Краткосрочный план урока по английскому языку по обновленной программе в казахстане 1 класс

Обновлено: 05.07.2024

В нынешнем учебном году в первых классах школ Республики Казахстан введено обновленное содержание образования. Среди задач на данном этапе обучения являются такие как: способствование более раннему приобщению младших школьников к новому для них языковому пространству в том возрасте, когда дети еще не испытывают психологических барьеров в использовании иностранного языка как средства общения;

формирование элементарных коммуникативных умений во всех видах речевой деятельности. Обучение английскому языку школьников первого класса осуществляется в устной форме. Это позволяет сосредоточить внимание детей на звуковой стороне нового для них языка, дает им возможность быстро накапливать лексический материал, формировать у них умения применять элементарные речевые образцы.

Аннотация

Данная методическая разработка – это работа, представляющая опыт моей педагогической деятельности, которая может быть использована в практической работе учителями английского языка, работающих по обновлённой системе образования Казахстана. Здесь содержится достаточное количество различных форм, методов и приёмов работы с учащимися. Она будет полезна как начинающим педагогам, так и преподавателям со стажем.

Конспект урока (short term plan) составлен согласно рекомендациям программы Course Plan for English Primary School Grade_1, 2016 г.

Module V. My Food.

School: №17 Shymkent

Date:

Teacher: Tulenova A.S.

Grade: 1

Number present:

absent:

Theme of the lesson:

Food.

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.S1make basic personal statements and simple statements about objects

  1. L2 recognise with considerable support a few basic personal questions spoken slowly and distinctly1.UE9 use basic present simple forms [positive and negative] to give basic personal information

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • listen and repeat the words, follow the instruction according to the task
  • make up correct 1 positive and 1 negative sentence about the things they like and dislike

Most learners will be able to:

  • recognise and name some words according to the topic, follow the instruction according to the task
  • make more than 2 sentences correctly using different sentence structure

Some learners will be able to:

  • recognise and name most of the words according to the topic, follow the instruction according to the task
  • make more than 4 sentences and read some of the words from the topic

Success criteria

Students will have succeeded in this class if they:

  1. Name at least 6 out of 8 words correctly
  2. Followed the instruction of the teacher immediately with support
  3. Say at least 2 sentences about what they like and dislike correctly

Value links

Respect and cooperation by:

  1. Listening to the teacher and each other
  2. Encourage and helping each other

Cross curricular links

The world around us

ICT skills

PPT -By teacher, interactive websites

Previous learning

Key words: wild animals: elephant, zebra, lion, panda. Pets: mouse, dog, rabbit, parrot, fish, mouse, dog, rabbit, parrot.

Key structures: I’m Jenny. My favourite animal is the kangaroo.

Language objectives /

focus

  • I’ve got some milk for you. I like milk. Yum! I don’t like milk. Yuk!
  • food and drink items: milk, cheese, bananas, juice, eggs, chicken

Plan of the lesson

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Teacher (T) gets Learners (Ls) ready to the class by greeting them, asking questions about their feelings.

Hello! How are you today?

WARMING UP: Sing the songs: “Hello!”

BEGINNING THE LESSON

An activity to revise the vocabulary from the previous module

T shows the flashcards with animals from the previous lesson. Allows the Ls some time to look at them. Then, asks them to close their eyes. Hides one of the cards. Asks the Ls to open their eyes and tell you which animal is missing. Repeats this activity.

PRESENTATION AND PRACTICE.

Watch, listen, try to guess the aim of the lesson

(Watching a cartoon Disney’s Magic English – It’s delicious /fragment/)

Teacher (T) puts up the Poster “My Food!” on the board. Points to each item (milk, cheese, bananas, juice, eggs and chicken), one at a time, and presents them.

Listen, point and repeat. (Track 01 CD2)

The Ls repeat, chorally and individually. Then T points to each item in random order. Asks individualLs to say the word. Asks the rest of the class for verification.

Ls’ books open. T plays the CD. The Ls listen, point to the pictures and repeat the word. Plays the CD again pausing after each word. The Ls repeat, chorally and/or individually.

Write. Talk with your friend

T refers the Ls to the pictures and explains the activity. Points to the first picture and asks: What’s this? Elicits: cheese. Follows the same procedure for the remaining items. Then explains to the Ls that they have to complete each blank by unscrambling the letters. T allows the pupils some time to complete the activity. Check their answers.

1 cheese 3 milk 5 chicken

2 eggs 4 juice 6 bananas

T points to the milk on the poster. Then rubs her tummy, says and write: I like apple. Yum! The Lsrepeat after her. Points to another food item, and says: I don’t like tomato. Yuk!

Asks individual Ls to make similar sentences about the food items they have learnt in this lesson. Explains to the Ls that they can refer to the sentences at the bottom of the page or the ones on the board for help. Goes around the classroom providing any necessary help.

Suggested answer key: I’ve got some cheese for you.

I like cheese. Yum!

I’ve got some eggs for you.

I don’t like eggs. Yuk!

T names fruit and it’s colour. Ls colour them.

Sing the song! “Do You Like”

Relaxation moment

Tasks Ls to listen to the song and repeat the gestures teacher shows. Then sing and dance the song together.

Circle work. Game ‘Magic Box’

T will invite one pupil and model to the class the next activity.

T suggests Ls to make a circle, then choose any card with new words (pictures). Ls should ask their partner using these cards.

Do you like….? Yes, I do. It’s yummy

Do you like ….? No, I don’t. It is yucky!

Peer assessment: Ls listen when somebody says a sentence and corrects or helps to say. T chooses one more able L to assess others by giving a sticker. But the T makes the final decision.

T tells the Ls they are going to play a game called Chinese Whispers. Explains the rules. Approaches a L at the front desk and whispers a food item. Asks him/her to whisper the same word to his/her partner, who then whispers it to the next L, etc. Tasks the last L to call out the word. Checks if it is correct. Repeats the procedure as many times as it is necessary.

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Краткосрочный план урока

УРОК: ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ

Школа-лицей № 6, г.Экибастуз, Павлодарская обл.

Дата: 3 четверть

ФИО учителя: Балгабаева Назгуль Бекболатовна

КЛАСС: 1 класс

присутствующих:

отсутствующих:

Цели обучения урока в рамках учебной программы по предмету

1.4.2.1- характеризовать астрономию как науку о космосе

1.1.1.1-объяснять необходимость изучения явлений, процессов и объектов окружающего мира

Результаты обучения:

Все учащиеся смогут: характеризовать астрономию как науку, изучающую объекты космоса

Большинство учащихся будут уметь: представлять созвездия и космические тела; моделировать созвездия, устанавливая взаимосвязи.

Некоторые учащиеся смогут: объяснить необходимость изучения явлений, процессов и объектов окружающего мира

Привитие ценностей

Ответственность, уважение, сотрудничество, труд и творчество, открытость, образование, бережное отношение к окружающему миру.

Межпредметные связи

Познание мира, худ.труд

Языковая цель

Учащиеся могут: называть характерные особенности космоса, рассуждать о роли астрономии в изучении космоса

Ключевые слова и фразы: планета, Земля,шар, астрономия, звёзды, созвездия

Стиль языка, подходящий для диалога/письма в классе:

Вопросы для обсуждения:

-Астрономия- это интересная наука, так как…

-Меня звёзды манят, потому что…

Предыдущее обучение

знают, что мы живём на планете Земля, что планета Земля находится в космосе

Планируемые

Планируемые действия (замените записи ниже

запланированными действиями)

Начало урока

ФО-с помощью смайликов оценивается каждая группа

1.Психологический настрой

2.Выход на тему:

- О чем же мы сегодня будем говорить?

- Что необходимо узнать? (цель)

- Что мы сможем сегодня узнать в результате исследования?

- Что вы уже знаете по данной теме? Что хотите узнать?

- Какие гипотезы можете выдвинуть по данной теме?

Что можете предположить?

Проблемные вопросы:

- Что из себя представляет солнце? А звезды? Луна?

- А где это все находится?

- Что, по вашему понимаю, есть КОСМОС?

(На партах лежат карточки, выберите только те слова на карточках, которые относятся к нашей теме.)

Слова: яблоко, звезда, квадрат, планета, круги , парта, листья, мяч, солнце, овощи, метеориты, ключ, ребенок, ракета, бумага, комета, тигр, созвездия.

- Какие слова вы выбрали? Почему?

(спикер каждой группы защищает свой кластер)

Оцениваются работы смайликами по критериям:

Сегодня мы все будем в роли путешественников, будем исследовать космос. Как вы думаете, какими качествами должны обладать путешественники?

(ответы детей- храбрые, решительные, выносливые, любознательные, выносливые)

Карточки со словами: яблоко, звезда, квадрат, планета, круги , парта, листья, мяч, солнце, овощи, метеориты, ключ, ребенок, ракета, бумага, комета, тигр, созвездия.

Серединаурока

ФО (записали два верных слова-звёздочки;

одно слово-треугольник; ни одного- кружочек)

Языковые навыки

(слушание, говорение, письмо)

ФО с помощью смайликов .Дети выбирают для оценки самые лучшие рисунки.

Дифференциация

Взаимооценивание

Индивидуальная работа

Исследование

Самооценивание и взаимооценивание

по критериям

-А сейчас мы отправимся в космическое путешествие, чтобы познакомиться с космосом.

Сядьте поудобнее в свои космические кресла. Мы начинаем полёт под счёт: Раз! Два! Три! Пуск!

-Кто скажет , откуда и куда мы полетим?

Хорошо! В ходе нашего путешествия , мы должны будем разрешить одну проблему. Но сначала вы должны угадать ребусы, и записать угаданные слова на карточку (или листочек).

Работа в парах

hello_html_m1bf834f6.jpg

hello_html_703196e7.jpg

А теперь обменяйтесь своими карточками.

На доске появляются ответы.(астрономия, наука)

Оцените: верно записали два слова- рисуете звёздочку, записали одно верное слово- треугольник, ни одного- кружочек.

Поднимите, пожалуйста, руки те, у кого звёздочки, а у кого треугольники, кружочки.

-Какие слова были зашифрованы в ребусах? ( астрономия, наука)

-Как вы думаете,что такое астрономия?

-Какую проблему мы должны решить?

Чтобы решить эту проблему, мы должны быть внимательными,активными,любознательными.

Перед началом практической работы, составим алгоритм работы в группе.

- Как будем работать?

-С чего начнём?

-Что надо сделать потом?

( вместе с детьми составляем алгоритм работы по шаблону, который висит на доске)

1.Работа в группе

2.Рассказываем, что знаем про космос.

5.Записываем названия космических тел

-Молодцы! Рисунки вывешиваем на доску и оцениваем самые лучшие работы с помощь смайликов( дети наклеивают смайлики на рисунки по выбору)

Дети оценивают рисунки по критериям:

3.Аккуратно выполненная работа

4.Указаны космические тела

- А теперь каждая группа мне назовёт космические тела

-Что же находится в космосе? (планеты, спутники, звёзды,кометы,астероиды)

Работа с учебником

Критерия оценивания- Узнать, что такое космос?

-А теперь сравним ваши представления с информацией в учебнике на стр.50

Космос- это пространство, у которого нет границ. Оно заполнено множеством планет, звёзд и других космических тел.

-Рассмотрите внимательно картинки. Почитайте текст о космосе и обсудите в группах.

-Что такое космос?

-Что назывем космическими телами?

( дескриптор-узнают больше информации о космосе )

-Молодцы! ( самым активным раздаются смайлики)

А сейчас мы с вами, дети,
Улетаем на ракете.
На носки поднимись,
А потом руки вниз.
Раз, два (стойка на носках, руки вверх, ладоши образуют “купол ракеты”)
Три, четыре – (основная стойка)
Вот летит ракета ввысь.

(У каждой группы лежат ракеты разного цвета.

-Полетели дальше. Раз !Два! Три! Пуск!

-Совместно составим алгоритм работы в группе.

1.Работать в группе

2.Начнём с чтения текста

4.Записываем ключевые слова

( критерия оценивания - понять, что астрономия-это наука, изучающая небесные тела и все процессы, происходящие с ними)

1 группа- Красные ракеты. Учебник стр.50 (внизу)

Зачем древним людям нужна была астрономия?

Наблюдая за солнцем, луной, люди создали первые календари. Земледельцам необходимо было знать, когда станет тепло или придут холода. Умение ориентироваться по звёздам помогало кочевникам, мореплавателям, охотникам.

2 группа- Жёлтые ракеты. Учебник стр.51(вверху слева)

Что можно увидеть в ночном небе?

Ещё в древности люди начинали выделять на небе группы звёзд, которые вместе создавали узоры- созвездия. Человек дал им названия: весы, близнецы, рак и другие. С помощью созвездий стало легче ориентироваться на звёздном небе.

3 группа –синие ракеты.Учебник –с.51 (внизу слева)

О чем были созданы мифы?

Люди в древности верили, что на небе живут боги. О них, а также о происхождении Земли, о смене дня и ночи были созданы мифы, легенды. Большинство созвездий названо именами богов и других героев.

(Спикер каждой группы защищает свою работу)

-Оцените работы одноклассников по данным критериям

(если понравился ответ, наклеивают на каждые критерии смайлики)

( дескриптор- понимают, что астрономия- это наука, изучающая небесные тела и все процессы , происходящие с ними)

Уточняющий вопрос

- Астрономия- это интересная наука, так как…

-Меня манят звёзды, потому что…

(Дети дополняют предложения, которые даёт учитель)

Исследование.

1 группа –Художники ( рисуют своё созвездие)

3 группа- Скульпторы (лепят космические тела: солнце, звезду, луну, землю)

Teacher greets students; students respond to greeting and take their places.

Warming up

Teacher asks students “How are you?” to find out their mood at the beginning of the lesson, students sing a song “How are you?”

Lead- in. What is in my bag?

Teacher introduces lesson objectives to students.

Whole class activity:

— Students play a guessing game : It is red. What is it ?

Things I like (D, W, P, G)

Teacher demonstration / Whole class activity:

— Teacher presents the new topic of the lesson “Things I like”

Teacher uses visuals of different types of food to introduce food vocabulary.

— uses choral drilling for students to learn how to pronounce the words correctly

— Teacher models I like/ I don’t like in building up two groups of food items on the board beneath a happy /sad face.

Teacher holds up pictures and demonstrates the question Do you like …? and short answers Yes, I do. No, I don’t.

— Students sing a song: Do you like broccoli ice cream?

Students ask each other questions : Do you like…? —

Yes, I do. No, I don’t.

— students draw a little food poster

— teacher provides each student with necessary materials and lets them start their work

— teacher goes around the class, monitors and assists if necessary

Students stick their posters on a board and volunteers from each group tell about their likes and dislikes

Other children estimate their answers with “Thumbs Up” “Thumbs down” and express their opinion in native language .

Teacher gives praising stickers and oral comments to students

Dynamic break (W)

Students have a dynamic break

-Teacher hands out worksheets for matching activity [Learners listen to short conversations between a boy and a girl and on a worksheet they draw strait lines to the things each character likes and wiggly lines to the things each character doesn’t like ]

— sets a time limit of 5 minutes;

— in 5 minutes collects the papers for further assessment; give students praising stickers for their work.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка урока составлена по обновленной программе образования в РК.

School: named by M.Khamraeva

Date: 27.10.2016

Teacher name: Amansupieva M.

CLASS: 1 Г

Number present:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.L3 recognise with support simple greetings

recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words

1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly

1.S1 make basic personal statements and simple statements about objects

1.UE2 use cardinal numbers 1-10 to count

1.L1 recognise short instructions for basic classroom routines spoken slowly and distinctly

Lesson objectives

All learners will be able to:

Pronounce the numbers

Recognize simple greetings

Recognize Teacher’s instructions

Most learners will be able to:

recognise and name numbers

Point the numbers

Some learners will be able to:

recognise and count from 1 to 10 without mistakes

Previous learning

Your school. Ww-Xx

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

T. invites learners to stand in a circle and to greet each other, to ask & answer the questions:

Читайте также: