Текст the serengeti кратко

Обновлено: 05.07.2024

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Ознакомление школьников с окружающей средой в разных частях света.

Формирование и развитие коммуникативной компетенции по теме урока (языковой, речевой, лингвострановедческой.)

Урок № 1.

Основные задачи урока:

ввести учащихся в ситуацию речевого общения по теме;

ознакомить учащихся с новой лексикой;

учить читать учебный текст с извлечением полной информации.

Организационный момент. Приветствие.

Введение в иноязычную атмосферу.

a) T: Have you ever heard these saying? Read and translate it, explain how

you understand this saying.

b) Children say their ideas.

c) T: Is it important for person to know a lot of things in different branches?

d) T: Would you like to check your knowledge of geography and answer the

questions of the quiz?

Which continent is the largest in the world? ( Europe and Asia)

Which river is the longest in the world? ( Nile in Africa)

Which is the largest ocean in the world?( Pacific)

What can you say about Kiev, London and Ottawa. ( capitals of countries)

T: Oh, I see you know geography well.

Основная часть .

Pre-reading activity. Подготовка к чтению.

Listen to the following new words and expressions and repeat after me.

Дети читают новую лексику на доске вслед за учителем.

While –reading activity. Этап чтения текста и выполнение заданий во время чтения.

Чтение текста с целью максимально полного понимания всей

информации , что есть в тексте и критического её осмысления.

Обучение переводу с английского языка на русский язык

3. Post - Reading Activities . Контроль понимания текста и выполнение

послетекстовых коммуникативных упражнений.

Starlight SB – работа с учебником.

Answer the questions. с . 38, упр .2

Заполнение пропусков с. 39, упр. 3

главную суть текста.

Заключительная часть.

Summarizing. Подведение итогов .

T: Which activities have you done today?

3. Выставление оценок за урок.

Урок № 2.

Основные задачи урока:

Отработка и активизация лексики в речи учащихся в ситуации речевого общения по теме;

Развитие спонтанной речи и критического мышления.

Организационный момент. Приветствие.

Проверка домашнего задания. Актуализация опорных знаний. Фронтальный опрос лексики. Учащиеся рассказывают краткое содержание текста по плану, который должны были составить дома.

Работа по карточкам в двух вариантах на закрепление. (на 10-15 минут)

Module 2( Unit 2.1 ) V-I

Ф.И. ученика___________________________________ Класс ___________________

Translate words and word expressions.

медленно брести ________________________________________________________________________

заповедная территория ___________________________________________________________________

Put sentences in order .

In Massai village women wears red robes and they are busy washing clothes._________________________

The name of Serengeti comes from a Massai word that means “the place where the land runs over”._______

The animal kingdom reigns at night.__________________________________________________________

It becomes obvious that the Massai are making the long transition to a more modern way of life. __________

Match the words with definitions .

Module 2( Unit 2.1 ) V-II

Ф.И. ученика________________________________________________ Класс ___________________

Translate words and word expressions.

кочевой образ жизни ____________________________________________________________________

Put sentences in order .

But Massai have no intension of being moved on again._________________________________________

The Massai tribes have been confined to a small part of the Serengeti_______________________________

Authorities do not want to provide the Massai with a water supply._________________________________

The Massai population has increased from 10,000 to 50,000. It might affect the animals in the conservation area.______

Match the words with definitions .

Актуализация опорных знаний.

чтение слов и составление предложений с ними.

Organization of environmental protection

nature take care

rare species ( animals)

industrial enterprises suffer

Ученики отвечают на вопросы: What are the results of our influence on the environment?

What should we do to save our Earth?

Environmental problem is the most burning problem of today.

The ecological problem influence the climate on the Earth. Mankind long believed that , whatever we did, the Earth would remind much the same. Nature is under threat. Our country’s pollution can be every country’s problem. So we all need to work together to safeguard our environment.

Air pollution is a very serious problem. Industrial enterprises emit tons of harmful substances . They are the main reason for the greenhouse effect and acid rains. The pollution of air and the world’s ocean, destruction of the ozone layer is the result of man’s careless interaction- with nature a sign of the ecological crises.

Rains, full of acid chemicals, change lakes, rivers, as well as forests. Acid water kills the plants and animals that usually live in water. Acid rain makes the Earth more acidic and some kinds of trees can’t live in the sol that is very acidic. Forests are disappearing and this upsets the oxygen balance. Water pollution occurs mostly , when people overload the water environment such as streams, lakes, underground water, bays or seas with wastes or substances harmful to living being.

Nuclear weapons is also course of the pollution. It brings a great damage to the agriculture, forests and people’s health.

The greenhouse effect and global warming both correspond with each other. The greenhouse effect is recalled as incoming solar radiation that passes through the Earth’s atmosphere but prevents much of the outgoing infrared radiation from escaping into outer space. It causes the overheat of the air as a result we have the global warming effect.

People are beginning to realize that environmental problems are not somebody else’s. In many countries environmental protection agencies and research centers are up. Such organization as “Green Peace” cares for ecology in countries. Its main goal is to combine the people’s efforts for peace with the huge and ever mounting movement launches all kind of environmental actions and inform of the ways, means and results of this work.

ІІІ. Заключительная часть. Домашнее задание.

Ответить на вопросы после текста.(рас печатка)

When do environment begin to suffer from pollution?

What was happened with animals, fish and birds?

Why environment protection is universal concern?

Summarizing . Подведение итогов урока в виде тестов.

Circle the answers.

Do you know the reasons of environment problems ?

a) Yes, I know. b) No, I don’t know.

Can you speak about problems of environment now ?

a) Yes, I can. b) No, I can’t.

Can you name the organization which cares for ecology in countries?

a) Yes, we can. b ) No , we can ’ t .

2. Выставление оценок за урок.

Урок № 3.

Основные задачи урока:

Активизация лексики в речи учащихся в ситуации речевого общения по теме;

Практиковать учащихся в аудировании и просмотре фильма с целью

получения общего представления и максимально – полного понимания

всей информации, что имеется в фильме по теме урока ;

Ознакомление школьников с природными катаклизмами в мире.

Организационный момент. Приветствие.

When do environment begin to suffer from pollution?

What was happened with animals, fish and birds?

Why environment protection is universal concern?

Since ancient times Nature has served man .

People don ’ t live in harmony with environment .

Thousands of industrial enterprises appear all over the world today.

Enterprises don’t pollute the air we breath, the water we drink.

Many species of animals, birds, fish disappear forever.

We don’t need take care of environment.

Polluted water doesn’t kill fish.

Ecological problems don’t influence the climate on the Earth.

Acid water kills plants and animals that live in water.

The global warming isn’t environment problem today.

There isn’t organization of environment protection in the world today.

We should make antipollution laws.

The Earth is under the threat.

Просмотр видео-фильма об окружающей среде.

Заполняем схему после просмотра фильма.

Fill in the table.

5. Pre-reading activity. Подготовка к чтению .

Listen to the following new words and expressions and repeat after me.

Дети читают новую лексику вслед за учителем. Упражнение №1 с.42

While – reading activity . Этап чтения текста и выполнение заданий во время чтения. Упражнение №4 с.42

Summarizing . Подведение итогов.

What have you done today?

Could you please correct this text? Today I am going to speak about the Serengeti and the african tribe which is called Masai. Serengeti is a beautiful place in Africa where humans and animals are managing to live in harmony. Unfortunately, the tribe living there and called Masai is unable to continue their traditional way of life because of alteration in 1959. Since that time they have been confined to one small part of the Serengeti ecosystem. Another reason why the Masai ordinary life has changed is a huge increase of population. The result is that there are too many people and too few resources to support the tradinional Masai way of life. The Masai face a lot of problems, for exeample, they are being asked to move out because of the negative effect for animals. Also the Masai have no fresh water supply, because the authorities do not want to encourage permanent settemens within the conservation area. The future for the Masai is also not very bright, I should say. They are becoming more and more modern. That can cause the loss of unique customs or traditions. I mean the Masai could become just a group of contemporary people living somewhere in the conservation zone. Thank you very much!


СЕРЕНГЕ́ТИ (Serengeti), на­цио­наль­ный парк на се­вере Тан­за­нии. Пл. 14,76 тыс. км 2 . Соз­дан в 1951. В 1959 из С. вы­де­лен ре­зерват Нго­рон­го­ро . В 1981 вклю­чён во все­мир­ную сеть био­сфер­ных ре­зер­ва­тов ЮНЕСКО и в спи­сок объ­ек­тов Все­мир­но­го на­сле­дия ЮНЕСКО. На се­ве­ре гра­ни­чит с за­по­вед­ни­ком Ма­саи-Ма­ра (Ке­ния), с ко­то­рым со­став­ля­ет еди­ную ох­ра­няе­мую тер­ри­то­рию. Кли­мат су­хой и жар­кий, с яр­ко вы­ра­жен­ной се­зон­ностью в свя­зи с ре­жи­мом вы­па­де­ния осад­ков. Рас­ти­тель­ность пред­став­ле­на тра­вя­ни­сты­ми про­стран­ст­ва­ми с ред­ко стоя­щи­ми дре­во­вид­ны­ми ака­ция­ми и за­рос­ля­ми кус­тар­ни­ков (см. Са­ван­на ). Фау­на ти­пич­на для рав­нин и плос­ко­го­рий Вост. Аф­ри­ки; обыч­ны лев, ле­о­пард, жи­раф, аф­ри­кан­ский слон, но­со­рог, па­виа­ны, стра­ус, пти­ца-сек­ре­тарь, в ре­ках оби­та­ют бе­ге­мот и ниль­ский кро­ко­дил. Парк зна­ме­нит мно­го­числ. ста­да­ми ко­пыт­ных (зеб­ры, ан­ти­ло­пы гну, га­зе­ли, буй­во­лы и др. ви­ды). Еже­год­но в за­суш­ли­вый пе­ри­од мно­го­ты­сяч­ные ста­да ко­пыт­ных пе­ре­ме­ща­ют­ся с сев. хол­мов на юж. рав­ни­ны, где в это вре­мя идут не­про­дол­жит. до­ж­ди, а с на­сту­п­лени­ем дожд­ли­во­го се­зо­на миг­ри­ру­ют в об­рат­ном на­прав­ле­нии. Нац. парк поль­зу­ет­ся ог­ром­ной по­пу­ляр­но­стью у ту­ри­стов, при­ез­жаю­щих смот­реть на ми­гра­ции жи­вот­ных и быт ко­рен­ных жи­те­лей это­го ре­гио­на – ма­са­ев.


Серенге́ти — экосистема в Восточной Африке, простирающаяся от севера Танзании, к востоку от озера Виктории, до юга Кении между 1 и 3 градусом северной широты и 34 и 36 градусом восточной долготы, и охватывающая территорию около 30 тысяч км².

Содержание

Описание

Климат Серенгети обычно сухой и тёплый. Основной сезон дождей — с марта по май, и небольшие дожди проходят с октября по ноябрь. Уровень осадков растёт от 508 мм на равнинах, укрываемых возвышенностью Нгоронгоро, до 1200 мм на берегах озера Виктория [1] .

Исследователи Серенгети

См. также

Примечания

Литература

  • Гржимек Б., Гржимек М. Они принадлежат всем. — М.: Мысль, 1965. — 140 с.
  • Гржимек Б., Гржимек М.Серенгети не должен умереть. — М.: Мысль, 1968. — 240 с.
  • Степи
  • География Кении
  • География Танзании
  • Экосистемы

Wikimedia Foundation . 2010 .

Полезное

Смотреть что такое "Серенгети" в других словарях:

Серенгети — (Serengeti), нац. парк на С. Танзании. Создан в 1940 г. на пл. 1476,3 тыс. га для охраны природы Вост. Африканского плоскогорья к В. от оз. Виктория. Болота, тропические злаковники, саванны, акациевые редколесья, галерейные леса. Исключительное… … Географическая энциклопедия

Серенгети — (Serengeti), национальный парк на севере Танзании. Основан в 1940. Площадь 1295000 га. В 1959 из Серенгети выделен резерват Нгоронгоро (площадь около 800 тыс. га). Травянистые и кустарниковые саванны. Скопления (свыше 1,5 млн. голов) диких… … Энциклопедический словарь

Серенгети — (Serengeti)Serengeti, обширное плато к З. от Большой Рифтовой долины в Танзании. В 1951г. здесь был создан национальный парк для охраны мигрирующих диких животных, в т.ч. зебр и газелей Томсона … Страны мира. Словарь

СЕРЕНГЕТИ (Serengeti) — национальный парк на севере Танзании. Основан в 1940. площадь 1 295 000 га. В 1959 из Серенгети выделен резерват Нгоронгоро (площадь ок. 800 тыс. га). Травянистые и кустарниковые саванны. Скопления (св. 1,5 млн. голов) диких копытных (антилопы,… … Большой Энциклопедический словарь

Серенгети (национальный парк) — Национальный парк Серенгети Вывеска на входе в парк … Википедия

Серенгети (кошка) — У этого термина существуют и другие значения, см. Серенгети (значения). Серенгети … Википедия

Серенгети (значения) — Серенгети: Серенгети экосистема в Восточной Африке, расположенная на севере Танзании и юге Кении Серенгети национальный парк в Танзании Серенгети порода кошек … Википедия

Национальный парк Серенгети — Координаты: 2°19′51″ ю. ш. 34°50′00″ в. д. / 2.330833° ю. ш. 34.833333° в. д. … Википедия

Заповедник — участок территории (акватории), на котором сохраняется в естественном состоянии весь его природный комплекс. З. обычно объявляются местности, типичные для данной географической зоны (области) или содержащие ценные в научном отношении… … Большая советская энциклопедия

Читайте также: