.

Продолжительность урока: 40 минут

*В системе оценки должны присутствовать как оценка успешности освоения содержания отдельных учебных предметов, так и оценка динамики образовательных достижений учащихся.

Содержательный контроль и оценка предметных компетентностей (грамотности) учащихся предусматривает выявление индивидуальной динамики качества усвоения предмета ребенком и не допускает сравнения его с другими детьми.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Выберите документ из архива для просмотра:

Выбранный для просмотра документ at the zoo.docx

План-конспект урока английского языка

Учитель: Сафонова Ю.А.

  • научиться описывать животных и рассказывать о жизни животных;
  • повторить и обобщить формообразование и использовать в связной речи глаголы в Present Simple ;
  • формировать навыки чтения, аудирования и письма.

Развивающий:

  • развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности;
  • развивать умение запоминать новые слова;
  • развивать внимание и познавательную активность;
  • развивать память, смекалку и сообразительность.

Воспитательный:

  • воспитывать любовь к животным;
  • воспитывать уважительное отношение к природе;
  • формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре.

· развивать умения чтения (поискового и изучающего чтения);

· повторить и обобщить формообразование и употребление глаголов в Present Simple (отрицательная и вопросительная формы);

· развивать умения аудирования с извлечением информации;

· развивать умения письменной речи (описывать животное с опорой на образец).

Тип урока: комбинированный.

Приемы работы: прием наглядности; прием повторения и обобщения знаний.

Продолжительность урока: 45 минут

I. Организационный момент.

T: Good morning, dear boys and girls! Glad to see you. Are you fine? (T → Cl). How are you, Rita? (- I’m fine, thank you. And how are you?) (T→P1; P1→P2→P3)

T: Great! So, let’s start our lesson. Look at the blackboard, please. Can you tell me what we are going to speak about? (- About animals)

II. Фонетическая зарядка .

T: Right you are. Let’s start our lesson with a little poem about the zoo.

Tomorrow on Sunday we go to the Zoo.

Tomorrow, tomorrow we go to the Zoo.

There is a giraffe there and a zebra too,

A bear and a monkey, and a kangaroo.

III. Речевая зарядка.

T: Do you like to go to the zoo? (T→Cl). Do you often go to the zoo? (T→P1, P2). What animals can we see there? (P1, P2, P3: Bears, tigers, lions…).

IV. Основная часть урока.

a) T: Listen to the sounds. Which of the animals in the pictures can you hear?

(Ps: the monkey, the lion, the peacock, the elephant, the bear)

b) (сопоставление слов английского и русского языков; установление ассоциации для запоминания слов)

T: Look at the pictures. What do you call these animals in Russian? Which sound similar? (Ps: lion – лев ; giraffe – жираф ; tiger – тигр ; crocodile – крокодил ; kangaroo – кенгуру и др .)

a) Повторение пар прилагательных антонимов (слайд 3)

long – short; big – small; thin – thick

b) Введение лексики – названия частей тела животных (в сопоставлении с названиями частей тела человека) (слайд 4)

nose – beak; toes – paws; hair – fur

Tusks, trunk, feathers, mane

c) T: And now use new words and adjectives to ask about the animals in the pictures. (P1→P2→P3, etc)

P1: Which animal has got a thick mane?

P2: The lion. Which animal has got long neck?

P3: The giraffe. Which animal has got a trunk?

P4: The elephant…

T: Describe any of the animals. But your task is to make one – two mistakes. Your partner corrects you. (P1→P2)

P1: The giraffe has got a short neck, short legs and a long tail.

P2: The giraffe hasn’t got a short neck and short legs. It has got a long neck and long legs.

4) Развитие умений поискового чтения – упр.4, стр.68

T: So let’s name animals we can see at the zoo. (Ps: elephant, crocodile, tiger, hippo, rhino…)

T: Now read the text to yourselves and say which animals are in the dialogue. (Ps: a giraffe, a monkey, a bear).

T: That’s right. Now let’s read the dialogue aloud, please.

5) Развитие умений изучающего чтения (послетекстовое задание) – упр.5, стр.69

T: Now look through the text again and find the words in the dialogue for the underlined pronouns.

It has got a long neck. – the giraffe

They are noisy. – monkeys

I find them cute. – Ben

6) Динамическая пауза

Look left, look right,

Look up, look down,

Look around.

Look at your nose,

Look at that rose,

Close your eyes,

Open, wink, о pen and smile.

Your eyes are happy again. ( слайд -5)

7) Повторение и обобщение формообразования и употребления глаголов в Present Simple (отрицательная и вопросительная формы) (слайд 4)

T: Now let’s revise negative and interrogative forms of the Present Simple Tense. Read the table. What do we use to form these forms? (Cl: вспомогательные глаголы do / does).

T: That’s right. And now find examples of short answers, interrogative and negative sentences in the dialogue, please.

P1: Do you like the zoo?

P2: What does it look like?

P3: I don’t like monkeys.

8) Отработка употребления вопросительной формы Present Simple : общие вопросы и краткие ответы – упр.7, стр.69.

a) T: Good work. And now your task is to fill in the gaps with do, does, don’t or doesn’t.

1) do / do; 2) does / doesn’t; 3) do / don’t; 4) does / does)

b) T: You are very good at that. But now I’d like you to work in pairs. Your task will be to ask and answer each other’s questions.

(pair work – cards, см . приложение )

9) Развитие умений аудирования с выборочным пониманием заданной информации.

T: Now I’m going to propose you to listen to the text “Visit London Zoo”. Listen to this text attentively and your task is to complete the advertisement. (слайд 6)

(Задание из звукового приложения к данному уроку, см. приложение)

a) T: Look at the board. Let’s revise the names of the animals and describe features of the animals. ( слайды 7-8)

P1: It’s a zebra. It’s beautiful, fast and friendly.

P2: It’s a lion. The lion is proud, strong and handsome. It has got beautiful mane.

P3: It’s an elephant. The elephant is very big, friendly, strong and fun. It has god very big ears, a long trunk and big tusks. Etc.

b) T: Now imagine you are at the zoo. You ask your friend if he likes the zoo and ask about the animals there, describe the animal, give a reason why you like (don’t like) it. Look at the picture and act out the dialogue, please. These phrases can help you to complete the dialogues ( слайд 9).

It’s great! It’s fantastic!

Which one?

What does it look like?

Why not?

I find them… (clever, noisy, fun)

P1: Do you like the zoo, Sasha?

P2: Yes, I do. It’s great (fantastic)! What’s that animal over there?

P1: Which one? What does it look like?

P2: It has got four short legs, a long tail and yellow fur with black stripes.

P1: That’s a tiger. Tigers are so beautiful.

P2: Yes, they are. Look, what’s that behind the tree?

P1: It’s a bear.

P2: Oh, I don’t like bears.

P2: They are angry and dangerous.

P1: I find them clever and handsome. Let’s go and see zebras.

11) Развитие умений описывать дикое животное с опорой на образец.

T: Congratulations. Your dialogues were very good. But now let’s try to write about a wild animal. Let’s do it together, please. Write its name, what it looks like, its colour.

Model: The swan is usually white or black. It has got a long neck, a yellow beak with black around the eyes. It has got big wings and lots of feathers. I like swans because they are very beautiful and proud.

12) Объяснение домашнего задания.

T: Your home task is to write about a wild animal you like, don’t forget to draw or to find a picture of the animal.

WB – стр. 42; SB - упр.10, стр. 69 (слайд 11)

13) Подведение итогов урока . Рефлексия .

T: We have spoken a lot today about animals. You did a lot of work today and you did it very well.

But that’s all for today and our lesson is going to be over. Your marks are…

1. Карточки – закрепление построения общего вопроса и краткий ответ.

Ask and answer the questions, use do / does. Work in pairs.

· ….your friend walk to school?

· ….you play snowballs in winter?

· ….your Granny live in the country?

· ….your friend like playing computer games?

· ….your Mum like dogs?

· ….you feed your pet?

· ….your Dad like fish?

· …..you help your parents?

· ….your baby brother sleep a lot?

· ….your like to draw?

2. Текст для аудирования ( Module 5, Unit 5 b , упр.8, стр.69)

Hello, this is the London Zoo information line.

London Zoo, in Regent’s Park, central London, is perfect day for a family day out! We are open every day of the year from 10 am to 4 pm except Christmas Day. Tickets are available online or at the entrance to the zoo and cost twelve pounds for adults and only nine pounds fifty for children aged three to fifteen. We have a wonderful collection of animals for you to see, including otters, penguins, lions, tigers, giraffes and lots, lots more! We hope to see you soon!


Задачи урока:

- Изучить новый грамматический материал;

- Научиться использовать новый грамматический материал в речевом высказывании.

Тип урока: Урок открытия новых знаний

Необходимое оборудование: ноутбук, проектор, УМК, задания по аудированию, мультимедийная презентация в Power Point.

T: Good morning, dear boys and girls! Glad to see you. How are you?

Дети приветствуют учителя и отвечают на вопросы.

Проверка домашнего задания

Let’s revise our last time activity. Show us your posters and tell about your favorite animals. Great! All posters are beautiful! You are talented students!

Показывают свои плакаты и рассказывают о них.

Мотивация к учебной деятельности

Определение темы урока

T: So, let’s start our lesson. Look at the blackboard, please. T включает видео (фрагмент из мультфильма Мадагаскар) О чём было это видео? Can you tell me what we are going to speak about? Yes, you are right. We will speak about Zoo.

T: Listen to the sounds. Which of the animals in the pictures can you hear?

T: указывает на схожесть слов английского и русского языков; установление ассоциации для запоминания слов: Look at the pictures. What do you call these animals in Russian? Which sound similar?

Now I know about your favorite animal. And I would like to show you my favorite animal. (картинка-подсказка с названием частей тела животных на слайде - Приложение 1)

This is my favorite animal. It is very big animal. It has long legs, big ears, two tusks, and a small tail. My favorite animal has a very long nose - a trunk.

Yes, you are right – it is an elephant.

Now, questions for you.

Do you like animals?

Yes, I do/ No, I don’t

What does it look like?

(Вопросы на доске с подчеркнутыми вспомогательными глаголами в предложениях)

Как мы переведём эти вопросы? К какому времени они относятся?

Отвечают на вопросы (about animals, about Zoo)

Слушают аудиозапись, отвечают на вопросы учителя.

(Ps: the monkey, the lion, the peacock, the elephant, the bear)

(Ps: lion — лев, giraffe —жираф.

Опираясь на свой языковой опыт, учащиеся

приводят другие примеры: hippo — гиппопотам,

crocodile — крокодил, kangaroo — кенгуру и др.

Догадываются, что это за животное.

Переводят вопросы. Вспоминают, что вопросы написаны во времени Present Simple

Open your textbooks at page 69, task 6. Let’s read rule and translate.

Look through this table and form the rule. I’ll give you the cards with the rule, but you should fill in the gaps. (Приложение 2)

- Let’s read your rules.

Дети читают правило и вспоминают как образуется время Presen Simple (negative and interrogative)

Заполняют пробелы в карточках, выводят правило построения отрицательного и вопросительного предложения в Present Simple.

Читают получившееся правило.

Актуализация грамматического материала (дифференциация)

Т: даёт задание на карточках. Затем ключи к ним. (Приложение 3)

Do/Does the Bengal tiger live in India?

Do/Does you like the Zoo?

Do/Does crocodiles swim in rivers?

Do/Does a cobra sometimes bite humans?

Do/Does rhinos eat plants?

Do/Does a lion sleep during the day?

Do/Does a crocodile like meat?

Do/Does a monkey eat bananas?

Do/Does tigers like meat?

Do/Does rabbit like carrots?

Выполняют задание в тетради и самостоятельно проверяют используя ключи

Актуализация правила в упражнении на подстановку

- Now we know the rule. Let’s use it in practice.

- Open your textbooks at page 69, task 7a

And now your task is to fill in the gaps with do, does, don’t or doesn’t.


Выполняют задания из учебника.

Hands up! Hands down!

Hands on hips! Sit down!

Hands up! To the sides!

Bend left! Bend right!

One, two, three! Hop!

One, two, three! Stop!

It's enough. Take your seats.

Проговаривают вместе с учителем, сопровождают движениями

Актуализация правила в упражнении на трансформацию

Т: раздает карточки и предлагает сделать задание в парах (приложение 4)

Объясняет пример, который указан на карточках.

Student A: Does monkey like bananas? Student B: Yes, it does.

Student B: Do you like bananas? Student A: No, I don’t / Yes , I do

Выполняют задание в парах

Проверка на понимание

Сейчас вы можете задавать друг другу вопросы на английском, используя время Present Simple.

Задайте друг другу вопросы. Task 7b



Выполняют упражнение в парах

T: Now imagine you are at the zoo. You ask your friend if he/she likes the zoo and ask about the animals there, describe the animal, give a reason why you like (don’t like) it. Look at the picture and act out the dialogue, please. These phrases can help you to complete the dialogues: (Опора для диалога на доске - Приложение 5)

P1: … you like the zoo,…?

P2: Yes, I …. It’s great (fantastic)! What’s that animal over there?

P1: Which one? What does it look like?

P1: That’s a … …. so beautiful.

P2: Look, what’s that behind the tree?

P1: It’s a … (bear, monkey, tiger, etc)

P2: Oh, I don’t like…. (bear, monkey, tiger, etc)

P2: They are … (angry, dangerous, noise, etc)

P1: I find them…. ( clever, handsome, fun, etc) Let’s go and see …. (zebras, bears, elephants, etc)

Т: Today we have spoken about animals. You did a lot of work today and you did it very well. А сейчас на карточках нарисуйте звёзды. (I can ask questions in Present Simple ******) где * - это совсем не могу, а ****** - легко могу.

Т: собирает карточки (Приложение 6)

Отвечают на вопросы, прощаются с учителем.

T: Your home task is to write about a wild animal you like, don't forget to draw or to find a picture of the animal.

Читайте также: