Конспект урока culture corner 7 класс spotlight

Обновлено: 05.07.2024

Пояснительная записка: вашему вниманию представляется конспект урока, направленный на актуализацию знаний по материалу 6 модуля.

УМК Spotlight (Авторы Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс)

Progress check 6

Цели урока :

образовательная: актуализация знаний по теме, расширение филологического кругозора;

развивающая: развитие памяти, внимательности;

воспитательная: способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в коллективе.

Ход урока :

Организационный этап .

- Good morning, boys and girls. I’m glad to see you! (I’m glad to see you too.) Sit down.

- What date is it today? (Today is the 4 th of February)

- What is the weather like today? (It is..)

- Is it windy? Is it sunny? Is it warm?

Фонетическая зарядка

-So, let’s start our lesson with a tongue twister. Look at the slide and listen to it.

Betty Botta bought some butter,

But a bit of better butter

So she bought a bit of butter

And it made her butter better.

-Repeat line by line after me. Now read it by yourself and try to do it as faster as you can. You have 1 minute to train. Who wants to read it?

Активизация лексического материала.

-Let’s move on to the 6 th module. You can notice, that we learned all topics from module 6 and it’s time to remember and resume it. Please, answer my questions. Tell me please what was this module about? (This module was about fun, interesting places…)

- What places did we visit? (Legoland, Disneyland, teen camps, Tobu world square)

- Also we discussed different interesting places in our city, in Russia and in the world. Do you remember your projects? We made projects about the most exiting entertainments in the world. I have pictures of some of them. Look at the slide.

- Now let’s move on to the revising the module’s vocabulary. These words are known for you, so you should read them one by one and translate.

Упражнение: составить словосочетания из слов (ребятам раздаются слова, которые являются частью словосочетаний. Их задача – найти пару. Можно свободно перемещаться по классу.). Приложение 1.

2) cartoon - character

4) famous - landmarks

6) take a ride on – a rollercoaster

7) dinosaur – fossils

4) Оптимизация грамматического материала.

- Tell me please, that new grammar did we learn? (Present Perfect)

- When do we use it? (Действие совершилось в прошлом, но есть результат в настоящем)

- How do we form it? (вспомогательный глагол have / has + V 3)

- What is the difference between have and has (Has используется с местоимениями she, he, it. В остальных случаях – have)

- What markers of the PP do you know? (already, yet, never, ever, just)

Now look at the slide and put the verbs in the brackets into PP.

5) Знакомство с новыми идиомами английского языка

- Also we found 2 idioms in this module. What is an idiom? How can we translate it? ( пословица , поговорка )

- One of them is A WHALE OF A TIME. What is the meaning of this idiom? (to have fun, enjoy the moment)

- And the 2 nd is A FRIEND IN NEED IS A FRIEND INDEED. What is the meaning of this idiom? (It is about friendship. Between friends there are a lot of funny, happy moments, but sometimes it can be bad. And only true friend won’t leave you at these moments)

- Here you can see different English idioms. Some of them are very easy and by translating word by word you will know their meaning. Because in Russian language there are idioms which sound the same. But some of them can be difficult to you. But we will try to find out their meaning.

6) Рефлексия

So, we revised the material of the 6 th module. Look at the slide and complete the sentences about yourself concerning this lesson and the module in general.

Нажмите, чтобы узнать подробности

- Метапредметные: Проверить качество собственных знаний по теме.

- Предметные: Уметь выполнять аналитическое и поисковое чтение.

Тип урока: комбинированный

Оборудование: Учебник, телевизор, ноутбук, презентация.

I. Подготовительный этап

Задачи этапа: обеспечение мотивации, актуализация опорных знаний и умений, совершенствование навыков восприятия речи на слух.

Деятельность учителя

Деятельность ученика

1. Приветствие

2. Физкультминутка
Цель: Расслабление и последующее восстановление умственной способности учащихся.Hands up, hands down, turn left, turn right, let`s jump, let`s run. OK, very good!Обеспечение мотивации: Ребята, какие сказки вы знаете? А вы знаете кто их автор? Из какой они страны? Мы сегодня с вами совершим путешествие на ковре самолете по разным странам и вспомним сказки этих стран.

I can fly on a magic carpet to…Britain, France, Germany.

И так, за правильные ответы вы будете получать “smile”\гнома\ (1 гном = оценка 4, 2 или 3 = оценка5). Приложение 2.

3. Актуализация лексических единиц и речевых моделей по теме.
What day of the week is it today? What month is it now? Please open your copy books and take your pen, write down the date, the day of the week and the class-work. Let`s draw a table.
И так мы с вами сейчас нарисуем карту нашего путешествия, чтоб не заблудиться и вовремя вернуться домой.Are you ready?Ok. Let`s go!I can fly to Germany. Where`s Germany? Here it is!
Where is Alice from ? – Britain…


Учащиеся отвечают на вопросы учителя (сначала вместе, затем индивидуально). Называют сказки, которые они знают и авторов. Полученную таблицу записывают \ вклеивают в тетради.

1. Winnie the Pooh Britain Алан Милн

2. Snow white Germany Братья Гримм

3. Bambi Germany Феликс Зальтен

4. Alice in the wonderland Britain Льюис Кэрол

5. Cinderella France Шарль Пьеро

II. Этап применения

Деятельность учителя

Деятельность ученика

А вы любите мультики? А загадки отгадывать? И так, чтоб быстрее долететь, надо объединиться. Ведь вместе все получается лучше и быстрей. Давайте разделимся на пары так будет интересней и веселей. Каждая группа получит свое задание. Будьте внимательны. На карточке написано название сказки
Задания для участия в конкурсе творческих работ.

Нарисуй понравившегося тебе сказочного героя и подпиши: его имя, название сказки, страну и автора этой сказки
(Для опоры предлагаются различные картинки с героями

1. Просматривают отрывки из сказок. Приложение 4.

2. Выполняют задание в парах, затем рассказывают, что получилось.

Выполняют творческое задание с последующим участием в конкурсе. Нарисовав героя, рассказывают как его зовут, почему он понравился больше остальных.

This is … .
He/She can … .
I like … .
I can … too.На доске mind-map “ Fairy-tales”,учащиеся дополняют ее героями из сказок Fairy –tales- Princess,King,Queen,warrior, fairies, elves ( затем переносят в тетрадь)

III. Итог на рефлексивной основе

Я думаю, что сегодня мы вспомнили многих героев зарубежных сказок, а кто-то из вас узнал новые сказки, которые скоро обязательно прочтет, а потом и посмотрит мультфильм.
Выставление отметок за урок.
И так, как ты поработал сегодня? Что понравилось, что запомнилось? Что было сложно/легко? Учитель обращается к каждому. Сколько гномов вам удалось собрать?
Very good! Wonderful!

Учащиеся описывают свои впечатления.

IV. Домашнее задание

Задачи этапа: объяснение способа выполнения домашнего задания.

Учитель просит открыть дневники и записать задание. Объясняет требования к выполнению задания.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Предмет: Английский язык

УМК: Английский в фокусе (Spotlight 7), Virginia Evans , Jenny Dooley , Olga Podolyako , Julia Vaulina . Просвещение, 2017.

Уровень обучения : базовый

Тема урока: High - tech Teens ! (модуль 5 : What the future holds ?)

Цель урока: активизация речевой и мыслительной деятельности учащихся, расширение словаря и общего кругозора, совершенствование навыков чтения, применение математических знаний для анализа и прогноза.

Задачи урока:

1. Образовательная: расширить словарный запас учеников, ознакомить учащихся с высоко-технологическими средствами в Великобритании и провести сравнительный анализ использования гаджетов подростками в России и в Великобритании.

2. Развивающая: развивать навыки чтения с полным пониманием текста, научиться прогнозировать содержание текста с опорой на диаграмму.

3. Воспитательная: воспитать у учащихся интерес к различным видам высокотехнологических средств для построения графических данных, их анализа и прогноза, воспитать положительное отношение к иностранному языку.

Планируемые результаты:

Личностные – мотивирование к изучению иностранного языка с возможностью использования высокотехнологических устройств, расширение кругозора учащихся.

Предметные - распознавание и употребление в речи изученных лексических единиц; способность слушать и читать иностранные ресурсы с разной стратегией.

Метапредметные – умение анализировать и прогнозировать данные на основе графических данных.

Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока:

1. Учебник “ Spotlight 7” Ю.Е. Ваулина, Д.Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс.

2 . Тетрадь, словарь.

Тип урока : комбинированный - чтение, говорение.

Hello, boys and girls! I’m glad to see you! Sit down, please. Let’s start our today’s lesson!

Good morning, teacher! We are glad to see you!

Tell me, please! Who is on duty today? Who is absent today?

I’m on duty today. All is present. / _____ is / are absent.

Let’s start with your hometask

Checking the homework

2. Объявление темы и цели урока.

Look at the title of the text. What can read? What does the word “high- tech” mean? Who can predict the topic of our lesson?

High- tech means outdate technologies. We will speak about the modern technologies and their influence on teenagers.

3. речевая зарядка

Let’s recollect our previous topic first. Choose the correct form of the verb.

If I will see/see Harry, I’ll tell him you called.

When we sleep, we usually will dream/dream .

If you get/will get home late, we won’t go out.

If you won’t/don’t call, he’ll be upset.

She’ll cook dinner if she won’t be/isn’t tired.

If it rains tomorrow , we . ( not go) out

If it’s cold, I usually….. (turn on) the heating.

If the weather ….. (be) good, we’ll go on a picnic.

You can ask John that question when he ….. (come).

Football fans will celebrate if Manchester ….. (win) the match.

Maybe I ….. (be) a writer when I grow up.

If I ….. (hear) anything about the accident, I’ll let you know.

He always ….. (lock) the door when he leaves for work.

4. фонетическая зарядка.

Have a look at the text. There are the new words in bold. Let’s read and translate them.

hanging out (phr v): ( зависать )

spending time ( проводить время )

average ( adj ): (среднестатисти ческий, средний)

equipment (n): (оборудование)

innovations (n): (изобретения)

console ( n ): (панель управления электронным устройством)

5 . Развитие навыков чтения:

Let’s learn and compare the high- tech gadgets are used by Russian and British teens. read and translate the text.

From the graph we see that 50% of teenagers have got a high-fi or a DVD player in their bedroom. About a third of teenagers have an MP3 player or a PC and finally 13% of teens have got digital TV.

6. развитие монологической речи

Answer the question in ex. 2

50% 2. MP3 and PC 3. TV 4. 13% 5. pocket money or work

7. рефлексия

Let’s discuss what have we learn today. use the pattern “Now I know … “

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок разработан мной с целью мониторинга знаний полученных в процессе изучения темы.Учащиеся являются полноправными участниками наряду с учителем в оценке качества своих знаний.Мониторинг знаний проводится по основным видам речевой деятельности:чтении, аудировании,диалогической речи и грамматики.

Урок-обобщение по теме "Мир развлечений" по УМК Spotlight 7

Авторы: Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В.

Выполнила: Казакова Т.С.

учитель высшей квалификационной категории МОУ "Лицей г.Козьмодемьянска"

План-конспект

Цель: закрепить знание лексического и грамматического материала по теме.

Практические:

развивать у учащихся навыки связной и грамотной устной речи;

отрабатывать знание лексического материала в устной и письменной речи;

совершенствовать грамматические навыки учащихся;

Образовательные:

обобщить и закрепить знания учащихся по теме;

повысить уровень образованности;

расширить активный словарный запас учащихся;

Воспитательные:

воспитывать интерес к иностранному языку;

побуждать желание дальнейшего изучения иностранного языка;

воспитывать культуру общения на уроке;

Развивающие:

активизировать речемыслительную деятельность учащихся;

развивать память, речь, мышление, творческую активность;

развивать умение работать в коллективе.

Оборудование:

раздаточный материал (карточки с примерами)

I. Организационный момент

II. Постановка целей и задач урока

III. Обобщение и систематизация знаний

IV. Применений знаний и умений в новой ситуации

V. Контроль усвоения, обсуждение допущенный ошибок

VII. Заключительный этап

I. Организационный этап

T:Good morning, children. I am glad to see you. Sit down please.

1.Речевая зарядка:

Who is on duty today?

Who is absent today?

What is the date today?

What is the weather like today?

2.Фонетическая зарядка:

Let`s read the proverb: " Time and tide wait for no man".

There are three translations of it. Choose the best one please.

II. Постановка целей и задач урока

Let`s work hard. Today we are going to revise our topic "Having fun". We are to read and listen to the texts. Then, we will make up some dialogues, revise and check the usage of Perfect tense. Don`t forget to put your marks into the mark cards.

III. Обобщение и систематизация знаний

1) Развитие навыков аудирования

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных A,B,C,D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка (1-5) только один раз. В списке 1-5 есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

1.At the theatre

5.At the university

- Could you please pass me popcorn?

- Thank you! Oh, I love popcorn!

- Please be quiet! We`re not at home.

- But the film hasn`t started yet.

- Hey! Have you got that book the professor told us about at the last lecture?

- I thought I could borrow it for a week or so.

- Not until you return that book I gave you in April.

- Have you done your homework?

- No, I totally forgot about it! Hope the teacher won`t ask me. What about you?

- I`ve written the composition, but haven`t learned the poem.

- Isn`t that singer amazing? I adore her voice, it is so beautiful!

- Well, the performance itself is breathtaking, and yes, this singer is a real star!

- I think it is the best opera I`ve seen in ages!

- We should go to the theatre more often!

2) Развитие навыков чтения. Чтение текста с извлечением основного содержания.

T: You are to read the texts and guess what these attractions are. Work in pairs. (карточки с текстами на английском языке). First of all, let`s revise the most famous attractions in the world.

Lego land in California

Tobu World Square in Japan

the Taj Mahal

the Great Wall of China

Disneyland in France

The Tower of London

The Tretyakov Gallery

Stone Hedge

1)It is a white marble mausoleum located in Agra, India. It was built by Mughal emperor Shah Jahan in memory of his third wife, Mumtaz Mahal. The(. l) is widely recognized as "the jewel of Muslim art in India and one of the universally admired masterpieces of the world's heritage". It can be called the Eighth Wonder of the Modern World

2)It is the biggest object ever made by humans. It stretches across mountains, deserts and grasslands for over 6,000 kilometers. The ancient Chinese built it to keep invaders from the west out of their country. Today tourists from all over the world come and see it.

3) It is an entertainment resort in Marne-la-Vallée, a new town located 32 km east of the centre of Paris, and is the most visited attraction in all of France and Europe. It is very popular among children. Here, you can meet a lot of heroes from your favourite cartoons.

4) It is one of the famous and the well known picture galleries in the country and all over the world. Already more than 55 thousand works are kept there. The gallery's history starts in 1856 when the Moscow merchant acquired works by Russian artists of his day with the aim of creating a collection, which might later grow into a museum of national art.

5) It is a prehistoric monument located in Wiltshire, England, about 2 miles west of Amesbury and 8 miles (13 km) north of Salisbury. One of the most famous sites in the world, it is the remains of a ring of standing stones set within earthworks. It is in the middle of the most dense complex of Neolithic and Bronze Age monuments in England, including several hundred burial mounds.

IV. Применение знаний и умений в новой ситуации

1. Развитие навыков диалогической речи.

You have read texts about interesting places to see. Now, let`s make up some dialogues. In pairs discuss your future plans for summer. There are some expressions to use:

Where are you going?

Do you fancy coming with me?

You are so lucky!

Have you planned your summer holiday yet?

Would you like to.

Thanks! Great idea!

V. Контроль усвоения Present Perfect tense.

T: We can`t "having fun" without grammar. Lets revise Present Perfect tense.

1) formation: have\has +V3

2) указатели времени, употребляемые с Present Perfect

already so far recently

yet today for ages

just this week\month\etc. since

ever how long for

You have a short test:

Put the right form of Present Perfect tense:

1)I know who your boss is. I (work) for him.

2)Look! Somebody already (break) the tree.

3)Mary (go) to Moscow, but she’ll be back next Monday at the latest.

4)Andy is in hospital now. He (have) a bad crash.

5)Jane is crying. She (hurt) her knee.

Complete the sentences. Use for or since.

6)I've lived in Washington _____ 1997.

7)Ben has studied English _____ three years.

8)They haven't visited their grandparents _____ months.

9)Julie's ill. She's been in bed _____ Tuesday.

10)My dad has had his new car_____ 2012

11)It's been ten years_____ we moved to Oxford.

Keys:1)have worked 2)has already broken 3)has gone 4)has had 5)has hurt

6)since 7)for 8)for 9)since 10)since 11)since

VI. Рефлексия (подведение итогов занятия)

You have worked hard. You have learnt to use Present Perfect tense, to make up dialogues, to read and to listen to the texts. Your marks are..

VII. Конец урока. Домашнее задание.

Список литературы:Боброва Н.А.Английский язык ГИА.Издательство"Лицей",2012

Читайте также: