English speaking countries план конспект

Обновлено: 07.07.2024

Технология: проектная и информационная технологии.

1) Образовательные:

- расширить знания учащихся по теме;

- тренировать навыки монологической речи;

- совершенствовать лексические и аудитивные навыки;

- реализовать межпредметные связи (география).

2) Развивающие:

- развивать логику, быстроту мышления, память.

- создавать условия для развития способности к распределению внимания.

3) Воспитательные:

- воспитывать умение внимательно слушать и слышать, уважать другое

- формировать потребности и способности к сотрудничеству и

взаимопомощи при работе в паре, группе;

- воспитывать толерантное отношение к культурам англоязычных стран.

Оборудование:

1) Мультимедийная презентация урока.

Карточки с заданиями (раздаточный материал).

Приветствие , фонетическая зарядка.

Teacher. - Good morning, pupils! I am glad to see you! Sit down, please! We'll start our lesson with the poem. Do you remember it? Recite it all together.

Wake, body, wake, mind!

Work, play, seek, find.

Eat breakfast, dinner too,

Wash, brush, sing, dance and do!

Речевая разминка.

Teacher. - What's the name of the unit we are studying now?

Teacher. - What did we speak about at the last English lesson?

Teacher. – What English-speaking countries can you name?

Teacher. – At the last lesson you worked in groups. The each group read one of the texts about English-speaking countries and learnt what English-speaking people think about their countries. Now let's find out how well you've studied your texts. Listen to my questions carefully and try to give the full answers.

Which country is one of the most powerful countries in the world?

Which country is the biggest island and the smallest continent in the world?

Which country is the second largest country in the world?

Which country is one of the world's smallest countries?

Which country consists of two main islands and some smaller islands?

Which country has the third largest population in the world?

III . Введение темы, определение целей.

Teacher. - Today we'll continue our talk about English-speaking countries. Look at the blackboard and read the goals of our lesson.

На доске записаны цели :

to learn more about English-speaking countries;

to tell a short story about one of the English-speaking countries;

to broaden our outlook;

to increase our vocabulary;

to work in groups and in pairs.

-Which of them are the main goals at the lesson today? What do you think?

Teacher. - So, today we'll speak about English-speaking countries. And the each group will share information with classmates who have read the texts about other English-speaking countries. Be attentive! Listen and remember! Be ready to answer my questions after pupils' stories.

Тренировка навыков монологической речи.

(защита мини-проектов).

Teacher. - Look at the screen. The first country is Canada. Who will tell us about Canada?

Teacher. – Is English in Canada different from British English?

Teacher. – Thank you for your story. Go to your place. Pupils, now find out what you've learnt about Canada. Answer my questions:

What is the capital of Canada?

What are the official languages?

What can you see on the Canadian flag?

-Very good, pupils. Let's have a talk about the USA.

Who will tell us about this country?

Can you show it on the map?

Pupil . - (ученик рассказывает о США).

Teacher. – Very good. Pupils, answer my questions:

What is the capital of the USA?

What can you say about official languages?

What is country's motto?

Would you like to see the famous American skyscrapers?

Teacher. – Thank you. Speak about New Zealand. Show it on the map.

Pupil . - (ученик рассказывает о Новой Зеландии.)

Teacher. - Thank you. It was very interesting.

Pupils, answer my questions:

What is the capital of New Zealand?

What are the official languages?

What is New Zealand called?

Teacher. – Now listen to Olga and Vlad. They will tell us about the UK.

Pupils . - (ученики рассказывают о Великобритании.)

Teacher. – As you know, there are lots of places of interest in London.

Do you remember what they are? Look at the screen and name the sights of

Teacher. – Well done! Now let's have a rest. Stand up and remember the poem about

Up, down, up, down,

Which is the way

Close your eyes-

And you are there!

Teacher. – Sit down and continue our lesson. Listen to the last story- the story about

Pupils . - (ученики рассказывают об Австралии).

Teacher. – Australia is famous for its unique animals. They cannot be found in any

other place of the Earth. For example, kangaroos, koalas, Tasmanian

devils, echidnas and others.

Answer my questions:

What is the capital of Australia?

What can you say about the official language?

What is Australia sometimes called?

Teacher. - Now you know the general information about Great Britain, Canada,

the USA, New Zealand and Australia.

Was it interesting to listen to the pupils' stories?

Pupils, thank you for your answers. Your stories were cognitive.

Закрепление изученной страноведческой информации.

Teacher. - It's time to do some exercises. You can see 2 cards on your desks. Take the

card with exercise 1. It's a table. Read the task.

Teacher. - Translate the task. Who will read the names of the capitals?

Teacher. - Try to fill in the gaps.

( учащиеся заполняют таблицу.)

Активизация навыков аудирования.

Teacher. - Now listen to the tape and check if you were right.

( учащиеся слушают аудиозапись и, если нужно, исправляют ошибки.)

Who has no mistakes? Well done, pupils!

Who has only one mistake? Good, pupils!

Работа в паре.

Teacher. - Take the card with exercise 2 and read the task.

Work in pairs and do this exercise.

( учащиеся работают в паре и находят соответствующие словосочетания)

Who is ready? Read the words.

Задание на дом.

Teacher. - It's time to write down your home-task in your diaries. Look at the

Write a short story (7-10 sentences)

about one of the English-speaking

Teacher. - If you can, you will write a short story about one of the English-speaking

countries except that country which you have told about.

Подведение итогов урока.

Teacher. - It brings us to the end. Remember the goals of our lesson and answer my

Have you reached the goals of the lesson today?

Pupil. - Yes, we have.

Teacher. - What have you learnt at the lesson?

Thank you, pupils. You were very active today. So you have your marks

for the lesson ( назвать оценки ). The lesson is over. Good-bye!

- карточки для урока;

- карточки для учеников (рассказы)


Pupil 1.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

План-конспект

внеклассного мероприятия по английскому языку в 9 классе

Цели мероприятия :

· Образовательные:

- создание условий для сплочения классного коллектива, в ходе совместной деятельности;

- обобщение знания учащихся о культуре страны изучаемого языка.

· Развивающие:

- развитие внимания и аналитического мышления;

- р азвитие у школьников творческого мышления.

· Воспитательные :

- воспитать устойчивый интерес к изучаемому предмету, положительное отношение к знаниям.

- воспитание культуры общения на занятии и в повседневной жизни;

- воспитание ответственности за результаты своей деятельности в команде.

Задачи мероприятия:

- развитие познавательного интереса, творческой активности учащихся;

- развития у школьников умения излагать мысли, моделировать ситуацию;

- повторение и закрепление основного материала;

- воспитания уважения к сопернику, умения достойно вести спор, стойкости, воли к победе, находчивости, умения работать в команде.

Продолжительность: 40 мин

Форма проведения: фронтальная, групповая, индивидуальная.

Оборудование и наглядные пособия:

· карточки с заданиями.

План проведения:

Ход мероприятия

I . Приветствие

Good morning, boys and girls and our guests! We are very glad to see you at our game! Today we’ll have an unusual lesson –the competition “Who will be the best”. I want you to know more about our teams. Let’s get introduced with our teams. We have two teams. The competition consists of several tasks. If your answer is correct the team will get one point. If your answer is wrong the second team will be allowed to give the answer. After listening to the question the members of the team can consult with each other.

And now choose name of your teams!

(придумывают названия своим командам)

II . Конкурсы

Let’s look the presentation English speaking countries.

(внимательно просматривают презентацию)

Let’s look at the first task. You have 5 minutes .

Задание 1

Match the countries with their capitals:

The USA – Washington;

New Zealand – Wellington;

Northern Ireland – Belfast .

(каждая из команд сопоставляет страны с их столицами)

(проверяет правильность выполнения задания и присуждает 5 баллов победившей команде)

Good ! Let’s do the second task. You have 5 minutes. If your answer is correct the team will get one point for each answer.

Задание 2

Answer the following questions:

Вопрос 1 . Who was the first President of the USA?

Предполагаемый ответ : (George Washington )

Вопрос 2 . How many stripes does the American flag have?

Предполагаемый ответ : (13).

Вопрос 3 . How many stars are there on the American flag?

Предполагаемый ответ : (50).

Вопрос 4 . What is the largest state in the USA?

Предполагаемый ответ : (Alaska).

Вопрос 5 . What is the largest city in the USA?

Предполагаемый ответ: ( New York ).

(каждая команда отвечает на вопросы)

(проверяет правильность выполнения задания обеими командами после истечения выделенного времени и подсчитывает количество баллов каждой команды)

Good! Let’s do the next task.

Fill in crossword! You have 7 minutes! If your answer is correct the team will get one point for each answer.

2. … of Parliament.

(проверяет правильность заполнения кроссворда и прибавляет баллы победившей команде)

Well done! Let’s do the next task.

Учитель:

Fill in crossword! You have 10 minutes! If your answer is correct the team will get one point for each answer.

The oldest university.

A river in England.

A festival of welsh culture.

The emblem of Ireland.

The capital of Northern Ireland.

A country of the united kingdom.

14. The oldest settlement on the British isles.

15. The most important river.

The emblem of Wales.

The capital of Wales.

The second largest city in great Britain.

The capital of Scotland.

Another name of Northern Ireland.

A part of London.

The emblem of England.

III . Подведение итогов

We already have done all tasks. Let’s count your points and define the winner!

Congratulations! Thanks everyone. I hope you had a great pleasure.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс профессиональной переподготовки

Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации

  • Сейчас обучается 1153 человека из 83 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 152 человека из 52 регионов
  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 611 103 материала в базе

Материал подходит для УМК

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 25.12.2018 275
  • DOCX 108 кбайт
  • 0 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Гараева Аида Равилевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Школы граничащих с Украиной районов Крыма досрочно уйдут на каникулы

Время чтения: 0 минут

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Время чтения: 2 минуты

Курские власти перевели на дистант школьников в районах на границе с Украиной

Время чтения: 1 минута

Онлайн-тренинг: нейрогимнастика для успешной учёбы и комфортной жизни

Время чтения: 2 минуты

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Урок построен по УМК Биболетовой М.З., Трубаневой Н.Н. Enjoy English. для 7 кл.
Урок с использованием технологии развивающего обучения и обучения в сотрудничестве с использованием информационных технологий.

Задачи урока:

· Совершенствование лексических навыков.

· Формирование умений поискового чтения.

· Развитие познавательной активности учащихся.

· Развитие навыков работы в группе, в сотрудничестве.

· Совершенствование навыков исследовательских методов работы на уроке.

· Развитие чувства ответственности за совместную работу.

· Прививать навыки работы в коллективе.

Вид урока. Комбинированный урок.

Форма урока. Урок с использованием развивающих технологий и технологии обучения в сотрудничестве.

Формы организации познавательной деятельности учащихся на уроке: Групповая, фронтальная.

ВложениеРазмер
moy_urok_17.11.14_-_konspekt.docx 22.48 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка по теме "Англоговорящие страны" 7-й класс

Дьяконова Наталья Владимировна , учитель английского языка

Урок построен по УМК Биболетовой М.З., Трубаневой Н.Н. Enjoy English. для 7 кл.
Урок с использованием технологии развивающего обучения и обучения в сотрудничестве с использованием информационных технологий.

  • Совершенствование лексических навыков.
  • Формирование умений поискового чтения.
  • Развитие познавательной активности учащихся.
  • Развитие навыков работы в группе, в сотрудничестве.
  • Совершенствование навыков исследовательских методов работы на уроке.
  • Развитие чувства ответственности за совместную работу.
  • Прививать навыки работы в коллективе.

Вид урока. Комбинированный урок.

Форма урока. Урок с использованием развивающих технологий и технологии обучения в сотрудничестве.

Формы организации познавательной деятельности учащихся на уроке: Групповая, фронтальная.

  • Раздаточный материал с вопросами для каждой группы.
  • Политическая карта мира с обозначением англоговорящих стран.
  • Таблицы с пропущенными графами с названиями стран для каждой группы.
  • Таблички-смайлики для оценивания учащимися урока.

1. Организационный момент. Приветствие.

Good morning, children. I’m very glad to see you. How are you?
(We are fine. Thank you. And how are you?).
I’m fine too. Thank you.
Sit down, please. And let’s begin our lesson.

2. Определение темы урока.

Children, look at the posters in our classroom, read their titles and try to guess the theme of our lesson today, please.

You are right. You see the maps of New Zealand, Canada, Australia, the UK, the USA and the flags of these countries. And what language do people speak in these countries?

You are right. They speak English.

And the theme of our lesson is “ENGLISH – SPEAKING COUNTRIES”.

3. Постановка цели урока.

So, today you will learn about the geographical situation of these countries, their capitals, population, official languages, some symbols and some interesting facts.

4. Речевая зарядка.

Now, read after me. Mind the pronunciation of new words, try to translate them.

Emblem, powerful, north, Canberra, Wellington, south, east, financial, island, to occupy, a maple leaf, to stretch, official.

Работа в группах.

I’m sure you know some facts about English-speaking countries/

Now try to answer these questions:

  1. What English-speaking countries do you know?
  2. What are their capitals?
  3. What is the official language of Great Britain?
  4. What is the official language of the USA?
  5. What is the second largest country in the world?
  6. The maple leaf is the official emblem of …. .
  7. What is one of the most powerful countries in the world?
  8. What country consists of two islands?
  9. Which country has the third largest population in the world?
  10. What is the world’s seventh biggest city?

6. Развитие навыков поискового чтения. Работа в группах.

And I suggest you to open your books and know what the English-speaking people think about their countries.

You ‘ll share information with your classmates who have read the texts about other English-speaking countries. Use the Questions as a plan.

  1. Where is it situated?
  2. What’s its capital?
  3. What’s its population?
  4. What’s its official language (or languages)?

Up, down, up, down,
Which is the way to London town?
Where? Where? Up in the air,
Close your eyes – and you are there.

8. Игра. (Now we are going to play – A missing word)

На доске карточки со словами: Emblem, powerful, capital, language, nation, continent.

Let us play an interesting game. It is called “What is missing?” You can see some cards on the blackboard. How many cards can you see? Can you read the words? Try to remember the words. Now close your eyes. What can you see? What is missing? (Убираю карточку, ребята называют слово, которое исчезло, и т.д.)

9. Заполнение таблицы на соотнесение стран, столиц, национальностей и языков. Парная работа. Взаимоконтроль

Now I’ll give you cards and you should fill in the gaps in the table.
Who has no mistakes? Well done.

10. Закрепление изученной страноведческой информации.

It’s time to find out what you know about English-speaking countries.

Read the statements and agree or disagree with them. If the statement is false, correct it, please.

  1. American English and British English are absolutely the same.
  2. There are lots of people in the United States who can speak Spanish.
  3. Canada is famous for its deserts
  4. There are two official languages in Canada – English and Spanish.
  5. New Zealand consists of two main islands and some small islands.
  6. The official languages in New Zealand are English and French.
  7. The UK is the third largest country in the world.

11. Match the countries and the word combinations corresponding to them.(страны соединить со словарными комбинациями)

12. Подведение итогов урока. Выставление отметок.

What have you learned about English-speaking countries today?
Thank you, children. You have learned a lot and I give you only good and excellent marks today.

13. Объяснение домашнего задания.

Children, write down your homework. Prepare the story about your country.

14. Впечатления от урока. Выбор смайликов

What is your opinion of the lesson? Choose the badge that reflects your mood. Show us your badges. I am very glad that you have chosen the badges with happy faces. Thank you. Our lesson is over. Good bye.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты


Travelling to English-speaking countries. Урок в 7 классе по программе М.З. Биболетовой

Урок является уроком закрепления лексико-грамматического материала и одновременно служит для тренировки грамматического материала по теме: Пассивный залог, урок сопровождается учебной презентацией по .


Урок по теме English-speaking countries

Урок для 8 класса по УМК Афанасьевой О.В., Верещагиной И.Н.

Презентация урока "English-speaking countries" в 7 классе к учебнику М.З.. Биболетовой

Урок- презентация на тему "English-speaking countries" в 7 классе УМК М.З. Биболетова и дрАвтор: Гимаева Ания Сальмановна, учитель английского языка, МБОУ " Тюлячинская средняя общеобразовательная шко.

Открытый урок по теме "English-speaking countries"


УРОК-ВИКТОРИНА "AROUND ENGLISH-SPEAKING COUNTRIES"

В материале представлены ход урока, презентация и необходимый раздаточный материал.

Цель урока: Знакомство с культурой и традициями стран изучаемого языка, формирование социокультурной компетенции. Задачи урока:Активизировать лексику по теме “Holidays”.Научить извлекать требуему.


РАЗРАБОТКА к УРОКУ английского языка на тему: “English-speaking countries: the USA”

Нажмите, чтобы узнать подробности

The aim of the lesson: presentation material about English – speaking countries, giving new information.

The objectives of the lesson: 1) Educational – to form the knowledge of the new material, making test corrections, encouraging pupils practical skills, making exercise.

2) Developing – to develop pupils’ creative and logical abilities, understanding, reading, speaking, listening and writing.

3) Bringing –up: to bring –up love, interest to the subject, English language, other cultures, creating a relaxed, non-threatening atmosphere in the class-room.

Type of the lesson: combined lesson.

Technology: Class discussion, individual work, frontal work, class discussion.

Methods of the lesson: presentation, traditional method, reading, class discussion, frontal work.

The procedure of the lesson:

  1. Organization moment: Good afternoon, boys and girls! How are you? I am glad to see you. Sit down, please! Who is on duty today? What the date is it today? Who is absent today?

Today we will have a talk about English language. The theme our lesson today “English –speaking countries”. English language is an international language. It helps us to learn more about different countries. Who does not know foreign languages does not know anything about his own.

  1. Phonetic drill: Let’s start our lesson with the phonetic drill. Let’s remember some reasons why we study English language?” Look at the screen, please.

Video –film “English – the global language”

Pupils’ answers:

1) We can speak to foreigners.

2) We can get a better job.

3) We can read books.

4) We can read magazines.

5) We can go abroad for travelling.

6) We can use the computers.

7) We can understand the songs.

8) We can see films.

  • Yes, you are right! Let’s continue our lesson with the checking of your home –task. Your home –task was to prepare small presentation about English - speaking countries. Who wants to start?
  1. presentation about India: (with the slide)
  1. – pupil: India is the seventh largest country in the world.
  2. – pupil: The emblem of India present three lions.
  1. pupil: This is the flag of India.
  2. pupil: The capital of India is Delhi.

1 –pupil: The nationality is Indian.

2 –pupil: National costumes are sari.

  1. –pupil: Official languages are Hindi and English.
  2. –pupil: Sights - gate of India.
  1. –pupil: Museum of India.
  2. –pupil: Museum of Prince of Wales.

2presentation about Canada: (with the slide)

3– pupil: There are national symbols of Canada.

4 –pupil: The red and white Canadian flag shows a leaf of the maple tree, which grows in North America.

3– pupil: This is the map of Canada.

4 –pupil: Canada is situated on the North American continent.

3– pupil: The population: about 30 million people live in Canada.

4 –pupil: The capital of Canada is Ottawa, which is situated on the bank of the Ottawa River.

3– pupil: Official language of Canada are English and French.

4 –pupil: Niagara Falls forms the international border between Canada and USA.

  1. presentation about USA: (with the slide)

5– pupil: The Stars and Stripes – it’s a flag of the USA

6-– pupil: Washington - is the capital of the USA.

5– pupil: In the USA people speak American English.

  1. - pupil: America - is the melting pot.

5– pupil: The sightseeing are The Statue of Liberty, the Empire State and Chrysler buildings.

  1. -- pupil: It’s the Mount Rushmore.

5–pupil: It’s Yellowstone National Park.

6 - pupil: This is Hollywood.

  1. presentation about Australia: (with the slide)
  1. – Pupils: The flag of Australia is blue. There is Union Jack in the upper left corner. There are six white stars on the flag.
  2. -pupil: Canberra is the capital city of Australia. There are many monuments and museums.

7– Pupils: This is the Australian War Memorial.

8– Pupils: This is the National Gallery of Australia.

7– Pupils: This is the National Museum Australia.

8– Pupils: Australians are very funny and friendly.

7– Pupils: Australians speak English.

7– Pupils: The Sydney Town Hall.

8– Pupils: The Queen Victoria Building.

7– Pupils: The Sydney Opera House.

  1. presentation about Great Britain: (with the slide)

9- pupils: The United Kingdom consists of England, Scotland, Wales and Northern Ireland.

10–pupil: The capital of the United Kingdom is London.

  1. -pupil: The flag of the United Kingdom is red, white and blue. The British people call it “The Union Jack”
  2. -pupil: The Queen of Great Britain is Elizabeth the Second. Her official resident in London is the Buckhenegam Palace

9- pupil: Her elder son is Charles. Charles also has two sons – William and Harry

Let’s have a rest: stand up, please! Do some physical activities in order to relax a little.

Dance “Penguins”

Reading: Text about English Language

Teacher: Let’s read and translate the text about English language.

Writing - True or False?

  1. English is not an international language.
  2. English –speaking countries are France and Germany.
  3. English is now the most important language in the world.
  4. Kazakhstan has not relations with many English –speaking countries.
  5. Nowadays a lot of people study English language.
  6. London is the capital of France.

Conclusion of the lesson: What have you learnt today?

  1. – pupil: English is spoken in many countries around the world.
  2. –pupil: Most of mass media, such as Internet are in English.

3– pupil: Some of the largest film and music industries are also English -speaking countries.

4 –pupil: English is the international languages of business, science and diplomacy.

5- pupil: Over the billion people around world speak English.

6-– pupil: English the most popular language in the world.

  1. –pupil: English helps people from different countries and continents to understand each other.
  2. -pupil: The United Kingdom, the USA, Australia, New Zealand, Canada and many other countries are English –speaking ones.
  3. - pupil: Most students in KZ learn English at schools, colleges and universities.
  4. - pupil: English helps you to communicate with other people.

Giving of home work: Open your dairies and write down your home –task for the next lesson: to write essay about English language.

Читайте также: