Калган эшкэ кар ява сочинение

Обновлено: 05.07.2024

Т .- Бүген бездә кунаклар бар, әйдәгез алар белән дә исәнләшәбез һәм аларга елмаябыз.

Б.- Исәнмесез, хәерле көн!

Т -. Утырыгыз, балалар.

Б-. Без утырабыз! (утыралар)

2 . Т . -Минем сезгә бер хикәя сөйлисем килә, тыңлыйсызмы?

Т -. Балалар, ә хәзер урамда кайсы ел фасылы ?

Т .- Әйе, балалар, хәзер елның кыш фасылы.

- Ә кыш нинди була? ( кыш рәсеме )

Б.- Көн салкын. Җил исә. Кояш юк. Кар ява. (п иктограммала р)

Т. - Әйе, балалар, кыш салкын була.

Буран улый – у-у-у.

(Авазларны дөрес әйтер өчен, сулышны дөрес итеп алу. Җил чыгаралар)

3 .Т.- Бүген безгә бер хат килде, әйдәгез укып чыгыйк эле, кем язган икән аны?

Здравствуйте, дорогие ребята!

В этом году в лесу очень много снега и я беспокоюсь за свой лес. Не замерзнут ли растения в лесу, выживут ли насекомые и птицы. Помогите мне пожалуйста, я очень переживаю за свой лес.

Ваш старый знакомый Шүрәле.

Т. - А давайте отправимся в зимний лес и обьясним нашему знакомому хорошо это или плохо, когда зимой бывает много снега.

Балалар, без сезнең белән салкыннан курыкмыйбыз. Мин сезне кышкы урманга сәяхәткә чакырам. Әйдәгез җылырак киенәбез.

В день морозный колотун,

Мы наденем шубу-тун.

Т. -Әйдәгез, урманга барабыз!

Мин барам тыпырдап,

Кар кала шыгырдап,

(Кышкы урман күренеше, музыка яңгырый)

Т .- Менә килеп тә җиттек.

Б.- Нинди матур урман! Бөтен җир ап-ак кар!

Т .- Чү, монда кемдер бар?!

Нигә ишек ачмыйсыз?

Шакый, шакый арып беттек,

Нигә каршы алмыйсыз?

Т .- Балалар, әйдәгез исәнләшик әле. Бу кем икән?

Б.( Диалог)- Исәнмесез!

-Мин Таня, ә син кем?

- Мин Шүрәле. Бу урманда яшим. Бармакларым бик туңды. Ай-яй салкын.

Т .- Балалар, әйдәгез Шүрәле белән бармакларны җылытып алабыз: авызга сулыш алабыз һәм бармакларга өрәбез.

-Тагын ничек җылытып була? (Варежка)

Маша варежку надела.

-Ой,куда БАРМАК я дела?

Нет БАРМАК, он пропал.

В свой домишко не попал!

Маша варежку сняла.

Ищешь, ищешь,-не найдёшь.

-БАРМАК, здравствуй! Как живёшь?!

Т .-Ә хәзер, балалар әйдәгез уйнап алыйк.

Җырлы уен “Шүрәле”

Ш.- Балалар, ә сез нишләп йөрисез? Нигә җылы өйләрегездә генә утырмыйсыз?

Б. -А мы не боимся холода. Пришли полюбоваться в зимний лес. А хочешь мы тебе прочитаем стихи про зиму ?

Т .- Кышкы урман бик матур.

-Ап-ак кар . (Кабатлыйлар )

Ш.- Сез бик булган, уңган балалар. Мин сезне үзем янымда калдырам.

Б. -Юк, Шүрәле, безне балалар бакчасында көтәләр.

Ш.- Алайса менә сезгә бер шөгыль. Шуны үтәсәгез – мин сезне җибәрәм.

Т -. Балалар, бу нәрсә?

Т -. Ничә түгәрәк?

Т ..- Нинди түгәрәк?

Б. -Зур, уртача, кечкенә.

Т -. Алардан нәрсә ясап була?

Б.- Кар бабай. (Кар бабай ясыйлар)

Тәгәрәтеп ак карны, ясадык кар бабайны.

Ясадык ике күзен, куйдык аңа борын,

Бирдек кулына себерке,-дидек син урам себер.

Т .- Менә Шүрәле, дөрес башкардыкмы?

Ш-. Сез бик тырыш балалар булдыгыз. Рәхмәт сезгә.

Т .- Син туңып йөрмә алай. Җылы итеп киен.

( Балалар рәсемне Шүрәлегә бирәләр )

Ш.- Минем дә күчтәнәчләрем бар сезгә.

( Агач астыннан карга баткан алмалар чыгара)

Ш.-Нишлим инде? (Шүрәле борчыла)

4. Т .- Менә шулай инде Шүрәле дус, не зря говорят: вовремя не сделал дело, так его завалило снегом. Только ты не беспокойся. Мы тебе поможем.

Т .- А когда много снега это хорошо или плохо?

Б. - Кар күп булса- иген уңар . (Если много будет снега- урожай будет хороший.)

Кышкы кар – көзге икмәк. (Зимний снег – осенний хлеб.)

Җәй эшләсәң – кыш ашарсың. (Летом поработаешь – зимой будешь сыт.)

Калган эшкә– кар ява. (Вовремя не сделал дело – его завалило снегом.)

Т .- Бу мәкаль.(Кабатлыйбыз)

Т. -Шүрәле рәхмәт сиңа. Безгә кайтырга кирәк. Сау бул Шүрәле.

Ш. –Сау булыгыз, балалар! Җәй кунакка килегез.

Т. - Кайтабыз, балалар.

Б.- Мин барам тыпырдап,

Кар кала шыгырдап,

Т . -Менә кайтып та җиттек. Сезгә кышкы урман ошадымы?

Б.- Көн салкын. Җил исә. Кар ява.

5. Т .- Сау булыгыз, балалар.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты


Конспект непосредственно образовательной деятельности по изучению татарского языка в ДОУ "ЯМЬЛЕ САБАНТУЙ - ВЕСЕННИЙ ПРАЗДНИК"

САБАНТУЙ! Это самый любимый, самый веселый, самый торжественный народный праздник татарского народа. Он проводится после окончания весенних полевых работ. На этом празднике люди соревнуются в с.


Интегрированная образовательная деятельность по обучению детей татарскому языку в ДОУ "КАРГА БОТКАСЫ - ВЕСЕННИЙ ПРАЗДНИК "КАША ДЛЯ ГРАЧЕЙ"


К числу важнейших задач логопедической работы с дошкольниками, имеющими общее недоразвитие речи, относится формирование у них связной монологической речи.В дошкольном возрасте происходит овладение дву.


Можно использовать и как логопедический досуг, и как обощение пройденного в конце года. Используется интерактивная доска, на которой выводится карта страны Грамотея и дети на протяжении всего времени .


Учить детей диафрагмально-релаксационному типу дыхания (дыхание животом);2. Учить детей произвольно напрягать и расслаблять мышцы, сбрасывать мышечное напряжение;3. Развивать мелкую .


Конспект непосредственно образовательной деятельности по коррекции общего недоразвития речи у детей подготовительной группы (2-ой год обучения) "Безопасное колесо".

Совершенствование умений и навыков словоизменения и словообразования, номинативного и предикативного словаря. Развитие фонематических процессов на материале лексической темы «Транспорт. Правила дорожн.


конспект итоговой НОД составлен для детей старшей группы, имеющих задержку психического развития. к конспекту прилагается презентация с дидактическими играми, которые можно использовать как вне заняти.

Каланы макта, салада тор.
Город хвали, в деревне живи.

Калган эшкэ кар явар
Незаконченные дела покроет снег.

Калэм белэн язганны кылыч белэн дэ боза алмассын.
Что написано пером, не исправляется мечом.

Май салкын – кесэ тулы алтын
Май холодный – карманы полны денег

Май чулмэге тышыннан билгеле
Горшок с маслом снаружи виден

Мактанма, каз, хёнэрен аз.
Не хвались, гусь, не велико твое ремесло.

Мактанчык кешенен бар акылы мактануга китэр
Хвастливый человек весь свой ум тратит на хваставство (самовосхваление))

Мактанчыкнын арты ачык
У хвастуна зад открыт.
Хвастовство на голом месте.

Ни чэчсэн, шуны урырсын
Что посеешь, то и пожнешь

Ният гамэлдэн артык.
Цель важнее процесса.

Ният иткэн – морадына житкэн
Поставивший задачу, достигнет цели

Ният нияткэ житкерэ
Намерение приближает к цели

Потлап таратсан, граммлап жыясын
Растратишь пудами, будешь собирать граммами

Пулатта торсан ни, келэттэ торсан ни
Хоть во дворце, хоть в клети.

Пыскып янган уттан жылы юк.
От тлеющего огня тепла нет.

Пыялачынын тэрэзэсе юк
У стекольщика нет стекла на окне

Сакланганнан улем дэ саклана.
Смерть тоже от береженого сторонится (бережется).

Сакланганнын сагы бар.
У бережливого есть и сбережения.

Портал Проза.ру предоставляет авторам возможность свободной публикации своих литературных произведений в сети Интернет на основании пользовательского договора. Все авторские права на произведения принадлежат авторам и охраняются законом. Перепечатка произведений возможна только с согласия его автора, к которому вы можете обратиться на его авторской странице. Ответственность за тексты произведений авторы несут самостоятельно на основании правил публикации и законодательства Российской Федерации. Данные пользователей обрабатываются на основании Политики обработки персональных данных. Вы также можете посмотреть более подробную информацию о портале и связаться с администрацией.

© Все права принадлежат авторам, 2000-2022. Портал работает под эгидой Российского союза писателей. 18+

Цель:

  • дать понять необходимости знания двух языков: русского и татарского;
  • показать сходство и связь между двумя языками;
  • воспитывать у детей любовь к языкам, культуре двух народов через народное творчество: сказки, пословицы, песни и др.
  • ознакомить с жизнью и творчеством татарского поэта Габдуллы Тукая;
  • способствовать воспитанию чувства любви и гордости к творчеству поэта-земляка.

Задачи:

  • Уметь понимать учителя и собеседника в различных ситуациях общения, закрепить навыки выражения согласия и несогласия;
  • Развитие неподготовленной монологической речи на основе фоновых знаний по теме;
  • Воспитывать любовь к культуре и традициям татарского народа; умение использовать речевые клише и формулы вежливости.

Максат:

  • Укучыларның Габдулла Тукайның тормыш юлы һәм иҗаты турындагы белемнәрен тулыландыру;
  • Тукай образына, аның иҗатына мәхәббәт тәрбияләү;
  • Балаларның иҗади активлыгын үстерү.

Җиһазлау: Габдулла Тукай портреты, фоторәсемнәре, китаплары, компьютерда Г.Тукайның әкиятләренә иллюстацияләр.

Уен тәртибе. Уенда 2 команда катнаша. Өй эшенә: визитка әзерләү, исем, девиз сайлау, Г.Тукайның иҗатын һәм әсәрләрен өйрәнү,

Уен барышы. Бүгенге дәресебезне Г.Тукайның тормыш юлы һәм иҗатына багышланган викторина тәртибендә дәвам итәбез. Ә хәзер уеныбызны башлыйбыз.

Сезнең алдыгызда “Шурале” һәм “Су анасы” командалары көч сынаша.

Командалар бер-берсен сәламлиләр.

Ведущий:

Хәерле көн! Добрый день!

“И туган тел, и матур тел,
Әткәм - әнкәмнең теле!”
О, как хорош родной язык,
отца и матери язык!
Бу юлларны кем язган?

Кто написал эти строки?

Габдулла Тукай – известный татарский писатель, поэт, критик и переводчик. Он является основоположником новой поэзии нации, высоко поднимает чувство патриотизма.

Каждый год весной мы отмечаем день рождение Габдуллы Тукая. Много говорилось о его жизни, о творчестве Г.Тукая. Вот и сегодня собрались

Приветствие команд: Шурале и Су анасы

1 задание: Интеллектуальная разминка.слайды №1

Вопросы для 2 команды

1. Кого боится Су анасы?
Людей
Собак
Зверей
2. Кого кормил Гали?
Корова
Коза
Собака
3. Что нашли Коза и Баран на дороге?
мешок
хлеб
голова

(Топор - Шурале, гребень - Водяная, ведро - Коза и Баран, клин- Шурале, сачок - Ребёнок и мотылёк, дрова - Коза и Баран, клубок - Киска - озорница, Кувшин - Мышь попавшая в молоко, мешок - Коза и Бара). В презентации выходи рисунок и название предмета, а потом название произведения.

Музыкальная пауза физминутка для глаз

В презентации видео – физминутка для глаз.

1 команда:

Яхшы, хуш. Батты кояш.
Йокларга яттым кич белән; (Су анасы)

Вот уже и солнце село
Лёг я спать и свет потух. (Водяная)

2 команда

Утыралар аяк бөкләп каршы утка,
Болар инде тәмләп кенә ашый ботка. (Кәҗә белән сарык)

Оба стали кашу есть,
Потом, довольные у костра,
Заснули сладко до утра. (Коза и Баран)

1 команда:

Кычкыра: кысты, харап итте явыз "Былтыр" мине,
Аһ, үләм бит, бу бәладән кем килеп йолкыр мине? (Шүрәле)

Я умру. лесные духи, помогите мне скорей!
Прищемил Вгодуминувшем, погубил меня злодей! (Шурале)

2 команда:

Әйт әле, Күбәләк,
Сөйләшик бергәләп:
Бу кадәр куп очып
Армыйсың син ничек? (Бала беән күбәләк)

Бабочка красавича нежный мотылек Нам с тобою нравится солнечный денек Раскажи мне бабочка о судьбе своей Сколько в твоей жизни полных счастья дней (Ребенок и бабочка)

Задание всем. А теперь давайте, все вместе отгадаем, из какого произведения следующие строки:

Әйдәле, Акбай! өйрән син, арт аягың берлә тор; Аума, аума! туп-туры тор, төз утыр, яхшы утыр!

Ну давай, Акбай, учиться! Сядь, дружок, на хвостик свой! Смело стой на задних лапках! Чур, не падать, прямо стой!

В этом произведении проводится мысль о том, что человек должен трудиться и получать удовольствие от результатов своей работы.

И что бы, передать эту мысль Габдулла Тукай часто использует в своих произведениях пословицы. Давайте, сейчас мы их вспомним.

1 нче командага.

  • Кем эшләми, . (шул ашамый).
  • кто не рабо́тает, тот не ест.
  • Калган эшкә . (кар ява).
  • отло́женное де́ло траво́й зараста́ет

3. эш башында мактанма, эш беткәч мактан

  • . не хвали́сь нача́лом де́ла, хвали́сь его́ концо́м.
  • Эш беткәч . (уйнарга ярый).
  • Сделал дело- гуляй смело

2 нче командага.

  • Аз сөйлә, . (күп эшлә).
  • ме́ньше (поме́ньше) говори́, бо́льше (побо́льше) де́лай
  • Тырышкан табар, . (ташка кадак кагар).
  • Кто старается, тот найдёт; на камень гвоздь забивает!
  • Егет кешегә . (җитмеш төрле һөнәр дә аз).
  • Добру молодцу необходимо знать 70 ремесел

5. Һөнәрле үлмәс, . (һөнәрсез көн күрмәс).

Человек с профессией не умрёт, а человек без профессии не проживёт

7 задание: Кто быстрее ответит?

Т .- Бүген бездә кунаклар бар, әйдәгез алар белән дә исәнләшәбез һәм аларга елмаябыз.

Б.- Исәнмесез, хәерле көн!

Т -. Утырыгыз, балалар.

Б-. Без утырабыз! (утыралар)

2 . Т . -Минем сезгә бер хикәя сөйлисем килә, тыңлыйсызмы?

Т -. Балалар, ә хәзер урамда кайсы ел фасылы ?

Т .- Әйе, балалар, хәзер елның кыш фасылы.

- Ә кыш нинди була? ( кыш рәсеме )

Б.- Көн салкын. Җил исә. Кояш юк. Кар ява. (п иктограммала р)

Т. - Әйе, балалар, кыш салкын була.

Буран улый – у-у-у.

(Авазларны дөрес әйтер өчен, сулышны дөрес итеп алу. Җил чыгаралар)

3 .Т.- Бүген безгә бер хат килде, әйдәгез укып чыгыйк эле, кем язган икән аны?

Здравствуйте, дорогие ребята!

В этом году в лесу очень много снега и я беспокоюсь за свой лес. Не замерзнут ли растения в лесу, выживут ли насекомые и птицы. Помогите мне пожалуйста, я очень переживаю за свой лес.

Ваш старый знакомый Шүрәле.

Т. - А давайте отправимся в зимний лес и обьясним нашему знакомому хорошо это или плохо, когда зимой бывает много снега.

Балалар, без сезнең белән салкыннан курыкмыйбыз. Мин сезне кышкы урманга сәяхәткә чакырам. Әйдәгез җылырак киенәбез.

В день морозный колотун,

Мы наденем шубу-тун.

Т. -Әйдәгез, урманга барабыз!

Мин барам тыпырдап,

Кар кала шыгырдап,

(Кышкы урман күренеше, музыка яңгырый)

Т .- Менә килеп тә җиттек.

Б.- Нинди матур урман! Бөтен җир ап-ак кар!

Т .- Чү, монда кемдер бар?!

Нигә ишек ачмыйсыз?

Шакый, шакый арып беттек,

Нигә каршы алмыйсыз?

Т .- Балалар, әйдәгез исәнләшик әле. Бу кем икән?

Б.( Диалог)- Исәнмесез!

-Мин Таня, ә син кем?

- Мин Шүрәле. Бу урманда яшим. Бармакларым бик туңды. Ай-яй салкын.

Т .- Балалар, әйдәгез Шүрәле белән бармакларны җылытып алабыз: авызга сулыш алабыз һәм бармакларга өрәбез.

-Тагын ничек җылытып була? (Варежка)

Маша варежку надела.

-Ой,куда БАРМАК я дела?

Нет БАРМАК, он пропал.

В свой домишко не попал!

Маша варежку сняла.

Ищешь, ищешь,-не найдёшь.

-БАРМАК, здравствуй! Как живёшь?!

Т .-Ә хәзер, балалар әйдәгез уйнап алыйк.

Җырлы уен “Шүрәле”

Ш.- Балалар, ә сез нишләп йөрисез? Нигә җылы өйләрегездә генә утырмыйсыз?

Б. -А мы не боимся холода. Пришли полюбоваться в зимний лес. А хочешь мы тебе прочитаем стихи про зиму ?

Т .- Кышкы урман бик матур.

-Ап-ак кар . (Кабатлыйлар )

Ш.- Сез бик булган, уңган балалар. Мин сезне үзем янымда калдырам.

Б. -Юк, Шүрәле, безне балалар бакчасында көтәләр.

Ш.- Алайса менә сезгә бер шөгыль. Шуны үтәсәгез – мин сезне җибәрәм.

Т -. Балалар, бу нәрсә?

Т -. Ничә түгәрәк?

Т ..- Нинди түгәрәк?

Б. -Зур, уртача, кечкенә.

Т -. Алардан нәрсә ясап була?

Б.- Кар бабай. (Кар бабай ясыйлар)

Тәгәрәтеп ак карны, ясадык кар бабайны.

Ясадык ике күзен, куйдык аңа борын,

Бирдек кулына себерке,-дидек син урам себер.

Т .- Менә Шүрәле, дөрес башкардыкмы?

Ш-. Сез бик тырыш балалар булдыгыз. Рәхмәт сезгә.

Т .- Син туңып йөрмә алай. Җылы итеп киен.

( Балалар рәсемне Шүрәлегә бирәләр )

Ш.- Минем дә күчтәнәчләрем бар сезгә.

( Агач астыннан карга баткан алмалар чыгара)

Ш.-Нишлим инде? (Шүрәле борчыла)

4. Т .- Менә шулай инде Шүрәле дус, не зря говорят: вовремя не сделал дело, так его завалило снегом. Только ты не беспокойся. Мы тебе поможем.

Т .- А когда много снега это хорошо или плохо?

Б. - Кар күп булса- иген уңар . (Если много будет снега- урожай будет хороший.)

Кышкы кар – көзге икмәк. (Зимний снег – осенний хлеб.)

Җәй эшләсәң – кыш ашарсың. (Летом поработаешь – зимой будешь сыт.)

Калган эшкә– кар ява. (Вовремя не сделал дело – его завалило снегом.)

Т .- Бу мәкаль.(Кабатлыйбыз)

Т. -Шүрәле рәхмәт сиңа. Безгә кайтырга кирәк. Сау бул Шүрәле.

Ш. –Сау булыгыз, балалар! Җәй кунакка килегез.

Т. - Кайтабыз, балалар.

Б.- Мин барам тыпырдап,

Кар кала шыгырдап,

Т . -Менә кайтып та җиттек. Сезгә кышкы урман ошадымы?

Б.- Көн салкын. Җил исә. Кар ява.

5. Т .- Сау булыгыз, балалар.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты


Конспект непосредственно образовательной деятельности по изучению татарского языка в ДОУ "ЯМЬЛЕ САБАНТУЙ - ВЕСЕННИЙ ПРАЗДНИК"

САБАНТУЙ! Это самый любимый, самый веселый, самый торжественный народный праздник татарского народа. Он проводится после окончания весенних полевых работ. На этом празднике люди соревнуются в с.


Интегрированная образовательная деятельность по обучению детей татарскому языку в ДОУ "КАРГА БОТКАСЫ - ВЕСЕННИЙ ПРАЗДНИК "КАША ДЛЯ ГРАЧЕЙ"


К числу важнейших задач логопедической работы с дошкольниками, имеющими общее недоразвитие речи, относится формирование у них связной монологической речи.В дошкольном возрасте происходит овладение дву.


Можно использовать и как логопедический досуг, и как обощение пройденного в конце года. Используется интерактивная доска, на которой выводится карта страны Грамотея и дети на протяжении всего времени .


Учить детей диафрагмально-релаксационному типу дыхания (дыхание животом);2. Учить детей произвольно напрягать и расслаблять мышцы, сбрасывать мышечное напряжение;3. Развивать мелкую .


Конспект непосредственно образовательной деятельности по коррекции общего недоразвития речи у детей подготовительной группы (2-ой год обучения) "Безопасное колесо".

Совершенствование умений и навыков словоизменения и словообразования, номинативного и предикативного словаря. Развитие фонематических процессов на материале лексической темы «Транспорт. Правила дорожн.


конспект итоговой НОД составлен для детей старшей группы, имеющих задержку психического развития. к конспекту прилагается презентация с дидактическими играми, которые можно использовать как вне заняти.

Читайте также: