Краткосрочный план урока по английскому языку

Обновлено: 30.06.2024

Краткосрочный план урока по английскому языку для 2 класса по теме ""Counting and Measuring". Данный конспект урока составлен согласно обновленному содержанию образования РК. Содержит задание на формативное оценивание.

Содержимое разработки

Lesson plan

Long-term plan unit: Unit 2: My School

Teacher name: Nesterenko A.P.

Grade: 2

Number present:

Theme of the lesson:

Counting and Measuring 2

Learning objectives(s)

L5: identify missing phonemes in incomplete words

UE2: use cardinal numbers 1-50 to count

UE11 : use there is/there are to make short statements and ask questions

S4: respond to basic supported questions about people, objects, and classroom routines.

L3 : understand the main points of short, slow and carefully articulated talk on routine and familiar topics features such as colour and number

UE11 : use have got+noun to describe and ask about possessions

Lesson objectives

Students will use numbers 1-50 to count objects and people.

Students will use there is\ there are

Students will use have got +noun to describe and ask about posessions

Success criteria

Ss will be able to

use numbers 1-50 to count people and things related to school.

make 2 – 3 questions using How many…are there? and answer there is \there are

make 2-3 sentences using have got +noun to describe and ask about posessions

Value links

Cross curricular links

Lesson is connected with maths: learners listen and recognise numbers

The use of whiteboard

Previous learning

Counting and Measuring

Planned timings

Planned activities

Teacher will review counting by 10s with video.

Fill in the gaps:

e…even, t…enty, si…teen, fi…ty, fo..r, hun…red

FA. Listen and write the letters. Use letters from the

th tw f s ty


__elve __irty–four __ive twen____ __ixteen

T gives a flashcard with jumbled numbers of a game for every learner, they should listen to the Teacher very carefully.

Teacher will revise ‘there is’ and ‘there are’ by reviewing hometask from previous lesson.

FA. Look at the picture and answer the questions.

Ss should continue asking How many…are there? about school items. Take away clothing flashcards. Have Ss place school items such as pens, pencils, books, glue, etc in front of them. Ss should continue asking How many…..are there? To each other around the table.

Ex. Student 1 should ask Student 2: How many pencils are there? Student 2 should answer: There are _____ pencils.

Extend by having students answer where items are using prepositions. Ex. There are 5 pencils on the desk.

Reviewing the Song “Prepositions”

FA. Teacher divides the class into 2 groups and gives 2 worksheets with colour numbers. Task: Take a set of flashcards. Listen and follow.

Put on the desk your green “13” card first.

2. Then put next to it your blue “15”card.

3. Then put your blue “13” card.

4. Put your red “15” card under the blue “13” card.

5. Put your red “19” card next to the red “15” card.

6. Then put your green “18” card under the blue “15”card.

7. Put your purple “17” card under red “19”.

8. Put your purple“11” card next to the purple “17” card.

9. Say the numbers in order you put them.

Make up statements. Use have got + noun .

Example: The girl has got six books.

Ask Ss to share with the class one new thing they learned today.

Hometask: Ss should practice writing How many ____ are there? And answering the question in their copy books. Aim for 2 examples from each student.

Нажмите, чтобы узнать подробности

краткосрочный план урока по английскому языку в 6 классе по теме "Inventions".

Цель и ожидаемый результат урока:

- Научить правильно употреблять предложение в страдательном залоге, смогут расширить кругозор

- Ученики смогут использовать грамматические навыки на практике, будут знать историю современной бытовой техники

Отбор содержания, форм и методов обучения выполнен в соответствии с целью урока.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Краткосрочный план урока английского языка в 5 классе на тему "What is your mother like?".

Содействовать формированию у учащихся интереса к изучаемому предмету.

Развивать навыки говорения и чтения.

ФИО учителя: Авакриева Зумрат Гайнуллаевна

Цели обучения, которые будут достигнуты с помощью данного урока

Содействовать формированию у учащихся интереса к изучаемому предмету.

Развивать навыки говорения и чтения.

Все учащиеся смогут: Описать внешность человека

Большинство учащихся будут уметь: использовать новые слова

Учащиеся могут: читать и переводить простые предложения

Ключевые слова и фразы: He/she has… mother, father, sister, brother, grandmother/father,

Beautiful, nice, handsome, tall, short, fat, thin, strict, kind, bad.

Стиль языка, подходящий для диалога/письма в классе:

Разговорный стиль

Вопросы для обсуждения:

What is the weather today? What date is it today?

I’m Colin’s sister/

Планируемые действия (замените записи ниже запланированными действиями)

Приветствие:

-How are you today?

Создание коллаборативной среды

To begin to toboggan first, buy a toboggan.

But do not buy too big a toboggan!

Too big a toboggan is too big a toboggan to buy to begin to toboggan

Определение целей урока и критериев оценивания

- Ребята, как вы думаете какая тема нашего урока?

- А что вы хотите узнать на этом уроке

- как описать человека на английском языке.

Новые слова. Beautiful, nice, handsome, tall, short, fat, thin, strict (Учитель показывает картинки слова, называет их, учащиеся повторяют)

Картинки с изображение членов семьи

Презентация Power Point

Today we will learn some words connected with people appearance and character.

Ex. 1 p. 50 Let’s read the new words. Open your vocabularies and write down the new words. Repeat after me in chorus!


Цель урока: Ознакомление с новой лексикой использование ее в речевых ситуациях.

Цели обучения:

- изучить новый лексический материал,

- составлять коллаж и презентовать его,

- принимать участие работать в группах в парах;

Используют словарный запас по теме, выбирают и аргументируют, где какие растения растут, смогут применять новую лексику, составляют предложения с новыми словами.

Ход урока:

Краткосрочный план урока по английскому языку Мир растений

Организационный момент:

1. Приветствую учащихся:

- Good day, my pupils. I’m very glad to see you! I hope you are all feeling well today! Sit down, please, and be ready for the lesson. Now, let’s start. Today is the. . .

2. Предлагаю сказать друг другу добрые пожелания.

Present smiles each other and say wishes Such as I wish you. . . health, to be successes etc.

2. Предлагаю с помощью картинок определить тему урока.

- Look at the whiteboard. There are many pictures here. What is our theme today?

( plants) That’s right. The theme of our lesson is the world of plants.

3. Задаю наводящие вопросы для определения цели и задач урока.

- Can you speak to this theme? What will you learn today? (new words)

- Can you describe these pictures? (we will practice in speaking about plants)

- Do you know any names’ of the plants? (цели поочередно выходят на экран в презентации)

Основная часть урока:

Предлагаю учащимся выполнить задание: Подберите слово к картинке и найди транскрипцию.

Читайте также: