План урока domestic animals

Обновлено: 02.07.2024

В нашей школе с углубленным изучением английского языка вот уже 12 лет работает субботняя школа для дошкольников. Для детей 5-6 летнего возраста она становится подготовительным этапом к восприятию иностранного языка, а также первым шагом в мир иноязычной культуры.

Я строю свою работу на основе тем, доступных детям этого возраста: My family, My toys, Animals, Shopping, Food, At the table, Seasons and weather, My body, Clothes, My flat.

Каждая тема рассчитана на 6-7 часов и заканчивается итоговым сюжетным уроком или проектом, который обычно создается вместе с детьми в процессе совместной творческой деятельности. Языковой материал подбирается и распределяется в такой последовательности, чтобы дети могли легко его усваивать, запоминать и связывать ранее изученное с последующим. Итоговые уроки и проекты предусматривают повторение структур в новых речевых ситуациях.

Работать с маленькими детьми сложно. Их внимание неустойчиво, и они быстро устают. К тому же занятия проводятся всего один раз в неделю при продолжительности урока не более 25-30 мин. Поэтому, обучая детей английскому языку, я стремлюсь найти такие виды работы, которые соответствовали бы их возрастным особенностям. Использование игрушек, картинок, разучивание стихов и песенок, драматизация коротких рассказов, диалогов, сказок, проведение всевозможных тематических игр (спокойных и подвижных, ситуативных и творческих), использование магнитной доски и кукольного театра для создания живых картинок – вот далеко не полный перечень того, что помогает вовлечь детей в процесс общения на английском языке.

Чрезвычайно важно, чтобы занятия проводились живо, четко, эмоционально, и чтобы вся группа в целом и каждый ребенок в отдельности находились в поле зрения учителя. В группе должно быть не более 10 детей.

Сменяемость видов работы – непременное условие каждого моего урока.

Я стремлюсь к тому, чтобы все этапы работы вызывали у детей только положительные эмоции. Дети не должны бояться сделать ошибку, они должны испытывать удовольствие от занятий. Поэтому негативные оценки на уроке исключены.

Дети дошкольного возраста любят играть, поэтому обучение говорению в игре для них вполне естественно.

Предлагаю вашему вниманию подробное описание итогового урока по теме “Wild and Domestic Animals”.

Урок состоит из двух частей. Первая часть, “Wild Animals”, разработана в форме сюжета, центральной частью которого является поход в зоопарк. Вторая часть, “Domestic Animals”, представлена серией разнообразных игр на данную тему. Обе части составляют единое целое. Основная задача урока – дать возможность маленьким детям применить полученные знания в реальных жизненных ситуациях, тем самым поддержать их интерес к познанию иностранного языка.

Тема урока: Wild and Domestic Animals

– учить детей умению слушать учителя;
– развивать навыки восприятия иностранной речи с аудиозаписи;
– развивать и поддерживать интерес к изучению иностранного языка.

– создание условий для общения в процессе урока;
– учить детей умению уважительно относиться друг к другу;

– активизация изученных структур в кратких высказываниях по теме;
– закрепление изученного материала в небольших диалогах, ролевых играх;
– трансформация изученного материала в реальные ситуации.

Оснащение урока:

Аудиозаписи с упражнениями для повторения числительных, записи песенок. Игрушки, картинки с изображением зверей и домашних животных, карточки с цифрами от 1 до 12, циферблат часов, маски зверей, магнитная доска, домик-теремок.

Учитель (поет): Good morning, good morning,

Good morning to you.

Дети (поют в ответ): Good morning, good morning,

We are glad to see you.

2. Учитель: Сегодня в 12 часов мы пойдем в зоопарк.

    Учитель:Can you count to 12? Show me that you can.

Звучит аудиозапись с паузами, диктор называет числа от 1 до 12 по-английски – дети в паузах показывают карточки с изображением чисел, которые слышат.

Группа делится на 2 команды.

Team 1: Tick-tock, tick-tock!

What’s the time? – says the clock (дети имитируют движение маятника).

Team2: It’s 9 o’clock! (один из детей показывает на циферблате время).

Игра повторяется несколько раз – на циферблате показывается разное время (10, 11, 12 часов)

Учитель: Oh! It’s 12 o’clock! It’s time to go to the zoo! Would you like to go to the zoo?

Дети: Yes, we’d love to!

(поют): Let’s go to the zoo!

To the zoo! To the zoo!

Let’s go to the zoo!

Зоопарк устраивается с помощью картинок на магнитной доске и игрушек. Группа делится на команды по 3-4 человека, которые пойдут в зоопарк по очереди. Выбирается смотритель зоопарка.

У входа в зоопарк происходит беседа со смотрителем зоопарка.

Zookeeper: Good morning! I’m glad to see you.

Children: Good morning!

Zookeeper: You are welcome!

Children: Thank you.

Смотритель говорит детям, что в зоопарке нужно хорошо себя вести.

Zookeeper: Don’t feed the animals!

Don’t open the door!

Don’t drop litter on the floor!

Don’t shout at the bear (hare, crocodile ….)!

Don’t touch the lion’s (fox’s, tiger’s ….) hair.

И когда смотритель говорит “Don’t be naughty at the zoo!” -- дети сразу понимают, что они могут спеть песенку:

Don't be naughty at the zoo.
Please, don't feed the kangaroo.
Don't open the door.
Don't drop litter on the floor.
Don't be naughty at the zoo.
Don't be naughty at the zoo.
Please, don't feed the kangaroo.
Don't shout at the bear.
Don't touch the lion's hair.
Don't be naughty at the zoo
Or the zookeeper might keep you!

Затем дети подходят к зверям. Варианты высказываний могут быть следующими:

– It’s a monkey (bear, fox, tiger …..). It’s big (nice, funny ….)

b) – Look! What’s this?

– It’s a squirrel! It’s funny and naughty! It can jump (hop, stop, run, turn around ….)

c) – Wow! Look! It’s a lion! It’s so big and strong! It can sleep!

– What colour is it?

– It’s yellow, I think.

(С глаголами и прилагательными, с фразами, начинающимися с “Don’t …”, дети предварительно знакомятся в песенках, стишках и маленьких разговорчиках).

После того, как дети сходили в зоопарк, учитель говорит: Now let’s go home.

Дети: Yes, let’s go home!

Учитель: You are tired.

Дети: Yes, we are.

Учитель: Let’s do exercises!

Дети двигаются, исполняя песенку-зарядку под музыку.

Учитель: Boys and girls, you like to go to the zoo, don’t you?

Дети: Oh! Yes, yes! We like to go to the zoo very much!

Учитель: Давайте вспомним, каких зверей мы видели в зоопарке. Какие стишки про зверей вы знаете?

Дети рассказывают стишки, выученные на предыдущих уроках:

a) I’m a hare.
I run around a bear.
I’m small.
The bear can’t catch me at all!

b) I can run very fast.
I can catch the fox at last!

c) The elephant walks like this and that,
It's very big, it's very fat.
No fingers, no toes, Can you dance?
But oh! What a nose!

d) The tiger is polite.
It says “Good morning!”
It says “Good night”!

e) Monkeys are here!
Monkeys are there!
Monkeys are everywhere!

f) I'm a crocodile.
I like to play.
I go swimming every day!

g) I'm a lion.
I'm king!
Can you dance?
Can you sing?

h) Where is the snake?
It's in the lake.

Этот этап урока можно организовать как праздничный карнавал, где дети представляют зверей в костюмах и масках.

Дети показывают игрушки, и говорят по цепочке:

I have got a cow (a dog, a cat, a kitten, a horse, a sheep, a goat, a pig, a hen …).

Дети: I have got a dog, but I haven’t got a kitten. Etc….

Дети: I haven’t got a horse, but I have got a kitten! Etc.…

Учитель: Теперь я знаю, какие животные у вас есть и каких вы хотели бы иметь.

You like domestic animals, don’t you?

a) It can fly,
It says “Good bye, good bye!”
Thank you!

b) It’s little, it’s grey.
It lives in a little house, pi, pi, pi…

c) Oh! How, how?
How wonderful now! Bow-wow! Bow-wow!

d) I like milk, I like milk!
Mew, mew!

e) Moo, moo!
I have some milk for you!

f) I’m bright.
I like to talk.
Cock-a-doodle-doo!

За правильные ответы дети получают маленькие призы.

  1. Учитель: You can guess riddles very well! And can you make poems alive? Let’s do it!

Кошка и мышка решили поиграть. Как они это делают?

Дети драматизируют стихотворение “The Cat And the Mouse”. Это стихотворение можно драматизировать не только в парах, но и разбившись на 2 команды. Можно использовать маски.

  • Little Mouse, little Mouse,
    Where is your house?
  • Little Cat, little Cat,
    I'm a poor mouse,
    I have no house.
  • Little Mouse, little Mouse,
    Come to my house!
  • Little Cat, little Cat,
    I can’t do that,
    You want to eat me!

Учитель: Listen! Who’s that?

Появляется ребенок в маске собаки.

Дети: It’s a dog!

Учитель: It likes to play. Let’s play the game “Hop!”

Дети: Little brown dog, little brown dog, hop, hop, hop!

Dog: With pleasure!

Дети: Little brown dog, little brown dog, stop!

Dog: Thank you!

Игра повторяется несколько раз. Дети изображают других домашних животных.

. Устанавливаются декорации, дети – в масках или костюмах.

Учитель: Listen! Who’s that?

Мышка: Knock–knock! May I come in?

Дети: Please, come in!

Мышка: I’m sorry, I’m late.

Дети: Who are you?

Мышка: I’m a little grey mouse. I have no house. May I live with you? Pi, pi, pi.

Дети: Come in, please!

Подобный разговорчик повторяется с другими животными. Когда все животные собираются в домике, они поют песенку “The More We Are Together”:

The more we are together,
Together, together,
The more we are together,
The happier we are!

Эта песенка, на мой взгляд, логически хорошо завершает урок, на котором дети много и дружно играли.


Содержимое разработки

Тема: Домашние животные. Domestic animals.

Используемые формы и методы: Беседа, демонстрация иллюстраций к теме, песни.

Материалы и оборудование: доска, тематические картинки, конспект, раздаточный материал, ноутбук, листы бумаги для оригами.

Ход занятия.

1. Организационный момент. Приветствие учащихся.

Good afternoon, dear children! I’m glad to see you!

Sit down, please!

Let’s check who has come to our English lesson.

Повторение пройденного материала.

How are you today?

What date is it today?

What day of the week is it today?

What’s the weather like today?

2.1. Let’s remember the names of fruits, berries and vegetables.

2.2. А теперь, ребята, я вам буду читать фразу, а вы попытайтесь ее продолжить.

1. Чай таким бы вкусным не был

Если бы не кислый lemon.

2. Мне во сне сказала фея

Груша по-английски pear.

3. Наша обезьянка Нана

Кушает всегда banana

4. На доске рисую мелом

Грушу, pear, дыню melon,

Если захотите, вам

Нарисую сливу, plum.

5. Не сравнить обычный овощ,

С сочным апельсином, orange.

6. Говорил зайчишке лебедь,

Что капуста – это cabbage.

7. Темно-красный борщ кипит,

В борщ кладут хозяйки, beet.

3. Изучение нового материала.

3.1. If you look at the pictures you can easily guess what we are going to talk about today. The theme of our lesson is Domestic Animals.

I’m sure you know well many animals. Let’s check it!

Great job, everybody. Let's do it one more time. Отличная работа. Давайте повторим еще разок.

3.2. Now let’s write down the new words.

3.3. Watch and listen to the video “Farm animals for kids”. Repeat the words.

Смотрим и слушаем видео. Повторяем слова.

3.4. I SPY on the farm.

Count the farm animals and items and write the number below. (раздаточный материал)

I know that you are tired a little. Let’s relax and do some exercise.

Hands up
Hands down
Hands on hips
Sit down
Stand up
Hands to sides
Bend left
Bend right
Hands on hips
One, two, three – hop!
One, two, three – stop!

Today we are going to do origami of a cat and a dog .

Закрепление изученного материала.

OK, boys and girls! What have you learnt today? Was our lesson interesting?

- Please, stand up. The lesson is over. Goodbye! Have a nice day.




-75%

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

School: lyceum 90

Lesson plan 1 6

Theme: “ Domestic animals ”

Teacher name: Meduk V.V.

Number present:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

5.R4 read with some support a limited range of short fiction and non-fiction texts

5.UE9 use simple present and simple past regular and irregular forms to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics

5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

Lesson objectives

All learners will be able to:

name the animals they know

learn at least 3 new words from animal related vocabulary

read and understand main facts about animals

Most learners will be able to:

tell about the animal they read about

Some learners will be able to:

understand most of the language in text about animals

use present simple forms accurately in speaking

Language objectives

Use simple present simple tense, new vocabulary

Value links

Value of environment

Cross curricular links link

Projector or Smart board for presenting a video

Previous learning

Wild animals

Planned timings

Planned activities

Revision of irregular verbs

Ss take one card with irregular verb and say three form of this word. For stronger : make up the sentences with choosing verb.

Riddles about animals

My wings are used as flippers
So in water I can flow
Sometimes when on land I slide
On my belly in the snow (penguin)

Some types slither on the ground
And some can live up in the trees
Adders, vipers and cobras
What kind of animals are these? (snake)

I’m an animal you might love
But I’m too big to be your pet
I have an extremely long trunk
And it’s said I never forget (elephant)

They live in a field
Milk is what they make
They help give us leather
And a juicy steak (cow)

I’m a pet that has four legs
And a tail at the end
You might hear me barking
And I’m known as man’s best friend (dog)

If you see one when you’re camping
It might give you a big fright
They can be black, brown or grizzly
And pandas are black and white (bear)

I like to hop around
I’m a tadpole when I’m young
I am green and I croak
And catch flies with my long tongue (frog)

1.Where do crocodiles live? (Crocodiles live in the river.)

2.Where do horses live? (Horses live on the farm.)

3. Where do whales live? (Whales live in the ocean.)

4. Which is angrier, the tiger or the kitten? (The tiger is angrier than the kitten.)

5.Where do they live? Which animals live in the forest (jungle, river and ocean)?

6.It’s an animal with a long tail that climbs trees. (monkey)

7.Who is the king of the animal world? (lion)

Match the words with the definition.

1. The animal is scared and shy. 2. The animal has red tail. 3. The animal sleeps all winter. 4. The animal can live without food and water for a long time. 5. The animal has white and black stripes. 6. The animal has long hair around its neck.

a. bear b. zebra с .lion d. fox e. hare f. camel

Presentation of new theme “Domestic animals”

Watch the video about the domestic animal and refresh knowledge about animals, which live at home.

New words

Pet - домашнее животное

Bunny – детеныш кролика

Domestic animal – домашнее животное

Make up 3 sentences with these words.

Match the animals with their youngers.

1. a horse a) a puppy

2. a cow b) a gosling

3. a sheep c) a foal

4. a goat d) a chicken

5. a pig e) a calf

6. a goose f) a kitten

7. a duck g) a kid

8. a dog h) a piglet

9. a cat i) a lamb

10. a hen j) a duckling

Read and translate the text: (G)

After reading task:

1 Group. Learners make up 10 questions about specific details of the text;

2 Group. Learners underline new words and explain their meanings;

3 Group. Learners compare wild and domestic animals according to the text by making graphic organizer;

Revision countable and uncountable nouns

Countable noun is nouns, which we can count. And uncountable we cant count.

For example: there is a book. / there are books.

This is a apple.

These are apples.

Your book is on the kitchen table .

How many candles are on that birthday cake ?

Uncountable : liquids – water, milk, tea, rain

Types of food – bread, meat, cheese, butter , pasta

Materials – sand , metal.

Abstract noun- love , weather, time, sleep, experience and etc.

Gases – air, oxygen

Mass noun – hair , furniture, clothes, traffic, luggage.

There is no more water in the bowl.

Please help yourself to some cheese .

I need to find information about Pulitzer Prize winners.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка помогает намного проще усвоить материал по теме домашние животные.Материал содержит очень богатый словарный запас и интересные игры.



______________VILOYATI _________________TUMANI

XALQ TA’LIMI BO‘LIMIGA QARASHLI

_____-UMUMIY O‘RTA TA’LIM MAKTABI

INGLIZ TILI FANI O‘QITUVCHISI

____________________________NING

5-sinflar uchun Unit 9. Lesson 2
Domestic animals

mavzusida 1 soatlik

Dars ishlanmasi


Date_____ Form_____ Subject: English

Theme: Music of Uzbekistan

Educational: - to learn about domestic animals and their youngs;

- to learn to describe animals;

Developing: - to learn to take care of domestic animals.

Socio-cultural: - to raise awareness of different cultures

Up bringing: - to enrich pupils’ knowledge of our tradition and nation


Learning outcomes: At the end of the lesson pupils will be able to -learn to take care of domestic animals; - talk about animals and their young;

Competence: SC1, FLCC, and PC

Type of the lesson: Mixed, group work, pair-work, individual work

Method of the lesson: nontraditional, mixed

Equipment of the lesson: Textbook “New Fly High 5”, pictures, internet, computers, projector

TECHNOLOGICAL MAP OF THE LESSON:

Part of the lesson

-to greet pupils.

- to check up the register

Repeating last lesson

- to give pupils some questions about last lesson. – to ask words from previous lesson

Explaining new theme

- to explain to pupils new vocabulary and theme

Consolidating new theme.

- to consolidate new theme and new words of the theme.

Procedure of the lesson:

I. Organizing moment: Motivation, Greeting, checking attendance, season, weather, checking the preparation for the lesson.

II. Asking homework:

- Check for homework given on past lesson.

- Ask pupils all new words learnt on previous lesson.

IV. Pre-Activity

Activity 1 Listen and repeat.


Objectives: to introduce the unit topic; to warm up play the DVD. Ask the pupils to listen to and repeat the song. Look at Unit 9 Lesson 1 Activity 1 for the DVD script.

Furry friends (Tune of “Baa baa black sheep”)

Moo moo, black cow,

Have you any milk?

Yes kids, yes kids

Three buckets full.

One for the kindergarten,

One for the school.

One for the supermarket down the lane.

Cluck cluck, red chicken

Have you any eggs?

Yes kids, yes kids

Three plates full.

One for the kindergarten,

One for the school.

One for the supermarket down the lane.

Baa baa, brown sheep,

Have you any wool?

Yes kids, yes kids

Three bags full.

One for the kindergarten,

One for the school.

One for the supermarket down the lane.

Activity 2a Match the pictures and words.

Objective: to present the new vocabulary

STEP 1: Ask the pupils to look at the pictures and words. Explain that they must find the meaning of the new words by themselves matching the words and pictures. You can also use the DVD for this purpose.






1 goose - gosling

3 turkey - poult


7 duck - duckling

8 sheep - lamb

10 hen - rooster - chick

STEP 2: Elicit the meaning of the words. Ask other pupils to check own answers.

Answer key: 1d, 2g, 3a, 4h, 5e, 6j, 7b, 8f, 9i, 10c

Activity 2b Listen and repeat.

Objective: to practise pronunciation

Ask the pupils to listen and repeat the words in Activity 2a after you or the DVD.

III. While-Activity

Activity 3a Read and find.

Objective: to practise reading/listening for detailed information

Ask the pupils to read/listen to the texts and find what animal they are.



Answer key: 1) goose; 2) donkey

Activity 3b Work in pairs. Say what animals you like/don’t like. Use ‘but’.

Objective: to talk about likes/dislikes making a contrast using ‘but’


e .g. I like ducks but I don’t like geese.

I like cows but I don’t like donkeys.

I like horses but I don’t like pigs.

I like hens but I don’t like cocks

STEP 1: Draw the pupils’ attention to the Remember Box. Ask what they have noticed. Get the answer that the singular and plural of “sheep” is the same, “geese” is the plural of “goose” and calves” is the plural of “calf”.

STEP 2: The pupils repeat the words in the Remember Box after you.

STEP 3: The pupils make pairs and tell each other about the animals they like

and don’t like taking turns. Remind them to use “but” to join two opposite sentences.

Activity 4a Listen and repeat.

Objective: to present the personal pronouns in the object case

Ask the pupils to listen and repeat the personal pronouns in the object case after the DVD. Explain their meaning and usage in their mother tongue.


See Pupil’s book for the DVD script.

Activity 4b Say what animals your family like/don’t like.

Objectives: to reinforce the personal pronouns in the object case; to talk about ikes/dislikes making a contrast using ‘but’ Ask some of the pupils to speak about their families. Ask them what animals they like and do not like. They should use the words in Activity 4a.

Activity 4c Draw your animal(s) or the animals you like. Write about them.

Objective: to practise writing about animals

Ask the pupils to draw the animals they like and don’t like and write about them. They have 30 seconds to draw. Their pictures do not need to be accurate.

Activity 4d Sing the song ‘There is/are’. Objective: to learn the song

Ask the pupils to listen to the song first, then ask them to sing it.


D VD script:

Activity 5a. Do you know lots of animals…


Objective: to circle the odd one out.

1. bull, chicken, giraffe, goat, horse, sheep

2. gorilla, tiger, elephant, bee, bear, dog

3. fly, duck, swan, chicken, eagle, goose

4. dolphin, whale, crocodile, shark, wasp

Activity 5b. Read the sentences

Objective: to read the description of animals; to fill the gaps.

What is this animal?

1. I am a cute animal. I live in the ocean. I am very smart. I look like a fish but I am a mammal. My body is grey. I like people and they also love me. I am a/an______________________.

2. I live around the house in my hole. I like cheese but I hate cats because I am afraid of them. Sadly, people don’t like me. As I can go very fast, I can run away from people. I am a/an_________________. 3. I live in the desert. I can live without drinking water for a week. I have brownish fur. People can ride me. I am a/an________________________.

4. I live in the water or around the house. I like swimming so much. People like eating my liver. Donald is my cousin. I am a/an_______________________.

5. I live in Australia. I like jumping. I carry my baby. I am a/an_______________________.

6. I have big teeth, a huge mouth and a long tail. I usually live in rivers. I am very dangerous. I am 4-metre-long and I am green. I am a/an_______________________________.

7. People do not like the sound I give. They also do not enjoy when I suck their blood. I am a_________________________.

8. I am very clever so people like me. I work for the police. I can investigate crimes. I can run very fast and catch bad people. I can say “bow-wow”. I am a/an_______________________.

9. Sadly, I am very-very slow because I have to carry my own house on my back. It is not easy, believe me. My house is brown and round. I am a/an______________________.

10. I am a very little black insect. I am very hard-working. I have a lot of mates. When I find some food on the floor, I call my friends. They help me with taking the food home. We have a queen at home. We live in a big colony. I am a/an______________________.

Activity 5c. Think and write


Objective: to write the name of 5 birds.

Читайте также: