Конспект урока по бурятскому языку на тему мэргэжэл

Обновлено: 05.07.2024

Портфолио методических разработок содержит такие материалы: программа спецкурса, конспекты уроков по бурятскому языку и занятий по спецкурсу, рабочие тетради, брошюры, папка исследователя, различные памятки, игротека. Все разработанные материалы обеспечивают овладение исследовательскими умениями, повышают учебную мотивацию и активизируют познавательную деятельности учащихся.

Задачи по учебному предмету для решения, которых предназначена МР:

1) Познакомить с методами научного исследования, работы с источниками информации, отбора материала, оформления работы;

2) Развивать устные коммуникативные компетенции учащихся: а) умения вести устный диалог на заданную тему в жанре интервью; б) умения составлять самостоятельно вопросник на тему, которая может стать впоследствии темой доклада, статьи; в) умения участвовать в обсуждении материала и доложить о результатах интервью; г) умения участвовать в работе семинара; д) умения участвовать в работе конференции, чтений.

3) Формировать умения и навыки самостоятельной исследовательской деятельности: а) умения формулировать проблему исследования, выдвигать гипотезу; б) умения сбора и оформления полевого материала; в) умения работать в каталоге библиотеки над литературным обзором; г) овладения терминами в научной области знания, в которой проводится исследование; д) овладения теоретическими знаниями по теме своей работы и шире; е) умения оформлять статью, доклад.

Целевая аудитория : методическая разработка рассчитана на учителей бурятского языка, а также на учителей, занимающихся организацией исследовательской деятельности учащихся.

Период применения методической работы: данная методическая система применяется с 2010 года.

Результаты которых удалось достичь благодаря применению МР

• повышение познавательной активности учащихся, желания заниматься исследовательской деятельностью;

• развитие творческих способностей, коммуникативных умений и навыков;

• овладение основными приемами проведения собственных исследований, техникой исследовательского поиска;

• результативность участия в научно-практических конференциях, конкурсах, чтениях.

1.2. Гиперсылка на МР, опубликованную в сети интернет:

Список публикаций по собственной методической системе в печатных изданиях

1. Сборник материалов регионального этапа Международной Ярмарки социально-педагогических инноваций, февраль 2011 г.

3. Бурятоведение –II. Научное наследие Э.Р.Раднаева и современное бурятоведение: научн. Сб. посвящ. 85-летию д-ра пед. наук. проф.,чл.-кор. РАО Э.Р. Раднаева / науч. ред. О.Б. Бадмаева -Улан-Удэ: Изд-во Бурятского госуниверситета, 2015. – 348 с.

1.3. Транслирование опыта реализации, внедрения в педагогическую практику методической разработки с документально подтвержденной оценкой профессионального сообщества (заключение по итогам апробации, рецензия и т.д.).

2.1.2. Транслирование опыта работы в профессиональном сообществе

Дата представления опыта работы

Тема представления опыта работы

Диплом 2 степени

Открытый урок с применением проектной технологии

18 февраля 2016 г

Детская одежда баргузинских бурят

2. Публикация в сборнике НПК

Диплом 3 степени

Международная НПК, посвященная 85-летию доктора педагогических наук, профессора, члена корреспондента Российской академии образования Э.Р.Раднаева

2. Публикация в сборнике НПК

23-24 января 2015г

Диплом 2 степени

18 декабря 2015г

Проект Этнокалендарь Курумканского район а

1. Диплом 3 степени

23-24 ноября 2011г.

Методическое портфолио по организации исследовательской деятельности учащихся

2. Публикация в сборнике НПК

Конкурс методических разработок по проблемам формирования межэтнической толерантности в обществе

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Эрхиригэй дунда h ургуули.

(бурятский язык как государственный)

Темэ: Хубса h ан.

Зорилгонууд:

2.Х Y гжоолэлгын : Y хиб YY дэй аман хэлэ,хадуун ухаа х Y гжоохэ. Буряад арадай байдал,хубса h ан тухай мэдэсэ арьбижуулха, Y хиб YY дэй сэдьхэлдэ h онирхол т Y р YY лхэ.

3.Х Y м YY ж YY лгын : h уралсалай YY ргэ,ту h а ойлгуулжа, h уралсалдаа h онирхол г Y нзэгыр YY лхэ. Y нгоорынь,оёдолоорынь,т Y хэлоорынь хубса h а тааруулжа, хубсалжа шадахые х Y м YY ж YY лхэ.

1.Эмхидхэлэй Y е.

3.Буряад хубса h ан тухай Y хиб YY дэй хоороон.

5.Номоор х Y дэлэлгэ.

7.Буряад арадай хубса h а м Y ноо сагай хубса h антай зэргэс YY лэлгэ 8.Хэшээлэй д Y н.

Эмхидхэлэй Y е. Хэшээлэй зорилго, h урагшадай хэхэ ажалай т Y сэб тухай хэлэгдэхэ, онь h он Y гын удха дээрэ хоорэлдоод,хэшээлэй х Y тэлбэри болгон абаха.Гурбан б Y лэг боложо хубаараха, мурысоо эмхидхэхэ. (Шагай шан.)

Фонетическэ зарядкэ.

1.Дикторой хойно h оо дабтагты.

Б Y h эн, м Y нгэн, хуняада h ан, хэмжээн, шэрээдэ h эн, албанай , булгайр,сэмбэ.

2.Эдэ онь h он Y гэн YY ые уншаад юун тухай хэшээлдээ хоорэлдэхэбибди гэжэ мэдэхэбди. Ямар ород онь h он Y гэн YY д удхаара адлиб?( Y хиб YY дэй уншалга ганса гансаараа, хойно хойно h оо.)

« Эдэй h айханаар б Y гоё, «Не украшайся хорошими вещами,

« h айхан хубса h а Y мдэ h эн h оо «В наряде пригож, а без него на пень

Таанар Y ндыжэ бай h ан залуу Y етэн эрдэм бэлиг шудалжа,арад зондоо ту h атай х Y н Y д болохо гэжэ зорилго табиха ё h отойт. Эдэ онь h он Y гэн YY д соо Y шоо юун тухай хэлэгдэнэб?(Хубса h ан)

Тон з Y б, хубса h ан тухай . Гоё, зохид, таруу хубса h ан ба h ал хэрэгтэй гээшэ ааб даа. Энэ хэшээлдэ м Y ноо сагай хубса h ан тухай хоорэлдэхэбди,буряад арадай хубса h антай танилсахабди. Сагаалганай Y едэ сэнхир экрандашье, манай h ургуулидашье буряад хубса h атай х Y н YY дые хара h ан байхат.М Y ноо б Y лэг б Y хэн гэрээнгэй даабари эхэнэрэй хубса h ан тухай хоорэжэ Y гэхэ.(Интерактивна самбарта эхэнэрэй хубса h анай зураг)

h урагша: h амган дэгэл - олон з Y йлн YY д h ээ б Y ридэдэг.Сээжэ- лиф, амяараа уташагаар эсхэдэдэг байгаа.Хуняада h атай хормой - длинный подол, дээдэ талыень хунижа, дэгэлэй сээжэдэ залгадаг h эн. Хяаза-хормойн урда хажууда гурбан унгэтэй , 10 см.торгон б Y доор гоёолто, дээрэ h ээнь тууза(узорчатая тесьма ручной работы) оёдог байгаа. Энгэр- сээжын урда хажууда годиилгон эсхэ h эн h этэрхэй.Энгэрэй х Y боо - энгэр дахуул h ан хоргой (дугообразная бейка из парчи вдоль борта)Хамсы- хэдэн хубинууд h аа б Y ридэ h эн байдаг. h амган дэгэлэй хамсын хубинууд: Хамсын узуур-сээжэдэ залгагдадаг хуняада h атай хамсын хуби (основания рукавов, собранные в пышные буфы) Булуубша-хамсын узуурай доодо таладань халагда h ан хоргой- гоёлто (пришитая к основанию рукавов полоска парчи) Тохоног- тохоног h оо доошо оёгдодог хуби.(часть рукава от локтя до кисти) Заха- бодомол г Y ,али h эхэмэл байдаг(стойка или отложной воротник) Уужа- h амган дэгэлэй дээрэ Y мдэгдэдэг торгоор оёгдо h он хамсыг Y й дабхаса(Короткая или длинная из парчи, безрукавка. Проматерью бурят по легенде является лебедь, поэтому женщины хранительницы очага должны были носить уужа, как крылья лебедя.)

h урагша : Басаган дэгэл- басагадай 13-14 на h атай h аа эхилээд,хадамда гаратараа Y мдэдэг, Y ргэлжэ сэхэ хамсытай,залгамал хормойтой,гоёомол энгэртэй, хормойень тойруулан оё h он татаада h атай дэгэл.Энгэртээ гурбан Y нгын торгоор оёгдо h он гоёлто. Улаан-з Y рхэнэй Y нгэ.(муу Y бшэ хабшан шу h аараа гараг гэ h эн удхатай) Х Y хэ- м Y нхэ, Y ндэр тэнгэри(х Y хэ м Y нхэ тэнгэримнай эсэгэмнай гээд,ш Y тэдэг,м Y ргэдэг байгаа.Хара- газарай Y нгэ (Х Y рь h этэ алтан газарнай-эхэмнай гэдэг байгаа, юундэб гэхэдэ ургамал газар h аа эхи абана, ургамалай х Y соор табан хушуу мал, буряад зоной табан эрдэни, тэнжэнэ ха юм.)

h урагша : Шабганса дэгэл-улаан Y нгэтэй,эрэ дэгэлдэ адли h омон (прямого кроя),б Y h э з YY дэггуй,харин орхимжо з YY дэг.Энэ дэгэл h ахил аба h ан х Y гшэд Y мдэдэг байгаа.( h ахил –это когда старые женщины отрекались от всех земных благ и проводили остаток жизни в молитвах. Орхимжо-шёлковая лента, знак принятия обета)

Багша: Урданай буряад эхэнэрэй хубса h антай танилсаба гээшэбди.Юундэ эхэнэрэй дэгэл гурбан янзын байгаа гээшэб?(Эхэнэр хун басаган, h амган шабганса дэгэл на h анайнгаа х Y рэхэдэ Y мдэдэг байгаа.)

Урданай буряадууд Y хэр мал харадаг ажалтай бай h ан,тиимэ h ээ хубса h аниинь тэрэ байдалдаа тару,бэедэнь зохид h эн.Мори мордоходонь ута Y ргэн хормой х Y лдэнь h аалта хэхэг Y й, х Y йтэн h ээ хамгаалдаг h эн. Туруун гарыень дулаасуулдаг байгаа.

Гурбан б Y лэгтэ шан барюулга.(шагайнууд)

Саашань Y зэжэ бай h ан темэеэ Y ргэлжэл YY лхэбди. М Y ноо сагай хубса h ан тухай хоорэлдэхэбди.

Номоор х Y дэлэлгэ .( Хамтын падежэй залгалтануудые хэрэглэн хубса h а тодорхойлон ямар бэ гэжэ бэшэгты.)

Суба захатай, б Y h этэй,шагтатай.

Албанай хубса h ан захаг Y й.

Самса богони хамсытай.

Гутал h Y еытэй.

Самса ута хамсытай.

Хормой хуняада h атай.

Гутал т Y риитэй.

Багша :-Танай h анахада м Y ноо сагай хубса h ан урданай буряадай хубса h антай адли г Y ?(Адли бэшэ, Евроопын хубса h анда адли болоо.)

-Какое значение имеет окончания Совместного падежа? (Значение наличия предмета.)

ООХ-3 .-Одон гэжэ ательедэ ямар хубса h а оёдог бэ гэжэ Арюунын хоороо саашань Y ргэлжэл YY лэгты.

Багша : Б Y лэг б Y хэн хоороогоо уншагты.(Шан барюулга)

Багша: -Дэгэлн YY д ямар байдаг бэ?( Y бэлэй, хабар намарай.)

Х h -1 . (карточка тарааха)

-Эдэ хубса h а жэлэй ямар сагта Y мдэдэг бэ? Нэмэлтын тэмдэгээр тэмдэглэгты.

1 . h ургалгын : Мэргэжэлтэдэй үгэнүүдтэй танилсуулха, оёдолшодто хабаатай үгэнүүдые бусад үгэнүүдhээ илгаруулжа, аман ба бэшэмэл хэлэлгэдэ хэрэглэжэ hургаха.

2. Хүгжэлгын : hурагшадай хэлэнэй нөөсэ баяжуулха, мэргэжэлдэнь хэрэгтэй үгэнүүдые таниха, олохо болгохо, анхаралыень хурсадхаха, ухаан бодолоо гүйлгэн хүдэлхэ ажал ябуулха.

3. Хүмүүжүүлгын : хүн бүхэн түрэл хэлэнэйнгээ баялигаар, шэлэhэн мэргэжэлээрээ омогорхон ябаха мэдэрэл түрүүлхэ, эбтэй эетэйгээр хүдэлхэ байдал тогтоохо.

Хэшээлэй янза : шэнэ юумэ үзэлгын хэшээл.

Хэшээлэй т γ хэл : шэнжэлгын хэшээл.

Арга методынь : шэнжэлгын, эвристическэ,харуулгын, проектнэ.

Хэшээлдэ хэрэглэхэ γ гэн γγ дэй толи :

1. Урид абаhан мэдэсыень онсодхолго.

1. Эмхидэхэлэй үе.

2. Гэрэй даабари шалгалга:

  • Колледж тухай реклама зохёохо;
  • Кроссворд тааха.

2. Шэнэ эрдэм мэдэсэ үгэлгэ.

3. Шэнэ темэ: Минии шэлэhэн мэргэжэл.

  • Словарна хүдэлмэри;
  • Падежнүүдээр зохилдуулагты;
  • Даабаринуудые үгэлгэ;
  • Карточкануудаар, проект дээрэ хүдэлмэри.

3. Ойлгожо абаhан мэдэсэ, шадабариень болон дадалыень hайжаруулга.

5. Даабари шалгалга.

6. Ажалнудые шүүмжэлгэ.

7. Гэрэй даабари.

8. Хэшээлэй дүн гаргалга.

  1. Эмхидэхэлэй үе.
  2. Гэрэй даабари шалгалга.

А) Колледжын реклама.

Урда хэшээлэй словарна хүдэлмэри хэрэ h айн хадуужа аба h ыетнай шалган, кроссворд таагаад туршая !

Амтан эдеэ бэлдэдэг хэн бэ? (Тогоошон).

Мүн θθ үедэ ………боло h он юун бэ? ( колледж)

Алиндашье хабаатай үгэ. ( дархан)

Автомашинада ….. хэн хэрэгтэйб? ( жолоошон)

  1. Модо h иилэжэ урлал хэдэг хүн. ( h иилүүршэн)
  2. Традиция гэ h эн үгын оршуулга.( заншал)
  3. Манай колледжын уран басагад

Мориной дэл h ээр юу бүтээнэб? (гобелен)

а) үгын бүридэл θθ р.

б) үгын удхаар - лексическэ- хубса h а оёдог х γ н.

грамматическа - Н.тоо; Н.п; юрын

в) фонетическэ шүүлбэри: 8 γ зэг, 9 абяан; 4 γ е.

г) орфографическа шүүлбэри: аялганай тааралдал баримтална.

үгын эхиндэ о саашанхи үедэнь ё; о.

Оёдолшо н - минии шэлэ h эн мэргэжэл.

Ородоор портной юум. нэрэ; нэгэнэй тоо; Нэрын падеж - хэн?

Падежнүүдээр энэ үгэ түрг θθ р зохилдуулагты:

Н.п. оёдолшон минии шэлэ h эн мэргэжэл.

Х.п. оёдолшоной хэрэглэхэ үгэнүүд.

З.п. оёдолшондо хэрэгтэй зэмсэгүүд.

Υ .п. оёдолшониие магта h ан зохёолнууд.

Зб.п. оёдолшоноор хүдэлдэг газарнууд.

Хм.п. оёдолшонтой нягта холбоотой h ургаалнууд.

Г.п. оёдолшон h оо оёдолшод h оо оршуулга h урая!

Мүн θθ дэр иимэ нэрэнүүдтэй шэнжэлгын даабари дүүргэхэт. Хоёр хоёроороо хүдэлхэ болонот, 20 минута саг үгтэхэ. Эндэ бай h ан ном, газетэ, журналнуудые шэлэн абаад, даабарияа дүүргэнэт. Саг бага, түрг θθ р хүдэлхэ ё h отойт. Даабари бүхэндэ 3 асуудал, тэрээндэ харюу дэлгэрэнгыг θθ р үгэбэлтнай, ажал дүүргээ гэжэ тоологдохо. Урда гаража бултанда хэ h эн шэнжэлгэ тухайгаа богонихоноор х θθ рэжэ үгэхэт.

Даабари - карточка № 1

Оёдолшоной хэрэглэхэ γ гэн γγ д:

  1. Буряад – ород словарь (толи) абагты.
  2. Толи (словарь) сооhоо иимэ оедолшондо хабаатай

3. Оршуулгануудтай байха ёhотой үгэнүүдтнай.

Даабари- карточка № 2

Оёдолшондо хэрэгтэй зэмсэгүүд:

Даабари- карточка № 3

1. Шүлэг, дуу, үреэл, оньhон үгэнүүдые оложо бэшэгты.

2. Уран гоёор уншахат, урда гаража х θθ рэхэт.

Даабари- карточка №4

Оёдолшоноор х γ дэлхэ газарнууд:

Даабари – карточка № 5

Оёдолшонтой нягта холбоотой hургаалнууд:

2. Ямар hургаалнууд, заншалнууд бэшээтэйб ологты.

Даабари – карточка №6

- тэндэ байhан үгэнүүдhээ оёдолшондо хабаатай үгэнүүдые буулгажа бэшэгты.

- абтаhан үгэнүүдтэ анхаралаа хандуулагты.

- эдэ үгэнүүдые оршуулагты.

Оёдолшон болохо зорилготой

Ивалгын колледжодо hуранаб.

Оролдолго ехээр гаргажа,

Оёдолой дүршэл олоноб

С целью стать портной

Я учусь в Иволгинском колледже.

Прикладывая большое старание

Приобретаю навыки шитья.

5. Даабарияа шалгая.

Урда гараад, бэлдэһэн шэнжэлгэ, проектоо хамгаалнат.Шангаар, гоёор, ойлгосотойгоор хөөрөө хэнэт. Зураг, презнетаци юмэеэ бултыень харуулнат. Шагнажа, хаража байһан оюутад нүхэдэйнгөө ажал сэгнэхэт, асуудалнуудые табихат. Шагнаябди.

Элидхэлнүүдыетнай (проектнуудыетнай) шагнаад байхадаа, би ехэ урматай байнаб.

Булта даабарияа дүүргэбэт h айнаар. Хүн бүхэнэй ажал адли бэшэ байна.

6. Гэрэй даабари:

“Оедолшон – минии омогорхол” багахан найруулга бэшээд ерэхэ

7. Хэшээлэй дүн гаргалга.

- Хэшээлэй темэ ямар байгааб?

- Юу мэдэхэ болообта?

Би мүнөөдэр хэшээлдээ. . энэ мэдүүлэл ямараар хүдэлөөбиб гэжэ хэлэгты.

Иимэ сэгнэлтэнүүдые абаабди.

Алтан хайша барижа,

Аятай зохид хубса h а оёжо,

Арад зондоо ту h атай

Ажа hуухатнай болтогой!

Хэшээл д үүрээ. Баяртай!

Хэшээлдэ хэрэглэдэhэн литература :

1. Будаев Ц.Б. Шэдитэ γ гэн γγ д. Бурятское книжное издательство. Улан – Удэ. 1992.

2. Маслыко Е.А., Бабинская П.К., Будько А.Ф. Настольная книга преподавателя иностранного языка Справочное пособие. Минск Высшая школа. 1999.

3. Очирова Ц.Ц. Фольклорная поэзия улекчинских бурят. Закаменск. 2004.

4. Хамаганова Н.Г. Х γ м γγ ж γγ лгын д γ рбэн тулга. Бэлиг. Улан- Удэ. 1996.

5. Черемисов К.М. Бурятско-русский словарь. Советская энциклопедия. Москва. 1973.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока в форме презентации в программе Power Point на немецком языке по теме " Немецкая пресса для подростков" и конспект урока в программе Word к УМК И.Л.Бим., Л.В.Садомовой " Шаги 5" для 9 класса.

Презентация конспекта урока на немецком языке в программе Power Point по теме "Немецкая пресса для подростков" и конспект в программе Word показывают некоторые приёмы работы по теме "СМИ" .


Урок с использованием ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы. В практический модуль входи.


РАЗВИТИЕ РЕЧЕВОГО УМЕНИЯ С ПОМОЩЬЮ МЕТОДА ОПОРНЫХ СИГНАЛОВ-КОНСПЕКТОВ РАЗВИТИЕ РЕЧЕВОГО УМЕНИЯ С ПОМОЩЬЮ МЕТОДА ОПОРНЫХ СИГНАЛОВ-КОНСПЕКТОВ.АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК.

Говорение на иностранном языке, особенно в монологической форме, представляет большую трудность для учащихся.Обучение с помощыо метода опорных сигналов открывает большие возможности в развитии речи уч.


Интегрированное занятие "Поздняя осень". Использовался как открытое занятие в ДОУ со старшее группой.

Конспект урока литературы на тему:"Проблема счастья в поэме Н.А.Некрасова"Кому на Руси жить хорошо",конспект урока литературы на тему:"Жизнь и творчество М.Цветаевой"

конспект урока по литературе .Работа в группах.

Презентация к уроку на тему "Мэргэжэл"

Презентация к уроку.


Конспект урока Вторая война Рима с Карфагеном 5 класс, Конспект урока кубановедения Появление человека современного облика 5 класс, Конспект урока Королевство франков и христианская церковь в VI— VIII вв. 6 класс, Конспект урока Московское княжество и его

В ходе подготовки к урокам использовались современные информационные технологии. Участники проектной деятельности в ходе подготовки к уроку использовали свободное образовательное пространство сети Инт.

Оценить 604 0

Урок:бурятский язык как государственный

Тема урока: Профессия. Словообразовательный суффикс – шан, (- шон, - шэн)

Тип урока: изучение нового материала

Форма урока: комбинированный

Формы работы: Индивидуальная, групповая, фронтальная.

Оборудование: ноутбук,проектор, экран, мячик, раздаточный материал

- Совершенствовать произносительные навыки.

- Активизировать в речи лексические единицы предыдущего урока.

- Формировать навыки чтения с поиском заданной информации.

- Познакомить с новыми лексическими единицами.

-научиться рассказывать о профессиях своих родителей, родственников, используя новые лексические единицы.

Развивающие

- Развивать внимание, память, языковую догадку.

- Развивать самостоятельность мышления.

- Развивать умения систематизировать новые знания.

развитие интереса к разным профессиям.

Познавательные

- расширение представления учащихся о существующих профессиях

Воспитательные

- Воспитывать уважительное отношение к различным видам профессиональной деятельности.

- воспитывать организованность, дисциплинированность

Работа по рисункам

Формулировка цели и задач урока

Определение темы урока

Работа по содержанию стихотворения

Словообразовательный суффикс – шан, (- шон, - шэн)

I.Организационный этап:

Беседа для постепенного введения в иноязычную среду:

- Мүнөөдэр һарын тоо хэдыб?

-Мүнөөдэр һарын тоо апрелиин хорин юһэн

II . Фонетическая зарядка: слова со звукомяа (стр. 122)

повторять одно слово несколько раз;

-обращать внимание на долгое гласное - яа;

III . Работа по рисункам: Слайд (стр.124)

- На рисунках что делают эти люди? Назовите.

- Хэшээлэй темэ дэбтэртээ бэшэгты.

IV . Учитель вместе с детьми формулируют цели и задачи урока.

- Ребята, скажите, пожалуйста, кем работают ваши родители?

- А кем работают родители этих детей (Нины, Суржаны, Раджаны) упр.1 стр. 122

Словарная работа: Знакомство с новыми словами (стр. 122) слайд

Составить предложение с данным глаголом

- В стихотворении о ком говорится?

- Найдите однокоренные слова в стихотворении и выпишите (баридаг, бариһан, барилгашан, барилга, барилсахаб) корень слова бари – строй

- Найдите слово, обозначающее человека.

При помощи какого суффикса образовали это слово?

Правило Словообразовательный суффикс – шан, (- шон, - шэн) стр. 123

Раб/тетрадь упр.6 стр. 25 – образовать слова с помощью суффиксов. (игра с мячиком)

Учебник упр. 4 стр. 123 - составление диалога

Раб/тетрадь упр.8 стр. 25

V . Итог урока

На этом уроке о чем мы говорили?

С какими новыми словами познакомились?

При помощи чего можно образовать имена существительные, обозначающие профессии людей?

VI .Домашнее задание

Упр. 2, 7 стр. 122, 125.

Тема урока: Мэргэжэл.

Словообразовательный суффикс – шан, (- шон, - шэн)

Вставь пропущенные суффиксы – шан, (- шон, - шэн). Объясни правило написания.

В школе учит нас.

И сварит, и испечет, везде ему почет.

Настроение поднимает, песню вам подарит.

Кто в дни болезней всех полезней, и лечит нас от всех болезней.

Машину водит классно и довезет прекрасно.

Без него мы не купим ничего.

Танцует твист, танцует рэп.

И скроит, и сошьет, этот человек одежду создает.

У вас недостаточно прав для добавления комментариев
Чтобы оставлять комментарии, вам необходимо авторизоваться.
Если у вас еще нет учетной записи на нашем сайте, предлагаем зарегистрироваться.
Это займет не более 5 минут.

Для скачивания материалов с сайта необходимо авторизоваться на сайте (войти под своим логином и паролем)

Если Вы не регистрировались ранее, Вы можете зарегистрироваться.
После авторизации/регистрации на сайте Вы сможете скачивать необходимый в работе материал.

Заказать рецензию на методическую разработку
можно здесь

Пройдите курс дополнительного образования по теме: Оказание первой помощи в образовательных учреждениях

Оказание первой помощи в образовательных учреждениях Пройти обучение

Диплом за отличное владение и эффективное применение современных педагогических методик в условиях реализации ФГОС

Благодарность руководству образовательного учреждения за поддержку и развитие профессионального потенциала педагогического работника

  • Свидетельство о регистрации средства массовой информации ЭЛ № ФС 77 — 58841 от 28 июля 2014 года выдано Федеральной службой по надзору в сфере связи, информационный технологий и массовых коммуникации (Роскомнадзор).
  • Лицензия на осуществление образовательной деятельности № 4276 от 19.11.2020 года. Серия 78 ЛО № 0000171 Выдана Комитетом по образованию Правительства Санкт-Петербурга
  • В соответствии с Федеральной целевой программой развития системы образования на 2011–2015 гг. и проектом концепции федеральной целевой программы развития образования на 2016–2020 гг.

Читайте также: