Seasons 3 класс верещагина конспект урока

Обновлено: 07.07.2024

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Выберите документ из архива для просмотра:

Выбранный для просмотра документ обобщающий урок по теме времена года И.Н. Верещагина 3 класс.doc

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.

Тема: Seasons. Времена года.

- воспитательные: воспитывать интерес к иностранному языку как к средству общения, воспитание доброго отношения к природе; умения выслушать другого, умения сотрудничать; умение объективно оценивать свои достижения и успехи одноклассников;

- развивающие: развивать логическое мышление;

- образовательные: обобщение, закрепление знаний тематической лексики;

- практические: совершенствование произносительных навыков; совершенствование навыков восприятие иностранной речи на слух;

совершенствовать навыки письменной и устной речи при составлении рассказа о времени года использование лексико-грамматических структур при создании проекта (конструкции с глаголом can, вопросы вида Do you like to…? и ответы на них, названия времен года, погоды, спортивных игр).

Оборудование: проектор, презентация, раздаточный материал в конвертах (картинки по временам года– дети приносят их заранее),листы самооценки, которые заранее выдаются учащимся с указанием видов работы (по количеству учащихся), планшеты.

T. Good afternoon, boys and girls!

P. Good afternoon, teacher!

T. I am glad to see you.

P. We are glad to see you too.

T. Sit down, please. How are you today?

How are you today?

What date is today?

What is the weather like today?

Is it rainy (etc.) today?

Речевая разминка.

T. Now, children, look at the blackboard ( Отработка звуков с опорой на слайд ).

[ e ] - y e llow, Sept e mber, Dec e mber

[ ei ] – r ai ny, A pril, M ay

[ ɔ: ] – au tumn, Au gust, w ar m

[ əu ] – c o ld, sn ow y, Oct o ber

[ dʒ ] – J anuary, J une, J uly

Spring is green

Summer is bright

Autumn is yellow

Winter is white

T. What is this poem about?

P. About seasons.

T. You are right. So, today we shall speak about …..

T. The theme of our lesson is “Seasons”.

Актуализация знаний.

T. What season is it now?

T. How many seasons are there in a year?

P. There are 4 seasons.

T. What are they?

T. What season comes after spring?

T. And now I would like you to describe seasons. Look at the pictures and describe them. Дети вспоминают лексику по теме погода. На слайде показаны картинки , учитель обращает на них внимание детей на предложения:, It ’ s cold, It ’ s hot, It ’ s warm, It ’ s rainy, It ’ s snowy, It ’ s cool , It ’ s cloudy и просит соотнести картинку с предложением.

Учитель предлагает учащимся посмотреть первую часть видео и записать в таблицу какая погода бывает в разное время года.

What is the weather in ….?

Перед учащимися ставится основополагающий вопрос: What is the best season? и предлагается посмотреть вторую часть видео, где Пол и Мегги рассказывают о своем любимом времени года. Учащиеся знакомятся с заданием и после просмотра выполняют тест.

Listen to the story about Meg and Paul about their favorite seasons and chose the correct variant.

I . Meg’s favorite season is ___________

Paul’s favorite season is ___________

II 1) Meg’s favorite season is …

Spring B. Winter

2) In winter she can …

A. make a snowman B. have a picnic

4) Paul’s favorite season is …

A. summer B. autumn

Физкультминутка (исполняется песенка с движениями).

What ’ s your favorite season ?

Повторение конструкций с глаголом can. С опорой на слайды дети рассказывают, что могут и не могут делать в разные времена года ( We can … in … We can ’ t … in … ) Учащиеся могут работать как в парах, так и в группах.

Затем заполняют листы самооценки, где ставят себе оценку за выполненное задание и показывают на планшете , как они справились с этим заданием( основной критерий, правильность построения вопроса и ответа на него)

T. Well done, children!

6. Активизация навыков устной речи.

Учащихся делят на 4 команды. Каждой команде дается конверт с временем года. На слайде дана опора по которой учащиеся составляют рассказ.

I think, … is the best season.

Учитель следит за тем, чтобы все учащиеся были включены в работу.

Затем один из членов команды зачитывает, что у них получилось.

Подведение итогов урока, домашнее задание.

Home task: retell about your favorite season .

Учитель объясняет домашнее задание и подводит итоги, в течение всего урока дети выставляли себе оценки за разные виды работ и на планшете показывают свою итоговую оценку.

T. Now, children, tell me some words about your opinions, thoughts about our lesson. What did you like? Why? What didn’t you like? Why? Thank you for your work! Your marks are excellent. Good bye!

Урок по теме "Seasons" в разделе "Seasons" в 3 классе по УМК English-3 И.Н.Верещагиной, Т.А. Притыкиной по английскому языку представлен с учетом требований ФГОС. Это урок современного типа, на котором учащиеся помогают сформулировать тему урока, участвуют в планировании хода урока и и в конце урока они дают оценку своей работы в разных видах деятельности и понравилась она им или нет.

ВложениеРазмер
konspekt_uroka_seasons_3kl.doc 100 КБ

Предварительный просмотр:

Урок по теме “Seasons” в разделе Seasons по УМК English – 3

И.Н. Верещагиной, Т.А.Притыкиной

по английскому языку в 3 классе

Учитель английского языка ГБОУ СОШ №46: Рассохина Нина Николаевна,

  • увеличить словарный запас учащихся по теме;
  • развитие навыков чтения вслух и про себя, аудирования;
  • развитие умения отвечать на поставленные вопросы;
  • формирование умения драматизировать диалог, выразительно читать свою роль.
  • закрепление лексических единиц по изученным темам;
  • развитие способности осуществлять продуктивные речевые действия;
  • развитие памяти, внимания, умения слушать и слышать учителя и одноклассников.
  • формирование познавательной мотивации учащихся.
  • привитие интереса к английскому языку;
  • воспитание умения общаться, взаимодействовать.

Современные образовательные технологии:

- обучение в сотрудничестве (парная работа)

- здоровье сберегающие технологии

Наглядность: коллаж - презентация, дидактический материал, раздаточный материал c заданиями, песни “ The seasons song ”, “How’s The Weather song ”

Техническое оснащение урока: мультимедийный проектор, ноутбук, СД – плеер, аудиозаписи.

The pupils are taking their seats at the desks.

Teacher: Good morning, boys and girls! It’s nice to see you. How are you today? I want you to guess the theme of our lesson today. Look at the board. There are some pictures and words about it. Let’s match them. Now read them and find out the theme of our lesson.

(The words at the board: SPRING, SUMMER, AUTUMN, WINTER) (Слайды 2-5)

Teacher: Now, tell me what the theme of our lesson is today.

Pupils: Seasons. (Слайд 6)

Teacher: Yes, that’s right. Now look at the next slide. There is a plan of our work for the lesson. (Слад 7)

  • Revising Vocabulary
  • Listening to the songs
  • Reading the Projects
  • Role-playing the Dialogue

Let’s read it. I suggest working to it.

Pupils: (Читают вслух, переводят.)

Teacher: Now look at your desks. You have got the cards with faces. You should say about these kinds of work at the end of the lesson. If you like them you’ll show a happy face and if don’t like them you’ll show a sad one.

Teacher: OK. Let’s start. What poem about seasons do you know? Here there are some cards which can help you. (green, bright, yellow, white - слова на карточках)

Pupils: (По желанию выходит ученик и соотносит картинки и прилагательные на карточках, получается стих). (Слайд 8)

Teacher: That’s right. I want you to revise it all together. Try to be emotional. Two, three…

Spring is green,

Summer is bright,

Autumn is yellow,

Winter is white.

What season comes after spring?

What season comes after summer?

What season comes after autumn?

What season comes after winter?

Pupils: (Отвечают фронтально)

Now you will hear “The seasons song”. I’ll give you a card with words. You should tick those words that you will hear. (Слайд 9)

Pupils: Fall, tulips, chestnut, cherries, beautiful, yummy, juicy.

Teacher: Well done . Let’s try to sing it. And what is your favourite season?

Pupils: (Отвечают фронтально)

2. Актуализация навыков чтения

Teacher: Now open your Students Book at page 74 Ex.1 or you can look at the screen. Read sentences and say if you agree or disagree with them. (Читают и отвечают: согласны или не согласны с утверждениями). (Слайды 10-11)

3. Актуализация навыков говорения

Teacher: Well done. I think you will agree with me that all seasons in our country are different. Some of them are warm, some cold or hot.

Which season is hot in our country?

And which is cold? (Слайд 12)

Pupils: (Отвечают фронтально: summer, spring, autumn, winter)

Teacher: Englishmen like a proverb: There is no bad weather, there are bad clothes. (Слайд 13,14). Pay attention at the new word: weather – погода; Try to translate it. Do you agree with it? Let’s write down it in your copy books.

I think that our clothes depend on the season, our tastes and occasions. Do you agree?

Teacher: Pretend you are going to a holiday with your family. What clothes can you wear? At home you had to write and draw a project about them. (Слайд 15)I know that you worked in groups.

Pupils: ( Читают свои проекты “ My family on a holiday”)

Teacher: Do you like your projects? Which is the best?

Another English proverb says: “Every thing is good in its season”. How do you understand it? Can you interpret it? Think of Russian equivalents. Let’s write down it in your copy books too.

Pupils: Всему - свое время. Хороша ложка к обеду.

Teacher: Now let’s have a brake. Stand up, please. Pretend you are on a winter holiday. What sport games can you play? Show us. You are on a summer holiday. What sports can you go in for? Show us.

Pupils: (показывают как зимой они катаются на лыжах, коньках, играют в снежки; летом бегают, плавают, ныряют)

Teacher: Yes, it will be a great holiday. English people often talk about the weather. Let’s start learning how to do it. Look at new words and write down them in your vocabulary. (Слайды 16-20)

Now I want you to read the dialogue at page 71. Open your Student’s Books and read Exercise 6 in pairs.

Before reading pay attention at the new expressions:

  • How is the weather today? - Какая сегодня погода?
  • It's terribly hot! - Ужасно жарко!
  • I say - Говорят. ( Написано на доске ). (Слайд 21)

You have two minutes for reading the dialogue. Write down them in your vocabularies.

Your time is over. Are you ready?

Who wants to read this dialogue aloud in pairs?

Do you need to translate it?

Pupils: (Желающие читают вслух и переводят)

1. Активизация навыков драматизации диалога

Teacher: You have 3 minutes to learn this dialogue and then role-play it. Who wants to try to do it?

Teacher: Do you like it? I like it too. And also I want you to listen to “How’s The Weather song” and sing it. (Слайд 22)

Teacher: And here there is another dialogue at page 72. Look through it. Have you got any new words and expressions? Read them aloud. Translate and write down in your vocabulary too. (Слайд 23)

Pupils: (Читают и переводят)

  1. Обобщение и систематизация изученного материала, домашнее задание

Teacher: Now let's talk.

What did you learn at this lesson?

How many seasons are there in the year?

Are they different or same?

What can you say about each of them?

What proverbs about seasons did you learn?

And here is your home task for the next lesson:

ex. 9 p.72 to write about each season (10 sentences);

to learn dialogues 6 p.71-72. (Слайд 24)

Teacher: So, it’s time to make a conclusion. We worked very hard today. We have done many things. Now you will appreciate your work in different activities with the cards of faces. For excellent work show a happy face, for good work show a serious face, and for bad work show a sad face.

  • How do you like to work with Vocabulary?
  • How do you like Listening to the songs?
  • How do you like Reading the Projects?
  • How do you like Role-playing the Dialogue?

Pupils: (Показывают карточки с лицами – веселым, серьезным и грустным)

Teacher: I see you think you worked rather well today. I’ve enjoyed your work today.

All of you have got excellent marks.

Teacher: And how do you like our lesson today? Show your cards. What do you like best of all?

Teacher: Thank you for your work today, my friends. Have a good day! Bye!

Задачи урока:

Образовательные: создать условия для

Развивающие: обеспечить условия для

  • формировать основы экологической культуры: принятие ценности природного мира, развивать чувство прекрасного (научить видеть красоту родной природы;
  • воспитание умения работать в коллективе (в парах, в группе), умение слушать своих одноклассников; и выражать свое мнение.

Тип урока: обобщение и закрепление пройденного материала.

Формы урока: фронтальная работа, индивидуальная работ, работа в парах, групповая работа.

Оборудование: доска, ноутбук, мультимедийный проектор и экран, CD-проигрыватель, аудио-приложение к УМК Верещагиной И.Н., Бондаренко К.А., Притыкиной Т.А. “English 3”, картинки с изображением времен года (печатные материалы (плакаты, копии с картин) и Интернет-ресурсы с изображением природы), карточки с кроссвордом, карточки с заданием на пройденную лексику.

Ход урока

l. SET-UP & WARM-UP

T.: Good morning, dear boys and girls! – P.: Good morning, dear teacher!

T.: How are you today? – P.: Fine, thank you! And how are you? – T.: I’m great, thanks! Sit down, please! Today we’ll speak about seasons, months, weather and nature. We’ll read poems? Sing our song about seasons, revise the new words, read a new text and discuss it. And then we’ll learn to describe pictures. First of all, I’d like you to answer some of my questions.

T.: What day is today? – P.: It’s Thursday.

T.: What days of the week do you know? – Ps together.: Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday and Saturday.

T.: What months do you know? – P1: January, February, March, April, May, June, P2: July, August, September, October, November, December.

T.: What is the date today? – P3: It’s the 24-th of April.

T.: What season is it now? – P4: It’s spring.

T.: What seasons do you know? – P5: Winter, spring, summer, autumn.

P.: Let’s sing our song about seasons. Ps together.: sing the song “Spring is green’ to the music on CD

Spring is green,
Summer is bright,
Autumn is yellow,
Winter is white

T.: Well done! How many months are there in a year? – P5: There are 12 months in a year.

T.: What spring months do you know? – P6: March, April, May.

T.: What summer months do you know? – P7: June, July, August,

T.: What autumn months do you know? – P8: September, October, November

T.: What winter months do you know? – P9: December, January, February

II. ACTIVE VOCABULARY REVISION (on the topic “Nature”)

a). T.: Now I’d like you to work in pairs and to do the crossword. You’ve got 2 minutes. The first three pairs who do the crossword correctly will get good marks. (Приложение 1) (The Ps get the cards with the crossword and work in pairs) … Well, your time is up. So … are the winners. You get “fives”.

b). T.: And now we’ll revise some more words. Please look at the screen (or the blackboard). Here are some letters. Make up the words. You’ve got 2 minutes. (Приложение 2). - Ps: guess the words. The three first pupils to do the task correctly get good marks.

III. Reading Skills Development (Reading for detail)

T.: Now, please open your textbooks at page 101. We’ll read the text about seasons. It is a dialogue, but we’ll read it as a text. – The Ps read the text one after another. After each part the teacher asks questions about the text: (The pupils answer the questions. They shouldn’t look into the text, but try to say what they remember)

  1. Does Ted like autumn?
  2. What does he say about autumn?
  1. Does Ted like summer?
  2. Why does he like summer?
  1. What does Tom think about winter?
  2. Why does he like winter?
  1. What season does Tom like?
  2. What does he say about autumn?
  1. Does Tom like spring?
  2. Why does he like spring?

IV. Speaking Skills development (monologue)

T.: Now I’d like you to tell me about your favourite season. Say why you like it. The Ps speak about their favourite seasons one by one. Everybody listens to the rest of the group a chooses the most interesting story.

V. Rhythmic Pause.

T.: Now stand up and let’s play “The Please Game”. Who’d like to be the commander? (The Ps do what the “commander” tells them to only if they hear the word “please”).

VI. Listening skills development

T.: Now you’ll listen to a story. Listen and say who the story is about. What season is the story about? (The Ps listen and answer the questions). T.: Now listen to the story again and try to answer the questions:

  1. Why does little bear go for a walk?
  2. Where does he go?
  3. What does he want to do? Can he do it?
  4. Does he go home?
  5. What does his mother do when he comes home?

After the pupils answer the questions, one of them (a volunteer) tries to retell the story.

VII. Speaking skills development (Monologue: pictures description, expressing one’s attitude to the described pictures)

a). T.: Well, and now we’ll learn to describe (описывать) pictures (on the topic “Nature”). Have a look!Here are some words and phrases that will help you. (The material can be shown on the blackboard or on the screen). (Приложение 3). Now look at the picture (on the screen or on the blackboard, or the copies of the same picture can be given “to every desk”. The whole group one by one makes up a joint story about the picture…. –

b). T.: very good! Now I’d like you to work in small groups (3-4 pupils). So look at your pictures. Be ready to say as much as you can. Try to say what you feel looking at the picture. The group that will make the longest story will win. So listen attentively and count the sentences the other groups make. The Ps describe their pictures? Expreesing their attitude to what they see in the pictures.. Then they choose the longest description. This group is the winner. T.: That’s great! Thank you.

VIII. HOMEWORK explanation.

T.: At home you’ll have to find beautiful pictures of nature. You can use your photos. And write a short letter to your friend or granny where you’ll describe it.

IX. REFLEXION.

T.: Today we’ve done a lot of things. What have we done? What have you learned to do?

Which of you worked better today? What marks would you give each other and why? (THE pupils try to evaluate each other’s work.) Great, you’ve been fair. But I’d give.. a higher/ lower mark.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок заканчивает учебную тему "Времена года", связан с предыдущими и является завершающим по данной теме, но первым уроком по теме "Английский год".

Цель урока: активизировать учащихся в употреблении в речи тематического языкового материала.

Урок по теме "Seasons. The English Year"

к учебнику И.Н. Верещагиной 3 класс

Данный урок заканчивает учебную тему "Времена года", связан с предыдущими и является завершающим по данной теме, но первым уроком по теме "Английский год".

активизировать учащихся в употреблении в речи тематического языкового материала.

совершенствовать навыки диалогической и монологической речи, чтения и письма;

развивать логическое мышление и воображение;

практиковать учащихся в умении вести беседу по теме "Seasons", совершенствовать грамматические умения и навыки, совершенствовать артикуляцию английских звуков;

воспитывать любовь к природе и позитивное отношение к окружающему миру.

Ход урока:

1. Greeting and Warming up

T. Good afternoon children! I am glad to see you!

-How is the weather today? Is it cold ? Is it warm? Is it snowing now?

- Do you like such weather?

- What season is it now?

- What do you think we are going to speak about at out lesson today?

- Do you know any English poems about seasons?

4 pupils tell their poems about different seasons.

- What is your favourite season?

Pupils name their favourite seasons.

2. Listening

T. Now children, I want you to listen and try to guess the favourite season of the English Queen, the Presedent of Russia and the Presedent of our Republic Bashkortostan.(the CD is playing with the speech of these people). After listening the children name the favourite seasons of these people.

3. Working with the song "What is the weather like today ?"

T. Let's work in 2 groups. I would like you to do the following task. While listening to the song "What's the weather like today?" make up the sentences of the song in a logical order. Today we are going to listen to the first part of the song and at the next lesson we'll learn it. (the children listen to the song twice)

T.- Now I ask the first group to read the song, the the second.

- Find the words which describe seasons and translate them into Russian(sunny,rainy,funny,changing,snowing,clearing,very nice)

4. Reading and working with the text " The English Year"

T. How many seasons are there in a year? What are they?

- The winter months in Great Britain are November, December, January and February. Let's read about November.

-Look at the blackboard and repeat the new words after me.

(Here are different tasks after reading the text)

- November is_ winter month

- In November in America there is a great holiday_

Christmas Day

Father's Day

Thanksgiving Day

- On the 25th of December English people celebrate _

Christmas Day

T. Answer the questions:

-What is the tradional English dinner on Christmas day?

-What ies there in Trafalgar Square during Christmas?

-When do English people celebrate New Year?

T. Complete the sentences:

- The winter months in Great Britain are .

- The Queen's speech is on television at.

- On christmas presents for children are.

T. Remember that the English Year is different in comparisson with the Russian Year because the climate in Great Britain differs from the climate in Russia. We'll speak about the English Year at the next lesson too.

T. (the teacher gives cards to the pupils) Find and write down as many words as you can on the topic "Seasons and The English Year".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок для 3 класса с углубленным изучением по УМК Верещагина, Притыкина. Урок разработан согласно требованиям ФГОС. Дети накопят багаж нового лексического материала и приобретут опыт его применения, научатся говорить о временах года и любимых занятиях, познакомятся со стихотворением по теме, научатся произносить и различать на слух звуки [i], [ei], [i:], [au], [ai], [e], воспринимать и реагировать на вопросы, используя краткий ответ (Yes, I do / No, I don’t).?

Технологическая карта урока английского языка

Учебный предмет: английский язык

Класс: 3б класс

УМК: учебник для общеобразовательный учреждений и школ с углубленным изучением англ.яз И.Н. Верещагина, Т.А. Притыкина.

Тип урока: урок усвоения новых знаний

- тренировать и закреплять лексические и грамматические навыки по теме;

- тренировать слухопроизносительные навыки по теме;

- совершенствовать лексические и грамматические навыки по теме.

- развивать умения говорения (монологическая и диалогическая речь);

- развивать умения аудирования;

- развивать память, логику, мышление;

- развивать творческие способности учащихся.

- способствовать воспитанию доброжелательности, отзывчивости, взаимопомощи, ответственности;

- воспитывать умение работать индивидуально, в паре, в группе;

- повышать мотивацию к изучению английского языка.

Планируемый результат

Предметные умения

Накапливать багаж нового лексического материала и приобретать опыт его применения. Научится говорить о временах года и любимых занятиях.

Познакомиться со стихотворением по теме.

Произносить и различать на слух звуки [i], [ei], [i:], [au], [ai], [e].

Воспринимать и реагировать на вопросы, используя краткий ответ (Yes, I do / No, I don’t).

Личностные: формировать первоначальный опыт участия в учебной деятельности по овладению английским языком и осознавать её значимость.

Коммуникативные: формировать умения слушать и вступать в диалог для поддержания учебно-деловой беседы.

Познавательные: уметь осознано строить речевое высказывание по образцу, формулировать ответы на вопросы учителя.

Регулятивные: принимать и сохранять цели и задачи учебной деятельности, находить средства ее осуществления, планирование своей деятельности в соответствии с целевой установкой

Читайте также: