I wanted to know if 9 класс кузовлев конспект урока презентация

Обновлено: 07.07.2024

Задача 1. Создать комфортную обстановку и подготовить учащихся к включению в работу по определению темы и цели урока.

Teacher: Good morning, my dear children! I’m glad to see you. Sit down, please!

Students: Good morning! We are glad to see you too.

Фонетическая зарядка:

Задача 2. Подготовить органы речи к говорению на иностранном языке и совершенствовать произношение звуков [ θ и ð]

Teacher: Read new proverbs, please. (Презентация.) (Слайд 1)

  1. Live and learn.
  2. To know everything is to know nothing.
  3. The roots of education are bitter, but the fruit is sweet.
  4. As for me all I know is that I know nothing. (Socrates)
  5. Knowledge is like money: the more he gets, the more he craves.
  6. All wish to possess knowledge, but few, comparatively speaking, are willing to pay the price.
  7. You can take the horse to the water but you cannot make him drink.

Teacher: What’s the English for…(Слайд 2)

  1. Век живи, век учись.
  2. Знать все – значит не знать ничего.
  3. Трудно в учении, легко в бою.
  4. Что касается меня, то я знаю только то, что я ничего не знаю.
  5. Знания подобны деньгам: чем больше Вы их имеете, тем еще больше Вам хочется их иметь.
  6. Многие хотят обладать знаниями, но сравнительно немногие готовы заплатить за них требуемую цену.
  7. Можно привести лошадь к воде, но заставить ее пить нельзя.

Задача 3. Постановка целей и задач урока. Мотивация учащих на достижение поставленных целей.

Teacher: Сan you guess the theme & the aim of the lesson? (Учащиеся формулируют тему и цель урока.)

II. Изучение новой темы урока.

Задача 1. Формировать употребление учащимися новых лексических единиц.

Знакомство с лексикой, которая встретится в тексте упражнения 1страница 94, пользуясь word box на странице учебного пособия 95. Подготовка к пониманию содержания текста о типах школ в Англии. (Слайд 3)

Teacher: repeat after your classmate Yana & try to give Russian equivalents.

To attend, 93per cent, education, independent, boarding schools, Eton, Harrow, Winchester, a kindergarten, nursery, optional, compulsory, comprehensive, to mean, most, primary, to divide, to decide, during, clay, timetable, curriculum, to provide, to offer, there, then, than, entrance examinations, to pass the 11+ exams, a subject, primary schools, whole, which, a stage, secondary, modeling;

Задача 2. Подготовить учащихся к пониманию текста упражнения 1 страница 94-95 и беседе по его содержанию. Учащиеся знакомятся с вопросами, на которые им предстоит ответить после прослушивания текста со зрительной опорой.

Teacher: Render the questions, you’ ll have to answer after listening, into Russian, please. (Слайд 4)

1. Why is it difficult to understand the educational system in GB?

2. What schools provide free education?

3. What schools do 93% of children attend in England?

4. When do parents have to pay for their children’s education?

5. What are the most famous public schools in England?

Teacher: Answer the questions, please & check if you are right. . (Слайд 5)

1.Why is it difficult to understand the educational system in GB?

The answer : Because it is different in different parts of the UK.

2. What schools provide free education?

The answer : State ones provide free education

3. What schools do 93% of children attend in England?

The answer : About 93% of children attend state schools in England.

4. When do parents have to pay for their children’s education?

The answer : Parents have to pay for their children’s education if they want to send them to a private or a public school.

5.What are the most famous public schools in England?

The answer : Eton, Harrow & Winchester are the most famous public schools in England.

III. Первичное закрепление знаний по теме урока.

Teacher: What have you learnt about the system of education in England? Complete the summary using the information from the text. Exercise1.2) page 95 (работа в парах c последующей взаимопроверкой по ключу)

The key: (Слайд 6)

  1. state, independent
  2. free
  3. have to pay for their education
  4. must attend schools between 6/6,5 – 16/17(in Russia) 5–16 (in the UK)
  5. for small children/ optional
  6. five
  7. primary schools & comprehensive schools
  8. entrance examinations
  9. have to pass the 11+ exams
  10. national examinations

IV. Применение знаний о преобразовании в пассивный залог в новых условиях (модальный глагол).

Задача 1. Познакомить учащихся с правилом образования пассивного залога с модальными глаголами.

Teacher: Can you find the examples of the passive Voice in the text? Match them with the rule and translate them, please. (Exercise.1.4) page 95) . (Слайд 7)

Primary schools may be divided into two parts during the 1 st two years reading, writing & arithmetic are taught for about 20 minutes a day.

Much time is spent in modelling from clay or drawing

The whole period of compulsory education is divided into four stages.

V. Этап пробного применения знаний. Осуществление контроля за полученными умениями и знаниями, коррекция.

Teacher: Let’s practice changing active Voice into Passive, open, please, your Activity books at page 73 exercise 2 (Слайд 8) (Первые три предложения выполняются фронтально, оставшиеся на отметку. Первые два, правильно выполнившие задание, ученика получают отметку “отлично” в журнал.)

1. All children must attend school between the age of 5 and 16.

2. They discuss different problems in the lessons.

3. The government built a new school.

4. Pupils must take national exams at the end of each stage of education.

5. They will know the results of the tests in a few days.

6. They had finished the work before the exams started.

7. In the next ten years, more people will have education through the Internet.

8. Has anyone told Ann about the news?

9. At the meeting they have taken two important decisions.

10. All pupils must do the home task in time.

Teacher: It’s time to check exercise 2 page 73 Activity Book & correct mistakes, if you have any.

1. School must be attended by all children between the age of 5 and 16.

2. Different problems are discussed in the lessons.

3. A new school was built by the government .

4. Exams must be taken at the end of each stage of education.

5. The results of the tests will be known in a few days.

6. The work had been finished before the exams started.

7. In the next ten years, education will be had through the Internet.

8. Has the news been told about by anyone ?

9. At the meeting two important decisions have been taken .

10. The home task must be done in time by all pupils .

VI. Этап подведения итогов урока.

1. Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению. (Слайд 9)

1. Хорошее чтение и перевод текста упражнения 1 страница 94 (выписать и выучить все незнакомые слова)– Володя, Саша, Эмин, Витя, Кристина, Катя.

2. Хорошее чтение и перевод текста упражнения 1 страница 94 (выписать и выучить все незнакомые слова), подготовить вопросы к тексту (5-8)письменно Егор, Игорь, Яна, Артем.

3. Написать сочинение и рассказать о системе образования в Англии – Настя, Игорь, Вадим, Мария.

2. Оперативный контроль Exercise.1.4) page 95 Activity Book (Приложение 1)

Teacher: Write down in chain 7 words to complete the table of the system of education in England.

3. Рефлексия деятельности учащихся на уроке. (Слайд 10)

I’ve earned+ (plus) , half+, – (minus)

I have done my best. I have been well – mannered, attentive & active. Now I can change Active into Passive with the modal verbs.

I haven’t done my best. I haven’t been well – mannered, attentive, active. I have to work hard next lesson. I have only got some ideas about system of education in England

Student 3, 4, 5, 6, 7, …

3. Teacher: The lesson is over, students. Thank you for your work. I am pleased with your hard work today. Good bye!

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

1) Развитие коммуникативно-речевых навыков по теме "Моя страна в мире".

2) Развитие лингвистического мышления.

3) Воспитание цивилизованной личности.

Teacher: Hello, everybody! I'm glad to see you. Boys and girls, you may take your seats.

Online, people exchange their impressions and opinions about travelling to different places around the world. Today we're going to discuss some opinions about travelling to Russia. The main reason for visiting our country is its unique culture and architecture. We have a lucky chance to visit not only the State Hermitage but other large and small museums.

II. Pечевая разминка

Беседа в режиме "Учитель - ученик" по теме "Стоит ли посетить вашу страну?"

Teacher: Please, answer my questions:

1. What are the most popular tourist attractions in Russia? 2. Russians are hospitable, friendly and open-hearted people aren't they? 3. Is the place where you live warm or cold? Do you like its climate? 4. What do you usually do on a holiday trip? 6. Is travelling an important part of people's education? 7. Travelling is the most pleasant way of learning about the world, isn't it? 8. Does it teach us about art and culture? 9. How often do you visit museums or art galleries? 10. What famous museums in Russia do you know? 11. Have you ever been to the Hermitage? 12. Is it in Moscow or in St. Petersburg? 13. What English museums do you know? 14. What museums have you been to this year? 15. Do you think Russian people should learn English to attract more tourists?

III. Совершенствование навыков чтения

Teacher: Will you open your textbooks, page 171, exercise 1.1)? Let's read some opinions about travelling to Russia one by one.

IV. Развитие коммуникативно-речевых навыков.

Teacher: The next task for you is exercise 1.2), page 172. Please, answer which arguments do the people give for and against visiting Russia? Do you agree or disagree with them? Explain why.

Teacher: You have prepared the presentations devoted to the theme "Is your country worth visiting?". Museums are part of Russian unique culture and architecture. Maybe, it is the main reason for visiting our country. Please, listen to each other attentively and prepare your questions to the speakers.

1. Let's make an excursion to the Tretyakov Gallery.

2. You are welcome to the Hermitage.

It is Sunday morning. It is autumn landscape.
The sky is very clear and transparent.
Today we are going to the Hermitage!
The dancing leaves fall on the ground.
We' ve heard so much of this splendid museum
From our acquaintances, relatives, friends!
We've felt even little ashamed
Not visiting the Hermitage.

(From the book by O.Taratutin "What I have seen in the Hermitage", translated by Galina Guklenkova, School № 23, Aikhal)

3. Now visit Alexander Pushkin Museum Flat.

4. Have you ever been to the Historical and Production Museum of Yakutalmaz Concern? Well, do it or do it again. It is in Mirny.

Teacher: Thanks a lot for this interesting information. I hope it will help you to become more civilized people.

VI. Объяснение домашнего задания

Teacher: Your homework is to write a composition "Is Russia worth visiting?". Student's book, page 172, exercise 2.

VII. Подведение итогов урока. Оценка успешности достижения цели.

Teacher: Boys and girls, you have done your work well today. I think, you have enjoyed the lesson. I'll be glad to see you again. Good-bye.

Приложение 1

Hello, everybody! I would like to present you a Historical and Production Museum of Yakutalmaz Concern. It is in Mirny, Republic of Sakha (Yakutia). In 1957 diamond miners arrived in the town of Mirny. They lived in tents. Here you can see the road to the lower tent settlement. There are portraits of the discoveres of kimberlite pipes in the museum, Larisa Popugaeva and Natalia Kind among them. In 1954 L. Popugaeva discovered the first kimberlite pipe "Zarnitsa". You know that one of the streets in Aikhal is named after L. Popugaeva.

Historical and Production Museum of Yakutalmaz Concern contains the Collection of minerals and of course the largest diamonds found in Yakutia. They are "Star of Yakutia" and "A. Pushkin". There are also expositions which depict the life of nature population and reindeer breeders standing. Thank you for attention.

Present Simple-Past Simple Past Simple-Past Perfect Future Simple-Future in the Past Present Continuous — Past Continuous Present Perfect — Past Perfect Present Perfect Continuous — Past Perfect Continuous Can -could Must — had to

2. В специальном косвенном вопросе две части соединяются вопросительными словами: what, why, where, which, whose . Подлежащее + сказуемое + вопросительное слово + подлежащее + сказуемое + второстепенные члены

1 . He asked me when I was leaving . 2. I asked her where she was staying. 3. She asked me where John lived. 4. John asked where I had gone the previous weekend. 5. He asked me why I was staring at him. 6. He asked if I would go to the theater the next day 7. My mother asked if I was laughing at her . 8. He asked if I had heard about the latest events. 9. My friends asked if I had been living in that old house for a year . 10. She asked if she had to write it that day.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты


Разработка и презентация к уроку. "Имя прилагательное как часть речи"

Урок русского языка по теме "Имя прилагательное как часть речи" в 6 классе . Тип урока - изучение нового материала , на котором созданы условия для расширения и закрепления у школьнико.

Урок для 8 класса "Косвенная речь" УМК Enjoy English Биболетова М.З.


Презентация к уроку "Имя прилагательное как часть речи"

Презентация -сопровождение к уроку.


Презентация к уроку "Имя числительное как часть речи"

Презентация дополняет конспект урока по теме"Имя числительное как часть речи" в 6 классе.


Грамматика. Электронные презентации. 1. Степени сравнения прилагательных.2. Косвенная речь

Грамматика. Электронные презентации. 1. Степени сравнения прилагательных.2. Косвенная речь. Этот материал в доступной и легкой форме позволит студентам практиковаться в данным грамматическим темам.

Презентация по английскому языку по теме: “The Reported Speech (questions)”

№ слайда 1

Презентация по английскому языку по теме: “The Reported Speech (questions)”

При обращении прямого вопроса в косвенный соблюдаются следующие правила:

№ слайда 2

При обращении прямого вопроса в косвенный соблюдаются следующие правила:

Direct Speech She asked, "Will you come to the party?" – Она спросила:

№ слайда 3

Direct Speech He asked, "What subjects do you like?« Он спросил: «Какие уче

№ слайда 4

2. Косвенные вопросы присоединяются к главному предложению посредством следующих

№ слайда 5

2. Косвенные вопросы присоединяются к главному предложению посредством следующих слов и словосочетаний: asked – спросил (-а, -и) wanted to know – хотел (-а, -и) знать wondered – интересовался (-лась, -лись) 'd like to know - хотел (-а, -и) бы знать Can you tell me…? – Не могли бы Вы мне сказать…? I'm curious if…. – Мне любопытно, … ли …

3. Косвенные вопросы, соответствующие в прямой речи общим вопросам, присоединяют

№ слайда 6

3. Косвенные вопросы, соответствующие в прямой речи общим вопросам, присоединяются к главному предложению союзами if или whether. Эти союзы соответствуют в русском языке частице "ли". Запятая перед союзами if или whether не ставится.

Direct Speech Robert: “Does it often rain in your part of the country?” – Роберт

№ слайда 7

4. Косвенные вопросы, соответствующие в прямой речи специальным вопросам, присое

№ слайда 9

4. Косвенные вопросы, соответствующие в прямой речи специальным вопросам, присоединяются к главному предложению с помощью вопросительных местоимений (where – где?, what – что?, how long – как долго? …)

Direct Speech Tom said to the boys, "Who has tickets for

№ слайда 10

Direct Speech John: “Why are you late, Mary?” – Джон: «Почему ты опоздала, Мэри?

№ слайда 11

5. Косвенные вопросы, соответствующие в прямой речи альтернативным вопросам, при

№ слайда 12

5. Косвенные вопросы, соответствующие в прямой речи альтернативным вопросам, присоединяются к главному предложению союзом whether .

6. Косвенные вопросы, соответствующие в прямой речи разделительным вопросам, при

№ слайда 14

6. Косвенные вопросы, соответствующие в прямой речи разделительным вопросам, присоединяются к главному предложению также, как и общие вопросы, союзами if или whether

Direct Speech “Mary saw my sister on Sunday, didn’t she?”, Jack asked. – «Мэри в

№ слайда 15

7. В вопросах к части сказуемого с глаголом to be правило изменения порядка слов

№ слайда 16

7. В вопросах к части сказуемого с глаголом to be правило изменения порядка слов с обратного на прямой при переводе прямой речи в косвенную может не соблюдаться.

Direct Speech John said, "Who is the boy?" – Джон сказал: "Кто эт

№ слайда 17

Direct Speech John said, "Who is the boy?" – Джон сказал: "Кто этот мальчик?" Reported Speech John asked who the boy was. = John asked who was the boy. - Джон спросил, кто этот мальчик.

Direct Speech Robert asked, "What is your telephone number, Bob?" – Ро

№ слайда 18

Direct Speech Robert asked, "What is your telephone number, Bob?" – Роберт спросил: "Какой у тебя номер телефона, Боб?" Reported Speech Robert asked Bob what his telephone number was. = Robert asked Bob what was his telephone number. - Роберт спросил Боба, какой у него номер телефона.

В устойчивых словосочетаниях "What

№ слайда 19

В устойчивых словосочетаниях "What's the time?", "What's the matter?", "What's the news?" обратный порядок слов в косвенной речи не меняется на прямой.

Direct Speech A passer-by asked, “What’s the time?” Прохожий спросил: «Который ч

№ слайда 20

Краткие ответы в косвенной речи Краткие ответы в косвенной речи передаются путем

№ слайда 21

Краткие ответы в косвенной речи Краткие ответы в косвенной речи передаются путем повторения вспомогательного или модального глагола, который содержится в кратком прямом ответе. Вспомогательный или модальный глагол меняется в соответствии с правилом согласования времен.

Direct Speech Frank: Has it stopped raining, yet? Polly: Yes. Reported Speech Fr

№ слайда 22

Direct Speech Mary: Does John ever come to see you? Bob: Never. Reported Speech

№ слайда 23

Direct Speech Bob: Are you very tired, Mary? Mary: No. Reported Speech Bob asked

№ слайда 24

Список использованных источников: 1. Шаблон презентации http://pedsovet.su 2. Те

№ слайда 25

Читайте также: