Конспект урока сыныфтан тыш окъув 4 класс

Обновлено: 06.07.2024

21 февраля, во всем мире отмечается ДЕНЬ РОДНОГО ЯЗЫКА, который учрежден решением 30 сессии Генеральной конференции ЮНЕСКО в ноябре 1999 года и отмечается с 2000 года с целью защиты языкового и культурного многообразия.

ВложениеРазмер
oyun-1.ppt 2.07 МБ
elif_dedim_be_dedim_-_1.doc 42 КБ

Предварительный просмотр:

Подписи к слайдам:

Elif dedim be dedim

НАПИЛЬНИК Дюмен 3. Эгев 2. Эренде 4. Козев

СЛЕСАРЬ Торнаджы 3. Дюльгер 2. Чиленгир 4. Джерах

ЩУКА Элек балыгъы Юнус балыгъы Мерсин балыгъы Турна балыгъы

ШИПОВНИК Наргюз 3. Сусам 2. Итбурун 4. Сумбуль

КЛЕВЕР Еране 3. Къашкъаш 2. Ёргъуна 4. Ёнджа

ТРОТУАР Авалыкъ 3. Аякъёл 2. Къалдырым 4. Чагъаракъ

ТРИБУНА Минбер 3. Сана 2. Тахт 4. Басамакъ

ЗАЩЁЛКА Чекмедже Килит Мандал Къыскъыч

ГОРА Къая 3. Балчыкъ 2. Дагъ 4. Къоба

РЕКА Голь Чокъракъ Озен Тамчы

ТОПОЛЬ Сельби Джевиз тереги Бадем тереги Чам

ТЮЛЬПАН Маматеке Мелевше Ляле Пападие

Ёлунны шашырсан да … оны бильмек керексинъ. … халкъыны унутма. … солгъа айлянма.

Джумледен юмрукъ … пек къатты олур. … майлы къуйрукъ. … хыярны ашатыр.

Муаббетлик олса … дюльберлик керекмей. … паралар тапылыр. … апай чокъ лаф этмез.

Козь корьмесе … козьлюк ал. … джан севмез. … къулакъ эшитмез.

Фукъаренинъ сыгъыры … эр вакъыт къысыр. … байнынъ богъазына бакъар. … чокъ газет окъугъан.

Эр кимнинъ юрегимде … арслан ятагъы бар. … гизли-гизли сырлар бар. … шырыл-шырыл къан ойнар.

Хырсызлыкъ … мектепте огретильмей. … бир йымыртадан башлар. … яхшы шей дегиль .

Першенбенинъ келиши, … салыдан белли. … чаршенбеден белли. … базардан белли.

Предварительный просмотр:

Elif dedim be dedim

Селям алейкум, сайгъылы достлар!

Бугуньки иштиракчилеримизни такъдим этмеге истейим…

Оюнумыз 3 турдан ибарет. Эр бир турнынъ озь къаиделери бар.

– Вазифе. Биринджи турда бизде рус тилинде бир де бир сёз бериледжек сиз исе онынъ терджимесини айтмагъа керексиз. Ве бизде дёрт вариант оладжакъ. Сиз шу дёрт варианттан бирисини сечип айтмагъа керексиз. Догъру джевап ичюн бир балл бериле.

Как на крымскотатарский язык переводится слово:

1. Дюмен (руль) 3. Эгев (напильник)

2. Эренде (рубанок) 4. Козев (стамеска)

1. Торнаджы (токарь) 3. Дюльгер (столяр)

2. Чиленгир (слесарь) 4. Джерах (хирург)

1. Элек балыгъы (камбала) 3. Мерсин балыгъы (осетр)

2. Юнус балыгъы (дельфин) 4. Турна балыгъы (щука)

1. Наргюз (нарцисс) 3. Сусам (ирис)

2. Итбурун (шиповник) 4. Сумбуль (гиацинт)

1. Еране (герань) 3. Къашкъаш (мак)

2. Ёргъуна (гергин) 4. Ёнджа (клевер)

1. Авалыкъ (форточка) 3. Аякъёл (туалет)

2. Къалдырым (тротуар) 4. Чагъаракъ (дымоход)

1. Минбер (трибуна) 3. Сана (сцена)

2. Тахт (трон) 4. Басамакъ (ступенька)

1. Чекмедже (выдвижной ящик) 3. Мандал (защёлка)

2. Килит (замок) 4. Къыскъыч (щипцы)

1. Къая (скала) 3. Балчыкъ (грязь)

2. Дагъ (гора) 4. Къоба (пещера)

1. Голь (озеро) 3. Озен (река)

2. Чокъракъ (родник) 4. Тамчы (капля)

Вазифе. Бир дакъкъа девамында сизге ана тилимизде сёзлер айтыла, сиз исе тездже терджимесини айтмагъа керексиз. Эр бир догъру джевап ичюн бир балл бериле.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Крымскотатарское литературное чтение .3 сыныф

- джанлы табиаткъа , айванларгъа урьмет дуйгъусын ашлав.

Мерифет УУД (познавательные):

- малюматны бир шекильден диггер шекильге авуштырув;

- оджа ве талебенинъ бирликте беджерген ишлерининъ нетиджелерини чыкъарув;

- метинден я да ресимден суаллерге джевап тапмакъ.

Регулятив УУД (регулятивные):

- талебенинъ оджа ярдымынен дерстеки арекетлернинъ макъсадыны тайинлев;

- сыныфта нутукъ медениетини юксек севиеге котермек ичюн ярыш муитини яратув.

Коммуникатив УУД (коммуникативные):

- озь фикирлерини агъзавий шекильде ифаде этюв;

- динълемеге ве башкъаларнынъ айткъанларыны анъламагъа огретюв;

- метинни ифадели окъув;

- озюнинъ ве башкъаларнынъ япкъан ишлерине къыймет кесюв.

Шахсий нетиджелер:

- къараманларгъа озь мунасебетини косьтерюв;

- талебелерде табиаткъа , айванларгъа урьмет дуйгъусыны ашлав.

Дерснинъ кетишаты:

Тешкилий къысым.

Бильгилерини актуаллештирюв.

Ресимнен иш: ( айванлар ве яврулары)

- Мында насыл айванларыны коресинъиз?

Сыгъырнынъ баласы- бузав

Эчкининъ баласы- улакъ

атнынъ баласы- тай

Къойнынъ баласы- улакъ

- Олар не япа? Бизлерге не бере?

Мевзуны айтув.

Бугунь насыл мевзуда сез юрьсетеджекмиз?

1.-Бугунь дерсте янъы икяени окъуджакъмыз

-Наджие Аметованынъ насыл икяелерни , масалларны окъудыкъ

2. Оджа: Бизлер койде яшаймыз

- Кимде насыл айванлар бар?(джеваплары)

3. Оджа икяени окъуй .

-бегендинъиз? Не акъкъында икяе?

4 . Талебелер окъуй.

Талебелер икяени окъумагъа азырланалар.Джедвельден иш :

Лугъат сезлернен иш:

5. Икяе устюнде иш.

.- Икяени окъугъанда, сизде насыл дуйгъулар пейда олды?

- Анасы Леваеге насыл хабер айтты? Субетины тапып окъунъыз.

-Левае арангъа киргенде не корьди ?

-Левае бабасына насыл суаль берди?

-Кеч олгъан сонъ Левае зайыф къозучыкъны не япты?

Китаптан бу парчаны тапып окъунъыз.

- О анасындан неге разылыкъ сорады?

7 . Группаларнен иш.

- керекли сезлерини тапып, Левае насыл къызчыкъ эди айтынъыз:

КАРТОЧКА.

Яхшы инат ишкир дюльбер мераметли джесаретли къоркъакъ

тербиели къайдыны чеккен.

Левае — мераметли, яхшы, акъкъыллы,тербиели, раатсыз.

8. . -Бу икяеде насыл незакетли сезлер бар?

- Бу сезлерни не вакъыт айтамыз?

-Икяеде чокъ эджалы сезлерини тапып ,окъунъыз.

- Бугуньки дерсте насыл икяенен таныш олдыкъ?

- Бу икяе бизни неге огрете?

Эв вазифеси :

Икяени окъунъыз с. 69-72

Икяеге ресимини япынъыз.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Скоростное чтение

  • Сейчас обучается 803 человека из 78 регионов


Курс профессиональной переподготовки

Русский язык и литература: теория и методика преподавания в образовательной организации

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 611 197 материалов в базе

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 01.12.2020 210
  • DOCX 22.1 кбайт
  • 11 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Шайхутдинова Амина Маратовна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Минпросвещения России подготовит учителей для обучения детей из Донбасса

Время чтения: 1 минута

Курские власти перевели на дистант школьников в районах на границе с Украиной

Время чтения: 1 минута

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Время чтения: 2 минуты

Онлайн-тренинг: нейрогимнастика для успешной учёбы и комфортной жизни

Время чтения: 2 минуты

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

9- ИНДЖЫ СЫНЫФ ИЧЮН КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИ ДЕРСИ

Мевзу: Нутукъ инкишафы. Окъув.

- Талебелернинъ динлеме къабилиетини келиштирмек;

- Талебелернинъ хафыза ишлемлерини келиштирмек;

Дерс донатувы: дерслик, иш дефтери, ресимлер, джедвель.

Дерснинъ чешити: Нутукъ инкишафы дерси.

1 . Тешкилий къысым.

3. Невбетчинен субетлешув.

Дерснинъ мевзу ве макъсадынен танъыштырув.

Шимди нутук инкишафы дерсимиз оладжакъ. Нутукъ инкишафы дерсимизни окъувгъа багъышладжакъмыз. Мен (оджа) сизге метини окъуджам сиз исе дикъкъатнен динъледжексинъиз. Сонра исе метин узеринде субет этип суаллерге джевап береджексинъиз.

Рессамджылыкъ – изобразительное искусство

Энди келинъиз, метини окъуйыкъ. ( Метин с. 161 -162, 7. сыныф къырымтатар эдебияты дерслигинде.).

Суаллерге джевап беринъиз.

К. Эминов насыл ресимлер яратты? Бу ресимлерде насыл манзара ве вакъиалар тасвирленген?

Къырымтатар рессамы К. И. Эминов акъкъында нелер билесинъиз? Рессамджылыкъкъа авеслик онынъ гонълюнде не вакъыт догъды?

Зарема Трансинованынъ ресимлерининъ эмиети нелердир?

Бойледже, рессамджылыкъ – дюньяда кенъ даркъалгъан къыйметли саньатларымыздан биридир. О къадимий девирлерде асыл олып, бугуньки куньге къадар озь осювини девам этмекте. Джиан музейлеринде зенгин ресим хазинелери топлангъандыр. Бу ресимлерде инсаниетнинъ тарихы къадимий девирден башлап акс олунгъан. Зеемане къырымтатар рессамлардан энъ намдарлары – Кязим Ибрагимович Эминовдыр ве Зарема Трансинова.

Муреккеп джумлени текрарламакъ.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов


Курс повышения квалификации

Охрана труда

  • Сейчас обучается 134 человека из 46 регионов


Курс профессиональной переподготовки

Охрана труда


Курс профессиональной переподготовки

Библиотечно-библиографические и информационные знания в педагогическом процессе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 611 197 материалов в базе

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 22.09.2016 942
  • DOCX 33.5 кбайт
  • 2 скачивания
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Аметчик Эльмира Мустафаевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Минобрнауки и Минпросвещения запустили горячие линии по оказанию психологической помощи

Время чтения: 1 минута

Школы граничащих с Украиной районов Крыма досрочно уйдут на каникулы

Время чтения: 0 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Новые курсы: функциональная грамотность, ФГОС НОО, инклюзивное обучение и другие

Время чтения: 15 минут

Время чтения: 2 минуты

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока по крымскотатарскому языку, 4 класс. Тема урока "Сыфат. Умумийлештирюв" (Прилагательное. Обобщение). Урок разработан с использованием флипчарта.

Муэлиф: Ибраимова Левиза Сулеймановна

Вазифе: башлангъыч сынфлар оджасы

Къырымтатар тили, 4 сыныф

Дерснинъ макъсады:

Талебелернинъ сыфат акъкъында бильгилерини умумийлештирмек ве текрарламакъ; исим сез чешитине ялгъама къшуп сыфат сез чешитини мейдангъа кетирюв усулнен таныштырув; сыфатнынъ мусбет ве менфий шекилини мейдангъа кетирюв, тамырда созукъ сеслерине коре –лы, -ли, -сыз, -сиз ялгъамаларнынъ къошулувыны языда догъру къулланмакъ.

Талебелернинъ сербест багълы нутукъларыны, мантыкъий фикир этюв къабилиетлерини, зеинни инкишаф этмек, лингвистик бильги колемени кенъиштирюв.

Тувгъан тильге севги дуйгъуларыны ашламакъ ве сёзге урьмет тербиелемек. Бераберлик арекетинде маневий мунасебет ашлатмагъа; анълы интизимны тешкиль этмек.

Дерснинъ донатмасы:

Флипчарт «Сыфат. Умумийлештирюв

Дидактик мальземелер: группа иш ве чифт иш ичюн варакъалар.

ДЕРСНИНЪ КЕТИШАТЫ

I. Тешкилий къысым

- Селямлашув.

Дефтерлер ве къалемлер,

Биз тырышып окъуйджакъмыз

Яхшы бала оладжакъмыз

II. Дерснинъ мевзусыны илян этюв ве макъсадларыны къоюв. Окъув фаалиетнинъ мотивациясы.

(тахтада аталар сезлер пейда ола)

ТИЛЬ – ЮРЕКНИНЪ АНАХТАРЫ.

1.Аталар сезни талиль.

-Тахтадаки сезлерни окъунъыз. Насыл сиз оларны анълайсынъыз?

(Бизим тилимиз адамларнынъ юрегини ача, яхшы къонушсакъ адамлар да бизнен яхшы къонушаджакълар, не къадар гузель сезлернен къуллансакъ, тилимиз гузель олса, о къадар адамларгъа бизнен хош оладжакъ къонушмагъа. Яхшы лаф этмеген адамнен къонушмагъа да истек екъ)

-Эр бир анахтар бир шей ача, бизим анахтарымыз – бу тиль. Тильнен биз не ачаджамыз? (адамларнынъ юреклерини).

-Насыл тиль акъында лаф кете? Агъызымызда тиль олгъан, я да Ана тили акъакъында, нутукъ акъында? (Ана тили акъкъында)

-Адамларнынъ юреклерини ачмакъ ичюн бизге не керек бильмеге? (Озь Ана тилимизни)

-Сиз азырсынъызмы Ана тилини огренмеге? (Эбет)

-Балалар, я бизим тилимизни насыл сез чешити яраштыра? (Сыфат)

-Тиль сезюне сыфатларны тапынъыз. Тилимиз насыл?

(Незакетли, татлы, муляйим, дюльбер, тувгъан, тылсымлы, ифадели, эзгили, аджайип)

Незакетли, тылсымлы, дюльбер, ифадели, эзгили

-Бу сезлер сырасында тапынъыз арткъач сезюни. Амма башта эр бир сезнинъ тамырыны бильгиленъиз.

-Бугунь дерсте не устюнде чалышаджамыз? (Сыфат устюнде чалышалдамыз)

-Сыфат акъкъында не билесинъиз?

(тахтада эки сепет)

(суаллер пейда ола)

Сыфат нени бильдире?

Сыфат нени бильдире?

Насыл сез чешитинен багъаланалар?

Сыфат нени бильдире?

Джумледе насыл азасы олалар?

Насыл суалине джевап бере?

Джумледе насыл азасы олалар?

Сыфатларны насыл мейдангъа кетирмек мумкюн?

Джемледе насыл азасы олалар?

Сыфатларны насыл мейдангъа кетирмек мумкюн?

Насыл суалине джевап бере?

Сыфат нени бильдире?

-Бугунь дерсте не биледжемиз? (Сыфатларны насыл мейдангъа кетирмеге мумкюн, насыл оларны догъру язмагъа)

-Амма сиз озюнъиз бу бильгилерни аладжасынъыз.

III. Мевзу устюнде чалышув.

1.Группада чалышув.

-Шимди биз группаларгъа болюнип, чалышаджамыз. Эр бир группагъа мен вазифе береджем. (Иляве 1). Сизге керек оладжакъ эр бир сатырда арткъач (керексиз) сезюни бильгелемек. Амма башта эр бир сезнинъ тамырыны тапынъыз.

-Мен сизге хатырлайым насыл группаларда чалышмагъа керек. Эр бир талебенинъ фикирнен сайлянмакъ керек. Группа азыр олса – къол котересинъиз.

Эр бир сырада арткъач (лишнее) сезюни бильгиленъиз, тамырыны бильгиленъиз

Акъыллы, берекетли, гузель, тозлу, сютлю.

Эр бир сырада арткъач (лишнее) сезюни бильгиленъиз, тамырыны бильгиленъиз

Булутсыз, шекерсиз, сёзсюз, юксек, бильгисиз.

(Группалар азыр олгъанда)

-Бу сезлер эписи насыл сез чешитини бильгилейлер? (сыфат) Не ичюн сайляп алынгъан сезлерни керексиз сайляйсинъиз?

(Балалар чыкъып, озь фикирлерини айталар)

(Балалар тахтада тамырларыны косьтерелер)

-Тамырларында насыл сез чешити сакълангъан.(исим). Исимден насыл сезлер сыфат олдылар? Не къшулды тамырларына? (ялгъама)

-Насыл ялгъамалар къошулды? (-лы, -ли, -сыз, -сиз).Балалар, я –лы, я да –ли ялгъамасы олгъаныны ненен багълы? (тамырда олгъан созукълардан, къалын олсы – лы ялгъамасы къошула, индже олса – ли ялгъамасы къошула.)

-Теклиф этем сизге, джумлеге керек сезлерни къошып, къаиде тизмек, насыл сыфатларны мейдангъа кетирмек мумкюн.

-Энди ачынъыз китапларынъызны с.127 . Окъунъыз къаидени. Биз къаиденинъ манасыны ифаде этмек ириштикми (достигли)?

-Да бир кере текрарлайыкъ.

…. сез чешитине …. къошсакъ сыфат сез чешитини мейдангъа кетирмеге мумкюн.

2. Алынгъан бильгилернен къулланув.

Тахтада ресимлер пейда ола ве оларгъа ялгъамалар, мусбет ве менфий шекилинде керек сезлер тизмеге. (Иляве 2)

-Догъру ялгъамаларны къошуп сиз билерсинъиз.

IV.Пекитюв.

1.Карточкаларнен чалышув.

Берильген сезлерге керек ялгъамалар къошып мусбет ве менфий шекилинде сыфатларны язынъыз.

Читайте также: