My family план урока 1 класс

Обновлено: 05.07.2024

1. Совершенствование навыков чтения транскрипционных знаков.

2. Совершенствование навыков аудирования.

3. Развитие диалогической речи по теме “My Family”.

Развитие аналитических способностей.

Воспитательная: Привитие умения работать в команде и индивидуально, развитие здорового духа соперничества.

Оборудование: карточки с транскрипцией, цветные кружочки, цветик-семицветик, изображение фамильного дерева, фотографии родственников, животные-игрушки (слон, тигр, обезьяна, корова, лошадь, жираф, мышка, поросенок, собака, кот, ), одежда для ролевой игры (встреча российской бабушки и мальчика-иностранца), микрофон.

I. Организационный момент и приветствие.

Dear children, today we have guests at our lesson – your parents. Дорогие дети, сегодня к нам на урок пришли в гости ваши родители. We will show them what we have learnt at our English lessons. Мы покажем им, чему вы научились в школе на уроках английского языка. But first we will greet them together. Но для начала нам вместе надо их поприветствовать:

It’s time to say ‘Hello’

It’s time to say ‘Hello’

It’s time to say ‘Hello’

And start our lesson

Today we will review English words naming our family members – mothers, fathers, grandmothers, grandfathers, brothers, sisters, aunts and uncles. Сегодня мы еще раз вспомним английские названия слов, обозначающих наших родственников – мама, папа, бабушка, дедушка, брат, сестра, тетя, дядя. We will also learn whether you know colors well and names of animals. Мы также посмотрим, хорошо ли вы знаете цвета и названия животных на английском.


III. Деление на команды

Now we will divide you into two teams. Each team will have its own name. To get divided let us use this flower. А сейчас мы разделимся с вами на две команды и для этого нам понадобится цветик-семицветик.

Дети рвут лепестки цветка и делятся на две команды.

And now we will give names to our teams. The name of the first team is ‘Cheburashka’ and the name of the other team is ‘Kolobok’. A теперь назовем наши команды. Первую назовем “Чебурашка”, а вторую – “Колобок”.

And now the teams will introduce themselves to each other. A теперь команды представятся друг другу – члены команд спросят, как кого зовут и сколько кому лет.

Учащиеся сидят напротив друг друга и ведут диалог:

What is your name? – My name is …

How old are you? – I am …

IV. Совершенствование навыков аудирования

a) Беседа учителя

Since we are divided into two teams, we will now play a game. But first let us recall colors in the English language. Now you will listen to the tape. Поскольку мы разделились на 2 команды, мы с вами поиграем и посоревнуемся. Но для начала послушаем эту запись.

б) Аудирование текста

yellow – желтый, black – черный, red – красный, blue – cиний, white – белый, grey – серый, green – зеленый.

Now I will name colors and each team will raise the corresponding color circle. Я буду называть цвет, а команды поднимать соответствующий цветной кружочек. So, the winner is … . Итак, победитель – команда …

V. Совершенствование навыков чтения транскрипционных знаков

а) Беседа учителя

You learned how to read English symbols. Let us recall the following words. Вы научились читать знаки-символы, обозначающие звуки. Давайте прочитаем вот эти символы на доске и постараемся понять, что они обозначают.

На доске висят транскрипции слов:

And now the teams will compete again. You can see these animals-toys and the cards-symbols naming them. Your task is to put each card near the corresponding toy. A теперь наши команды еще раз посостязаются. Вы видите на столах игрущки-животные. Вам нужно как можно быстрее поставить возле каждой игрушки карточку с символами, изображающими ее звучание на английском языке. The team which will finish the task first is the winner. Команда, первой завершившей задание, окажется победителем.


в) Индивидуальная работа

All of you have families and you all have mothers, grandmothers, fathers, grandfathers, sisters, brothers, aunts and uncles. And you know how to read symbols naming them. Now you see a family tree on this picture and there is a word naming family members on each branch. You should stick these pictures to corresponding branches. Перед вами лежат картинки с “фамильным деревом”. Ветки подписаны названием кем-то из членов семьи – мама, папа, бабушка, дедушка, сестра, брат, дядя, тетя. Вам нужно правильно наклеить картинку, изображающую члена семьи на нужную ветку.

Каждому из учащихся дается картинка, изображающая “фамильное дерево” с транскрипциями
, , , ,
, , , , картинки, изображающие членов семьи, клей



VII. Развитие навыков диалогической речи

And now it is time to chat. Today we invited a grandmother and a boy from Great Britain. The grandmother wants to know all about him. To understand what they say we invited an interpreter. A сейчас время поговорить. Сегодня у нас в гостях старенькая бабушка и мальчик из Великобритании. Бабушка все хочет знать о мальчике. Чтобы понять их разговор, нам понадобится переводчик. Заслушиваются 2-3 диалога.

Дети разыгрывают сценку, отрабатывая диалог:

What is your name? – My name is …

How are you? – I am fine

How old are you? – I am …

Where are you from? – I am from …

Have you got a mother? – Yes, I have got a mother

How is she? – She is fine, thanks

Now your parents can see that you know your family members, colors and names of animals, that you can read poems and sing songs.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Students learned animals, objects and alphabet letters from A to L, numbers 1-10.

Value links

Language objective

Learn new letters (М), learn new words (father, mother, brother, sister, grandfather, grandmother, granddaughter, family)

Cross-Curricular Link

Intercultural awareness

The role of family in modern world

Kazakh culture

The role of family in Kazakhstani society

Pastoral Care

Assure you met all learners’ emotional, mental and physical needs

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Greeting, Warm Up and Letters

Greet the students.

Children sing a song “How are you?”

Hello, Hello, How are you?

I’m fine, I’m great

I’m very well today.

Teacher asks the words about family in Kazakh and English language,

Letter Writing Practice

Teacher: let’s write a letter Mm

Demonstration of a new letter “Mm”

Teacher shows letter “Mm”: Pronounce it!

Teacher shows how to write it. Practice writing them with boards.

Give students a stamp or a sticker for successful completion. Assign new letters for homework.



Mini break after writing

Тeacher: Let’s have a rest!

Аю отыр партада.

Екі қолы қалтада.

Р ға тілі келмеді

Demonstration of a new words “Family”

Students are suggested a video about family to watch. They are asked to move while watching.

Introduction of the topic “My family and friends”

Teacher: Can you guess the topic of the lesson.

The topic of the lesson is My family

Teacher draws students’ attention to the board (PPT) and drills the vocabulary in chorus.

Students do the coloring task, and then present it to the class naming the members of the family.

***Differentiation: Less able pupils can name only one or two members of the family

Focus on: Mother, Father, sister .

Ана; Әке; Әже;.


Practice: Trace the letters in each row to write the names of family members. Then draw a line to match each family member name to its picture.

Нажмите, чтобы узнать подробности

But at first let’s train our tongues to speak English. Поможет нам в этом наш паровозик из Ромашково, который снова приехал к нам в гости. Слышите? Он уже прибывает… [t]-[t] [d]-[d]. А слышите, как рады цветочки его появлению? Они поют. Давайте и мы споём их песенку. [nei]-[nei]-[ney]. И пчёлки радуются, весело жужжат. И мы пожужжим. [ð]- [ð]- [ð]. А вот и комарики звенят [z]-[z]-[z]. Ветерок играет листочками [f]-[f]-[f]. Но вот паровозик выпускает пар [w]-[w]-[w].

Теперь наши язычки готовы говорить по-английски. Our tongues are ready to speak English.

Revision. 3. Повоторение.

1. Скажите, а в каких словах мы уже встречались со звуком [w]? Правильно, в стишке про маленького мальчика Вилли, который часто плакал. Весёлые клоуны пришли развеселить Вилли. Давайте и мы попробуем сделать так, чтобы Вилли больше не плакал, спросим, почему он плачет? Повторение стихотворения “Why do you cry, Willy?”

Why do you cry, Willy

Why, Willy? Why, Willy?

Ну вот наш Вилли уже весёлый! Well done! Good for you!

2. А ещё звук [w] есть в вопросе, который мы задаём, когда знакомимся. Какой это вопрос? (What is your name?).

3. А теперь представьтесь нашим гостям (игра с мячиком, учитель бросает мячик учащемуся и задаёт вопросы, ученик отвечает, отдавая мячик обратно учителю):

- What is your name?

- What is your surname?

- How old are you?

- Where are you from?

- Where do you live?

Now ask each other. (учащиеся задают друг другу вопросы)

1) Аудирование, работа с учебниками.

Ребята, давайте вместе со мной перечислим членов семьи

2) Прослушайте рассказ еще раз, повторяя каждое предложение.

3) Упражнения на закрепление лексики.

Practice. Рассказать о себе и о семье

Production

New words and sent-es

Evaluation

Theme: My family

Цель: Развитие коммуникативных навыков обучающихся

Ввести и закрепить новую лексику по теме “Семья”.

Совершенствовать навыки монологической речи.

Обучать диалогической речи.

Ознакомить с элементами семейных традиций англоязычных стран.

Воспитывать чувство уважения к членам своей семьи.

Развивать навыки аудирования.

Ход урока

Организационный момент.


T: Good morning, children!

Cl: Good morning! Good morning! Good morning to you!

Good morning! Good morning! We are glad to see you!

T: Sit down, please!

PresentationВведение в урок.

Ребята! Тема нашего урока “My family”. Мы научимся произносить слова, обозначающие членов семьи

Phonetic drill. Фонетическая разминка.


But at first let’s train our tongues to speak English. Поможет нам в этом наш паровозик из Ромашково, который снова приехал к нам в гости. Слышите? Он уже прибывает… [t]-[t] [d]-[d]. А слышите, как рады цветочки его появлению? Они поют. Давайте и мы споём их песенку. [nei]-[nei]-[ney]. И пчёлки радуются, весело жужжат. И мы пожужжим. [ð]- [ð]- [ð]. А вот и комарики звенят [z]-[z]-[z]. Ветерок играет листочками [f]-[f]-[f]. Но вот паровозик выпускает пар [w]-[w]-[w].

Теперь наши язычки готовы говорить по-английски. Our tongues are ready to speak English.


Revision. 3. Повоторение.

1. Скажите, а в каких словах мы уже встречались со звуком [w]? Правильно, в стишке про маленького мальчика Вилли, который часто плакал. Весёлые клоуны пришли развеселить Вилли. Давайте и мы попробуем сделать так, чтобы Вилли больше не плакал, спросим, почему он плачет? Повторение стихотворения “Why do you cry, Willy?”

Why do you cry, Willy

Why, Willy? Why, Willy?

Ну вот наш Вилли уже весёлый! Well done! Good for you!

2. А ещё звук [w] есть в вопросе, который мы задаём, когда знакомимся. Какой это вопрос? (What is your name?).

3. А теперь представьтесь нашим гостям (игра с мячиком, учитель бросает мячик учащемуся и задаёт вопросы, ученик отвечает, отдавая мячик обратно учителю):


Разработка урока по английскому языку на тему "My family and friend" для 1 класса.

Содержимое разработки

LESSON: Unit 3.

“My family and friend”

Family & friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…

School: Zhalauly Secondary school named N.Alshynova

Teacher name: Akhmetova G.Sh.

Number present:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1. UE 7 use personal subject pronouns to identify things

1. S5 produce words in response to prompts

1. L3 recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words

Lesson objectives

All learners will be able to:

listen and repeat the words according to the topic “Family & friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…”

Most learners will be able to:

recognise and name some words according to the topic “Family & friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…”

Some learners will be able to:

name and use most of the words according to the topic “Family & friends: She is…/ He is …/You are…/I’m…”

Previous learning

Unit revision. My school

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

T. invites Ss to the circle and asks weaker Ss different kind of questions (T. asks questions one by one and uses pictures if it is needed. T. can prompt if Ss can’t understand and answer) while stronger Ss are given pictures with prompts to describe. e.g.:

1. Hello. How are you?

2. What is your name?

3. What is her/his name?

4. What colour is it? (yellow, blue, black, red, purple)

5. How many . have you got? (pens, books, rulers, desks, pencils)

6. What have you got in your bag? (pens, books, rulers, desks, pencils)

7. What letter is this? (D,T,F,P,S,B)

T. invites Ss to stand in a circle and demonstrates the words I’m … You are … e.g.: I’m Assel, You are Denis. The next S. turns to the neighbour S. and says his/her name and next S’s name, e.g.: I’m Denis You are Kira; I’m Kira, You are Masha, etc.

T. presents new words using PPT: family, mummy, daddy, brother, sister, baby when the words are presented, Ss should repeat after T. Then T. explains the differences of He is and She is e.g.: Mummy – she is, Daddy – he is, brother – he is, sister – she is.

Then T. says to take finger puppets and demonstrates He is … She is… e.g.: He is Daddy, She is Mummy, He is brother, She is sister, he is baby.

T. divides Ss into pairs by favourite colours and asks them to sit together. T. gives finger puppets to practice the words. T. explains that each S. should show his/her finger puppets to his/her own partner and say the word.

T. practices new phrases in the song about family

several times: -How do you do? -Where are you? -Here I am

(T can give the translation of these phrases)

Ss sing a song several times using their finger puppets.

At the end Ss sing it themselves without video support using finger puppets.

Читайте также: