Конспект урока джумленинъ сойдаш азалары

Обновлено: 05.07.2024

2) Талебелернинъ сёз байлыгъыны, нутукъ инкишафыны артырмакъ.

Дерснинъ донатувы: джедвеллер, дерсликлер, карточкалар, схемалар.

Оджа: Селям алейкум балалар! Сизлерни корьгенимден пек мемнуним!

Талебелер: Алейкум селям,бизде сизни корьгенимизден пек мемнунмиз.

Оджа: Ким бугунь невбетчи?

Оджа: Керим,бугунь дерсте ким ёкъ?

Талебелер: Бугун дерсте Хаиров Рамазан ёкъ.

Оджа: Сагъ ол отур. Дерске азырланынъыз. Бугуньки саныны дефтерлеринъизге язынъыз.

II. Эв вазифесини сорав:

Джумледе бир сой синтактик вазифени беджерип кельген ве бир сой суальге джевап берип кельген джумленинъ бир сой азаларына сойдаш азалар дерлер. Джумленинъ сойдаш азалары арасында тизмели багъ мунасебети олса да, лякин джумленинъ башкъа азаларына олар табилеме багъ вастасыне бирикип келирлер. Меселя: О, сабадан берли одаларны, ашханени джыйштырмакъта. Юкъарыда берильген мисальден корюне ки, сойдаш азалар бири – бирине бойсунмаслар да, лякин эписи хаберге бойсунып келирлер.Сойдаш азалар бир сой сёз чешитине менсюп олур ве озьара багълайыджысыз ве багълайыджылар вастасынен багъланырлар.

Къошма багълайыджылар: ве, эм, -нен, иле, (ве манасында) де. Меселя: Машина энишке енгиль ве тез кете. Асан кете эм тюшюне.Айырыджы багълайыджылар: я да, я …, я да, де … де, ёкъса, кя…, кя, яхут. Меселя: Эдем козьлерини де юма, де ача. Онынъ къалтырагъан ве эеджанлы сеси кя болюне, кя юкселе.Къаршылыкъ багълайыджылар: амма,лякин, факъат. Меселя: Рустем яваштан одагъа кирди, амма сонъ бирден токъталды.Тенъештирме багълайыджылар: исе. Меселя: Къышта сувукъ, язда исе сыджакъ ель эсип тура.Инкяр багълайыджылар: не …, не (де). Меселя: Не комюр оджакъ идаресинде, не де комбината бу талапны эда эталмадылар.2) Талебелер келинъиз бу къаиде устюнден лугъат ишини язайыкъ.

Тизме багълайыджы – сложный союз

Багъ вастасы – средство связи

Къошма багълайыджы – соединительный союз

Айырыджы багълайыджы – разделительный союз

Къаршылыкъ багълайыджы – противопоставительный союз

Тенъештирме багълайыджы – сравнительный союз

Инкяр багълайыджы – отрицательный союз

Умумийлештириджи сёз – обобщающее слово.

3) Балалар келинъиз 250-нджи ишни беджерейик.

ДЖУМЛЕНИНЪ СОЙДАШ АЗАЛАРЫ

Араба тегиз ёлдан тез ве енгиль кете эди.

Джумленинъ сойдаш азалары:

Бир сой суальге джевап берелер.

Бир сой джумле азасы олып келелер.

Бир джумле азасына бойсунып келелер ве оны изалайлар.

Интонация я да тизме багълайыджыларнен бирикип келирлер.

Умумийлештириджи сёзлер сойдаш азаларнынъ манасыны айдынлаштырыр ве сайып косьтерир.

Эгер умумийлештириджи сёз сойдаш азаларындан эвель кельсе, умумийлештириджи сёзден сонъ эки нокъта къоюлыр. Меселя: Бу джанаварнынъ зеэри нефесинден этрафта эр шей сараргъан: инсанларнынъ юзьлери айванларнынъ терилери, чёллер, дагълар, атта кок де сары киби корюне эди.

Эгер умумийлештириджи сёз сойдаш азаларындан сонъ кельсе, умумийлештириджи сёзден эвель тире( - ) къоюлыр. Меселя: Сынаяткъан агъачларнынъ давушлары, къуршун давушлары, яралыларнынъ инълеви – эписи бир ерге къошулды.

Умумийлештириджи сёзнинъ ери

Джумленинъ сойдаш азалары огюнде

Азбарда чешит чечеклер осе эди: падие, акъшам сефа, къаранфиль, фесильген, къадифе чечек, гуль.

Сойдаш азалардан сонъ

Талебелер, оджалар, анна-бабалар – эписи мектеп азбарына топлаштылар.

Сойдаш азалар огюнде ве олардпн сонъ

Азбарда оськен чечеклер: пападие, къаранфиль, акъшам сефа – эписи ачкъанлар.

Иза: Умумийлештириджи сёзлер джумленинъ сойдаш азаларынен берабер бир сой вазифени беджерелер ве бир сой суальге джевап берип келелер.

Бугунь дерсте насыл мевзуны кечтик?Дерсте насыл суаллерни бакъып чыкътыкъ? Сойдаш азалар озьара насыл багъланалар? V. Эв вазифесини берув: Кунделиклеринъизни ачып эв вазифесини язынъыз. 252-нджи иш.

Предпросмотр онлайн:

Посмотрите также:

Методические материалы для учителей средних школ, 2016—2020
Все права на материалы принадлежат их авторам. Материалы были собраны из открытых источников сети Интернет
Для связи с администратором используйте почту [email protected]

Нажмите, чтобы узнать подробности

1. Сойдаш азалы джумлелерге даа бир назар – пекитюв дерси; сойдаш азалы джумлелерни умумийлештирюв.

2. Сёз бирикмелерининъ нуткъумызда алгъан ери, къулланувы.

3. Ана тилимизнинъ инджеликлерини талебелерге еткизюв, севги дуйгъусыны ашлав.

Дерснинъ донатылувы: дерс мультимедия проекторы вастасы иле кечириле (вазифелер – мешгъулиетлер онда такъдим этиле) мевзу боюнджа таблолар, даркъатма вазифелер - метинлер

Дерснинъ кетишаты

I. Тешкилий къысым – а) селямлашув; танышув

б) талебелерге дерснинъ макъсадыны айдынлатув

II. Дерске кириш:

- Урьметли талебелер, кунь эвель халкъара ана тили куню къайд этильгени мунасебетинен, бугуньки дерсимиз девамында да биз сиз иле ана тилимизге айрыджа дикъкъат этеджекмиз.

Тиль – юрекнинъ анахтары.

Ана тилим – бу муаббетлик, севги сыры,

Ана тилим – бу той, джыйын, дотлукъ, эйилик.

Ана тилим – йырджыларнынъольмез йыры ,

Ана тилим – бу халкъымчюн эбедийлик.

Лёман Сулейман.

- Талебелер, сиз окъувынъыз девамында бир къач кере сойдаш азалы джумлелер мевзусы иле таныш олгъан эдинъиз. Бу мевзу акъкъында не айта билесинъиз?

Сизге ярдым оларакъ мен бойле мешгъулиетни беджермеге теклиф этем. Оны беджермек ичюн дикъкатлы олмалысынъыз – чюнки бу арифлер сырасында сёзлер гизленген – оларны тапмалысынъыз. Гизленген джумлелер исе сойдаш азалы джумлелерге къыскъа характеристика оладжакътыр.

Мюнстенберг методикасы

Гизленген джумлелер булардыр:

1)Бир сой суальге джевап берелер.

2) Бир сой джумле азасы олып келелер.

3) Бир джумле азасына бойсуналар ве оны изилайлар

  1. Дерсликнен чалышув
  2. Дерсликнинъ 213 саифесинде къаидеге эмиет берюв.
  3. Пекитюв къысым – вазифелерни беджерюв:

№1 Даркъатма вазифелер: Джумлелерде къачырылгъан виргюллерни тапмакъ (эр бир талебеге айры вазифе)

№2 Аталар сёзлерини тизмек вазифеси – аталар сёзлери айры келиме оларакъ теклиф этиле – талебелер бир там джумле тизмелилер (бу вазифе группаларда беджериле) (1. Тиль – акъыл теразесидир. 2. Тилини унуткъан – илини унутыр. (Ат.с.) 3. Тиль – несильнинъ асырлар девамында эмегидир (В.И.Даль) 4. Тильнинъ тарихы, бу тильде къонушкъан миллетнинъ тарихынен сыкъ багълыдыр)

Раатлыкъ дакъикъасы: талебелер тахтагъа давет этиле; оджа тарафындан сёйленильген вазифени бир-бири аркъасындан сыранен тизилерек беджермек

- Сачларнынъ узунлыгъына коре (къыскъадан башлап, узунына къадар) …

- боюнъызнынъ юксеклигине коре …

- адларынъызда арифлернинъ микъдарына коре …

- догъгъан айларынъыз сырасына коре тизилинъиз.

№3 Дерсликке мураджаат - 315, 316 – ишлерни группаларгъа болюнип беджерюв.

I группа: мешгъулиетлерден сойдаш хабер ве сойдаш тамамлайыджыларны тапмакъ;

II группа: сойдаш айырыджы ве сойдаш алларны къайд этмек.

№4 Дифференцир вазифе:

Б) Метинлер устюнде чалышув; метинлерден сойдаш азалы джумлелерни тапмакъ, сеслендирмек.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Урок по крымскотатарскому языку на тему:

языка и литературы

Мевзу: Джумленинъ сойдаш азалары

Макъсат: талебелерге сойдаш азалары акъкъында малюмат бермек; оларны джумледе бельгилемеге ве озь нутукъларында догъру къулланмагъа огретмек; сойдаш азалар арасында токътав ишаретлерини догъру къоюв, нутукъ къабилиетлерини осьтюрмек; нутукъ медениетини инкишаф этмек.

Дерснинъ чешити : янъы мевзу анълатув

Донатув: дерслик, джедвеллер, карточкалар, талебелерни группаларгъа больмек ичюн ресимлер, микрофон.

Дерснинъ кетишаты

I . Тешкилий къысым.

А) Селямлашув.

Б) Невбетчининъ рапорты.

В) Дерснинъ мевзу ве макъсадыны илян этюв.

II . Янъы мевзу устюнде чалышув.

А Оджа . Балалар, бугунь сойдаш азалары бизлерни мусафирликке чагъырдылар. Биз мусафирликке бараджакъмыз. Мусафирликте озюни насыл тутмакъ керек олгъаныны эр кес билеми? Незакетли, эдепли олайыкъ.

Адетимиз узьре, мусафирликке бош къолнен бармазлар. Бир торба азырламакъ керек. Амма бу торба адеттеки торба дегиль. Биз акъыл торбанен мусафирликке бараджакъмыз. Сойдаш азаларынен таныш олмакъ ве оларнен къонушмакъ ичюн биз бир къач сёзнен

таныш олмакъ ве базы бир бильгилеримизни текрарламакъ керекмиз.

1) Джумленинъ баш азалары акъкъында сиз не билесиз?

2) Муптеда насыл суаллерге джевап бере? Нени бильдире?

3)Хабер не ифаделей ве насыл суаллерге джевап бере?

4)Муптеда ве хабер насыл сёз чешитлеринен ифаделенелер?

5) Экинджи дередже азалары акъкъында сиз не билесиз?

6) Экинджи дередже азалары насыл суаллерге джевап берелер ве насыл сёз чешитлеринен ифаделенелер?

В) Лугъат иши. Джумленинъ сойдаш азалары. Текрарлав интонациясы

Оджа . Торбамыз азырланды. Мусафирликке бармагъа азырмыз. Сойдаш азалары бизлерни беклейлер. Юрюнъиз! Дефтерлерни ачынъыз, бугуньки санны ве темиз язув дакъкъамызны кечирейик.

Темиз язув дакъкъасы .

Г) Оджа талебелернинъ дикъкъатыны тахтада язылгъан джумлелерге джельп эте ве бу джумлелер боюнджа вазифе бере.

Вазифе: Джумлелерни дикъкатнен окъунъыз, бир суальге джевап берген, бир сёз чешитине аит олгъан, джумленинъ бир азасы вазифесинде олып кельген сёзлерни тапынъыз.

Эмине, Сание, Улькер китапханеде отуралар. Олар масал, лятифелер, дестанлар акъкъында малюмат топлайлар. Къызлар макъалелерни араштыра, окъуй, кочюрип язалар.

Оджа . Таныш олунъыз, бу сёзлер - джумленинъ сойдаш азалары. Къаиделернен танышув 54с., 56с., 67с.,

Раатлыкъ дакъкъасы . Козьлер ве къоллар ичюн мешгъулиетлер.

Биз кузь япракълары

Бирден ель котерильди

Ерге яваш къондырды

Бирден рузьгяр пейда олды

Оларны тапып, астларыны сызынъыз.

Оджа талебелерге суаллер бере. Талебелер исе оджа берген суаллерге

сойдаш азалы джумлелернен джевап берелер.

1) Сен озюнъни не вакъыт бахтлы саясынъ?

2) Энъ зияде сен нени севесинъ?

3) Насыл адамларны бегенесинъ?

4) Ана тилини насыл огренмек керек?

В ) Карточкаларнен чифт тарзда чалышув

1) Ресимлерни сёзлернен денъиштирип джумле тизинъиз, токътав ишаретлерини къойып, джумлелерни язынъыз.

2 ) Схемаларгъа эсасланып джумле тизинъиз.

IV . Дерсимизни иджадий ишнен екюнлейджекмиз. Сыныф эки группагъа болюне. Эр бир группа талебелери сойдаш азаларыны ишлетип, уфакъ метин яза.

Кузь кельди. Багъчаларда алма, Кузь кельди. Бостанларда къартоп,

армут, айва, юзюм, нар ве инжир хавуч, бибер, къабакъ ве бакъла

джыйылды. Берекет буюк олды. джыйылды. Магъазлар себзе толды.

V . Эвге вазифе. 67 с.,105-джи иш. 1 гр. Вазифе боюнджа чалышынъыз.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Мевзу: Джумленинъ сойдаш азалары

Макъсат: талебелерге сойдаш азалары акъкъында малюмат бермек; оларны джумледе бельгилемеге ве озь нутукъларында догъру къулланмагъа огретмек; сойдаш азалар арасында токътав ишаретлерини догъру къоюв, нутукъ къабилиетлерини осьтюрмек; нутукъ медениетини инкишаф этмек.

Дерснинъ чешити : янъы мевзу анълатув

Донатув: дерслик, джедвеллер, карточкалар, талебелерни группаларгъа больмек ичюн ресимлер, микрофон.

Дерснинъ кетишаты

I . Тешкилий къысым.

А) Селямлашув.

Б) Невбетчининъ рапорты.

В) Дерснинъ мевзу ве макъсадыны илян этюв.

II . Янъы мевзу устюнде чалышув.

А) Оджа . Балалар, бугунь сойдаш азалары бизлерни мусафирликке чагъырдылар. Биз мусафирликке бараджакъмыз. Мусафирликте озюни насыл тутмакъ керек олгъаныны эр кес билеми? Незакетли, эдепли олайыкъ.

hello_html_391934b9.jpg

Адетимиз узьре, мусафирликке бош къолнен бармазлар. Бир торба азырламакъ керек. Амма бу торба адеттеки торба дегиль. Биз акъыл торбанен мусафирликке бараджакъмыз. Сойдаш азаларынен таныш олмакъ ве оларнен къонушмакъ ичюн биз бир къач сёзнен таныш олмакъ ве базы бир бильгилеримизни текрарламакъ керекмиз.

1) Джумленинъ баш азалары акъкъында сиз не билесиз?

2) Муптеда насыл суаллерге джевап бере? Нени бильдире?

3)Хабер не ифаделей ве насыл суаллерге джевап бере?

4)Муптеда ве хабер насыл сёз чешитлеринен ифаделенелер?

5) Экинджи дередже азалары акъкъында сиз не билесиз?

6) Экинджи дередже азалары насыл суаллерге джевап берелер ве насыл сёз чешитлеринен ифаделенелер?

В) Лугъат иши. Джумленинъ сойдаш азалары

Текрарлав интонациясы

Оджа . Торбамыз азырланды. Муафирликке бармагъа азырмыз. Сойдаш азалары бизлерни беклейлер. Юрюнъиз! Дефтерлерни ачынъыз, бугуньки санны ве темиз язув дакъкъамызны кечирейик.

Темиз язув дакъкъасы . Ммм Ллл___________

Г) Оджа талебелернинъ дикъкъатыны тахтада язылгъан джумлелерге джельп эте ве бу джумлелер боюнджа вазифе бере.

Вазифе: Джумлелерни дикъкатнен окъунъыз, бир суальге джевап берген, бир сёз чешитине аит олгъан, джумленинъ бир азасы вазифесинде олып кельген сёзлерни тапынъыз.

Эмине, Сание, Улькер китапханеде отуралар. Олар масал, лятифелер, дестанлар акъкъында малюмат топлайлар. Къызлар макъалелерни араштыра, окъуй, кочюрип язалар.

Оджа . Таныш олунъыз, бу сёзлер - джумленинъ сойдаш азалары. Къаиделернен танышув 54с., 56с., 67с.,

Раатлыкъ дакъкъасы . Козьлер ве къоллар ичюн мешгъулиетлер.

Биз кузь япракълары

Бирден ель котерильди

Ерге яваш къондырды

Бирден рузьгяр пейда олды

Оларны тапып, астларыны сызынъыз.

Оджа талебелерге суаллер бере. Талебелер исе оджа берген суаллерге

сойдаш азалы джумлелернен джевап берелер.

1) Сен озюнъни не вакъыт бахтлы саясынъ?

2) Энъ зияде сен нени севесинъ?

3) Насыл адамларны бегенесинъ?

4) Ана тилини насыл огренмек керек?

В ) Карточкаларнен чифт тарзда чалышув

1) Ресимлерни сёзлернен денъиштирип джумле тизинъиз, токътав ишаретлерини къойып, джумлелерни язынъыз.

2 ) Схемаларгъа эсасланып джумле тизинъиз.

IV . Дерсимизни иджадий ишнен екюнлейджекмиз. Сыныф эки группагъа болюне. Эр бир группа талебелери сойдаш азаларыны ишлетип, уфакъ метин яза.

Кузь кельди. Багъчаларда алма, Кузь кельди. Бостанларда къартоп,

армут, айва, юзюм, нар ве инжир хавуч, бибиер, къабакъ ве бакъла

джыйылды. Берекет буюк олды. джыйылды. Магъазлар себзе толды.

V . Эвге вазифе. 67 с., 105-джи иш. 1 гр. Вазифе боюнджа чалышынъыз.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация предназначена для учителей крымскотатарского языка. Разработка поможет учителям в проведении урока по требованиям ФГОС.

къырымтатар тили ве эдебияты оджасы

Абдишева Гулизар Серверовна

 Амет хасталанды. Тёшекте ята, богъазы агъыра, сыджагъы бар. Онъа мусафирликке кимсе кельмей. Аметнинъ джаны сыкъылды, пенджренинъ янына барды. Амма учюнджи къаттан не кореджексинъ? Бир къач саниеден сонъ, пенджереге къайдандыр сары шар учюп кельди. Амет бир шей анълап оламай.

Амет хасталанды. Тёшекте ята, богъазы агъыра, сыджагъы бар. Онъа мусафирликке кимсе кельмей.

Аметнинъ джаны сыкъылды, пенджренинъ янына барды. Амма учюнджи къаттан не кореджексинъ?

Бир къач саниеден сонъ, пенджереге къайдандыр сары шар учюп кельди.

Амет бир шей анълап оламай.

 Бакъса, шар усюнде тебессюм ресими бар. Амет къуванды ве олгъаныны анълады. Бу досту Осман онъа бойле этит селям ёллай. Амет пек къуванды. Достлары оны унутмайлар ве хатырлайлар. Достларынъ сени унутмагъаны пек яхшы!

Бакъса, шар усюнде тебессюм ресими бар. Амет къуванды ве олгъаныны анълады. Бу досту Осман онъа бойле этит селям ёллай. Амет пек къуванды. Достлары оны унутмайлар ве хатырлайлар.

Достларынъ сени унутмагъаны пек яхшы!

Достлукъ ола акъикъий, садыкъ, унутылмаз, самимий, ачыкъ….

Достлукъ ола акъикъий, садыкъ, унутылмаз, самимий, ачыкъ….

Лугъат акъикъий - настоящий садыкъ - верный унутылмаз - незабываемый самимий - преданный

  • Къырымтатар дерсине меракъ тербиелев
  • Корьме хатыраны, дикъкъатны инкишаф этюв
  • Талиль ве фикир этмеге огретмек
  • Бирликте чалышмагъа беджерикликни инкишаф этюв
  • Адий джумле акъ-да бильгилерни пекитюв

Нени бильмек керек Не беджермек керек Метинде сойдаш азаларны тапмакъ. Токътав ишаретлерни догъру къоймакъ. Нутугъымызда ишлетмек. Джумленинъ сойдаш азаларыны

Нени бильмек керек

Не беджермек керек

  • Метинде сойдаш азаларны тапмакъ.
  • Токътав ишаретлерни догъру къоймакъ.
  • Нутугъымызда ишлетмек.

Джумленинъ сойдаш азаларыны

Сойдаш азаларнынъ схемалары О,О. О ве О. О, амма О. ( лякин,исе багълайджылар ишлетиле биле )

Сойдаш азаларнынъ схемалары

  • О,О.
  • О ве О.
  • О, амма О. (лякин,исе багълайджылар ишлетиле биле )

Сойдаш азаларнынъ аляметлери: Бир сой суальге джевап берелер. Бир сой джумле азасы олып келелер. Бирджумле азасына бойсунып келелер ве оны изалайлар. Интонация я да тизме багълайджыларнен бирикип келирлер.

Сойдаш азаларнынъ аляметлери:

  • Бир сой суальге джевап берелер.
  • Бир сой джумле азасы олып келелер.
  • Бирджумле азасына бойсунып келелер ве оны изалайлар.
  • Интонация я да тизме багълайджыларнен бирикип келирлер.

Сойдаш азалы джумледе токътав ишаретлери 1. Эгер багълайджысыз бирикселер Биз багъчада алма, армут, шефтали джыйдыкъ. 2.Каршылыкъ багълайджылар огюнде: амма, лякин,исе. Кунеш къыздыра, лякин къыздырмай. 3.Эгер багълайджылар текрарланса Бала де анасына, де бабасына бакъты.

Сойдаш азалы джумледе токътав ишаретлери

1. Эгер багълайджысыз бирикселер

Биз багъчада алма, армут, шефтали джыйдыкъ.

2.Каршылыкъ багълайджылар огюнде: амма, лякин,исе.

Кунеш къыздыра, лякин къыздырмай.

3.Эгер багълайджылар текрарланса

Бала де анасына, де бабасына бакъты.

Сойдаш азаларны къоюнъыз Амет ве Осман балалыкътан пек якъын достлар. Олар эр шейни берабер япалар: мектепке…. футбол…. дерс ….. Эгер де Амет хасталанса, Осман оны ташламай: китап…., дерслерни…, кейфини…. Энъ буюк бахт…., …. …… достунъ олса. Достунынъ джаныны агъыртма, онъа садыкъ ол!

Сойдаш азаларны къоюнъыз

Амет ве Осман балалыкътан пек якъын достлар. Олар эр шейни берабер япалар: мектепке…. футбол…. дерс ….. Эгер де Амет хасталанса, Осман оны ташламай:

китап…., дерслерни…, кейфини….

Энъ буюк бахт…., …. …… достунъ олса.

Достунынъ джаныны агъыртма, онъа садыкъ ол!

Амет ве Осман балалыкътан пек якъын достлар. Олар эр шейни берабер япалар: мектепке баралар, футбол ойнайлар, дерс азырлайлар. Эгер де Амет хасталанса, Осман оны ташламай:китап кетире, дерслерни анълата, кейфини котере. Энъ буюк бахт садыкъ, самимий, акъикъий достунъ олса. Достунынъ джаныны агъыртма, онъа садыкъ ол!

Амет ве Осман балалыкътан пек якъын достлар. Олар эр шейни берабер япалар: мектепке баралар, футбол ойнайлар, дерс азырлайлар. Эгер де Амет хасталанса, Осман оны ташламай:китап кетире, дерслерни анълата, кейфини котере.

Энъ буюк бахт садыкъ, самимий, акъикъий достунъ олса.

Достунынъ джаныны агъыртма, онъа садыкъ ол!

Толерантлыкъ – ят адамларнынъ фикирине, динине, арекет тарзына даянув. Балабан Академик лугъаты

Толерантлыкъ – ят адамларнынъ фикирине, динине, арекет тарзына даянув.

Балабан Академик лугъаты

ДЖУМЛЕНИ СОЙДАШ АЗАЛАРНЕН ДЕВАМ ЭТ

1. Достум эр вакъыт………..

2.Меннен дост олмакъ мумкюн, чюнки мен……..

не ичюн ойле айталар.

Билемиз Япып оламыз Метинде сойдаш азаларны тапмагъа. Токътав ишаретлерни догъру къоймагъа. Сойдаш азалы джумлелернинъ схемаларыны тизмек. 1. Сойдаш азалы джумлелер

  • Метинде сойдаш азаларны тапмагъа.
  • Токътав ишаретлерни догъру къоймагъа.
  • Сойдаш азалы джумлелернинъ схемаларыны тизмек.

1. Сойдаш азалы джумлелер

 Достлукъ Достлукъны инсанлар озьлери яраткъан, Энъ якъын ёлджугъа:

Достлукъны инсанлар озьлери яраткъан, Энъ якъын ёлджугъа: "Достумсынъ", - деп айткъан Достуна сёйлеген мукъаддес сырыны. Достунен йырлагъан севимли йырыны. Достлукъ - бу халкъымнынъ тюкенмез байлыгъы, Эм шадлыкъ, эм къуванч, эм эфкяр, эм къайгъы, Достлукънен ольченир эр урьмет ве сайгъы, Достлукъ - бу омюрнинъ сарсылмвз таш дагъы.

Читайте также: