Can the media influence your life конспект урока кузовлев 9 класс

Обновлено: 07.07.2024

How do you obtain information?

What is Mass Media?

What is Mass Media associated with?

Thus, we can learn about the world by watching TV, listening to the radio, by reading newspapers or magazines. Which way do you?
Like most? Why?
Tell us about guar likes and dislikes.

P2. We obtain information at school, by watching TV, listening to the radio, reading newspapers, from Internet.

P3. Mass Media is the way of giving and getting…

You are going to write an article about the British and Russian televisions. Interviewing will help you to do it. (Приложение 3)

Questions

Now, let’s sum it up.

Speak about the difference between the types of newspapers. (Приложение 5)

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Lesson 4. Can the media influence your life?

— знакомство с высказываниями британских и российских подростков о роли средств массовой информации в их жизни, об их отношении к рекламе и качестве телевизионных программ; знакомство с некоторыми сведениями о потребительских вкусах британских подростков;

— формирование грамматических навыков говорения;

- развитие умения читать и аудировать с целью извлечения конкретной информации и полным пониманием содержания;

- развитие умения переводить с русского языка на английский; развитие умений понимать значение слова по контексту.

1. Орг.момент. Приветствие.

2. Проверка д.з.

3. Фон.зарядка.

4. Основная часть урока.

1. В упражнении происходит презентация нового кванта грамматического явления “ Reported statements : reported statements with modal verbs”. Вопрос 1.1) предполагает понимание содержания четырех коротких высказываний и направляет внимание учащихся на осознание функции и грамматического значения грамматического явления “ Reported statements with modal verbs ”. Вопрос 1.2) помогает учащимся осознать формальную сторону этого грамматического явления. После ответа на вопрос 1.2) учащиеся обращаются к таблице “Grammar in Focus” и к грамматическому справочнику.

2. Учащиеся по очереди читают по одному высказыванию, затем трансформируют его согласно образцу. При выполнении этого упражнения желательно комментировать производимые трансформации, т. е. указывать причины (в соответствии с правилом), по которым необходимо использовать ту или иную форму смыслового и модального глаголов.

Ключи : Brandon said that the BBC was fabulous but they ought to show more new programmes. Jack said that the BBC had the right balance of comedy, talk shows and educational children’s programmes for every family and they should continue the good work! Lucy said that the BBC was good because there were no advertisements but they might make more entertaining programmes for young adults. Jennie said that there should be more football and other sports on the BBC. William said that they should stop showing repeats or he would have to switch to another channel! Olivia said that during the day there were no teenage programmes on the BBC and she had to switch to ITV. Max said that the BBC should improve the programmes. He added that there was really nothing on that was worth watching. Orlando said that the BBC needn’t change anything in their programmes because it was informative and entertaining! Pamela said that the media could influence people’s life and that there was nothing bad about it.

5. Физ. минутка.

6. Продолжение урока.

3.1) Упражнение направлено на развитие умения антиципировать содержание текста, предназначенного для восприятия на слух. Учащиеся просматривают картинки, читают подписи и на этой основе, а также на основе своего личного опыта или имеющихся знаний по этому предмету строят предположения в соответствии с заданным вопросом.

3.2) Учащиеся слушают текст и сверяют свои предположения с правильным вариантом, затем передают его содержание в произвольной форме.

Текст для аудирования:

In the UK teenagers are active consumers. They spend over sixty million pounds a year. Parents give 60% of pocket money. Average amount of pocket money is about 3.19 pounds a week. Girls spend 13.20 pounds a week while boys spend a bit less — 11.20 pounds a week. Two thirds of pocket money is spent on sweets and chocolate. Girls also buy: clothes, shoes, magazines and make up. Boys buy more snacks, computer games, DVDs and CDs. Now, teenagers are spending more on mobile phone cards than on sweets. Girls spend 50% more on mobile phones than boys.

3.3) При выполнении этого упражнения желательно комментировать производимые трансформации, т. е. указывать причины (в соответствии с правилом), по которым ученик выбирает ту или иную форму глагола в придаточном предложениия, а также пояснить выбор вводного глагола.

ВложениеРазмер
urok_9_klass.docx 26.01 КБ
muzyka.pptx 78.22 КБ
tv_progr.pptx 69.3 КБ

Предварительный просмотр:

Методическая разработка урока. 9 класс

Тема: What channel to choose?

Задачи - учиться обрабатывать тематический текст, выбирая искомую информацию

- развитие лексических, грамматических, фонетических навыков;

- научиться различать типы вопросительных предложений, строить вопрос;

- развивать навыки спонтанной, неподготовленной устной речи;

- отрабатывать навык понимания общего содержания при восприятии текста на слух, выделять главное;

- воспитывать уважение к своей культуре через знакомство с культурой англоязычных стран.

I. Introduction/ Организационный момент.

- оформление тетрадей. Let’s prepare our copy- books for the lesson.

II. Warming-up /Актулизация знаний . TV viewing is the most popular entertainment in Britain. At first let’s review the meaning of the words from the box. Проверка домашнего задания. Цель: проверка знания тематической лексики (на стр. 65 в таблице), Задание у доски: соотнести слово с его транскрипцией.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок разработан по УМК Кузовлев В.П.На данном уроке детям предлагается ответить на вопросы, касающиеся их отношения к СМИ.

Тема: Mass media in our life

Тип урока: урок закрепление

Проблема: Is mass media good or bad?

Цель: продолжить работу по данной теме, с целью ответить на вопрос: “Is mass media a good or bad”? Закрепить лексику по данной теме.

Задачи урока:

совершенствование монологической и диалогической сторон речи;

совершенствование умений аудирования;

совершенствование фонетических навыков;

стимулирование языковой деятельности учащихся.

Развивающие:

развитие навыков говорения;

развитие навыков работы в группах;

развитие навыков устной речи;

развитие грамматических навыков

повторить раннее изученную лексику;

выучить новую лексику и применить ее в речевых ситуациях.

Воспитательные:

воспитать интерес к данной теме;

развитие кругозора учащихся по данной проблеме

Оснащение урока: мультимедийное оборудование, доска, раздаточный материал, учебник.

Ход урока.

Название этапа

Деятельность учителя

1. Орг. момент с элементами речевой зарядки

Good morning, boys and girls! I am glad to see you. Pupils, sit down please. How are you feeling today? What date is it today? What is the weather like today?

2. Объявление темы урока

As we see, everybody deals with mass media every day. That’s why today we will speak about mass media in our life. And the main problem of the lesson is if mass media good or bad? Solving this problem we will revise lexic, learn new words, practice in grammar, in reading and speaking, also we will work in groups.

ТЭЙК ОФ - ТАЧ ДАУН

Please, answer my questions if you are agree – you stand up, if not – you are sit down.

1. Did you watch TV yesterday?

2. Do you think that mass media plays a very important role in out life?

3. Do you listen to the radio every day?

4. Do you have favourite channel, programme?

5. Do you think that mass media is useful for people?

6. Do you use Internet more than 2 hours a day?

3. Фонетическая зарядка

-Work in groups. Write, please, on the lists of paper write down as many words as you can remember about mass media. You write down the word and pronounce it. It can be as noun, as verb and adjectives. You have 3 minutes.

-Now you should make a sentence with these words. You have 2 min and then we’ll check it. Let’s start.

4. Работа в группах

Read the text and translate it. After it you should do some work in groups. Let’s start.

Mass media is a broad concept. It includes radio, television, newspapers, magazines, Internet and else. It’s hard to imagine life without mass media nowadays. Media plays very important part in everyday life. It informs us about current affairs in the world. It educates us, gives a possibility to learn something new. It certainly entertains us in different ways. Mass media influences the way people dress, eat, communicate and many other parts of our lives. It can often make people change their views on different matters. Millions of people watch TV every day, listen to the radio in cars, read newspaper and magazines. Everyone finds something interesting through means of media. Of course, not all that we see, hear or read is objective. Sometimes the information can be altered. Internet is also used for mass communication.

Now you will work in groups. Your task is – in 4 minutes you should show about advantages and disadvantages of different kind of mass media.

Magazines, Newspaper

As we see every group found as positive as negative points of mass media. That s why mass media can be good an bad at one time.

Читайте также: