Конспект урока талебелер ичюн он муим къаиде

Обновлено: 06.07.2024

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

I . Пояснительная записка

Целью изучения учебного предмета является приобщение младших школьников к чтению, восприятию и осмыслению учебных, научно-популярных и художественных текстов, к ценностям крымскотатарской культуры, формирование читательской компетентности обучающихся.

Данная цель конкретизируется при решении следующих задач :

формирование читательского кругозора, развитие интереса к чтению и книге;

совершенствование умений чтения вслух и про себя;

приобретение опыта в выборе книг и самостоятельной читательской деятельности;

развитие художественно-творческих и познавательных способностей, эмоциональной отзывчивости при чтении художественных произведений;

обогащение нравственного опыта младших школьников средствами художественной литературы;

формирование нравственных представлений о добре, дружбе, правде и ответственности;

воспитание интереса и уважения к крымскотатарской культуре и культуре народов многонациональной России.

Крымскотатарский язык входит в обязательную часть примерного учебного плана и в 3 классе составляет 85 часов (2,5 часа в неделю, 34 учебные недели).

II . Планируемые результаты освоения программы

Личностные результаты:

осознание единства и разнообразия природы, народов, культур и религий;

формирование патриотических ценностей, осознание учащимися своей принадлежности к крымскотатарскому народу и одновременно ощущение себя гражданами многонационального государства;

овладение знаниями о родной культуре и религии, уважительное отношение к культурам и традиционным религиям народов России;

знание основных морально-нравственных норм своего народа, умение соотносить их с морально-нравственными нормами других народов России;

уважительное отношение к иному мнению, истории и культуре других народов;

уважительное отношение к семейным ценностям, проявление доброжелательности, понимания и сопереживания чувствам других людей.

Метапредметные результаты:

активное использование речевых средств для решения коммуникативных и познавательных задач;

использование различных способов поиска учебной информации в справочниках, словарях, энциклопедиях;

использование знаково-символических средств представления информации о книгах;

овладение навыками смыслового чтения текстов в соответствии с целями и задачами, действиями сравнения, анализа, синтеза, обобщения, установления причинно-следственных связей, построения рассуждений;

умение слушать собеседника и вести диалог, признавать различные точки и право каждого иметь и излагать своё мнение и аргументировать свою точку зрения.

Предметные результаты:

понимание литературы как явления национальной и мировой культуры, средства сохранения и передачи нравственных ценностей и традиций;

формирование представления о Родине и её людях, окружающем мире, культуре, понятий о добре и зле, дружбе, честности;

формирование читательской компетентности, потребности в систематическом чтении;

овладение чтением вслух и про себя, приёмами анализа художественных, научно-познавательных и учебных текстов с использованием элементарных литературоведческих понятий;

использование разных видов чтения;

умение осознанно воспринимать и оценивать содержание и специфику различных текстов, участвовать в их обсуждении, давать и обосновывать нравственную оценку поступков героев;

умение самостоятельно выбирать интересующую литературу, пользоваться справочными источниками для понимания и получения дополнительной информации;

умение устанавливать причинно-следственные связи и определять главную мысль произведения, делить текст на части, озаглавливать их, составлять простой план, находить средства выразительности, пересказывать произведение;

умение работать с разными видами текстов, находит характерные особенности научно- познавательных, учебных и художественных произведений.

III .Содержание учебного предмета

Устное народное творчество. Пословицы, поговорки, считалки, игры, скороговорки, колыбельные песни, загадки, сказки, легенды.

Тематический план

Таблица проверочных и контрольных работ по литературному чтению.

Нормативный объем измерений по крымскотатарскому чтению.

Критериями для оценки навыка чтения являются беглость, правильность, осознанность, выразительность.

warning 404

404

Такой страницы на сайте не существует.


Дата последнего изменения на сайте: 01.03.2022

При использовании материалов сайта активная прямая ссылка на источник обязательна

На сайте используются файлы cookie. Продолжая использование сайта, вы соглашаетесь на обработку своих персональных данных. Подробности об обработке ваших данных — в политике конфиденциальности.

Группы КР-17, КА-17 ГБОУВО РК КИПУ имени Февзи Я

Ruby Scarlett

Ruby Scarlett
запись закреплена

Методика преподавания крымскотатарского языка
Планы уроков с презентациями. Группы: КА-17, КР-17

Ruby Scarlett


Ruby Scarlett

Сундус Абдулганиева

Мерьем Аблаева


Мерьем Аблаева

Ruby Scarlett


Ruby Scarlett

Элина Муратова

Сундус Абдулганиева

Мерьем Аблаева


Мерьем Аблаева

Элина Муратова

Сание Аблаева

Эмиль Саганджиев

Сание Аблаева

Эмиль Саганджиев

Ветана Балашова


Ветана Балашова

Лиля Чауш

Ветана Балашова


Ветана Балашова

Найле Динислям

Найле Динислям


Гульназ Аблялимова


Гульназ Аблялимова

Уля Сныга


Уля Сныга

Уля Сныга


Уля Сныга

Уля Сныга


Уля Сныга

Сныга Ульяна КР-17 конспект + презентация (Синонимлер)

Зекие Мамутова

Да, всех, кто выполнил это задание,я отметила. Но есть те, кто не сдал. Это касается обеих групп. Сагъ олунъыз.

Зекие Мамутова

Группу КР -17 благодарю! Очень ответственно и вовремя всё выполняете.

Сундус Абдулганиева

😊

Зекие оджа, а КА-17? У нас вроде тоже долгов нет Или мы о чем то забыли?

Зекие Мамутова

Сундус, Нет, я и вас отметила

Сундус Абдулганиева

Зекие Мамутова

Хочу пробудить тех, кто ещё не понимает ответственности, даже дистанционно.

Зекие Мамутова

КА-17 группасындан: Саганджиев Эмиль, Абдулганиева Сундус, Аблаева Мерьем, Аблаева Сание, Муратова Элина, Динислям Найле, Юсифова Ветание, Османова Сабрие— дерс планларыны, презентацияны вакътында тапшыргъанынъыз ичюн машалла! Сагъ олунъыз!

Ruby Scarlett


Ruby Scarlett

😅

Зекие, багъышланъыз, амма мен даа барым Османова Сабрие. Энъ биринджи комментарий. Ве Лиля Чауш ёллады

Нажмите, чтобы узнать подробности

Дерс макъасады: талебелернинъ кузь дюльберлиги акъкъында тасавурларыны кенъиштирмек; иджадий хаялларыны козетюв кучюни (наблюдательность), нутукъларыны инкишаф этюв; ифадели окъувнынъ, эстетик дуйгъуларны, тувгъан табиаткъа севгини ашламакъ.

Интерактив усуллар


Дерс макъасады: талебелернинъ кузь дюльберлиги акъкъында тасавурларыны кенъиштирмек; иджадий хаялларыны козетюв кучюни (наблюдательность), нутукъларыны инкишаф этюв; ифадели окъувнынъ , эстетик дуйгъуларны, тувгъан табиаткъа севгини ашламакъ.

Интерактив усуллар

чифтте чалышув (работа в парах)

кучюк группа стратегиясы

Дерс кетишаты

I. Тешкилий момент

2. Оджанынъ кириш сёзю (музыка яваш янърай).

- Адамда энъ муим шейлер- бирер. Аят- бир дане, юрек- бир дане, Ватан да бир дане. Биз Ватансыз санъки тамырсыз терек.

Эльбет, биз озь топрагъымызны севемиз. Ирмакънынъ янъравукъ сеси, япракъларнынъ аджайип къокъусы, коктотайнынъ юнлю башчыгъы- оларсыз биз яшап оламамыз.

Япракъ шытырдысы,ер къокъусы,аванынъ тюси-бу шейлер халкънынъ санаатында тасвирлене.

Не къадар тылсымлы, айретли сезлер,сеслер,боялар тувгъан ернинъ дюльберлигини косьтере.Оларнынъ санааты Ватангъа,аджайип тувгъан табиатымызгъа севги дуйгъусындан догъа.Бугуньки дерсимиз табиат шиириетине багъышлана.

КМА – МА + УМО – МО + ЗАТ – АТ + Ь = КУЗЬ

4. Окъув фаалиет мотивациясы, дерснинъ мевзусы, макъсады ве меселеси.

- Бугуньки дерс сизге аджайип ве айретли дюньяны ачаджакъ. Бу- шииритте тувгъан еримизнинъ тасвири.

Шиириет- бу ойле бир муджезеки,онынъ джаны,юреги бар ве бизлерни эм агълаттыра ве кульдире.

Шиириет дюньясындасизни янъыкъуванчлы ачышлар беклей.Озь юреклеринъизни дюльберликке къаршы ачынъыз.Гузеллик,мераметлик не олгъаныны дуярсынъыз,табиат шиириети исе сизнинъ омюр бою достунъыз олсун.





Оджа талебелернинъ кейфлерини 2-3 ибаренен ишке меракъландыра.

Эр кестен- къабилиетине коре,

Эр биринъизге- мувафакъиет,

Эр кезге- къуванч.

II. Талебелерини бильгилерини актуализациясы.

-Насыл йыл мевсимлерини билесинъиз ?

-Севимли йыл мевсиминиз насыл ?

-Не ичюн сиз оны бегенесинъиз ?

-Шимди насыл йыл мевсими?

-Кузь айлары адларыны айтынъыз.

--Ким алтын кузьни бегене? Не ичюн ?

-Кузь пейзажи сизде насыл дуйгъулар ашлай?

Тахтада ерлешкен ресимлерге бакъынъыз ве кузьге келишмеген ресимлерни алып ташланъыз.

Кузь озь бахшышлары ве сентябрь,октябрь ,ноябрь айларынен келип келе.

Тез етишти ягъмурлы кузь,

Кете дерске балалар,

Ягъмур ягъа гедже, куньдюз,

Энди сувуй авалар.

Кузь кельди,эм тереклернинъ

Тарлаларда тютюнле де,

Бостанлар да сёкюльди.

Кузь балаларгъа суаль бере:

Мектеп къапусы ачылды

Насыл ай бизге кельди? (сентябрь)

Аюв юкъугъа азырланды

Насыл ай бизге кельди? (октябрь)

Къарнен ягъмур талаша

Насыл ай бизге кельди? (ноябрь)

Айлар. Я сен кузь балаларгъа не кетирдинъ.

Алма бою алмасы меним,

Мейваларны башы меним.

Ашасанъ агъызынъ балланыр,

Сеитлерден кельдик биз

Ашагъанлар тез осер,

Ашамагъан пешман этер.

Къурумыз пек татлыдыр,

Мен Джанкойнинъ къайсысы,

Менден татлы япарсынъ,

Къышта ашап тоярсынъ.

III. Окъув материаалны анъмакъ ве алгъыламакъ (осознание и восприятие).

Шляпа Де Боно интерактив усулы.

Беяз- малюмат топлав.



-Кузь акъкъында не билесинъиз?

-Къайдан оны билесинъиз?

-Ассоциатив тюбюни тизмек.





Куньлер къыскъа, гедже…
















Айванлар къышкъа азарлана










Тизильген ассоциатив тюбюмизге энди шиириет тюп теклиф этем, чюнки кузь ве шиириет узакъ девирден берли бирликтен, ич де айырылмай.

) - Кузь кельди, эм тереклернинъ

Тарларарда, тютюнлер де

Бостанлар да сёкюльди.

Куньлер къыскъа олды

Орькен атып пек мамур олды.

Ал янакълы алма,армутлар

Сепетлери рыкъма-рыкъ толды.

Сентябрь айнынъ сонъки куньлери эди.Кунешнинъ сыджагъы эксильген.Челлерде, къырларда отлар къурумагъа,багъларда япракълар сарармагъа башлагъан эди.

Мавы къанатлы, къара бенечеклериолгъан, кок козьлю ,назик аякълы,севимли кобелечик де къонмагъа бир чечек,я да бир ешиль от тапалмай къайгъыланып юре эди.

Тез етишти ягъмурлы Кузь,

Кете дерске балалар.

Ягъмур ягъа гедже,куньдюз,

Энди сувуй авалар.

Гедже узай,кунь къыскъара,

2.Къырмызы- ис (ощущения),теэссурат(впечатления), адамнынъ фааль дуйгъулары



А) музыканы динълев

Б) шиирий сатырларнынъ къыясы (талебелер окъуй)

Алтын Кузь. Нузет Умеров

Сырларынъ сейле кетсинъ!

Нечюн тильки йылгъасындан-

Кетти язлыкъ ювасындан?

Нечюн курюч акъкъаинлар

Нечюн аюв Кузь сонъунда

Кирип кеткен къобасына?

Нечюн сувукъ чагъаракъта

Къарыкъ рузгяр ынъранмакъта?

Пенджерени нечюн ягъмур

Гедже къакъты такъыр-тукъур?

Шашкъын ельчик,къайдан кельдинъ?

Ничюн сени корьмейим?

Не айтасынъ, анги тильде?

Анълат манъа. не истейсинъ?

Кель экимиз ойнайыкъ.

Юксек сельби тепесинде

Ал мениде, чыкъайыкъ.

Дост олайыкъ,сез берейик,

Тек эйилик япмагъа.

Къушлар киби , къанат керип,

- Музыканы ве шиирлерни динълегенде сизде насыл дуйгъулар пейда олды?

- Насыл теэссурат, ве ал шахснен сизде кузь уяндыра? Озь фикирлеринъизнен пайлашынъыз.

3) Сары- файда, кяр.



а)Кузь кельди,сарарды ем-ешиль япракълар,

Булутлы кок юзю оксюздай мугъайды. (А. Селимов)

-Амма бунда да озь файдасы бар.

Кузь ягъмурлары ерни джибите ,демек, келеджек берекет номай оладжакъ.

Сиз ягъмурлар, чокъ ягъынъыз,

Сизнен арта эт-ягъымыз,

Хамыр толар текнеге.

б)Табиат солуй….Биз кедерленемиз,амма онынънен берабер Кузь манзарасы,онынъ ренклери бизим энъ аджайип дуйгъуларымызны къозгъата.

в)Къушлар сыджакъ тарафларгъа коче.Не къарылгъачлар авелене,не турналар ойнайлар.Кедер….Бунда не яхшылыкъ?

Къушлар сувукътан ве ачлыкътан ольмез.Сыджакъ диярлар оларнынъ джаныны сакълар.Баарьде олар Кене эвге къайтар.

г)Къудретли Табиат муджезеге толу!Кузь тек солукънен кельмей,онынъ берекети буюк!

Башлларыны эгген нарлар


4)Къара-менфий тарафларыиы корьмеге ярдым эте.

-Ава кузьде насыл денъише?

-Адамларнынъ сагълыгъына Бойле авалар насыл тесир эт?

-Сувукъланмакътан насыл сакъланмакъ керек?

5)Ешиль-араштырма,янъы гъае тюсю



-Йылда учь йыл мевсими олып ,Кузь олмаса не олур?Сизинъ фикиринъиз…..

-Япракълар текюльмесе не олур?

-Табиат солумаса не олур?

6)Кок- фикир этюв акъкъында.



Бутюн япкъан ишлеринизден насыл нетидже чыкъармакъ мумкюн?

Нетидже:бир шейни не омюрде, не аятта муим.я да муим дегиль деп больменъиз.Эр шей муим,керекли,меракълы:эм Кузь,эм къыш,эм баарь,эм яз.

Читайте также: