Preparing for challenges сочинение

Обновлено: 04.07.2024

В настоящее время все больше и больше молодых людей занимаются волонтерской деятельностью. Некоторые даже путешествуют на другой конец света и выполняют там неоплачиваемую работу в благотворительной или другой некоммерческой организации. Они помогают строить дома для бедных семей, обучают детей английскому языку, заботятся о сиротах или помогают защитить исчезающие виды. Существует большой выбор волонтерских мест на выбор.

Ряд благотворительных групп проводят образовательные программы для детей по всему миру. Многие студенты добровольно участвуют в подобных проектах. Они преподают детям такие предметы, как английский и математика, находясь в их общине и знакомясь с людьми и их культурой. Это также отличная возможность для них работать и обучаться у местных учителей и развивать свои собственные навыки. Это учебный опыт как для детей, так и для учителя.

Молодые люди, которые хорошо выполняют ручную работу или просто очень хотели бы помочь, могут принять участие в одном из многочисленных строительных проектов. Несколько благотворительных организаций помогают строить дома и школы для бедных детей по всему миру. Например, в деревне Камакви в Сьерра-Леоне команда молодых добровольцев построила среднюю школу для бедных сирот.

Для людей, интересующихся дикой природой, природоохранные группы проводят праздники по всему миру. Вы можете помочь в исследованиях дикой природы в таких странах, как Кения и Ботсвана, или поучаствовать в защите 25 черепах в Мексике, Занзибаре и других местах. На остров Реданг в Малайзии приезжают волонтеры со всего мира, чтобы помочь сохранить находящуюся под угрозой исчезновения зеленую черепаху. Участники следят за черепахами, которые выходят на пляж, защищают их и их яйца. Они также могут насладиться пляжем и даже иногда поплавать с маской и трубкой в окружении 30 черепах.

Волонтерский праздник проводится для людей, которые хотят изменить мир к лучшему и для этого готовы пожертвовать своим собственным временем, деньгами и усилиями. Волонтеры должны быть реалистами и понимать, что они не могут изменить мир за две-три недели. Некоторым добровольцам кажется, что они мало что делают, помогая всего пару недель, но на самом деле любая небольшая помощь имеет значение. Благодаря молодым добровольцам жизнь многих людей по всему миру улучшается, и в их глазах солнце, вероятно, светит ярче, чем раньше.

volunteer work (волонтерская работа), unpaid work (неоплачиваемый труд), charity (благотворительность), non-profit organisation (некоммерческая организация) , orphan (сирота), endangered species (вымирающий вид), project (программа), community (община), develop skills (развивать навыки), practical (практический), participate in (участвовать в), conservation (сохранение), wildlife research (исследование дикой природы), protect (защищать), conserve (сохранить), monitor (контролировать), effort (усилие), improve (улучшить)


The Memory Master program is a memory incentive program where the students work to memorize every piece of memory work for the entire year.

My first year in CC, I couldn’t imagine how anyone could remember 24 history sentences, 24 science facts, over 24 math facts, 24 English grammar facts, over 24 geographical locations and features, 6 different verb tense conjugations in Latin, and 170 events on a timeline.

However, as we trained our brains to retain information, the task became easier instead of harder.

I’m not saying that everyone should be a memory master, but I am saying that everyone in 4th, 5th, and 6th grades should do the work of a memory master.

There is nothing that builds a student’s confidence more than to know they’ve achieved a seemingly impossible goal.

It will take time and LOTS of listening from mom, but it is worth it to help your child achieve something amazing.

When they get to Challenge A, the memory work is not over.

They will be memorizing 57 catechism questions and answers from It Couldn’t Just Happen.

When they learn to draw the world, your student will be memorizing capitals, countries, and features.

My son added over 600 items to his final map, and it still felt like he was just scratching the surface.

Learning a language also requires a great deal of memorization – vocabulary and grammar.

Since the memory work will just continue to grow and develop, a great gift you can give your student is the blessing of knowing that they can memorize large quantities of information with success.

2. LET THEM WRITE THEIR ESSENTIALS PAPERS BY THEMSELVES

I’m all for helping Essentials students with their papers at the beginning.

At some point, it’s better to allow them to struggle through simple papers, so that when they reach a new level of writing assignments, they can be more independent.

It’s hard to write a paper on your own, especially when your mom has so many good ideas to offer.

I always know it’s time to back off when my kids are staring at me for every word as if I could write the paper better than they could.

At that point, I stop offering so many options, and start asking more questions to draw out their ideas.

In Challenge A, they’ll move on to learning how to write using the Lost Tools of Writing, but they won’t leave their IEW skills behind.

Each week they’ll be writing a Science Research paper using the fused outline model from IEW (Unit 6).

In addition, they are free to add all of their stylistic elements to their LTW papers if they’re familiar with them.

Giving them a year or two to start becoming more independent in their writing will make their Challenge A year an easier transition.

3. MASTER MATH FACTS

It may seem like a simple thing, but all of higher math requires a quick and accurate recall of the basics.

One of the reasons that math work takes so long is slowing down to count on fingers, skip count, or whatever other way your student is attempting to get to this information.

In addition, many simple mistakes in calculating require going back and fixing work that was missed.

Take time every day to work on building your math fact muscles.

It doesn’t have to be a timed test.

You could go outside and play with math.

By taking time to focus on these fundamentals, your student will be blessed as they move into higher math studies.

4. DECLINE LATIN NOUNS

This is such a simple thing to practice, but such a complex activity to understand.

In cycle 1 of Foundations, students memorize the five main declension endings.

In English, we use word placement to show the jobs that nouns fulfill in a sentence.

In Latin, they use a different ending to identify the job.

I explain it all more here.

When students begin Challenge A, they are introduced to one declension at a time, and they begin practicing using and identifying all of the jobs the Latin nous are playing.

If you’ve spent three years in Essentials, identifying the jobs will be simple for your student.

What will be a bit more challenging is remembering all of the endings that each noun job should take.

If they practice declining early, the whole concept will make a lot of sense when they arrive their first day.

I’m not talking about a lot of work each day, but pick one or two nouns from a declension you’re focusing on and decline them.

Here’s a great list of vocabulary from the Henle book that they use in Challenge A.

Вопрос по английскому языку:

Написать рассказ на тему: Preparing for challenges. 150-200 слов

Трудности с пониманием предмета? Готовишься к экзаменам, ОГЭ или ЕГЭ?

Воспользуйся формой подбора репетитора и занимайся онлайн. Пробный урок - бесплатно!

  • 12.09.2018 22:43
  • Английский язык
  • remove_red_eye 8919
  • thumb_up 6
Ответы и объяснения 1

1. WORK AS A MEMORY MASTER The Memory Master program is a memory incentive program where the students work to memorize every piece of memory work for the entire year. My first year in CC, I couldn’t imagine how anyone could remember 24 history sentences, 24 science facts, over 24 math facts, 24 English grammar facts, over 24 geographical locations and features, 6 different verb tense conjugations in Latin, and 170 events on a timeline. It’s daunting. However, as we trained our brains to retain information, the task became easier instead of harder. I’m not saying that everyone should be a memory master, but I am saying that everyone in 4th, 5th, and 6th grades should do the work of a memory master. There is nothing that builds a student’s confidence more than to know they’ve achieved a seemingly impossible goal. It will take time and LOTS of listening from mom, but it is worth it to help your child achieve something amazing. When they get to Challenge A, the memory work is not over. They will be memorizing 57 catechism questions and answers from It Couldn’t Just Happen. When they learn to draw the world, your student will be memorizing capitals, countries, and features. My son added over 600 items to his final map, and it still felt like he was just scratching the surface. Learning a language also requires a great deal of memorization – vocabulary and grammar. Since the memory work will just continue to grow and develop, a great gift you can give your student is the blessing of knowing that they can memorize large quantities of information with success. 2. LET THEM WRITE THEIR ESSENTIALS PAPERS BY THEMSELVES I’m all for helping Essentials students with their papers at the beginning. At some point, it’s better to allow them to struggle through simple papers, so that when they reach a new level of writing assignments, they can be more independent. It’s hard to write a paper on your own, especially when your mom has so many good ideas to offer. I always know it’s time to back off when my kids are staring at me for every word as if I could write the paper better than they could. At that point, I stop offering so many options, and start asking more questions to draw out their ideas. In Challenge A, they’ll move on to learning how to write using the Lost Tools of Writing, but they won’t leave their IEW skills behind. Each week they’ll be writing a Science Research paper using the fused outline model from IEW (Unit 6). In addition, they are free to add all of their stylistic elements to their LTW papers if they’re familiar with them. Giving them a year or two to start becoming more independent in their writing will make their Challenge A year an easier transition. 3. MASTER MATH FACTS It may seem like a simple thing, but all of higher math requires a quick and accurate recall of the basics. One of the reasons that math work takes so long is slowing down to count on fingers, skip count, or whatever other way your student is attempting to get to this information. In addition, many simple mistakes in calculating require going back and fixing work that was missed. Take time every day to work on building your math fact muscles. It doesn’t have to be a timed test. You could go outside and play with math. By taking time to focus on these fundamentals, your student will be blessed as they move into higher math studies. 4. DECLINE LATIN NOUNS This is such a simple thing to practice, but such a complex activity to understand. In cycle 1 of Foundations, students memorize the five main declension endings. In English, we use word placement to show the jobs that nouns fulfill in a sentence. In Latin, they use a different ending to identify the job. I explain it all more here. When students begin Challenge A, they are introduced to one declension at a time, and they begin practicing using and identifying all of the jobs the Latin nous are playing. If you’ve spent three years in Essentials, identifying the jobs will be simple for your student. What will be a bit more challenging is remembering all of the endings that each noun job should take. If they practice declining early, the whole concept will make a lot of sense when they arrive their first day. I’m not talking about a lot of work each day, but pick one or two nouns from a declension you’re focusing on and decline them. Here’s a great list of vocabulary from the Henle book that they use in Challenge A.

Знаете ответ? Поделитесь им!

Как написать хороший ответ?

Чтобы добавить хороший ответ необходимо:

  • Отвечать достоверно на те вопросы, на которые знаете правильный ответ;
  • Писать подробно, чтобы ответ был исчерпывающий и не побуждал на дополнительные вопросы к нему;
  • Писать без грамматических, орфографических и пунктуационных ошибок.

Этого делать не стоит:

Есть сомнения?

Не нашли подходящего ответа на вопрос или ответ отсутствует? Воспользуйтесь поиском по сайту, чтобы найти все ответы на похожие вопросы в разделе Английский язык.

Трудности с домашними заданиями? Не стесняйтесь попросить о помощи - смело задавайте вопросы!

Английский язык — язык англо-фризской подгруппы западной группы германской ветви индоевропейской языковой семьи.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Give a talk about the advantages and disadvantages of public transport.

Give a talk on the advantages of foreign travel.

Give a talk on sport.

Give a talk on preparing for challenges.

Give a talk on the importance of education for job prospects.

11 класс

Диалогическая речь.

You and your friend have been asked to choose a leaving gift for a popular teacher who is retiring.

You and your friend have been asked to organize an event to celebrate the 100 th anniversary of your school.

You and your friend organize a birthday party for your classmate.

Give a talk on learning a forcing language.

You and your friend are in your lost year of School and you have been asked to organize your End-of-the year celebration.

You and a classmate have been asked to help choose a special event for health A wareness week at your school.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания

  • Сейчас обучается 932 человека из 80 регионов


Курс профессиональной переподготовки

Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации

  • Сейчас обучается 1148 человек из 83 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Дистанционные курсы для педагогов

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 596 150 материалов в базе

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 11.06.2017 896
  • DOCX 13.4 кбайт
  • 3 скачивания
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Ильина Наталья Андреевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

В Белгородской области отменяют занятия в школах и детсадах на границе с Украиной

Время чтения: 0 минут

Академическая стипендия для вузов в 2023 году вырастет до 1 825 рублей

Время чтения: 1 минута

Университет им. Герцена и РАО создадут портрет современного школьника

Время чтения: 2 минуты

Новые курсы: функциональная грамотность, ФГОС НОО, инклюзивное обучение и другие

Время чтения: 15 минут

Инфоурок стал резидентом Сколково

Время чтения: 2 минуты

Минпросвещения России подготовит учителей для обучения детей из Донбасса

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Кодификатор элементов содержания и требований к уровню подготовки выпускников общеобразовательных учреждений для единого государственного экзамена по английскому языку (далее - кодификатор) является одним из документов, определяющих структуру и содержание КИМ ЕГЭ. Он составлен на основе Федерального компонента государственных стандартов основного общего и среднего (полного) общего образования по иностранному языку базового и профильного уровней (приказ Минобразования России от 05.03.2004 № 1089)

Задание 1: высказывание по теме (тематической проблемной ситуации, 3-3,5 минуты, не менее 10—15 фраз).

Уметь высказаться по теме (ситуации) в виде монолога, логично построить своё высказывание, продемонстрировать владение грамматическими структурами и хороший словарный запас в соответствии с поставленной задачей.

Решение коммуникативной задачи (содержание)

Взаимодействие с собеседником

Задание полностью выполнено: цель общения успешно достигнута, тема раскрыта в заданном объеме, социокультурные знания использованы в соответствии с ситуацией общения.

Демонстрирует способность логично и связно вести беседу: начинает, при необходимости, и поддерживает ее с соблюдением очередности при обмене репликами, проявляет инициативу при смене темы, восстанавливает беседу в случае сбоя.

Задание выполнено: цель общения достигнута, однако тема раскрыта не в полном объеме, в основном социокультурные знания использованы в соответствии с ситуацией общения.

В целом демонстрирует способность логично и связно вести беседу: начинает, при необходимости, и в большинстве случаев поддерживает ее с соблюдением очередности при обмене репликами, не всегда проявляет инициативу при смене темы, демонстрирует наличие проблемы в понимании собеседника.

Задание выполнено частично: цель общения достигнута не полностью, тема раскрыта в ограниченном объеме, социокультурные знания мало использованы в соответствии с ситуацией общения.

Демонстрирует неспособность логично и связно вести беседу: не начинает и не стремится поддерживать ее, не проявляет инициативы при смене темы, передает наиболее общие идеи в ограниченном контексте; в значительной степени зависит от помощи со стороны собеседника.

Задание не выполнено: цель общения не достигнута.

Не может поддерживать беседу.

Таким образом, для раскрытия темы и решения поставленной задачи следует раскрыть все обозначенные в задании аспекты темы . Высказывание по каждому пункту должно быть развернутым, последовательным и логично построенным. По формулировке вопросов задания видно, что ожидаемый коммуникативный тип речи в устном ответе – рассуждение, характеристика. Требуется дать оценку, выразить собственное мнение по поводу жизни знаменитых людей. Следует обратить внимание учащихся на присутствие почти во всех тестовых вопросах задания слова Why.

При этом необходимо, чтобы предложения внутри ответа по каждому из пунктов темы были связаны в цельное развернутое высказывание с помощью соответствующих средств связи (союзов и т.д.). Однако для того, чтобы успеть в указанное время (1,5 – 2 минуты) раскрыть все аспекты задания, высказывание по каждому пункту должно содержать не больше 4 – 5 предложений. Но – нельзя ограничиваться одним предложением! Даже при отсутствии вопроса Why необходимо дать краткий комментарий, привести пример.

Give a talk on public transport.

Remember to discuss:

-whether public transport is important to everyday life, and why.

-how reliable public transport is in serving your community, give examples.

-whether public transport is a better way to travel than using your own vehicle, give reasons.

-how using public transport is related to environmental issues.

You will have to talk for 1,5-2 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then he will ask you some questions.

I believe that public transport is very important in our everyday life because it is a convenient way to get to your destination. It is especially helpful for those who work in the city centres where taking a car is sometimes impossible. It is also very useful for teenagers since they do not have a driver’s license. It allows them to have some independence and not always rely on a parent or another adult to drive them around.

While not always perfect, public transport is quite reliable. There are timetables which tell you when the means of transport run and since the same routes are followed, you have a rough idea of how long it will take to get to your destination.

Many people have their own cars, and while it might be easier to use them in the evenings and at weekends , I believe that public transport is the best alternative for everyday life. It is less expensive to use public transport than pay for petrol and car maintenance.

What is more , if more people used public transport our city streets would be less congested and there would be less pollution. So, public transport is not only more economical, it also helps us protect our environment.

Give a talk about the best way to stay healthy.

Remember to discuss :

- the benefits of exercise

- the effects of good diet/nutrition on health

- the importance of regular health checks

- what you do to keep in good health

You will have to talk for 1,5-2 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then he will ask you some questions.

There are many ways to improve your health and one of the most important is regular exercise. One idea might be to go running. Another might be to play football.

Of course , to exercise we need a healthy diet. We must have plenty of fruit and vegetables in our diet and drink at least eight glasses of water every day . Perhaps we should cut down on junk food and fizzy drinks. Homemade

food and fruit juice is much better for us. . Everybody knows that we should

eat fruit and vegetables, drink water or fruit juice and get plenty of exercise.The difficulty is doing it!

We should go to the doctor regularly to get health checks. The doctor can also give us good advice about how to prevent illnesses.

Personally , I play a lot of team sports and eat a lot of fruit to keep in good health.

My lifestyle is quite healthy. I get lots of exercise and I try to eat the right things.

Обучение монологической форме речи

Исходя из основных коммуникативных функций монологической речи принято говорить о ее функциональных типах:

В условиях изучения иностранного языка в школе можно говорить о разных уровнях сформированности монологической речи в зависимости от самостоятельности и творчества, которые предъявляют учащиеся. Монологическое высказывание на экзамене чаще репродуктивно-продуктивного уровня, так как учащиеся не могут полностью самостоятельно строить высказывания, они ограничены планом их высказывания. Учащиеся, готовясь к экзамену усваивают языковой материал, соответствующий определенной теме и используют его в новой ситуации и композиции изложения, внося элементы творчества и личного отношения к излагаемой информации.

При обучении монологической речи используют два способа: дедуктивный(путь сверху) и индуктивный(путь снизу).

Дедуктивный метод предполагает работу над текстом образцом, включает 3 этапа:

  1. Максимальное присвоение содержательного плана текста, его языковой материал и композиции.(ассоциограммы, план, вопросы)
  2. Пересказы от разных лиц с частичной трансформацией текста, внесением дополнительных элементов.
  3. Полная переработка исходного текста , характеризующийся личностной окрашенностью.

Индуктивный метод-развертывание высказывания от предложения к тексту. При обучении высказыванию на уровне сверхразового единства важно избегать вопросно-ответных предложении.

Адекватными средствами при обучении монологической речи являются речевые упражнения, которые развивают логическое мышление учащихся и формируют навыки и умения логического построения речи, умения последовательно комбинировать предложения, объединяя их в единое высказывание о предмете:

- Подбери к данным тезисам соответствующие аргументы…

-Объясни причину, дав аргументированный ответ

- Расскажите о…,используя приведенный план.

- Расскажите о…,используя ключевые слова

- В соответствии с планом расположите краткие монологические высказывания в логической содержательной последовательности, заполняя их стыки предложениями или средствами текстуальной связанности.

Give a talk on eating out

Remember to say:

Why do people like to eat out( for entertainment or to celebrate something)?

What are the advantages of eating out?(not having to cook for others, getting to try different food)

What are the disadvantages?(can be expensive, the service or food quality may be poor)

How often do you go out to eat?

Упражнения в форме таблиц приучают учащихся последовательно отвечать на все вопросы задания, предварительно фиксируя свои мысли в виде кратких записей, а затем разворачивая их в полноценные высказывания. Формулировка вопросов стимулирует аргументацию.

One of the main reasons that…

On the whole I’d say…..

I think most people….

Firstly/Secondly/ In addition /Furthermore, I’d like to point out…

As far as I’m concerned…

В соответствии с планом расположите краткие монологические высказывания в логической содержательной последовательности, заполняя их стыки предложениями или средствами текстуальной связанности.

…. I usually go out to eat with my family about once a month. We like to try new places occasionally, but my favourite place to eat is the Chinese restaurant; I love eating with chopsticks.

I’m going to talk about eating out, including the reasons people eat out, the advantages and disadvantages and my own personal experience.

There are many advantages to eating out… is the relaxing atmosphere of a restaurant It’s a great place to unwind at the end of a busy day. Discussing business over a meal is a way to entertain clients away from the office and also a way to relax and get to know one another. For other people it makes a change from eating at home and it means they can have a choice of what to eat. …. I’d say that having someone else cook, serve your meal and dear up afterwards is a great reason for eating out. …, I think most people would agree that if we want to enjoy food from a different country, it’s best to have it cooked by people from that country and to enjoy it in a restaurant with the right atmosphere as well.

…, there are many reasons why people eat out. There are busy working couples who don’t want to think about preparing a meal and washing up after a long day at work. Then there are single people who don’t like to eat alone and prefer to go out with their friends, or business people who take their clients out for a meal. When people are away on holiday they often eat out and on the whole I’d say eating out is often a form of entertainment. … many people go out for a meal is to celebrate a special occasion such as a birthday or an anniversary…., some people like to eat out to try different foods from other countries.

One of the negative points of eating out is that it can be expensive. Sometimes the quality of the food or the service may be poor. The expense is the main reason many people only eat out for special occasions. Of course, unless the restaurant has been recommended, you can’t be sure of the quality of the food or service and it may be disappointing or even disastrous. If a restaurant is popular it can also be noisy. In England, smoking in restaurants is not allowed but in other countries people smoke in restaurants which is a problem for non-smokers.

I’m going to talk about eating out, including the reasons people eat out, the advantages and disadvantages and my own personal experience.

To begin with, there are many reasons why people eat out. There are busy working couples who don’t want to think about preparing a meal and washing up after a long day at work. Then there are single people who don’t like to eat alone and prefer to go out with their friends, or business people who take their clients out for a meal. When people are away on holiday they often eat out and on the whole I’d say eating out is often a form of entertainment. One of the main reasons many people go out for a meal is to celebrate a special occasion such as a birthday or an anniversary. Furthermore, some people like to eat out to try different foods from other countries.

There are many advantages to eating out. One advantage is the relaxing atmosphere of a restaurant It’s a great place to unwind at the end of a busy day. Discussing business over a meal is a way to entertain clients away from the office and also a way to relax and get to know one another. For other people it makes a change from eating at home and it means they can have a choice of what to eat. On the whole, I’d say that having someone else cook, serve your meal and dear up afterwards is a great reason for eating out. In addition, I think most people would agree that if we want to enjoy food from a different country, it’s best to have it cooked by people from that country and to enjoy it in a restaurant with the right atmosphere as well.

One of the negative points of eating out is that it can be expensive. Sometimes the quality of the food or the service may be poor. The expense is the main reason many people only eat out for special occasions. Of course, unless the restaurant has been recommended, you can’t be sure of the quality of the food or service and it may be disappointing or even disastrous. If a restaurant is popular it can also be noisy. In England, smoking in restaurants is not allowed but in other countries people smoke in restaurants which is a problem for non-smokers.

As far as I’m concerned, I usually go out to eat with my family about once a month. We like to try new places occasionally, but my favourite place to eat is the Chinese restaurant; I love eating with chopsticks.

Читайте также: