План конспект урока по английскому языку 10 класс биболетова

Обновлено: 07.07.2024

Самоконтроль, диалог с учителем по организации начала урока.

Фонетическая зарядка выполняется на английском языке

Глазами проверяет готовность к уроку:

“ Good morning! I’m glad to see you! How are you?

I’m fine, thanks. Sit down , please . Who is absent today ?”

What the weather is it today, Kristina? Sasha, what do you think? Diana, I want to know your opinion about today’s weather. And what do you feel about the weather, Denis?

Учитель контролирует произношение учащихся .

Well, your thoughts about the weather are very interesting and unusual. Now we are ready to know what we will do in our lesson.

Проверяют наличие учебников, тетрадей, ручек и т.д. и здороваются с учителем:

“ Good morning, Lidia Nikolayevna! We are glad to see you too. We are fine, thank you, and you?”

Обучающиеся отвечают на вопрос учителя, высказывая своё мнение:

- I think it is cold today.

- In my opinion the weather is cloudy, there is no sun.

- The weather today is windy and it is cold.

- I think today the weather is not bad but I don’t like such weather.

2.Личностные УУД : формируется эмпатия, осознанное понимание чувств других людей, положительное отношение к учителю, классу, школе

3. Регулятивные УУД умеют определять и формулировать цель деятельности на уроке с помощью учителя, высказывать свое предположение; умение включаться в учебную деятельность, настроиться на начало урока, погрузиться а атмосферу иноязычного общения

4.Познавательные УУД : актуализация знаний по теме урока.

5.Коммуникативные УУД: умение устанавливать визуальный контакт, демонстрировать положительные эмоции; умение слушать и слышать, реагировать на вербальные и невербальные средства общения.

2. Ориентировочный этап

1.Ориентирование в теме, формулирование темы

2.Рассмотрение темы и целей.

3.Объявление плана урока

Метод контроля и самоконтроля

Will you look at the board, please? There are some words and let’s but them in right order to get a sentence.

What we will speak about today? What we will do at our lesson?

Right! Today our lesson is “Where does time go?”. We will repeat words from he last lesson and know new words, will use them to learn to say how to use time and we will get acquainted with advise how to spend your time effectively.

Обучающиеся составляют из изображенных на слайде слов “ does ”, “ go ”, “ where ”, “ time ” вопросительное предложение “ Where does time go ?”

Обучающиеся отвечают : “We will speak about time”, “We will speak about our day and schedule”, “We will learn how to use time”.

Формулируется умение аргументировано доказывать свою точку зрения, делать выводы и обобщения по теме урока. 3.Коммуникативные УУД

Понимают и воспринимают на слух речь учителя, осознанно строят речевые высказывания по теме урока, осознанно оформляют свои мысли в устной речи, умеют вести диалог в ситуациях знакомства, адекватно используют речевые действия для решения коммуникативной задачи

3.Поиско-исследовательский этап (Основной этап)

1.Обобщение и систематизация знаний

2.Пополнение словарного запаса по теме урока.

Проблемно-поисковый метод под руководством учителя; прием повторения изученных лексических единиц.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели урока:

Учащиеся должны научиться:

  • самостоятельно ставить цели, планировать пути их достижения, умение выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач;
  • использовать знаково-символические средства представления информации для решения учебных и практических задач; пользоваться логическими действиями сравнения, анализа, обобщения, классификации по различным признакам;
  • осуществлять информационный поиск;
  • выражать с достаточной полнотой и точностью свои мысли в соответствии с задачами и условиями межкультурной коммуникации;
  • спрашивать, интересоваться чужим мнением и высказывать свое;
  • уметь обсуждать разные точки зрения и способствовать выработке общей (групповой) позиции

Оборудование:

Урок рассчитан на 80 минут ( 2 урока )

План-конспект урока английского языка по теме

Цели урока:

Учащиеся должны научиться:

самостоятельно ставить цели, планировать пути их достижения, умение выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач;

использовать знаково-символические средства представления информации для решения учебных и практических задач;

пользоваться логическими действиями сравнения, анализа, обобщения, классификации по различным признакам;

осуществлять информационный поиск;

выражать с достаточной полнотой и точностью свои мысли в соответствии с задачами и условиями межкультурной коммуникации;

спрашивать, интересоваться чужим мнением и высказывать свое;

уметь обсуждать разные точки зрения и способствовать выработке общей (групповой) позиции

Оборудование:

Тип урока: урок развития навыков

Цель урока: Содействовать формированию коммуникативной и социокультурной компетенции учащихся на основе базового уровня владения английским языком

Задачи:

  1. Совершенствование умений и навыков аудирования с целью извлечения и продуктивного усвоения информации.
  2. Формирование коммуникативных, поисковых и исследовательских навыков.
  3. Развитие умений групповой дискуссии.

Принципы отбора материала:

  1. Доступность. Степень сложности материалов определяется уровнем владения учащимися основами английской грамматики, базового словарного состава и способностью использовать английский язык как средство познания мира.
  2. Социальная значимость. Материал является необходимым для знакомства с историей и техническими достижениями страны изучаемого языка и своей страны, для формирования мировоззрения, совершенствования владения языком и для последующего оперирования полученными знаниями.

Ход урока

I. Введение в тему.

(Раздел презентации: “Warm-up”)

Учитель: Today we will speak about men-made Wonders of the world.

When we think of the wonders of the world, we usually think of the seven ancient wonders of the world described by Philo of Byzantium and the ancient Greeks. We might wonder why these were chosen when we think of other wonders that seem more, well, wonderful.

Why seven, you might ask? Seven is a holy and sacred number in many of the world's religions. In Christianity, we think of seven days of creation (and of the week), seven virtues, seven deadly sins. Other religions use seven in their worship and practice. Seven is believed to be a perfect number. So the ancients used seven and so we keep the tradition.

Listing the seven wonders of the world began during the time of the Greeks. The first lists were for travelers of that time, listing man-made objects of particular architectural or sculptural note.

Задача ученика: назвать древние чудеса света.

The seven wonders of the ancient world (from left to right, top to bottom):

  • the Great Pyramid of Giza,
  • the Hanging Gardens of Babylon,
  • the Temple of Artemis at Ephesus,
  • the Statue of Zeus at Olympia,
  • the Mausoleum of Halicarnassus,
  • the Colossus of Rhodes,
  • the Lighthouse of Alexandria.

Учитель: Today there are many such lists, including the Seven Modern Wonders, the Seven Wonders of the Medieval World, the Seven Natural Wonders, the Seven Wonders of Medicine, etc. There are many other such lists; none are definitive, of course.

Do you know any modern men-made wonders of the world? (Раздел презентации: Match the picture and the name)

Задача ученика: назвать современные чудеса света, изображенные на слайде.

Задача ученика: используя лексику, размещенную на слайде сделать предположения об объектах на фото.

  • Difficult to build
  • Expensive to build
  • Easy to build
  • Make peoples life easier
  • Impress everybody

II. Vocabulary work.

(Раздел презентации: Vocabulary work)

Teacher: In some minutes we will listen to the text about men-made wonders of the world. In order to prepare for this work I’d like you try to find the Russian equivalents (Раздел презентации: “Vocabulary work: Part1”) (слайд)

Задача ученика: найти эквиваленты словам, появляющимся над таблицей среди слов, размещенных в таблице.

religious purpose религиозные цели
giant calendar гигантский календарь
an Isthmus перешеек
to blast взрывать
to move earth перемещать грунт
transportation link транспортное соединение
convict labour труд заключенных
to be drafted into быть привлеченным к
doubling weight удвоенный вес
give employment давать работу
jobless workers безработные рабочие
explosives взрывчатые вещества
heavy equipment тяжелое оборудование
to enable to давать возможность

III. Listening.

(Раздел презентации: Listening)

Учитель: And now we are ready to listen to the radio program. Listen to the text and try to answer the questions: Who had built/ how were these objects built?

Задача ученика: найти ответ на вопрос, в случае затруднённого понимания – следует прослушать текст несколько раз.

  • Builders could have used stone tools to shape the stones (Stonehenge)
  • Workers had to blast through the stone and use strong machines. (Panama Canal)
  • Russian soldiers were drafted into building. (Trans-Siberian Railway)
  • The construction gave employment jobless workers during the Depression. (Hoover Dam)
  • Workers bored through the ground from both ends. (English Channel or the Chunnel)

Учитель: Listen to the text again and try to answer the questions: Where it was built? When it was built? (См соотв. раздел презентации).

Задача ученика: найти ответ на вопрос, в случае затруднённого понимания – следует прослушать текст несколько раз.

Hoover Dam was built in 1882-89, 1904-14 on Isthmus of Panama
Panama Canal was built in 1891-1916 in Russia, Siberia, from Moscow in Europe to Vladivostok on the Asian Pacific Coast.
English Channel built in about 3000-1000 B.C. in Wiltshire, England.
Stonehenge was built 1931-1936 on Colorado Riverat the boarder of Nevada and Arizona (USA
Trans-Siberian Railway was built in 1987-1994 under the English Channel from Folkestone, England, to Coquelles, France.

IV. Fill in the missing information in the table.

Учитель: Fill in the missing information in the table, use your Workbook. Discuss your answers in groups of 4. Use dialogue vocabulary. (См. соотв. раздел презентации).

Задача ученика: заполнить пропуски в таблице, обсудить каждый вариант


Today we are going to look through your new textbook. The topic of our lesson is your hopes and expectations this school year. We’ll found out some new information about different types of school in English-speaking countries.

Ознакомление с учебником

Firs of all, let’s study the structure of our new textbook. It’s consists of four units: “Start anew”, “Talking on family matters”, “Civilisation and progress”,”World of opportunities”. At the end of the book there are lists of irregular verbs, a cultural guide, grammar reference, etc. You may use them to find the necessary information. Every unit ends with preparation for testing and the guide how to be a success in testing.

Речевая разминка

Now open your textbooks on page 8. Read the task of exercise 1.Look at the pictures.

Can you make up the sentences and share your ideas?

What are you worried about?

What do you expect to do this school year?

Who is ready with the first sentence?

Read the task to exercise 2 on page 8 in your textbooks. Find eleven word combinations and read and translate them. Let's read the word combinations one by one.

Try to explain their meaning.

Активизация навыков устной речи

Let's divide into groups of four, please. Compare your lists of reasons from exercise 2 (page 8) and find out what the most important reasons and the least popular reasons in your group

Use the phrases from exercise 3,page 9, in your textbooks and the cards with words.

Физкультминутка

Stand up and do some exercises!

Развитие навыков чтения

Look through exercise 4 (page 9). Let's read the extracts from exercise 5 (page 9—10).

Do you think the statements after the texts true or false?

You will have 3 minutes to read the pages from the diary.

Agree or disagree with the sentences after the extracts.

Find out some information about different types of schools in the USA and the UK. You can see the definitions on page 10, exercise 6 in your textbooks. You will work in pairs and have 2 minutes to read and understand the definitions.

Answer the questions:

Where does Wendy come from?

Why do you think so?

How can you prove it?

How old is the girl?

What kinds of schoolsdo we in Russia?

Подведение итогов урока

What have we done today?

What was difficult for you?

What new words have you learnt?

Thank you for your work. The most active students today are. Your marks for the lesson.

Читайте также: