Learning languages план урока

Обновлено: 07.07.2024

Цели: совершенствование речевых (диалогическая, монологическая форма) и грамматических навыков (числительные: количественные, порядковые, дроби, годы, арифметические действия): активизация лексических навыков, обучение аудированию с целью понимания общего содержания.

Оборудование: компьютерный экран, проектор, доска, упражнения, выполненные на компьютере с помощью программы для презентаций “ Power Point”.

Ход урока

1. Начало урока. Организационный момент – 1 мин.

Teacher: Good morning! Take your seats, please, and be ready for our lesson.

The theme of our lesson is “Learning foreign languages”. It is our revision lesson.

2. Повторение числительных – 5 мин.

Teacher: To be successful in our work we must review our grammar, I mean the topic “Numerals”.

3. Warming – up - 2 мин.

Teacher: To begin with, let’s remember proverbs about learning foreign languages. Match two parts and translate them. Repeat them after me, please.

4. Аудирование – 10 мин.

На урок приглашена ученица 11 класса, которая приготовила проект в форме презентации на экзамен по теме “Изучение иностранного языка”.

Teacher: Today we have a guest at our lesson. She is a pupil of the 11 th form. She is a top pupil. She has prepared a project on the topic “Learning foreign languages” in the form of presentation. Be attentive and listen to our guest.

Презентация проекта гостя

Teacher: Do you have any questions to our guest? Ask her, please.

Pupil 1: Are you a good language learner?

Pupil 2: Will you need English in future?

Pupil 3: Where will you enter?

5. Совершенствование речевых навыков – 5 мин.

Teacher: Use these expressions and tell me about yourself. Why do you learn English?

Pupil 4. Монологическое высказывание учащегося.

Pupil 5. Дополнение тем, что не было сказано.

6. Активизация лексических навыков – 3 мин.

Teacher: What strategies do you use while learning English?

Pupil 6. Reads the expressions and translates them.

Pupil 7. Answers the topic using all these expressions.

7. Fill in the necessary word from the box: - 2 мин.

Teacher: What must a good language learner know and do?

8. Монологическое высказывание учащихся по теме – 5 мин.

Teacher: Now I want you to pick up everything and prepare your stories on the topic “Learning foreign languages”.

Учащиеся отвечают по теме.

9. Заключительный этап урока. Подведение итогов, домашнее задание – 2 мин.

Teacher: Now I see that practically all of you will need English in future. I wish you success in learning it. Well, our lesson is almost over. Thank you for being active at the lesson. It was very interesting to listen to your opinions. Your marks for the lesson are the following (Учитель оценивает работу учащихся на уроке). Now, please write down your hometask. The lesson is over. Good-bye.

4. Воспитание положительного и толерантного отношения к британской культуре, более глубокое осознание своей родной культуры.

Учебник: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова, магнитофон, раздаточный материал +(карточки с дополнительными заданиями по теме), компьютерный экран, проектор, доска, упражнения, выполненные на компьютере.

Teacher: Good morning! Take your seats, please, and be ready for our lesson. If you are ready for the lesson, let’s start.

The theme of our lesson is “Learning foreign languages”. Today we are going to speak about the role of foreign languages in the life of the people and in your life. We are going to act dialogues, have some tasks in reading and listening comprehension, get some new information, then we’ll review some grammar material while using new words and expressions.

Let’s read the epigraph of our lesson.

На доске: “Those who know nothing of foreign languages, know nothing of their own”. (J. Goethe)

II Фонетическая зарядка:

The English language, foreign languages, learning a language, official language, knowledge, fluently, memorize, necessary, practice, communicate, all over the world, advice, correspondence.

III. Речевая зарядка:

To begin with, let’s remember proverbs about learning foreign languages. Match two parts and translate them. Repeat them after me, please.

A child the world

Too late to learn

IV. Практика учащихся во всех видах речевой деятельности:

Развитие навыков устной речи.

a)Why is English important in Russia?

Why is English a global language nowadays?

Why is English a language of communication nowadays?

Why do people in Russia learn English?

Are you a good language learner?

What is the best way to learn English?

Will you need English in future?

b) T.: What must a good language learner know and do?

Fluently, fast, quickly, carefully, accurately, grammatically, effectively, native speakers

1. He must speak …

2. He must learn …

4. He must feel confident about …

5. He must express himself …

6. He can speak and is understood by …

V. Прослушивание учащимися аудиозаписи диалога и контроль понимания прослушанного.

(p. 199-200 “Английский – 9 кл” В. П. Кузовлев)

T: These students are talking about their language learning experience. Listen to their conversation and be ready to do the test. Контроль понимания: “True or False” statements. Учащиеся записывают в тетради номер утверждения и указывают “True or False”. (Key: True – 1, 3, 4; False – 2, 5)

The new programme is called “Accelerate Your Learning”.
2. It combines only video and tape.
3. The only problem is that there is too much work.
4. A new teacher advises them to read English newspapers and magazines.
5. So the students can buy them in their new town.

VI. Чтение учащимися текста с извлечением информации.

T: As you know the English language has become the lingua franca of the century. Read the short text “It is an Ordinary Language but …” Read the passage and be ready to answer what the author’s purpose in this passage is. Учащиеся получают тексты с тестовым заданием из сборника “Дополнительные упражнения по английскому языку к учебнику В. П. Кузовлева “English 9” для общеобразовательных учреждений. Время выполнения – 2 минуты.

It is an Ordinary Language but …

Britain`s influence on the world has been great. Take for example the influence of the English language around the world. The English language has become the lingua franca of the century. At present English is supposed to be better suited to play the role of a world language than other languages on earth. Unlike, for example, German, Russian, or Chinese, the simple structure and grammar of English, along with its tendency to use shorter, less abstract words and more-concise sentences, are all advantageous for the composers of song lyrics,

ad slogans, cartoon captions, newspaper headlines, and movie and TV dialogue. English has become the standard language of international communication and mass culture.

Choose the best answer according to the text.

The author’s purpose in this passage is to explain …

a) why Britain’s influence on the world has been great;
b) why English is well-suited to become the standard language of international communication and mass culture;
c) that mass culture has a tendency to use shorter, less abstract words and more-concise sentences.

T: Are you ready? Choose the best answer according to the text. (Key: b)

VII . Работа в парах.

Чтение учащимися диалогов и составление своих диалогов по образцу (работа с раздаточным материалом).

а) чтение диалогов: №1: P1 – P2; №2: P3 – P4.

- How long have you been learning English?
- I’ve been learning it for seven years.
- What do you like most of all while learning English?
- I like reading books, magazines and watching videos.
- What about educational TV programmes?
- They are interesting and helpful.
- How do you cope with phrasal verbs?
- I try to memorize them. But it isn’t easy.

- What do you think about learning grammar?
- It is necessary foundations. You must learn and practise grammar in any language.
- What is the most difficult thing for you in learning English?
- I think listening. I sometimes can’t get the idea of what I hear. And I have to listen to tape again and again.
- Learning a language is long hard and sometimes dull work. But … There are a lot of rewards for that work. I mean your ability to read, to communicate, to understand songs, to write, to travel abroad…

b) T: Some teenagers think that learning a language is long, hard and sometimes dull work. But there are some rules of memory which can help you to make this work easier. What kind of rules do you follow?

Think of your own dialogues for 2 minutes. Give your friend some advice on how to learn English easier.

VIII. Монологическое высказывание учащихся по теме

Teacher: Now I want you to pick up everything and prepare your stories on the topic “Learning foreign languages”.

Учащиеся отвечают по теме.

IX. Активизация лексики в ходе выполнения лексико-грамматических упражнений

Ответившие диалог учащиеся сразу приступают к выполнению заданий

(задания на экране)

T: So let’s review tag questions!

Choose questions tags:

1) Let’s speak English, …

a) shall we?
b) don’t we?
c) do we?

2) Your friend can’t speak English, …

a) does he?
b) can he?
c) doesn’t he?

3) The best way to speak English fluently is to practice a lot, …

a) don’t it?
b) isn’t it?
c) isn’t he?

4) People all over the world speak 3.000 languages, …

a) don’t they?
b) do they?
c) doesn’t they?

5) Learning English can be fun, …

a) can he?
b) can’t it?
c) is it?

a) T: Do you agree with the epigraph of the lesson?

(Учащиеся читают эпиграф к уроку ещё раз). Let’s read the epigraph of the lesson once again.

P1: Yes, of course. I agree with Goethe that …, etc.

T: Now you see that English has become the standard language of international communication and mass culture. I see that practically all of you will need English in future. I wish you success in learning it. Thank you for being active at the lesson. Your marks for the lesson are the following (Учитель оценивает работу учащихся на уроке).

What emotions do you feel after the lesson?

Positive emotions. Negative emotions.

-……was active and impassioned.

-…..received a reward/ a good /bad/ mark

X I Домашнее задание.

Написать сочинение о роли иностранных языков в жизни людей

По теме: методические разработки, презентации и конспекты


Learning Foreign Languages

Данная презентация рассчитана на учеников 9-11 классов. В данной теме обсуждаются главные вопросы и проблемы изучения английского языка. Дана справка о том, в каких странах говорят на английском языке.


Learning foreign language

Цели урока:1. Практиковать учащихся во всех видах речевой деятельности по теме "Learning foreign language";2. Расширение кругозора учащихся;3. Развитие личностной активности.

разработка урока на тему: "Уроки жизни"

история Высокогорского района.

разработка урока на тему: "Уроки жизни"

история Высокогорского района.


РАЗРАБОТКА УРОКА на тему "Урок-путешествие" (билингвальный урок)

Целью урока является развивать умения говорить и читать в рамках темы на двух языках (английском, немецком).


Творческое здание по английскому языку для 6 класса. "Why should we learn foreign languages?"


Презентация "Learning foreign languages"

Презентация к внеклассному занятию (семинару по иностранному языку) на тему: “Let’s be active in learning foreign languages&rdquo.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

23 .11. 2015 г.

Learning languages

Календарно-тематическое планирование. 9 класс 2 четверть.

Развивать навыки коммуникативной компетенции учащихся в монологической и диалогической речи. Активизировать в речи активный лексический материал. Вовлечь школьников в активную речевую деятельность на уроке путем использования современных средств обучения, групповой работы и игровых технологий. Обеспечить активную деятельность каждого ученика в течение всего урока, максимально увеличить время говорения каждого школьника.

Результат обучения

Смогут: Выявить истинные причины популярности английского языка, способности понимать чужую точку зрения.

Основные идеи

Опираясь на новые подходы к обучению (ДО, КМ, ОО, ОдО) продолжить совершенствование работы в группах. Обогащение словарного запаса учащихся является основой свободного владения английским языком, которое выражается в развитии диалогической и монологической речи. Расширить кругозор учащихся знаниями по данной теме

Презентация, раздаточный материал.

Содержание урока

Действия учителя

Действия учеников

Организационный момент

II. Постановка целей и задач урока.

III. Знакомство с новой темой и лексикой.

I V. Работа с текстом.

V. Закрепление новых знаний. Работа в группах.

VI Оценивание

VIII Рефлексия.

VII Домашнее задание.

Приветствие, опрос дежурного.

Психологический настрой на урок.

Деление на группы.

Проверка домашнего задания

Ученикам раздаются картинки. Учитель задает вопросы.

Повторение лексике по теме (презентация)

Составить предложения.

Небольшой диалог

Предлагает тест.

Предлагает заполнить дневник самооценивания.

Если урок понравился, то нарисовать лучики солнца. Если урок не понравился, то нарисовать капли дождя.

Написать эссе : “The ways I am taught English at school”

Ответы на вопросы

Пожелание учащихся друг другу.

Делятся на группы по карточкам (Флаг Казахстана и Великобритании)

Учащиеся отвечают на вопросы

Учащиеся знакомятся с новой темой и новыми словами

Читая текст, учащиеся помечают соответствующим значком на полях отдельные абзацы и предложения.

Ребята обсуждают и высказывают свои идеи

Учащиеся составляют предложения.

Составляют диалог употребляя новые слова

Учащиеся выполняют тест. Тест проверяется на уроке. Ошибки фиксируются и исправляются учащимися.

Делают записи в дневнике.

Рисуют лучики солнца или капли дождя.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 35 человек из 22 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 143 человека из 50 регионов
  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 336 материалов в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 24.12.2015 589
  • DOCX 21.1 кбайт
  • 0 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Флерчик Любовь Юрьевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

В Госдуме предложили ввести сертификаты на отдых детей от 8 до 17 лет

Время чтения: 1 минута

В Россию приехали 10 тысяч детей из Луганской и Донецкой Народных республик

Время чтения: 2 минуты

Время чтения: 2 минуты

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Нажмите, чтобы узнать подробности

To make students understand the importance of learning languages.

Objectives:

to talk about languages; to introduce new vocabulary concerning the theme;

to enlarge children’s vocabulary, to improve reading, writing, speaking, grammar abilities;

Outcomes:

Can say advantages and disadvantages of learning languages

Can enrich vocabulary and knowledge about languages

Can share their ideas in a collective discussion of the topic

Lesson plan

Grade:

9 v Date: 19.11.15

The theme of the lesson:

The main idea:

Talking about languages.

The aim:

To make students understand the importance of learning languages.

to talk about languages; to introduce new vocabulary concerning the theme;

to enlarge children’s vocabulary, to improve reading, writing, speaking, grammar abilities;

Can say advantages and disadvantages of learning languages

Can enrich vocabulary and knowledge about languages

Can share their ideas in a collective discussion of the topic

All pupils:

The most of the pupils:

Some pupils:

Can use information about languages and vocabulary on the topic

Can share their ideas and thoughts on the topic.

Can give extra information about learning languages. Can make a conclusion.

Нажмите, чтобы узнать подробности

1. To practice pupils in all types of speech activities for the subject "Learning languages".

2. Expansion of an outlook of pupils.

3. Development of personal activity of pupils.

4. Education of the positive and tolerant attitude towards the British culture, deeper understanding of the native culture.

Type of the lesson: combined.

Course of the lesson.

I. Org. moment.

- Good morning! Take your seats, please, and be ready for our lesson. If you are ready for the lesson, let’s start. The theme of our lesson is “Learning languages”. Today we are going to speak about the role of foreign languages in the life of the people and in your life. We are going to act dialogues, have some tasks in reading and listening comprehension, get some new information, then we’ll review some grammar material while using new words and expressions. Let’s read the epigraph of our lesson.

На доске: “Those who know nothing of foreign languages, know nothing of their own”. (J. Goethe)

II. Phonetic charging.

The English language, foreign languages, learning a language, official language, knowledge, fluently, memorize, necessary, practice, communicate, all over the world, advice, correspondence.

III. Speech charging.

- To begin with, let’s remember proverbs about learning foreign languages. Match two parts and translate them. Repeat them after me, please.

A child the world

Too late to learn

IV. Presentation of a new theme.

Ex. 1 p. 62. Look at the photos and compare them in groups.

In which situation you think the more effective learning in talking place?

Which situation you think is more enjoyable for the student involved?

If you to improve your spoken English which of the situations would you prefer?

V. Work in pairs.

Чтение учащимися диалогов и составление своих диалогов по образцу (работа с раздаточным материалом).

а) чтение диалогов: №1: P1 – P2; №2: P3 – P4.

I. - How long have you been learning English?
- I’ve been learning it for seven years.
- What do you like most of all while learning English?
- I like reading books, magazines and watching videos.
- What about educational TV programmes?
- They are interesting and helpful.
- How do you cope with phrasal verbs?
- I try to memorize them. But it isn’t easy.

II. - What do you think about learning grammar?
- It is necessary foundations. You must learn and practise grammar in any language.
- What is the most difficult thing for you in learning English?
- I think listening. I sometimes can’t get the idea of what I hear. And I have to listen to tape again and again.
- Learning a language is long hard and sometimes dull work. But … There are a lot of rewards for that work. I mean your ability to read, to communicate, to understand songs, to write, to travel abroad…

b) Some teenagers think that learning a language is long, hard and sometimes dull work. But there are some rules of memory which can help you to make this work easier. What kind of rules do you follow?

Think of your own dialogues for 2 minutes. Give your friend some advice on how to learn English easier.

VI. Activization of lexicon during performance of lexical and grammatical exercises.

Ответившие диалог учащиеся сразу приступают к выполнению заданий

- So let’s review tag questions! Choose questions tags:

1) Let’s speak English, …

a) shall we?
b) don’t we?
c) do we?

2) Your friend can’t speak English, …

a) does he?
b) can he?
c) doesn’t he?

3) The best way to speak English fluently is to practice a lot, …

a) don’t it?
b) isn’t it?
c) isn’t he?

4) People all over the world speak 3.000 languages, …

a) don’t they?
b) do they?
c) doesn’t they?

5) Learning English can be fun, …

a) can he?
b) can’t it?
c) is it?

VII.Homework: to write the composition on a role of foreign languages to lives of people.

VIII. Conclusion.

a) T: Do you agree with the epigraph of the lesson?

(Учащиеся читают эпиграф к уроку ещё раз). Let’s read the epigraph of the lesson once again.

- Now you see that English has become the standard language of international communication and mass culture. I see that practically all of you will need English in future. I wish you success in learning it. Thank you for being active at the lesson. Your marks for the lesson are the following (Учитель оценивает работу учащихся на уроке).

- What emotions do you feel after the lesson? Positive emotions. Negative emotions.

Читайте также: