Present continuous конспект урока 3 класс

Обновлено: 05.07.2024

Учебник: Английский язык для школ с углубленным изучением английского языка, авторы И.Н. Верещагина, Т.А Притыкина.

Тип: урок формирования грамматических навыков.

Практическая задача урока:

  • ознакомить учащихся с грамматическим материалом (настоящее продолженное время) и тренировать их в его употреблении до уровня трансформации;
  • развивать речевое умение (монологическая речь).

Сопутствующие задачи:

  • активизировать работу с лексическим материалом по теме (стр. 53, 57);
  • совершенствовать навык чтения.

Образовательная задача: способствовать расширению филологического кругозора учащихся посредством знакомства с филологическими терминами в процессе объяснения грамматического материала.

Развивающая задача: развивать память учащихся (упр.1, стр.58).

Оборудование: наглядный материал, учебник, доска, рабочие тетради, грамматические тетради.

Время урока: 40 мин.

1 этап. Организационный момент. Введение в тему урока.

  1. Do you brush your teeth? When?
  2. Do you have breakfast then?
  3. Do you usually get up at 7 o’clock?
  4. Do you usually take a shower? When/
  5. Do you usually do exercises?

Yes, I do. I brush…

2 этап. Ознакомление с грамматическим материалом “ Present Continuous Tense“ (дедуктивный подход).

“Сегодня мы познакомимся со временем в английском языке, которое передает действие, происходящее в данный момент (now).

Далее учитель формулирует грамматическое правило. (Изображение кошки-правило инструкция.)

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Урок английского языка в 3 классе

1) воспитательн ые - создать условия для привития уважения к своему речевому партнеру;

2) развивающ ие - развивать внимание, память, воображение, а также способность к языковой догадке, сопоставлению, наблюдению, различению;

3) образовательн ые - способствовать расширению кругозора учащихся;

4) практическ ие - ознакомить учащихся с настоящим длительным временем и первично тренировать в его употреблении, учить отвечать на вопросы по тексту .

1. Организационный момент .

- What date is it today?

- What day is it today?

- What season is it now?

- Thank you sit down, please.

- Now let’s start our lesson.

2. Фонетическая зарядка . Тренировка произношения носового звука:

Sleeping, singing, talking, eating, wearing, watching, playing, making, reading, writing.

The song: Are you sleeping?

Are you sleeping , are you sleeping ,

Brother John? Brother John?

The morning bell is ringing,

The morning bell is ringing,

Ding, ding, dong. Ding, ding, dong.

3. Введение нового грамматического материала

Look at the blackboard, please!

– Tell me please the difference between these sentences

She sings every day.

She is singing now.

(Ученики высказывают своё мнение и пытаются перевести данные предложения. Далее определяется время, в котором написаны эти предложения. The Present Continuous Tense новое время, поэтому при определении учащиеся действуют методом исключения)

– We use the Present Continuous:

to talk about actions and situations in progress now;

to talk about actions and situations in progress around now

Time Expressions used with the Present Continuous

4. Read these sentences and translate them:

( Прочитайте предложения и переведите )

She is playing tennis now .

He is playing football at the moment.

They are dancing now.

The dog is jumping over the fence now.

They are working at the moment.

5. Первичная тренировка употребления Present Continuous .

Look at the board. There are some pictures and sentences, describing them. Open the brackets and put the verb into Pr esent Continuous.

(climb the mountain)

( swim in the river)

( sing a song)

( jump)

6. Найдите ошибки.

7. Чтение текста и ответы на вопросы.

Now we are going to read the text and answer the questions.

Dear my friend, Kate!

Thank you for your letter and for your ribbons. They are very pretty. I’m wearing them now.

I’m writing this letter in my bedroom. My mother and my father are in the kitchen. They aren’t watching TV. They aren’t talking. They are eating.

My brother is in his bedroom. He isn’t watching TV. He is playing the computer.

My grandma is in the living room. She doesn’t like to watch TV. She is looking at some photos.

What are you doing now? Are you riding a bike? Are you playing the computer?

See you soon. Love, Meg.

Answer the questions:

1. What are Meg’s mother and father doing?

2. Are they watching TV?

3. Are they drinking?

4. What is her brother doing?

5. Is her grandmother looking at photos?

9. Look at the picture and make up a story using Present Continuous:

hello_html_mb22aaca.jpg

11. Look at the pictures and make up sentences:

12. Подведение итогов урока и оценивание результатов работы учащихся.

Учащиеся получают оценки за: применение грамматического материала в монологической речи; активную работу с грамматикой ; выполнение практического задания.

T . Well done . Children, thank you very much for your answers. You have done many tasks. You know a lot about Present Continuous . And now write down your task for the next lesson. That’s all for today. Good-bye.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка урока по английскому языку на тему: "Present Continuous Tense" для учащихся 3 класса.

Данная разработка включает в себя практические задания по данной теме. Урок направлен не только на развитие грамматических знаний, но и на развитие критического мышления учащихся.

Theme: Family time. Present Continuous Tense

Aim: Educational: Teach learners to use Present Continuous

Improve learners’ vocabulary: verbs

Developing: Develop learners’ reading skills through reading passages

Teaching methods and techniques: conversation, working with the tasks, writing, pronunciation, reading, listening

Teaching aids and materials: course-book, blackboard, hand-out

Course of a lesson

I. Organizational moment

1. Checking presence

2. Checking home task

3. Warm up. By play. Teacher is doing an action, learners have to say them using Present Continuous.

Eg: She is writing. She is dancing. Etc.

4. Teacher: I’ve showed you some examples of grammar from the previous lesson. How do you think what are we going to do today? What are the aims of the lesson?

4) практические - ознакомить учащихся с настоящим длительным временем и первично тренировать в его употреблении, учить отвечать на вопросы по тексту.

1. Организационный момент.

- What date is it today?

- What day is it today?

- What season is it now?

- Thank you sit down, please.

- Now let’s start our lesson.

2.Фонетическая зарядка. Тренировка произношения носового звука:

Sleeping, singing, talking, eating, wearing, watching, playing, making, reading, writing.

The song: Are you sleeping?

Are you sleeping, are you sleeping,

Brother John? Brother John?

The morning bell is ringing,

The morning bell is ringing,

Ding, ding, dong. Ding, ding, dong.

3.Введение нового грамматического материала

Look at the blackboard, please!

– Tell me please the difference between these sentences

She sings every day.

She is singing now.

(Ученики высказывают своё мнение и пытаются перевести данные предложения. Далее определяется время, в котором написаны эти предложения. The Present Continuous Tense новое время, поэтому при определении учащиеся действуют методом исключения)

– We use the Present Continuous:

to talk about actions and situations in progress now;

to talk about actions and situations in progress around now

Time Expressions used with the Present Continuous

4.Read these sentences and translate them:

(Прочитайте предложения и переведите)

She is playing tennis now .

He is playing football at the moment.

They are dancing now.

The dog is jumping over the fence now.

They are working at the moment.

5. Первичная тренировка употребления Present Continuous.

Look at the board. There are some pictures and sentences, describing them. Open the brackets and put the verb into Present Continuous.

(climb the mountain)

( swim in the river)

6. Найдите ошибки.

7.Чтение текста и ответы на вопросы.

Now we are going to read the text and answer the questions.

Dear my friend, Kate!

Thank you for your letter and for your ribbons. They are very pretty. I’m wearing them now.

I’m writing this letter in my bedroom. My mother and my father are in the kitchen. They aren’t watching TV. They aren’t talking. They are eating.

My brother is in his bedroom. He isn’t watching TV. He is playing the computer.

My grandma is in the living room. She doesn’t like to watch TV. She is looking at some photos.

What are you doing now? Are you riding a bike? Are you playing the computer?

See you soon. Love, Meg.

Answer the questions:

1. What are Meg’s mother and father doing?

2. Are they watching TV?

3. Are they drinking?

4. What is her brother doing?

5. Is her grandmother looking at photos?

9. Look at the picture and make up a story using Present Continuous:

11. Look at the pictures and make up sentences:

12. Подведение итогов урока и оценивание результатов работы учащихся.

Учащиеся получают оценки за: применение грамматического материала в монологической речи; активную работу с грамматикой; выполнение практического задания.

T. Well done. Children, thank you very much for your answers. You have done many tasks. You know a lot about Present Continuous. And now write down your task for the next lesson. That’s all for today. Good-bye.

Читайте также: