Political system of australia план урока

Обновлено: 30.06.2024

Australia is a constitutional monarchy, with the Queen of Great Britain at its head.

It consists of six states and two territories.

The queen is represented by the Governor General, who is appointed by the Australian government. The Governor General appoints members of the Executive Council, his advisory cabinet.

The main legislative body in the country is Federal Parliament. It consists of the Queen, the Senate and the House of Representatives. The members of the Senate are elected for a six-year term. There are ten senators from each state and two from each territory in the Senate. The House of Representatives is elected by general direct vote for a three-year term.

The executive power belongs to the queen and the government. It is headed by the Prime Minister. The ministers are chosen from members of Parliament and the Executive Council.

There are two major political parties in Australia: the Australian Labour party and a coalition of the Liberal and the Agrarian parties.

Till the 1930s Australia mostly depended upon Great Britain in its political affairs. But in 1931 Australia became fully independent from Great Britain.

The Australian Constitution took effect on January 1st 1901. There are six state-governments (Queensland, New South Wales, Victoria, South Australia, Western Australia and Tasmania), two self-governing territories (the Australian Capital Territory and the Northern Territory), and a national government (also called Commonwealth government).

The Commonwealth parliament can make laws about external affairs, interstate and international trade, defense and immigration. The state parliaments cannot make laws that are inconsistent with Commonwealth laws.

The national legislative power is divided between two chambers, or “Houses”: the House of Representatives and the Senate, both directly elected by the Australian people. The Australian government is formed by the party or coalition of parties that has the majority in the House of Representatives. Currently, Malcolm Turnbull is a Prime Minister.

In Australia, every citizen that has turned eighteen has to vote or he will have to pay a small penalty, resulting in a participation rate of more that 90%! Each citizen has to vote for the elections of the three “levels”: national, state or territorial, and local.

The states have two Houses each, except for Queensland, and the territories have one House. State parliaments and governments are responsible for: law and order, consumer affairs, health, education, forestry, public transports and main roads.

There are two main political forces in Australia. The political system in Australia is therefore a two-party system:

§ A coalition of the Liberal and National Parties (which has governed Australia for periods totaling more than 40 years)

§ The Australian Labor party (which has governed Australia for periods totaling 20 years).

Политическая система Австралии

Австралия является конституционной монархией, с королевой Великобритании во главе государства.

Она состоит из шести штатов и двух территорий.

Королева представлена генерал-губернатором, который назначается правительством Австралии. Генерал-губернатор назначает членов Исполнительного совета - его консультативного кабинета.

Основным законодательным органом страны является федеральный парламент. Он состоит из королевы, Сената и Палаты представителей. Члены Сената избираются на шестилетний срок. Есть десять сенаторов от каждого штата и по два от каждой территории в Сенате. Палата представителей избирается всеобщим прямым голосованием на трехлетний срок.

Исполнительная власть принадлежит королеве и правительству. Ее возглавляет премьер-министр. Министры выбираются из членов парламента и Исполнительного совета.

Есть две основные политические партии в Австралии: Австралийская лейбористская партия и коалиция Либеральной и Аграрной партий.

До 1930-х годов Австралия в основном зависила от Великобритании в политической жизни. Но в 1931 году Австралия стала полностью независимой от Великобритании.

Конституция Австралии вступила в силу 1 января 1901 года. Есть шесть правительств штатов (Квинсленд, Новый Южный Уэльс, Виктория, Южная Австралия, Западная Австралия и Тасмания), две самоуправляющиеся территории (Австралийская столичная территория и Северная территория) и национальное правительство (также называемое правительством Содружества).

Парламент Содружества может принимать законы о внешней политике, межгосударственной и международной торговле, обороне и иммиграции. Государственные парламенты не могут принимать законы, которые не соответствуют законам Содружества.

В штатах есть два Дома, кроме Квинсленда, и на территориях есть один Дом. Государственные парламенты и правительства отвечают за: правопорядок, потребительские дела, здравоохранение, образование, лесное хозяйство, общественные перевозки и основные дороги.

В Австралии есть две основные политические силы. Поэтому политическая система в Австралии является двухпартийной системой:

 Коалиция либералов и национальных партий (которая управляла Австралией в течение более 40 лет)

 Австралийская рабочая партия (которая управляла Австралией в течение 20 лет).

3. Translate the following word combinations:

Constitutional monarchy- конституционная монархия, advisory cabinet-консультативный кабинет, legislative body-законодательный орган, direct vote-прямой голос, executive power-исполнительная власть, major political parties-основные политические партии, external affairs-внешние дела, international trade-международная торговля.

4. Match the sentences according to the information of the text:

1EAustralia is a constitutional monarchy, a is Federal Parliament.
2HIt consists of b to the queen and the government.
3AThe main legislative body in the country c the Australian Labour party and a coalition of the Liberal and the Agrarian parties.
4IThere are ten senators from each state and d national, state or territorial, and local.
5B The executive power belongs e with the Queen of Great Britain at its head.
6CThere are two major political parties in Australia: f external affairs, interstate and international trade, defense and immigration.
7JBut in 1931 Australia became g that has the majority in the House of Representatives.
8FThe Commonwealth parliament can make laws about h six states and two territories.
9GThe Australian government is formed by the party or coalition of parties i two from each territory in the Senate.
10DEach citizen has to vote for the elections of the three “levels”: j fully independent from Great Britain.

5. Give the definitions of the following words:

1F monarchy a the female ruler of a country
2A queen b the most important minister and leader of the government in some countries which have a parliament
3I government c organization with particular beliefs and aims, which you can vote for in elections
4H parliament d someone who lives in a particular town, country, or state
5B prime minister e a punishment for breaking a law, rule, or legal agreement
6Cparty f the system in which a country is ruled by a king or queen
7Jelection g a set of basic laws and principles that a country or organization is governed by
8Dcitizen h the group of people who are elected to make a country's laws and discuss important national affairs
9GConstitution i the group of people who govern a country or state
10Epenalty j when people vote to choose someone for an official position

6. Complete the sentence according to the information from the text:

1. Australia is a constitutional monarchy, with the Queen of Great Britain at its head .

2. The Governor General appoints members of the Executive Council, his advisory cabinet .

3. Federal Parliament consists of the Queen .

4. There are ten senators from each state and two from each territory in the Senate.

5. The ministers are chosen from members of Parliament and the Executive Council .

6. Till the 1930s Australia mostly depended upon Great Britain in its political affairs .

7. The Australian Constitution took effect on January 1st 1901 .

8. The Commonwealth parliament can make laws about external affairs, interstate and international trade, defense and immigration.

9. The national legislative power is divided between two chambers, or “Houses”: the House of Representatives and the Senate, both directly elected by the Australian people.

10. State parliaments and governments are responsible for: law and order, consumer affairs, health, education, forestry, public transports and main roads.

7. Agree or disagree with the following statements:

1. Australia consists of six states and two territories. Agree.

2. The main legislative body in the country is Senate. Disagree. The main legislative body in the country is Federal Parliament.

3. Federal Parliament consists of the Queen, the Senate and the House of Representatives. Agree

4. The members of the Senate are elected for a six-year term. Agree

5. There are seven senators from each state and five from each territory in the Senate. Disagree. There are ten senators from each state and two from each territory in the Senate.

6. The executive power belongs to Federal Parliament. Disagree. The executive power belongs to the queen and the government.

7. There are two major political parties in Australia: the Australian Labour party and a coalition of the Liberal and the Agrarian parties. Agree

8. In 1931 Australia became fully independent from Germany. Disagree. In 1931 Australia became fully independent from Great Britain.

9. The Australian Constitution took effect on January 1st 1910. Disagree. The Australian Constitution took effect on January 1st 1901.

10. The state parliaments cannot make laws that are inconsistent with Commonwealth laws. Agree

8. Ответь письменно на вопросы:

1. Who is the Head of Australia? The head of Australia is the queen.

2. Who is appointed by the Australian government? The queen is represented by the Governor General, who is appointed by the Australian government.

3. When did Australia become fully independent from Great Britain? In 1931 Australia became fully independent from Great Britain.

4. What is the main legislative body in the country? The main legislative body in the country is Federal Parliament.

5. What are two main political forces in Australia? There are two main political forces in Australia. A coalition of the Liberal and National Parties (which has governed Australia for periods totaling more than 40 years)

The Australian Labor party (which has governed Australia for periods totaling

9. Make up your own sentences according to the model:

1. The main legislative body in Australia is Federal Parliament.

2.The members of the Senate in Australia are elected for a six-year term. (1 предложение), например: The members of the Duma in Russia are elected for a five-year term.

Тема 3: Canada

1.Прочитайте и выучите слова:

Quebec Квебек (провинция Канады)
Toronto Торонто
Montreal Монреаль (город в Канаде, провинция Квебек)
Ottawa Оттава
St. Elias Mountains горы Святого Ильи
Alberta Альберта (провинция Канады)
Saskatchewan Саскачеван (провинция Канады)
Manitoba Манитоба (провинция Канады)
Hudson Bay Гудзонов залив
the Canadian Shield Канадский щит
the Erie озеро Эри
the Ontario озеро Онтарио
the Niagara Peninsula
New Brunswick Нью-Брансуик
Nova Scotia Новая Шотландия (провинция Канады)
Prince Edward Island Остров Принца Эдуарда (провинция Канады)
Newfoundland пров. Ньюфаундленд
monarch монарх
province провинция
ancestry происхождение
maintaining сохранение
symbolize символизировать
harsh суровый
mighty великий, могущественный
indent изрезывать, надрезать, придавать зигзагообразное очертание
shield защищенный
hoodoo порча, сглаз, невезение, неудача
dinosaur fossils окаменелости динозавра
zinc цинк
uranium уран
ablaze сверкающий, блестящий
sap сок
maple syrup кленовый сироп
culinary delicacy лакомство
flourish преуспевать
profusion изобилие


Содержимое разработки

План-конспект

открытого урока по английскому языку в 10 классе

Дата: 15.12.2017г


Разработал учитель английского языка,

Бабаева Сефият Алимовна

Аюбова Фезина Михралиевна

2017г

Английский язык : учебник для 10 класса

Учитель английского языка,

Бабаева Сефият Алимовна

Дата: 15.12.2017г

Конспект урока по английскому языку в 10 классе

Учебный предмет: английский язык

Класс: 10 класс

Форма урока: урок решения практических задач. Фронтальная, индивидуальная, парная и групповая формы работы.

Обучающие:

2. Формировать навыки ознакомительного, изучающего и поискового чтения.

Развивающие:

Развивать умения учащихся слушать с целю извлечения конкретной информации, развивать навыки самостоятельной работы.

Воспитательные:

Активизировать познавательную инициативу обучающихся и формировать их социальную компетентность.

Повышение мотивации к изучению английского языка, воспитание уважения к культуре и традициям другой страны.

Планируемый результат

Предметные умения

Читать аутентичные тексты с выборочным пониманием значимой информации.

Самостоятельно составлять схему политического устройства Австралии и уметь пересказывать по схеме.

Личностные УУД:

• формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации и интереса к учению.

Регулятивные УУД:

• осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке;

Учащиеся получат возможность научиться:самостоятельно ставить новые учебные цели и задачи;адекватно оценивать свои возможности достижения поставленной цели.

Коммуникативные УУД:

• организация и планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками, • использование адекватных языковых средств для отображения своих чувств, мыслей, мотивов и потребностей.

Учащиеся получат возможность научиться: • составлять план и работать по нему, учитывая свои возможности и способности

вступать в диалог, а также участвовать в коллективном обсуждении проблемы.

ПознавательныеУУД • построение логических рассуждений, включающих установление причинно-следственных связей;

• освоение ознакомительного, изучающего и поискового чтения.

Учащиеся получат возможность научиться:ставить проблему, аргументировать её актуальность;делать умозаключения и выводы на основе аргументации.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Theme: Political system of Australia.

Grade: the 11-th form

Subject: English

The aims of the lesson:

Educational: students must be able to expand the geographic and encyclopedic knowledge about Australia.

Developing: students must be able to develop skills of monologue speech, listening Comprehension.

Up-bringing: students must be able to form the skill to work in a team, to increase the motivation to study subjects, show practical importance of obtained knowledge; to bring up respect to the facts of the foreign language culture, way of life in the country of the target language.

The type of the lessons: lesson of getting new information

Visual aids: multimedia projector, computer, video “Australia”, list of evaluation, map, text, presentation, test.

Connection with other subjects : Geography, History

The procedure of the lesson:

Organization Stage. Physical Warm –up.

Listening to Comprehension.

History of Australia.

The east coast of Australia was discovered by Captain James Cook in 1770. It was used as a colony for convicts. The early settlers were very cruel to the aborigines. The discovery of gold in 1851 brought many people to Australia. At the end of the 19 th century, the Australian colonies began to discuss some form of union. They formed a federation. The new constitution was introduced on January 1, 1901; and the birth of the new nation was celebrated.

Retelling the text, using the method “Snowball”.

1. The east coast of Australia was discovered…

2. It was used as…

3. The early settlers were…

4. The discovery of gold…

5. At the end of the 19 th century…

7. The new constitution was introduced…

8. And the birth of the new nation…

III. Definition of objectives.

Watch the video and determine the theme and aims of the lesson.

What is the theme of our lesson?

What are we going to speak about?

What are we going to study?

1. Geographical Position

3. Big cities, territories, population

5. Political system

IV. The presentation of the new material.

the Pacific Ocean

the Indian Ocean

the House of Representatives

Group work. Working with the text.

Task 1: -Choose the topic you will study (1. Geographical Position, 2. Climate, 3. Big cities, territories, population, 4. Industry, 5. Political system)

. Sit down with the students who will study the same topic. Study your topic.

- Return to your group and tell your classmates about your topic.

“ Jigsaw” (students in 5 groups study their topic, then they return to their group and explain the material of their topic, the rest complete the chart)

1. The Commonwealth of Australia is situated in the south-west of the Pacific Ocean, occupying the continent of Australia and a great number of islands of which Tasmania is the most important. Australia is a continent-island washed by the Indian and the Pacific Oceans.

2. The country consists of 6 (six) states and 2 (two) territories. 16 million people live in Australia. The capital is Canberra. The official language is English. There are 5 (five) big cities in Australia: Sydney, Melbourne, Adelaide, Perth and Brisbane. These cities are also the country's main ports.

3. The Commonwealth of Australia is a self-governing federal state. Formally the head of the state is the king or queen of England represented by the Governor-General. The Federal Parliament consists of the Senate and the House of Representatives. The federal government of the country is headed by the Prime Minister.

4. Australia has several different climatic regions, from warm to subtropical and tropical. The winds from the sea bring heavy rainfalls, especially in tropical summer. The climate in the west is very dry and more than half of Australia gets very little rain. In the south-west and east the winds bring rain in winter.

5. Australia is rich in minerals, which are mined in different parts of the country. Australia is an important producer and exporter of primary products: wool, meat, sugar, coal, iron, copper, lead, gold and so on. Agriculture is the main occupation in the country. Wheat is grown in the south.

Task 2: -Complete the chart (in groups):

Task 3: Answer my questions:

1. Where is Australia situated?

2. What islands does it occupy?

3. What Oceans is it washed by?

4. What is the capital of Australia?

5. What are the big cities?

6. What is the population?

7. What is its territorial division?

8. What is the climate?

9. What is the Federal Parliament consists of?

1. Australia is a continent-island washed by …

a) the Indian and the Pacific Oceans b) the Indian c) the Atlantic Ocean and the Pacific Ocean

2. The country consists of … states and … territories

a) five / three b) two / six c) six / two

3. The capital is …

a) Sydney, b) Melbourne c) Canberra

4. Who represents the Queen of England?

a) Prime Minister b) Governor-General c) President

5. The Federal Parliament consists of …

a) the Senate and the House of Representatives b) the House of Representatives and the House of Commons c) the House of Commons and the Senate

6. What is the population of Australia?

a) 18 million people b) 23 million people c) 16 million people

7. … is the main occupation in the country

a) agriculture b) industry c) tourism

Keys: 1 –a, 2-c, 3- c, 4- b, 5-a, 6- c, 7- a

V. Evaluation. Reflection.

VI. Homework: learn lexics by heart, be ready to speak about Australia

Нажмите, чтобы узнать подробности

Технологическая карта открытого урока английского языка по ФГОС с презентацией и с приложениями для учащихся 10 класса по теме "Политическая система Австралии" по УМК В.П. Кузовлева.

Технологическая карта урока английского языка по ФГОС.

Подготовил учитель английского языка МКОУ Юмасинская СОШ

Тихомирова Л.Н.

Учебный предмет: английский язык

Класс: 10 класс

Форма урока: урок решения практических задач. Фронтальная, индивидуальная, парная и групповая формы работы.

Обучающие:

2. Формировать навыки ознакомительного, изучающего и поискового чтения.

Развивающие:

Развивать умения учащихся слушать с целю извлечения конкретной информации, развивать навыки самостоятельной работы.

Воспитательные:

Активизировать познавательную инициативу обучающихся и формировать их социальную компетентность.

Повышение мотивации к изучению английского языка, воспитание уважения к культуре и традициям другой страны.

Планируемый результат

Предметные умения

Читать аутентичные тексты с выборочным пониманием значимой информации.

Самостоятельно составлять схему политического устройства Австралии и уметь пересказывать по схеме.

Личностные УУД:

• формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации и интереса к учению.

Регулятивные УУД:

• осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке;

Учащиеся получат возможность научиться:самостоятельно ставить новые учебные цели и задачи;адекватно оценивать свои возможности достижения поставленной цели.

Коммуникативные УУД:

• организация и планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками, • использование адекватных языковых средств для отображения своих чувств, мыслей, мотивов и потребностей.

Учащиеся получат возможность научиться: • составлять план и работать по нему, учитывая свои возможности и способности

вступать в диалог, а также участвовать в коллективном обсуждении проблемы.

ПознавательныеУУД • построение логических рассуждений, включающих установление причинно-следственных связей;

• освоение ознакомительного, изучающего и поискового чтения.

Учащиеся получат возможность научиться:ставить проблему, аргументировать её актуальность;делать умозаключения и выводы на основе аргументации.

Основные понятия

Исполнительная и законодательная власти, политические партии.

Организация пространства

Межпредметные связи

Формы работы

Индивидуальная, групповая, фронтальная.

- компьютерная презентация лексического материала;

-карточки с заданиями;

Формируемые способы деятельности

Формируемые способы деятельности

Формируемые способы деятельности

1 этап – организационно-мотивационный. (5 мин.)

Цель: Включение в учебную деятельность на личностно-значимом уровне

2 этап – актуализация и фиксирование индивидуального затруднения

Учитель дает задание послушать гимн страны и догадаться о какой стране они будут говорить.

Учитель старается снять напряжение; настроить детей на работу; ввести в атмосферу

иноязычной речи, погрузить в языковую среду

Подготовить учеников к усвоению нового материала

Организует беседу, которая помогает обучающимся прогнозировать тему занятия и сформулировать цели

Слушают гимн Австралии, делают предположения о теме занятия, принимают участие в беседе, формулируют задачи

Ставить познавательные задачи.

Планировать способы достижения результата

Взаимодействуют с учителем во время беседы, осуществляемой во фронтальном режиме

Слушать собеседника, строить понятные для собеседника высказывания, формулировать собственное мнение и позицию

Принимают решения и осуществляют самостоятельный выбор в учебной и познавательной деятельности. Оценивают правильность выполнения задания, вносят необходимые коррективы в свою работу; оценивают поле своего незнания, ставят учебные цели и задачи (с помощью учителя определяют, что еще необходимо узнать по данной теме)

Уметь планировать свою деятельность в соответствии с целевой установкой, высказывать мнения.

2 этап – актуализация и фиксирование индивидуального затруднения (5 мин)

Цель: Готовность к мышлению и осознание потребности к построению нового способа действий

1.Учитель даёт задание прочитать афоризмы знаменитых политиков о политике правительства и попытаться перевести афоризмы. (создаёт проблемную ситуацию на уроке, актуализирует уже имеющиеся у учеников знания по данной теме).

2. Организует работу с классом во фронтальном режиме.

Делают предположение, систематизируют информацию до изучения нового материала.

Осуществлять выбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости от конкретных условий. Осуществлять

полученных ранее знаний по теме.

1.Работают в парах, пытаясь найти правильный перевод афоризмов

2. Обсуждают свои варианты выбора перевода.

формулировать собственное мнение и позицию, аргументировать и координировать её с позициями партнёров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности;

• устанавливать и сравнивать разные точки зрения, прежде чем принимать решения и делать выбор.

Оценивают правильность выполнения задания, вносят необходимые коррективы в свою работу как в конце действия, так и по ходу его реализации; оценивают поле своего незнания, ставят учебные цели и задачи (с помощью учителя определяют, что ещё необходимо узнать по данной теме).

Уметь слушать в соответствии

и сохранять учебную

по существу полученного

задания, целеполагание, постановка учебных целей и задач.

3 этап – включение в систему знаний. (27 мин)

Знакомит учащихся с новой информацией в форме компьютерной презентации с аудио сопровождением (лексика по теме политическая система Австралии).

Воспринимают на слух и воспроизводят слова по теме на английском языке.

Семантизировать слова на основе языковой догадки.

Находят ключевые слова и сопоставляют их с социокультурными реалиями родного языка при работе с презентацией.

Задавать вопросы, необходимые для организации собственной деятельности.

Внимательно слушают произношение текста диктором и сравнивают свою речь с речью оригинала.

Самостоятельно оценивать правильность выполнения действия, вносить необходимые коррективы в выполнение задания.

Организует работу с прослушанным текстом (навыки аудирования) с целью выбора нужной информации. (Какие предложения верны, а какие нет?)

Организует самостоятельную деятельность учащихся по усвоению материала

Выполняют задание: true or false .

Развить умение понимать текст на слух, языковой догадки.

Адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач.

В ходе заслушивания

и сохранять учебную

Организует работу с тем же текстом (поисковое чтение).

Организует проверку понимания текста.

Находят в тексте и выписывают в тетрадь предложения, соответствующие русским предложениям и пишут английские предложения в логической последовательности, в соответствии с текстом.

полученных ранее знаний по теме. Умение работать с текстом,

самостоятельно выбирая основания и критерии для указанных логических операций;

обучающихся, устанавливать и сравнивать разные точки зрения,

прежде чем принимать решения и делать выбор.

В ходе заслушивания

и сохранять учебную

Организует изучающее чтение текста

Осваивают приёмы изучающего чтения, занимаются поиском конкретной информации в тексте, составляя схемы.

Строить логическое рассуждение, включающее установление причинно-следственных связей;

Взаимодействуют с одноклассниками (работа в парах) отвечают на вопросы партнёра.

Умение взаимодействовать в парах, умение оперировать активной лексикой в процессе общения, вести диалог.

и сохранять учебную

Организует самостоятельную деятельность учащихся по усвоению понимания текста, и речевое взаимодействие учащихся по образцу.

Изучают вопросы и отвечают на них не прибегая к тексту, самостоятельно и в парах.

Взаимодействие в парах;

Проговаривание во внешней речи.

Умение взаимодействовать в парах, делать выводы, принимать решение, вести диалог.

Самостоятельно оценивать правильность выполнения действия, вносить необходимые коррективы в выполнение задания

4 этап - рефлексия. (3мин)

1.Учитель подводит итоги занятия. Предлагает осуществить самооценку достижений

2.Учитель объясняет домашнее задание. (Составление собственного расписания на завтра)

Участвуют в беседе по обсуждению достижений.

Записывают домашнее задание.

Уметь анализировать степень усвоения нового материала

Выслушивают одноклассников, озвучивают своё мнение

Формулировать собственное мнение и позицию, аргументировать и координировать её с позициями партнёров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности.

Оценивают результаты достигнутого на уроке, сравнивая уровень выполнения данного задания в начале и в конце урока.

Самостоятельно анализировать достижения цели на основе учёта выделенных учителем ориентиров действия в новом учебном материале.

Осуществлять познавательную рефлексию в отношении действий по решению учебных и познавательных задач.

Организационно-мотивационный.

Good morning! I’ m happy to see you! We’ve learnt much information about the political systems of different countries. And today we’ll speak about one more English-speaking country. We’ll begin our lesson with the national anthem of this country. You should answer the question: what country will we talk about? What country anthem will we hear? (Slide 1)

Учащиеся слушают гимн и отвечают на вопросы.

In my opinion a man can’t live outside a state. The life of citizens depends on the political system of the state. Guess theme of our lesson. (Slide 2)

Учащиеся формулируют тему урока и цели .

Фонетическая и речевая зарядка.

2.1. (Slide 3) Teacher:

- Is Australia a small or a big country?

- What is the capital of Australia?

2.2. (Slide 4) Teacher: Government policy is the theme of many aphorisms. Look at the blackboard read these aphorisms and try to find the correct translation.

Every nation has the government that it deserves!

- The best government is that which governs most!

-The whole art of government consists in being honest!

Ученики выбирают правильный из предложенных вариантов перевод.

- K аждая нация имеет правительство, которое заслуживает.

-Лучшее правительство, то которое управляет больше.

-Искусство управления - в честности.

Развитие навыков аудирования.

Активизация лексики .

(Slide 5) Teacher: Look at the screen and read and translate.

Самостоятельная работа учащихся. Проверка понимания навыков аудирования.

(Slide 6) Teacher: Say if the sentences are true or false. (T/ F) ( Приложение 1)
1. Australia is a colony of Great Britain.
2. There are six states in Australia.
3. The Federal Parliament is represented by the Senate and the House of Commons.
4. The main political parties are the Liberal Party and the National Party.
5. There are only two parties.
6. Voting in Australia is compulsory.
7 . Queen Elizabeth II is the head of state.

Работа с текстом ( EX 2, p 64-65). Организация поискового чтения.

(Slide 6) Teacher: Find the English equivalents to the Russian sentences. ( Приложение 2)

Австралия-независимая страна в пределах содружества.

Законодатели избираются людьми.

Австралийские граждане могут голосовать при помощи почты.

Исполнительный орган в Австралии включает Премьер-министра и Кабинет.

Главные политические партии-Либеральная партия и Национальная партия.

Австралийская Трудовая партия и Австралийские демократы также играют большую роль в политике.

(Slide 7) Teacher: Put in the chronological order the sentences. ( Приложение 3)

The executive branch includes the Prime-Minister and the Cabinet.

A change to a republic needs the assent of people.

The Constitution was adopted in 1901.

The leader of the major party becomes Prime-Minister.

Australia is an independent country.

Voting is compulsory.

All the parties act in coalition.

The legislative branch is represented by the Federal Parliament.

In 1998 Australia began the process of severing.

Australia should become a republic.

Групповая работа. Организация изучающего чтения текста. Составление схемы.

( Slide 9 ) Teacher: Formally the British monarch is the head of the state and has royal representatives.

(Slide 10,11,12) Teacher: You should divide into 3 groups: the 1 st group complete the blank about the legislative branch, the 2 nd group complete the blank about the executive branch, the 3d group complete the blank about the Political parties. ( Приложения 4,5 ,6 )

Закрепление изученного материала. Работа в парах.

Учащиеся читают вопросы и по очереди в парах отвечают на вопросы.

(Slide 13) Teacher: Answer the following questions.

( Slide 13) Teacher: We revised all the information about the political systems of Australia. What emotions do you feel after the lesson? ( Приложение 7).

Positive emotions. Negative emotions.

……was active and impassioned.

…..received a reward/ a good /bad/ mark.

Объяснение домашнего задания.

Teacher: retell about the Political System of Australia.

The 1 st group retell about the legislative branch, the 2 nd –about the executive branch, the 3d –about the Political parties.

1,2 группы-сильные учащиеся, 3 группа-слабые учащиеся.

1. Australia is a colony of Great Britain.
2. There are six states in Australia.
3. The Federal Parliament is represented by the Senate and the House of Commons.
4. The main political parties are the Liberal Party and the National Party.
5. There are only two parties.
6. Voting in Australia is compulsory.
7 . Queen Elizabeth II is the head of state.

Австралия-независимая страна в пределах содружества.

Законодатели избираются людьми.

Австралийские граждане могут голосовать при помощи почты.

Исполнительный орган в Австралии включает Премьер-министра и Кабинет.

Главные политические партии-Либеральная партия и Национальная партия.

Австралийская Трудовая партия и Австралийские демократы также играют большую роль в политике.

The executive branch includes the Prime-Minister and the Cabinet.

A change to a republic needs the assent of people.

The Constitution was adopted in 1901.

The leader of the major party becomes Prime-Minister.

Australia is an independent country.

Voting is compulsory.

All the parties act in coalition.

The legislative branch is represented by the Federal Parliament.

In 1998 Australia began the process of severing.

Australia should become a republic.


The legislative branch ( законодательная власть )

is represented by

…………………………………….


The executive branch (исполнительная власть)

------------------------------------

(they are responsible to………….)

Political parties

main political parties

-------- ------------

Positive emotions. Negative emotions.

The Anthem-гимн

Political system of australia

Political system of australia

read these aphorisms and try to find the correct translation

  • Every nation has the government that it deserves! J.D.Maistre
  • The best government is that which governs most! J.O.Sillvans
  • The whole art of government consists in being honest! T.Jefferson
  • Искусство управления - в честности.
  • Kаждая нация имеет правительство, которое заслуживает.
  • Лучшее правительство, то которое управляет больше.

Ex 2,p65 Read and translate

Say if the sentences are true or false. (T/ F)

1. Australia is a colony of Great Britain. 2. There are six states in Australia. 3. The Federal Parliament is represented by the Senate and the House of Commons. 4. The main political parties are the Liberal Party and the National Party. 5. There are only two parties. 6. Voting in Australia is compulsory. 7. Queen Elizabeth II is the head of state.

Find the english equivalents to the russian sentences in the text

Find the english equivalents to the russian sentences in the text

  • Австралия-независимая страна в пределах содружества.
  • Законодатели избираются людьми.
  • Австралийские граждане могут голосовать при помощи почты.
  • Исполнительный орган в Австралии включает Премьер-министра и Кабинет.
  • Главные политические партии-Либеральная партия и Национальная партия.
  • Австралийская Трудовая партия и Австралийские демократы также играют большую роль в политике.

Task 3. Put in the chronological order the sentences.

  • The executive branch includes the Prime-Minister and the Cabinet.
  • A change to a republic needs the assent of people.
  • The Constitution was adopted in 1901.
  • The leader of the major party becomes Prime-Minister.
  • Australia is an independent country.
  • Voting is compulsory.
  • All the parties act in coalition.
  • The legislative branch is represented by the Federal Parliament.
  • In 1998 Australia began the process of severing.
  • Australia should become a republic.

Formally the British monarch is the head of the state and has royal representatives

Нажмите, чтобы узнать подробности

The Commonwealth of Australia is a federal state within the Commonwealth. Its territories are the continent of Australia, the island of Tasmania and a number of smaller islands. It has an area of about 8 million square kilometers

Political system of Australia. The Commonwealth of Australia.

Білімділік educational: give basic knowledge about the Commonwealth of Australia; actualize of previously acquired knowledge;begin to attach to the dialogue of cultures; to form a holistic view of the country of the studied language;activate the skills of reading and writing.

Дамытушылық developing: develop memory, attention, ability to listen and hear the teacher and classmates; organize independent work with the tasks.

Тәрбиелік cultural: instill interest to the country of the target language and the English language.

Сабақтын типі (тұрпаты)

Combined lesson. Lesson actualization of previously acquired knowledge.

Practical and Interactive methods.

1. Бағдарлану – мотивациялық блок

Мотивационно – ориентировочный блок

Сабақтың тақырыбын шығу, жазу

Выход на тему, запись темы урока

Good afternoon students. I’m very glad to see you. Sit down please. How are you? What date is it today? What day is it today? Take your seat.

What associations do you have with these words? Tell some words about them.

Оқу мақсатын қою

Постановка цели, задач урока

forming socio-cultural competence of students.

Сабақтың барысымен танысу Знакомство с ходом урока

- We are going to talk about one of the most beautiful countries in the world- Australia;

-We will fix your knowledge about the Commonwealth of Australia, do some tasks connected with this theme;

Let’s begin. Let's make a collage.

2. Жана материалды мазмұндау (баяндау) Изложение нового материала

1.Read the text " The Commonwealth of Australia” and do the tasks following it.

The Commonwealth of Australia.

The Commonwealth of Australia is a federal state within the Commonwealth. Its territories are the continent of Australia, the island of Tasmania and a number of smaller islands. It has an area of about 8 million square kilometers.

The continent is mostly a great plain with mountains in the east and south-east. The western part of the continent forms a plateau which occupies half of the continent. The Central Lowlands is very dry. Through the eastern part of these Central Lowlands run Australia’s greatest rivers, the Murray and the Darling. A number of short rivers flow from the Australian Alps and the Blue Mountains into the Pacific Ocean.

Australia has several different climatic regions, from warm to subtropical and tropical. The winds from the sea bring heavy rainfalls, especially in tropical summer. The climate in the west is very dry and more than half of Australia gets very little rain. In the south-west and east the winds bring rain in winter.

The tropical forests in the north and north-east are displaced by savanna or grassland. In the south-east and on the sides of the mountains there are forests of eucalyptus and other evergreen trees. There are two hot deserts in the central and western parts of the continent.

There are many wild animals in Australia. Some of them, such as the kangaroo, the dingo and the koala are not found in any other country of the world. Australia has been called .the land of differences. and .the continent of contrasts.. There are many ways in which it is different from other countries. Australia was separated from the other continents and her animals developed differently. Of these, the strangest of all are the water-loving platypus and the echidna. Australia is also the home of the kangaroos. The koala is a tree-loving, comical-looking animal that lives on the leaves of eucalyptus trees. It will eat nothing more. The dingo is the only killer among the native animals. Most of them now live in mountains or hills. The native birds of Australia are very interesting. The emu, for example, which with kangaroo, is represented on the Australian coat-of-arms, is the next-tallest bird in the world after the ostrich.

The capital of Australia is Canberra. There are 5 big cities in Australia: Sydney, Melbourne, Adelaide, Perth and Brisbane. There are about 15 million people in Australia. The Commonwealth of Australia consists of six states and two territories: New South Wales, Victoria, Queensland, South Australia, Western Australia, Tasmania, the Federal Capital Territory and the Northern Territory. The Commonwealth of Australia is a self-governing federal state. Formally the head of the state is the king or queen of England represented by the Governor-General. The Federal Parliament consists of the Senate and the House of Representatives. The federal government of the country is headed by the Prime Minister.

The Parliament consists of the Prime Minister, the Senate, the House of Representatives and the Queen who is represented in Australia by the Governor General. The Governor General is the Queen’s representative in Australia and is chosen by the Queen on the advice of the Prime Minister. The current Governor General is the Honourable Sir William Patrick Deane.

The Cabinet is a council consisting of the Senate and the leading Political figures of the Government with the Prime Minister as chairman. The current Prime Minister is the Honourable John Howard.

The House of Representatives has 148 members who are directly voted in by the people of Australia for three years terms. The numbers of members representing each state is proportional

to their population but there must be at least five members from each state. Its main function is to discuss bills, which are new proposed laws. The political party who holds the majority of support in the House has the right to form the executive Government, with the leader of the party becoming the Prime Minister.

The Senate is the house of review. The Senate can request changes to and reject any bill. There are 76 Senators ( 12 senators from each state and two from each territory). They are popularity elected. Senators from the 6 states are elected for a six year period and Senators from the territories are elected for three years.

Australia is the only English-speaking country to have compulsory voting.

Читайте также: