План открытого урока по английскому языку в 4 классе

Обновлено: 04.07.2024

- активизировать и совершенствовать грамматический материал (наречия степени, модальный глагол may );

- развитие и совершенствование фонематического слуха и произносительных навыков, навыков чтения, аудирования и говорения.

- развивать логическое мышление, память, внимание, наблюдательность, речь (устную и письменную), языковую догадку, учить анализировать, систематизировать и обобщать информацию;

- формировать и развивать учебно-организационные умения и навыки (взаимоконтроль, самостоятельная работа, коллективная деятельность);

- развивать способность к рефлексии, как важнейшей составляющей умения учиться;

- развивать умения высказывать и аргументировать свою точку зрения.

- развитие умения работать в коллективе и индивидуально;

- воспитывать интерес к многообразию средств английского языка, культуру речи, внимание, чувство ответственности за получаемые знания;

- развивать настойчивость и умение преодолевать трудности для достижения намеченной цели.

Предметные: коммуникативные умения (аудирование): воспринимать речь на слух в аудио- и видеозаписи.

Коммуникативные умения (чтение): читать про себя и определять верные или неверные утверждения.

Языковые средства и навыки оперирования ими (грамматическая сторона речи): правильно употреблять наречия степени и модальный глагол may .

Коммуникативные УУД: адекватно использовать речевые средства для построения диалогического высказывания.

Регулятивные УУД: осуществлять самоконтроль, оценивать правильность выполнения действия на уровне адекватной оценки соответствия результатов требованиям данной задачи.

Познавательные УУД: проводить рефлексию.

формировать адекватное понимание причин успешности/неуспешности учебной деятельности , формировать способность к оценке своей учебной деятельности.

Формы работы: фронтальная, индивидуальная, парная.

Методы: аудиовизуальный, наглядно-образный, практический, самоконтроль.

Применяемые технологии: ИКТ, игровые, здоровьесберегающие, технология оценивания учебных результатов, технология дифференцированного обучения.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, экран, мультимедийная презентация.

1. Организационный момент .

T: Good morning, children!

C: Good morning

T: Sit down, please.

T: Tell me, please, what date is it today?

T: What day of the week is it today?

T: What's the weather like today?

2. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учеников .

Teacher: Now children look at the slide. What are we going to speak about today?

t1628872377aa.jpg

t1628872377ab.jpg

3. Фонетическая зарядка :

T: Look at the interactive board.

t1628872377ac.jpg

Задача обучающихся назвать звуки и прочитать слова с данными звуками. Работа идёт сначала в парах, затем учитель проверяет обучающихся.

4. Повторение лексики по теме "еда"

t1628872377ad.jpg

Fill in the missing letters.

На доске слайд с картинками продуктов, в словах пропущены буквы. Задача обучающихся поставить правильные буквы (интерактивная доска, дети пишут маркерами). Проверяет правильность написания ученик, выбранный в качестве учителя.

5. Речевая разминка-“Answer me!”

Учитель раздает детям по три карточки каждой паре с изображением продуктов и учащиеся задают друг другу вопросы: Can you pass me the butter, please? – Sure. Here you are! – и протягивают нужную карточку. Учитель в это время проходит между рядами и помогает, если есть необходимость.

6. Разгрузочная пауза-физкультминутка.

t1628872377ae.jpg

7. Объяснение нового материала "much, many, a lot"

t1628872377af.jpg

На доске слайд. Учитель показывает на картинку с изображением помидора, морковки, яблока и гамбургера и считает ( One tomato , two tomatoes …)

t1628872377ag.jpg

8. Разгрузочная пауза-физкультминутка для глаз.

t1628872377ah.jpg

9. Закрепление нового материала

Учащиеся подбирают слова How many/How much к существительным ex.2,p.23 Spotlight 4 и ex.5,p.44 ( Н.И.Быкова , М.Д.Поспелова “Сборник упражнений” ).

10. Просмотр мультфильма

Просмотр одной из серий мультфильмов об инопланетном существе, которого зовут Gogo "What do you like?"

Teacher: Pupils, tell me, please, what did you like at our lesson?

Ребята, скажите, пожалуйста, что вам понравилось на уроке?

(предоставить слово учащимся).

Teacher: Now please draw how you feel!

t1628872377ai.jpg

На доске слайд с тремя смайликами. Каждый ученик рисует в тетради один из смайликов, затем учитель просит поднять тетради и смотрит рисунки.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель: развитие речевого умения, систематизация знаний по изученной теме..

развивающая цель: развитие логического мышления; развитие языковой догадки; развивать у учащихся умение выделять главное, обобщать изученный материал.

воспитательная цель: приобщение к культуре стран изучаемого языка; формирование познавательного интереса; приобщение к общечеловеческим ценностям, воспитание личностных качеств (трудолюбие, доброта, уважение к себе и другим); формирование умения работать в группе, планировать учебное сотрудничество со сверстниками, согласовывать действия по решению учебной задачи.

Задачи урока:

Осуществить совместное с детьми целеполагание.

Формировать навыки ознакомительного и поискового чтения

Закрепить знание тематической лексики.

Способствовать формированию навыков устной речи путем создания ситуации монолога.

Развивать умения систематизировать новые знания.

Воспитывать интерес к образованию как части культуры страны изучаемого языка.

Формировать навыки аудирования.

Планируемый результат

Предметные умения

1.Рассказывать о школе и ошкольных предметах

2.Развивать навыки аудирования.

3. Использовать в речи грамматические структуры

Личностные УУД:

• формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию;

•формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

• формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации и интереса к учению.

Регулятивные УУД:

• осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке;

• формирование умения самостоятельно контролировать своё время и управлять им.

Коммуникативные УУД:

• Формулирование собственного мнения и позиции

• организация и планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками

• использование адекватных языковых средств для отображения своих чувств, мыслей, мотивов и потребностей.

Познавательные…УУД

• построение логических рассуждений, включающих установление причинно-следственных связей;

• освоение ознакомительного, изучающего и поискового чтения.

Межпредметные связи: История, литература

Формы работы: Индивидуальная, групповая, фронтальная

1.Организационный момент.

T.: Good morning, boys and girls! I am glad to see you! Sit down, please!

T.: How are you? (Слайд №1)

P.: I am fine. Thank you.

T.: And how are you?

P.: I am fine too. Thank you.

T.: I see you are in a magic mood. And today we have magic English. Do you know what is “magic”? Can you translate?

2. Постановка цели и задач урока

Ok. You’ve got a magic sentence. So, your task is: Put these words in the right order and you will know the topic of our lesson. Well, what is written here? (Слайд №2) What is the first word? Look at the screen?

T.: That’s right. So, next?

T.: Will you translate this sentence?

T.: Well, I have a question to you. Do you like school? Be honest.

T.: What about you? And you please?

3. Актуализация знаний

And look at the screen. What school is it? Do you know what place is it? (Слайд №3)

T.: Yes, you are right. It’s Hogwarts. Would you like to visit Hogwarts today?

P.: Yes, of course

T.: So let us visit this place. (Слайд 4) ( Просмотр видеофрагмента школы Хогвартс)

Who is this boy (Слайд №5) What is his name?

T.: You’re right. Ok. And who saw the film about Harry Potter? Raise your hand. Ok. Well

And who read the book about Harry Potter. Raise your hand. Ok/ A lot of pupils. Thank you.

4. Обобщение и систематизация знаний

And today I’ve got a letter from Harry Potter. Will you listen to me, please. Be attentive.

Читается текст письма

My name is Harry Potter. I’m from London. I’m 11. I haven’t got my parents, but I have got two good friends. We go to Hogwarts School. It is big and old. We learn magic there. Our school uniform is black. We have got three holidays: Christmas, Easter and Summer holidays. I like flying on my broom. People say I am friendly, kind, funny and brave but I think, I’m a normal boy who loves adventures.

T.: And now take your yellow cards. Look through the text again and fill in the blanks. So, take your pens and answer my questions:

- Where is Harry Potter from?

P.: He is from London

T.: How old is he?

T.: Now find in the text how many friends has he got

T.: That’s right. What school does he go to?

T.: Ok well. What subject does he learn at school? Find in the text.

P.: We learn Magic

T.: Yes, Magic What does it mean?

T.: What colour is his school uniform? Find in the text.

T.: You are right. How many holidays does Harry Potter have?

T.: You’re right. What is his hobby? Find in the text. What does he like to do?

P.: He likes flying on his broom.

T.: What are his main characteristics? What is he like?

P.: He is friendly

T.: Put down some characteristics. As much as you can

(Ученики выполняют задания на желтых карточках)

T.: If you are ready let's check up your work. Now look at this table and check up your work (Слайд №6). Ok. And now you have smiles. Take your smiles and evaluate your work.(Слайд №7). So how you have done this work. Show me your smiles. (На парте у каждого ученика находятся смайлики. Дети показывают своих смайликов). Be honest! Thank you. Put down your smiles.

T.:As you remember there was a magic hat (Слайд №8). I've got a Magic Hat too. Let's take our magic hat. I'm going to ask you questions one by one (одевать шляпу на каждого ученика и задавать вопросы)

1.What is your name?

2. How old are you?

3. What are your characteristics?

4. Do you like school?

5. Is your school big or small?

6. Do you have your school uniform?

7. What colour is your school uniform?

8. How many holidays have you got?

9. What is your hobby?

10. What foreign languages do you speak?

11. How old are you?

12. What is your name?

13. Where do you live?

14. Have you got friends?

15. How many friends have you got?

16. What is your hobby?

T.:Thank you very much for your answers. And now you can see Hogwarts (Слайд№9). And it's coat of arms. What does it mean "coat of arms". It's герб and it's a motto of Hogwarts. Let us translate (Слайд№10) Motto means "девиз" "We are strong when we are united and we are weak when we are divided". Can you translate these sentence?

Do you agree with these words? Can these words be the motto of your class? of our school? of our country? Могут ли быть эти слова девизом вашего класса, школы, страны? Can you tell me? Use those phrases (на доске фразы: I think so; I don't think so; I agree: I disagree)

Now you can see different things of Harry Potter. What things can you see in his classroom. So any ideas?(Слайд№11). Look at the screen, please. Read these words. Thank you.

Now take your blue cards and let's describe our classroom together. What can you see in our classroom?. You may use the structures in your cards

Thank you. So we have described our classroom a little. And now you can see there school subjects of Harry Potter(Слайд№12). What does it mean "school subjects"?

P.: "Школьные предметы"

T.: You are right. Let us translate them alltogether. So "Flyng". What does HP like to do?

P.: he likes to fly

T.:Yes Flying means - полет. Herbology means - "травология"; Potions means - "снадобье"; 'Transfiguration" - "превращение"; "Divination" - "предсказание". Ok Now take your green cards and let's match means their school subject and its definitions (Ученики читают предложения. переводят и соединяют с названием предмета)

Ok. Put away please these cards. What school subjects have you got in your school?

T.: What is your favourite subject?

P.: My favourite subject is.

T.: HP is a student. Answer the question: Is HP a good student?(Слайд№13). Take your smiles and show me your smiles. Thank you. Are you good students? Show me your smiles. Be honest. Ok. Thank you very much.

Динамическая пауза

T.: And now we are in a magic forest(Слайд№14). Will you stand up? Imagine that you are magic trees and show me the magic trees. Raise your hands up. Now you are magic birds. You are magic animals (руки на пояс и покачаться). You are magic flowers. Thank you sit down, please

After school students of Hogwarts have different clubs (Слайд№15). So let us match the namesof this clubs with the symbols. Your task is to name the number. So chess club. What does it mean?

P1: Шахматы. Number 4

P2: Reading Club is number 3

P3: Broom Club is number 1

P4: Rat Race Club is number 5

P5: Drawing Club is number 2

T.: Ok. Have you got any clubs in your school? And do you go to these clubs?

P1: I go to dancing club.

T.: What do you do there?

P1: I dance there.

P2: I go to the swimming club.

T.: What do you do there?

P2: I swim in the swimming pool

(Спросить несколько человек)

T.: And now you can see two portraits, two characters. Let us charaterize them. So Harry Potter and Draco Malfoy. So look at these words and what can you say about H.P.? You can see the words (Слайд№16).

P1: H.P. is friendly, kind, clever.

T.: What can you say about Draco Malfoy?

P1: He is a bad boy

T.: Is he polite or impolite?

P3: He is impolite.

T.: And now I've got a magic ball (Слайд№17). Translate these words. Your task is to say a compliment to each other. You are smart. You are. Thank you very much.

5.Применеие знаний и умений в новой ситуации

And let us make up Cinquain. What is it Cinquain? It is a short poem. Show me your fingers, please. This poem has got five lines:

It's a title - заголовок

Then two adjectives - 2 прилагательных

Three verbs - 3 глагола

And conclusion - вывод, который переплетается с темой.

So, you can see a Cinquain about Harry Potter (Слайд№18)

Let us make up a Cinquain about student. You are students. Tell me two adjectives about ideal student. How can you describe a good student?

P1: smart, friendly

P2: learn, help, write(or read)

P3:Students must do homework

T.: И если все это ученик будет выполнять, то вырастит умным человеком HUMAN. Не только умным , но и достойным гражданином нашей страны.

6. Информация о домашнем задании, инструктаж его выполнения

Your Hometask will be to make a school album. What is it?(Слайд№19)

P.: Школьный альбом

T.: It's a cover of your school album. There are four groups. This group is going to prepare this page about school "OUR SCHOOL". This group is going to prepare this page about classroom "OUR CLASSROOM". You are going to tell about your class "OUR CLASS". This group is going to speak aboutschool clubs "OUR CLUBS"

You may decorate your pages with your photjs and pictures

And now I have got a present from Harry Potter. It's a book MAGIC BOOK with predictions. Predictions means "предсказания". So take it, but don't read. You are wizards of your life. And your happiness is in your hands

7. Рефлексия

And you can see two hats ). (Слайд№20Look here, please. The HAT OF WISDOM and the HAT OF CRITICISM. Today you are all stars and you have stars on your desks. Let's evaluate your work. Idid all my best (Я сделал все, что от меня требовалось). I should learn English better (мне следует учить анлийский лучше)

Show me your stars who did all my best. Thank you

Show me your stars who should learn English better

So I would like to finish our lesson with the words: today you are stars. You have done good job today. But what people you will become. Life will give you the mark.

So, will you stand up. Smile is the same in all languages. So let's smile. Say "Thank you" and "Good buy"(Слайд№21)

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

План-конспект открытого урока

Учителя иностранного языка

МБОУ Гимназии №35

Джамаловой Патимат Магомедхабибовны

Дата : 27 февраля

Класс : 4 класс

Цели: Тренировка учащихся в переводе с русского языка на английский в настоящем простом и в настоящем продолженном временах.

Повторение пройденной лексики, работа над орфографией.

Привитие любви к своей республике.

Оборудование: наглядность с лексикой, аудиоматериал, интерактивная доска, плакат с буквами.

Организационный момент.

Повторение пройденной лексики.

Present simple and Present continues.

Организационный момент.

T – Good morning children!

Ch – God morning teacher!

Ch – fine, thank you!

T – Well, sit down please. Today some guests have come to our lesson to see how we can study and our task is to show them our abilities. So, let’s begin our lesson, and first of all I want to listen to duties.

(Хорошо садитесь, пожалуйста. Сегодня к нам пришли гости, чтобы посмотреть как мы можем учиться и наша задача – показать им свои способности. И так, давайте начнем наш урок и для начала я хочу послушать дежурных.)

Ch1 – What date is it today? ( Какое сегодня число ?)

Ch2 – Today is the 27 th of February. (27 февраля .)

Ch1 – What day is it today? (Какой сегодня день недели?)

Ch2 – Today is Friday. ( Пятница .)

Ch1 – Who is absent? ( Кто отсутствует ?)

Ch2 - … is (are) absent. (All are present). (… отсутствует . ( Все присутствуют )).

Ch1 – What is the weather like today? ( Какая сегодня погода ?)

Ch2 – the weather is fine (bad) today. (Погода сегодня хорошая (плохая)).

T – Well , thank you . Sit down please. The theme of our today’s lesson is “The Preset simple and the Present continues tenses”. And at the lesson we will try to translate from Russian into English, revise the words, listen to the song and you retell the poems and about Dagestan.

( Хорошо , спасибо . Садитесь , пожалуйста . Тема нашего сегодняшнего урока называется “The Preset simple and the Present continuous tenses”. И сегодня на уроке мы с вами постараемся переводить с русского на английский, повторим слова, послушаем песенку и вы расскажете стихотворения и про Дагестан ).

Повторение пройденной лексики.

T – Lets begin our lesson with revising the words. I will show you a card with a picture and you must name the word. Lets begin .

(Давайте начнем с повторения лексики. Я буду показывать вам карточку с картинкой, а вы должны будете назвать слово).

hot

sunny

T – Now we will make up the words. At the board you see the letters that are put wrong. You must put them right and make up the words. And I want you to do 2 groups. The group that make up more right words will win.

(Теперь мы с вами будем составлять слова. На доске вы видите буквы, которые расставлены неправильно. Ваша задача поставить их правильно, чтобы получилось слово).

(на доске на ватмане с помощью скотча наклеены буквы в разброс. Учащиеся расставляют буквы так, чтобы получились слова)

“ The Preset simple and the Present continues tenses”

T – теперь давайте с вами повторим грамматику , The Preset simple and the Present continues tenses. Для начала скажите мне пожалуйста, что обозначает Preset simple ?

Ch – Настоящее простое время.

T – That’s right. A что обозначает Present continues?

Ch – Настоящее продолженное время.

T – Well, you are right. Давайте теперь разберем, какое действие выражает Настоящее простое время и какое действие выражает настоящее продолженное время?

Ch – Настоящее простое время выражает действия, которые происходят регулярно. Настоящее продолженное время, выражает действия, которые происходят в момент речи.

T – That’s right, well done! Теперь давайте рассмотрим образование каждого из времени.

(на интерактивной доске показана формула образования грамматических времен)

А) Настоящее простое время – подлежащее + глагол в начальной форме (в 3м лице, ед.числе к глаголу прибавляется окончание s , es ).

Б) Настоящее продолженное время – подлежащее + глагол to be +глагол с окончанием ing .

Это предложение мы с вами переведем в двух временах.

Наст . простое – Tom plays football.

Наст . продолж . - Tom is playing football.

Вот теперь вы будете выходить к доске и переводить предложения с русского на английский, используя времена, которые мы только что с вами повторили. Вот на доске пять разноцветных птиц. Каждая птица несет письмо в клюве. Вам нужно достать письмо, раскрыть его, прочитать и перевести двумя способами, одно русское предложение, на английский язык. На доске список слов, которые вам будут встречаться при переводе. Для начала давайте их вместе прочитаем.

Предложение нужно писать на доске а остальные будут переписывать в свои рабочие тетради.

Дедушка сажает репку.

А ) A grandpa plants a turnip.

Б )A grandpa is planting a turnip.

Репка растет все больше и больше.

А ) The turnip grows bigger and bigger.

Б ) The turnip is growing bigger and bigger.

Дедушка тянет репку.

А ) The grandpa pulls the turnip.

Б ) The grandpa is pulling the turnip.

Он зовет бабушку на помощь.

А ) He calls the grandma to help.

Б ) He is calling the grandma to help

Они тянут репку вместе.

А ) They pull the turnip together.

Б ) They are pulling the turnip together.

That is all. Good for you! Well done!

4. Физминутка

Now let’s have a rest and sing a song doing exercise. At first let’s read the song. Open your books at page 72.

(сейчас давайте с вами отдохнем и споем песенку, делая под нее зарядку. Сначала мы прочитаем эту песню. Откройте книги на стар.72).

Put your left hand up and wave wave wave

Put your right hand up and wave wave wave

Put your left leg out and shake shake shake

Put your left leg out and shake shake shake

Wave your left hand

Wave your right hand

Shake your left leg

Shake your right leg.

5.Стихотворения и пересказ про Дагестан.

T – Now retell us the poems. (Теперь расскажите нам стихотворения)

“ Mum ” by Ruselburg .

Mummy I love you

More than you see.

You have always been there

When I needed you to be.

I know I don’t show

How great my love is,

But I need you to know

How much my love is.

“ Cranes” by R.Gamzatov.

Sometimes I think that riders brave,

Who met their death in bloody fight

Were never buried in a grave,

But rose as cranes with plumage white.

And ever since until this day

They pass high overhead and call

Is that not why we often gaze

In solemn silence at them all.

“ Dagestan” by M.Aliev.

Words of pride, I am feeling so high

My roots are here, I happily cry

As I reach you, lovely lands

Dagestan, my spirit expends!

My country of spirit, and beautiful life!

Far from your boundaries I am feeling so tough,

My soul: “I am proud to be your son!”

It shouts from inside, Dagestan.

Our republic is called Dagestan. It is situated at the foot of the Caucasian mountains, near the Caspian sea. Dagestan is often called “The country of mountains”. Dagestan is very beautiful and multinational republic. I am proud, that I was born here.

(дети рассказывают стихи и про Дагестан. На интерактивной доске презентация с фотографиями)

I. Начало урока

«I’m very glad to see you too.

  • Today I’d like to propose you to visit our Subject land, and its two countries Mathematics and English. Tell us, please, what is the date today?
  • How old are you?
  • How many lessons do you have today?


mathematics
English
boy
girl
day
winter
summer
place
holiday
toy

Lena lives on the fourth floor. When she comes in, it takes her half a minute to get from one floor to the next. How long does it take her to climb the stairs to her flat?
Task 2.

Some guests were invited to a house – warming .They arrived in three cars, four people in each. How many guests came to the house – warming?
Task 3.

Oleg woke up at eight o’clock.’’Haven’t I overslept, Mummy?” he asked. “Is it time for us to leave for the puppet show?” “It’s still early, “Mummy said. “The puppet-show starts in three hours’ time.” “When are we leaving?” “We’ll leave the house an hour before the show begins.”When does the show begin? When will Oleg and Mummy leave home?

2) Примеры. (Учащиеся решают примеры вслух, проговаривая каждое действие, записывают пример и решение словами: “six plus nine is fifteen” и т.д.) «Well, and now, children, look at the board and do sums. (слайд 4)

5) Активизация чтения и лексико-грамматических навыков (слайд 5). (Учащиеся получают карточки с телефонными номерами, соединяют стрелками правильные варианты из двух столбиков, затем проверяют на экране.)
The next task is to match the same telephone numbers.

521697
524638
557241
593184
562976
585329
546795
539812
578453

Five nine three one eight four
five two one six nine seven
five six two nine seven six
five five seven two four one
five two four six three eight
five seven eight four five three
five three nine eight one two
five four six seven nine five
five eight five three two nine

6) Загадки.
And now let’s guess some riddles.

  1. I have four legs, but I can’t walk. (A table or a bed)
  2. Two brothers but they don’t see each other. (Eyes)
  3. One face, two hands. It goes, yet stands. (A clock)
  4. Two mothers have five sons with one name. (Fingers and hands)



III.Подведение итогов урока.

Читайте также: