План урока по английскому языку 9 класс здоровый образ жизни

Обновлено: 02.07.2024

Развивающие: Развитие навыков монологической, навыков чтения и письма, восприятия и понимания речи на слух.

Воспитательные : воспитывать внимательное отношение к своему здоровью.

Учебно-методическое обеспечение : Компьютер, доска, раздаточный материал ( Приложение 1 ), стикеры, проектор, мультимедийная презентация ( Приложение 2), Workbook (Авэрсев), Student ’ s Book .

1. Организационный момент:

Good morning! I’m glad to see you! How are you feel? Are you healthy today?

2. Целемотивационный этап

A) T:Look at the board! (1 слайд ) Car , gold, family , computer , school , health , cottage, job.

T: What thing is the most important for you? - SS: health

B) Речевая разминка :

T: Open your books p. 53, ex. 1a, 1b . Listen to the poem. (прослушивают аудиозапись стихотворения, затем читают все вместе вслух с учителем)

T: Give it a title of this poem. ( Учащиеся дают название стихотворению )

T: Make a list of things that help a person to be healthy. (Нужно найти строки в стихотворении описывающие вещи, которые помогают человеку быть здоровым) Are sunshine , water , rest , and air , е xercise and diet .

( Слайд 2): Sunshine water rest air exercise diet

C) Постановка цели урока

T: Today we will learn to read and speak about a healthy lifestyle - it means about such habits which will help you to live a long and happy life. Also remember the grammatical theme " Degrees of comparison of adjectives".

3. Изучение новой темы .

A) T: Can you tell me what factors influence our health? Food, physical activity, bad habits, ecology, our lifestyle…

T: Work in pairs! Fill in the table " Good and bad factors of health”, using the words under the table. Listen your answers . Работа в парах. Учитель просит заполнить таблицу, используя слова и словосочетания внизу таблицы, распределив положительные факторы в левую часть, а отрицательные в правую. Приложение 1

Eating a lot of fruit; self-treatment; unhealthy habit; doing exercise; bad ecology; sleeping 8 hours a day; airing the room; stress.

B ) Введение новой лексики Ex 4 a , p .54

T: Before do the task, pronounce the new words. Look at the board ! (слайд №3) Перед выполнением упражнения, чтение и проговаривание с учителем незнакомых слов: benefit - выгода, польза; relax - отдыхать, расслабляться; diet - диета, питание; flexible - гибкий; do push - ups - отжиматься на p уках; fit - сильный, здоровый; fitness - хорошее здоровье

T: Listen and read the text. Add more information to your table “Healthy Lifestyle”.

Прослушивание и чтение новой лексики. Добавление дополнительной информации в таблицу "здоровый образ жизни".

4. Проверка понимания изученного .

T: Let's play a game "Confusion". Make a words and expressions out of mixed letters! Divide into two groups! After completing the task, exchange your answers and check each other. Игра Путаница — составление слов из перепутанных букв. Задание выполняется в группах. После выполнения задания, группы обмениваются листочками с ответами и проверяют друг друга.

( Слайд №4-5 ) Приложение 1 miLa dan sleugh! epsle slot etG of. tionsemo sitPoive. outab odgo elFe selfyour! thingDo no. terwa rinkD! remo itfru and tablesvege Eat. velo thingsome you Do. gjo unR and. etchStr! a tlelit ciseexer yever tGe day.

5. Закрепление изученных грамматических навыков.

T: Look at the board! There are 3 apples. The red apple is big. The yellow apple is bigger. The green apple is the biggest .

T : Когда мы сравниваем признак двух предметов, мы употребляем прилагательные в сравнительной степени, а если мы хотим сказать о предмете, что он самый-самый, тогда уже употребляем прилагательное в превосходной степени. А что случилось с нашими прилагательными, когда я начала сравнивать яблоки? ( поменялись окончания у прилагательных ).

T : Если односложное прилагательное оканчивается на одну согласную, а в корне слова стоит одна гласная, то последняя согласная удваивается.

Bi g - bi gg er - the bi gg est

Nic e – nic er – the nic est

Happ y – happ ier – the happ iest

T . Если прилагательное состоит из двух или трех слогов, то в сравнительной степени образуются путем прибавления слова more +, а в превосходной степени the most +

Beautiful – more beautiful – the most beautiful

Т: А еще у нас есть исключения – прилагательные, которые образуют степени сравнения прилагательных не по общему правилу:

Good-better-the best; bad-worse-the worst; old-older, elder- the oldest, the eldest; far-farther, further–the farthest, the furthest; little-less-the least.

T: Let’s do the ex. 1. Lesson1,Unit3 WorkBook ( Аверсэв ),

Key: good - better - the best; old - elder - the eldest; old -older - the oldest; bad -worse - the worst; far - farther / further - the farthest / the furthest; hot - hotter - the hottest; f it - fitter - the fittest; happy - happier - the happiest; healthy - healthier - the healthiest; stressful - more stressful- the most stressful; flexible - more flexible - the most flexible; pleasant - more pleasant - the most pleasant; energetic - more energetic - the most energetic.

6. Домашнее задание.

T: Open your record books and write down your home task for the next lesson:

SB, ex. 6; WorkBook ( Аверсэв ), ex. 2, 3, lesson1, Unit3 . Do exercises, using digress of comparison of adjectives.

7. Подведение итогов . Рефлексия .

T: What is your impression of the lesson? Take the stickers on your Desk and stick them in a circle. The circle consists of three parts, such as: easy and interesting, difficult and interesting, difficult and not interesting.

Все учащиеся получают стикеры и приклеивают их в ту часть круга на доске, которое соответствует их впечатлению от проведенного урока.

I. Организационный момент. (Слайд 1 )
T: – Good morning, everybody! I’m very glad to see you at today’s lesson. I am hope you are fine today.
II. Постановка проблемы
T: –Please, look at the screen. Read the sayings and tell me the theme of our lesson. (Слайд 2 )

  • Health plays a significant role in human life.
  • Our lifestyle.
  • Health is a gift of fate.
  • Wellness lifestyle.

II. Фонетическая зарядка.
T: -There are exercises that are useful not only for your body but also for your tongue. Now, look at the screen. There is a tongue twister which consists of two proverbs. Listen and repeat after me. (Слайд 3 ) Отработка выражений
T.: Thank you. Now, let’s read these twisters all together. Now the whole tongue twister
III. Речевая зарядка: (Слайд 4 )

T.:- Agree or disagree with my statements:

T.: By the way, what words can you use speaking about health? (Слайд 5 )

VI. Активизация лексики, работа со словом “Wellness”

Pupils: Wellness is a particular way to live and to be happy

Teacher:- What spheres of human life does wellness deal with?

Pupils: It deals with different spheres of man’s life. It comprises physical, emotional, intellectual, spiritual, social dimensions. (Слайд 6 )

V. Формулирование проблемной задачи. Графическое изображение многозначного слова “Wellness”.

Teacher: -Will you make your drawings to depict possible integration of all dimensions (characteristics) and say under what conditions “Wellness” can exist. Please, work in groups.

Каждая группа учащихся участвует в выполнении этого задания и предлагает свое графическое изображение понятия “здоровый образ жизни”. Учащиеся формулируют, при каких условиях образ жизни можно назвать здоровым.

Conclusion: (Слайд 7 )

Wellness exists when there is a balance between interdependent relationship of physical, emotional, intellectual, spiritual, social dimensions.

Match the word with its definition: (Слайд 8 )

  • physical health
  • mental health
  • social health

Teacher:- In the past being healthy meant not to be sick. Today people are becoming aware of a more complete idea of health. Will you match the definitions and the words characterizing types of health. Can we say that two words “health” and “wellness” are synonyms?

Pupils: In a way, yes, but “Wellness” has a wider range of meanings. It includes the idea of health and well-being.

VI. Работа учащихся по схеме: “The quality of life circle”

Teacher: -Wellness deals with the lifestyle of people populating the Earth. It’s a global characteristic. Why do people of different countries demonstrate their great interest to wellness lifestyle?

irrespective of the place of their living people want to be healthy and happy;

many people come to understand that they can control their lifestyle and much depends on themselves;

social changes take place in the countries and they reflect the interest of people to their lifestyle;

there is scientific evidence which explains the risks of alcohol and drugs, the benefits of exercising, playing sports and healthy food;

new athletic facilities.

Teacher: Wellness depends on the quality of our life. The quality of life can be presented in the form of a geometrical figure, i.e. in the form of a circle divided into segments. There is a scheme on your desks.

Look at the scheme and say what ingredients make up each segment, and how much they take in the circle.

The quality of life circle (Слайд 9 )

Group 1: Genes and Body Makeup (16%) are what we inherit from our parents

Group 2: Environment (21%) is what surrounds us (Me + family, community, nation).

Group 3: Health Care System (10%) is what helps us improve health (Me + doctor and hospital).

Group 4: Lifestyle (53%) is the number of things I can do for myself (Things I can do for myself).

Teacher: The 4th factor in the circle is lifestyle. Why does it take the greatest part of the circle?

Teacher: Each of us has his or her own comprehension of a quality life. What ingredients make up a quality life and influence our health and mood? (Слайд 10 )

  • Having positive self-image;
  • Getting along with people;
  • Setting and reaching goals;
  • Planning my time and day;
  • Exercising and sport activities;
  • Choosing healthy nutrition for good health;
  • Participating in lifetime activities according to my inclinations and likings;
  • Learning about harmful effect of drugs, alcohol, tobacco

I suppose it will be interesting to know about their health habits. Give your question lists to

Olga and Sasha and after that they combine the facts and make a report.

Questions: (Слайд 11 )
T.: You were asked the same questions. Let` s see what your attitude toward your health is. Anna, tell us about our results. (ученица делает выводы об отношении к здоровью учеников 9 класса)

P.: According to a survey the pupils of our form do not take care about their health. The majorities of us skip breakfast. Skipping breakfast is bad for young people; is it easy for one pupil to get up early; Majority of us has chaotic lifestyle; but there is a good thing. All pupils of our form do morning exercising in the school

T.: And now it’s time to see what our results are.
Olga and Sasha: According to a survey our parents do not take care about their health.
_ 9 people skip breakfast; _15 people do not do morning exercising; is it difficult for_13 people to get up early; Majority of them have chaotic lifestyle. And our parents do not take care about their health. Sometimes they can not be an example for their children.
VII . Развитие навыков монологической речи
T.: You see that it is very difficult to follow healthy lifestyle. But do not forget “Health is the best wealth”. And what can help you to be healthy? Of course, everybody has his own answer you do morning exercising, go in for sport three times a week, and have a balanced diet. Let`s listen to Vlad.
Sports in my life. (Слайд 12 )
P.: As for me, I want to tell you about sport. I am sure we should pay great attention to sports in our life. Sport activities are very important for the growing organism of a child.

There are many sport clubs that they can join us. At school we have PE three times a week and we enjoy our lessons very much. The lessons are held in a small gym and in the sports ground. At the lessons we run, jump and play sport games. Light athletics gives much opportunity to those who go in for it. It includes track field events: running, long-jumping, high jumping, discus throwing and others.

We are crazy about volleyball, football and basketball. Children like to take part in the competitions to see who is the quickest, the strongest, who can jump best, who is the best swimmer or player. Pupils in different classes hold competitions in different kinds of sport. Many boys and girls show good results.

My favourite sport is basketball. Basketball is a wonderful sport. It;s a good exercise too. It makes us strong and healthy.

To become a good sportsman you must train a lot. If you want to be good at something you have to work hard. Practice makes perfect.

In my opinion every person should go in for sports because it helps people to be strong and healthy.

T.: But not only sport helps us to be healthy. A balanced diet is very important too. Let’s listen to Dasha.
Healthy food (Слайд 13 )

P.: In order to stay healthy it is important to have a balanced diet. The balanced diet is food that contains something from each of the three main groups of food. These groups are protein, fat and carbohydrates.

You find protein in lots of food, for example: meat, fish, nuts, cheese and milk. It helps your body grow and be healthy and it gives you energy.

Fat gives you energy too, but don` t eat a lot – it is bad for you. Carbohydrates give you more than 70% of your energy. Bread, cereals, fruits and vegetables contain lots of carbohydrates.

Finally, there are three main messages to follow for healthy eating: First, we should eat less fat, particularly saturated fat. Secondly, we are to cut down on sugar and salt. Thirdly, we must eat more fresh fruit and vegetables.
VII I. Рефлексия.

So, today we have spoken much about Wellness Lifestyle and why it is so important. At home I ask you to make your own cinquain about wellness. If you forget what it is, I'll remind you.

Синквейн: (Слайд 14 )

T.: So, you see our Lifestyle depends on us. We should care about our health. I wish you to be healthy! Thank you for your work. Our lesson is over. I wish you good health and happiness. Good bye!

В основе занятия-развитие самостоятельной деятельности через парную, групповую, индивидуальную формы работы. Для успешной работы с заданием в начале урока была активизирована изученная лексика. На уроке активно использовались воспитательные возможности: умение работать в парах и группах, умение слушать и понимать друг друга.

Структура урока, технологии, грамматический и лексический материал соответствовали содержанию урока, возрастным особенностям обучающихся, поставленным целям и задачам урока.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Радивилова Наталья Станиславовна 05.12.2018

воспитательная цель: воспитание стремления к ведению здорового образа жизни, воспитание культуры поведения при работе в парах и в группе;

развивающая цель: формирование потребности и способности к выбору на основе изученной темы.

Оснащение: Учебник: Английский язык : учеб. пособие для 9-го кл. учреждений общ. сред. образования с рус. яз. обучения : с электронным приложением / Л. М. Лапицкая [и др.]. – Минск : Вышэйшая школа, 2018. – 303 с. : ил. + 1 электрон. опт. диск ( CD ); мультиборд, раздаточные материалы, рабочая тетрадь, доска.

Начало урока

Введение в атмосферу иноязычного общения

- Good afternoon, students! I’m glad to see you. Please, look at the words on the blackboard ( eating habits, physical fitness, good sleep, no to addictions ) and tell me what will be the topic of our today’s lesson.

Учащиеся смотрят на слова на доске и определяют тему урока

Развитие навыков письменной речи, отработка изученной лексики

- Yes, you’re absolutely right. We’re coming to the end of the topic “A Healthy Lifestyle”. Let’s remember the active vocabulary of the unit. Please, find the cards named “Healthy Lifestyle” on your tables. You have 3 min to write down 1-2 words on each letter of this word combination.

Now, please, exchange the cards with your partner and check each other. Don’t forget to correct the mistakes. Hand in these cards, please.

Учащиеся вспоминают и записывают слова на каждую букву выражения “ Healthy Lifestyle ”, обмениваются карточками, проверяют друг друга и сдают карточки учителю

Развитие навыков монологической речи

- We have put the final brick in our healthy lifestyle wall. What topic did we discuss yesterday? Right you are, we were talking about healthy sleep. Your hometask for today was to prepare a small speech about sleeping habits. Please, share your information with us.

Основная часть

Развитие навыков восприятия и понимания речи на слух, развитие навыков письменной речи, отработка изученной лексики

- Thank you for telling us your information. Now let’s get back to our today’s topic. We’re going to listen to the text. Please, take the cards named “Healthy Lifestyle”. While listening, fill in the gaps.

Учащиеся слушают аудиозапись и вставляют пропущенные слова

Формирование потребности и способности к выбору на основе изученной темы

- Let’s see how well you remember the information from the texts of our unit. It’s time to play Kahoot! Take your smartphones and enter the game pin which you can see at the bottom of the screen. Please, write your real names. You have 20 sec to answer each question. Let’s start!

Учащиеся проходят онлайн-тест на сервисе ‘ Kahoot !’ по теме “ Healthy Lifestyle ”

Физкультминутка , отработка изученной лексики

- I see that you’re a little bit tired. Let’s have a break. Come up here ( to the multiboard )! As all of you are sportsmen, please, show us some simple fitness exercise. After this come to the multiboard and distribute 2 words into the two parts of the screen ( Healthy lifestyle / Unhealthy habits ).

Учащиеся по очереди показывают упражнение остальным, а затем подходят к мультиборду и распределяют 2 слова по колонкам

Развитие навыков письменной речи

- Well done! Now, please, open your workbooks at p. 44. In ex. 2 your task is to match the sayings with their explanations.

Учащиеся соотносят пословицы с их значениями

Развитие навыков диалогической речи

- Good job! Please, open your textbooks at p. 79. Here you can see a poster about healthy lifestyle. I want you to make such posters at home so let’s get ready for this. Please, in pairs discuss the questions in ex. 2.

Учащиеся рассматривают постер в учебнике, затем в парах обсуждают вопросы

- Nice. Our final task for today will be ex. 3 at p. 44 in your workbooks. Please, look through this text and underline the sentences you can use for your poster. Don’t forget that you can also use the sayings from ex. 2 which we’ve already discussed.

Учащиеся просматривают текст и подчеркивают предложения, которые они хотят использовать для постеров

Конец урока

- Now I want to give you homework for the next lesson. Please, open your record books and write down your hometask ( Make a poster about healthy lifestyle ).

Учащиеся слушают объяснение домашнего задания и записывают его в дневник

- Guys, I want to know what emotions you feel after the lesson. I’ll give you pieces of paper and you’ll choose the words to finish these sentences ( I worked… The class worked… The lesson was… ) .

Учащиеся характеризуют свое отношение к уроку, выбирая вариант из предложенный на карточке или записывая свой вариант

Подведение итогов урока, комментарии

- Thank you for your participation. I hope you’ve enjoyed the lesson!

Учащиеся получают отметки

Краткое описание документа:

Цели урока:

  • воспитательная цель: воспитание стремления к ведению здорового образа жизни, воспитание культуры поведения при работе в парах и в группе;
  • развивающая цель: формирование потребности и способности к выбору на основе изученной темы.

Оснащение: Учебник: Английский язык : учеб. пособие для 9-го кл. учреждений общ. сред. образования с рус. яз. обучения : с электронным приложением / Л. М. Лапицкая [и др.]. – Минск : Вышэйшая школа, 2018. – 303 с. : ил. + 1 электрон. опт. диск (CD); мультиборд, раздаточные материалы, рабочая тетрадь, доска.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 30 человек из 19 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 204 материала в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 24.03.2020 1006
  • DOCX 27.4 кбайт
  • 32 скачивания
  • Рейтинг: 5 из 5
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Радивилова Наталья Станиславовна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

ГИА для школьников, находящихся за рубежом, может стать дистанционным

Время чтения: 1 минута

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Россияне ценят в учителях образованность, любовь и доброжелательность к детям

Время чтения: 2 минуты

Время чтения: 2 минуты

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Цель урока: обобщить и систематизировать единичные знания учащихся по теме, привести их в систему.

Задачи урока:

  • Закрепить знания учащихся по теме “Здоровый образ жизни”, обобщить пройденный грамматический материал;
  • развивать коммуникативные умения учащихся, умение обобщать и делать выводы, развивать творческие способности детей;
  • воспитывать культуру общения, стремление к здоровому образу жизни, умение работать в сотрудничестве.

Тип урока: урок-обобщение.

Формы: фронтальная, групповая, индивидуальная.

Наглядность: высказывания и поговорки по теме урока, советы по здоровому образу жизни.

Оборудование: проектор, экран, PowerPoint presentation, карточки с пословицами.

Ход урока

1. Good morning, boys and girls! Sit down, please. How are you today? And you? How were you yesterday?

2. T. Good health is above wealth.

An apple a day keeps the doctor away.

3. T. Today we’ll remember the material on the topic “Healthy lifestyle” and the grammar material “Reported speech”. I want you to be active at the lesson today.

II. Phonetic exercises (S.1)

My parents tell me it’s bad,
My teachers talk to me every day.
Bad I always take my cigarette.
Don’t touch me! That’s my life! That’s my way!
A cigarette smoke is a dragon
Dancing in the moonlight
He knows that now
I’m checking
How well he can fly
You think “Death” is his name.
But you even can’t hear his voice.
You might think it’s a game.
But I prefer him to your noise.
I’ll never give up smoking.
I won’t even try.
You can think I’m joking…
Please don’t ask me why.
I’ll never live the sky.

III. Speech exercises

T. What can you say about this problem?

T. So, we have to face this problem.

As we shall discuss this problem at the lesson we will need some words or expressions which will help us to do this.

IV. Look at the blackboard and try to connect the parts of the proverbs!

(На доске написаны разделённые на 2 части пословицы, задача учащихся состоит правильном подборе окончания пословицы.)

  • Health is better than wealth.
  • Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.
  • Healthy mind in a healthy body.
  • An apple a day keeps a doctor away.
  • Eat to live but not live to eat.
  • He who has health has hope, and he who has hope has everything.
  • Eat with pleasure, drink with measure.
  • A change of activity is the best rest.
  • Health is not everything but everything without health is nothing.

Let’s say these proverbs and remember them! So, all together!

V. Speaking on the topic “Healthy Way of Life. (S.2) + video

1. Let’s remember the words on the theme.

2. Answer my questions!

1) What influences our life?
2) How do bad habits influence our life?
3) What must we do to be healthy?
4) What mustn’t we do to be healthy?
5) And what about you?

VI. Grammar work

Let’s remember some rules of changing the Direct speech into the Indirect one.

VII. Group work. Make the list of your recommendations on the healthy way of life!

(Работа занимает 3-5 минут и проходит под музыкальное сопровождение.)

По одному представителю от каждой группы выходят к доске и прикрепляют на неё список своих рекомендаций. Ученики читают рекомендации по очереди, избегая повторений.

  • Eat healthy food!
  • Eat vitamins!
  • Do some sport or regular physical exercises!
  • Avoid stresses!
  • Say- No- to drugs, drinking and smoking!
  • Be close to nature!
  • Take care of your teeth!
  • Sleep enough!
  • Drink milk, juice and mineral water!
  • Eat more vegetables!
  • Don’t work on a computer too long!
  • Don’t watch TV too long!
  • Be friendly!
  • Live with pleasure! Enjoy your healthy way of life!
  • Enjoy dancing!
  • Spend more time in the fresh air!
  • Love your life! etc.

VIII. Home task

The results of the lesson. Thank you, friends, for your active work at the lesson. I think you’ll follow the recommendations on healthy way of life.

Читайте также: