Конспект урока по английскому языку школьные предметы

Обновлено: 07.07.2024

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

План-конспект

Учитель: Болохонцева Наталья Михайловна, учитель иностранного языка, МБОУ СОШ № 7 г.Пушкино Московской области

Дата проведения урока: 17.09.2018г.

Тема урока: Школьные предметы

- развитие коммуникативных навыков и навыков чтения

- воспитание уважительного отношения к одноклассникам, повышение мотивации к изучению английского языка

- учебник Английский язык 3 класс (Spotlight),

- DVD - ROM к данному УМК,

- компьютер и мультимедийный проектор.

Hello. Nice to see you!

I am fine too, thank you!

Who is absent today?

Hello, teacher! Nice to see you too!

We are fine, thanks, and what about you?

Dear boys and girls, let’s remember our poem about numbers ex. 1 p. 12!

( Первый ряд встает )

One, two, three, four,

Time to go to school once more!

( Второй ряд встает )

Five, six, seven, eight,

Get your school bag, don’t be late!

( Третий ряд встает )

Nine, ten, get your pen.

Come with me, it’s school again!

Вопросы о погоде (используется пройденная лексика)

Отвечают на вопросы

Введение нового материала

Today our topic is School subjects! Школьные предметы.

We will learn how to pronounce them. Мы узнаем как они произносятся (названия школьных предметов). And will put them down into our vocabularies. И запишим их в наши словарики!

So, look at the screen!

English . Ребята, как вы думаете, какой это предмет?

Pupils, do you want to know what do these letters stand for? Ребята, вы хотите узнать, что означают эти две буквы?

Pe – это Physical Education. Дословно – Физическое Образование, но для нас это – физкультура!

Science? Подсказываю, потому что это новое для вас, - естествознание.

Right! Правильно! Или Изобразительное искусство – ИЗО!

Well done! Молодцы! Вы справились с такой сложной задачей! А теперь пора немного зармяться!

Clap your hands!

Stamp your feet!

Thank you! Sit down!

(ребята встают и движениями изображают слова учителя)

Отработка нового материала

Open your books at page exercise 2. Answer my question – What subjects do you have?

What subjects don’t you have?

Thank you, exercise 3 page 14. But before we do it, let’s put down new words – favourite – любимый (например, любимый предмет, любимая игра и так далее ), to like - нравиться. Let’s read it in roles. The first role is for you and the second one is for you.

Now let's translate the dialogue.

Now let's do exercise 4 at page 15.

Here you have to read and say. Как переводится read and say?

Thank you, Sasha!

Sasha , start , please !

Good! А чем отличаются эти два предложения?

Yes, that’s it! Thank you, Sasha! Bogdan , go on reading !

Thanks, Богдан, а чем эти два предложения отличаются?

Yes, that's right! Sentence number 3, Vika read!

Right! Number 4, Oxana, please!

Sentence 5. Julia , please !

Excellent ! Юля, а как мы скажем это предложение кратко?

Well done! Sentence 6. Dima!

Good! Sentence 7. Ann, please!

Excellent! Sentence 8, Vika , please !

А полностью это предложение…

Good job! Все молодцы!

Now we will do exercise 5 page 15. Read and answer the questions. Давайте переведем задание !

Yes, that’s it. We will read it in chain! Как мы будем читать текст?

Yes, that’s it. One sentence is for one person! По одному предложению. Dima, start reading!

Let’s translate this text!(also in chain)

Thank you, boys and girls and now we will answer the questions!

How old is Larry?

Yes, that’s right!

What year is he in at school?

What’s Larry’s favourite subject?

We have English, Music, Maths, PE and Art.

We don’t have Geography, History and Science.

(двое учащихся читают диалог)

У 1: What's your favourite subject?

У 2: Art. What about you?

У1: I like music.

У1: Какой твой любимый предмет?

У2: ИЗО. Как на счет тебя?

У1: Мне нравится Музыка.

Прочитай и скажи!

I am Bob. I’m Bob. Я – Боб.

Саша: В первом предложении am написано полностью, а во втором – сокращенно!

What’s your name?

What is your name? Как тебя зовут?

В первом предложении is сокращено, а во втором написано полностью!

I ’ m in year 8. Я в году восьмом.

5.What is this? Что это?

6.My name is Peter. Меня зовут Питер.

7. They are at school. Они в школе! They’re at school.

8. It’s a ruler! Это линейка!

Саша: Прочитай и ответь на вопросы!

Все хором: По цепочке!

My name’s Larry and I’m 9. I’m in year 5 at school. I like History, PE and Maths, but my favourite subject is Art.

Меня зовут Лэрри и мне 9 лет. Я в 5 классе в школе. Мне нравится история, физкультура и математика, но мой любимый предмет – ИЗО.

Как на счет тебя?

He is in year five at school.

Larry’s favourite sublects are History, PE and Maths but Larry’s favourite subject is Art.

Подведение итогов урока, выставление оценок

Student 1, Student 2 and Student 3 get excellent marks for the work at the lesson. Give me your record books.

The lesson is over, goodbye!

Домашнее з адание

И подпишите свою работу – Dima ( Sasha , …) и так далее.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс профессиональной переподготовки

Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации

  • Сейчас обучается 1153 человека из 83 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 152 человека из 52 регионов
  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 611 111 материалов в базе

Материал подходит для УМК

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 17.02.2019 575
  • DOCX 56 кбайт
  • 8 скачиваний
  • Рейтинг: 5 из 5
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Болохонцева Наталья Михайловна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Время чтения: 2 минуты

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Онлайн-тренинг: нейрогимнастика для успешной учёбы и комфортной жизни

Время чтения: 2 минуты

Минтруд предложил упростить направление маткапитала на образование

Время чтения: 1 минута

Школы граничащих с Украиной районов Крыма досрочно уйдут на каникулы

Время чтения: 0 минут

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Познакомься со словами из урока:

School subject – школьный предмет

English – английский язык

Art – изобразительное искусство

Year - год (обучения)

Познакомься с правилом из урока:

Глагол to be

They are = They’re

Task 1 Прочитай текст и ответь на вопросы

- Hello, Kate! How are you?

- Hello, Sue. I am fine, thank you. What about you?

- I am fine, too, thank you. You have got a nice school bag!

- Yes, I like it, too. Your school bag is very nice and big. What have you got in your school bag?

- I have got lots of things! I have got a pink pencil case with 3 blue pens, 2 pencils, a rubber and a ruler. I have got 5 books. Look! I like this book most of all!

- English! Oh! I like English, too. It is my favourite subject!

- English is my favourite subject, too!

1 – How many things has Kate got in her school bag? - _________________________________

2 – What is Kate’s favourite subject? - ______________________________________________

Task 2 Переведи слова на русский язык

Поставь пропущенные буквы.

Найди цифры 11 – 20 (слова расположены по вертикали и горизонтали)


Task 5 Какие предметы вы уже изучаете? Какие нет?

I have English, ____________________________________.

I don’t have __________________________________.

Task 6 Реши примеры. Ответы каждого примера выдели зеленым цветом. Воспользуйся шифром и узнай, какой предмет больше всего любит Сэм.

1 – seventeen minus nine =

2 – twenty minus eleven =

3 – twelve plus five =

4 – ten plus ten =

5 – eight plus seven =

6 – seven plus nine plus two =

7 – twenty plus five =

Sam likes _______________________

Task 7 Переведите на русский язык

1 – I (am, is, are) at school today.

2 – You (am, is, are) happy.

3 – He (am, is, are) in his bedroom.

4 – We (am, is, are) friends.

5 – She (am, is, are) in Year 3 at school.

Task 9 Найди правильные ответы на вопросы

  1. How are you?
  2. How old is he?
  3. What do you do at PE lessons?
  4. What Year is she in at school?
  5. What’s this?
  6. What’s your favourite food?
  7. What’s your favourite subject?
  8. What’s your name?
  1. Chocolate, yummy.
  2. English
  3. Fine, thanks. And you?
  4. He’s 7.
  5. I am Megan.
  6. She’s in Year 4.
  7. This is my school bag.
  8. We run and play football.

Task 10 Догадайся, что должно быть следующим

1 – run, jump, play football and v_________

2 – English, Russian, History, G__________

3 – I’m, he’s, she’s, w____, t______

4 – pencil, pencil case, rubber, r________

5 – five, nine, thirteen, s______________

Task 11 Заполни пропуски в тексте словами из списка. Ответь на вопросы

football, Jim, PE, Russian, school, subject

I am happy to read your letter.

I am now in Year 3 at_________. I like Maths, ________and Reading, but my favourite subject is________. We usually run, play ________and volleyball during our PE lessons.

What’s your favourite__________?

1 – Who writes the letter? - _______________________________________________________

2 – What Year is Meg in at school? - _______________________________________________

3 – What subjects does she like? - __________________________________________________

4 – What’s her favourite subject? - _________________________________________________

Task 12 Разгадай кроссворд

10. русский язык

Task 13 Зачеркни лишнее слово

1 – Maths, Geography, school, History

2 – book, table, pencil, school bag

3 – subject, Art, Music, PE

4 – fifteen, seventeen, eight, nineteen

5 – see, she, pet, he

Task 14 Выбери верный ответ

1 – I (‘m, ‘s, ‘re) Megan.

2 – They (‘m, ‘s, ‘re) at school.

3 – It (‘m, ‘s, ‘re) my favourite book.

4 – We (‘m, ‘s, ‘re) in Year 3 at school.

5 - She (‘m, ‘s, ‘re) 8.

Task 15 Запиши слова в правильном порядке, чтобы получились предложения

1 – I – Science – like - and History.

2 – in – We – Year - at - are – school - 3.

3 – His – Art – subject – is - favourite.

4 – I – English – have – and Geography – got - today.

5 – Maths – They – have - don’t - today.

Task 16 Вычеркни лишнее слово

1 – She has got a History today.

2 – They have got a lot of a pens and books.

3 – I have can got a nice pencil case.

4 – It’s is a pen.

5 – He is likes English.

Task 17 Прочитай письмо. Пользуясь подсказками, напиши свое письмо Питеру

I am happy to read your letter. I’m in Year 4 now. Every day I have got 5 lessons. I like English, Russian, Reading, Maths and Music. But my favourite subjects are History and Art. I like drawing, so I have a lot of pencils in my pencil case. I also have got a blue ruler and yellow rubber.

I am happy to read your letter. I’m in___________. Every day I have got __________. I like__________________________

__________________________. But my favourite_________

________________. I like__________. I have got_________

Task 18 Найди ошибку в предложении. Зачеркни ее. Исправь.

Образец – I have can a pen. – I have got a pen.

  1. He’s likes Science.
  2. Her favourite subject is the English.
  3. It are my favourite book.
  4. They’s in Year 3 at school.
  5. I don’t like pe.

Task 19 Переведи на английский язык

1 –Я в третьем классе в школе.

2 – Мои любимые предметы это русский, математика и английский.

3 – Я люблю физкультуру, ИЗО и музыку.

4 –У меня сегодня нет географии.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 6

Реши примеры. Ответы каждого примера выдели зеленым цветом. Воспользуйся шифром и узнай, какой предмет больше всего любит Сэм.

1 – seventeen minus nine = 8 - h

2 – twenty minus eleven = 9 - i

3 – twelve plus five = 19 - s

4 – ten plus ten = 20 - t

5 – eight plus seven = 15 - o

6 – seven plus nine plus two = 18 - r

7 – twenty plus five = 25 - y

Sam likes History.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 8

Для начала вспоминаем правило:

They are = They’re

1 – I (am, is, are) at school today. - am

2 – You (am, is, are) happy. - are

3 – He (am, is, are) in his bedroom. - is

4 – We (am, is, are) friends. - are

5 – She (am, is, are) in Year 3 at school. - is

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 9

Найди правильные ответы на вопросы

  1. How are you?
  2. How old is he?
  3. What do you do at PE lessons?
  4. What Year is she in at school?
  5. What’s this?
  6. What’s your favourite food?
  7. What’s your favourite subject?
  1. What’s your name?
  1. Chocolate, yummy.
  2. English
  3. Fine, thanks. And you?
  4. He’s 7.
  5. I am Megan.
  6. She’s in Year 4.
  7. This is my school bag.
  8. We run and play football.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 10

Догадайся, что должно быть следующим

1 – run, jump, play football and volleyball (деятельность на уроках физкультуры)

2 – English, Russian, History, Geography (школьные предметы)

4 – pencil, pencil case, rubber, ruler (школьные принадлежности)

5 – five, nine, thirteen, seventeen (прибаляем по 3)

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 11

Заполни пропуски в тексте словами из списка. Ответь на вопросы

football, Jim, PE, Russian, school, subject

Dear Jim, (обращение к адресату)

I am happy to read your letter.

I am now in Year 3 at school (в 3 классе в школе). I like Maths, Russian (школьный предмет) and Reading, but my favourite subject is PE (далее идет пояснение, чем ученики занимаются на данном предмете – бегаем, играем в волейбол). We usually run, play football (играть в футбол) and volleyball during our PE lessons.

What’s your favourite subject (твой любимый предмет)?

1 – Who writes the letter? - Meg

2 – What Year is Meg in at school? – Year 3

3 – What subjects does she like? – Maths, Russian, Reading

4 – What’s her favourite subject? - PE

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 13

Зачеркни лишнее слово

1 – Maths, Geography, school, History – это не школьный предмет

2 – book, table, pencil, school bag – это не школьная принадлежность

3 – subject, Art, Music, PE - это не школьный предмет

4 – fifteen, seventeen, eight, nineteen – это четное число, все остальные - нечетные

5 – see, she, pet, he – это закрытый слог, все остальные слова с открытым слогом

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 15

Составь предложения

При выполнении таких упражнений необходимо следовать следующему алгоритму:

  • внимательно прочитать каждый набор слов
  • выявить подлежащее, сказуемое, второстепенные члены предложения
  • не забыть, что первое слово в предложении всегда пишется с заглавной буквы
  • вспомнить фразы и структуры, которые встречались в уроке
  • написать предложение
  • прочитать его полностью, чтобы убедиться, что оно имеет смысл.

1 – I – Science – like - and History. -> I like Science and History.

2 – in – We – Year - at - are – school - 3. -> We are in Year 3 at school.

3 – His – Art – subject – is - favourite. -> His favourite subject is Art.

4 – I – English – have – and Geography – got - today. -> I have got English and Geography today.

5 – Maths – They – have - don’t - today. -> They don’t have Maths today.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 16

Вычеркни лишнее слово

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 18

Найди ошибку в предложении. Зачеркни ее. Исправь.

Образец – I have can a pen. – I have got a pen.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 19

В данном типе упражнений в первую очередь нужно обращать внимание на:

Переведи на английский язык

1 –Я в третьем классе в школе. – I am in Year 3 at school.

2 – Мои любимые предметы это русский, математика и английский. - My favourite subjects are Russian, Maths, English.


Материал содержит упражнения по учебнику М.З. Биболетовой, которые позволят закрепить тему, разобраться с разделительными вопросами и использованием many, much, a few, a little.

Описание разработки

Цель:

развитие навыков коммуникативной компетенции учащихся путём вовлечения их в активную речевую деятельность, способствующую развитию их восприятия, внимания, языковой памяти, воображения, интуитивного и логического мышления, умения творческого использования приобретённых ЗУН.

Задачи:

Общеобразовательные: проверить сформированность общеучебных навыков и умений по теме, а также качества усвоения учебного материала.

Развивающие: развивать механизм языковой догадки, формировать языковые, интеллектуальные и познавательные способности.

Воспитательные: формировать потребность пользоваться английским языком как средством общения.

Тип урока: закрепление пройденного материала.

Оборудование: видеопроектор; презентация в редакторе Power point; транскрипционные значки; карточки с орфографическими заданиями для каждой пары учащихся; расписание уроков 5 класса на русском языке.

Ход урока.

1.Организационный момент. Проверка готовности к уроку.

- Good morning, boys and girls! I am glad to see you!

Good morning, good morning!

Good morning to you!

Good morning, good morning! We are glad to see you!

- Sit down, please. Let us begin our lesson!

- How are you? (We are fine, thanks.)

- Children, what season is it now? (It is autumn now.)

-What are autumn months? ( September, October and November.)

- What is the weather like today? ( It is sunny today. It is warm. It is not windy.)

- All right! Thank you. (2 мин)

Boys and Girls. Let’s sing a song to our guests. Hello How are you? ( учитель включает фонограмму) (1мин)

- Today we will speak about timetable of Russian and British pupils. We will try to find out the differences and likeness in your timetable, we will also remember the words that we learnt last lesson. Also we revise the grammar skills. We spoke about tag questions. So it is time to start our work.

2. Фонетическая разминка. (5 мин)

- Look at the blackboard, please. There are some words on it. Who wants to read them? Will you start, Marina?

Учитель привлекает внимание к словам на доске. ( Слайд №1)

Ученики читают слова вслух, затем учитель просит прочитать слова по цепочке. Учитель исправляет неточности произношения слов.

- Thank you, children. Now please, name the verbs (to wear, to study). Name the words with sounds [t] (technology, art, timetable, literature, to study). Read the names of school subjects (Maths, Literature, English, Information Technology, Spanish, Art ). Can you read the names of the holidays? (New Year, Christmas).

- Very good, children! Thank you very much!

3. Речевая разминка. (7 мин)

Do you like to play?

Children, we are going to play game the “Skype” You can ask different questions. (Слайд №2)

What is your name?

What is your favourite colour?

Do you like to go shopping?

Do you like to play tennis?

What is your favourite subject?

- It is time to check up your home task. I would like to listen to your translation. Who wants to be the first?

Учитель организует проверку из тетради и стр 35 упр 117, выслушивает рассказы учеников и задаёт им дополнительные вопросы. (5мин)

4. Тренировка лексических навыков. Слайд № 3

- And now it is time to speak about your time-table. Tanya, do you remember what does this word mean? You are right. Natasha, what lessons do you have in your timetable today? (I have Maths, Russian, History, Biology, Literature and P.E. ) Sasha, what lessons do you have on Saturday? (I have Russian, History, Literature and P.E.) Marina, what is your favourite school subjects? (My favourite school subject is Art.)

- Thank you very much.

But now you have many subjects at your timetable. They are…..

Say me, please. Are you good at ….Maths? ( Cлайд № 4)

1. Are you good at Russian/English/History… Why? Choose the right variant for you.

- Find and read out the subjects that you have in your timetable.

- Say what subjects you don t have in your school timetable.

- Do you want to learn French or Spanish?

- Thank you, children. Well done.

Also we have different school clubs. Name the clubs according the pictures and tell me what would you like to chooce. (слайд 11) (5 мин )

And now I’ll describe some lessons and you are to name them. Be attentive!

At this lesson you read English texts, speak, ask and answer questions, play games. (English)

At this lesson you draw and paint. You have papers and pencils. (Art)

At this lesson you write in your exercise-book and count. (Maths)

At this lesson you read, write, do exercises, ask and answer questions. You speak Russian. (Russian)

At this lesson you don’t read and write. You run, jump in the Gym. (P.E.) (2 мин)

Last lessons we spoke about tag questions, and about countable and uncountable nouns. Let’s do the exercises 3 мин слайд 7

I know that all of you like Sport that’s why I’d like to offer you to do exercises. Stand up, please and do exercises with me. (Дети встают и делают зарядку). 1.5 мин

- Now, children, stand up!

- Arms up, clap, clap!

Arms down, Clap, Clap!

Please sit down!

- Children like to play different games. Do you want to play? 2 мин

Подведение итогов урока.

Do you like our lesson? How are you? (I am fine. I am 50*50. I am bad)

Домашнее задание подготовиться к контрольной работе.

Содержимое разработки

Учитель: Фатыхова Эльвира Ильдаровна

Дата проведения: 21 октября 2013 год

Цель: развитие навыков коммуникативной компетенции учащихся путём вовлечения их в активную речевую деятельность, способствующую развитию их восприятия, внимания, языковой памяти, воображения, интуитивного и логического мышления, умения творческого использования приобретённых ЗУН.

Задачи:

Общеобразовательные: проверить сформированность общеучебных навыков и умений по теме, а также качества усвоения учебного материала.

Развивающие: развивать механизм языковой догадки, формировать языковые, интеллектуальные и познавательные способности.

Воспитательные: формировать потребность пользоваться английским языком как средством общения.

Тип урока: закрепление пройденного материала.

Оборудование: видеопроектор; презентация в редакторе Power point; транскрипционные значки; карточки с орфографическими заданиями для каждой пары учащихся; расписание уроков 5 класса на русском языке.

1.Организационный момент. Проверка готовности к уроку.

- Good morning, boys and girls! I am glad to see you!

Good morning, good morning!

Good morning to you!

Good morning, good morning! We are glad to see you!

- Sit down, please. Let us begin our lesson!

- How are you? (We are fine, thanks.)

- Children, what season is it now? (It is autumn now.)

-What are autumn months? ( September, October and November.)

- What is the weather like today? ( It is sunny today. It is warm. It is not windy.)

- All right! Thank you. (2 мин)

Boys and Girls. Let’s sing a song to our guests. Hello How are you? ( учитель включает фонограмму) (1мин)

- Today we will speak about timetable of Russian and British pupils. We will try to find out the differences and likeness in your timetable, we will also remember the words that we learnt last lesson. Also we revise the grammar skills. We spoke about tag questions. So it is time to start our work.

2. Фонетическая разминка. (5 мин)

- Look at the blackboard, please. There are some words on it. Who wants to read them? Will you start, Marina?

Учитель привлекает внимание к словам на доске. ( Слайд №1)

English to wear

language Information Technology

to study New Year

Ученики читают слова вслух, затем учитель просит прочитать слова по цепочке. Учитель исправляет неточности произношения слов.

- Thank you, children. Now please, name the verbs (to wear, to study). Name the words with sounds [t] (technology, art, timetable, literature, to study). Read the names of school subjects (Maths, Literature, English, Information Technology, Spanish, Art ). Can you read the names of the holidays? (New Year, Christmas).

- Very good, children! Thank you very much!

3. Речевая разминка. (7 мин)

Do you like to play?

Children, we are going to play game the “Skype” You can ask different questions. (Слайд №2)

What is your name?

What is your favourite colour?

Do you like to go shopping?

Do you like to play tennis?

What is your favourite subject?

- It is time to check up your home task. I would like to listen to your translation. Who wants to be the first?

Учитель организует проверку из тетради и стр 35 упр 117, выслушивает рассказы учеников и задаёт им дополнительные вопросы. (5мин)

4. Тренировка лексических навыков. Слайд № 3

- And now it is time to speak about your time-table. Tanya, do you remember what does this word mean? You are right. Natasha, what lessons do you have in your timetable today? (I have Maths, Russian, History, Biology, Literature and P.E. ) Sasha, what lessons do you have on Saturday? (I have Russian, History, Literature and P.E.) Marina, what is your favourite school subjects? (My favourite school subject is Art.)

- Thank you very much.

But now you have many subjects at your timetable. They are…..


Say me, please. Are you good at ….Maths? ( Cлайд № 4)


1. Are you good at Russian/English/History… Why? Choose the right variant for you.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели и задачи урока:

Формы: фронтальная, индивидуальная, групповая.

Приемы: говорение, чтение, письмо.

Тип урока: обобщающий с применением ИКТ.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, презентация к уроку, сигнальные карточки, раздаточный материал с паутинками, тесты, опорный конспект, по которому составляется рассказ о школе, текст для чтения.

Ход урока:

1. Организационный момент. Введение в языковую среду.

How are you? How are you?

P: We are fine, thank you.

We are O.K. Thank you.

Мотивационный этап урока. Введение в языковую среду.

Слайд №1

T: Here you see some words. Let’s read them after me all together:

Classroom, Desk, Bookcase, Tape recorder, Gym, Library, Cloak-room, Canteen, Headmaster’s office, Secretary’s office.

T: Think and say what the topic of our lesson is?

P1: The topic of our lesson is “ SCHOOL”

Слайд №2

T: Look at the blackboard again. Read these words after me all together:

English, Maths, History, I.T, Art, P.I, Russian.

T: What are these words?

Ps: They are the names of the Subjects.

T: Yes, you are right. Today we’ll speak about school subjects.

2.Основной этап урока.

а) просмотр видео фрагмента о школе с последующим обсуждением.

Учитель подбирает видеофрагмент по своему усмотрению и проверяет его понимание с помощью вопросов по просмотренному сюжету.

T: Answer my questions, please.

1) How many days do school children go to school?

2) When does the school day begin?

3) What was the first lesson at this school?

4) What languages do they study at school?

б) обобщение фактов увиденного фрагмента.

T: Did you like this school? Do you like your school? Which do you prefer: to study at British school or at your school?

в) активизация лексики по теме.

T: I have some cards for you. Please, read and do the task.

Ps: выполняют задание на соотношения прилагательных.

Task: Match English and Russian adjectives:

1) difficult a) интересный

2)important b) скучный

3) interesting c) легкий

4) boring d) трудный

5) easy e)полезный

6) necessary f) любимый

7) useful g) важный

8) favourite h) необходимый

Слайд №3

На экран проецируются ключи к заданию, которые проверяются учащимися.

T: I want you to check your answers. Look at the blackboard. Read the right answers and put the marks according to the table. ( Учитель обращает внимание учащихся на шкалу оценок, написанную на доске. Учащиеся проверяют свои ответы и выставляют себе оценку.)

г) групповая работа учащихся.

Чтобы продолжить работу по карточкам, предлагается сформировать несколько групп и организовать себе рабочие места.

T: I want you to work in groups. Choose the captains in you groups.

Captains! Come to me and take these cards for your group. The task is:”Make up the Word Web”. Think, discuss and then write what it means for your group.You may use the cards with adjectives on your desks.

1) Maths 2)English 3)History 4)Geography

Слайд №4

Учащимся демонстрируется образец паутинки.

Ps: выполняют работу с карточками.

д) обобщение результатов данного вида работы:

T: Now, the captains or one of the members of the group will tell us about their subjects.

T: P1, what is Maths for your group?

T: P2 , what is English for your group?

T: P3, what is History for your group?

T: P4, what is Geography for your group?

T: Look! On your desks you have cards of different colours.They mean:

Слайд№5 На экран проецируются цветные карточки. За каждым цветом закреплено одно из прилагательных, которое активизируется на данном уроке. Например:

T: I’ll name the subject and you’ll show me the signal cards to show your personal attitude to the subject.

Учитель называет название предмета. Ученики показывают свое отношение к предмету.

е) индивидуальная работа учащихся с текстом с последующим контрольным заданием.

Перед выполнением следующего задания, учитель предлагает группам встать и поменяться местами по часовой стрелке.

T: Please groups stand up and change your places. Well, let’s see how you know English words.

Учащиеся повторяют за учителем лексику и переводят её.

Hall, cloak – room, canteen, secretary’s office, Headmaster’s office, swimming pool, gym, staff-room ,library, language laboratory, computer room.

Слайд №6 На экран проецируется текст о школе. Например:

Our school

Our school is large. It has 3 floors. You are in the hall. To the left there is a cloak-room and a canteen. On the right there is a Secretary’s office and a Headmaster’s office.

On the second floor there is a swimming pool, a Gym, a staff-room, a library and a language laboratory.

On the third floor there are classrooms, a boys’ toilet, a computer room, a girls’ toilet.

We like our school very much. It’s interesting to study here.

T: Look at the blackboard! Here you see the text. Please! Read it and then translate it.

Ps: читают, переводят.

T: Answer my questions, please.

1) Is the school large or small?

2) How many floors are there?

3) What is there to the left in the hall?

4) Where is the swimming pool?

5) Do the pupils like their school?

ж) выполнение учащимися теста по прочитанному тексту. (Учитель составляет небольшой тест на понимание содержания прочитанного текста).

T: I have the test for all the groups. Please, do it. If the group is ready give me a sign.

Слайд №6

Учитель демонстрирует ключи к тесту. Учащиеся проверяют тест по ключам и выставляют оценки по тесту согласно критериям, написанным на доске.

з) составление рассказа о своей школе с использованием опорного конспекта.

Опорный конспект составляется самим учителем с помощью символов, конструкций, схем. Он проецируется на экран. Более слабые учащиеся могут воспользоваться этим конспектом для составления рассказа о своей школе.

T: It’s time to speak about your school. Let’s listen to someone in your groups.

Ps: рассказывают о своей школе.

3.Заключйтельный этап урока. Рефлексия. Итоги урока.

T: Our lesson comes to the end. Did you like it? Was it interesting for you? Thank you for the

Читайте также: