Сочинение по картине возвращение с сенокоса сычков

Обновлено: 08.07.2024

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

КАРТИНАНЬ КОРЯС СОЧИНЕНИЯТНЕ

Эрь школаса улихть картинат, конатнень коряс тонафнихне сёрмадыхть сочиненият. Мокшень кялень тонафтыти эряви тонафтомс шабатненди сянь, кода эряви маштомс панжема картинать содержаниянц, цебярьшинц; содамс мокшетнень и эрзятнень седиснон-ваймоснон, эряфснон. Картинать лангса работати максови кафта урокт. Васенцеса моли сочиненияти анокламась, омбоцеса – сёрмадомась. Сочинениянь сёрмадомда инголе пароль ба молемс Ф. В. Сычковонь лемса картиннай галереяв, коза кочкафт художникть сембе работанза. К ъ да аф сави пачкодемс галереяв, то пара лездыкс арайхть картинань репродукциятне: а) Ф.В. СЫЧКОВ 1986; б) Ф.В. СЫЧКОВ 1998.

1. Текстть лемдесть . Азость, кодама с т ильса сон сёрматф.

2. Лувость стихотворениять. Мусть кирьфтамань-ляпошинь суффикснень.

Прокс тяште сиянь,

Тонь лацот тядя

Аш киньге лиянь!

3. Сёрмадость. Мусть и азость однороднай члеттнень. Явф валхненди кочкада синонипт.

«Кодама эряфсь, – эсь потмова кирдезе Илья тядянц ширенц, – мзяра нужа няйсь, мзяра сельмоведь пяярдсь мокшень авась и педа-пес ашезь кенерь лисемс валда кис-янц, кода тага сатозень сонь од сталмотне-стакаста сярядематне. Да и кода тейст аф улемс, ня сярятьфненди, кда тняра сталма кирдсть тядянь лафтубрятне, кинц перселезь нужатне , а сон синь сяськонделезень, кадонкшнелезень фталу, а сиредембяльхть, няк, тага сатозень и тяни, улема, афи нолдасазь – аш тядять вийнза сяськомс синь нинге весть.

«Руцяня киленятнень эшксс

тяйть кяшенде эсь шаршнень,

а пичефкскятнень , тядяй, кяшть

А тядяснон ётка пингоц м ъ зярдовок ашель. Недляшитне тейнза макссевольхть яксемс базару. Тоза тядянь копсь пачфнесь нилень-ветень фунткя апак шяняфт вай, кядьбень канневи куймоняса-канкскаса сараз алхт, а тоста, базарста, седиёжезонза путф руцяняса пачфнелезе куду мифонц инкса ярмаконянц. Тядясна фкя пильгонц таркселезе нужаста, а омбоцесь вайсель. Кизоста кизос, шиста шис эфтезь эфтсь, тевонза орадсть и орадсть пефтома кесакокс, а синь мархтост нужанзовок тарксевсть сюрекс.

ХУДОЖНИКТЬ И СОНЬ КАРТИНАНЗОН КОЛГА АЗОНДОМАСЬ

hello_html_484a9d66.jpg

Федот пяк кельгозень кулхцонткшнемс бабанц ёфксонзон лия масторонь, тонафнеф ломаттнень колга. Бабац сидеста сявондезе цёранять церькаву, коса Сычков оцю мяль шарфнесь Саваоф шкайть ликонц лангс. Цёранять мяльсь пяк тушендсть ангелхне, конат рисовандафтольхть стенатненди. Кати-кода весть цёранясь мусь сапонь пакшкя и рисовандазень куд стенатнень и кенкшнень. Конешна, тянкса пяк сатоль тядянц эзда, но цёранять ширенц кирнезе бабац.

Тяда меле Дюмаев сёрмадсь сёрма главнай художникти Михаил Александрович Зичинди Санкт-Петербургу. «Милостливый государь! Не имея счастья быть лично знакомым с вами, я осмелился обратиться к вам, к самому влиятельному художнику России. Как человек искусства, вы, должно быть, весьма заинтересованы в воспитании молодых талантов, способных прославить нашу отчизну. Работая учителем в глухой деревне и будучи любителем живописи, я встретил мальчика превосходного дарования, самородка, подающего светлые надежды.

Ваше влияние при дворе и обществе художников могло бы помочь этому бедному мальчику стать известным мастером.

О его способностях вы можете судить по копии вашей превосходной картины, снятой этим мальчиком, именуемым Федотом Сычковым, и двум композициям его собственного сочинения, кои я прикладываю к настоящей просьбе.

Россия не забудет вашего великодушного жеста.

Почитатель вашего таланта и ваш покорный слуга

Но цёранять тов ашезь сяв, ашувонь идти тоза кись сёлкфоль. Таколфсь Сычковонь седиста ашезь тушенда. Цёранять пяк оцюволь мялец арамс художникокс. Сон тусь лездыкс ся художникненди, конат рисовандасть шкайнь ликт. Федот покодсь ярмакфтома, аньцек ярхцамбяль макссесть тейнза. Сидеста цёранять пикссезь аш мезенксонга. Но штоба тонафнемс, Сычков кирдсь.

В есть помещиксь И.А. Арапов няезе портретть, конань рисовандазе Сычков. Ванондомок цёранять работанзон, Арапов арьсесь, што Федот Сычков канды тейнза оцю слава. Помещиксь лездсь Сычковонди повомс художестве н най школав.

1892 кизоня Ф. Сычков сась тонафнема художестве н най школав Петербургу, а меле – 3 кизонь ётазь – Академияв. Тейнза тонафтыкс ульсть: И.Е. Репин, И.И. Шишкин, А.И. Куинджи и лия художникне.

Ф. В. Сычков кулось 1958 кизоня. Кацялай велеса художникть кудсонза тиф музей, а Саранск ошса панчф Ф.В. Сычковонь лемса картиннай галерея.

КАРТИНАТЬ КОРЯС КОРХТАМА

Кинь мархта тинь эрятада? (Шабатне азондыхть эсьснон колга).

Ф. В. Сычков пяк ёрась няфтемс аф аньцек кельгома ломанензон портретснон, но и лия художникнень портретснон (кепотьксонди: И.И. Бродскяйнь и И.С. Горюшкин-Сорокопудоваень). И.И. Бродский сашендсь Академиянь сотрудникнень мархта 1937 кизоня Саранск ошу. Сычковонди удалась няфтемс художниконь и общественнай деятелень образ. И.И.Бродскяйнь мяштьсонза кафта ордетт. Сонь сельмованфонц, шаманц коряс няеви, што художниксь пара вайме ломань.

Нинге весть ваность картинать. Кельгови ли сон теенть? Мес? (Шабатне нинге весть ванцазь художникть тядянц, Анна Ивановна Сычков ат ь, портретонц). Кода няфтезе Ф. Сычков тя картинать? Кие тя картинаса? Тядять кодама шамац? Тядять шамаса няеви кодама-бди ризф, арьсема.

Кодама тюсса няфтьф комнатась? (Комнатась шобда). Тя тюсть сонцень башка ширец. Шобда тюссь няфтьсы и тядять пичефксонзон-ризфонзон. Кодама эряф эрясь тядясь? М ъ зяра нужа няйсь, м ъ зяра сельмоведь пяярдсь тя авась? Минь няйхтяма тядянь образ, кона няйсь лама нужа, лама вачеши. Сиде сърмотне керсезь тядять шаманц. Сон штань тюсса, ванфоц сизефтонга сизеф. Тядять търванза сёлкфт.

Мезсь сатозе авать? Эряви азомс шабатненди, што педа-пес ашезь кенерькшне лисендемс тядясь валда кис-янц, кода тага сатнезь сонь од сталмотне – стакаста сярядематне. Да и кода тейст аф улемс, ня сярятьфненди, къда тняра сталма кирдсть тядянь лафтубрятне, кинц перселезь нужатне. Да нинге тядять кядец, кона путф пълманжазонза. Тя кядсь тись лама стака тев.

ВАЛОНЬ И СТИЛЕНЬ КОРЯС РАБОТАСЬ

2. Арьседа валзюлмот и валрисьмот сельмоведь, сталма, сърма валхнень мархта.

3. Арьседа определеният максф валхненди: тядясь, щамоц

hello_html_167fc09b.jpg

1. Ф. В. Сычков – мокшэрзянь содавикс художник.

2.2. Тядять щамоц.

2.3. Тядять сельмованфоц.

2.4. Тядять кяденза.

3. Мяльхне, конат шачендыхть картинать ваномста.

Тя картинаса сяда лама шобда тюсста. Комнатась шобда. Шобда тюссь няфтьсы и тядять пичефксонзон-ризфонзон. Тядять лангса олаф уле кофта, равжа тюсса сарафан. Руцяц равжаза-шобда.

Минь няйхтяма тядянь образ, кона няйсь лама нужа, лама вачеши. Сире бабанясь озаф вальмять вакс с , улема, сон кунара ни учси кельгома цёранц эса. Ризфу сталмотнень эзда тядясь няеви пяк сиреста. Сиде сърмотне керсезь сонь шаманц, кона штань тюсса, ванфоц сизефтонга сизеф. Тядять търванза сёлкфт.

Кодама эряф, мъзяра нужа няйсь, мъзяра сельмоведь пяярдсь тя авась и педа-пес ашезь кенерькшне лисендемс валда кис-янц, кода тага сатнезь сонь од сталмотне – стакаста сярядематне. Да и кода тейст аф улемс, ня сярятьфненди, к ъ да тняра сталма кирдсть тядянь лафтубрятне, кинц перселезь нужатне.

Художниксь оцю мяль шарфтсь тядять кяденц лангс. Тя кядсь тись лама стака тев, няйсь лама урма ст а кадонга стака тефнень сюнеда.

Картинать лангс ванозь маряви, конашкава стакаль авать эряфоц ингольдень пингть.

АНОКЛАМАНДИ УПРАЖНЕНИЯТ

Лувость текстть. Мусть поэтическяй валхнень. Азость, кодама стильса сон сёрматф.

Ёт эряй велесь, тейнза тевдонга тевкс ульсь и лядонды сёронь урядамась. Сёронь урядама пинге. Тя пингста ломаттне шобдаваста илядень шобданяс паксясот. Ши-шишкань. Паксяса люксихть алтюжаса валф росне.

Тя пингть мархта сотнекшневихть велеряйхнень сембе цебярь надиямасна. Синь, ня надияматне, ушеткшнихть нинге тунда. А сяльде, мзярда шумордакшневихть тундань лаказь лакай тефне, и велесь аноклай тишень лядемати, ломаттне надиязь варжакснихть паксяснон пяли, тевс аф тевс сашендыхть ума пезост и потмонь котьфти лямбонять коряс кулхцонкшнесазь роснень тошксемаснон, а вармань пингоня лишмонь туста гривакс комболды волнастост ёрасазь содамс эрь волнать зёрнань максы вийнц.

2. Сёрмадость. Азость прилагательнайхнень и причастиятнень.

Сёронь пакся! Сёронь пакся!

Кепотьф мяльса вакскат яксян.

Лангат комболдыхть волнат,

Кенерьф розьбряса шумнат.

Вельхкссот ацафт сенем тюст,

Эздост нюрьгихть золод уськт.

Жаворонкась морнят пяльди…

Кожфсь вов мяштезон аф тяльги.

Мархтот ялгакс улемс стака, –

Ливозсь копорь лангсон лакай.

Кодак сяськан козя саткст,

Панжи сединязе садкс –

Кшись шра лангсон шиньфтай –

Павазсь кудозон сувай

3. Сёрмадость. Мусть однороднай члеттнень. Азость, валрисьмонь кодама членкс синь молихть.

Ульсь пинге (и аф пяк кунароль), м ъ зярда сёронь урядамать перьф урондость тарвазса, грабляса, цянгса, кядь вельдень сортировка-веелкань шарфтозь. Урондасть ломаттне…

И сяка нумась сембе пинкнень велети ульсь и лядондсь праздникокс. Стама илакс, конань васьфнесазь и прважакшнесазь аф пуреса-позаса, аф мороса-кштимаса, а илештьф кятть и пара шумбрашиса. Цебярь шумбрашись эрь ломанти – сонць ни праздник!

Велесь ня шитнень ёфси полафты: ульцянза кати-кода сяда келемкшнихть и аруякшнихть, вайгяльхне ульцясонза сяда эреклакшнихть и кайгихть весяласта, валда надиямань кандозь. Ульцянь кожфсь оду-васу суваф кенерьф сёронь таньфса и шужярень шиненяса.

Сёронь урядамста

ливозсь копса лакай. Синь аф анайхть анзязь.

Аяш лац-ряц удома,- Тинголангса сёронь фальсь -

Тя пингсь афкукс стака. Тейст питни казнесь.

Нуйсь, урядайсь, прокс солдат, Моли эрек тюрема

Пялькстыхть паксянь тевса Сероть инкса – КШИНКСА.

(Тяса аяш шавфт-уратфт), Виеньке стак изь юма –

Пиндолф-вандолф пейсост. Ули сёра тингса

Нинге весть лацкас ваность картинать. Туф ли сон мяльс? (Пяк туф мяльс). А мес? Тинь аф весть улендеде сёронь паксяса, няендеде розень и тозеронь пулфкат. (Учительсь канды классу или розень или тозеронь пулфт. Вага тозеронь и розень пулфт). Азость мезьс синь аф фкат? (Шабатне азсазь эсь мяльснон).

ВАЛОНЬ И СТИЛЕНЬ КОРЯС РАБОТАСЬ

1. Азода валмуворкст сёроть колга. Кепотьксонди: Тинголангсь козя сёроса, а обедсь – кшиса. Коса лама сёра, тоса марят мора.

2. Кочкада синонипт танцти, вий валхненди и арьседа мархтост валрисьмот .

3. Кочкада эпитет максф валхненди:

менельсь валда, сенем, туцяфтома ; сёрось – кенерьф, тюжя; пулфне – оцюфт, кувакат, кядьлапашкат, стакат.

Ф.В. Сычков – мокшэрзянь содавикс художник.

Мезе няйхтяда картинаса?

Кода няфтьфт ломаттне (синь шамаликсна, щамсна).

Мезе тиихть ломаттне?

Мезьса урятсезь ломаттне сёроть?

Мяльхне, конат шачендыхть картинать ваномста.

hello_html_m439051c1.jpg

Паксянь азоркс ёт-сроду ульсь и лядонды ломанць. Тя сонь тевонь кельгоманц эзда целайнек ащи паксять козяшиц, гектарть эрьгац-вийц… А модать кельгомац, сонь инксонза таколфсь-пичефкссь кошярясы ломанть виень аф ужяльдиень трудти.

Ломаттне оцю мяльса, оцю кеняртьфса покодихть паксяса. Кой-конат сотыхть розень пулфт. Коласне эсост оцюфт – кядьлапашкат. А конашкава стакат!

Од рьвянякс весялготкшни паксясь, жойняй кели морякс сёронь крайсь, кожфкясь розь волнатнень эса налхкси, ляпоняста эсост сюдеряй. Художникть картинасонза минь няйсаськ, кода кевордихть волнат росне! Синь шарфтыхть моря волнанди. Роснень тюссна няфтевихть фкакс шить цильфонзон мархта. Паксянь кожфсь оду-васу суваф кенерьф сёронь таньфса и шужярень шиненяса.

Ингольдень планца няфтеви мазыдонга мазы стирь. Сонь кядьсонза тарваз. Стирсь нуй сёронь пулфт. Сонь сельмонянза равженят, шамаликоц ёмланя и эреконя, трванянза кенерьф инезинят. Стирнясь пееди. Сёронь нума пингста сон аф марясы ся сизефкять, кона шудезня шуди кядьганза-пильгованза. Сёронь нуйнясь панчфу руцяняса, мезсь нинге сядонга пяк эреклафнесыне равжа сельмонянзон, а сонцень тиендьсы пяк кельговикс и маласькофнесы ломаттненди.

Сёронь паксять лангса минь няйхтяма ават. Синь нуйхть и сотнихть пулфт. Сембе покодихть мяль вельде, въдь паксят мазышиц васендакиге туста сероса, мезсь повонды минь сельмоинголенк. Минь койсонк, аватнень курмозьсост якстерьготкшнихть вербуворксне, а панар сивосост – салу ливозь. Сяка… Одонь эрьгаса комболдыхть версна, и работати морамасна сай. Конешна, ломаттне покодихть сиземань аф содазь, вийнь аф ужяльдезь. Тевса сизсихть сембе. Кода корхнихть: тевонь кельгись аф марясы сиземать – сон уленди вельф кеняртьф, мзярда лац молихть (моразь морайхть) тевонза, мзярда сембось тиендеви арьсеф планонь коряс. И вов тя кеняртькссь фатнесы ломанть марнек и ряфцыесы шири сиземанц.

Сочинениять можна шумордамс Н.Циликинонь стихотворенияста валхнень мархта:

Од сёронь пулфть кядь нучксон кельксян,

Иднякс-од шачикс ктмордайне.

А менельсь ару-сенем вельхкссон,

И мяштьсон морось пайгокс гайняй.

Инь мирнай тевс вий-эрьгя максоть:

Видян, нуян-урядан сёра…

Примак тя казнеть седи ваксстон!

Тонь идце парцень пандомс ёрай.

АНОКЛАМАНДИ УПРАЖНЕНИЯТ

А йда, стирнят, озада

Мазы мора морада

Вишкста арды айгорнясь,

Горняй, горняй пайгонясь:

Лувость. Мусть прилагательнайхнень. Азость, кодама корхтама пяльксста и кодама суффикс вельде синь тиевсть.

Акша офтокс кеворькшни ловфальсь,

Вальмять ала суви кельме вармась.

Ляйнять вельхксса мяндевсь штада кальсь,

Кельмоть эзда сокоткшнесь и тарнась

Савор молян, морай акша ловсь,

Туця пакшне лиихть велеть вельхксса,

Катк хуть тячи аяш сиянь ковсь,

А мон сякокс тя погодать кельгса.

Сембось лакай, морай и шумнай,

Ловонь пухське щёка прязон солай,

Тя илядня морамазе сай,

И рифмазень тя илядьсь аф колай

Сёрмадость. Текстть лемдесть. Азость существительнайхнень синтаксисонь функцияснон.

Иляденьберьф шумнась и морась декабрень вармась трубаса. Сон то сетьмосесь, то вихонзакшнесь, нолямок разнай вайгяльхть, конат похошт суви пинень вайгяленди, то шуваняста вяшксь лама вяшкомаса. Вальмя клянцненди покорфтсь казяма лов.

Анна Петровна шобдава съргозсь и няезе: марнек перьфпяльсь вельхтяф ловса, фкявок равжа пакшкя аф няеви, нльне куд стенатненьге, мярьгат, машты кядь штукатур вадезень пурса. Вармась сетьмось, но менельста стаки мольсь сиде, мелкай ловня. Вальмя клянцнень лангс тустста рисавафт разнай панчфт.

4. Лувость стихотворениять. Азость валзюлмотнень, коса главнай валсь существительнай.

Тяла, тяла, тялоня!

Ётан паксят, лаймонят,

Пиндол моли ляйхть.

Кода ёфксса инголен

Лешаф вирьхне стяйхть.

Пачкодян синь малазост,

Шуфттнень ёткс суван,

Кода букват книгаста,

Мезяма тя книгати

Аньцек апак тяштть.

Вага тяса белканясь

Шулгондсь тову пяштть.

А вов тоза, кужети,

Эчке тумоть вакс с ,

Лотксесь боконь шовсема

Вирень сёрмав тракссь.

Тяса ёжу келаськясь

Шеерть мельге панць.

Тяса нумолсь пелезня

Мельганза сонь ванць.

Тяла, тяла, тялоня,

КАРТИНАТЬ КОРЯС КОРХТАМА

Нинге весть ваность картинать. Тусь ли сон мялезонт? А тинь якатада курькснема? (Шабатне азондсазь: кие ков и мезьса якайхть курькснема).

Инь кельговикс темась – няфтемс крестьянинонь шабатнень.

Художниксь мусь лама мотив, конатнень вельде няфтевихть шабатнень характерсна, прявийсна.

ВАЛОНЬ И СТИЛЕНЬ КОРЯС РАБОТАСЬ

Азода валмуворкст и содама ёфкст тялоть колга. Кепотьксонди:

Кизось кельги сёронь касфтомс, а тялось – ванфтомс. Тялонда лама лешу шида – кизонда кшида. Кизось сёрот кочкай да види, а тялось аньцек пиди.

Нармоттне тусть лямбе шири,

Афи молят пангса вири.

Модась акша ацам ала,

Кодама шта пингсь тя? … (Тяла)

Акша парьхцикс шуфттнень пряса

повфнеф вирьса и ульцяса.

Аньцек варманясь уфай

Парьхцись пяяри и прай (Лешсь)

2. Кочкада антонипт якшама, кельме, акша валхненди и арьседа мархтост валриьмот.

3. Кочкада эпитет т максф валхненди: ловсь – акша, моцорды, кожфсь – кельме.

hello_html_3680a495.jpg

1. Ф.В. Сычков – мокшэрзянь содавикс художник.

2.1. Кодама пинге няфтьф картинаса?

2.2. Мезьса курькснихть ломаттне?

2.3. Кода няфтьфт ломаттне (синь шамаликсна, щамсна).

3. Мяльхне, конат шачендыхть картинать ваномста.

Шире са ащи стирня. Сон, улема, сизесь нурдонянц куцьфнемс панда пряв. Но кода корхнихть, кельгсак курькснемацень, кельк и нурдонянь ускемать.

Картинатнень эса пяк парста няфтевихть велень од ломаттнень шамасна. Од стирьхнень щека прясна якстерь марьнянь толняса кърфайхть, сельмосна толнякс палыхть, пейсна ловкс акшет.

Мяленьке куватьс ванондомс тя картинать. Од ломаттнень валда пеедемасна, весялашисна, шумбрашисна кеподьсазь мяльхнень-арьсематнень, аноконди ёрайхть солафтомс сединьконь.


Название картины не с проста говорит нам о трудном переходе. Все на самом деле так и есть. На картине изображены люди, идущие со сбора ягод и грибов к себе в деревню. Почему переход трудный? Потому что они перебираются на противоположный берег речки с помощью двух положенных не очень широких стволов деревьев. При чем делают они переход не по одному, а сразу четырьмя люди. Да, так можно за руки держаться, но больше вероятности, что вы упадете. Ведь когда один начнет падать, то захватит с собой другой, тот третьего и так по цепочке. В общем, я бы прошла одна. Наверное.

Люди скорее всего будут продавать все то, что насобирали. Вероятно не все продадут, что-то и себе оставят. Не зря же рисковали быть намоченными. Тем более, что на ногах у большинства - длинные сапоги, только одна девочка босиком ждет своей очереди для перехода.

На заднем плане изображен другой берег реки с лесом. На том берегу людей ждет уже перешедшая женщина. Она внимательно следит за всеми, чтобы не упали или поскользнулись. На ней надет серый платок, кофта и длинная юбка.Что на ногах, - вы уже знаете из выше написанной информации. На стволах находятся четыре человека, один из которых мужчина. Он смотрит на двух дам, которые находятся за ним. После него, ближе к берегу, перебирается еще одна женщина. Ее лицо мы не можем увидеть, так как она отвернулась от нас. Но мы можем заметить, что у нее на спине корзинка. Скорее всего там красные цветы. Либо же это гроздья ягод. Мужчина, что стоит за этой дамой держит на правом плече длинную ветку. С помощью нее он проходит по "мостику", опираясь ей об дно реки. На его голове надета небольшая черная шляпка. Возле него стоит пожилая женщина, скорее всего бабушка. Она опирается своей палкой, чтобы не полететь вниз. Справа ее поддерживает девушка, которая разговаривает с девочкой, находящейся на берегу. У этой девушки тоже на плечах корзина. Только на этот раз вероятнее всего, что там находятся цветы. Девочка, что ждет своей очереди на проход, радостно с улыбкой устремила свое лицо к девушке. У нее также есть палка и корзина на плече. За этой девочкой находится женщина, у которой очень тяжелая корзина с грибами. Видно, как женщина ставит ее на землю.

Я бы хотела сходить по грибы, а потом так перебираться через реку. Было довольно забавно и весело, особенно будь мои друзья со мной.

Русская деревня прошлого века на самобытных картинах Ф.В. Сычкова


Имя самобытного мордовского живописца, творившего в первой половине 20 века – Федота Васильевича Сычкова вошло в историю живописи к разряду "Забытых имен". Однако в свое время образы его русских девушек были очень популярны не только в России, а и за ее пределами. Так в 1910-е годы картины живописца имели небывалый успех в парижском Салоне, где их охотно раскупали любители живописи, проявляющие искренний интерес к русской деревенской жизни.

Автопортрет. (1899). Федот Сычков.

Ф.В. Сычков прожил долгую и плодотворную жизнь, написал около шестисот картин и свыше тысячи этюдов. Главной тематикой творчества живописца была деревенская жизнь, сельские праздники, народные гулянья, зимние забавы молодежи. Огромное наследие мастера разошлось по всей стране и за рубеж. Его работы хранятся во многих музеях и частных коллекциях мира. А в начале ХХ века были очень популярны красочные открытки, выпущенные издательством Ришар, являющиеся на сегодняшний день раритетом.

Автопортрет.(1893). Федот Сычков.

Родился будущий художник в марте 1870 года в бедной деревенской семье в селе Пензенской губернии. С раннего детства он вместе с матерью ходил по деревням с сумой, из-за чего их односельчане дразнили нищими.

Для мальчика это было так унизительно, что с малолетства он мечтал научиться какому-нибудь ремеслу, чтобы зарабатывать на жизнь своим трудом.

Бабушка Федота настояла на том, чтобы отдать внука в трехклассную земскую школу. Там мальчик сразу же проявил большой талант к рисованию, а его учитель всячески пытался развить в нем этот дар.

Гринька. Этюд. Автор: Федот Сычков.

После окончания трехлетки, все помыслы Федота были об художественной школе в Петербурге. Однако безденежье в семье препятствовало мечте мальчишки. Чтобы заработать необходимые деньги на учебу, подросток работал в иконописной мастерской подмастерьем. Он расписывал фрески в церквях, выполнял живописные портреты по фотографиям. Путь в искусство для парнишки из бедной семьи был тернист и сложен, но огромное желание и целеустремленность все же сделали свое дело.

Русская деревня прошлого века на самобытных картинах Ф.В. Сычкова

Видя в юноше незаурядный талант и стремление, земляки помогли деньгами Федоту. И он окончил Рисовальную школу в Петербурге, правда, не за шесть лет - как все, а за три года, так как умудрился в короткий срок освоить всю учебную программу.

Этюд к картине. Письмо с войны. Автор: Федот Сычков.

Потом была учеба в Высшем художественном училище живописи, ваяния и архитектуры при Академии художеств в мастерской батальной живописи, которое Сычков окончил в 1900 году. По завершении учебы получил звание художника за конкурсную работу "Письмо с войны". А вот о дипломе не могло быть и речи, та как у художника не было документа о полном среднем образовании.

Калужские крестьянки. (1909).

Так и пошел Федот Сычков в дальнейшем по творческому пути без диплома, но имея незаурядный талант и стремление развиваться и созидать.

Няня. Сестра художника. Автор: Федот Сычков.

Несколько лет он прожил на малой родине, которая всегда была для художника живительным источником творческого вдохновения.

А в 1908 году Сычков с женой отправился в путешествие по Италии, Франции, Германии, чтобы воочию увидеть творения мирового искусства. За границей он написал множество серийных пейзажей и выставлял свои работы в парижском Салоне.

Русская деревня прошлого века на самобытных картинах Ф.В. Сычкова

Русская деревня прошлого века на самобытных картинах Ф.В. Сычкова

Вернувшись после революции на родину, художник начал оформлять революционные праздники, писать жанровые полотна о жизни в новой стране. В 1937 году художник, разочаровавшийся в новых порядках и, чувствуя свою невостребованность, пытался уехать из России.

Но по воле случая его творчество было замечено и оценено по достоинству, Федот Васильевич был удостоен звания Заслуженного деятеля искусств Мордовской АССР. За последующие годы жизни художник напишет большое множество колоритных картин, пронизанных позитивом, молодостью, энергетическим зарядом.


Федот Васильевич Сычков родился 1 марта 1870 в бедной крестьянской семье в селе Кочелаево, Пензенская губерния.

С гор

http://gorizontsobytij.ucoz.ru/_ph/1/2/591841068.jpg

Учительница мордовка

Отец провел молодость в отходных заработках, был много лет в бурлаках. Самому Федоту в детстве приходилось вместе с матерью ходить с сумой, из-за чего сверстники дразнили его нищим. Уже тогда будущий живописец решил научиться чему-то полезному, чтобы зарабатывать на хлеб. Маленький Федот хотел учиться, но мать была против.

//img-fotki.yandex.ru/get/4423/35517494.56/0_8fc8e_7b45c3ae_orig.jpg

Колхозный базар

//img-fotki.yandex.ru/get/4421/35517494.56/0_8fc94_3be7bbe4_orig.jpg

Молодуха

Только благодаря настояниям бабушки восьмилетнего Федота отдали учиться в трехклассную земскую школу. Там учитель П.Е.Дюмаев обратил внимание на художественные наклонности мальчика и попытался развить их, передав ему начальные знания в области рисунка и живописи.

Подружки

http://www.mosmetro.ru/img/11115/va30.jpg

Девушка

После окончания школы Сычков отправился на заработки в Саратовскую губернию и остановился в г. Сердобске, где работал в иконописной артели Д.А.Решетникова. Прожив в Сердобске два года, Федот Васильевич возвратился в родное Кочелаево и начал писать иконы, портреты по заказу односельчан.

После катания

http://gorizontsobytij.ucoz.ru/_ph/1/2/95428194.jpg

Подруги

//img-fotki.yandex.ru/get/4714/35517494.57/0_8fcbd_37e5ed24_orig.jpg

Христославы

http://www.korners.com.ua/newimages/1200/024_04.jpg

Крестьянская девочка

В 1892 году Сычков начал учебу в Рисовальной школе у К.В. Лебедева, И.В. Творожникова, Я.Ф. Ционглинского и окончил ее за три года вместо шести лет по программе.

//img-fotki.yandex.ru/get/4614/35517494.55/0_8fc5a_2fea3658_orig.jpg

В подсолнухах

//img-fotki.yandex.ru/get/5823/35517494.57/0_8fcaa_2ea8b09b_orig.jpg

Дети

С 1895 г. по 1900 г. Федот Васильевич учился в Высшем художественном училище живописи, ваяния и архитектуры при Академии художеств в мастерской батальной живописи у Н.Д. Кузнецова и П.О. Ковалевского.

Подружки

http://g1b2i3.files.wordpress.com/2012/02/fedot-sychkov-portrait-of-a-lady-portrait-of-lydia-vasilyevna-sychkov-wife-hudozhnika-19031.jpg

Женский портрет

//img-fotki.yandex.ru/get/6614/11911341.e/0_aa2d8_5dd661c3_XL.jpg

Яблоки

http://www.artpoisk.info/files/images/_thumbs/15037/516x0.jpg

Деревенская красавица

http://gorizontsobytij.ucoz.ru/_ph/1/268363200.jpg

Детвора

Блондинка-кокетка

Несмотря на то, что во время обучения в АХ Сычков изучал батальную живопись, после окончания учебы он нашел свое призвание как портретист и жанрист.

//s017.radikal.ru/i425/1111/a7/e99271d7aef4t.jpg

Праздничный день

http://artmuseum.kaluga.ru/photos/photos/275.jpg

Девочка с рябиной

После окончания учебы в Петербурге Сычков возвратился на родину, ставшую для него живительным источником творческого вдохновения.
В 1908г. Сычков с женой отправился в путешествие по Италии, Франции, Германии.

//img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/84/502/84502940_large_a00055d7.jpg

Дети в цветах

//img-fotki.yandex.ru/get/5822/35517494.56/0_8fc88_c2450230_orig.jpg

Няня (Сестра художника)

http://www.proza.ru/pics/2011/02/26/930.jpg

Подружки

http://archive.gelos.ru/month/2005/sep2005/bigimages/86.jpg

Девушка среди цветущих маков

http://g1b2i3.files.wordpress.com/2012/02/fedot-sychkov-asters-19401.jpg

Астры

//img-fotki.yandex.ru/get/4524/35517494.56/0_8fc81_c8bf18e2_orig.jpg

Девушка

После революции семья Сычковых переехала в Кочелаево, где они прожили до 1956 г. на улице Рогожинской, переименованной позднее в улицу Сычкова.

//img1.liveinternet.ru/images/attach/c/0/47/505/47505190_img_001.jpg

В фонд обороны

http://perunica.ru/uploads/posts/2011-11/1322255480_devushka-v-golubom-platke.jpg

Девушка в синем платке

Переправа

//img-fotki.yandex.ru/get/5413/35517494.57/0_8fcb5_facb3134_orig.jpg

Трактористки

В 1937 году в Мордовии был создан Союз художников. В организации Союза принял участие директор АХ И. И. Бродский. Он приехал в Саранск и был крайне удивлен тем, что в республике не знали творчество известного русского художника Ф.В. Сычкова, обосновавшегося неподалеку от мордовской столицы.

//img-fotki.yandex.ru/get/4525/35517494.56/0_8fc75_9e448f2a_orig.jpg

Возвращение из школы

//img0.liveinternet.ru/images/attach/c/0/45/915/45915696_suychkv1_novuyy_razmer.jpg

В брод

Живописец был приглашен экспонентом республиканской выставки в Саранск. Картины Сычкова произвели настоящий фурор. На фоне полусамодеятельных работ мордовских художников - яркие, технически совершенные сычковские полотна смотрелись как шедевры.

//img1.liveinternet.ru/images/attach/c/0/47/505/47505215_img_017.jpg

Девушки Мордовской АССР изучают военное дело

//img0.liveinternet.ru/images/attach/c/0/45/915/45915669_suychkov_2_novuyy_razmer.jpg

Иванов день

Именно тогда Сычков, переживший настоящий триумф, был удостоен правительством республики звания заслуженного деятеля искусств МАССР.

За водой

//img-fotki.yandex.ru/get/4525/35517494.57/0_8fca0_57912837_orig.jpg

Натюрморт

Незадолго до смерти, в 1956г., благодаря стараниям А.А. Мухина и В.Д. Хрымова 86-летний Сычков с женой переехали в Саранск. Через два года, 3 августа 1958г., Федот Васильевич скончался, оставив огромное творческое наследие.

//img-fotki.yandex.ru/get/4525/35517494.56/0_8fc8d_5758ce54_orig.jpg

Земляника

//img-fotki.yandex.ru/get/5314/35517494.56/0_8fc89_80f68d23_orig.jpg

В поле

В память о народном художнике в 1959г. была названа одна из улиц города Саранска, в 1970 г. в Кочелаево открыт дом-музей Сычкова, а в 2001г. его имя было присвоено Саранскому художественному училищу.

Читайте также: