Конспект урока английского языка 8 класс are you an adventurous traveller

Обновлено: 07.07.2024

Цель урока – обобщение лексического и грамматического материала по теме “Do You Like Travelling?”.

учебная

– совершенствование навыков монологической речи по теме “Do You Like Travelling?’;
– совершенствование навыков диалогической речи по теме “Do You Like Travelling?’;
– совершенствование навыков аудирования;
– совершенствование навыков употребления модальных глаголов (must, should, ought to, need, could, be able to);

развивающая – развитие памяти, внимания, умения слушать собеседника;

социокультурная – развитие навыков культурного поведения во время путешествий. 4. воспитательная – уважительное отношение к собеседнику, уважение чужой точки зрения.

Оборудование – компьютер, мультимедийный проектор, интерактивная доска, раздаточный материал.

  1. Организационный момент. 2 мин.
  2. Лексическая подготовка. 5 мин.
  3. Совершенствование навыка употребления модальных глаголов. 10 мин.
  4. Аудирование. Выполнение заданий. 6 мин.
  5. Чтение. 5 мин.
  6. Краткие монологические высказывания (неподготовленная речь) 7 мин.
  7. Диалоги по заданным ситуациям. 13 мин.
  8. Итоги урока. Домашнее задание 2 мин.

Ход урока

1. Организационный момент.

Teacher. Glad to see you today. How are you today?
Pupil 1. I am fine.
Pupil 2. Fine, thank you.
Pupil 3. Not bad, thank you.

Teacher. Today I won’t tell you what we are going to discuss. You will tell me. Will you watch a slide-film and think what our topic is for today?

Учащиеся просматривают слайды и определяют, о чем пойдет речь на уроке.

2. Лексическая подготовка.

Teacher. Speaking about travelling we’ve learnt a lot of new words and word–combinations.

Do you remember them? Today I have a crossword for you. Listen to my definitions and write the necessary word.

1. A brochure that gives information of any kind.
2. A person who has a rest.
3. A process of seeing the sights.
4. A place to visit.
5. The service that controls the entrance to the country.
6. A document.

7. In another country.
8. A person who tells us about the most important sights in a city.
9. An organization that offers different tours.
10. A hotel, a camping, a bungalow.
11. A town or a settlement, mostly in the south where people spend their holidays.
12 A permission to enter the country.

Pupils. На интерактивной доске вписывают слова в кроссворд.

1. leaflet, 2. holidaymaker, 3. excursion, 4. destination, 5. customs, 6. passport.

7. abroad, 8. guide, 9 agency, 10. accommodation, 11. resort, 12 visa.

В более подготовленном классе учитель может предложить учащимся выполнить это задание индивидуально, используя раздаточный материал, с последующей проверкой в классе фронтально или как самостоятельную работу.

3. Совершенствование навыка употребления модальных глаголов.

Teacher. When you are planning your travelling you must do a lot of important things. But on the other hand, some tourists do a lot of unimportant things. Tell me, please, what we must, should, ought to, need or needn’t/don’t need to do when we are planning our travelling.

(Учитель может спросить то одному и тому же пункту мнение разных учеников).

Pupils. Высказываются полными предложениями с употреблением модальных глаголов

4. Аудирование. Выполнение заданий.

Teacher. A lot of tourists visit famous Russian cities and ancient towns. One of the most popular tourists’ attractions in Russia is Suzdal. Listen to some information for those who want to visit Suzdal. And tell me why tourists should visit Suzdal.

Pupils. Смотрят слайд-фильм о Суздале и отвечают на вопрос учителя.

Teacher. Thank you for your answers. Now will you listen to the information again and think if the variants true, false or unstated.

(Учитель дает учащимся время ознакомиться с вариантами).

  1. Everyone can visit Suzdal either by his own or by joining a tourist group.
  2. Suzdal was founded in the 10 th century.
  3. The museums of Suzdal are open every day.
  4. The museums of Suzdal show the life of old Russia.
  5. Suzdal got its name after one of the Russian princes.
  6. The guided coach tours to Suzdal are not easy to reserve.
  7. A tourist won’t have any problems where to dine in Suzdal.
  8. The way from your hometown to Suzdal takes 2 hours.

Текст для аудирования.Welcome to Suzdal. We would like to welcome you to spend your day in this ancient town of Russia. Suzdal is the town of many cathedrals, churches and monasteries. The museums of Suzdal are open between 9 am and 6 pm 6 days a week accept Thursday. Bring the family and spend a day in the quiet halls of Suzdal museums enjoying the atmosphere of old Russia. One of the best ways to see this historic town is by joining one of the different guided coach tours organized by travel agencies. These tours cover all part of the town.

If the weather is fine why not just walk in and around the town and have a rest in one of the numerous cafes where everyone can try Russian national dishes.

It takes you about an hour and a half to get to Suzdal from your hometown.

Different pictures which every tourist takes in Suzdal will bring him back to this wonderful town again and again and he or she would like to visit Suzdal at least one more time.

  1. True.
  2. Unstated.
  3. False.
  4. True.
  5. Unstated.
  6. False.
  7. True.
  8. False.

Teacher. Do you want to visit Suzdal? Why?

Pupils. Отвечают на вопрос учителя.

5. Чтение.

Teacher. When a person travels abroad he or she should read and understand different announcements in street, in cafes, in museums and stations. Now we’ll see if you can understand announcements perfectly well. Please, read some announcements and tick the variant that explains the meaning of the announcements.

Учащиеся получают текст объявлений и работают индивидуально.

1. Do not park your car by these gates.

A. Parking near these gates is forbidden.
B. The entrance to the park is through these gates.
C. Do not bring your car into this park.
D. Close these gates after parking your car.

2. Any lost luggage after two weeks is sold.

A. We charge s fine for lost luggage.
B. We give lost luggage away if it is not collected after two weeks.
C. We will look after your luggage for two week if you pay a fee.
D. We keep things people have lost for maximum of two weeks.

3. Don’t touch or feed the ducks.

A. You should leave the ducks alone.
B. These ducks can hurt you.
C. These ducks eat special food.
D. You should not fish here.

4. Passengers for international flights – check luggage in here.

A. Passengers arriving from abroad must check in their luggage here.
B. Travellers from other countries have to check in their own luggage here.
C. If you have checked in your luggage, you must wait here or your flight.
D. This is where you check in your luggage when you are going abroad.

5. Saver tickets can be used on the 10.15 bus and any bus after that.

A. The first bus you can travel with a “saver” ticket is the 10.15.
B. “Saver” ticket cost extra money if you travel after 10.15.
C. After 10.15 it is not possible to use a “saver” ticket.
D. The 10.15 is the only train you can travel on with a “saver” ticket.

6. The coach driver takes cash only. The ticket office takes credit cards or cash.

A. You nee the correct money to pay the driver.
B. You cannot pay the coach driver with a credit card.
C. The ticket office can give you change for the bus.
D. It is not possible to buy a ticket with a credit card.

7. This gate is to be open at all times.

A. Leave this gate open during a day.
B. this gate must never be closed.
C. There is no lock on the gate.
D. Please open the gate carefully.

8. Please do not sit or place anything on these benches.

A. These benches are reserved for the guests.
B. You need tickets to sit on them.
C. These benches must not be touched.
D. These benches have already been sold.

Pupils. Читают объявления и отмечают, какой вариант является синонимичным для данного объявления.

1. A. 2. D. 3. A. 4. D. 5. A. 6. B. 7. B. 8. C.

Teacher. Well done. I see that you can understand announcements correctly.

6. Краткие монологические высказывания (неподготовленная речь).

Teacher. When we are planning our travelling we read a lot of travel leaflets. Now you’ll take the role of travel agents and try to tell different tourists about the possibilities of active holidays. You will speak about the activities some tourists had the previous years, have every year or will have next year.

Pupils. Употребляя формы глаголов “could” и “be able to”, учащиеся составляют краткие высказывания.

Teacher. Well, maybe in future some of you will have the travel agent careers. And you’ll speak about wonderful sights of different places.

7. Диалоги по заданным ситуациям.

Teacher. When anyone travels, especially abroad, he or she sometimes needs to ask other people to help him/her. Now you’ll find yourself in the situations that can happen to any tourist. Ask the necessary information, don’t forget to be polite.

And even if a person doesn’t travel he can fund himself in a situation when he is asked questions by tourists. Be polite to tourists.

(Учитель выдает ученикам карточки с заданной ситуацией.)

Buy a ticket from London to Edinburgh. You are not going to come back today.

Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

Answer the tourist’s questions. Don’t forget to ask what ticket the tourist wants. Don’t forget to tell the price. Be polite.

You are near the cinema. Ask the way to the railway station.

Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are near the cinema. Answer the tourist’s questions. Be polite.

You are near the cinema. Ask where to buy Russian souvenirs.

Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are near the cinema. Answer the tourist’s questions. Be polite.

You are at the customs. You are the customs officer. You must see the tourist’s documents and the luggage. Be polite.

You are at the customs. Answer the customs officer’s questions.

Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are a guide. Give some facts about Ivanovo. Answer the tourist’s questions. Be polite.

You are a tourist. Listen to your guide. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are in the cafe. You want to try Russian national dishes. Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are a waiter (официант) in the cafe. Offer one of the Russian national dishes. Be polite.

Pupils. Разыгрывают диалоги по заданным темам. (слайд 9)

Teacher. Will other students listen to the speakers and tell me, what picture suits the dialogue and what is discussed.

Pupil. Слушают говорящих и определяют, о чем идет речь.

8. Итоги урока. Домашнее задание.

Teacher. Well, students, I hope the exercises of today’s lesson will help you during your travelling abroad. And to have better results for your English there are some exercises for you. AB p.39, ex. 2, 3, 4, 5.

2. Воспитательная – ф ормировать у мения уч аствовать в кооперативной деят ельности, культу ру слушателя.

3. Общеобразовате льная – формировать спос обы деятельности , умения при менять знания в альтернативных

4. Развивающая – совер шенствов ать умения анализа и самоан ализа, умения к лассифицировать и о бобщать.

- In order to k now our today` s theme you should do the nex t task: I will tell the words in Russian, y ou should

translate them in English in y our mind and write dow n only the fi rst letters of all th ese words. On ly then you w ill be

- So w hat is our theme? (trav elling) The topic of our di scussion today is travelling. A t the end of the les son I want

- Look at the black board. Here you ca n see some opin ions about travel ling. Read, translate and express y our own

Now let`s try to a nswer the quest ion of the lesson. The first model w ill help you. Here you can se e some sente nces.

Respond to the sta tements which y ou have in your ca rds and say about yourself. Use the example and do it one by

6. When people travel they m ay make new friends and learn traditions of other countr ies. What do you think about

Now try to express your own opinion and say why people tra vel. All you ne ed is to complete the sentences in

There are som e character – sk etches of different peo ple. They express their attitude about tr avelling. Match the

- Imagine y ou are going to trav el. First you should p ack your thing s. But what are you g oing to take? Start y our

answer with the phr ase: “I`m going to take. ”. Ask an y person in your g roup. F ollow this model as an example:

P1: I`m going to take a camera, a swimm ing costume, sung lasses, money w ith me. What are you g oing to take?

sweater an anorak a big warm coat a tenni s rocket trainers a football a pai r of pyjamas jeans T – shirts

- You are going to travel. Explain why you are goin g to take some th ings, what you are go ing to do and what

I`m going to take a swimm ing costume, a pair of sanda ls, sunglasses and a radio because I `m going to ________ . I

I`m going to take ________ and ________ because I `m going to play tennis. I hope the weathe r will not be

I`m going to take a pair of walk ing boots because I `m going to ________ . I hope the we ather will not be __ ______ .

I`m going to take a penknife, jeans, socks, a wa rm sweater becaus e I`m g oing to ________ . I hope the wea ther will

I`m going to take books and a phrase book because I `m going to ________ . I hope the weathe r will be ________ .

I`m going to take a dressing gow n and a pair of py jamas because I`m g oing to ________ . I hope the weather will be

- It`s time to finish our lesson. I supp ose you kno w why people tra vel and can ans wer this question. I` m sure

Домашнее зада ние: to write a let ter to your pen – friend in Lon don telling h im/her why you like to travel.

Для скачивания поделитесь материалом в соцсетях

После того как вы поделитесь материалом внизу появится ссылка для скачивания.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Технологическая карта урока английского языка по ФГОС (урок открытия новых знаний)

Самоопределение к деятельности Организационный момент Введение в языковую среду.

Do you like the weather today?

Would you like to travel by such weather anywhere?

Подготовка класса к работе.

Ученики привдействуют учителя.

Отвечают на вопросы.

Личностные : самоопределение; регулятивные : целеполагание; коммуникативные : планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками

2. Актуализация знаний и фиксация затруднений в деятельности

Работа с наглядностью. Лексическая разминка.

Работа с картой. Диалоговое общение.

Выявляет уровень знаний

Which kinds of transport do you know?

Match up the words and the pictures.

Now look at the map and answer my question:

How can we get to Great Britain now?

And what about the past?

And what do you think about the future?

Выполняют задание, тренирующее отдельные способности к учебной деятельности, мыслительные операции и учебные навыки.

Соединяют картинки и слова по теме "Транспорт".

Строят предложения о том, как можно добраться до Великобритании сейчас. Пытаются построить высказывания о прошлом и будущем. Но наталкиваются на незнание необходимых грамматических структур.

Коммуникативные : планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками; познавательные : логические – анализ объектов с целью выделения признаков

3. Постановка учебной задачи

Активизирует знания учащихся. Создает проблемную ситуацию

Учитель акцентирует внимание учащихся на проблеме.

Can we say about the past and future?

What do we need to know for that?

What is the main task in the lesson today?

What is the theme of the lesson?

Определяют причину неудачи.Ставят цели, формулируют

(уточняют) тему урока.

Цель урока: определить как изменяются модальные глаголы возможности в прошлом и будущем временах.

Тема: модальные глаголы возможности в прошлом и будущем временах.

Регулятивные :целеполагание; коммуникативные: постановка вопросов; познавательные: общеучебные - самостоятельное выделение- формулирование познавательной цели; логические -формулирование проблемы

4. Построение проекта выхода из затруднения

Организует деятельность учащихся по исследованию проблемной ситуации. Задает вопросы по решению проблемы.

Where can we find necessary information?

What should we do to solve the problem?

Организует работу с учебным материалом, способствующим решению проблемной задачи.

1. Аудирование. Организует работу по прослушивании аудизвпмюиси. Дает целевую установку перед прослушиванием.

Listen to the British children and answer the question:

Which means of travelling do they prefer?

Организует проверку выполнения задания..

2.Работа с текстом и справочным материалом.

Организует работу с текстом. Дает целевую установку.

Read the text using the rule and find out, how do the children talk about abilities in the past and in the future?

3. Учитель организует заполнение таблицы.

Составляют план достижения цели и определяют средства (алгоритм, модель и т.д.).

Можно найти нужную информацию в учебнике.

Следует познакомиться с образцом и правилом.

Слушают и отвечают на вопрос: какие виды транспорта предпочитают британские дети.

Читают и переводят текст, используя справочный грамматический материал. Делают вывод о том, как изменяются модальные глаголы возможности в прошедшем и будущем временах.

Заполняют таблицу в тетради.

Желающие ученики поочередно выходят к доске и заполняют отдельные графы.

Регулятивные : планирование, прогнозирование; познавательные : моделирование, логические- решение проблемы, построение логической цепи рассуждений, доказательство, выдвижение гипотез и их обоснование; коммуникативные – инициативное сотрудничество в поиске и выборе информации

5. Первичное применение знаний.

Устанавливает осознанность ситуации.

Учитель возвращает учащихся к проблемной ситуации, возникшей вначале урока.

Предлагает учащимся ответить на вопросы в письменной форме.

Now work in pairs and answer the questions about means of transport in the past and in the future in written form.

Организует проверку и коррекцию знаний.

Учащиеся применяют полученные знания и отвечают на вопросы, поставленные вначале урока в письменной форме. Работа в парах.

Зачитывают ответы/записывают ответы на доске.

Контролируют друг друга.

Регулятивные : контроль, оценка, коррекция; познавательные : общеучебные - умение структурировать знания, выбор наиболее эффективных способов решения задач, умение осознанно и произвольно строить речевое высказывание, рефлексия способов и условий действия; коммуникативные : управление поведением партнера – контроль, коррекция, оценка действий партнера

6. Закрепление знаний и первичный контроль.

Организует деятельность по применению новых знаний.

Организует работу учащихся по выполнению упражнения.

Делит класс на две группы. Каждая группа получает индивидуальное задание.

Now let's do excersise 2 on page 74.

I suggest you to divide in 2 groups.

The first group must find the sentences in the past tense.

The second group must find the sentences in the future tense.

So let's check up.

Проводит коррекцию знаний.

Работа в группах.

Выбирают предложения в будущем / прошедшем времени.

Проверяют свою работу при прослушивании, аудиозаписи, содержащей правильный ответ./ Зачитывают предложения. Учащиеся одной группы проверяют работу учащихся другой группы.

Комментируют, исправляют ошибки.

Регулятивные : контроль, коррекция, выделение и осознание того, что уже усвоено и что еще подлежит усвоению, осознание качества и уровня усвоения; личностные : самоопределение

7. Рефлексия деятельности (итог урока)

Обозначает домашнее задание и дает инструктаж по его выполнению.

Write down the homework. p.75 Ex.3

You must complete the sentences using these words and necessary modal verbs.

Организует беседу о материале, пройденном на уроке.

What have you done at the lesson?

What have we learnt?

What was difficult?

Have we managed to solve the problem of the lesson today?

Can you tell about possibility in the past or in the future now?

What marks would you put to yourselves, your classmates?

Записывают домашнее задание.

Осуществляют самооценку собственной учебной деятельности, соотносят цель и результаты, степень их соответствия.

Коммуникативные : умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли; познавательные : рефлексия; личностные : смыслообразование

Характеристика этапов урока

Методы и приёмы работы

настрой на урок, мотивировать обучающихся на работу.

Приветствует обучающихся,создаёт эмоциональный настрой на урок, мотивирует их к уроку

Приветствуют учителя, настраиваются на урок.

Актуализация и фиксирование индивидуального затруднения в пробном действии

На основе актуализации ранее полученных знаний подвести к раскрытию темы урока.

Раскодирование ключевого слова

Ставит проблемный вопрос.

Получают ключевое слово.

Выявление места и причины затруднения

своих знаний и поставленной проблемой выявить и определить причину затруднения подвести к теме урока.

Относятся ли лёгкие к кровеносной системе?

А к какой системе органов относятся лёгкие?

Органы какой системы будем изучать?

Проводит параллель с ранее изученным материалом.

Выдвигает проблему . Подводит к теме урока.

Вспоминают пройденный материал, отвечают на вопросы учителя.

Формулируют тему урока.

Построение проекта выхода из затруднения

Практическим способом спроектировать работу дыхательной системы, сконструировать проект будущих учебных действий.

Пробуем проследить движение воздуха по нашему организму, прочувствовать работу лёгких:

-положить руки себе на грудь и глубоко вдохнуть;

Предлагает проследить движение воздуха по организму , прочувствовать работу лёгких. С помощью подводящего диалога подводит к проекту будущих учебных действий.

Наблюдают за движением воздуха по организму, обдумывают проект будущих учебных действий.

Реализация построения проекта

Научить самостоятельно искать и выделять необходимую информацию, используя литературу и учебник.

Работа с учебником с 29-31, с энциклопедиями.

Предлагает рассмотреть работу дыхательной системы путём поиска информации из энциклопедий и учебника и занесением полученных определений в кроссворд.

Поиск и выделение нужной информации и занесение её в кроссворд.

Первичное закрепление с проговариванием во внешней речи

Закрепить алгоритм работы дыхательной системы путём проговаривания

Сбор макета дыхательной системы.

Предлагает рассказать о движении воздуха в организме по таблице.

Совместная сборка макета дыхательной системы человека.

По таблице рассказывают о движении воздуха в организме. Сборка макета дыхательной системы.

Самостоятельная работа с самопроверкой по эталону.

Проверить уровень приобретённых знаний.

Работа в тетрадях для самостоятельных работ.

Создаёт ситуацию успеха. Организует самостоятельную работу и работу в парах для самооценки.

В тетрадях для самостоятельных работ подписывает составляющие дыхательной системы человека. Проверяет работы в парах по таблице.

Научить выполнять комплекс дыхательной гимнастики.

Изучение и выполнение дыхательной гимнастики.

Обучает комплексу дыхательной гимнастики на личном примере.

Выполняют комплекс дыхательной гимнастики.

Включение в систему знаний и повторение

Научить применять приобретённые знания в жизни. Организовать поиск информации, в которой тренируется использование изученного материала и автоматизация умственных действий.

Воспитывать бережное отношение как к своему здоровью, так и к здоровью окружающих.

Нажмите, чтобы узнать подробности

формировать лексические и грамматические навыки говорения, обучать умению строить высказывания по модели.

Оснащение урока:

дидактические карточки – задания, мультимедийная презентация

I. Организационный момент.

- Good morning, my dear boys and girls. I`m glad to see you. It`s time to start our lesson. The topic of our discussion today is travelling. The multimedia presentation will help us. At the end of the lesson I want you to tell me why people travel. (слайд 1)

II. Речевая разминка. (слайд 2)

- Look at here.You can see some opinions about travelling. Read, translate and express your own attitude towards them, please:

“I like to travel! It`s just great! ”Renee, 19

“Travelling becomes more and more dangerous . ”Elizabeth, 64

“Usually I travel to learn something new . ”Stuart, 28

So you see that many men – many minds. And what do you think about travelling? Do you like to travel? Why do you travel?

III. Этап формирования лексических навыков говорения.

А. (слайд 3)

Now let`s try to answer the question of the lesson. The first model will help you. Here you can see some sentences. They are not complete. You should complete them with phrases given in the table.

P1: People like to travel with friends.

P2: Usually they travel for pleasure.

P3: When they travel they like to go sightseeing.

People like to travel .

Usually they travel .

in search of adventures

to see the beauty of the world

When they travel they like to .

meet new people

make new friends

learn traditions of other countries

Because travelling is .

good for health

But sometimes it can be .

And still travelling .

broadens our outlook

gives us life experience

helps us explore the world

allows us to understand other people better

В. (слайд 4)

Are you ready to work in pairs? Every pair gets the card with the sentence on the topic. You should agree or disagree with the following statements

The models may be helpful.

P1: Businessmen usually travel from curiosity.

P2: No, you`re wrong. They don`t travel fron curiosity, they usually travel on business.

1. Teenagers usually travel with their parents.

2. Lonely people like to travel alone.

3. Tourists always travel on business.

4. An adventurer travels in search of adventures.

5. When young people travel they like to make new friends and to go sightseeing.

P1: Small children usually travel with parents or grandparents.

P2: Yes, you`re right. Small children usually travel with parents or grandparents.

1. Travelling is useful, enjoyable and good for health.

2. Usually travelling is dangerous and expensive.

3. Sometimes travelling can be disappointing and tiring.

4. People like to travel because it gives us life experience and helps us explore the world.

5. Travelling broadens our mind.

Now try to express your own opinion and say why people travel. All you need is to complete the sentences in your cards.

1. Most people like to travel _____________________________________________

2. Usually they travel __________________________________________________

3. When they travel they like to __________________________________________

4. People like to travel because it is _______________________________________

5. Of course sometimes travelling can be ___________________________________

6. And still travelling __________________________________________________

I have some tasks for you.

С. (слайд 5)

There are some character – sketches of different people. They express their attitude about travelling. Match the sketches and the people.

1. a businessman

2. an experienced traveller

3. a professor of History

4. a couch potato

A. He likes to travel alone or with his students. They travel from curiousity. They like to see the beauty of the world and learn traditions of other countries. They think that travelling is fascinating and enjoyable. It broadens our mind and allows us to understand other people better.

C. He likes to travel alone or with his friends. Usually he travels for pleasure or in search of adventures. When he travels he likes to go sightseeing or explore unknown places. He believes that travelling is exciting and gives us life experience.

B. He doesn`t like to travel at all. He believes that it`s better to stay at home, because travelling is dangerous, troublesome and expensive.

D. Usually he travels alone on business. When he travels he likes to meet new people. He thinks that travelling is useful but sometimes it`s a bit tiring.

IV. Этап формирования грамматических навыков говорения.

Слайд 6

- Imagine you are going to travel. First you should pack your things. But what are you going to take? Start your answer with the phrase: “I`m going to take. ”. Ask any person in your group. Follow this model as an example:

P1: I`m going to take a camera, a swimming costume, sunglasses, money with me. What are you going to take?

P2: I`m going to take a passport, a phrase book and money.

a camera a penknife a radio a swimming costume a pair of sandals sunglasses a warm sweater a tennis rocket trainers a football a dressing gown a pair of pyjamas jeans T – shirts socks a pair of walking boots a dress a clock a passport money a phrase book

Слайд 7- Let`s discuss the weather. Use the model: “I hope the weather will be . .”

snowy hot foggy windy frosty

wet cloudy sunny warm

Слайд 8 - Tell us what you are going to do during your trip. Use phrases from the box:

go sightseeing visit museums swim sleep sunbathe play tennis

see friends go fishing go to the theatre camp walk learn English

- You are going to travel. Explain why you are going to take some things, what you are going to do and what the weather will be like. Complete the sentences:

I`m going to take ________ because I`m going to swim. I hope the weather will be ________ .

I`m going to take a swimming costume, a pair of sandals, sunglasses and a radio because I`m going to ________ . I hope the weather will be ________ .

I`m going to take ________ and ________ because I`m going to play tennis. I hope the weather will not be ________ .

I`m going to take a penknife, jeans, socks, a warm sweater because I`m going to ________ . I hope the weather will not be ________ .

I`m going to take books and a phrase book because I`m going to ________ . I hope the weather will be ________ .

I`m going to take a dressing gown and a pair of pyjamas because I`m going to ________ . I hope the weather will be ________ .

I`m going to take a dress because I`m going to ________ . I hope the weather will be ________ .

Слайд 9 (рефлексия)

V. Подведение итогов урока. Слайд 10

- It`s time to finish our lesson. I suppose you know why people travel and can answer this question. Thank you for your work. Have a nice day, my dears!

Читайте также: