My school day план урока

Обновлено: 02.07.2024

Формирование навыков монологической и диалогической речи .

Формирование умения правильно работать с компьютером.

Развитие коммуникативных способностей.

Активизация мышления и развитие информационной культуры.

Приобщение учащихся к здоровому образу жизни.

Воспитание творческого подхода к выполнению заданий.

I. Организационный момент.

Good morning, boys and girls! Nice to meet you!

Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning , good morning.

We are glad to see you!

II. Фонетическая зарядка.

Let`s do you phonetic drill “My week'.

-Every week has seven days

Which I spend indifferent ways:

On Monday I ride a bike,

On Tuesday I take a hike,

On Wednesday I draw or write,

On Thursday I fly a kite,

On Friday I cook,

On Saturday I read a book,

On Sunday I go away or swim or play.

Every week has seven days

Which I spend in different ways.

- Today we shall have a talk on the topics “Daily Life”, “My school life' and any school timetable”.

IV. Проверка домашнего задания : Рассказ о школьной жизни . Тренировка навыков монологической речи.

- Your homework was to make a report on the topic” My school life”. Have you done it? Well, I see.

-Masha, go to the blackboard and tell us about your school life.(вызывает 2-3 ученика).

I stay at school № 53 . Classes usually begin at 8 o'clock in our school. We have lunch at eleven. We have a lot of interesting subjects on the timetable. We have Maths five times a week, P.E three times a week, Russian four times a week and English three times a week. We`ve got Art on Monday and English and Music on Tuesday We got school five days a week. My school day is over at 2 o'clock.

-Well done. Excellent! Thank you! Take your seat, please!

V. Составление расписания.

Детям раздаются заготовки для расписания, которые они заполняют по ходу беседы. На доске нарисована такая же заготовка, которая заполняется по-очереди учениками.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Учебно-методический кабинет отдела образования

Кордайского района

Районный семинар

Открытый урок


Учитель: Мадалинова Д.Р.

My school day

The aims of the lesson:

Educational: presentation of the grammar “ long adjectives” , to enlarge students’ vocabulary with new words.

Developing: todeveloppupils’ abilitiesinspeaking, writing, reading skills, in expressing their own opinions, to improve their pronunciation, memory, to enrich students’ outlook.

Up bringing: to motivate the students in learning the foreign languages, to create an English speaking atmosphere and work in groups.

Type of the lesson: new lesson

Method of the lesson: brainstorming, answer-question, group work and individual work.

Visual aids: active board, slides, cards, grammar tables, posters.

The procedure of the lesson

Разбивка на группы

Good morning pupils!

I’m glad to see you.

Yow are you today?

I’m very nice thank you.

Let’s smile to each other:

- a baby to his mother ;

- a cat to the sun;

- the most important Japanese;

- a dog to his owner;

At last lesson we have learned about comparative and superlative adjective. Now you have to find degrees of comparison and translate


“They go to school at eight,”

Says little Kate.

“At school they read and write,

Their class is large and light.”(слайд1)

Как вы думаете о чем мы сегодня будем говорить? (слайд2)

Мы должны выучить новые слова, усвоить грамматику, почитать текст, выполнить упражнения(слайд3)

Good morning teacher!

We are glad to see you, too.

We are fine and you?

Разбивка на группы

Читают вслух стихотворение

U [ Ʌ] difficult, subject, lunch

U [ u: ] pupil, usually, music

I [ ai ] like, write, fine

I [ i] registration, important, interesting

E [e] except, lesson, French

E [i:] leave, week, speak

What time does a school day start?

Do you like your school? Why?

What time does lesson finish?

How many lesson have you got every day? (слайд 5,6)

Сегодня мы с вами разберем сложные прилагательные

Comparative MORE Superlative THE MOST

Interesting interesting(слайд 7)

What is you favourite subject?

What subject is more interesting English or Russian?

What is the most difficult subject?


Отвечают на вопросы

V.Сегодня у нас в гостях Jamie


(слайд 8)

What time do the first lesson start?

How many minutes has a break?

Do they wear a uniform?

Отвечают на вопросы


On Monday I usually get up at 7.30. I have my breakfast and leave home at 8.15. Lessons start at 9.15. after registration and assembly. The first lesson is French. It’s difficult for many pupils, especially pronunciation. There are a lot of boys in our class who don’t like French. At 9.50. we have History. I think it’s important subject because we learn a lot of interesting things about the history of our country. Then there’s a 15-minute break. After a break we have two lessons of Maths. It’s my favorite subject. I’m good at it. At 11.50. we go to the canteen to have lunch. After lunch the next lesson starts at 1.05. It’s Geography. My friend likes this subject but for me it’s really difficult to remember geographical name. At 1.40. we have English. At this lesson we write a lot. I hate it. The last lesson is Art. It start at 2.20 and finished at 3.30. All the pupils in our class love Art, except my friend Mick. It’s a pity that we have Art once a week.

Цели урока:

  • активизировать употребление в речи учащихся лексики по теме “My School Day”;
  • обеспечить отработку употребления глаголов в Present Simple в серии языковых упражнений;
  • закрепить полученные знания.
  • развивать навыки аудирования в рамках названной темы;
  • развивать внимание, память, воображение;
  • развивать языковую догадку, произносительные навыки.
  • воспитывать доброжелательное и толерантное отношение друг другу;
  • воспитывать чувство ответственности за порученное дело;
  • признавать право быть уникальным и право на шибку.

Репродуктивная группа - качественное выполнение заданий низкой степени трудности, формирование устойчивой самооценки.

  • пробудить интерес путём использования посильных заданий;
  • ликвидировать пробелы в знаниях и умениях по теме Present Simple;
  • формировать умение осуществлять самостоятельную деятельность по образцу.

Продуктивная группа - поддержание мотивации, формирование способов работы с информацией.

  • развивать устойчивый интерес к предмету;
  • закрепить и повторить имеющиеся знания по теме;
  • формировать умение самостоятельно работать над поставленной задачей.

Творческая группа - поддержание учебной мотивации, выполнение творческих заданий, повышенной сложности.

  • развивать устойчивый интерес к предмету;
  • формировать умение решать нестандартные задачи;
  • развивать умение самостоятельно работать с учебным материалом.

Тип урока: урок закрепления знаний, умений и навыков.

Методы обучения: словесный, наглядный, практический, репродуктивный.

Методы проверки и оценки знаний: устный опрос (индивидуальный, фронтальный), творческая работа (“Письмо Гарри Поттеру”), самооценка, рефлексия.

Форма организации познавательной деятельности учащихся: коллективная.

Оборудование и оснащение урока:

дидактический раздаточный материал: - карточки-задания (задания уровней I, II, III)

рефлексия

Ход урока.

  • проверка готовности группы к уроку;
  • психологический настрой на урок.
  • активизация имеющихся знаний по теме “My School Day”;
  • активизация употребления глаголов в Present Simple в 3 л.ед. ч.
  • закрепление грамматических навыков по теме Present Simple в серии языковых упражнений;

Выполнение индивидуальных заданий по группам (уровень АВС)

Самооценка

  • чтение текста и выполнение задания по тексту;
  • поиск в тексте глаголов в Present Simple;
  • самооценка.
  • обобщение и закрепление грамматических и лексических навыков по теме “My School Day”.
  1. группа - составить расписание предметов в школе Гарри Поттера;
  2. группа - составить кроссворд школьных предметов;
  3. группа - написать письмо о школе Гарри Поттеру.

Ход урока

1. Организация урока (Слайд 1 –дата Today is the 11 th of March)

T: Good morning, children!

P: We are fine, thank you! How are you?

T: I’m fine, thank you! I’m glad to see you again.

Who is on duty today? What date is it today? What day of the week?

What season is it now? What is the weather like?

I see you are ready to begin our lesson. I hope you’ll work well and get good marks.

2. Сегодня, ребята, мы будем говорить о школе. Какие школьные предметы мы изучаем? Какие предметы любимые и почему?

Слайд 2 (вид школы, тема урока: “My School Day”

3. Активизация имеющихся знаний у детей

фонетическая зарядка.

T: Let’s do the phonetics drills! Look at the black board. Listen and repeat after me.

World, word, learn

Germany, Biology, language

Music, Physical Education

Favourite subject, time table

речевая зарядка

T: Do you have the school diaries?

P: Yes, we have.

T: Open your diaries. Look through your time table and answer my questions.

When do you go to school?

Слайд 4 ( дневник, расписание уроков, дни недели, школьные предметы)

P: We go to school on Monday . ( P1, P2. )

T: Do you go to school on Sunday?

P: No, we don’t.

T: What subjects do you have on Monday ( Tuesday. )

P: On Monday we have Mathematics.

T: What subjects do you have today?

Слайд 5 (write many exercises, learn the rules, speak Russian, run, play 5 (расписание на среду, лексика по теме-опора)

P: Today we have English, Russian, Mathematics, Physical Education.

T: When do you have English lessons?

P: We have English lessons on Tuesday, Thursday, and Friday.

T: What do you do at the English lesson? ( at Russian lesson. )

P: We speak English, write many exercises, learn the rules.

T: What is your favourite subject? Why?

P: My favourite subject is. It is great. It is interesting.и т. д.

4. Организация усвоения способов деятельности путём воспроизведения информации и упражнений по образцу

T: Мы в стране Present Simple, где глаголы надевают одежду. Но одежда очень скудная- тапок на одну ногу.

Напомните, когда глаголу нужен тапок?

Р: Когда глагол - дракоша работает с местоимением he, she, it.

Слайд 7 (правило чтения окончания -s)

Т: Измените предложения.

I speak English.- He. ( speaks English) и т.д.

Т: Выполните упражнения (задания по карточкам)

Группа 1 (репродуктивная)

Task1. Измените предложение по образцу.

  1. I like Mathematics. – He.
  2. We read History books. - He.
  3. I play the piano. - She.
  4. You write the exercises. - He.
  5. They have new friends. - He.

Группа 2 (продуктивная)

Из данных вариантов выберите правильный.

1. School. at 8 o’clock.

a) starts b)start c)to start

2. We . to school 5 days a week.

a) go b)goes c)to go

3. Mathematics. me to think.

а) to teach b)teaches c) teach

4. They . many rules.

а) earn b)learns c)to learn

5. English. me to find friends.

а) help b) helps c) to help

Группа 3 (творческая)

  1. I likes to learn.
  2. We plays football.
  3. He teach Literature.
  4. Kate learn the rules.
  5. They has 5 main subjects at school.

Физ. минутка

Hands up! Hands down!
Hands on hips. Sit down.
Hands up! To the sides!
Bend left, bend right!
One, two, three! Hop!
One, two, three! Stop!

5. Творческое применение и добывание знаний, освоение способов деятельности, путем решения проблемных задач, построенных на основе раннее усвоенных знаний:

T: Ребята, вы читали и смотрели фильм о Гарри Поттере. Помните в какой школе он учился ? Как пересылали письма в школе чародейства и волшебства? Волшебная сова принесла нам письмо от Гарри Потерра.

Она проделала долгий путь и, вероятно, попала под дождь. Некоторые слова размыло, и я не могу их разобрать. Помогите мне.

(Читаем, вставляем пропуски ) Слайд 11

I’m Harry Potter. I live in (London). I go to (Hogwards School).

My school (starts ) at 9 o’clock. We study many interesting (subjects. )

We learn to fly, to speak to (animals). We read (magic) books.

My favourite subjects is English of the future.

English is the subjects of the world.

I want to learn Russian. It helps me to find friends in Russia.

T: Ребята, назовите мне глаголы –дракоши , которые есть в письме.

6. Обобщение изучаемого на уроке и введение его в систему раннее усвоенных знаний;

Т: Гарри Поттер никогда не был в русской школе. Давайте напишем ему письмо и расскажем о нашей школе, о своих любимых предметах.

Каждая группа напишет свою часть письма, а затем мы объединим все части и посмотрим какое письмо у нас получилось.

На доске начало каждого предложения письма. Группа получает части предложения. Посовещавшись , заканчивает предложение.

Dear Harry Potter,

Группа 1

We are pupils school №4.

We live in Lyantor.

We go to school 6 days a week

School starts at 8 o’clock.

Группа 2

We have English.

English is the language of the world.

We speak English, read texts.

We like English. It’s interesting.

Группа 3

School finishes at 13 o’clock.

In free time we like to play computer games, ski and skate.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Subject of the lesson: My school day

Grammar: Present Simple

Aim of the lesson: talking about school day, to develop pupils’ communicative skills and abilities using various kinds of activities, to train in speaking, reading, listening, to expand vocabulary, to enlarge pupils’ interest in learning foreign language, to revise the Present Simple.

Educational: the use of lexical units update on my school day, form the grammatical skills of education and the use of the present simple, to improve the practical skills of English on the subject of all kinds of speech activity, listening, speaking, reading, writing.( использование лексических единиц по теме мой школьный день , сформировать грамматические навыки образования и использования настоящего простого времени , чтобы улучшить практические навыки английского языка по теме по всем видам речевой деятельности : аудирование , говорение , чтение , письмо .)

Developing: develop cognitive interest, to develop the skills of students to apply knowledge when performing creative tasks, to develop skills important to allocate, organize the material studied ( развивать познавательный интерес , развивать умения учащихся применять знания при выполнении творческих заданий , развить навыки умения выделить , систематизировать изученный материал )

Bringing up: To bring up interest and positive attitude towards learning English, to form a sense of responsibility for the outcome of a collaborative effort, to promote the formation of units at the correct mode of the day. (Воспитывать интерес и положительное отношение к изучению английского языка, формировать чувство ответственности за результат коллективной работы, способствовать формированию подразделений на правильный режим дня)

The methods of the lesson: work in groups; work with cards, pictures, question-answers, listening;

The visual aids of the lesson: an interactive board, cards.

Using Technology: Critical thinking

Expected result: Pupils are able to read, listen, write and speak about their school day.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели урока: 1) практиковать учащихся в устной речи;
2) повторение ранее изучаемого материала;
3) расширение и систематизация знаний о стране изучаемого языка;
4) развить навыки восприятия английской речи на слух;
5) развивать навыки работы с текстами, развитие навыка чтения и
перевода, ответы на вопросы;
6) стимулировать интерес к иностранному языку.

Методы: иллюстративно – объяснительный, частично – поисковый.

Оборудования: компьютер, интерактивная доска, прожектор, раздаточный
материал (карточки с заданиями).


I. Organization moment:

- Good afternoon children!
- Sit down, please.
- Who is absent today?
- What date is it today?
- What day is it today?
- Ok. Let’s begin our lesson!


II. Checking home - task: - What was your home work?
- Ok, let’s check it!

Open your books please at page 72.
- Let’s do exercise 1 – revise comparative and superlative adjectives

1) Who is the tallest in your class?
2) Who has got the longest hair?
3) Who has got the shortest hair?
4) Who is the strongest?

Practice of pronunciation – ex.2a p.72
Listen and repeat:

- English Art
- Geography Literature
- Physical Education Music
- History Maths
- Computer Studies Science
- Biology Physics
- Kazakh/Russian Chemistry

Now please name the subjects you study at school

Now open your copy – books, write down the date. The theme of our lesson is “My school day”.

IV. Presentation new theme:

Before you read the text on page 73 look at the presentation on the multimedia blackboard

Presentation
Ok, now look at the multimedia blackboard. Let’s do word quiz.

Показ слайдов по презентации программы Power Point.

- Listen and read the poem “The School”

- Speaking – What do you think about your school subjects?


- Now, let’s continue…look at the multimedia blackboard – match the school subjects and the things studied in them

- Work in pair: Act out the dialogue


- Work in groups:
- The first group – change the sentences
- The second group – choose the right variant
- The third group – find the mistakes

- Well done everyone! Now please read some useful and important rules “What shouldn’t pupils do in school!” and “What should pupils do in school!”

- Reading the text “My school day” on page 73

- Doing exercise 4c on page 73 – tell what happens at: 7.30 8.15 9.15 9.50 11.50 1.05 1.40 2.20 3.30

- Doing exercise 5 on page 73 – write the subjects next to the sentences

V. Giving the home- task:

Write about your school day!


Our lesson is over.
Thank you very much for your attention and work!
Good – bye!

Читайте также: